Olen aika sosiaalinen ihminen, ja minulla on huomattavan laaja ystäväpiiri. Ystäväni ovat etupäässä ihan duunaritaustaista väkeä, mutta sellaisiksi erittäin fiksuja.
Keskustelen ystävieni kanssa lähes aiheesta kuin aiheesta, mikä sattuu milloinkin olemaan ajankohtaista. Yksi aihe on silti vertaansa vailla; psykologia. Jokaisella ihmisellähän on oma psykologiansa, aihe on näinollen ihan rajaton. Voimme keskustella kaikkien tuntemiemme ihmisten psykologioista.
Ystäväpiiriini kuuluu yksi hivenen "lukeneempi" tyyppi, oikea pahanilmanlintu. Sanotaan ystävääni nyt vaikka "Jaakoksi", tämä persereikä pilaa keskustelumme ihmisten psykologiasta aina sattuessaan kanssamme yhtä aikaa kahville.
"Jaakon" mielestä psykologia on tiedettä, eikä siitä voi puhua perehtymättä alaan yliopistossa. Olen joskus yrittänyt vääntää "Jaakolle" rautalangasta, että esimerkiksi minun psykologiaani ei edes voida käsitellä yliopistolla, koska olen käynyt koko laitoksella vain kerran, 1998 ja silloinkin vain silloisen naisystäväni kanssa syömässä yliopiston ruokalassa. Paikka oli Helsingin yliopisto, ja siellä oli jo tuolloin tarjolla kasvisruokavaihtoehto jonka naisystäväni valitsi. Itse söin lihapullia.
Koen tilanteen hivenen ahdistavana, aivan kuin tiedeyhteisö haluaisi kaventaa sananvapauttamme ja omia psykologian. Onko muilla samantapaisia kokemuksia "älyköistä"?
Tiedeyhteisö yrittää omia psykologian
keittiöpsykologia
0
97
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1202759- 872431
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai651890- 1761810
- 561807
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1581596Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461586- 1231403
Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea
Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m3941326Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket281289