Täälläkin puhutaan Raamatun ja tieteen "ristiriidasta" ja siitä mitä Raamattu sanoo ja mitä ei sano.
Pasi Turunen kiteyttää mainiossa blogissaan tämänkin asian:
"Kristillinen ilmoituskäsitys ei tarkoita, että ei olisi muitakin totuuden lähteitä kuin Raamattu. On olemassa monia asioita, jotka ovat totta, vaikka Raamattu ei puhu niistä mitään. Vaikkapa matemaattiset ja loogiset totuudet. Arkiasioissa kokemuksen kautta saavutettu tieto voi samoin olla totta. Jeesus puhui paljon maanviljelyksestä, lampaista ja kalastuksesta. Epäilemättä kaikki mitä hän näistä asioista puhui, siltä osin kuin hän puhui, oli totta.
Tästä huolimatta on olemassa paljon sellaista kalastukseen ja lampaiden kasvatukseen liittyvää totuutta, joista Jeesus ei maininnut mitään ja joka opitaan käytännön, kokemuksen ja inhimillisen päättelyn avulla. Milloin kala syö parhaiten ja minkälainen uistin on paras millekin kalalle? Siihen Raamattu ei vastaa. Ostaessani hyvän uistimen kesälomakalastukseen en etsi vastausta Raamatusta, vaan kyselen kokeneelta kaltastajlta tai myyjältä. Hänen vastauksensa ei ole Jumalan ilmoitusta, mutta voi silti olla totta (ainakin kokemuksesta päätellen). Olisi hullunkurista muodostaa Raamatun ”oppia kalastuksesta" tai karjankasvatuksesta. Ei sellaista ole.
Se mitä Raamattu ilmoittaa Jumalasta ja pelastuksesta on sen sijaan totta tavalla, jota ei voida luotettavasti oppia mistään muusta väitetystä uskonnollisesta ilmoituksesta. Tässä asiassa ihmisten mielipiteet ja kokemukset eivät ole totuuden mittari. Jumalasta voidaan toki sanoa paljon muutakin, kuin se mitä Raamattuun on kirjoitettu. Mutta sellainen puhe Jumalasta on totta vain siinä määrin kun se ei ole ristiriidassa sen kanssa mitä Jumala itse on itsestään ilmoittanut Raamatun pyhissä kirjoituksissa tai Pojassaan Jeesuksessa, tai kun se auttaa meitä ymmärtämään paremmin mitä Raamattu Jumalasta opettaa."
https://www.patmos.fi/blogi/kirjoitukset/1066/kuinka_jumala_ilmoittaa_itsensa_ihmiskunnalle
Kaikki totuus ei ole Raamatussa
278
1061
Vastaukset
Pasi Turunen omaa miellyttävän äänen, vaikka en viime ainoina olekaan häntä kuunnellut. Viisas mies varmasti alallaan...
usko.vainen kirjoitti:
Pystytkö muuhun kuin arvioimaan henkilöitä?
Osaan myös linkittää musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=ynZBws2t12sEerikatässämoi kirjoitti:
Osaan myös linkittää musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=ynZBws2t12sJa humpata 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Ja humpata 😂😂😂
Päivittelin juuri tietojani rikosuhripäivystyksestä. Tiesitkö että Suomessa on sellainen palvelu? https://www.riku.fi/fi/etusivu/
Eerikatässämoi kirjoitti:
Päivittelin juuri tietojani rikosuhripäivystyksestä. Tiesitkö että Suomessa on sellainen palvelu? https://www.riku.fi/fi/etusivu/
Tiesin. Mikäs rikos sinua tälläkertaa on kohdannut? 😳
usko.vainen kirjoitti:
Tiesin. Mikäs rikos sinua tälläkertaa on kohdannut? 😳
Sanoinko, että on kohdannut? Onkos minua kohdannut aiemmin rikos?
Sanoinko, että on kohdannut? Onkos minua kohdannut aiemmin rikos?
Kerro sinä😳 Vai ihan huviksesiko taas täällä uhriudut?
usko.vainen kirjoitti:
Kerro sinä😳 Vai ihan huviksesiko taas täällä uhriudut?
Uhriudun??? Jos kerron, että päivitin tietojani rikusta...ihmeellinen tulkinta....
Uhriudun??? Jos kerron, että päivitin tietojani rikusta...ihmeellinen tulkinta....
Miten sinun Riksusi kuuluu tähän ketjuun? Mihin nyt haet huomiota😳.
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Sinä taas olet valheveli! Mitä tarkoitat tuolla että kaikki totuus ei ole Raamatussa? Evoluutio ja vuosimiljardit ja tuahnnen kirjavat sukupuolet ovat totta, koska niitä ei mainita Raamatussa?? Huijari!
usko.vainen kirjoitti:
Nousi vain mieleeni....mihin sinä haet huomiota 😳🤔😲
Juu, kannattaa tehdä rikosilmlitus kun sinusta on sanottu, että humppaat haarukka vaahdossa onhan se vakava rikos 😂😂😂
- flätti
Hän haluaa paaduttaa muutkin uskovaiset uskomaan tieteeseen Raamatun ylitse! Hyvä sisko tiedä se että hän on valheveli!
usko.vainen kirjoitti:
Omistaako Eerika Riihimäen? Tuo oli uutta tietoa.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Omistaako Eerika Riihimäen? Tuo oli uutta tietoa.
Kuka niin on sanonut?
usko.vainen kirjoitti:
Juu, kannattaa tehdä rikosilmlitus kun sinusta on sanottu, että humppaat haarukka vaahdossa onhan se vakava rikos 😂😂😂
Kuuleppa nyt usko.vainen...kun minä en ole puhunut rikosilmoituksesta yhtään mitään, joten lakkaa pelleilemästä. Minulta kysyttiin Rikusta ja kun en heti muistanut kaikken ihan varmasti , jouduin päivittämään tietojani.
Kuuleppa nyt usko.vainen...kun minä en ole puhunut rikosilmoituksesta yhtään mitään, joten lakkaa pelleilemästä. Minulta kysyttiin Rikusta ja kun en heti muistanut kaikken ihan varmasti , jouduin päivittämään tietojani.
Höpö höpö, kukaan kysynyt sinulta yhtään mitään!
usko.vainen kirjoitti:
Pikku päivitys tekisi sinullekin hyvää yhdessä ja toisessa asiassa.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Sinä puhuit hänen Riksustaan.
Miten se liittyy siihen, että Eerika omistaisi Riihimäen?😳
Pikku päivitys tekisi sinullekin hyvää yhdessä ja toisessa asiassa.
Hoida sinä, vain omat asiasi, eiks niin 😂.
usko.vainen kirjoitti:
Höpö höpö, kukaan kysynyt sinulta yhtään mitään!
Ai pahus...unohdin, että sinulla on kristallipallo....kannattaa nyt kuitenkin pyyhkiä ne töhnät siitä pois, niin näkee paremmin....
Ai pahus...unohdin, että sinulla on kristallipallo....kannattaa nyt kuitenkin pyyhkiä ne töhnät siitä pois, niin näkee paremmin....
Yritäppäs nyt elää sitä omaa elämääsi tämän palstan ulkopullella, onnistuuko mitenkään 🤗?
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Sinä itse kirjoitut hänelle: "Miten sinun Riksusi kuuluu tähän ketjuun?" Niinkö suuri on sekaannuksesi ettet tiedä edes sen vertaa mitä itse tänne kirjoitat?? Sinä väitit että Riksu on hänen vaikka hän ei mistään Riihimäestä ole puhunut! Sinä olet! Sinä olet valheveli!
usko.vainen kirjoitti:
No sitäpä juuri.
Minun mielestäni uskovalle ihmiselle ei sovi seksuaalinen häirintä Jumalan luomaa ihmistä kohtaan.usko.vainen kirjoitti:
Hoida sinä, vain omat asiasi, eiks niin 😂.
Hyvä neuvo armas veliseni...saanko myös ihan itse ajatella kysymättä sinulta asioistani? ❓❔❓❔
Kuusenjuuret kirjoitti:
No sitäpä juuri.
Minun mielestäni uskovalle ihmiselle ei sovi seksuaalinen häirintä Jumalan luomaa ihmistä kohtaan.Ei minustakaan. Joten lopeta jos sellaista olet harjoittanut 🤗,
Hyvä neuvo armas veliseni...saanko myös ihan itse ajatella kysymättä sinulta asioistani? ❓❔❓❔
Millä ajattelit ajatella😳.
usko.vainen kirjoitti:
Ei minustakaan. Joten lopeta jos sellaista olet harjoittanut 🤗,
Miksi sitten sorrut siihen?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Miksi sitten sorrut siihen?
Kerro toki miten olen siihen sortunut 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Yritäppäs nyt elää sitä omaa elämääsi tämän palstan ulkopullella, onnistuuko mitenkään 🤗?
Ei näköjään, kun juuri kerroin päivittäneeni Riku-tietojani täällä palstan ulkopuolisessa elämässä, sinulla olikin toisenlaista tietoa asiasta. ❕❗🖥⌨🖱🔌🍔🍟🚔⛓⚙
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki miten olen siihen sortunut 🤗
Toistelemalla noita haarukkajuttuja.
Ei näköjään, kun juuri kerroin päivittäneeni Riku-tietojani täällä palstan ulkopuolisessa elämässä, sinulla olikin toisenlaista tietoa asiasta. ❕❗🖥⌨🖱🔌🍔🍟🚔⛓⚙
Rauhoitu hyvä ihminen 😂😂😂
Kuusenjuuret kirjoitti:
Toistelemalla noita haarukkajuttuja.
Niin, mikä siinä on seksuaalista häirintää?😳
usko.vainen kirjoitti:
Millä ajattelit ajatella😳.
Milläs sinä ajattelet, silloin kun ajattelet minun puolestani ❓❔⛄👩🎓👩🍳🕵️♀️👀👵
- flätti
Ja juurihan hän yhtenä päivänä kehui naisten ulkonäkö kun oli jokin keskustelu eutanasiasta!! Ja sitten kun tämä Eerika ottaa kantaa puhujan ääneen alkaa tämä "uskovainen" valheveli valittamaan että eikö toinen osaa olla arvioimatta!! Eli kahdet laatustandardit hänellä ainakin on!! Mutta mitä tuollaiselta käärmeeltä uskovaisten vaatteissa voisi odottaakaan?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15044529/onko-eutanasiassa-kyse-hyvasta-kuolemasta#comment-91570600
"usko.vainen
22.10.2017 17:10
Katson tämän tv:stä. Nämä ovat olleet hyviä ja asiallisia keskusteluja ja keskustelijat on valittu aina tasapuolisesti.
Kaksi ihanaa naista taas ohjelmassa 😗" Eerikatässämoi kirjoitti:
Milläs sinä ajattelet, silloin kun ajattelet minun puolestani ❓❔⛄👩🎓👩🍳🕵️♀️👀👵
Sinä selvästi kärsit unen puutteesta 😏
usko.vainen kirjoitti:
Rauhoitu hyvä ihminen 😂😂😂
Minä olen rauhallinen, sinä näyt käyvän kierroksilla...hellitä tok' hyvä immeinen, ettet saa sydäriä 💔💣💔🚕
usko.vainen kirjoitti:
Niin, mikä siinä on seksuaalista häirintää?😳
Tässä pari poimintaa Iltasanomien artikkelista:
"Seksuaalinen häirintä on toiseen ihmiseen kohdistuvaa seksuaalisen itsetunnon loukkaamista. Se voi pitää sisällään muun muassa nimittelyä, hävytöntä tuijottamista, erilaisia kommentteja tai härskejä eleitä ja koskettelua."
"Normaalissa kanssakäymisessä ihmisen huomatessa loukanneensa toista, pyytää hän anteeksi ja lopettaa toimintansa. Seksuaalisesta häirinnästä on kyse vasta sitten, kun loukkaaja jatkaa epäkunnioittavaa käytöstään toista ihmistä kohtaan."
"Seksuaalinen häirintä voi tapahtua joko tiedostetusti tai sitten tiedostamattomasti, tahattomasti. Näiden kahden välille on hyvä tehdä ero. Tiedostettu häirintä voi johtua esimerkiksi siitä, että häiritsijä on psykopaatti tai vahvasti narsistinen henkilö."
"Kaikilla ihmisillä ei ole herkkyyttä tunnistaa oman käytöksensä seurauksia, jos heille ei ole esimerkiksi lapsuudessa kehittynyt empatiataitoja. Näissä tapauksissa seksuaalinen häirintä on yleensä tiedostamatonta käyttäytymistä, Nissinen selittää."
"Joissakin tapauksissa seksuaalinen häirintä on sen sijaan tiedostettua. Häirinnän taustalla voi kyteä esimerkiksi itsetunto-ongelmia. Häiritsevällä käytöksellä ihminen pystyy osoittamaan omaa valtaansa ja joissakin tapauksissa hän saattaa myös saada mielihyvää toista ihmistä loukkaamalla."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000555688.html
Mielenkiintoinen artikkeli, kannattaa lukea.Kuusenjuuret kirjoitti:
Tässä pari poimintaa Iltasanomien artikkelista:
"Seksuaalinen häirintä on toiseen ihmiseen kohdistuvaa seksuaalisen itsetunnon loukkaamista. Se voi pitää sisällään muun muassa nimittelyä, hävytöntä tuijottamista, erilaisia kommentteja tai härskejä eleitä ja koskettelua."
"Normaalissa kanssakäymisessä ihmisen huomatessa loukanneensa toista, pyytää hän anteeksi ja lopettaa toimintansa. Seksuaalisesta häirinnästä on kyse vasta sitten, kun loukkaaja jatkaa epäkunnioittavaa käytöstään toista ihmistä kohtaan."
"Seksuaalinen häirintä voi tapahtua joko tiedostetusti tai sitten tiedostamattomasti, tahattomasti. Näiden kahden välille on hyvä tehdä ero. Tiedostettu häirintä voi johtua esimerkiksi siitä, että häiritsijä on psykopaatti tai vahvasti narsistinen henkilö."
"Kaikilla ihmisillä ei ole herkkyyttä tunnistaa oman käytöksensä seurauksia, jos heille ei ole esimerkiksi lapsuudessa kehittynyt empatiataitoja. Näissä tapauksissa seksuaalinen häirintä on yleensä tiedostamatonta käyttäytymistä, Nissinen selittää."
"Joissakin tapauksissa seksuaalinen häirintä on sen sijaan tiedostettua. Häirinnän taustalla voi kyteä esimerkiksi itsetunto-ongelmia. Häiritsevällä käytöksellä ihminen pystyy osoittamaan omaa valtaansa ja joissakin tapauksissa hän saattaa myös saada mielihyvää toista ihmistä loukkaamalla."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000555688.html
Mielenkiintoinen artikkeli, kannattaa lukea.Sitten sinun kannattaa tehdä minusta rikosilmoitus 🤗
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa tehdä minusta rikosilmoitus 🤗
Tee parannus!
usko.vainen kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa tehdä minusta rikosilmoitus 🤗
Et ole minua häirinnyt seksuaalisesti. Mutta mitä mieltä olit tuosta artikkelista? Heräsikö mitään muuta ajatusta kuin tuo
Kuusenjuuret kirjoitti:
Et ole minua häirinnyt seksuaalisesti. Mutta mitä mieltä olit tuosta artikkelista? Heräsikö mitään muuta ajatusta kuin tuo
Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Nimimerkki häiritsee nimimerkkiä seksuaalisesti sanomalla, että nimimerkin on sanottu humppaavan haarukka vaahdossa 😂
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Nimimerkki häiritsee nimimerkkiä seksuaalisesti sanomalla, että nimimerkin on sanottu humppaavan haarukka vaahdossa 😂
Tee sinä parannus!
usko.vainen kirjoitti:
Kyllähän sekin varmaan olisi mahdollista, Suomi24:llähän on keinot saada selville nimimerkin takana kirjoitteleva henkilö ja on velvollinen sen poliisille ilmoittamaan. Mutta niin kuin jo kertaalleen sanoin, et ole minua häirinnyt seksuaalisesti, joten en ole tekemässä rikosilmoitusta sinusta tai kenestäkään muusta. Mutta ilmeisesti sinulla ei ollut mielipidettä tuosta artikkelista.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllähän sekin varmaan olisi mahdollista, Suomi24:llähän on keinot saada selville nimimerkin takana kirjoitteleva henkilö ja on velvollinen sen poliisille ilmoittamaan. Mutta niin kuin jo kertaalleen sanoin, et ole minua häirinnyt seksuaalisesti, joten en ole tekemässä rikosilmoitusta sinusta tai kenestäkään muusta. Mutta ilmeisesti sinulla ei ollut mielipidettä tuosta artikkelista.
Tottakai, olenhan syyllistynyt vakavaan rikokseen 😂
usko.vainen kirjoitti:
Nimimerkkien takana on kuitenin ihan eläviä ihmisiä. Nimimerkkihän ei anna lupaa seksuaaliseen häirintään tai kuisaamiseen tai herjaamiseen tai mihinkään muuhunkaan mikä ei ole sallittua kasvokkain.
Nimimerkkien takana on kuitenin ihan eläviä ihmisiä. Nimimerkkihän ei anna lupaa seksuaaliseen häirintään tai kuisaamiseen tai herjaamiseen tai mihinkään muuhunkaan mikä ei ole sallittua kasvokkain.
Eiks ookkin jännää, että se mitä sinun humpaamissstasi on sanottu on pahinta mitä tälä palstalla on sanottu 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Eiks ookkin jännää, että se mitä sinun humpaamissstasi on sanottu on pahinta mitä tälä palstalla on sanottu 🤗
Hienoa jos olet sitä mieltä. Sehän kertoo siitä, että ymmärrät seksuaalisen häirinnän vakavuuden.
Hienoa jos olet sitä mieltä. Sehän kertoo siitä, että ymmärrät seksuaalisen häirinnän vakavuuden.
Teeppäs nyt se rikosilmoitus niin päästään nauramaan 😂😂😂
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Tee parannus! Jos kuolet nukkuessas niin tämänkö sinä haluat kohdata tuomiolla? Tee parannus!
usko.vainen kirjoitti:
Tottakai, olenhan syyllistynyt vakavaan rikokseen 😂
Mitäs jos miehekkäästi ja kristillisesti vaikka pyytäisit häirinnän kohteelta anteeksi?
- flätti
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mitäs jos miehekkäästi ja kristillisesti vaikka pyytäisit häirinnän kohteelta anteeksi?
Pelkkä anteeksipyyntö ei riitä! Hänen täytyy tehdä parannus ja antaa hyvä ja aito todistus muuttuneesta mielenlaadusta! Ei hän sillä että pyytää anteeksi ja jatkaa samalla tavalla anna oikeaa todistusta oikeasta uskosta! Vanhojen väärien tapojen on kuoltava jotta hän saisi elää!
Olisithan sinä voinut olla osallistumatta siihen ja kenties olisit voinut tuoda kristillisen näkökulman asiaan. Kovin moni siihen ei osallistunut, sinä osallistuit... ja ylläpidät sitä edelleen ...ja olet uskova....kuinka se sopii niihin hengen hedelmiin?
Olet sanonut sen itsekin ja viitannut siihen useita kertoja. Olet myös myötäillyt toisten heittoja asiasta.
flätti kirjoitti:
Pelkkä anteeksipyyntö ei riitä! Hänen täytyy tehdä parannus ja antaa hyvä ja aito todistus muuttuneesta mielenlaadusta! Ei hän sillä että pyytää anteeksi ja jatkaa samalla tavalla anna oikeaa todistusta oikeasta uskosta! Vanhojen väärien tapojen on kuoltava jotta hän saisi elää!
Anteeksipyyntö olisi hyvä alku, mutta totta on, ettei siihen tulisi enää syyllistyä.
- flätti
"uskovainen", tee parannus!
Kuusenjuuret kirjoitti:
Anteeksipyyntö olisi hyvä alku, mutta totta on, ettei siihen tulisi enää syyllistyä.
Tarkennuksena siis, että häirintään ei tulisi enää syyllistyä. Anteeksipyyntöjä voi esittää aina tarvittaessa.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olet sanonut sen itsekin ja viitannut siihen useita kertoja. Olet myös myötäillyt toisten heittoja asiasta.
Useita??? Kiva kuitenkin, että pidät lukua kirjoituksistani 🤗
Itse jaksatte siitä jankuttaa ja pitää asiaa esillä 😂Kuusenjuuret kirjoitti:
Saat anteeksi häirintäni 😉
- flätti
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tarkennuksena siis, että häirintään ei tulisi enää syyllistyä. Anteeksipyyntöjä voi esittää aina tarvittaessa.
Totta puhut! Ja hän jo tunnusti syynalaisuutensa: "Tottakai, olenhan syyllistynyt vakavaan rikokseen 😂" Ja nauroi päälle!
usko.vainen kirjoitti:
Itse jaksatte siitä jankuttaa ja pitää asiaa esillä 😂Niin uskomattomalta kuin saattaakin tuntua, niin seuraan kirjoituksiasi lukemalla niitä ja miettimällä niitä. Olen välillä huolissani ja välillä olen jopa samaa mieltä kanssasi. Tämä on niin vakava asia, että sitä on syytä pitää esillä, ettet vahingossa syyllistyisi siihen täällä tai muuallakaan. Jos sen sijaan pidät seksuaalista häirintää mitättömänä asiana, etkä aio tehdä siitä parannusta, niin se on sinun valintasi ja vastaat siitä viimeistään Herrallesi. Jos tuo on normaalia käytöstäsi muussakin elämässäsi, niin saatat joutua siitä tilille aiemminkin.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niin uskomattomalta kuin saattaakin tuntua, niin seuraan kirjoituksiasi lukemalla niitä ja miettimällä niitä. Olen välillä huolissani ja välillä olen jopa samaa mieltä kanssasi. Tämä on niin vakava asia, että sitä on syytä pitää esillä, ettet vahingossa syyllistyisi siihen täällä tai muuallakaan. Jos sen sijaan pidät seksuaalista häirintää mitättömänä asiana, etkä aio tehdä siitä parannusta, niin se on sinun valintasi ja vastaat siitä viimeistään Herrallesi. Jos tuo on normaalia käytöstäsi muussakin elämässäsi, niin saatat joutua siitä tilille aiemminkin.
En voi kuin 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Itse jaksatte siitä jankuttaa ja pitää asiaa esillä 😂Itse asiassa sinä ihan itse otit asian jälleen esiin tässäkin ketjussa. Mutta ymmärrän, ettei ole helppo nähdä virhettä itsessään saati pyytää anteeksi. Toki saat anteeksi vaikka et pyydäkään, ja Jumalan kanssa selvität asian itse, se ei kuulu minulle.
flätti kirjoitti:
Totta puhut! Ja hän jo tunnusti syynalaisuutensa: "Tottakai, olenhan syyllistynyt vakavaan rikokseen 😂" Ja nauroi päälle!
Joillekin se tuntuu olevan hauska asia. Surullista. Seksuaaliseen häirintään liittyy usein juuri se, että se yritetään kuitata huumorilla ja tehdä siitä kohteeleen hävettävä asia.
Itse asiassa sinä ihan itse otit asian jälleen esiin tässäkin ketjussa. Mutta ymmärrän, ettei ole helppo nähdä virhettä itsessään saati pyytää anteeksi. Toki saat anteeksi vaikka et pyydäkään, ja Jumalan kanssa selvität asian itse, se ei kuulu minulle.
Kiifos, mutta edelleenkään minä en tarvitse sinun neuvojasi, huolehti vain itsestäsi 🤗
Kuusenjuuret kirjoitti:
Joillekin se tuntuu olevan hauska asia. Surullista. Seksuaaliseen häirintään liittyy usein juuri se, että se yritetään kuitata huumorilla ja tehdä siitä kohteeleen hävettävä asia.
Sinulla taitaa olla joku päähänpinttymä tuo seksuaalinen häirintä 🤗.
usko.vainen kirjoitti:
Kiifos, mutta edelleenkään minä en tarvitse sinun neuvojasi, huolehti vain itsestäsi 🤗
En ole neuvonut...
usko.vainen kirjoitti:
Sinulle se taas näyttää olevan huumorin lähde. Taidat harrastaa sitä myös tämän palstan ulkopuolella?
Sinulle se taas näyttää olevan huumorin lähde. Taidat harrastaa sitä myös tämän palstan ulkopuolella?
Taisi kolahtaa oikein kunnolla tuo humpöajuttu sinuun 😂😂😂?
Taisi kolahtaa oikein kunnolla tuo humppajuttu sinuun 😂😂😂?
Nyt yrität jo tehdä minusta pervoa 😂usko.vainen kirjoitti:
Selvä, puhuit itsellesi, hyvä 🤓,
En vaan puhuin sinulle, mutta en neuvonut. Totesin, että saat anteeksi, vaikka sinun on vaikea nähdä virhettä toiminnassasi.
21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Matt. 18usko.vainen kirjoitti:
Olen huolissani sen yleisyydestä. Siitä pitäisi puhua enemmän, ettei sitä pidettäisi hauskana tai jopa asiaan kuuluvana. Erityisen huolissani olen nuorista, joiden keskuudessa se on aika yleistä. Nuoriamme pitäisi suojella, mutta kuinka heitä voidaan suojella jos sinäkin uskovana miehenä pidät sitä vain hauskana juttuna? Keiltä ne nuoret mallinsa ottavat? Keiltä he turvansa hakevat? Kenelle uskaltavat asiasta puhua?
En vaan puhuin sinulle, mutta en neuvonut. Totesin, että saat anteeksi, vaikka sinun on vaikea nähdä virhettä toiminnassasi.
21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.
Matt. 18Puhu itsellesi vain. Mitenkäs se Roomalaiskirjeen 1:25-> menikään? 😳
usko.vainen kirjoitti:
Nyt yrität jo tehdä minusta pervoa 😂Sinä olet liero! Miksi paljastelet tällä tavalla itsestäsi asioita! KEskustele aiheestasi! Tee parannus!
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen huolissani sen yleisyydestä. Siitä pitäisi puhua enemmän, ettei sitä pidettäisi hauskana tai jopa asiaan kuuluvana. Erityisen huolissani olen nuorista, joiden keskuudessa se on aika yleistä. Nuoriamme pitäisi suojella, mutta kuinka heitä voidaan suojella jos sinäkin uskovana miehenä pidät sitä vain hauskana juttuna? Keiltä ne nuoret mallinsa ottavat? Keiltä he turvansa hakevat? Kenelle uskaltavat asiasta puhua?
Mitä sanot aloitukseen? 😳
usko.vainen kirjoitti:
Puhu itsellesi vain. Mitenkäs se Roomalaiskirjeen 1:25-> menikään? 😳
Entäs Ensimmäinen Mooseksen Kirja Genesis, Jesaja, Ilmestyskirja, Job?? Miten kehtaat väittää että tiede menee Raamatun ohitse!
flätti kirjoitti:
Entäs Ensimmäinen Mooseksen Kirja Genesis, Jesaja, Ilmestyskirja, Job?? Miten kehtaat väittää että tiede menee Raamatun ohitse!
Nyt, arvon neidit saatte jatkaa täällä keskenänne minä alan nukkumaan, että olen virkeänä aamulla töissä. Jonkun on tehtävä töitäkin 😳
Kivat teille 😉usko.vainen kirjoitti:
Nyt yrität jo tehdä minusta pervoa 😂En yritä, mutta se mikä on pervoa täällä, on sitä myös tämän palstan ulkopuolella.
usko.vainen kirjoitti:
Nyt, arvon neidit saatte jatkaa täällä keskenänne minä alan nukkumaan, että olen virkeänä aamulla töissä. Jonkun on tehtävä töitäkin 😳
Kivat teille 😉Valheveli! Väistät taas, et voi antaa raitista todistusta koska et usko mitä Raamattuun on kirjattu!
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä.On tosi surullista ja pelottavaakin, että jo nuoret joutuvat epäasiallisen kohtelun kohteeksi. Ja huumorin varjolla ahdistellaan seksuaalisesti, joka on vielä ahdistavampaa kuin fyysinen ahdistelu. Ja jos nuoret eivät voi luottaa aikuisten asiallisuuteen ja siihen, että aikuinen tietää rajat ja kunnioittaa niitä, kehen he voivat luottaa ja turvata?
usko.vainen kirjoitti:
Mitä sanot aloitukseen? 😳
Aloitukseen kopioimasi teksti oli ihan asiaa.
Nyt minunkin pitää mennä nukkumaan, jonkun on istuttava koulutuksessa jo aamulla ja jatkettava iltaan samoissa merkeissä :)
Hyvää yötä
https://www.youtube.com/watch?v=3ETXB_IrumwEerikatässämoi kirjoitti:
Olen muuten samaa mieltä.On tosi surullista ja pelottavaakin, että jo nuoret joutuvat epäasiallisen kohtelun kohteeksi. Ja huumorin varjolla ahdistellaan seksuaalisesti, joka on vielä ahdistavampaa kuin fyysinen ahdistelu. Ja jos nuoret eivät voi luottaa aikuisten asiallisuuteen ja siihen, että aikuinen tietää rajat ja kunnioittaa niitä, kehen he voivat luottaa ja turvata?
Kyllä ja kun siihen suhtaudutaan aikuisten taholta niin, että se on vain huumoria, älä nyt uhriudu ym. niin kuinka sitä koskaan saadaan kitkettyä pois. Onneksi asiaa nyt on alettu nostaa julkiseen keskusteluun. Nuoria pitäisi opettaa kunnioittamaan itseään ja muita.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllä ja kun siihen suhtaudutaan aikuisten taholta niin, että se on vain huumoria, älä nyt uhriudu ym. niin kuinka sitä koskaan saadaan kitkettyä pois. Onneksi asiaa nyt on alettu nostaa julkiseen keskusteluun. Nuoria pitäisi opettaa kunnioittamaan itseään ja muita.
Takavuosina Hilkka Ahti otti seksuaalisen häirinnän puheeksi , häirinnän, jota itse oli kokenut oliko se nyt esimiehen taholta, ja kyllähän siitä riemu repesi. Se on aika surullista, ettei asiaa tunnisteta. Ja kun se otetaan puheeksi, aletaan tuoda keskusteluun termejä huumorintajuton, tiukkapipo, uhriutuja....joilla uhri yritetään lannistaa ja osoittaa hänellä, että hän vouhkaa ihan mitättömästä pikkuasiasta. Se on aika surullinen viesti uhrille.
Onneksi asiaan nyt kiinnitetään huomiota myös tuolla kampanjalla. On aina hyvä kun aletaan kyseenalaistaa vallitsevia asenteita ja käytäntöjä.
On toki sanottava, että aikamoinen osa ihmisistä kyllä osaa käyttäytyä ja tietää mikä on sopivaa ja mikä ei ja osaavat myös pyytää anteeksi, jos tulee ylilyönti. Jokaiselle voi sattua sellaistakin, että sanoo tarkoittamattaa jotain ei niin korrekstia. Anteeksi pyytäminen auttaa monessa asiassa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Takavuosina Hilkka Ahti otti seksuaalisen häirinnän puheeksi , häirinnän, jota itse oli kokenut oliko se nyt esimiehen taholta, ja kyllähän siitä riemu repesi. Se on aika surullista, ettei asiaa tunnisteta. Ja kun se otetaan puheeksi, aletaan tuoda keskusteluun termejä huumorintajuton, tiukkapipo, uhriutuja....joilla uhri yritetään lannistaa ja osoittaa hänellä, että hän vouhkaa ihan mitättömästä pikkuasiasta. Se on aika surullinen viesti uhrille.
Onneksi asiaan nyt kiinnitetään huomiota myös tuolla kampanjalla. On aina hyvä kun aletaan kyseenalaistaa vallitsevia asenteita ja käytäntöjä.
On toki sanottava, että aikamoinen osa ihmisistä kyllä osaa käyttäytyä ja tietää mikä on sopivaa ja mikä ei ja osaavat myös pyytää anteeksi, jos tulee ylilyönti. Jokaiselle voi sattua sellaistakin, että sanoo tarkoittamattaa jotain ei niin korrekstia. Anteeksi pyytäminen auttaa monessa asiassa.Tarkoittanet Hilkka Ahdetta?
Hilkkahan yritti aikoinaan kovasti nonseleerata mieheensä Matti Ahteeseen kohdistettuja ahdistelusyytöksiä. Matti kuitenkin erotettiin Veikkauksen toimitusjohtajan paikalta "luottamuspulan" vuoksi. Veikkauksen naiset olivat esittäneet syytöksiä, joiden mukaan Matti oli kosketellut heitä asiattomasti, eli "lääppinyt" erinäisissä tilanteissa.
Matti puolustautui sillä, että kaikki eivät ymmärrä oikein hänen tapaansa kosketella ihmisiä. Kukaan miespuolisista alaisista ei kuitenkaan ollut laukaissut Matissa tätä koskettelun tarvetta.Aberkios kirjoitti:
Tarkoittanet Hilkka Ahdetta?
Hilkkahan yritti aikoinaan kovasti nonseleerata mieheensä Matti Ahteeseen kohdistettuja ahdistelusyytöksiä. Matti kuitenkin erotettiin Veikkauksen toimitusjohtajan paikalta "luottamuspulan" vuoksi. Veikkauksen naiset olivat esittäneet syytöksiä, joiden mukaan Matti oli kosketellut heitä asiattomasti, eli "lääppinyt" erinäisissä tilanteissa.
Matti puolustautui sillä, että kaikki eivät ymmärrä oikein hänen tapaansa kosketella ihmisiä. Kukaan miespuolisista alaisista ei kuitenkaan ollut laukaissut Matissa tätä koskettelun tarvetta.Meillä oli töissä joskus mies, joka ahdisteli työpaikalla koskettelemalla. Ei hänkään miehiä kosketellut, eikä edes kaikkia naisia. Minä en onneksi kuulunut hänen kohteisiinsa. Kyllä hänelle siitä lopulta huomautettiin päällikön taholta, mutta kyllä sitä kauan kesti. Muuten kyllä ihan mukava ja fiksu mies.
usko.vainen kirjoitti:
Puhu itsellesi vain. Mitenkäs se Roomalaiskirjeen 1:25-> menikään? 😳
Näinhän siellä mm. sanotaan: "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"
- älä.unta.nää
On toki sanottava, että aikamoinen osa ihmisistä kyllä osaa käyttäytyä ja tietää mikä on sopivaa ja mikä ei ja osaavat myös pyytää anteeksi, jos tulee ylilyönti. Jokaiselle voi sattua sellaistakin, että sanoo tarkoittamattaa jotain ei niin korrekstia. Anteeksi pyytäminen auttaa monessa asiassa.Ei sinusta kukaan ole seksuaalisesti kiinnostunut - turha toivo.... Siinäkö se kurssisi on?
usko.vainen kirjoitti:
Ja taas sitä mentiin lukihäiriö edellä!
Kuusenjuuret kirjoitti:
Näinhän siellä mm. sanotaan: "He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;"
Jäikö jotain pois 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Jäikö jotain pois 😂😂😂
Tuossa varmaan meitä eniten koskettavat, vai mitä?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tuossa varmaan meitä eniten koskettavat, vai mitä?
Miksi unohdat palstan homot ja lesbot? 😳
- Koivunlatvat
usko.vainen kirjoitti:
Miksi unohdat palstan homot ja lesbot? 😳
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koivunlatvat kirjoitti:
22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.Kiitos!
usko.vainen kirjoitti:
Kiitos!
Miksi nyt uskot Paavaliin etkä tieteelliseen yksimielisyyteen, joka sanoo ettei homous ole mikään kummallinnen juttu?? Niinhän sinä tarkoitit kun aloitit tämän aiheen toisen miehen mietteillä! Että sinä uskot tieteeseen!
Aberkios kirjoitti:
Tarkoittanet Hilkka Ahdetta?
Matti puolustautui sillä, että kaikki eivät ymmärrä oikein hänen tapaansa kosketella ihmisiä. Kukaan miespuolisista alaisista ei kuitenkaan ollut laukaissut Matissa tätä koskettelun tarvetta.Nyt en muista kuka hän oli, mutta oli kyse siitä, että häntä itseään oli ahdisteltu ja hän vei asian eteenpäin. No ei sillä sinänsä väliä ole, pointtihan on siinä, että seksuaalinen häirintä tulisi ottaa vakavasti. Se ei ole huumoria.
- Mdmsm
Nyt en muista kuka hän oli, mutta oli kyse siitä, että häntä itseään oli ahdisteltu ja hän vei asian eteenpäin. No ei sillä sinänsä väliä ole, pointtihan on siinä, että seksuaalinen häirintä tulisi ottaa vakavasti. Se ei ole huumoria.
Jätä sitten usko.vainen rauhaan äläkä tyrkytä itseäsi hänelle!
Nyt en muista kuka hän oli, mutta oli kyse siitä, että häntä itseään oli ahdisteltu ja hän vei asian eteenpäin. No ei sillä sinänsä väliä ole, pointtihan on siinä, että seksuaalinen häirintä tulisi ottaa vakavasti. Se ei ole huumoria.
Tähänkin keskusteluun voidaan vetää haluttaessa homot ja suhtautuminen heihin. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, ettei seksuaalinen häirintä ole oikein. Mikään seksuaalisväritteinen, josta kohde ei pidä, ei ole hyväksyttävää teki sen sanallisesti tai fyysisesti.
Mdmsm kirjoitti:
Kiitos paljon! 😓
Mdmsm kirjoitti:
Anteeksi nyt , mutta mitäköhän mahdat tarkoittaa? Olenko tyrkyttänyt itseäni usko.vaiselle? Outoa....??
- Mdmsm
usko.vainen kirjoitti:
Kiitos paljon! 😓
Ole hyvä vaan.
- kiiiskivastarannalta
usko.vainen kirjoitti:
Mielestäni kommenttisi Eerikalle oli asiaton, loukkaava ja tarpeeton.
kiiiskivastarannalta kirjoitti:
Mielestäni kommenttisi Eerikalle oli asiaton, loukkaava ja tarpeeton.
Minusta hänen kannattaa se tehdä jos kerran niin varma on, että häntä kohtaan on tehty rikollinen teko. Asian jankuttaminen ei edistä asiaa millään tavalla.🤓
Koivunlatvat kirjoitti:
27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.Tuo sopii kyllä mahdollisimman huonosti homoihin ja lesboihin.
Eivät he ole väittäneet olevansa viisaita. Eivät he palvele luotua sen enempää kuin muutkaan. Luojaa palvelee aina vain vähemmän, sillä Suomessa on ateisteja jo yli 20%.
He eivät ole olleet koskaan "luonnollisessa yhteydessä". He eivät ole vaihtaneet kiimoissaan luonnottomaan. He eivät ole sen himokkaampia kuin muutkaan. Tuntemani homot ja lesbot ovat mitä ystävällisimpiä ihmisiä, murhaa ei löydy. Ja eivät ole vanhempiaan vihaaviakaan, ja homot suorastaan rakastavat äitejään valtavasti.Eerikatässämoi kirjoitti:
Hilkka Ahdetta ei ahdisteltu eikä hän syyttänyt esimiestään myöskään seksuaalisesta häirinnästä. H.A. nosti prosessin esimiestään Auto- ja kuljetusalan työntekijäliiton silloista puheenjohtajaa Timo Rätyä vastaan työpaikkakiusaamisesta ja epäasiallisesta kielenkäytöstä. Ahde oli tuolloin AKT:n viestintäjohtaja.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/hilkka-ahde-timo-raty-huusi-minulle-saatanaa/2338332#gs.e4ZlnOcAberkios kirjoitti:
Hilkka Ahdetta ei ahdisteltu eikä hän syyttänyt esimiestään myöskään seksuaalisesta häirinnästä. H.A. nosti prosessin esimiestään Auto- ja kuljetusalan työntekijäliiton silloista puheenjohtajaa Timo Rätyä vastaan työpaikkakiusaamisesta ja epäasiallisesta kielenkäytöstä. Ahde oli tuolloin AKT:n viestintäjohtaja.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/hilkka-ahde-timo-raty-huusi-minulle-saatanaa/2338332#gs.e4ZlnOcPahoittelen väärän tiedon levittämistä. Vaikka seksuaalinen häirintä on epäasiallista käytöstä, on se eri asia kuin epäasiallinen käytös. Minun olisi pitänyt etsiä tieto jostakin, eikä muistella.
- suhe.syynä
Aberkios kirjoitti:
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/hilkka-ahde-timo-raty-huusi-minulle-saatanaa/2338332#gs.e4ZlnOcHilkalla ja Timolla taisi olla suhde joka kariutui....?
Pahoittelen väärän tiedon levittämistä. Vaikka seksuaalinen häirintä on epäasiallista käytöstä, on se eri asia kuin epäasiallinen käytös. Minun olisi pitänyt etsiä tieto jostakin, eikä muistella.
Taidat nähdä seksuaalista häirintää joka paikassa 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Taidat nähdä seksuaalista häirintää joka paikassa 🤗
Sinä sen sijaan et taida nähdä sitä missään....😳😱😢😮😦
Sinä sen sijaan et taida nähdä sitä missään....😳😱😢😮😦
En onneksi. Minä elän ihan normaalissa ympäristössä 🤗
usko.vainen kirjoitti:
En onneksi. Minä elän ihan normaalissa ympäristössä 🤗
Tai olet sokea sille... 🤓🤓😧😦😱😨😯🤔☹😟
Tai olet sokea sille... 🤓🤓😧😦😱😨😯🤔☹😟
Sinulle on varmaan ihan käskttämätöntä, että on ihmisiä jotka elävät ihan normaalissa ympäristössä🤗.
usko.vainen kirjoitti:
Sinulle on varmaan ihan käskttämätöntä, että on ihmisiä jotka elävät ihan normaalissa ympäristössä🤗.
Ei ollenkaan käsittämätöntä. Kyllähän se sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy. 👁👀🤖🤓👁👀
Ei ollenkaan käsittämätöntä. Kyllähän se sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy. 👁👀🤖🤓👁👀
Tuskinpa sinä minun kotiini näet, yritä hieman hillitä tuota valehteluasi, jookos 😉.
usko.vainen kirjoitti:
Tuskinpa sinä minun kotiini näet, yritä hieman hillitä tuota valehteluasi, jookos 😉.
Jookos, jookos...en ole sanonut sinun kodistasi yhtään mitään, jookos.
Mutta minulla kyllä on siitä samasta kaupasta ostettu kristallipallo kuin sinullakin. 📡🔦🔮🔎Eerikatässämoi kirjoitti:
Jookos, jookos...en ole sanonut sinun kodistasi yhtään mitään, jookos.
Mutta minulla kyllä on siitä samasta kaupasta ostettu kristallipallo kuin sinullakin. 📡🔦🔮🔎Kerro mitä sitten tarkoitit normaalilla ympäristölläni jonka hyvin näet sinne, jookos 😉
"sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy"usko.vainen kirjoitti:
Kerro mitä sitten tarkoitit normaalilla ympäristölläni jonka hyvin näet sinne, jookos 😉
"sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy"No jookos...voin minä kertoakin. Se sinun normaali ympäristösi varmasti tuottaa sinun tapasi olla vuorovaikutuksessa toisten kanssa....myös täällä...jookos...☝✍🤔😬😦
No jookos...voin minä kertoakin. Se sinun normaali ympäristösi varmasti tuottaa sinun tapasi olla vuorovaikutuksessa toisten kanssa....myös täällä...jookos...☝✍🤔😬😦
Ei minun kotini tuota minulle mitään tapoja. Kerro toki jos omai tuottaa sinulle, jookos? 😳
usko.vainen kirjoitti:
Ei minun kotini tuota minulle mitään tapoja. Kerro toki jos omai tuottaa sinulle, jookos? 😳
Jookos...joo..ehkä se menee jo niin vaikeaksi, että on parempi , että kysyt joltain siellä kotona, vaikuttaako jokin sinuun vai eikö vaikuta..jookosteen ... 📺📻📫⏰🏆✌☝
PS. nämä hymiöt ovat kyllä rasittavia, mutta kun sinä tykkäät niistä, yritän etsiä niitä sinulle 👌Eerikatässämoi kirjoitti:
Jookos...joo..ehkä se menee jo niin vaikeaksi, että on parempi , että kysyt joltain siellä kotona, vaikuttaako jokin sinuun vai eikö vaikuta..jookosteen ... 📺📻📫⏰🏆✌☝
PS. nämä hymiöt ovat kyllä rasittavia, mutta kun sinä tykkäät niistä, yritän etsiä niitä sinulle 👌Yritä nyt hyvä ihminen sanoa mitä tarkoitat, jokos? 😳
Ja yritä sanoa se ihan omin sanoin vaikka niin kovin mielelläsi aina minua matkitkin, jookos? 😂usko.vainen kirjoitti:
Yritä nyt hyvä ihminen sanoa mitä tarkoitat, jokos? 😳
Ja yritä sanoa se ihan omin sanoin vaikka niin kovin mielelläsi aina minua matkitkin, jookos? 😂Onkos se nyt niin vaikea tajuta minun tarkoitukseni, väännän rautalangasta...niinkös...🤔👾😵👉🙋👓?
Onkos se nyt niin vaikea tajuta minun tarkoitukseni, väännän rautalangasta...niinkös...🤔👾😵👉🙋👓?
Väännä toki rautalangasta jos sanat eivät riitä selittämään mitä tarkoitat, jookos😳?
usko.vainen kirjoitti:
Väännä toki rautalangasta jos sanat eivät riitä selittämään mitä tarkoitat, jookos😳?
Minullehan tämä asia on päivän selvä, mutta sinulle selittäminen vaatineen sitä rautalankaa, enkä jaksa nyt nousta tästä sohvalta hakemaan sitä tuolta työkalupakista. ⚖️🔨🛠➡️🔙☜
Minullehan tämä asia on päivän selvä, mutta sinulle selittäminen vaatineen sitä rautalankaa, enkä jaksa nyt nousta tästä sohvalta hakemaan sitä tuolta työkalupakista. ⚖️🔨🛠➡️🔙☜
Väännäppä sitten ne ajatuksesi rautalangalle jos et osaa niitä kirjoittaa, jookosteen! 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Väännäppä sitten ne ajatuksesi rautalangalle jos et osaa niitä kirjoittaa, jookosteen! 🤗
Kyllä minä kirjoittaa osaan...jonniin sortin koulua on tullut käytyä...🆎🅾️⛄️ ✔️
Kyllä minä kirjoittaa osaan...jonniin sortin koulua on tullut käytyä...🆎🅾️⛄️ ✔️
Siinä tapauksessa kerro mitä sitten tarkoitit normaalilla ympäristölläni jonka hyvin näet sinne, jookos 😉
"sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy"usko.vainen kirjoitti:
Siinä tapauksessa kerro mitä sitten tarkoitit normaalilla ympäristölläni jonka hyvin näet sinne, jookos 😉
"sinun normaali ympäristösi täällä hyvinkin näkyy"Joojos, jookos....jospa minä sitten yritän oikein yksinkertaisesti sanoa.
Sinä olet ympäristösi tuotos. Ja se tarkoittaa sitä, että se ympäristö, siis sinun ympärilläsi olleet ja olevat asiat ovat muokanneet sinusta sellaisen kuin olet nyt. Ja se, millainen olet nyt, näkyy sinun teksteissäsi, eli siis kun sinä kirjoitat jotain tekstiä tänne, voimme kaikki nähdä ne sanat. Ja kun ne sanat ovat välillä herjaavia(aika usein), se kertoo siitä sinun ympäristöstäsi.
No totuuden nimessä on sanottava, etten usko sinun kohtelevan sitä ympäristöäsi siellä kotisi nurkkapilelissä samoin kuin kohtelet meitä täällä, mutta kuitenkin sekin, joka täällä näkyy on sinussa. Se ei tule siitä näppiksestä.
Tulikohan kirjoitettua liian monimutkaisesti ja liian paljoilla sanoilla, mits luulet, jookosEerikatässämoi kirjoitti:
Joojos, jookos....jospa minä sitten yritän oikein yksinkertaisesti sanoa.
Sinä olet ympäristösi tuotos. Ja se tarkoittaa sitä, että se ympäristö, siis sinun ympärilläsi olleet ja olevat asiat ovat muokanneet sinusta sellaisen kuin olet nyt. Ja se, millainen olet nyt, näkyy sinun teksteissäsi, eli siis kun sinä kirjoitat jotain tekstiä tänne, voimme kaikki nähdä ne sanat. Ja kun ne sanat ovat välillä herjaavia(aika usein), se kertoo siitä sinun ympäristöstäsi.
No totuuden nimessä on sanottava, etten usko sinun kohtelevan sitä ympäristöäsi siellä kotisi nurkkapilelissä samoin kuin kohtelet meitä täällä, mutta kuitenkin sekin, joka täällä näkyy on sinussa. Se ei tule siitä näppiksestä.
Tulikohan kirjoitettua liian monimutkaisesti ja liian paljoilla sanoilla, mits luulet, jookosKattos, kattos täti kiihtyy 😂😂😂
Laita ihmeessä miten minä olen täällä ihmisiä herjannut, jookos 😳?
Vai onko sinun tarkoituksesi vain herjata minua?
Tuo keittiöpsykologiasi on muuten hyvittavaa 😂, eiks ookkin?
(huomaa k e i t t i ö )Eerikatässämoi kirjoitti:
Auts.....hymiöt unohtuivat 👀🦕☘🍎
Alkaako dementia vaivata kun et keksi mitään omaa 😳😳😳?
usko.vainen kirjoitti:
Kattos, kattos täti kiihtyy 😂😂😂
(huomaa k e i t t i ö )Miten muuten määrittelet herjaamisen?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Miten muuten määrittelet herjaamisen?
Sitä pitää kysyä siltä kuka minua siitä syytti, eiks niin? 🤗
Kun samme esimerkkejä Eerikalta niin sekin selviää.usko.vainen kirjoitti:
Kattos, kattos täti kiihtyy 😂😂😂
(huomaa k e i t t i ö )Rakas ystäväni usko.vainen, sinä et saa minua kiihtymään. Oli ihan hyvä, että laitoit tuon huomautuksen tuosta keittiöstä, en olisi varmasti huomannut sitä muuten. Olet niin huomaavainen. 😍💕❤💟
PS. En laita esimerkkejä siitä kuinka herjaat ihmisiä , koska et niitä ymmärrä ja en jaksa hakea sitä rautalankaa kuten jo kerroin sinulle.usko.vainen kirjoitti:
Sitä pitää kysyä siltä kuka minua siitä syytti, eiks niin? 🤗
Kun samme esimerkkejä Eerikalta niin sekin selviää.Voi sitä kysyä siltäkin, joka puhuu herjauksesta. Kai sinulla on määritelmä kuitenkin tuolle sanalle?
usko.vainen kirjoitti:
Alkaako dementia vaivata kun et keksi mitään omaa 😳😳😳?
Alkaa...unohdin taas ne hymiöt..sorry... 🎀🔦🕯🗝🏤🚌🚕
Rakas ystäväni usko.vainen, sinä et saa minua kiihtymään. Oli ihan hyvä, että laitoit tuon huomautuksen tuosta keittiöstä, en olisi varmasti huomannut sitä muuten. Olet niin huomaavainen. 😍💕❤💟
PS. En laita esimerkkejä siitä kuinka herjaat ihmisiä , koska et niitä ymmärrä ja en jaksa hakea sitä rautalankaa kuten jo kerroin sinulle.Minusta on hupaisaa kun keittäjä harrastaa keittiöpsykologiaa, eiks vaan 😂.
Jos se on sinusta asiallista niin onpa kummallista.
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi minua😳,Eerikatässämoi kirjoitti:
Alkaa...unohdin taas ne hymiöt..sorry... 🎀🔦🕯🗝🏤🚌🚕
Yritä nyt rauhoittua sen puhelimesi kanssa 😂🤗🤗
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi syyttää minua😳,Kuusenjuuret kirjoitti:
Voi sitä kysyä siltäkin, joka puhuu herjauksesta. Kai sinulla on määritelmä kuitenkin tuolle sanalle?
Minä en puhunut herjauksesta vaan Eerika, odotellaan mitä hän sillä tarkoittaa, jookos 🤗.
usko.vainen kirjoitti:
Minusta on hupaisaa kun keittäjä harrastaa keittiöpsykologiaa, eiks vaan 😂.
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi minua😳,Joo, se on tosi hupaisaa....😅😅😅🤣
"Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi minua😳,"
Tuijottaa vai?? Juu katson oikeudekseni tuijottaa sinua 😲😳😵👁👀👀usko.vainen kirjoitti:
Minä en puhunut herjauksesta vaan Eerika, odotellaan mitä hän sillä tarkoittaa, jookos 🤗.
Kyllähän sinäkin herjauksesta kirjoitit, mutta jos se on liian vaikea määritellä, niin ei ole pakko.
Joo, se on tosi hupaisaa....😅😅😅🤣
"Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi minua😳,"
Tuijottaa vai?? Juu katson oikeudekseni tuijottaa sinua 😲😳😵👁👀👀Jos se on sinusta asiallista niin onpa kummallista.
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi syyttää minua😳,
Yritätkö häiritä minua seksualisesti 😳.Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllähän sinäkin herjauksesta kirjoitit, mutta jos se on liian vaikea määritellä, niin ei ole pakko.
Ihan samalla tavalla kuin sinäkin 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi syyttää minua😳,
Yritätkö häiritä minua seksualisesti 😳."Yritätkö häiritä minua seksualisesti 😳."
No se ei nyt kyllä tullut tässä yhteydessä ollenkaan mieleeni, mutta ymmärrän, että sinulla ....hmyy...olkoon..ei tämä oikeasti ole edes hauskaa....surkuhupaisaa mielummin...usko.vainen kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin sinäkin 🤗
Jos et halua vastata kysymykseeni, niin ei ole pakko. Eikös se Jopekin joskus laulanut, että ei oo pakko jos ei taho.
"Yritätkö häiritä minua seksualisesti 😳."
No se ei nyt kyllä tullut tässä yhteydessä ollenkaan mieleeni, mutta ymmärrän, että sinulla ....hmyy...olkoon..ei tämä oikeasti ole edes hauskaa....surkuhupaisaa mielummin...Ai, nytkö ei tullut mieleesi 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Yritä nyt rauhoittua sen puhelimesi kanssa 😂🤗🤗
Et laita esimerkkejä mutta katsot silti oikeudeksesi syyttää minua😳,"Yritä nyt rauhoittua sen puhelimesi kanssa 😂🤗🤗"
Kuule usko.vainen, se kristallipakko on maanantaikappale... 💻⌨🖱Eerikatässämoi kirjoitti:
"Yritä nyt rauhoittua sen puhelimesi kanssa 😂🤗🤗"
Kuule usko.vainen, se kristallipakko on maanantaikappale... 💻⌨🖱sorryyyy...kristallipallo...Keskiseltäkö muuten ostit sen?
"Yritä nyt rauhoittua sen puhelimesi kanssa 😂🤗🤗"
Kuule usko.vainen, se kristallipakko on maanantaikappale... 💻⌨🖱Aikaisemmin sanoit, että sinulla on emojit vain puhelimessa, eiks niin? 🤗
Ootko ostanut uuden tietsikan jos ne nyt on sinulla muualla kuin puhelimessa, eiks niin? 😳Eerikatässämoi kirjoitti:
sorryyyy...kristallipallo...Keskiseltäkö muuten ostit sen?
Sieltäkö sinä 😂😂😂?
usko.vainen kirjoitti:
Aikaisemmin sanoit, että sinulla on emojit vain puhelimessa, eiks niin? 🤗
Ootko ostanut uuden tietsikan jos ne nyt on sinulla muualla kuin puhelimessa, eiks niin? 😳En ole ostanut, eiks niin, mutta sain uuden ,jookosteen. Kiva muuten , että pistät mieleesi mitä kirjoittelen...
Netin ihmemaailmasta löytyy kaikenlaista kun jaksaa etsiä...👌🏻✌🏻👀👏🏻👍🏻Eerikatässämoi kirjoitti:
En ole ostanut, eiks niin, mutta sain uuden ,jookosteen. Kiva muuten , että pistät mieleesi mitä kirjoittelen...
Netin ihmemaailmasta löytyy kaikenlaista kun jaksaa etsiä...👌🏻✌🏻👀👏🏻👍🏻Copypastat toisten emojit. Taidat olla kateellinen kun ne on minulla koneella, eiks niin 🤗?
usko.vainen kirjoitti:
Copypastat toisten emojit. Taidat olla kateellinen kun ne on minulla koneella, eiks niin 🤗?
Kyllä ne emojit löytyvät ihan netistäkin, ei niitä omalle koneelle tarvitse tallentaa.
usko.vainen kirjoitti:
Sieltäkö sinä 😂😂😂?
Eiköhän minun palloni ole samasta kaupasta kuin sinunkin, kummastakaan ei näy mitään muuta kuin oma kuva....
usko.vainen kirjoitti:
Copypastat toisten emojit. Taidat olla kateellinen kun ne on minulla koneella, eiks niin 🤗?
Ei ole todellista usko.vainen..omistatko sinä emojitkin sanojen lisäksi?? 👀❓‼⁉❓❓
Eiköhän minun palloni ole samasta kaupasta kuin sinunkin, kummastakaan ei näy mitään muuta kuin oma kuva....
Minä en käy halpiskaupoissa, eikä minulla ole ennustajaeukkojen kamoja 😂😂😂
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllä ne emojit löytyvät ihan netistäkin, ei niitä omalle koneelle tarvitse tallentaa.
Niin, copypasteta 😂
Kuusenjuuret kirjoitti:
Jospa usko.vaisella on niihin tekijänoikeus...??
Jospa usko.vaisella on niihin tekijänoikeus...??
Mitäpäs jos ei olekaan 😳😳😳😂😂😂😂?
usko.vainen kirjoitti:
Minä en käy halpiskaupoissa, eikä minulla ole ennustajaeukkojen kamoja 😂😂😂
Saattaahan se kristallipallosi olla merkkiliikkeestä, mutta sekunda se on joka tapauksessa. Kurkkaa pohjasta....jospa se on halpatuontimaasta 😮😯😦
Saattaahan se kristallipallosi olla merkkiliikkeestä, mutta sekunda se on joka tapauksessa. Kurkkaa pohjasta....jospa se on halpatuontimaasta 😮😯😦
Menehän nyt nukkumaan🤗Juttusi alkavat olla jo keittäjällekin melkoista soppaa, jookos?🤗
usko.vainen kirjoitti:
Menehän nyt nukkumaan🤗Juttusi alkavat olla jo keittäjällekin melkoista soppaa, jookos?🤗
Sinä se sopankeittäjä olet, harmillinen hämmentäjä! Pelkkiä nelijöitä täynnä sinun viestisi!
usko.vainen kirjoitti:
Mitäpäs jos ei olekaan 😳😳😳😂😂😂😂?
Tuossakin näkyy vain seitsemän nelijötä typerän hulluttelun perässä! Mut perästähän sinä tykkäätkin!!
usko.vainen kirjoitti:
Taitas olla paree sinunkin kömpiä sinne vaimon viekkuun.
Olet sinä kyllä ihana humoristi....soppaa ja keittäjälle...miten ihmeessä keksitkin noin hienoja sutkauksia? 😲✌🏼👌🏼✍🏼Eerikatässämoi kirjoitti:
Taitas olla paree sinunkin kömpiä sinne vaimon viekkuun.
Olet sinä kyllä ihana humoristi....soppaa ja keittäjälle...miten ihmeessä keksitkin noin hienoja sutkauksia? 😲✌🏼👌🏼✍🏼Täällä ollaan 😘
Mutta sinulla ei taida olla kuin kylmäkön kylmä kulki 😒
Etkös sinä ole sanonut olevasi eläkkeellä oleva keittäjä 😉.usko.vainen kirjoitti:
Täällä ollaan 😘
Etkös sinä ole sanonut olevasi eläkkeellä oleva keittäjä 😉.Eiks oo hyvä biisi se Kylmäkkö Kyllikki 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Täällä ollaan 😘
Etkös sinä ole sanonut olevasi eläkkeellä oleva keittäjä 😉.Jos olet vaimon vieressä, niin pikku vinkki...heitä se kännykkä hevoon ja seurustele vaimon kanssa. Parisuhde ei saata pysyä kovin hyvänä, jos kaiken yötä kujertelee vieraille naisille netissä.
usko.vainen kirjoitti:
Eiks oo hyvä biisi se Kylmäkkö Kyllikki 🤗
Onko sellainenkin biisi olemassa, en ole koskaan kuullutkaan?
Jos olet vaimon vieressä, niin pikku vinkki...heitä se kännykkä hevoon ja seurustele vaimon kanssa. Parisuhde ei saata pysyä kovin hyvänä, jos kaiken yötä kujertelee vieraille naisille netissä.
Mutta sinulla ei taida olla kuin kylmäkön kylmä kylki 😒
Etkös sinä ole sanonut olevasi eläkkeellä oleva keittäjä 😉?
Minulla ei ole kännykkää😳Eerikatässämoi kirjoitti:
Onko sellainenkin biisi olemassa, en ole koskaan kuullutkaan?
usko.vainen kirjoitti:
Ei kovin korkeatasoinen biisi minun mielestäni, eikä siinä kai kylmäköstä mitään puhuttu. Ääni oli tosin aika surkea, en saanut oikein selvää kaikista sanoista.
usko.vainen kirjoitti:
Mutta sinulla ei taida olla kuin kylmäkön kylmä kylki 😒
Etkös sinä ole sanonut olevasi eläkkeellä oleva keittäjä 😉?
Minulla ei ole kännykkää😳Onpa se laite ,jolla täällä naputtelet mikä tahansa, vaimo voisi tykätä, jos jättäisit tämän touhun ja keskittyisit häneen.
Onpa se laite ,jolla täällä naputtelet mikä tahansa, vaimo voisi tykätä, jos jättäisit tämän touhun ja keskittyisit häneen.
Anna hänen lukea rauhassa 😘
Saatko sinä keneltäkään lämpöä?
Etkö muuten olekin keittäjä, kuten olet kerronut?usko.vainen kirjoitti:
Anna hänen lukea rauhassa 😘
Saatko sinä keneltäkään lämpöä?
Etkö muuten olekin keittäjä, kuten olet kerronut?En ole kertonut olevani keittäjä ja en ole keittäjä.
Mutta miksi sanoit tuossa biisissä olevan kylmäkön? Ei kai sen nimikään ollut Kylmäkkö Kyllikki?Eerikatässämoi kirjoitti:
En ole kertonut olevani keittäjä ja en ole keittäjä.
Mutta miksi sanoit tuossa biisissä olevan kylmäkön? Ei kai sen nimikään ollut Kylmäkkö Kyllikki?Eikös,kylmäkkö ja keittäjä ole sama?
Sinä kerroti olevasi kokki mutta minusta sinun ikäisesi nainen ei voi olla kokki vaan keittäjä, eiks niin? 😳usko.vainen kirjoitti:
Eikös,kylmäkkö ja keittäjä ole sama?
Sinä kerroti olevasi kokki mutta minusta sinun ikäisesi nainen ei voi olla kokki vaan keittäjä, eiks niin? 😳Et nyt vastaa kysymykseeni....?? Vedänkö siitä jonkin johtopäätöksen?
Et nyt vastaa kysymykseeni....?? Vedänkö siitä jonkin johtopäätöksen?
Vedä vain mutta eikös,kylmäkkö ja keittäjä ole sama?
Sinä kerroti olevasi kokki mutta minusta sinun ikäisesi nainen ei voi olla kokki vaan keittäjä, eiks niin? 😳usko.vainen kirjoitti:
Vedä vain mutta eikös,kylmäkkö ja keittäjä ole sama?
Sinä kerroti olevasi kokki mutta minusta sinun ikäisesi nainen ei voi olla kokki vaan keittäjä, eiks niin? 😳No iällä ei ole mitään tekemistä ammatin kanssa. Sinä voit vapaasti luulla mitä haluat.
Minäkin luulen, että se kylmäkkö on sinulle läheinen...olenko oikeassa?Eerikatässämoi kirjoitti:
No iällä ei ole mitään tekemistä ammatin kanssa. Sinä voit vapaasti luulla mitä haluat.
Minäkin luulen, että se kylmäkkö on sinulle läheinen...olenko oikeassa?Niin, minä pidän sinua keittäjänä vaikka oletkin sanonut olevasi kokki,, tosin eläkkeellä.
Kylmäkkö laittaa hyviä tapaksia joten silloin tällöin on läheinen 🤗usko.vainen kirjoitti:
Niin, minä pidän sinua keittäjänä vaikka oletkin sanonut olevasi kokki,, tosin eläkkeellä.
Kylmäkkö laittaa hyviä tapaksia joten silloin tällöin on läheinen 🤗Sinä voit pitää minua minä haluat, se on sinun oikeutesi.
Mutta miksi sanoit biisin nimeksi KylmäkköKyllikki, kun se ei ole sen biisin nimi?Eerikatässämoi kirjoitti:
Sinä voit pitää minua minä haluat, se on sinun oikeutesi.
Mutta miksi sanoit biisin nimeksi KylmäkköKyllikki, kun se ei ole sen biisin nimi?Niin, minä uskon mitä sinä olet itsestäsi kertonut🤗
No, tästä sitten
https://open.spotify.com/track/33nEJLEgoswHRkiprKCp2Tusko.vainen kirjoitti:
Niin, minä uskon mitä sinä olet itsestäsi kertonut🤗
No, tästä sitten
https://open.spotify.com/track/33nEJLEgoswHRkiprKCp2T"Niin, minä uskon mitä sinä olet itsestäsi kertonut"
Se olisikin hieno asian, jos uskoisit. MInä en ole kertonut olevani keittäjä.
Kylmäkkö ei muuten ole aikoihin kirjoitellut. Missähän hän on?
En pysty kuuntelemaan tuota linkkiäsi, mutta uskon kyllä, että Kyllikki on sinulle läheinen.Eerikatässämoi kirjoitti:
"Niin, minä uskon mitä sinä olet itsestäsi kertonut"
Se olisikin hieno asian, jos uskoisit. MInä en ole kertonut olevani keittäjä.
Kylmäkkö ei muuten ole aikoihin kirjoitellut. Missähän hän on?
En pysty kuuntelemaan tuota linkkiäsi, mutta uskon kyllä, että Kyllikki on sinulle läheinen.Osaatko lukea mitä kirjoitin edellä?
"Niin, minä pidän sinua keittäjänä vaikka oletkin sanonut olevasi kokki,, tosin eläkkeellä."usko.vainen kirjoitti:
Osaatko lukea mitä kirjoitin edellä?
"Niin, minä pidän sinua keittäjänä vaikka oletkin sanonut olevasi kokki,, tosin eläkkeellä."Totta kai minä osaan lukea.
Totta kai minä osaan lukea.
Niin, sinä olet sanonut täällä, että olet kokki, eiks niin? 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Niin, sinä olet sanonut täällä, että olet kokki, eiks niin? 🤗
Olen sanonut. Onko tämä joku dementiatesti?
Olen sanonut. Onko tämä joku dementiatesti?
Sitähän minäkin, että niin olet sanonut 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Sitähän minäkin, että niin olet sanonut 🤗
Tässä on varmasti jokin pointti...🤔🙄☝🏼🏹🤔🙄☝🏼🔑
Tässä on varmasti jokin pointti...🤔🙄☝🏼🏹🤔🙄☝🏼🔑
Se, että miten sinun ikäisesi nainen voi olla kokki. Eikös silloin naiset olleet keittäjiä? 😳
usko.vainen kirjoitti:
Se, että miten sinun ikäisesi nainen voi olla kokki. Eikös silloin naiset olleet keittäjiä? 😳
Eivät olleet. Siitä koulusta ei valmistunut keittäjiä lainkaan, vain kokkeja ja nimenomaan ravintolakokkeja. Miten se on niin kovin vaikea sinun käsittää? Jo paljon ennen kuin minä menin kouluun, niitä kouluja oli jo ollut ja kokkeja oli valmistunut ja koulut olivat avoimia myös naisille.
Eivät olleet. Siitä koulusta ei valmistunut keittäjiä lainkaan, vain kokkeja ja nimenomaan ravintolakokkeja. Miten se on niin kovin vaikea sinun käsittää? Jo paljon ennen kuin minä menin kouluun, niitä kouluja oli jo ollut ja kokkeja oli valmistunut ja koulut olivat avoimia myös naisille.
"Siitä" koulusta?
Mikä tässä nyt on se vaikeus?
Ei mikään. Kerro toki minkä koulun kävit, että sinusta tuli ammattikokki 😳
- huivipäässä
usko.vainen kirjoitti:
"Siitä" koulusta?
Aitoon Emäntäkoulu.
usko.vainen kirjoitti:
Ei mikään. Kerro toki minkä koulun kävit, että sinusta tuli ammattikokki 😳
Haluatko tietää koulun nimen ja sijainnin, valmistumisvuoteni ja arvosanani päättötodistuksessa, kentien ammattityön opettajani, koulukaverini, otanko sinulle kuvan päättötodistuksen leimoista?
PS mitä kouluja sinä olet käynyt?Eerikatässämoi kirjoitti:
Haluatko tietää koulun nimen ja sijainnin, valmistumisvuoteni ja arvosanani päättötodistuksessa, kentien ammattityön opettajani, koulukaverini, otanko sinulle kuvan päättötodistuksen leimoista?
PS mitä kouluja sinä olet käynyt?Ihan koulun nimi riittää, kiitos 😳
usko.vainen kirjoitti:
Tampereellakin oli ainakin joskus emäntäkoulu 😮
Eikun se olikin talouskoulu Pyynikillä... 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Ihan koulun nimi riittää, kiitos 😳
Jyväskylän hotelli-ja ravintolakoulu. Missä kouluissa sinä olet ollut, mistä olet ammattiisi valmistunut ja mikä se ammatti on?
Jyväskylän hotelli-ja ravintolakoulu. Missä kouluissa sinä olet ollut, mistä olet ammattiisi valmistunut ja mikä se ammatti on?
Minulla on teknillinen ja kaupallinen koulutus. Ammattiani en sentään kerro 😉
usko.vainen kirjoitti:
Minulla on teknillinen ja kaupallinen koulutus. Ammattiani en sentään kerro 😉
Mistä olet valmistunut? oppinahjon nimi riittää paikkakunnan lisäksi.
Mistä olet valmistunut? oppinahjon nimi riittää paikkakunnan lisäksi.
Sitä en kerro. Enkä paikkakuntaa sinultakaan kysynyt 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Sitä en kerro. Enkä paikkakuntaa sinultakaan kysynyt 🤗
Näinhän se menee......mukavaa illan jatkoa, älä ihan koko aikaa pähkäile, olenko valmistunut kokiksi vai keittäjäksi.
Näinhän se menee......mukavaa illan jatkoa, älä ihan koko aikaa pähkäile, olenko valmistunut kokiksi vai keittäjäksi.
Minulle sinä olet aina keittäjä 🤗 Ei siinä ole mitään pähkäilyä.
usko.vainen kirjoitti:
Se ei minua yllätä...herra kassahenkilö
usko.vainen kirjoitti:
Ihan kuin jostain romanttisesta amerikkalaisesta elokuvasta: Minulle sinä olet aina...
Here's Looking At You, Kid 😍Kuusenjuuret kirjoitti:
Ihan kuin jostain romanttisesta amerikkalaisesta elokuvasta: Minulle sinä olet aina...
Here's Looking At You, Kid 😍Romantikka on kaukana eikä kysymys ole seksuaalisesta ahdistelustakaan 😂
usko.vainen kirjoitti:
Romantikka on kaukana eikä kysymys ole seksuaalisesta ahdistelustakaan 😂
Kyllä siitä aika romanttinen vaikutelma tuli. 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Romantikka on kaukana eikä kysymys ole seksuaalisesta ahdistelustakaan 😂
Niin usko.vainen onko kyse ihan vaan pelkästä väheksymisestä?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllä siitä aika romanttinen vaikutelma tuli. 🤗
Sinulla taitaa olla aika kuivaa romanttisesti 😉
Niin usko.vainen onko kyse ihan vaan pelkästä väheksymisestä?
Ei vaan realismista 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Sinulla taitaa olla aika kuivaa romanttisesti 😉
Mistä niin päättelet?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mistä niin päättelet?
Ihan siitä, että tuo lause saa sinussa aikaan romanttisia vaikutelmia 😉
usko.vainen kirjoitti:
Ei vaan realismista 🤗
Outo käsotys sinulla realismista. Jos paperissa lukee kokki, kuinka realismia on keittäjä.? Minusta se on ennemmin lukihäiriö.... 🕶👀😨😢😳😵😲😎🤓
usko.vainen kirjoitti:
Ihan siitä, että tuo lause saa sinussa aikaan romanttisia vaikutelmia 😉
Se johtuu siitä, että se muistuttaa jotain repliikkiä romanttisesta elokuvasta. Minulle sinä olet aina... 😄
Kuusenjuuret kirjoitti:
Se johtuu siitä, että se muistuttaa jotain repliikkiä romanttisesta elokuvasta. Minulle sinä olet aina... 😄
Herkillä käyt 😋
usko.vainen kirjoitti:
Hyvä, ettet ole Kylmäkkö Kyllikki 😂
Sinulla on kovasti tuo Kyllikki mielessä...lukeeko vaimo taas... ✋🏼🖐🏼🍒🍅🌶👋🏼🙌🏼👐🏼👏🏼👍🏼
Sinulla on kovasti tuo Kyllikki mielessä...lukeeko vaimo taas... ✋🏼🖐🏼🍒🍅🌶👋🏼🙌🏼👐🏼👏🏼👍🏼
Yritä nyt pysyä nahoissasi huomenna pääset taas humpalle, eiks niin? 🤗
usko.vainen kirjoitti:
Ai, Kylmäkkö etkä Kyllikki 😳.
Niin, en kumpikaan. Tiedätkö muuten mikä ero on kylmäköllä, keittäjällä ja kokilla? Tämä ei siis ole mikään kompa, vaan ihan asiakysymys.
usko.vainen kirjoitti:
Yritä nyt pysyä nahoissasi huomenna pääset taas humpalle, eiks niin? 🤗
Tiäkkö usko.vainen, minulle joskus kerrottiin mitä isot pojat kutsuvat Kyllikiksi, en nyt kirjoita sitä tähän esiin, kun olemme tällaisella palstalla... 😇😇😇✌🏼👍🏼👊🏼✊🏼
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niin, en kumpikaan. Tiedätkö muuten mikä ero on kylmäköllä, keittäjällä ja kokilla? Tämä ei siis ole mikään kompa, vaan ihan asiakysymys.
Kylmäkkö tekee tietty kylmät ruoat ja keittäjä keittää lämpimät ruoat.
Kokki tekee hyvää ruokaa 🤓usko.vainen kirjoitti:
Kylmäkkö tekee tietty kylmät ruoat ja keittäjä keittää lämpimät ruoat.
Kokki tekee hyvää ruokaa 🤓Kylmäkkö taitaa kyllä tehdä kaikki kylmät ruuat, ainakin ennen vanhaan teki ja kokki teki lämpimät ja molemmat tekivät hyvät ruuat, ja samoin tekee keittäjä.
Tiäkkö usko.vainen, minulle joskus kerrottiin mitä isot pojat kutsuvat Kyllikiksi, en nyt kirjoita sitä tähän esiin, kun olemme tällaisella palstalla... 😇😇😇✌🏼👍🏼👊🏼✊🏼
Onko Repe kertonut sinulle tyttöystävästään Kyllikki Nyrkistä 😳😳😳?
- jos_naisista_puhutaan
usko.vainen kirjoitti:
Mitäs vaimolles kuuluu? Tai äidilles?
jos_naisista_puhutaan kirjoitti:
Mitäs vaimolles kuuluu? Tai äidilles?
Kiitos kysymästä, oikein hyvää 😘
Entä omillesi?usko.vainen kirjoitti:
Ei ole kertonut ja sinähän se sitä Kyllikkiä täällä kaipailet...😐🙃🙂😂😆😄
Ei ole kertonut ja sinähän se sitä Kyllikkiä täällä kaipailet...😐🙃🙂😂😆😄
Missä olen sanonut kaipaavani Repen Kyllikki Nyrkkiä??? 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Missä olen sanonut kaipaavani Repen Kyllikki Nyrkkiä??? 😂😂😂
Missä olen sanonut puhuvani Repen Kyllikistä????🤔🤔🙄😦😕
Missä olen sanonut puhuvani Repen Kyllikistä????🤔🤔🙄😦😕
Minä ihan luulin niin 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Minä ihan luulin niin 😂😂😂
Älä luule, sinä siitä Kyllikistä koko ajan mainitset....🤔🤔🙄😦😕😲😲
Älä luule, sinä siitä Kyllikistä koko ajan mainitset....🤔🤔🙄😦😕😲😲
Siinusta tulee aina mieleen 😂😂😂
Siinu?? Vaimosiko?? 🤔🙄🤔🤔
Sinusta tulee mieleen Kylmäkkö,Kyllikki 😂😂😂
usko.vainen kirjoitti:
Sinusta tulee mieleen Kylmäkkö,Kyllikki 😂😂😂
Ne ovat yksityisiä ajatuksiasi, älä kerro enempää, en välttämättä halua tietää fantasioitasi kun sinä......😳😱😨👎🏼
Siinu?? Vaimosiko?? 🤔🙄🤔🤔
Menetkö huomenna humpalle lämmittelemään? 👯
- Kirjakääröt
2Moos.15:11 Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa! Kuka on sinun vertaisesi, sinä pyhyydessä jalo; sinä ylistettävissä teoissa peljättävä, sinä ihmeiden tekijä! Biblia (1776). Herra, kuka on sinun vertas jumalien seassa? Joka olet korkea ja pyhä, hirmuinen, kiitettävä ja ihmeiden tekijä? 1Aik.16:25. Ps.96:4.
" On olemassa monia asioita, jotka ovat totta, vaikka Raamattu ei puhu niistä mitään."
Ja vaikkapa evoluutio, ja vaikkapa samaa sukupuolta olevien avioiitto jne.
:-)- flätti
Niin, tätäkö sinä tarkoitat "usko.fainen"?? Että tiede menee Raamatun edelle?? On olemassa tuhannen kirjava sukupuolten joukko, Raamattu ei vain tiennyt siitä vielä?? Olet valheveli ja paaduttaja!
- kiiiskivastarannalta
flätti kirjoitti:
Niin, tätäkö sinä tarkoitat "usko.fainen"?? Että tiede menee Raamatun edelle?? On olemassa tuhannen kirjava sukupuolten joukko, Raamattu ei vain tiennyt siitä vielä?? Olet valheveli ja paaduttaja!
Mutta se tuhannenkirjava joukko pystyy lisääntymään vain siksi, että ovat miehiä ja naisia - vaikka eivät sitä itse ymmärrä.
- flätti
No kerro meille uskovainen valheveli!! Miten on, onko sukupuolia enemmän kuin kaksi?? Kumpi on oikeassa, tiede vai Raamattu?? Anna selkeä todistus! Tuleeko maahan vuosimiljardej vanhaa valoa?? Vasta jokaiseen kysymykseen, anna selkeä todistus!
- flätti
Miksi et halua keskustella tästä aiheesta kun tämän aiheen itse aloitit? Puhut vain muista keskustelijoista! Valheveli!
- flätti
usko.vainen kirjoitti:
Kaksi.
Tiede sanoo että sukupuoli on kuin liukuva skaala!! Miksi tiede on tässä asiassa väärässä??
- flätti
En muuten kysynyt! Älä kirjoita jos et osaa lukea!
- flätti
Tuleeko maahan vuosimiljardeja vanhaa valoa??
- flätti
Miksi et halua keskustella tästä aiheesta kun tämän aiheen itse aloitit? Puhut vain muista keskustelijoista----ja itsestäsi! Valheveli!
flätti kirjoitti:
Miksi et halua keskustella tästä aiheesta kun tämän aiheen itse aloitit? Puhut vain muista keskustelijoista----ja itsestäsi! Valheveli!
"Miksi et halua keskustella tästä aiheesta kun tämän aiheen itse aloitit?"
Aiheellinen kysymys. Ehkä aloittaja ei osannut lukea sitä, tai ei ainakaan ymmärtänyt. Päätti kuitenkin kopsata idolinsa kirjoituksen tänne. Aloittajan mielestä Turunen on fiksu mies, joten hän ajatteli, että kyllä sen täytyy olla fiksua tekstiä. Ehkä on peräti kuullut sen jostain. Kyllä nuo äänikirjat ja -kirjeet ovat sitten siunauksellinen asia!
Onko kukaan koskaan nähnyt usko.vaisen itsensä kirjoittamaa kirjoitusta, kommenttia tai aloitusta, joka olisi ollut kahta virkettä pitempi? Kaikki minun näkemäni ovat olleet muualta kopioituja tekstejä, Niinpä usko.vainen yrittää kommenttiensa määrällä korvata laadun. Kaikkihan sen tietävät, miten siinä käy. Paitsi usko.vainen!
Kristinusko on uskomus eikä siitä kertovasta Raamatusta voi sanoa että on totta. Mitään yliluonnollista kun ei ole koskaan vielä todistettavasti tapahtunut.
Kyllä Raamatussa on paljon asioita mitkä vahvistaa mm. arkelogit ja historioitsijat.
Mitä muuten s i n ä tarkoitat kun puhut yliluonnollisesta? Sitäkö mihin sinä et pysty tai sitä mitä sinä et ymmärrä? 😳usko.vainen kirjoitti:
Kyllä Raamatussa on paljon asioita mitkä vahvistaa mm. arkelogit ja historioitsijat.
Mitä muuten s i n ä tarkoitat kun puhut yliluonnollisesta? Sitäkö mihin sinä et pysty tai sitä mitä sinä et ymmärrä? 😳Etkö tiedä mitä on yliluonnollinen? Se on mm. sitä, että 50 centin kolikko pysyy tiedemiesten todistamana minuutin ilmassa ilman maan vetovoiman vaikutusta.
sage8 kirjoitti:
Etkö tiedä mitä on yliluonnollinen? Se on mm. sitä, että 50 centin kolikko pysyy tiedemiesten todistamana minuutin ilmassa ilman maan vetovoiman vaikutusta.
Sitten siiten kolikkoon vaikuttaa jokin muu voima🤗
usko.vainen kirjoitti:
Sitten siiten kolikkoon vaikuttaa jokin muu voima🤗
Et taaskaan ymmärtänyt. Kolikkohan ei pysy ilmassa ei niin millään, eikä yliluonnollista ole muutenkaan koskaan tapahtunut valvotuissa olosuhteissa.
sage8 kirjoitti:
Et taaskaan ymmärtänyt. Kolikkohan ei pysy ilmassa ei niin millään, eikä yliluonnollista ole muutenkaan koskaan tapahtunut valvotuissa olosuhteissa.
Kyllä se pysyy ylhäällä jos jokin maanvetovoimaa voimakkampi voima siihen vaikuttaa.🤓
usko.vainen kirjoitti:
Kyllä se pysyy ylhäällä jos jokin maanvetovoimaa voimakkampi voima siihen vaikuttaa.🤓
Mitä on maan kolmannessa ääressä?? Vai onko soikiopallossasi kulmat??
- Jobinpostia
Jos vedenpaisumus on totta, siellä oli myös, lasta odottavia äitejä, siis Jumala hukutti kohtuun nämä sikiöt.
Raamattu on monelta osin taikauskon ja senaikaisten tietojen ja legendojen teos. Enkä sano Jumalasta tässä yhteydessäniin että hän olisi taikauskoa, vähätietoisuutta tai legendaa ollenkaan.
Kovasti se sinua kuitenkin kiinnostaa kun monta kertaa pälvässä vuodesta toiseen tuota jaksat tuota täällä toistaa 🤗
- sage8.ei.kirj
usko.vainen kirjoitti:
Kovasti se sinua kuitenkin kiinnostaa kun monta kertaa pälvässä vuodesta toiseen tuota jaksat tuota täällä toistaa 🤗
Minä olen kasvanut toisaalta lestadiolaisessa ahdistuksessa ja toisaalta evl. kirkon minusta reilussa opetuksessa niin miksi ei uskon asiat eläkeläisenäkin kiinnostaisi.
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Minä olen kasvanut toisaalta lestadiolaisessa ahdistuksessa ja toisaalta evl. kirkon minusta reilussa opetuksessa niin miksi ei uskon asiat eläkeläisenäkin kiinnostaisi.
Hyvä, että kinnostaa. Tunnut vain polkevan paikallai 😉
sage8.ei.kirj kirjoitti:
Hyvä, että kinnostaa. Tunnut vain polkevan paikallasi 😉
usko.vainen kirjoitti:
Hyvä, että kinnostaa. Tunnut vain polkevan paikallai 😉
Kukapa täällä ei polkisi paikallaan.
- rottori
Miten elämä syntyi.Raamatussa jumala ilmoittaa itsensä sen alullepanijaksi.Kuoleesta aineesta ei voi syntyä muuta kuin kuollutta ainetta.Evoluutiossa ihminen väittää että kun kivi heitetään kylmään avaruuteen vuosimiljooniksi siitä syntyy ihminen ja muuta elämää jossain vaiheessa.Tämä väite on täysin naurettava.Tarvitaan suunnittelija ja tekijä.Kun näet kengän lattialla darwin väittää että se on tulllut siihen itsestään.Tähän ei paljon järkeä tarvita että koko elämä maapallolla on tarkoin suunniteltu ja luotu.Totuus elämän synnystä on raamatussa ja myös sen tulevaisuus.
- Maansuola
Kattokaa sukupuolineutraalimerkkiä tarkkaan, eri suunnista. Tämän on aina Jumala ilmoittanut raamatussa
- Maansuola
Ainakin
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1355708
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2484295- 121831
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1651143- 1051093
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii1761048Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj68985- 90983
- 44861
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei119842