Kvanttifluktuaation tapahtumapaikka

kvanttikysymys

Minulle on jäänyt epäselväksi, missä kvanttifluktuaatio tapahtui, vai tapahtuiko se ollenkaan tilassa eli avaruudessa. Olen käsittänyt, että ennen alkuräjähdystä olisi ollut kvanttifluktuaatiota. Tila eli avaruus olisi syntynyt alkuräjähdyksen mukana ja olisi nyt kasvamassa.

Tapahtuiko kvanttifluktuaatio alkuräjähdyksen jälkeen syntyneessä tilassa, jossakin imaginaarisessa tilassa, eri ulottuvuudessa vai ei tilassa ollenkaan? Oliko kvanttifluktuaatiota ylipäänsä ennen alkuräjähdystä vai hitusen sen jälkeen?

Toivottavasti joku asiaatunteva vastaa.

9

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kvanttikysymys

Niin, tai onko kvanttifluktuaatio edes tapahtuma, vai onko se toinen nimi Heisenbergin epämääräisyysperiatteelle?

• Niin, no ei se "tapahtunut missään" kun ei ollut aikaa eikä paikkaa.
      Ei kannata miettiä mitä oli "ennen alkua" kun se asia ei kuulu tieteen piiriin.

• Ja joo, lisään vielä sen, että nolla-energiaisen universumin syntyminen ei riko energian säilymislakia. Tämä meidän universumimme näyttää tällä hetkellä lähes sellaiselta. On vielä asioita, joita emme tiedä, mutta jos historiaan voi luottaa, tulemme tietämään.

• VaiMitenOlis

Ja toisaalta, eikös siinä Einsteinin kuulusassa kaavassa sanota et energia on yhtä ku massa ja kiihtyvyys. Ja koska toi kiihtyvyys pitää sisällään kaikki avaruudelliset yksiköt (ajan ja matkan) joten voisko sitä sit tosta johtaa sellasen päätelmän et aine (tai energia. Jota ainekin tavallaan on) luo myös itse avaruuden?

• Oletko miettinyt sellaista mahdollisuutta, että ei olisi yhtään mitään? Ei edes tyhjiöitä, ei yhtään mitään. Ainakin minun aivoni menevät kiemuralle kun edes yritän ajatella sellaista.
      Fyysikot yrittävät selvittää tätä kaikkein mielenkiintoisinta kysymystä mikä on meille karvattomille apinoille se isoin kysymys, ainakin osalle meistä. Te muut voitte sitten selvitellä mitä haluatte. Ja olen ylimielinen tässä asiassa, ei tarvitse kertoa sitä erikseen.

• mjhdkjhbdkja

No mieti itseäsi ennen syntymääsi niin saat jonkinlaisen, edes etäisen tuntuman asiaan. Samaahan on luvassa toki jatkossakin.

• Olen samaa mieltä tässä. Mutta maailma ei lopu kuin meille siinä tapauksessa

• tractor kirjoitti:

Olen samaa mieltä tässä. Mutta maailma ei lopu kuin meille siinä tapauksessa

Asia ei edes liity tähän Mr. "mjhdkjhbdkja "

• LHC

Kvanttifluktuaatio on kenttä, joka on aina ollut ja on edelleen aina ja kaikkialla.

Kvanttifluktuaatiot ovat sama asia kuin olemattomuus. Ne ovat myös kenttä, jonka keskimääräinen arvo on nolla, mikä selittää sen ei-olevaisen luonteen. Kentässä tapahtuu satunnaisia kvanttiheilahteluja positiivisen ja negatiivisen arvon välillä, mistä johtuu nimi kvanttifluktuaatiot eli kvanttiheilahtelut.

Kvanttifluktuaatioiden kenttä on ikäänkuin olemattomuuden olemus, koska kvanttikentässä ei ole aikaa eikä syyn ja seurauksen välisiä suhteita. Tässä mielessä ei ole myöskään syytä puhua kentästä, joka on ollut olemassa "aina", koska kvanttikenttää ei voi mitata ajan arvoilla.

Knattifluktuaatiot vain ovat, mutta vailla mitään olevaisesta kertovaa.

Syystä, jota emme tiedä, tässä kentässä syntyi häiriö, joka karkasi kentän keskiarvosta ja tarjosi ajalle, aineelle ja avaruudelle tilaisuuden erota toisistaan. Käsityksemme mukaan inflaatio alkoi venyttää tätä pientä repeämää eli itse avaruutta valoa nopeammin. Lähes olematon määrä positiivista energiaa irtautui negatiivisesta energiasta eli avaruudesta. Positiivinen energia paisui samaan eksponentiaaliseen tahtiin kuin negatiivinen energia, koska kentän repeämän mitätön energhiatiheys säilyi inflaation aikana ennallaan.

Näin laajeneva avaruus sai vastapainokseen alati paisuvan energiasumman.

Fluktuaatiokentän positiivinen energiahippu näkyy meille nyt eneregiana ja materiaiana . Negatiivista energiaa edustaa itse avaruus.

Jos me tiivistäisimme jälleen avaruuden ja energian yhdeksi kvanttikentäksi niin saisimme summaksi nollan. Avaruus ja aine eivät siis ole enää olevaisia, jos ne summataan yhteen. Tämä sopii hyvin yhteen sen käsityksemme kanssa, että maailmankaikkeus syntyi olemattomuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      44
      2879
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2375
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2248
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2223
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1901
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      30
      1602
    7. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      26
      1496
    8. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      29
      1361
    9. Tiedät että haluan

Sinut vaikka elämäni on nyt tätä. Olen niin pitkään kärsinyt tästä.
      Ikävä
      16
      1324
    10. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1296
    Aihe