Sana testi palstalaisille

Totuus-

53

961

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus-

      Sii olen pelkkä amis, puupuolen käynyt tyhmä ja ruma ja sain kaikki oikein.

    • Helppoa kuin heinänteko.

      Osa kirjakien mukaan vääristä sanoista oli sellaisia, että ne olisivat olleet oiken, jos tarkoituksena olisi ollut puhua esim. Porin murretta.

      • Mopo on nopeampi MITÄ hevonen..


    • m-i-e-z

      Länsinaapurissakin osataan saada nuo oikein. Olisiko sanatestiä yhdyssanoille? =) Kolmiosaiset ovat suosikkejani.

    • ”Tuloksesi: 8 / 10
      Sanasto on hallussa!

      Olet superhyvä! Ei muuta kuin mars äidinkielen ylioppilaskirjoituksiin!”

      Olen äimistynyt vastauksesta.

      • Kielen hyvin hallitsevalle yksikään tehtävistä ei saisi olla edes vaikea. Ei kannata uskoa tiestin palautetta, Tässä asiassa et ole superhyvä.


      • scrg kirjoitti:

        Kielen hyvin hallitsevalle yksikään tehtävistä ei saisi olla edes vaikea. Ei kannata uskoa tiestin palautetta, Tässä asiassa et ole superhyvä.

        Niin ihmettelin ja kummastelin, että se äidinkielen opiskelu ensin😁


    • 10/10, kaikki oikein. Joo ei mulla tämmöset vaikeuksia tuota, mutta yhdyssanat kyllä. :)

      • Tuloksesi: 10 / 10
        Sanasto on hallussa!

        Olet superhyvä! Ei muuta kuin mars äidinkielen ylioppilaskirjoituksiin!


      • monnom kirjoitti:

        Tuloksesi: 10 / 10
        Sanasto on hallussa!

        Olet superhyvä! Ei muuta kuin mars äidinkielen ylioppilaskirjoituksiin!

        Mennäänkö yhdessä? Täpöt sain minäkin...

        Taas keljuilee luurilla tää sivusto.

        Ollaanko sitä kovinkin kipeitä siellä?


      • Dissident kirjoitti:

        Mennäänkö yhdessä? Täpöt sain minäkin...

        Taas keljuilee luurilla tää sivusto.

        Ollaanko sitä kovinkin kipeitä siellä?

        Emmä kyllä läpi pääsis, sen verran heikkolahjainen olen oikeinkirjoituksessa. Vaikka sanoja hyvin muuten ymmärrän ja oikeat oikeaan kohtaan sijoittelen. ☺️

        Ei kovin, silleen ikävästi kuitenkin ettei oikeen kipulääke auta.


      • monnom kirjoitti:

        Emmä kyllä läpi pääsis, sen verran heikkolahjainen olen oikeinkirjoituksessa. Vaikka sanoja hyvin muuten ymmärrän ja oikeat oikeaan kohtaan sijoittelen. ☺️

        Ei kovin, silleen ikävästi kuitenkin ettei oikeen kipulääke auta.

        No jatketaan palstavirtuooseina.

        No voi könkkö. Jakseluita sinne.


      • Dissident kirjoitti:

        No jatketaan palstavirtuooseina.

        No voi könkkö. Jakseluita sinne.

        Turvallisin vaihtoehto (mulle ainakin), jos ei halua korvat punaisena ovesta lampsia ulos hylsy kädessä :)


      • monnom kirjoitti:

        Turvallisin vaihtoehto (mulle ainakin), jos ei halua korvat punaisena ovesta lampsia ulos hylsy kädessä :)

        Heh. Kiitti taas mielikuvasta.


      • Dissident kirjoitti:

        Heh. Kiitti taas mielikuvasta.

        Ollos hjyvä my friend.🤣


      • monnom kirjoitti:

        Ollos hjyvä my friend.🤣

        Joo. Koitan olla...


      • monnom kirjoitti:

        Ollos hjyvä my friend.🤣

        Ootkos palstailemassa? Ei näy taas mulla etusivu. Prkle!


      • Iaskin..väärin
        Dissident kirjoitti:

        Ootkos palstailemassa? Ei näy taas mulla etusivu. Prkle!

        muhku häipyi alanin kanssa nukkumaan :-)


      • Iaskin..väärin kirjoitti:

        muhku häipyi alanin kanssa nukkumaan :-)

        Kyllä sen biisit usein korvanapeissa soi, jopa nukkumaan käydessä. Ei mahda mitään, se vaan on niin hyvä. :)


      • Dissident kirjoitti:

        Ootkos palstailemassa? Ei näy taas mulla etusivu. Prkle!

        Vain käväsemässä tänäänkin. Töistä tulin just ja vilkaisin sähköpostit ja samalla tämän. :)

        Ei vieläkään känny toimi?


      • monnom kirjoitti:

        Vain käväsemässä tänäänkin. Töistä tulin just ja vilkaisin sähköpostit ja samalla tämän. :)

        Ei vieläkään känny toimi?

        Ei tää sivusto toimi... no tietsikalla huomenna sit töissä...

        Mä selasin Jaakko Teppoo. Tää löyty. Haha.. tuli mielen palstateoriat! Että kyllä ne vaan elää.

        Olin kusta alleni...tosin mitään väliä ei ois ollut, kun kuuntelin suihkussa. Heh..
        Tässäpä tää....

        https://youtu.be/pwjr1tVI14s


      • Dissident kirjoitti:

        Ei tää sivusto toimi... no tietsikalla huomenna sit töissä...

        Mä selasin Jaakko Teppoo. Tää löyty. Haha.. tuli mielen palstateoriat! Että kyllä ne vaan elää.

        Olin kusta alleni...tosin mitään väliä ei ois ollut, kun kuuntelin suihkussa. Heh..
        Tässäpä tää....

        https://youtu.be/pwjr1tVI14s

        Ee helevetti...

        https://youtu.be/pwjr1tVI14s

        Liekö Jahvettikin ollut palstalla? Hahaa


      • Dissident kirjoitti:

        Ee helevetti...

        https://youtu.be/pwjr1tVI14s

        Liekö Jahvettikin ollut palstalla? Hahaa

        Mulla on suojaukset päällä, niin en näe noita linkkejä. Mutta katson hiukan myöhemmin. :)


      • monnom kirjoitti:

        Mulla on suojaukset päällä, niin en näe noita linkkejä. Mutta katson hiukan myöhemmin. :)

        No Jaakko Teppoa löysin, huvittavia kipaleita.


      • Dissident kirjoitti:

        No Jaakko Teppoa löysin, huvittavia kipaleita.

        Jaakko Teppo on tuttu. Savolais Juokko. Ei kai Hilma?


      • monnom kirjoitti:

        Jaakko Teppo on tuttu. Savolais Juokko. Ei kai Hilma?

        Eronnut poikamiesleski ja toinen piti olla sit miestä ei voi raiskata. Tuli palstatotuudet taas hupaisasti mieleen...


      • Dissident kirjoitti:

        Eronnut poikamiesleski ja toinen piti olla sit miestä ei voi raiskata. Tuli palstatotuudet taas hupaisasti mieleen...

        Pääsin kurkkaamaan, kun nappasin suojaukset pois päältä. :)

        Isäntä virittelee läppäriin suojauksia, minä kun en oo niin fiksu atk-ihminen, niin hetken tarttee ihmetellä mistä mä sen saan pois. :)


      • monnom kirjoitti:

        Pääsin kurkkaamaan, kun nappasin suojaukset pois päältä. :)

        Isäntä virittelee läppäriin suojauksia, minä kun en oo niin fiksu atk-ihminen, niin hetken tarttee ihmetellä mistä mä sen saan pois. :)

        Muksuja vartenko ne suojaukset on?

        Tuossa se toinen linkki, oli tullut näköjään sama...

        https://youtu.be/HR2WtMxSlhU

        Kyllä piti uudelleen kuunnella...hah


      • Dissident kirjoitti:

        Muksuja vartenko ne suojaukset on?

        Tuossa se toinen linkki, oli tullut näköjään sama...

        https://youtu.be/HR2WtMxSlhU

        Kyllä piti uudelleen kuunnella...hah

        Vissiin joo. Isompi likka ja se ainoa, joka täällä säätää on hyvin helposti ties missä klikkaamassa. :)

        Voi vaikka antaa lahjoituksia. ;)

        Vastaisku...

        https://www.youtube.com/watch?v=RCXCj2ntb-c


      • monnom kirjoitti:

        Vissiin joo. Isompi likka ja se ainoa, joka täällä säätää on hyvin helposti ties missä klikkaamassa. :)

        Voi vaikka antaa lahjoituksia. ;)

        Vastaisku...

        https://www.youtube.com/watch?v=RCXCj2ntb-c

        No muksut kerkee kyllä jokakohtaan. Meillähän niillä on jo omat kännykät, millä voivat mennä jo nettiin vaikka missä, mutta mä oon valistanut niistä ne aika tarkkaan. Tietty pienemmät voi mennä vahingossa...

        No mä joskus kuuntelin Jaakko Tepon jotain keikkaa youtubessa, sehän oli varmaan Suomen ensimmäisiä standup-koomikoita. Sit tais tulla Jope Ruonansuu. Mutta eipä se silloin ollutkaan sellainen buumi.


      • Dissident kirjoitti:

        No muksut kerkee kyllä jokakohtaan. Meillähän niillä on jo omat kännykät, millä voivat mennä jo nettiin vaikka missä, mutta mä oon valistanut niistä ne aika tarkkaan. Tietty pienemmät voi mennä vahingossa...

        No mä joskus kuuntelin Jaakko Tepon jotain keikkaa youtubessa, sehän oli varmaan Suomen ensimmäisiä standup-koomikoita. Sit tais tulla Jope Ruonansuu. Mutta eipä se silloin ollutkaan sellainen buumi.

        Nii ennättää joka paikkaan, eräänkin kerran olen käynyt deletoimassa tytön klikkauksia. Piti olla pikkukakkosen sivuilla, heh...tää kattelee jotain ihmeen avaruuskuvaa???????????? :D

        Tai klikkaa Amerikkalaisella sivustolla "lahjoita rahaa", "osta" jne. :)

        Pentuna tuli tutuksi Pamela biisi. Sen kautta tutuksi toi Jaakko Teppo.


      • monnom kirjoitti:

        Nii ennättää joka paikkaan, eräänkin kerran olen käynyt deletoimassa tytön klikkauksia. Piti olla pikkukakkosen sivuilla, heh...tää kattelee jotain ihmeen avaruuskuvaa???????????? :D

        Tai klikkaa Amerikkalaisella sivustolla "lahjoita rahaa", "osta" jne. :)

        Pentuna tuli tutuksi Pamela biisi. Sen kautta tutuksi toi Jaakko Teppo.

        No joskushan joku oli antanut tabletin lapselleen ja jonkun viattoman pelin siihen päälle. No lapsi oli sit jollekin googletilille ostanut pelissä jotain marjoja ja tullut joku 5-6000 kruunun lasku... Mäkin joskus pojalle hommasin Googlekaupan kautta yhden pelin, se oli sovittu juttu. Mutta sitten se vahingossa oli ostanut jonkun aseen siihen, niin sipasivat sit samalla vaan visalle laskun. Minusta pikkusen typerää, että minulta ei siis kyselty mitään... Ja hirmu homma oli, että sai senkin otettua pois, ettei vahingossa tule lisää laskua...eihän ne isoja summia ollut, mutta periaatteessa ois voinut vahingossa tehdäkin.. Että kannattaa se katsella mitä ne suhaa siellä....

        Mä muistan rekkamies-biisin ekana, tai se hirvenmetsästys-biisi. Oon kyllä Juakopista tykännyt aina. Oon vani!


      • Dissident kirjoitti:

        No joskushan joku oli antanut tabletin lapselleen ja jonkun viattoman pelin siihen päälle. No lapsi oli sit jollekin googletilille ostanut pelissä jotain marjoja ja tullut joku 5-6000 kruunun lasku... Mäkin joskus pojalle hommasin Googlekaupan kautta yhden pelin, se oli sovittu juttu. Mutta sitten se vahingossa oli ostanut jonkun aseen siihen, niin sipasivat sit samalla vaan visalle laskun. Minusta pikkusen typerää, että minulta ei siis kyselty mitään... Ja hirmu homma oli, että sai senkin otettua pois, ettei vahingossa tule lisää laskua...eihän ne isoja summia ollut, mutta periaatteessa ois voinut vahingossa tehdäkin.. Että kannattaa se katsella mitä ne suhaa siellä....

        Mä muistan rekkamies-biisin ekana, tai se hirvenmetsästys-biisi. Oon kyllä Juakopista tykännyt aina. Oon vani!

        Heh, ei onneksi semmosta pääse käymään. Isi on näiden juttujen kanssa velho, syntynyt atk toisessa kädessä ja pleikka toisessa, nörtti. Kasvanut tietokoneen vieressä. Ipanaa kyllä tarvii vahtia. ;)

        Laitappa joku biisi.


      • monnom kirjoitti:

        Heh, ei onneksi semmosta pääse käymään. Isi on näiden juttujen kanssa velho, syntynyt atk toisessa kädessä ja pleikka toisessa, nörtti. Kasvanut tietokoneen vieressä. Ipanaa kyllä tarvii vahtia. ;)

        Laitappa joku biisi.

        No mä järkytyin kyllä... Luulis että aina kysyis tilin salasanan tai jonkun...?? Mut ei...
        Mut ei enää guugletiliä mihkään....

        Tätä kuuntelin just... Ei Tepon Jaskaa kokoaikaa jaksa kuunnella...

        https://youtu.be/l-ITv4OBV9c


    • Kaisanoasaa

      Ehkä maailman helpoin testi

    • rööperinruusu

      10/10. Haasteellista olisi saada sama testi ruotsiksi tai englanniksi

    • Wuppii 10/10! Missä palkintopysti?

    • 10/10. Jos tuo on lukiotason testi niin hohhoijaa, taitaa olla totta ihmiskunnan tyhmeneminen. Epäilemättä moraalista rappiota seuraa sivistystason lasku jne. ja onhan se selvää kun naiset lisääntyy "jännien" miesten kanssa että niin käy.

    • Gnuk

      Tää oli helppo jopa minun kaltaiselle kouluttamattomalle moukalle... :)

      10/10

    • epäuskottavaa

      Täydet pisteet tuli.

    • äikänope

      En saanut yhtään oikein. 0/10

    • No huh huh..

      Kyllä pitää olla aika tyhmä että noita ei saa oikein.

      • Nykyään nuoret puhuu erilailla, näkyy sitten joidenkin kirjoituksissakin. :)


      • monnom kirjoitti:

        Nykyään nuoret puhuu erilailla, näkyy sitten joidenkin kirjoituksissakin. :)

        No joo kyllähän sitä itekki puhuu murteella tai jollain slangilla.

        Mutta osaan siltikkin puhua ja kirjottaa kirjakielellä.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        No joo kyllähän sitä itekki puhuu murteella tai jollain slangilla.

        Mutta osaan siltikkin puhua ja kirjottaa kirjakielellä.

        Taitaa netti ja känny kulttuuri muokata sanastoa. Koulussakin välillä saa mitään tolkkua nuorempien jutuista. :)


      • monnom kirjoitti:

        Taitaa netti ja känny kulttuuri muokata sanastoa. Koulussakin välillä saa mitään tolkkua nuorempien jutuista. :)

        Slangeja on ollu aina...

        Ollaan siltikki kyetty puhumaan kirjakieltä.


        Taitaa jatkossa tulla vielä enemmän takapakkia...
        Koulut on eläintarhoja.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Slangeja on ollu aina...

        Ollaan siltikki kyetty puhumaan kirjakieltä.


        Taitaa jatkossa tulla vielä enemmän takapakkia...
        Koulut on eläintarhoja.

        Onhan kouluissa muutenkin opetustyyli ja moni asia muuttunut. Ollaa kuin toisessa kodissa, koulussa. Puhutaan tuttavallisesti ja vähän liiankin tuttavallisesti käyttäydytään, ihmekkö se jos kaikki muuttuu kieltä myöden.


      • monnom kirjoitti:

        Onhan kouluissa muutenkin opetustyyli ja moni asia muuttunut. Ollaa kuin toisessa kodissa, koulussa. Puhutaan tuttavallisesti ja vähän liiankin tuttavallisesti käyttäydytään, ihmekkö se jos kaikki muuttuu kieltä myöden.

        Eihän niille kullannupuille saa enään huutaakaan.

        Erityis herkkikset traumatisoituu heti kun joku asia ei mene niinkuin he haluavat. :D


        Joo opettajatki on oppilaiden kavereita.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Eihän niille kullannupuille saa enään huutaakaan.

        Erityis herkkikset traumatisoituu heti kun joku asia ei mene niinkuin he haluavat. :D


        Joo opettajatki on oppilaiden kavereita.

        Kyllä jotkut opet vaan huutaa ja nälvii, olenpa sattunut kuulemaan.🙄

        Aika tökeröäkin juttua laskee suustaan, niin lapset kun aikuisetkin.


      • monnom kirjoitti:

        Kyllä jotkut opet vaan huutaa ja nälvii, olenpa sattunut kuulemaan.🙄

        Aika tökeröäkin juttua laskee suustaan, niin lapset kun aikuisetkin.

        Nöyryyttäminen saattaa toimia. :)


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Nöyryyttäminen saattaa toimia. :)

        Toisaalta ala- asteella minusta joskus näkee ihan liian tylyä meininkiä. Opettajat tietty ihmisiä hekin, väsyneitä ja stressaantuneitakin...penskat rääväsuisia koheltajia.

        Semmosta piikittelyä ja piilovittuilua vaan ei tykkäis kuunnella, ne on pennuille kuitenkin itse esimerkkinä.


      • monnom kirjoitti:

        Toisaalta ala- asteella minusta joskus näkee ihan liian tylyä meininkiä. Opettajat tietty ihmisiä hekin, väsyneitä ja stressaantuneitakin...penskat rääväsuisia koheltajia.

        Semmosta piikittelyä ja piilovittuilua vaan ei tykkäis kuunnella, ne on pennuille kuitenkin itse esimerkkinä.

        Meän ala-aste muistutti pohjois-Koreaa.. :D

        Kaikki oppilaat nousi ylös ja tervehti opettajaa aina tunnin alussa..

        Vähän niinkuin armeijassa. :D


        Sitten tietenkin ruokarukouksen jälkeen jonossa marssittiin ruokalaan.

        Aamurukous, ruokarukous..
        Ei nykyään koska kouluun on eksyny yksi rättipää.


      • KonnaKettu kirjoitti:

        Meän ala-aste muistutti pohjois-Koreaa.. :D

        Kaikki oppilaat nousi ylös ja tervehti opettajaa aina tunnin alussa..

        Vähän niinkuin armeijassa. :D


        Sitten tietenkin ruokarukouksen jälkeen jonossa marssittiin ruokalaan.

        Aamurukous, ruokarukous..
        Ei nykyään koska kouluun on eksyny yksi rättipää.

        Samallaista se mullakin oli ala- asteella varsinkin. Yläasteella oli jo vähän toisenlaista. Mullikka iässä. ☺️

        Auktoriteetit oli kyllä selvillä ja ei paljon päätä auottu. No aina niitäkin oli...mä olen ollu säyseä ja helppo nuori. On ees joku asia millä leveillä. 😋


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe