Reformaation merkkivuoden kunniaksi, jolle tuli eilen tasan 500 vuotta täyteen, Mikkelin radio on haastanut jokaisen suomalaisen kirjoittamaan 95 teesiä jostakin yhdestä kirkon epäkohdasta ja rohkeasti julkaisemaan ne. Uskaltavatko ateistit kirjoittaa teesejä kirkosta vai pelkäättekö saavanne paavilta pullan?
Millaiset 95 teesiä kirjoittaisit nyt kirkolle?
13
97
Vastaukset
Ikuinen elämä mahdottomuus. Mikäli uskomme seuraavaan tiedeuutiseen. Niin, niin ovat varmaan vääräuskoisia/uskonnottomia tiedehenkilöitä kun noin uskaltavat väittää.
https://yle.fi/uutiset/3-9909607
Nyt taitaa mennä joiltakin herne nenään ja ehtoollismalja kaatua.- TiedeTarjoaaElämän
Tieteen avulla ihmisen elämän pituutta dli elinikää saadaan jo nykytekniikalla venytettyä 1000 vuoteen, mutta ehkä jo sadanvuoden kukuttua keksitään keino jolla ihminen muutetaan kuolemattomaan muotoon. Yksi vaihtoehto on että ihmisitä tehdään kokonaan virtuaalisia binäärikoodeja jotka vapautetaan internettiin ja avaruuteen. Kun tiede tarjoaa ihmiselle ikuisenelämän, uskontoja ei enään tarvira mihinkään. Kuvittele jos eläisit miljardeja ja kymmeniämiljardeja vuosia.
TiedeTarjoaaElämän kirjoitti:
Tieteen avulla ihmisen elämän pituutta dli elinikää saadaan jo nykytekniikalla venytettyä 1000 vuoteen, mutta ehkä jo sadanvuoden kukuttua keksitään keino jolla ihminen muutetaan kuolemattomaan muotoon. Yksi vaihtoehto on että ihmisitä tehdään kokonaan virtuaalisia binäärikoodeja jotka vapautetaan internettiin ja avaruuteen. Kun tiede tarjoaa ihmiselle ikuisenelämän, uskontoja ei enään tarvira mihinkään. Kuvittele jos eläisit miljardeja ja kymmeniämiljardeja vuosia.
No mutta ... eikö se "suuri kirja" kertoo, että Nooa ja Metusalem elivät yli 900 vuotta. Mikäli uskomme fundiksia ja muita jumalaa pelkääviä :)
- TiedeTarjoaaElämän
epikuros kirjoitti:
No mutta ... eikö se "suuri kirja" kertoo, että Nooa ja Metusalem elivät yli 900 vuotta. Mikäli uskomme fundiksia ja muita jumalaa pelkääviä :)
Pöty puhetta, vasta moderni tiede on mahdollistanut sem että ihminen voi elää enemmän kuin 25-40 vuotiaaksi.
- hihihihihi
TiedeTarjoaaElämän kirjoitti:
Tieteen avulla ihmisen elämän pituutta dli elinikää saadaan jo nykytekniikalla venytettyä 1000 vuoteen, mutta ehkä jo sadanvuoden kukuttua keksitään keino jolla ihminen muutetaan kuolemattomaan muotoon. Yksi vaihtoehto on että ihmisitä tehdään kokonaan virtuaalisia binäärikoodeja jotka vapautetaan internettiin ja avaruuteen. Kun tiede tarjoaa ihmiselle ikuisenelämän, uskontoja ei enään tarvira mihinkään. Kuvittele jos eläisit miljardeja ja kymmeniämiljardeja vuosia.
Maailmassa ei tule ensinnäkään elämään yksikään ihminen ikuisesti, se on varma. Toisekseen tiede tulee olemaan maailman pahin floppi ,koska se ajaa ihmisiä harhaan ja se käy turhaksi. Kirkot kun lyödään nurin ja muunnellaan niitä pelastautuminen käy ihmisillä aina vaan vaikeammaksi,elämä loppuu.
Protestantismi oli huono asia.
Katolinen kirkko löysäili muutenkin jo tuohon aikaan. Ahdasmieliset protestanttilahkot sai sitten katolisen kirkonkin muuttumaan ahdasmielisemmäksi (= vastauskonpuhdistus).Viimeinen sammuttaa valot.
- Helppohomma
Lopettakaa se valehteleminen jumalasta ja kaikista muistakin
näkymättömistä mielikuvitusolennoista.
Myöntäkää vihdoinkin ilmiselvä totuus eli että vuohipaimenten tarukokoelma
on kokoelma lapsellisia taruja, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Toistetaan sama 95 kertaa.
Ja tämän jälkeen kirkon pitäisikin lopettaa toimintansa,
koska kaikkihan perustuu pelkästään valheille. - Teesit_v.2017
Ei tarvita kuin 1 ainoa teesi!
"2000-luvun teesi jatkokertomukselle Lutherin 95 alkuperäistä teesiä
1. Jumalaa ei ole. Lopeta se turha kumartelusi ja ala tekemään elämässäsi jotain hyödyllistä sen sijaan." Jos tieteellistä suhtautumista asioihin ajatellaan, niin katolinen kirkko oli tässä protestantteja edellä.
Sehän oli paavi, jonka aloitteesta nykyisinkin käytössä oleva länsimainen ajanlasku eli gregoriaaninen otettiin käyttöön.Miten olisi "Ei ole näkynyt, joten uskovaiset katukaa tekemisiänne!"
- Jobinpostia
Kun pappi sanoo, "maasta sinä olet tullut". Ilmeisesti Raamatun käännösvirhe, pitäisi olla mahasta sinä olet tullut.
- EnnenOliEnnen
Kyllä se on maasta, aikoibaan on ajateltu että ihminen ja eläimet on muotoiltu maantomusta sillä kuoleman jälkeen ihminen ja eläimet maatuvat mullaksi ja jää vain luut jäljelle. Nykyään tiedetään että elämä ei ole syntynyt mistään elottomasta aineesta vaan on sen sijaan tullut maapallolle avaruudesta jäämeteoriittien mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901955
- 1131053
- 1091035
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32633ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174556Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482