Nykynainen: sinun pitää muuttua!

olettepilalla

Ikävä totuus on tämä: Nykynaisen tulee muuttua. Ulkoinen todellisuus ei muutu, toiset ihmiset (naiset) eivät muutu, siksi nykynaisen pitää muuttua itse. Nykynaisen ajatukset olemisestaan ja asioiden huonosta tilasta ovat nykynaisen sisäisiä tuntemuksia, jotka oikeastaan sisältävät vaatimuksen muille ihmisille (ytmeille ja ehkä ätmeillekin): teidän pitää muuttua! Näin tuskin tulee tapahtumaan, vaan muutoksen pitää alkaa omasta itsestä. Tämä on ainoa tie muutoksen, joskin ihmiselle vastentahtoinen

Lainaan tähän Anthony de Mellon ajatuksia tiivistettynä:

a. Tunnistakaa itsessänne olevat kielteiset tunteet
b. ymmärtäkää, että ne ovat teissä, eivät maailmassa tai ulkoisessa todellisuudessa
c. älkää pitäkö niitä "minän" oleellisena osana, vaan nähkää että ne tulevat ja menevät
d. ymmärtäkää, että kun te itse muututte, kaikki muuttuu
(Anthony de Mello : Herääminen)

Kun alatte huutaa vastalauseita: "niinmutta ku ytmit", "mutku ätmit", "maailmassa on virhe", niin neuvon lukemaan yllä olevat teesit uudelleen, ja ehkäpä hankkimaan de Mellon teoksen (google auttaa, saa halvalla nettikirjakaupoista) ja miksei muutakin henkistä opetusta. Maailma alkaa kirkastua ehkä pikkuhiljaa.

28

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikolukukorjaus

      "Ulkoinen todellisuus ei muutu, toiset ihmiset (ytmit ja ätmit) eivät muutu"

    • ikisinkkunainen

      Nykymiesten pitää muuttua.

    • Älä tollaista väitä miehissä on muutettavaa ja toisia täytyy kuntouttaa että muuttuu.

      Ukkosellani on kamalat puheet kun on känkkäränkän kostaa koko perheelle kun häntä harmittaa edellinen ilta Ai mite.
      Ärsyttää tarkoituksella ja puhuu itsetuhoisuudesta kierosti ja yms muuta

      • Jouduin kyselemään mikä sillä on ja harmittaa koko aamuisessa ja esiin tulee harmitus kun uskon hänen pettävän minua kun menee yliopistoon.

        Eli sanoin ”se on sen ajan murhe ja tottakai minä epäilen kun et ole ennen pitänyt puheita mutta sinä sinne menet ja sit nähdään puhutko totta.
        Yritän asennoitua etten ole riippuvainen susta pitää sinun yrittää ymmärtää minuakin.” Pitää sen nyt antaa minun harjoitella luottamusta ja se ei ole sitten minulle tarkoitettu jos ei pysy rinnalla.


    • mitenkässitten

      Mutta jospa naiset eivät koe, että heillä on ongelma tai että toisissa ihmisissä on ongelma?

      • deMellontorkkupeitto

        "Nykyätmin ajatukset olemisestaan ja asioiden huonosta tilasta ovat ätmin sisäisiä tuntemuksia, jotka oikeastaan sisältävät vaatimuksen muille ihmisille (puolelle ihmiskunnasta eli naissukupuolelle): teidän pitää muuttua! "


    • Sesesepäse

      Että mua ärsyttää tuollainen! Minun ei tarvitse muuttua! Olen tyytyväinen itseeni ja mulla on yksi hailee, mitä mieltä ytmit, ätmit ja kaverit minusta ovat. Pidän itsestäni sellaisena kuin olen! Äääähhh, teitä on liikaa sellaisia, jotka haluaa muuttaa muita! Mene ja muuta itseäsi, jos on tarvetta, älä muita yritä muuttaa. Ziiizasss, just siks haluan pysyä sinkkuna, ettei mua kukaan yrittäisi muuttaa!

    • Sesesesepä

      Ja nyt kaikki ätmeiksi itseään kutsuvat voivat lukea tätä tekstiä ja korvata sanan nainen sanaksi "ätmiksi itseään kutsuva"

      • Buhahaha

        Ei tarvi, johan tuolla on ketju "Ätmi: sinun pitää muuttua!" joka oli jopa ensin. Tämä on siihen vaan hölmö vastaketju.


      • Seseesese
        Buhahaha kirjoitti:

        Ei tarvi, johan tuolla on ketju "Ätmi: sinun pitää muuttua!" joka oli jopa ensin. Tämä on siihen vaan hölmö vastaketju.

        Juu niin Mä huomasin 🤦🏻‍♀️ Luin vasta tän jälkeen se 🤷‍♀️


    • Juu, no sinä ainakin osasit muuttaa tämän tekstin ihka uudeksi aloitukseksi.

      Jäi vain uupumaan se pointti, että miksi nykynaisen pitäisi muuttua?

      • Buhahaha

        Eihän tuossa toisessa ketjussakaan ole vieläkään vastattu siihen miksi ätmin pitäisi muuttua.


      • ammaaammaaaa

        Tämä koskee tietysti kaikkia ihmisiä, jotka kaipaavat ulkoista muutosta. Muutos alkaa itsestä.

        Palstan keskeisimmän teeman mukaisesti vain sanat on osoitettu nykynaisille. Kannattaa kokeilla henkistä tietä ylon nykynaiseuden itseään tuhoavasta kehästä.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Eihän tuossa toisessa ketjussakaan ole vieläkään vastattu siihen miksi ätmin pitäisi muuttua.

        No nythän ätmit yrittävät muuttaa naisia ja asenteita, mutta eivät itseään. Yleistäen.


      • patajakattila
        Wwuwuw kirjoitti:

        No nythän ätmit yrittävät muuttaa naisia ja asenteita, mutta eivät itseään. Yleistäen.

        Vai naiset yrittävät muuttaa miehiä ja asenteita, mutta eivät itseään? Yleistäen.


      • uygtiuygiuygiuygtuyi
        Wwuwuw kirjoitti:

        No nythän ätmit yrittävät muuttaa naisia ja asenteita, mutta eivät itseään. Yleistäen.

        Niinpä.

        Todellinen rakkaus ei ajattele tasoja.

        Voi kuitenkin tehdä parhaan version itsestään sen rajoissa, mihin pystyy. Vaan taivas on rajana.


      • jhgjhgjhgjhgk
        patajakattila kirjoitti:

        Vai naiset yrittävät muuttaa miehiä ja asenteita, mutta eivät itseään? Yleistäen.

        Mitä pitäisi muuttaa?

        Täältä ei edelleenkään löydy yhtään yksinäisyydestä kärsivää naista. Miehiä löytyy.


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        No nythän ätmit yrittävät muuttaa naisia ja asenteita, mutta eivät itseään. Yleistäen.

        Niin, ja siinähän yrittävät. Luuletko että naiset tai asenteet siitä muuttuvat? Sama pätee myös toisin päin. Muutos lähtee itsestä ja omasta halusta, ei siitä että joku käskyttää "sinun pitäisi muuttua".


    • enprkmuutuen

      Minä olen rivo karuselliseksuaali, eikä se muuksi muutu. Minulle sopii nykynaisten karusellielämä.

    • ätmitsuuttuivat

      Nyt on palsta sekaisin kopioketjua ja muunneltuja kopiovastauksia.

      • Buhahaha

        No totta kai, kun ei ätmin anneta enää edes olla ätmi.


      • 720
        Buhahaha kirjoitti:

        No totta kai, kun ei ätmin anneta enää edes olla ätmi.

        Olkaa sitten tyytyväisiä ätmiyteenne, ja lopettakaa siitä asiasta valittaminen, niin saatte ihan rauhassa olla ätmejä.


      • ojniygb
        720 kirjoitti:

        Olkaa sitten tyytyväisiä ätmiyteenne, ja lopettakaa siitä asiasta valittaminen, niin saatte ihan rauhassa olla ätmejä.

        Mitenkä sitä saa rauhassa olla ätmi, kun koko ajan on ihmiset paheksumassa työttömyydestä sun muusta. Eläisin kyllä ihan mielelläni rauhassa omissa oloissani yhteiskunnan tuilla, mutta aina siitäkin vaan pitää toisten vinkua jotakin.


      • Buhahaha
        720 kirjoitti:

        Olkaa sitten tyytyväisiä ätmiyteenne, ja lopettakaa siitä asiasta valittaminen, niin saatte ihan rauhassa olla ätmejä.

        Minulla ei ole mitään velvollisuutta olla tyytyväinen tai lopettaa asiasta valittamista vain siksi että sinä niin sanot. Kyllä tässä yhteiskunnassa muutkin osaa vaatia antamatta itse mitään.


    • Tuon ihan totta, muutos lähtee aina itsestä. Muita ja maailmaa ei aina voi muttaa, vaikka niihin voi ehkä vaikuttaa. Mutta itseään voi aika paljonkin muutella. Ja on helpompaakin, kun muiden muuttaminen.

      Tosin muutos syntyy yleensä aina tarpeesta ja sen tiedostamisesta. Harvoin muiden vaatimuksesta, siitä syntyy lähinnä kapinointia ja vastarintaa. Eikä muutos useinkaan ole kestävää.

    • Totuus777

      Saatanallista paskaa pääosin.

    • Pillujen--asiantuntija

      Jos naiset ei muutu niin ätmit ei saa naista ja parisuhdetta koskaan.

    • kunonn

      Ätmit ja ytmit saa olla ihan millaisia vaan.
      Parisuhde kun ei kiinnosta. Saa itsekin olla juuri sellainen kun on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe