Miksei kiltti mies kelpaa naisille?

Kaikysyäsaa

36

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan mullakin kiltti mies, mutta kiltti ei kuitenkaan kai tarkoita että antaa ylitseen kävellä, pilkkanaan pitää ja kynnysmattona makaa lattialla? :)

• äsdflödlh

Ja muut kiltit miehet antavat kävellä ylitseen ja pitää pilkkana & kynnysmattona?

Ei, mutta näin naiset ajattelevat, kuten itsekin äsken paljastit. Tuo on se sinun oletusarvosi "kilteistä miehistä", jonka kiltti mies voi vain jonkin epätodennäköisen sattuman kautta kumota.

• äsdflödlh kirjoitti:

Ja muut kiltit miehet antavat kävellä ylitseen ja pitää pilkkana & kynnysmattona?

Ei, mutta näin naiset ajattelevat, kuten itsekin äsken paljastit. Tuo on se sinun oletusarvosi "kilteistä miehistä", jonka kiltti mies voi vain jonkin epätodennäköisen sattuman kautta kumota.

Ei välttämättä ja toivottavasti ei.

Eikä vaan miehet usein kuvailee kilttiä itse tyyliin, josta voi luoda mielikuvan että kiltteys menee överiksi. Mä nimenomaan kysyin tuossa, mutta kiltti ei kuitenkaan kai tarkoita että antaa ylitseen kävellä, pilkkanaan pitää ja kynnysmattona makaa lattialla? :)

Että oletteko samaa mieltä suomeksi?

Kyllä mä olen aina tiennyt ja uskonut siihen, että maailmassa on kilttejä, hyväsydämisiä ja hienoja miehiä. Ei tää mulle tule koskaan mitenkään yllätysenä, että niitä on. Enempikin yllätyksenä tulee, ettei muka ihmiset tunne sellaisia tai halua miehekseen.

• muhkee_muhku kirjoitti:

Eikä vaan miehet usein kuvailee kilttiä itse tyyliin, josta voi luoda mielikuvan että kiltteys menee överiksi. Mä nimenomaan kysyin tuossa, mutta kiltti ei kuitenkaan kai tarkoita että antaa ylitseen kävellä, pilkkanaan pitää ja kynnysmattona makaa lattialla? :)

Kyllä mä olen aina tiennyt ja uskonut siihen, että maailmassa on kilttejä, hyväsydämisiä ja hienoja miehiä. Ei tää mulle tule koskaan mitenkään yllätysenä, että niitä on. Enempikin yllätyksenä tulee, ettei muka ihmiset tunne sellaisia tai halua miehekseen.

Mä tunnen kilttejä miehiä ja naisia, joilla on kuitenkin itsensä arvostamisen taito. Ja monista se, että osaa arvostaa itseään eikä anna kohdella kaltoin, muka tekee ihmisestä vähemmän kiltin. Monesti ihmiset mieltää kiltin alistuneeksi nöhveröksi, jota saa potkia ja päälle sylkeä, no se on jo alistunut ja liian kiltti.

Ihan kuin kiltti olisi synonyymi alistuneelle ja itsetunnottomalle ihmiselle.

• hella.ja.nyrkki
        muhkee_muhku kirjoitti:

"Eikä vaan miehet usein kuvailee kilttiä itse tyyliin, josta voi luoda mielikuvan että kiltteys menee överiksi."

Ei. Tuo on vain sinun ennakkoluuloinen olettamuksesi, joka on hyvin yleinen naisten keskuudessa. Ja mikä huvittavinta, se on lähes aina täysin vailla pohjaa. Mutta kun medioissa esitetään kiltit miehet juuri tuollaisina ovimattoina, niin nainen tyhmänä itsenäiseen ajatteluun kykenemättömänä otuksena tekee mielikuvista itseisarvon.

Kaikki mikä menee naisen korvasta sisään, se sisään myös jää. Uusimpana ilmiönä on "kovanaama tytöt", joiden joka toinen sana on vittu ja olemus on niin kova kuin olla ja voi. Näillä tuskin on minkäänlaista aavistusta, miten helposti jopa se World of Warcraft nörttikin nämä naiset pieksäisi halutessaan. Naiset joilla ei ole mitään asemaa katsella miehiä alaspäin, ei älyllisesti eikä varsinkaan fyysisesti, alkavat näin heti tekemään kun naisille medioista tällaisia vaikutteita annetaan.

• hella.ja.nyrkki kirjoitti:

"Eikä vaan miehet usein kuvailee kilttiä itse tyyliin, josta voi luoda mielikuvan että kiltteys menee överiksi."

Ei. Tuo on vain sinun ennakkoluuloinen olettamuksesi, joka on hyvin yleinen naisten keskuudessa. Ja mikä huvittavinta, se on lähes aina täysin vailla pohjaa. Mutta kun medioissa esitetään kiltit miehet juuri tuollaisina ovimattoina, niin nainen tyhmänä itsenäiseen ajatteluun kykenemättömänä otuksena tekee mielikuvista itseisarvon.

Kaikki mikä menee naisen korvasta sisään, se sisään myös jää. Uusimpana ilmiönä on "kovanaama tytöt", joiden joka toinen sana on vittu ja olemus on niin kova kuin olla ja voi. Näillä tuskin on minkäänlaista aavistusta, miten helposti jopa se World of Warcraft nörttikin nämä naiset pieksäisi halutessaan. Naiset joilla ei ole mitään asemaa katsella miehiä alaspäin, ei älyllisesti eikä varsinkaan fyysisesti, alkavat näin heti tekemään kun naisille medioista tällaisia vaikutteita annetaan.

Älä sooloile, täälläkin monet miehet kertoo, että kelpaa kuka vaan, tekis melkein mitä vaan mutta ei vaan saa naista. Mitä vaan ei juuri kuulukaan tehdä, pitää tuntea itsensä ja arvostaa itseään, vasta sitten voi arvostaa muitakin ja oppia tuntemaan muutkin. Ja pääsee eteenpäin.

Ei se ole turhaa puhetta, kun sanotaan opettele arvostamaan itseäsi, se näkyy muillekin. Loppu on teinien juttuja, en kommentoi kun en ole teini.

• Täytyy olla aika tyhmä, jos ei ymmärrän asian sisältö ja vielä nauraa sille. :)

Voitko sinä olla noin tyhmä?

• narsistikin.vielä

Tyhmä ja narsisti, siinäpä suomalaisten naisten yleisimmät henkiset ominaisuudet.

• typerä.tantta

• typerä.tantta kirjoitti:

Toimii ehkä naisille, kun naisten ei tarvi tehdä mitään. Mutta turhaa tätä idiootille rautalangasta vääntää, usko mihin haluat.

Toimii ihan kaikille, joilla on aivot ja kykyä ajatella sekä kontrolloida tekemisiään. Naisen tarvii tehdä monenlaisia asioita, mistä et näköjään ole tietoinen. Ole onnellinen ettet ole, jos olisit et enää säälisi niin paljon itseäsi. iltoja! :)

• totuutta.vaihteeksi
        muhkee_muhku kirjoitti:

Toimii ihan kaikille, joilla on aivot ja kykyä ajatella sekä kontrolloida tekemisiään. Naisen tarvii tehdä monenlaisia asioita, mistä et näköjään ole tietoinen. Ole onnellinen ettet ole, jos olisit et enää säälisi niin paljon itseäsi. iltoja! :)

Katsoin linkkisi ja naisiin suunnattua kuraahan se oli. Vain nainen kykenee uskomaan tuollaiseen roskaan. Naisilla ei ole näköjään aavistustakaan mitä on olla mies eikä tule olemaan, koska asian pohtiminen todennäköisesti pilaisi heidän päivänsä.

• totuutta.vaihteeksi kirjoitti:

Katsoin linkkisi ja naisiin suunnattua kuraahan se oli. Vain nainen kykenee uskomaan tuollaiseen roskaan. Naisilla ei ole näköjään aavistustakaan mitä on olla mies eikä tule olemaan, koska asian pohtiminen todennäköisesti pilaisi heidän päivänsä.

Kaikki on kuraa mitä itse ei ymmärrä vai mitä?

• crux

Naiset pelkäävät että joutuvat ottamaan liikaa vastuuta? Ei kai siitä ajatuksesta juuri kukaan tykkää mutta naisille se tuntuu olevan erityisen ikävää. Työelämässäkin tuntuu että juuri naiset kaipaavat hyvin selkeitä ohjeita joiden mukaan toimia. Kiltti mies ei varmaan pysty sanelemaan vastaavia "parisuhdeohjeita".

• Riippuu varmaan työpaikasta... En osaa kommentoida kun meillä kaikki on naisia.

Ja parisuhdeohjeet :D Tunnen eräänkin miehen, joka kaipasi minulta ohjetta, kun ei tiennyt miten toimia parisuhteessa naisensa kanssa. Omien havaintojen perusteella suurin osa naisista kyllä tietää mitä tehdä ja haluaa parisuhteessa, heillä on lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmat. Ennemminkin miehet ovat niitä joita saa patistella kertomaan omaakin mielipidettä edes kysyttäessä. Näin ainakin täällä meillä maalla. Liekö meillä sitten vielä "tomerat talonemännät" voimissaan.

• ykstypy

Kiltti voi mies olla mutta pitää arvostaa itseään ,seisoa omilla jaloillaan ei ripustautua toiseen.Takertujat ovat pahimpia ,pitää muistaa että jokainen tarvitsee omaa tilaa ettei suhde tukehdu.Hyvällä huumorilla ja rennolla meiningillä pärjää parhaiten.

• Gnuk

Kelpaa se. Kiltti saa olla, muttei kynnysmatto.

Esimerkiksi minä. Olen kiltti ja kunnollinen, ja siitä huolimatta kelvannut. Aika monellekin vielä... :D

• Mietin aikoinaan tuota samaa. Mielsin myös päässäni tietynlaisen "jännämiehen" ja mietin mitä se tarkoittaa, että miehessä pitää olla jotain "särmää". Liittyykö se ulkonäköön? Olemukseen? Liittyykö se naisen olettamukseen seksistä?

Mutta noissa kysymyksissä se vastaus piileekin? Minun pitää tietää millainen olen, mitä haluan ja mihin pystyn. Ja olla siitä ylpeä.

Se näkyy ulospäin ja sen näkee sellainen nainen kyllä jolla on nuo samat jo mietittynä itsellään. Ja tavatessa hymyillään kumpikin. Koska ei tarvitse miettiä mitä tuo minusta miettii? Se on kuin tutun tapaisi.

• Aikuinenmies-

En tiedä mikä on kiltti mies mutta tunnen mukavia miehiä jotka on ihan normaaleja. Ovat töissä ja tekevät normi juttuja mutta eivät saa naisia. Käyvät kyllä baareissakin eivätkä ole rumia, normipainosiakin mutta naiset ei vaan kiinnostu niistä. Baarin pöydässä voi olla neljä naista, pari mukavaa miestä ja sitten yksi jännämies joka selittää miksi oli vankilassa ja ne kaikki pöydän naiset juttelee kiinnostuneena sen jännämiehen kanssa eivätkä edes huomaa niitä mukavia miehiä joilla on työ ja harrastuksia. Joku naisista lähtee jännämiehen kanssa ja muut naiset lähtee yksin kotiin eivätkä edes illan aikana tanssineet niiden mukavien miesten kanssa.

• 720

Pyysikö ne mukavat miehet niitä naisia tanssimaan kanssaan?

Oletko sitä mieltä, että syrjäänvetäytyminen tekee miehestä "mukavan"?

• näin.se.menee
        720 kirjoitti:

Pyysikö ne mukavat miehet niitä naisia tanssimaan kanssaan?

Oletko sitä mieltä, että syrjäänvetäytyminen tekee miehestä "mukavan"?

Eiköhän ne kiltit ja mukavat miehet ole aikoinaan työnnetty syrjään.

• Kiltti-Ja-Kunnollinen
        näin.se.menee kirjoitti:

Eiköhän ne kiltit ja mukavat miehet ole aikoinaan työnnetty syrjään.

Naiset työntää miehet syrjään ennen kun ehtii mitää sanomaan edes

• KummastusK

". Baarin pöydässä voi olla neljä naista, pari mukavaa miestä ja sitten yksi jännämies joka selittää miksi oli vankilassa ja ne kaikki pöydän naiset juttelee kiinnostuneena sen jännämiehen kanssa eivätkä edes huomaa niitä mukavia miehiä joilla on työ ja harrastuksia"

En tiedä missä baareissa oikein käyt tai millaisia naisia sinä tunnet mutta ainakaan kukaan minun tuttavapirissäni ei todellakaan viehäty mistään linnakundeista. Itse pakenisin välittömästi vessaan jos joku yrittäisi iskeä minut kehuskellen olleensa linnassa. Todennäköisesti pyytäisin vielä jonkun noista kilteistä miehistä saatille että pääsisin varmasti turvallisesti kotiin.

• lähiökuppilan.jännikset

Kuulostaa tosiaan joltain kontulapupuhuhtavarissuokaukovainio-räkälätouhulta. Kannattaisikohan vaihtaa ravintolakuvioita (ja/tai kaveripiiriä)?

• Ätminki

Kilttimies ei ole hyvä isä lapselle.

• Kiltti mies on nössykkä ja ovimatto. Vaikka nainen haluaisikin kävellä miehensä yli kaikissa mahdollisissa tilanteissa, mihin kiltti mies olisi omiaan, ymmärtää nainen että sellainen mies antaisi kaikkien muidenkin kävellä itsensä ylitse. Lähtökohtainen alistuminen ei ole viehättävä piirre sen enempää naisessa kuin miehessäkään.

• misspönttöuuni

Kaikilla menee ihan hyvin kun muistatte vaan ettei saa nyhvertää. EI N-Y-H-V-E-R-R-Y-S-T-Ä. Omanarvontunto, itsetunto, omat mielipiteet, uskallus olla jämäkkä ja uskallus esittää asiansa, joskus pitää panna vähän vastaan. Syy on varmasti siinä, että ainaiseen myötäilyynkin kyllästyy, jos mies on kuin joku mää mää bää bää lammas (vastakohtana harmittavasti usein myös pässi!). Noh sille välille kun satutte. Jos miehellä on perustellut mielipiteet, siinä on haastetta. Kyllä minulla ainakin sillon ledit päsähtää päälle, että v*ttu tuo uskaltaa inttää vastaan. Sillon elämä ei mene tasaiseksi lanaamiseksi. Ukko pitää saada syttymään kun sitä vähän sohaisee...On vähän vääntöä, niin kipinä pysyy yllä ja mielenkiinto vireänä. Jos te heitätte naiselle valmiiksi kalutun luun eteen, niin mitä siitä tulee? Pannukakku.

Onko kysyttävää? Kyllä nämä hommat tiedetään.

• 12121212121212

Kuulostaa WT-touhulta.

Tappelu-sovintoseksi-tappelu-sovintoseksi, jne.

• älä-ole-kiltti

Kiltit mielistelee naisia liikaa. Kehuvat kauniiksi koko ajan, maksavat illallisen kiltisti ja tekevät kaiken mitä nainen käskee koska kiltti luulee ettei nainen muuten kiinnostu.

• Rytmimunat-rax

"Miksei kiltti mies kelpaa naisille?"

Ehkäpä koska kiltteys on suurimmalle osalle naisista itsestäänselvyys kumppania valitessa eli erottautua pitää myös jollain muulla.

• kylläh.oot.oikiasa

Niin. Juuri tästä syystä naiset tykkäävät tatuoiduista rentuista ja entisistä linnakundeista.

• leukakysymys

Ketju näköjään poistettu? Ehdin kyllä laittaa sinne tämän asiaviestin sitä ennen:

leukakysymys kaikkien huulilla
      85/87
      klo 14:17 | 15.11.2017

Naiset kun haluaa aina sellaisen pitkän ja jykeväleukaisen jännittävän miehen, kun ne tuo elämään sitä seikkailua ja suuria tunteita, niin ei sellainen lyhyt ja heikkoleukainen kiltti mies sitten oikein kelpaa, ne kun ei niitä suuria elämyksiä tarjoa.

• Riippuu taas, mitä "kiltillä" tarkoitetaan. Jos sillä tarkoitetaan empaattista eikä esim. hyvin epävarmaa miestä niin väitän että näistä miehistä on enemmän kysyntää kuin tarjontaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6704
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4532
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3326
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3027
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1606
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1590
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1533
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1389
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1340
    Aihe