Taas tulee lunta

Kilpapyöräilijä00

Sinkkuna mulle pahinta elämässä on talvet. Pitkiä, pimeitä, kylmiä ja joka päivä tulee lunta. En jotenkin näe niissä mitään muuta kuin kamaluutta, kun rahaa ja seuraa ei ole, ja kauppareissut kuljetaan polkupyörällä tuiskussa ja hangessa.
Normaalilampaat nauttivat talvista, koska silloin voi hyvällä tekosyyllä vetäytyä kotiin sisätiloihin katsomaan Putousta sohvalle oman muijansa kanssa. Suomalaisen epäsosiaalinen käytös saa hyvän tekosyyn, kun yli puoleen vuoteen ulos ei ole mitään asiaa.

Torstaina tuli ensilumet ja sen jälkeen joka päivä on tullut valkoista hirvitystä paitsi perjantaina. Tuntuu että talvet on 7 kuukautta kestävä jakso pimeyttä, jolloin tulee lunta joka ikinen päivä. Ja mikä siinä on, että kesällä sade voi kestää vain pari tuntia, mutta talven lumisateet kestävät aina vähintään koko päivän? Siis olen ihan tarkkaillut tätä, ja lumisateet tosiaan kestävät sen koko päivän. Jos aamulla näet että tulee valkosontaa taivaalta, tiedät että se loppuu aikaisintaan keskiyöllä. Ja päivän lumilla menee viikko sulaa pois. Talvi on täynnä epäreiluja totuuksia.
Tänään tuli koko päivän räntää, ja nyt yöllä se muuttui sitten kunnon lumisateeksi. Eli yöllä varaudutaan taas heräilemään kun lumiaura riehuu ikkunan alla, kyllä talvi on ihanaa! Sitten aamulla lumisade naamaa kutittaen lähdetään ostamaan aamukaljat jos pyörä pysyy pystyssä.

16

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinäinen.mies

Pimeää on ettei eteensä nää. Pyörän valosta ei paljon hyöty kun asun keskustasta 3 kilsaa niin katulamppuja ei juuri ole ja siksi en mielellään lähde enää pimeällä ulos.

• Kilpapyöräilijä00

Niin ja pimeäkin tulee kohta kolmelta päivällä. jippii.. lottovoitto syntyä tänne!

• Einegatiinen

Oisko meillä Suomessa kuitenkin paljon asioita mistä olla kiitollinen.

• 879847665

No eikun kola tai katuharja kouraan ja lumitöihin! Saat samalla happihyppelyn. Se piristää.

• syömiestä

Pimeys on ikävää, mutta talvessa ja syksyssä on se hyvä puoli, ettei tarvitse katsella puolialastomia naisia kaupungilla. Kuulostaa tietenkin oudolta, mutta se kun nuoret naiset kulkevat shortseissa ja avonaisissa topeissa, syö oikeasti ätmiä. Kun tajuaa sen, ettei koskaan tule saamaan naista. Katsoa saa, muttei koskea.
      Jokainen heteroätmi ymmärtää mitä tarkoitan.

• Ätminki

Seisoo hirveesti aina muna kesällä, kun näkee naisia vähissä vaatteissa, ja sit kun tajuaa, että koskaa pääse niitä nussimaan.

• Superhcatm

Just tuon takia en käy ikinä missään yleisillä uimarannoilla missä on naisia bikineissä. Siinä oikeesti sekoo pää kun katselee naisten perseitä ja tissejä ja sit tajuu mistä jää paitsi. Tekis mieli vetää ranteet auki.
        Onneksi on huoria. Tulee vaan kalliiksi...

• .. Noh, Voihan sitä vaihtaa maisemaa.. Vaikka "vain" Fiiliksen tasolla.. Jos osaa/pystyy.. ;P

.. Aika kesäinen AuringonPaiste ulkona on.. Ainakin Täällä.. ;P

.. Ja kohta se taas tulloo.. Toivottavasti ei tule Älyttömien helteiden kera.. ;D

https://www.youtube.com/watch?v=Wnkc9h3IMUA

• Totuus-

Ei ole vielä lunta mutta kai sitäkin sitten tulee. Pimeessä sitä sitten joutuu liikkumaan loskassa ja liukkailla teillä fillarilla. Parempi sitten käydä aamusiin vaikka kaupassa ettei illalla pimeään aikaan tarvii ulos enää lähteä

• crux

Kylmyys ja lumi ovat toki ankeita asioita mutta pahinta on pimeys. Yksinäinen ihminen on valoisalla sentään hieman olemassa mutta pimeällä pitää "muistaa näkyä". Pitää siis käyttää heijastimia tai vilkkuvaloja että olisi edes jotenkin olemassa ulkomaailman silmissä. Jos ei muista näkyä niin katoaa vain jonnekin ja ehkä keväällä taas ilmestyy esiin.

• sylviaf

Sinkkunainen olen ja päätin alkaa nauttia elämästä-yksin, koska ei sopivaa miestä ole löytynyt. Käyn pimeällä pitkällä lenkillä, keitän kotona teetä ja istun kynttilän liekkiä katsellen.
      Muuta asennetta ja elämä alkaa vähitellen nostaa suupieliä ylös päin.
      Suljin tinderit ja muut hakusivut, elättivät vain turhaa toivetta.

Käyn elokuvissa, pitsalla, nautin. Elän.
      Tämä on minun elämääni.

• jokumies83

Minä pidän talvesta koska silloin ei ole sääskiä ym. hyönteisiä joita vastaan pitää suojautua ja taistella :) Kylmyys (yli -15 pakkasta) ja pimeys on ainoat miinukset kyl. Lumi kirkastaa muuten synkän maiseman. Eikä siedettävä kylmyys ole pahitteeksi kun ei hikoa niin helposti toisin kuin kesällä :)

• "Sitten aamulla lumisade naamaa kutittaen lähdetään ostamaan aamukaljat jos pyörä pysyy pystyssä."

Oletko varma, ettei ongelmasi ole alkoholi eikä talvi? Vaikka olin aikamoinen juoppo ennen, ei silti koskaan tullut aamukaljoja haettua.

Minulle kelpaisi lumi, mutta eihän sitä täällä etelärannikolla ole.

• talvionhyvä

Matuvyöryn jälkeen olen alkanut pitää talvesta. Talvien pitäisi olla vieläkin ankarampia. Kyllä sen kestää, kunhan matut katoaisivat.

• hienoahienoa

Itse asiassa suomalainen kylmä keskilämpötila on hyvä asia, koska sen ansiosta täällä ei juurikaan pitäisi näkyä esim. torakoita, isoja hyttysiä/amppareita, krokotiileja, isoja käärmeitä ja liskoja...eikä merelläkään ole haita, eivät kehtaa tulla tänne jäätymään. Australia on varmaan pahin esimerkki maasta, joka on täynnä kaiken maailman iljettäviä hyönteisiä, käärmeitä, krokoja yms. Elikä ei lämmin maa autuaaksi tee. Lämpimissä maissa on aina kaiken maailman inhottavia nilviäisiä yms. Suomessa noita ötököitä on vähemmän ja se jos joku on pelkkää plussaa! Googlettakaa vaikka "kissing bug" ja olkaa iloisia, ettei sellaisia ole Suomessa.

• Tahvo53

Jaa, kesällä on valtavasti menoa suuntaan jos toiseen niin syksy, talvi ja kevät ovat aivan mahtavia kun on vähän rauhallisempaa. Reilusti vaatteita päälle, heijastin käsivarteen ja sitten ulkoilemaan.
      Saa rauhoittua kotona, tehdä hyvää ruokaa, lukea kirjoja, katsoa huonoa ohjelmatarjontaa telsusta ja voi sitä lasin punkkukin ottaa. aivan mahtavaa aikaa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      204
      7023
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4642
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4298
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3262
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1955
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1706
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1459
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe