ANOPPI, KÄLY JA MIEHENI EXÄ

RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

Kyllä, anoppini ja kälyni pitävät yhteyttä edelleen mieheni exään, oikeastaankin entiseen tyttökaveriin ettei edes mihinkään ex-puolisoon tms. Seurustelivat 19-22-vuotiaina, ja erosta on yli vuosi. Kahvittelevat ja mailailevat ja kerran jopa anoppi muisti perheenjäseniään,minua ja tätä exää samalla halaus ja olet tärkeä minulle aina-maililla! REILU...

Kultani ei pidä asiasta enkä minäkään. Mieheni on puhunut molempien (anoppi käly) kanssa asiasta, mutta muutosta ei oo tapahtunut.Minulla on todella hyvät välit anoppiin ja kälyyni, mutta tämä asia risoo liikaa!!!!!!!!!!!

Ei saakeli. Antakaa kommenttia: tarviiko ihan tosi hyväksyä tällaista? Vai annanko vain hymyissä suin anopin ja kälyn kaveerata exän kanssa elämämme loppuun asti ja samalla ahdistaa ja itkettää itseäni, ja rasittaa parisuhdettamme tällä aiheella? Meillä on häätkin tulossa...

56

5969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tane_k

      Niin se vain on, että anoppisi ja kälysi saavat pitää yhteyttä niihin ihmisiin kuin haluavat. Voit osoittaa joko olevasi älykäs ja hyväksyt heidän tekonsa, tai tyhmä ja alat melttoamaan heille, että he eivät saa pitää yhteyttä haluamiinsa ihmisiin. On ihan sinusta kiinni, millaisen kuvan itsestäsi annat.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        tottakai pitävät yhetyksiä sehän nyt on selvää, vaikka itkisin ja raivoisin niin asia ei muutu.

        Ongelmani on, kuinka hyväksyä asia?? Olen fiksu ja normaali ihminen enkä vaadi heiltä mitään. Olen vain tuonut julki, että minua surettaa ja suututtaa se, että exä on vielä kuin perheenjäsen. Toivoisin heidän keskittyvän exän sijasta enemmän minuun ja minun perheeseeni.


      • Jeppe
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        tottakai pitävät yhetyksiä sehän nyt on selvää, vaikka itkisin ja raivoisin niin asia ei muutu.

        Ongelmani on, kuinka hyväksyä asia?? Olen fiksu ja normaali ihminen enkä vaadi heiltä mitään. Olen vain tuonut julki, että minua surettaa ja suututtaa se, että exä on vielä kuin perheenjäsen. Toivoisin heidän keskittyvän exän sijasta enemmän minuun ja minun perheeseeni.

        Siis pidät itseäsi fiksuna /normaalina...??
        Silti haluat kotrolloida ketä anoppisi ja kälysi tapaavat...huh huh...Olisiko aika katsoa peiliin ja pitkään...Herääppä unesta ja ala elää..ihan omaa elämää.


      • Kiusattu

        Voi Jesse rukka!Palaa jo v.2018. Peilistä näkyy vain kasvot. Keksi jo uusia kliseitä..Mutta asiaan. Kyllä anoppi ja käly voisivat olla vähän fiksumpia. Tai onko kyse henkisestä väkivallasta ,sellaisesta ns. viattomasti tehtävästä siis. Ottakaa etäisyyttä,eläkää omana perheenänne.


      • Anoppi.edelleen
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        tottakai pitävät yhetyksiä sehän nyt on selvää, vaikka itkisin ja raivoisin niin asia ei muutu.

        Ongelmani on, kuinka hyväksyä asia?? Olen fiksu ja normaali ihminen enkä vaadi heiltä mitään. Olen vain tuonut julki, että minua surettaa ja suututtaa se, että exä on vielä kuin perheenjäsen. Toivoisin heidän keskittyvän exän sijasta enemmän minuun ja minun perheeseeni.

        Olen anoppi, jolla on ex-miniä. Pidän häneen yhteyttä kuten kaikkiin muihinkin ystäviini ja sukulaisiin. Minä en ole eronnut.
        En minä kerro hänen asioitaan pojalleni enkä hänen uudelle kumppanilleen. Perheen aikuinen poika asuu äitinsä kanssa. Kutsun heidät usein syömään, joskus kutsun poikani uuden perheen syömään. Erikseen.
        En minä keskustele kummankaan porukan kanssa toisista. En minä puhu heidän kanssaan muista lapsistani, en työkavereistani, enkä muista sukulaisista, jollei sitten ole tapahtunut jotakin erikoista.
        Pitäisin sitä juoruiluna.
        Poikani ja hänen naisensa eivät myöskään kysele turhia. Jäisivät vaille vastausta.


    • joo

      En itse ainakaan pystyisi hyväksymään. Vähän on jo mielestäni sairas tilanne.. Eivätkö anoppisi ja kälysi osaa ajattella sinun tunteitasi? Ihmeellistä toimintaa.

      Ymmärrän hyvin, että asia hiertää sinua. Varsinkin häiden kynnyksellä.

      Toivottavasti kestät tilanteen. Yritä tuoda mielipiteesi julki, ettet siedä tilannetta. Jollakin tavalla, vaikka vihjailemalla. Ihminen on tyhmä, jos ei ymmärrä toisen ahdinkoa!

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Kiitos, ihana tietää, että ymmärrät minua. En vihjaile vaan ilmaisen asian ihan ystävällisesti ja asiallisesti. Jätän raivoilut tänne internetiin ja lähimmille ystävilleni.

        Eivät he ymmärrä unteitani ja sillä sipuli. Kyseisessä perheessä on aina painotettu enemmän järkipuolta ja huolehdittu lasten opiskeluiden tasosta ennemmin kuin esim. miltä opiskelu tuntuu, jaksaako jne.

        Ollaan vaan niin erilaisia sitten. Onneksi Kultani on puusta kauas pudonnut omena, joten ymmärtää mua.


      • Joo
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Kiitos, ihana tietää, että ymmärrät minua. En vihjaile vaan ilmaisen asian ihan ystävällisesti ja asiallisesti. Jätän raivoilut tänne internetiin ja lähimmille ystävilleni.

        Eivät he ymmärrä unteitani ja sillä sipuli. Kyseisessä perheessä on aina painotettu enemmän järkipuolta ja huolehdittu lasten opiskeluiden tasosta ennemmin kuin esim. miltä opiskelu tuntuu, jaksaako jne.

        Ollaan vaan niin erilaisia sitten. Onneksi Kultani on puusta kauas pudonnut omena, joten ymmärtää mua.

        Ymmärrän erittäin hyvin, koska tutulta kuullostaa eräät välinpitämättömyyden oireet! Kiva olla kuin ei olisikaan, vaikka kuitenkin on. :)


      • Vaimo81

        Ymmärrän että tämä sinua harmittaa, mutta kun ajatellaan että erosta on n.1 vuosi ja yhteiseloa 3v niin siteet on edelleen aika vahvat.

        Itse seurustelin 16 vuotiaasta lähtien 2 vuotta ex-avomiehen kanssa, olin läheinen koko perheen kanssa. Etenkin anopin, kun ero tuli niin olin anopin kanssa edelleen paljon tekemisissä. Olin hänen kanssaan illan vietossa kun tapasi n.5 vuotta sitten mieheni. Edelleen soitellaan ja nähdään säännöllisesti, ei siteitä mielestäni tarvi katkaista jos tuntuu liian rankalta.

        Exä alkoi lähes saman tien seurustella ja isäytyäkkin kun suhteemme päättyi, en tiedä kuinka nainen minuun suhtautui mutta en häntä usein nähnytkään. Eli jo se että minua suretti että ei onnistuttu miehen kanssa, ja siihen päälle se että olisin eron takia menettänyt ystävän jota anoppi minulle oli ajatuskin ahdisti. Nykyinen mieheni ei pidä pahana sitä että olen hänen kanssaan tekemisissä, ja törmään pakostikkin exään.

        Huvittavia tilanteita tämä meidän tapaus on tosin aiheuttanut, olin kaasona exä siskolle ja mieheni oli kuvioissa jo mukana. Ex alkoi odottaa tyttöystävänsä kanssa lasta ja kaikki katsoivat minun vatsan aluetta, ja ihmetteli miksi tanssin jonkun muun kanssa. Sai sitä selitellä. Samoin ex.anopin 50v päivillä jossa olin auttelemassa, sain exän kanssa juttelun seurauksena kysymyksiä tyyliin asutteko yhdessä tai ollanko naimisissa. Eli välimme on edelleen hyvät/asialliset, exänkin kansssa voidaan siis käyttäytyä asian mukaisesti.

        Eli sanon sinulle ohjeeksi että, älä stressaa niin kauan kun he eivät halua sotkea teidän kahden suhdetta. Meillä asia on sillä tavoin että kotien välimatka on 135km ja mustasukkaisuutta tästä silloin tällöin tapaamisista ei pitäisi aiheutua puolin eikä toisin, ja aina välillä on kiva jutellakkin ollaanhan molemmat 2 lapsen vanhempia.

        Eli ole aikuinen ja hyväksy, älä suotta kiusaa itseäsi tällä asialla. Aika voi äitä siteitä heikentää, mutta ei ne välttämättä koskaan katoa. Ja muista exä on exä ei mikään ehdoton uhka. Onhan sinullakin menneisyytesi.


    • Marianne

      Se nyt vaan täytyy kestää..
      Olet järkevä ja osoitat järkevyytesi jos annat heidän pitää yhteyttä.
      Itselläni on vähän samanlainen tilanne, tosin siinä suhteessa, että entisen poikaystäväni äiti pitää minuuun yhteyttä, vaikka tämä entinen poikaystäväni seurusteleekin nykyään. Toisaalta, pidän itsekin entisen poikastäväni kanssa edelleen yhteyttä toisiimme hyvin paljon, koska asiat meillä vaan sujuvat niin hyvin, vaikka seurustelusta ei mitään tulekaan.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Tottakai annan pitää yhteyksiä, enkä oo missään vaiheessa edes vaatinut heiltä välien katkomista tms. typerää.

        En vaan voi hyväksyä asiaa, että he ovat vielä kiinni exässä niin paljon. En tunne itseäni todellakaan tulevaksi perheenjäseneksi..:( raivostuttaa ja surettaa!


      • Itsestäsi kiinni
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Tottakai annan pitää yhteyksiä, enkä oo missään vaiheessa edes vaatinut heiltä välien katkomista tms. typerää.

        En vaan voi hyväksyä asiaa, että he ovat vielä kiinni exässä niin paljon. En tunne itseäni todellakaan tulevaksi perheenjäseneksi..:( raivostuttaa ja surettaa!

        "Tottakai annan pitää yhteyksiä, enkä oo missään vaiheessa edes vaatinut heiltä välien katkomista tms. typerää."
        Suret siis oikeastaan omaa asennoitumistasi? Siinä ei auta muu, kuin saada oma ajatusmaailma uuteen uskoon.
        Haluaisit kovasti perheenjäseneksi miehesi sukuun. Et voi asettaa heille vaatimuksia. He ottavat sinut vastaan jos kemiat pelaa. Mitkään exät eivät siihen vaikuta.


    • exä itsekin

      Erosin vuosi sitten 20-vuotisen avioliiton jälkeen, ja exän suku on enemmän tekemisissä kanssani kun exän. Hänellä on uusi naisystävä, minä olen sinkku.
      En tiedä mitä exäni on mieltä, ei ole ainakaan moittinut, eikä se auttaisi koska olemme kälyn kanssa niin paljon yhdessä kokeneet.
      Tavallaan ymmärrän tunteesi, tavallaan olen sitä mieltä ollut aina ettei exälle kannata olla mustis, sehän ON exä.
      tsemppiä

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        himpun verran eri asia 20-v avioliitto ja parin vuoden seurustelu...

        kiitti tsempistä.


    • Mm63

      Aikuistukaa, mitä väliä sillä on? Tiedän ihan hyvin, että vanhempani pitivät yhteyttä yhteen tyttöystävääni pitkään eromme jälkeen. Hän opiskeli kotipaikkakunnallani ja minä taas muualla. Asuin melko pitkällä kotoa ja seurustelin ihan vakavasti. Ei tuo mitenkään haitannut.

      Kävi jopa niin, että ex oli äitini 60-vuotispäivillä, kun minulla oli valitettavasti samanaikaisesti ylitsepääsemätön opiskelueste ;-) Kuuluu nykyään taas ystäväpiiriini. Olemme nyt paljon myöhemmin tavanneet muutaman kerran ja turisseet menneistä sekä olevista, meillä vain ei ajoitukset aikoinaan osuneet yhteen.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Aikuinen nainen mä oon...ei huolta siis! Oon jo iso tyttö, mutta silti minulla on tunteita. kaikki ihmiset eivät kykene tuollaiseen ajatteluun ja olemiseen. eikä vissiin pidäkään. Parempi keskittyä omaan elämään ja antaa asian vaan olla -ahdistaa ja surettaa vielä enenmmän, mut en näe muuta vaihtoehtoa. oon vaan mä.


      • anna olla
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Aikuinen nainen mä oon...ei huolta siis! Oon jo iso tyttö, mutta silti minulla on tunteita. kaikki ihmiset eivät kykene tuollaiseen ajatteluun ja olemiseen. eikä vissiin pidäkään. Parempi keskittyä omaan elämään ja antaa asian vaan olla -ahdistaa ja surettaa vielä enenmmän, mut en näe muuta vaihtoehtoa. oon vaan mä.

        Pelkäätkö suhteesi kariutuvat exään? Mustasukkaisuusko sinut noin raivon partaalle on ajanut? Mies on sinun nyt. Olisit ylypiä ja esittelisit kopeaa voittajaa, kun exä ilmestyy näköpiiriin.
        En ymmärrä muuten, miksi joudut olemaan exän kanssa yhdessä. En minä ainakaan ole niin usein muiden sukulaisten luona, että joutuisin koko ajan heidän vieraittensa kanssa tekemisiin.
        Ja päinvastoin: Omat vieraamme ovat meidän vieraitamme, ei muita sukulaisia heidän vaivoiksen kutsuta.


    • tutustu itsekin

      Miten voisit määräillä muita ihmisiä valitsemaan ystäviään? Eivät he sinun kiusaksesi pidä yhteyttä exään. Kyllä heillä synkkaa keskenään.
      Viisainta olisi sinunkin hymyillä kun tapaatte. Ei teidän tarvitse keskenänne puhua kuin kauniista ilmasta. Miehestäsi ei toki sanaakaan.
      Lojaali pitää olla.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        En yritä määrätä heitä todellakaan vaan kertoa heille miten surullinen tilanteesta olen.. Eivät ymmärrä, eivätkä vissiin monet muutkaan..

        Miksi hymyilisin, kun olen surullinen? En kykene kaksinaamaisuuteen teatteriin.

        En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla lojaaliudella? Ketä kohtaan?


      • Ei.tuppauduta
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        En yritä määrätä heitä todellakaan vaan kertoa heille miten surullinen tilanteesta olen.. Eivät ymmärrä, eivätkä vissiin monet muutkaan..

        Miksi hymyilisin, kun olen surullinen? En kykene kaksinaamaisuuteen teatteriin.

        En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla lojaaliudella? Ketä kohtaan?

        Kerro nyt, miksi olet surullinen.
        Ei kai teitä kutsuta samoille kahvikekkereille? Tai kertovatko suvun naiset yksityiskohtia exän elämästä ja tekevät vertailuja?
        Oletko kysynyt, vai mistä tiedät, että he ovat jatkuvassa yhteydessä, Jospa vain luulet?
        Haluatko tulevan anoppisi kaveriksi? Jos hän on kaksinaamainen ja tykkää exästä enemmän kuin pojastaan ja pojan uudesta suhteesta, miksi haluatte pitää yhteyttä. Jätä asia anopin aloitteeksi.

        Olet tullut toimeen elämässäsi ilman ko. anoppia tähän asti. Oletko ollut koko ajan surullinen?


    • sissi

      etko ymmarra etta olet onnekas, jos sinulla on anoppi joka valittaa ihmisista, erosta huolimatta. Kertoo jotain ihmisesta jos on valmis pitamaan yhteytta tyttoon jolla meni sukset oman pojan kanssa ristiin. Ala vaan mene pilaamaan teidan valista tulevaa suhdetta turhilla kinoilla. Itsellani oli juuri tamankaltainen 'anoppi', eron jalkeen olimme ystavia, ja exani uudella tyttoystavalla ei tuntunut olevan mitaan ongelmaa. Ystavyys sailyi myos exan kanssa. Nyt sitten vietin omia haita, joihin tuli exa, exan kihlattu ja aiti.
      Ei kannata tehda ongelmaa asiasta, joka ei edes sinulle kuulu. keskity muodostaan hyva suhde anoppisi kanssa alaka mieti turhi exia!!

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Niin, no minä olen tehnyt kaikkeni yrittäessäni tutustua anoppiini ja saada aikaan lämpimät välit. Ei onnistu, hän on melko tunteeton ihminen.. Tarkoitan, että ei kovin nauravainen, ei viljele huumoria, ei ilmaise tunteitaan suuntaan eikä toiseen jne.

        Olemme tässä mielessä hyvin erilaisia. Kun hän kysyy minulta, että mitä kuuluu, hän olettaa minun vastaavan aina "hyvää".. Vastaan kuitenkin aina rehellisesti ja jos minulla on ollut esim. rskasta koulussa tai todella hauskaa opiskelutovereitteni kanssa kerron sen.. Mutta hän ei anna MITÄÄN kommenttia minun kuulumisiini. Miksi siis kysyä???


      • Vaatii.sopeutumista
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Niin, no minä olen tehnyt kaikkeni yrittäessäni tutustua anoppiini ja saada aikaan lämpimät välit. Ei onnistu, hän on melko tunteeton ihminen.. Tarkoitan, että ei kovin nauravainen, ei viljele huumoria, ei ilmaise tunteitaan suuntaan eikä toiseen jne.

        Olemme tässä mielessä hyvin erilaisia. Kun hän kysyy minulta, että mitä kuuluu, hän olettaa minun vastaavan aina "hyvää".. Vastaan kuitenkin aina rehellisesti ja jos minulla on ollut esim. rskasta koulussa tai todella hauskaa opiskelutovereitteni kanssa kerron sen.. Mutta hän ei anna MITÄÄN kommenttia minun kuulumisiini. Miksi siis kysyä???

        Minun poikani erosi 20 avioliittovuoden jälkeen ja solmi uuden suhteen heti.
        Minulla on vaikeuksia. Uusi avovaimo on ihan mukava, ystävällinen ja kohtelias. Niin minäkin.
        Mutta emme me ole ylimpiä ystäviä. En minä halua tietää oikeasti, mitä hänelle kuuluu. En todellakaan jaksaisi perehtyä hänen työnsä ongelmiin tai seurata kertomuksia täysin tuntemattomien ihmisten kanssa koetuista asioista.
        En minä ole tunteeton. Ei varmasti hänkään, mutta emme me vaihda kuulumisia samaan tapaan kuin kauan tunteneet ihmiset keskenään. Aikuislta ihmisiltä menee pitemmän aikaa tutustumiseen ja ystävystymiseen.
        Sinä päivittelet, miksi hän ei kommentoi sinun koulunkäyntiäsi. Siitä syystä, että hänellä ei ole siihen sanottavaa. Hän ei käy koulussasi, hän ei tunne kavereitasi. Hän ei osaa keskustella asioista, jotka ovat hänen elämänsä ulkopuolella.
        Hän ei ole äitisi, hän on poikakaverisi äiti. Kertooko poika äidillensä samoja asioita kuin sinä? Jutusteletteko päivän tapahtumista? Seuraa poikasi asennetta ja toimi sen esimerkin mukaan.


    • käly minäkin..

      ettet vain tuntisi itseäsi uhatuksi? tai oletko jollain tapaa mustasukkainen? poikaystävälläsi on elettyä elämää ja parisuhteita takana. sinun täytyy ne hyväksyä ja sitten vasta ala suunnittelemaan häitä!!!!!!!!!!!!!

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Hyväksyn edelliset suhteet, onhan minullakin ollut niitä :) Eikä exäkään ole minulle uhka. Surettaa vain kun he pitävät yhteyksiä exään sen sijaan, että tutustuisivat esim. minun perheeni jäseniin..:(


    • här

      niin monet ovatkin jo tuohon vuodatukseesi vastanneet sanoilla: asialle et voi mitään. Ja niin se vaan on.
      meillä on tosiaan sama tilanne. eikä mieheni exä haluakaan tulla "unohdetuksi"-varmasti muistaa muistuttaa itsestään, all the time. Hän on sentyyppinen ihminen, jolle "elämäntehtävä" on muistaa kaikkia ihmisiä nimppari-synttäri ja ystävänpäiväkorteilla. Ja hänelle on tärkeää olla "korvaamaton", mummoille, koirille yms.
      No se on hänen tyylinsä elää.
      Sellaista "kotikutoista" buddhalaisuutta: EI RAKKAUTTA OLE KOSKAAN LIIKAA -hymistelyä.
      Kälyni ja anoppini ovat tiiviissä yhteydessä tähän mieheni exään. Minulle se sopii, koska en enää tässä iässä aio solmia senkummempia "tiiviitä" suhteita mieheni sukulaisiin. Tuollaiset tapaamiset on ok---ellei meitä "varoteltaisi", kuten kälyni tuossa vähän aikaa sitten varoitteli:" X on muuten tulossa viikonlopuksi, tiedoksi vaan, ettei tule yllättäviä yhteentörmäyksiä".???? kukakohan niitä ikäviä yhteentörmäyksiä aiheuttaa tai mielipahaa?
      Minä en ole huonosti käyttäytynyt kys. mieheni exää kohtaan--hän se on minua nimitellyt kun ollaan kohdattu ja hän on jaksanut monta vuotta eron jälkeenkin häiriköidä perhettämme. Mutta tuolla "kälyn" kotona vallitsee sellainen "virtahepo olohuoneessa"-fiilis; tiedättehän:siellä on varoitettu lapsia puhumasta tästä ex-naisesta, siellä kierrellään ja kaarrellaan asioita ja anoppi on peittänyt puolisoni 1.hääkuvan muilla kuvilla.
      Ainut mitä vuosi sitten kommentoin tästä mieheni ex-vaimosta oli hääpäivänäni: että toivoin että edes yhtenä päivänä ei puhuttaisi mieheni ent. elämästä. Mutta se oli ilm. liikaa vaadittu. Ja minut sen perusteella luokiteltiin hysteeriseksi ja mitäkaikkea nyt onkaan.
      Anoppini ja kälyni saavat "siunaukseni" ystävyydelleen tämän mieheni ex:n kanssa. Hyvä ettei minun tarvitse pitää yllä sukulaisvelvoitteita ;)))
      (saa nähdä mikä show jostain anopin hautajaisista aikanaan syntyy....eiköhän ex-omituisella teatraalisuudellaan änkeä mieheni kanssa yhdessä laskemaan kukkalaitetta--sillä verukkeella että on ENSIMMÄINEN MINIÄ )
      Mutta on tilanteita kuten esim.HÄÄT, jolloin vieraat (meillä oli vain 4 vierasta!) voisivat pitää kielenkannat kurissa.....ei ole liikaa vaadittu jos aikuiset ihmiset juttelisivat edes sen 6 tuntia esimerkiksi uudesta parista, uuden parin suunnitelmista---eivätkä pohdi jommankumman puolison aikuisten lasten tekemisiä ja siinä sivussa entisen puolison tekemisiä.
      Ei se ole kohtuutonta! Se on ns. käyttäytymistä.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Tuo on ihan järkkyä... Kuinka oikeen jaksat? Kammottavaa. Onneksi olet niin vahva, että annat asioiden olla omassa arvossaan. Ehkä minunkin pitäisi yrittää samaa taktiikaa..

        JAKSAMISTA!


      • Minä vaan

        Tosiaankin, näyttää siltä, että nämä ex-puolisot aiheuttavat enemmän tunteita nostattavia fiilareita, kuin jos kyseessä olisi vain joku anoppisi ja kälysi "tavallinen ystävä". Silloin osaisit ottaa vastaan kaiken sen ystävällisyyden ja lämmön, joka tuosta henkilöstä kumpuaa.

        Tunnet vihaa, koska olet mustasukkainen. Anoppisi ja kälysi, kuten kaikki muutkin, itse määräävät keiden kanssa ovat tekemisissä ja miten "syvällistä" tämä ystävyys on. Se, että on jonkun ex, ei tee hänestä yhtään huonompaa ystävää kuin ystävät yleensä.

        Ainoastaan sinusta tuntuu niin, että hänet olisi hävitettävä maailmankartalta, mutta miksi ihmeessä? Sinun on itse kasvettava ihmisenä, sitten vasta huomaat, että oli joku ex tai ei, niin sillä ei ole sinun elämässäsi mitään merkitystä.


      • Minä vaan
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Tuo on ihan järkkyä... Kuinka oikeen jaksat? Kammottavaa. Onneksi olet niin vahva, että annat asioiden olla omassa arvossaan. Ehkä minunkin pitäisi yrittää samaa taktiikaa..

        JAKSAMISTA!

        Tiedätkö mitä, vastauksestasi kumpuaa syvältä keskenkasvuinen naisihminen. Järkyttävää tässä kaikessa on se, että et itse huomaa sitä.

        Et voi mitenkään valita anoppisi tai kälysi ystäviä. Miksi tämä ex ei saisi olla heidän ystävänsä? Miten ihmeessä annat hänelle noin suuren merkityksen elämässäsi?

        Tietysti siksi, koska olet niin mustasukkainen, mutta varo pilaamasta ihmissuhteitasi ympärilläsi, ja toden totta ongelma on täysin sinun, ei kenkään muun. Jos tämä ex olisikin vain joku muu "tavallinen ystävä", et tuntisi nyt niin kuin tunnet. Ajatteleppa sitä.

        Neuvo: vain hyväksymällä faktat pääset eteenpäin tunteissasi...älä kiukuttele kuin pieni lapsi, joka sinä et toivottavasti ole.


    • leppis

      Miksi kaikki ihmiset täällä suhtautuvat alkuperäisen ongelmaan niin kepeästi. Itse olen (olin) samassa tilanteessa oman anoppini kanssa. Exä kutsuttiin perhejuhliin, exän ylioppilaskuva kirjahyllyssä miesystäväni kuvan rinnalla, minulle kerrottiin kuinka tärkeä osa exä on anoppini elämää jaarijaariblabla. Todella ahdistavaa. Itse kun haluaisi elää ainakin eräänlaisessa illuusiossa, että olisi se ainut oikea omalle rakkaalle. Ei toivoisi tällaista mielipahaa ja historian jankkausta. Elämä menee eteenpäin.

      Toisaalta olen kyllä muiden kanssa samaa mieltä siitä, että anoppi saa tehdä omat ratkaisunsa. Hänen käyttäytymisensä on erittäin tökeröä, mutta se hänen pitää itse tajuta. Aikuinen ihminen voi pitää ystävinään ketä haluaa. Meillä asia selvisi, kun keskustelin anopin kanssa asiallisesti asiasta ja sanoin, että esim. exän kuva häiritsee minua ja en haluaisi ikäänkuin kuulua sukuun miesteni exien kanssa. Sopeutumiseen on mennyt noin vuosi, mutta nyt on kaikki hyvin. exää ei kutsuta juhliin eikä muutakaan vastavaa.

      Tilanne on tietenkin eri, jos pari on ollut vuosikymmeniä yhdessä ja on lapsia sun muuta yhteistä.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Juuri kuule sama meininki, että valokuvat vielä kuule appivanhempien sängyn päällä ja sitä rataa... ja erosta on yli vuosi!! ei mene ymmärrykseen.. surettaa.

        Pitäisi varmaan vaan antaa asian olla ja olla ite sillain vahva, että miks munkaan pitäsi olla joku bestis anopin ja kälyn kanssa, jos ei vaan ajatusmaailmat kohtaa? ..huoh..


      • hellu
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Juuri kuule sama meininki, että valokuvat vielä kuule appivanhempien sängyn päällä ja sitä rataa... ja erosta on yli vuosi!! ei mene ymmärrykseen.. surettaa.

        Pitäisi varmaan vaan antaa asian olla ja olla ite sillain vahva, että miks munkaan pitäsi olla joku bestis anopin ja kälyn kanssa, jos ei vaan ajatusmaailmat kohtaa? ..huoh..

        Aloin seurustella noin 7kk sitten miehen kanssa, joka oli vuosi sitten eronnut. Kun menin ensimmäistä kertaa käymään anoppilassa niin näin nykyisen mieheni ja ex:n hääkuvia seinillä. ja ne kuvat on siellä vieläkin. En tajua että miksi anoppi niitä siellä pitää kun eivät pidä yhteyksiäkään enää. Ja anopilla ei ole mitään hyvää sanottavaa ollut entisestä miniästään, koska hän petti nykyistä miestäni. Että tällästä! Mutta en ole viittisinyt niistä mainita anopilleni mitään. Aluksi ne häiritsivät, mutta eivät enään niin paljon. Se on mennyttä ja ollutta.


    • kyllästynyt anoppiin

      ja anoppini jaksaa viel kaiken muun hyvän lisäks muistuttaa miten ihana ja upea miniä hänellä on ollut.

      itse olen 'kostanut' asian sillä, etten ole käynyt. eihän anopin 'herkkiä' tunteita voi loukata sanomalla suoraan.. (se olisi helv*ttiä)

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Jep, ajattelinpas minäkin tässä vastauksia lukiessa ja kirjoittaessa, että parempi kun vaan yrittää pysyä vahvana, hyväksyä faktat ja antaa ihmisten elää omaa elämäänsä. Ei ehkä tartte olla ylin ystävä anopin ja kälyn kanssa, mikäli surettaa ja ahdistaa.
        Keskityn omaan perheeseeni, johon mieheni on otettu avosylin vastaan


    • immeisiä

      Oletteko te todella niin ylivertaisia, että teillä on valta vaatia toisia ihmisiä katkaisemaan ystävyyssuhteen tai puhumaan vain niistä asioista, mikä teitä miellyttää.
      Että oikein pitäisi katkaista välit ihmisiin, jos miniä vaatii, jotain rajaa sentään.

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        En ole ylivertainen, olen normaali ja aito pieni ihminen, jolla on tunteita. Minua ei tarvitse miellyttää, enkä vaadi katkaisemaan välejä. Ongelmani on, etten osaa ajatella asiaaa viileästi ja ilman tunteita. Minua surettaa ja raivostuttaa se, ettei kukaan ymmärrä miten pahalta minusta tuntuu, kun exään pidetään enemmän yhteyksiä sen sijaan, että haluttaisiin tutustua minun perheeseeni jne. :(


    • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

      En todellakaan vaadi olemaan pitämättä yhteyksiä exään, ei minulla ole oikeutta sellaiseen. Mutta miksi sitten on todella surullinen olo? En kykene hyväksymään asiaa... Mielestäni anoppini ja kälyni eivät arvosta tunteitani kun sanovat, että asiassa ei ole mitään. No, ehkä ei heille tai osalle teistä, mutta minulle on.

      Tiedän olevani todella hyvä miniä enkä vertaa itseäni exään, mutta silti surettaa. Jokainen miettiköön omalle kohdalleen... ei mukavaa.

      On meitä olemassa todella järkeviä ja avoimia ihmisiä, että pysytään ystävinä exän ja hänen perheensä kanssa ja kutsutaan häihin jne., mutta minä en pysty siihen. Edellinen suhteenikin kaatui siihen, kun silloinen mieheni oli niin hyvää ystävää exänsä kanssa, että tämä tuli jopa baari-illoistaan nukkumaan samaan sänkyyn kanssamme välillä. pitääkö ihan tosi kaikke asietää? Tuskin. en ainakaan kykene, vaikka haluaisin.

    • Deanne

      Siis miehesi erosi exästään vuosi sitten? Eli sinä ja miehesi olette seurustelleet noin vuoden tai alle ja suunnittelette jo häitä? Aika nopeasti etenette... mutta jokainen tietysti tekee niin kuin tykkää.

      Kirjoitit, että haluaisit anoppisi tutustuvan sinun perheeseesi? Keitä tarkoitit perheelläsi? Vanhempiasiko? Voisitko ehkä järjestää jonkun kahvittelun tms. kodissanne ja näin tutustuttaa vanhempanne toisiinsa?

      Pitääkö mies itse yhteyttä exäänsä? Miksi sinusta tuntuu niin pahalta, että anoppisi ja kälysi ovat edelleen ystäviä miehesi exän kanssa? Eihän se sitä tarkoita, etteivät he pitäisi sinustakin.

      Minkä ikäisiä sinä ja miehesi olette? Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen...

      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...

        Olemme seurustelleet reilu vuoden, mutta tunteneet toisemme jo vuosia, koska olemme olleet samalla työpaikalla. En kuitenkaan tunne exää, kuvia olen nähnyt.

        Minulle on turha sanoa nopeasta etenemisestä, jokainen todellakin elää kuten haluaa. Kun mieheni kosi minua, en epäröinyt sekunnin tuhannesosaakaan. meidät on selvästi tarkoitettu toisillemme. Minä olen 23v. ja mieheni 24v.

        Olen jo järjestänyt kesällä kihlajuhlan, kahvittelun ja vanhempani ovat kutsuneet appivanhempani kylään, mutta he eivät ole esittäneet vastakutsuja tai muutakaan vastaavaa.

        Mieheni ei pidä yhteyttä exään, vaikka erosivat ystävällisessä hengessä yhteisestä sopimuksesta suhteen kulahdettua, eivät he ole ystäviä eivätkä yhteyksissä toisiinsa. Elävät molemmat omaa elämäänsä.

        En tiedä miksi minusta tuntuu pahalta tyo exäasia... Koen jotenin itseni ulkopuoliseksi mieheni perheessä ja exän pitäminen vielä niin lähellä anoppiani ja kälyäni vaikeuttaa minun suhdettani heihin. Tuntuu, etteivät he välitä minun pahasta olostani. He eivät ole koskaan esim. ehdottaneet minulle, että meniusimme yhdessä kaupungille ostoksille ja kahvittelemaan, mutta exän kanssa todellakin tekevät näin.


      • TÄTÄ?
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Olemme seurustelleet reilu vuoden, mutta tunteneet toisemme jo vuosia, koska olemme olleet samalla työpaikalla. En kuitenkaan tunne exää, kuvia olen nähnyt.

        Minulle on turha sanoa nopeasta etenemisestä, jokainen todellakin elää kuten haluaa. Kun mieheni kosi minua, en epäröinyt sekunnin tuhannesosaakaan. meidät on selvästi tarkoitettu toisillemme. Minä olen 23v. ja mieheni 24v.

        Olen jo järjestänyt kesällä kihlajuhlan, kahvittelun ja vanhempani ovat kutsuneet appivanhempani kylään, mutta he eivät ole esittäneet vastakutsuja tai muutakaan vastaavaa.

        Mieheni ei pidä yhteyttä exään, vaikka erosivat ystävällisessä hengessä yhteisestä sopimuksesta suhteen kulahdettua, eivät he ole ystäviä eivätkä yhteyksissä toisiinsa. Elävät molemmat omaa elämäänsä.

        En tiedä miksi minusta tuntuu pahalta tyo exäasia... Koen jotenin itseni ulkopuoliseksi mieheni perheessä ja exän pitäminen vielä niin lähellä anoppiani ja kälyäni vaikeuttaa minun suhdettani heihin. Tuntuu, etteivät he välitä minun pahasta olostani. He eivät ole koskaan esim. ehdottaneet minulle, että meniusimme yhdessä kaupungille ostoksille ja kahvittelemaan, mutta exän kanssa todellakin tekevät näin.

        Eli rohkaisisit itsesi ja kysyisit josko se anoppi kiinnostuisi sinun seurastasi ja lähtisitte yhdessä ostoksille. Ehkä hänkin odottaa sinulta aloitetta? en jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta luettuani ampiaisjutun ihmettelin anoppisi reaktiota jos hän kerta niin ison numeron nosti pikku asiasta. Yhteinen hetki aivan muualla kuin anopin kotipiirissä voisi ehkä tehdä teille hyvää. Anoppikin taisi tuntea kuitenkin ex-tyttöystävän vuosien ajan ja on ymmärrettävää että hän haluaa pitää yhteyksiä tyttöön. Mutta ymmärrän sinua. Itse olen sopeutunut sellaiseen asetelmaan, että mies on ilmoittanut äitinsä olevan ykkönen, mutta asiaan liittyy miehen isän kuolema. Olemme molemmat päälle kolmekymppisiä ja asumme anoppini naapureina. Haluan pois tästä pikku piiristä vaikka anoppi on rakas. Pikki piru päässäni sanookin, että miehelleni äiti on ollut kokoajan ykkönen ja velipoika myöskin, koska jaamme saman talon. Mies on aina elänyt miesten kanssa eikä mielestäni osaa suhtautua naiseensa kumppaninaan vaan yhtenä perhepiirinsä ihmisistä. En vaadi ykköshuomiota vaan haluan miehen tajuavan että me olemme kaksi ja sitten vasta miehen "muu perhe".


      • Deanne
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Olemme seurustelleet reilu vuoden, mutta tunteneet toisemme jo vuosia, koska olemme olleet samalla työpaikalla. En kuitenkaan tunne exää, kuvia olen nähnyt.

        Minulle on turha sanoa nopeasta etenemisestä, jokainen todellakin elää kuten haluaa. Kun mieheni kosi minua, en epäröinyt sekunnin tuhannesosaakaan. meidät on selvästi tarkoitettu toisillemme. Minä olen 23v. ja mieheni 24v.

        Olen jo järjestänyt kesällä kihlajuhlan, kahvittelun ja vanhempani ovat kutsuneet appivanhempani kylään, mutta he eivät ole esittäneet vastakutsuja tai muutakaan vastaavaa.

        Mieheni ei pidä yhteyttä exään, vaikka erosivat ystävällisessä hengessä yhteisestä sopimuksesta suhteen kulahdettua, eivät he ole ystäviä eivätkä yhteyksissä toisiinsa. Elävät molemmat omaa elämäänsä.

        En tiedä miksi minusta tuntuu pahalta tyo exäasia... Koen jotenin itseni ulkopuoliseksi mieheni perheessä ja exän pitäminen vielä niin lähellä anoppiani ja kälyäni vaikeuttaa minun suhdettani heihin. Tuntuu, etteivät he välitä minun pahasta olostani. He eivät ole koskaan esim. ehdottaneet minulle, että meniusimme yhdessä kaupungille ostoksille ja kahvittelemaan, mutta exän kanssa todellakin tekevät näin.

        Anteeksi, jos kirjoitukseni jotenkin ärsytti sinua. Otsikoksi tuli laitettua "hmm", kun en muutakaan keksinyt, se ei siis ollut mikään ivallinen kommentti.

        Pidätkö kovinkin paljon anopistasi ja kälystäsi? Eli onko heidän ystävyytensä sinulle erittäin tärkeää? Ajattelin vain, että mitä jos pitäisit heihin ystävälliset ja kohteliaat välit, mutta et yrittäisi sen kummempaa kaveeraamista heidän kanssaan. Kun eivät kerran näytä sinun seurastasi niin paljon välittävän. Tärkeintä kai on kuitenkin miehesi rakkaus, ei se, mitä hänen perheensä sinusta ajattelee.


      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...
        Deanne kirjoitti:

        Anteeksi, jos kirjoitukseni jotenkin ärsytti sinua. Otsikoksi tuli laitettua "hmm", kun en muutakaan keksinyt, se ei siis ollut mikään ivallinen kommentti.

        Pidätkö kovinkin paljon anopistasi ja kälystäsi? Eli onko heidän ystävyytensä sinulle erittäin tärkeää? Ajattelin vain, että mitä jos pitäisit heihin ystävälliset ja kohteliaat välit, mutta et yrittäisi sen kummempaa kaveeraamista heidän kanssaan. Kun eivät kerran näytä sinun seurastasi niin paljon välittävän. Tärkeintä kai on kuitenkin miehesi rakkaus, ei se, mitä hänen perheensä sinusta ajattelee.

        Juuri noin aion nyt tehdä. Loppuviimeeksi elämässä ei tarvitse mitään ylimpiä ystäviä kuin pari ja ne minulla jo on. En tarvitse anoppini ja kälyni kanssa mitään supervälejä vaan perusvälit, kohteliaat ja ystävälliset ja siinä kaikki. Kiitos vastauksestasi.


      • Vaatii.sopeutumista
        RAIVONA JA SURULLISENA VUOR... kirjoitti:

        Olemme seurustelleet reilu vuoden, mutta tunteneet toisemme jo vuosia, koska olemme olleet samalla työpaikalla. En kuitenkaan tunne exää, kuvia olen nähnyt.

        Minulle on turha sanoa nopeasta etenemisestä, jokainen todellakin elää kuten haluaa. Kun mieheni kosi minua, en epäröinyt sekunnin tuhannesosaakaan. meidät on selvästi tarkoitettu toisillemme. Minä olen 23v. ja mieheni 24v.

        Olen jo järjestänyt kesällä kihlajuhlan, kahvittelun ja vanhempani ovat kutsuneet appivanhempani kylään, mutta he eivät ole esittäneet vastakutsuja tai muutakaan vastaavaa.

        Mieheni ei pidä yhteyttä exään, vaikka erosivat ystävällisessä hengessä yhteisestä sopimuksesta suhteen kulahdettua, eivät he ole ystäviä eivätkä yhteyksissä toisiinsa. Elävät molemmat omaa elämäänsä.

        En tiedä miksi minusta tuntuu pahalta tyo exäasia... Koen jotenin itseni ulkopuoliseksi mieheni perheessä ja exän pitäminen vielä niin lähellä anoppiani ja kälyäni vaikeuttaa minun suhdettani heihin. Tuntuu, etteivät he välitä minun pahasta olostani. He eivät ole koskaan esim. ehdottaneet minulle, että meniusimme yhdessä kaupungille ostoksille ja kahvittelemaan, mutta exän kanssa todellakin tekevät näin.

        Olette vuosia olleet samalla työpaikalla ja seurustelleet vuoden.
        Sinähän käyt koulua ja viihdyt opiskelupiireissä. Ainakin tuolla ylempänä valitit, että anoppisi ei ole koulustasi kiinnostunut, vaikka kysyykin mitä kuuluu.


    • Jentsku

      Mä ainakin loukkaantuisin tuosta aika paljon, mutta etpä sä oikeen voi asialle suurempia tehdä.

      • RAIVONA JA SURULLISEN AVUOR...

        Mä oonkin ihan hiilenä ja toisinaan taas tosi surulline...

        Ehkä mun pitäs vaan ajatella kylmemmin ilman tunteita, että asia on näin ja mun ei tarvi tätä sietää eikä yrittää olla anopilleni ja kälylleni exän arvoinen. Vaikkei ihmisiä saisi laittaa mihinkään hierarkiaan, niin tunnen kyllä itseni arvottomammaksi..

        Esim. kesällä heidän olohuoneessaan oli ampiainen kun luin kirjaa nojatuolissa. Sanoin miehelleni, että hakisi lehden ja liiskaisi sen. Anoppini huusi täyttä kurkkua: MEILLÄ EI AMPIAISIA TAPETA VAAN NE JOHDATETAAN PIHALLE. MITÄHÄN EXÄKIN TÄHÄN SANOISI... :( :(


      • anoppi
        RAIVONA JA SURULLISEN AVUOR... kirjoitti:

        Mä oonkin ihan hiilenä ja toisinaan taas tosi surulline...

        Ehkä mun pitäs vaan ajatella kylmemmin ilman tunteita, että asia on näin ja mun ei tarvi tätä sietää eikä yrittää olla anopilleni ja kälylleni exän arvoinen. Vaikkei ihmisiä saisi laittaa mihinkään hierarkiaan, niin tunnen kyllä itseni arvottomammaksi..

        Esim. kesällä heidän olohuoneessaan oli ampiainen kun luin kirjaa nojatuolissa. Sanoin miehelleni, että hakisi lehden ja liiskaisi sen. Anoppini huusi täyttä kurkkua: MEILLÄ EI AMPIAISIA TAPETA VAAN NE JOHDATETAAN PIHALLE. MITÄHÄN EXÄKIN TÄHÄN SANOISI... :( :(

        Yritä saada kiukkusi ja halusi tulla ykköseksi laantumaan. Kerron oman juttuni.
        Minulla oli aivan ihana miniäehdokas 5v, ystävystyimme, mutta heillä ei kuitenkaan mennyt hyvin keskenään. Omassa mielessäni olin surullinen, kun suhde loppui. Poikani löysi uuden, jonka kanssa ihana perhe. Arvostan ja kunnioitan nykyistä miniääni, mutta olemme niin erilaisia, että sellaista syvää ystävyyttä ei synny. Minä olen sellainen luontoihminen, yhdistysihminen, matkailusta pitävä. Hän taas salillakävijä, ryppyvoiteiden käyttäjä, viimeisen päälle itsestään (ja perheestään) huolehtiva. En voi kuvitellakaan häntä mustikkametsään tai aurinkolomalle (siellä voi sairastua ripuliin).
        Tämä ex miniä asuu lähellä, myös perheineen, me käymme edelleen joskus yhdessä metsässä, olenpa käynyt hänen kanssaan kaupunkilomallakin. Meille nämä tilanteet eivät ole aiheuttaneet mielipahaa.
        Ymmärsitköhän, että minusta ketään ei voi "pakottaa" pitämään toisesta enemmän kuin toisesta vaikka haluaisi.
        Enkä minä muutenkaan pistä ystäviäni tai sukulaisiani "järjestykseen". Asialliset välit anoppiin ovat riittävät, ei senkään homman pidä olla mitään pusipusi-halihali-juttu.


      • RAIVONA JA SURULLISENA VUOR...
        anoppi kirjoitti:

        Yritä saada kiukkusi ja halusi tulla ykköseksi laantumaan. Kerron oman juttuni.
        Minulla oli aivan ihana miniäehdokas 5v, ystävystyimme, mutta heillä ei kuitenkaan mennyt hyvin keskenään. Omassa mielessäni olin surullinen, kun suhde loppui. Poikani löysi uuden, jonka kanssa ihana perhe. Arvostan ja kunnioitan nykyistä miniääni, mutta olemme niin erilaisia, että sellaista syvää ystävyyttä ei synny. Minä olen sellainen luontoihminen, yhdistysihminen, matkailusta pitävä. Hän taas salillakävijä, ryppyvoiteiden käyttäjä, viimeisen päälle itsestään (ja perheestään) huolehtiva. En voi kuvitellakaan häntä mustikkametsään tai aurinkolomalle (siellä voi sairastua ripuliin).
        Tämä ex miniä asuu lähellä, myös perheineen, me käymme edelleen joskus yhdessä metsässä, olenpa käynyt hänen kanssaan kaupunkilomallakin. Meille nämä tilanteet eivät ole aiheuttaneet mielipahaa.
        Ymmärsitköhän, että minusta ketään ei voi "pakottaa" pitämään toisesta enemmän kuin toisesta vaikka haluaisi.
        Enkä minä muutenkaan pistä ystäviäni tai sukulaisiani "järjestykseen". Asialliset välit anoppiin ovat riittävät, ei senkään homman pidä olla mitään pusipusi-halihali-juttu.

        Ymmärrän pointtisi, erilaisilla ihmisillä ei vaan synkkaa.
        Meillä anopin kanssa samat kiinnostuksen kohteet, mutta jotenkin ei muuten noin henkisesti vaan osuta kohdakkain...

        Osaksi siinä on sitäkin, että hän haluaa pitää tietyn "sisärenkaan"..Kohtelee mieheni veljen tyttöystävää samoin kuin minua, että ei päästä lähelleen eikä avaudu..


    • mie

      Minkä ihmeen takia ne eivät saisi pitää siihen yhteyttä? Kunhan eivät tyrkytä sitä poikaystävällesi takaisin...
      Opettele hillitsemään itsesi ja ajattelemaan järjellä sen järjettömyystumakkeen sijasta tai koet vielä paljon tuskaa, ennen kuin pääset haudan lepoon.

    • ode

      Sinulla on oikeus pahaan mieleesi ja suruusi asian vuoksi; minkäpä sille mahtaa jos tuntuu kurjalta.

      Mutta anopillasi ja kälylläsi on yhtä kaikki oikeus itse valita ystävänsä. Ei sinulle eikä miehellesi kuulu, kenen kanssa he kahvittelevat ja shoppailevat. Et kai sinäkään hyväksyisi sitä että he vaatisivat sinua jättämään jonkun sinulle tärkeän ihmisen heidän takiaan?

      Et voi muuta kuin kestää, joko mielipahan kanssa tai - ehkä ajan kanssa - ilman. Tärkeintä kai on, ettei miehesi enää välitä exästään?

    • miniä 2005

      Kyllä mä ainakin ymmärrän että kirjoittajaa ärsyttää tuollainen. Kyllä muakin ärsyttäisi.

    • RAIVONA JA SURULLISEN AVUOR...

      ...koska minulle tuli vain ahdistava olo vastauksista ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä minua, lopetan keskustelun osaltani tähän.

      Kiitos ymmärtäjille tuesta. Yritän jaksaa nyt sillä voimalla eteenpäin, että minun ei tarvitse olla ylin ystävä- väleissä anoppini ja kälyni kanssa. He tietenkin saavat tavata ja pitää yhteyksiä exään, mutta minä en kykene sitä kaikessa vajavaisuudessani hyväksymään.

      On siis parempi pitää vain kohteliaan ystävälliset, mutta melko etäiset välit. Jos he eivät halua avautua ja tutustua minuun, miksi rasittaisin itseäni?

      "Elämässä tulee vastaan paljon ihmisiä, mutta vain muutamalla heistä on sinulle todellista merkitystä"

      Rauhaa ja rakkautta jokaiselle. Poistun kuvioista ->

      • miniä

        Itse en kyllä edes kävisi anopin luona, jos näyttäisi siltä ettei hänen kanssa voisi tulla toimeen.
        Nykyään näen anoppiani pari kertaa vuodessa. Enkä ole kiinnostunut hänen ystävyys suhteistaan. Tiedän, että hän on myös yhteydessä miehen exään. Minulle se on aivan sama.

        Tuntuu, että sinulla olisi joku tarve idylliseen perheeseen. Olisit ystävä miehen lähi suvun kanssa ja miehen ja sinun vanhemmatkin tapaisivat toisiaan.

        Eikös tärkein asia ole, että sinulla ja miehelläsi menee hyvin...
        Ei varmaan kannata haaskata energiaa anoppisuhteen vatvomiseen.


    • yön_tytär

      Millä tavalla se sinulta on pois, jos pitävätkin yhteyttä ja pitävät hänestä ihmisenä??

      Ja hei; "ja kerran jopa anoppi muisti perheenjäseniään,minua ja tätä exää samalla halaus ja olet tärkeä minulle aina-maililla".. ??

      Niin, eikö se ole hyvä? Ainakin tiedät, että sinäkin tulet eronne jälkeen olemaan anopillesi tärkeä, eikä hän käännä selkää sinulle?

      Minun äitini pitää eksiini myöskin yhteyttä. Ja he äitiini. Eikä se häiritse minua, eikä miestäni. Mieheni tajuaa että eksät ovat eksiä ja sillä siisti. Eli, minun on kamalan vaikea tajuta, miten voit rakastaa miestäsi, ellet hyväksy sitä että hänellä on exä, ja miten voit hyväksyä anoppisi ymmärtämättä että ihmissuhteet eivät lopu siihen, vaikka parisuhde loppuu?

    • mummeliini

      Eihän sinun tarvitse pitää heihin yhteyttä. Siten et myöskään kuule etkä saa tietää mitään heidän yhteyksistään exään. Jos ex on heille sinua tärkeämpi et asialle mitään voi. Silti sinun ei tarvitse olla tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka (ilmeisesti tarkoituksella?) pahoittavat jatkuvasti sinun mieltäsi. Ei vaikka olisivat sukulaisia. Sukua - omaa tai puolison - ei ole aivan pakko sietää hinnalla millä tahansa.

    • joka ei sinulle

      kuulu pätkääkään. Jos heillä on synkannut ja ovat ystävystyneet niin se ei todellakaan ole sinun asiasi. Ex on eronnut sinun tulevasta miehestäsi, ei se estä ystävyyttä jatkamista tulevan anoppisi perheen kanssa. Tuo on sellainen ajattelu tapa joka sinulla on saa minut ihan yksinkertaisesti raivon partaalle. Miten uskallat kyseenalaistaa heidän oikeutensa seurustella ystävän kanssa.

      Onko oma itsetuntosi niin olematon että mustasukkaisuutesi jo koskettaa tulevan anoppisikin ystäväpiiriä.

      Kyllä sinun täytyy kasvaa aikuiseksi tai sitten on toinen vaihto ehto, eroa, jos ajatus maailmasi on tuollainen et todellakaan ole vielä kypsä minkäänlaiseen liittoon.
      Meinaatko jatkossakin ottaa nokkiisi, kun miehesi tai muut keskustelevat tai tervehtivät ihmistä mitä sinä et sulata. Miten kehtaat vaatia tulevalta mieheltäsi sitä että on samaa mieltä kanssasi että se exä pitäisi vähintään karkoittaa maan pakoon.
      Tällaisen kuvan olen kirjoituksesi perusteella sinusta muodostanut.

    • Ystävyyssuhteet

      Ajattelepas toisin päin. Entä jos tuleva anoppisi sanoisi sinulle, että nyt, kun olet liittymässä meidän sukuumme, ei ole enää soveliasta, että olet tekemisissä koulutoverisi NN:n kanssa, koska hän ei ole uudelle suvullesi mieleinen tuttavuus.
      Suostuisitko lopettamaan yhteydenpidon monivuotiseen ystävääsi uuden suhteesi takia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe