Mitä mieltä Jeesus oli ympärileikkaamisesta...

MiksiEiMeitäLeikata

...eli miksi kristityt lopettivat tämän juutalaisen tavan ja perinteen?

Tuomaan rvankeliumista:
"Hänen (Jeesuksen) oppilaansa kysyivät häneltä: 'Onko ympärileikkauksesta mitään hyötyä?' Hän (Jeesus) sanoi heille: 'Jos siitä olisi hyötyä, ihmiset syntyisivät valmiiksi ympärileikattuina. Todella hyödyllinen sen sijaan on se oikea ympärileikkaus, jonka henki saa aikaan.'" (53)

35

331

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristityt eivät lopettaneet sitä perinnettä. Juutalaiset ja messiaaniset juutalaiset ympärileikkaavat itsensä edelleen. Mutta ympärileikkausta ei koskaan säädetty pakanoille, Mooseksen laissa ei ole ainuttakaan käskyä ympärileikata pakanoita.

      • Minun käsittääkseni Messiaaniset pakanakristityt eivät ympärileikkaa. Ainoastaa juutalaiset ja Messiaaniset juutalaiset.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minun käsittääkseni Messiaaniset pakanakristityt eivät ympärileikkaa. Ainoastaa juutalaiset ja Messiaaniset juutalaiset.

        Joo, tähän ei nyt voi muuta todeta, kuin että pakanat eivät ympärileikkaa, eivät vietä sapattia, eivätkä juutalaisia juhliakaan, Ja kaikki aivan samasta sysytä: ne eivät kuulu pakanakristityille.


      • lomalehmä
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minun käsittääkseni Messiaaniset pakanakristityt eivät ympärileikkaa. Ainoastaa juutalaiset ja Messiaaniset juutalaiset.

        >>Messiaaniset pakanakristityt >>

        Mikä tai kuka semmoinen on?


      • lomalehmä kirjoitti:

        >>Messiaaniset pakanakristityt >>

        Mikä tai kuka semmoinen on?

        Minä.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minä.

        Ai sinä siis näet itsesi Anders Breivikin sielunkumppanina, messiaanisena pakanana.

        Mielenkiintoista. Onko muuten suvussasi aiemmin esiintynyt vakavia mielenhäiriöitä ?


      • Exap kirjoitti:

        Joo, tähän ei nyt voi muuta todeta, kuin että pakanat eivät ympärileikkaa, eivät vietä sapattia, eivätkä juutalaisia juhliakaan, Ja kaikki aivan samasta sysytä: ne eivät kuulu pakanakristityille.

        Vaikka pakanat eivät ympärileikkaakkaan, niin pakanat viettävät tai ainakin kuuluisi viettää sapattia ja Herran juhlia (7 juhlaa). Ei ole väärin viettää myös hanukkaa ja puurimia.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Vaikka pakanat eivät ympärileikkaakkaan, niin pakanat viettävät tai ainakin kuuluisi viettää sapattia ja Herran juhlia (7 juhlaa). Ei ole väärin viettää myös hanukkaa ja puurimia.

        jatkoa

        ... eikä uudenkuun juhlaa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        jatkoa

        ... eikä uudenkuun juhlaa.

        Tai oikeastaan uudenkuun juhlaa kuuluisi viettää (juutalaiset pakanat). Kummatkaan eivät näytä tätä tajuavan.


      • Exap kirjoitti:

        Ai sinä siis näet itsesi Anders Breivikin sielunkumppanina, messiaanisena pakanana.

        Mielenkiintoista. Onko muuten suvussasi aiemmin esiintynyt vakavia mielenhäiriöitä ?

        ?

        Kaikki ei-juutalaiset ovat pakanoita. Messiaaninen on sellainen, joka uskoo Jeshua Messiaaseen.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        Vaikka pakanat eivät ympärileikkaakkaan, niin pakanat viettävät tai ainakin kuuluisi viettää sapattia ja Herran juhlia (7 juhlaa). Ei ole väärin viettää myös hanukkaa ja puurimia.

        "Ei ole väärin viettää myös hanukkaa ja puurimia."

        Hanukka on hanurista ja puurim puuduttaa. Keksi itsellesi jotakin järkevämpää tekemistä.


      • Exap
        Yksi_usko kirjoitti:

        ?

        Kaikki ei-juutalaiset ovat pakanoita. Messiaaninen on sellainen, joka uskoo Jeshua Messiaaseen.

        Messiaaninen tarkoittaa :
        1. Jumalan lähettämää vapauttajaa,
        2. Messiasta odottavaa
        3. Messiaanista koskevaa
        4. Messiaanisena esiintyvä

        Sinä nyt olet lähinnä ryhmän 4 jäsen.


      • Exap kirjoitti:

        Joo, tähän ei nyt voi muuta todeta, kuin että pakanat eivät ympärileikkaa, eivät vietä sapattia, eivätkä juutalaisia juhliakaan, Ja kaikki aivan samasta sysytä: ne eivät kuulu pakanakristityille.

        Jesajan mukaan sapatti kuuluu myös pakanoille:

        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille.


      • nnn_
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jesajan mukaan sapatti kuuluu myös pakanoille:

        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille.

        Muukalaisten on vaikea mennä uhraamaan temppeliin koska se vaatii ympärileikkausta, sama Jesaja toteaa senkin:

        Jesaja 52:1: Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, Jerusalem, sinä pyhä kaupunki. Sillä ei koskaan enää astu sinun sisällesi ympärileikkaamaton eikä saastainen.

        Ja Hesekiel 44:9: Näin sanoo Herra, Herra: ei yksikään muukalainen, sydämeltään ja ruumiiltaan ympärileikkaamaton, saa tulla minun pyhäkkööni, olkoon se kuka tahansa muukalainen, joka israelilaisten keskuudessa on.

        Jesaja-sitaattiisi vielä:
        ”Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,”

        Jo tuo ”liitossa pysyminen” edellyttää ympärileikkausta, ympärileikkaamattomuus on liiton rikkomista.
        1.Mooseksen kirja 17:14 Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni."


      • Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jesajan mukaan sapatti kuuluu myös pakanoille:

        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille.

        Ja TAASKO jätät lukematta asiayhteyden kokonaan ?

        Tuot näitä asiayhteydestään irrotettuja lauseita tänne näemmä aivan tarkoituksella, pyrkien harhaanjohtamaan ihmisiä.

        Tuossa kohdassa puhutaan samasta tuhatvuotiskaudesta kuin Jes66:ssakin, ja monessa muussa kohdassa.

        Lain mukaan, ne, jotka elävät israelilaisten keskuudessa, joutuvat myös noudattamaan sapattia. Ei tuhatvuotiskaudessa ole mitään uutta.

        Ja muistuttaisin UUDELLEEN (ties kuinka monetta kertaa), että MUUKALAINEN ei ole sama kuin pakana, eikä sama kuin pakanakristitty. Israelilainen on muukalainen Suomessa, mutta suomalainen ei ole muukalainen suomessa.


      • Exap kirjoitti:

        Ja TAASKO jätät lukematta asiayhteyden kokonaan ?

        Tuot näitä asiayhteydestään irrotettuja lauseita tänne näemmä aivan tarkoituksella, pyrkien harhaanjohtamaan ihmisiä.

        Tuossa kohdassa puhutaan samasta tuhatvuotiskaudesta kuin Jes66:ssakin, ja monessa muussa kohdassa.

        Lain mukaan, ne, jotka elävät israelilaisten keskuudessa, joutuvat myös noudattamaan sapattia. Ei tuhatvuotiskaudessa ole mitään uutta.

        Ja muistuttaisin UUDELLEEN (ties kuinka monetta kertaa), että MUUKALAINEN ei ole sama kuin pakana, eikä sama kuin pakanakristitty. Israelilainen on muukalainen Suomessa, mutta suomalainen ei ole muukalainen suomessa.

        Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa me vietämme sapattia. Miksi emme siis viettäisi sitä jo nyt? Miksi sapatti olisi lakkautettu nyt, mutta sitten yhtäkkiä tuhatvuotisessa valtakunnassa se olisi voimassa?


      • Exap
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jesajan mukaan tuhatvuotisessa valtakunnassa me vietämme sapattia. Miksi emme siis viettäisi sitä jo nyt? Miksi sapatti olisi lakkautettu nyt, mutta sitten yhtäkkiä tuhatvuotisessa valtakunnassa se olisi voimassa?

        Etkä oikeasti lue mitä kirjoittelen, vai miksi ihmeessä kysyt tätä TAAS uudestaan ?

        Johan olen monet kerrat sanonut, että kun Jeesus palaa maan päälle ja hallitsee pyhiensä kanssa koko maailmaa, silloin kaikki ei-israelilaiset ovat kansallisesti MUUKALAISIA Hänen valtakunnassaan.

        Täytyy tässä yhteydessä tietysti muistuttaa, että adventistinen käsitys 1000-v-kaudesta taivaassa on ihan puhdasta huuhaata, joten en kommentoi sitä sen enempää. Jeesus siis palaa maan päälle hallitsemaan kuten Jes 66 selkeästi opettaa, ja silloin on maan päällä vielä ihmisiä jotka eivät ole Herrasta kuulleetkaan, eli toisin sanoen Jeesuksen tullessa eivät kaikki ei-uskovat suinkaan kuole (vain Israelia vastaan noussut sotajouikko) ja että on siis olemassa muukalaisia. Silloin kun Jeesus tulee omiensa (temmattujen) kanssa, Kuninkaanpojan taivaassa vietettyjen häiden jälkeen, me kristityt olemme itse asiassa osa sitä joukkoa joka on kansalaisia, eikä muukalaisia.

        Ja Israelin kansalle taas on sapatti annettu, eikä pakanoille. Joten meille sapatti ei ole pakollinen.

        On se kumma että voi olla ihmisiä jolle ei selkeä Raamatussa opetettu perusasia mene perille, vaikka toisaalta uskovat johonkin ihme-kolmiyhteyshuuhaaseen, jolle ei löydy edes järjellistä selitystä.


      • huuhaata.väität

        Ei tuo pidä paikkaansa. Jos pakana vanhan liiton aikana halusi tulla Jumalan kansan jäseneksi, niin kyllä ympärileikattiin.


      • pyhpyh2367236
        Exap kirjoitti:

        Etkä oikeasti lue mitä kirjoittelen, vai miksi ihmeessä kysyt tätä TAAS uudestaan ?

        Johan olen monet kerrat sanonut, että kun Jeesus palaa maan päälle ja hallitsee pyhiensä kanssa koko maailmaa, silloin kaikki ei-israelilaiset ovat kansallisesti MUUKALAISIA Hänen valtakunnassaan.

        Täytyy tässä yhteydessä tietysti muistuttaa, että adventistinen käsitys 1000-v-kaudesta taivaassa on ihan puhdasta huuhaata, joten en kommentoi sitä sen enempää. Jeesus siis palaa maan päälle hallitsemaan kuten Jes 66 selkeästi opettaa, ja silloin on maan päällä vielä ihmisiä jotka eivät ole Herrasta kuulleetkaan, eli toisin sanoen Jeesuksen tullessa eivät kaikki ei-uskovat suinkaan kuole (vain Israelia vastaan noussut sotajouikko) ja että on siis olemassa muukalaisia. Silloin kun Jeesus tulee omiensa (temmattujen) kanssa, Kuninkaanpojan taivaassa vietettyjen häiden jälkeen, me kristityt olemme itse asiassa osa sitä joukkoa joka on kansalaisia, eikä muukalaisia.

        Ja Israelin kansalle taas on sapatti annettu, eikä pakanoille. Joten meille sapatti ei ole pakollinen.

        On se kumma että voi olla ihmisiä jolle ei selkeä Raamatussa opetettu perusasia mene perille, vaikka toisaalta uskovat johonkin ihme-kolmiyhteyshuuhaaseen, jolle ei löydy edes järjellistä selitystä.

        Sinun valheesi eivät meitä hetkauta.


      • Exap
        huuhaata.väität kirjoitti:

        Ei tuo pidä paikkaansa. Jos pakana vanhan liiton aikana halusi tulla Jumalan kansan jäseneksi, niin kyllä ympärileikattiin.

        Jos pakana halusi asua Israelissa, niin noudatti sapattia. Muuten ei. Jos halusi tulla vanhan liiton osalliseksi, niin ympärileikattiin. Muuten ei. Ihan sama asia.


      • maslatta
        Yksi_usko kirjoitti:

        Minun käsittääkseni Messiaaniset pakanakristityt eivät ympärileikkaa. Ainoastaa juutalaiset ja Messiaaniset juutalaiset.

        Jeesushan tykkäsi kovasti ympärileikkamisesta , olisi mielellään mennyt veitsen kanssa moskeijaan leikkelemään poikien pippeleitä.


      • Jeesuksen-Päätelmiä
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jesajan mukaan sapatti kuuluu myös pakanoille:

        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille.

        "Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille."

        Jeesuksen mukaan: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra." Näin Jeesus otti kantaa siitä miten sapattia tulee viettää. Tämä tarkoittaa siis että sapatti on tarkoitettu palvelemaan ihmisten tarpeita eikä ihmistä palvelemaan sapatin tarpeita.
        Kreikaksi kyseinen Raamatun kohta menee... "To sabbaton dia ton anthropon egeneto, kai ouch ho anhtropos dia to sabbaton. Hoste Kyrios estin ho huios tou anthropou kai tou sabbatou." Ja suoraan, mutta kankeasti käännettynä... "Sapatti on ihmistä varten annettu, mutta ei kai ihmistä sapattia varten. Niinpä Herra on ihmislapsen ja sapatin."


      • Tonttujenpuuroo
        Exap kirjoitti:

        "Ei ole väärin viettää myös hanukkaa ja puurimia."

        Hanukka on hanurista ja puurim puuduttaa. Keksi itsellesi jotakin järkevämpää tekemistä.

        Puurim on puurojuhla.


      • huuhaata.väität kirjoitti:

        Ei tuo pidä paikkaansa. Jos pakana vanhan liiton aikana halusi tulla Jumalan kansan jäseneksi, niin kyllä ympärileikattiin.

        >> Ei tuo pidä paikkaansa. Jos pakana vanhan liiton aikana halusi tulla Jumalan kansan jäseneksi, niin kyllä ympärileikattiin. <<

        Näin sanotaan missä kohtaa Raamattua?


      • Jeesuksen-Päätelmiä kirjoitti:

        "Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli koko ihmiskuntaa varten, eli myös pakanoille."

        Jeesuksen mukaan: "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra." Näin Jeesus otti kantaa siitä miten sapattia tulee viettää. Tämä tarkoittaa siis että sapatti on tarkoitettu palvelemaan ihmisten tarpeita eikä ihmistä palvelemaan sapatin tarpeita.
        Kreikaksi kyseinen Raamatun kohta menee... "To sabbaton dia ton anthropon egeneto, kai ouch ho anhtropos dia to sabbaton. Hoste Kyrios estin ho huios tou anthropou kai tou sabbatou." Ja suoraan, mutta kankeasti käännettynä... "Sapatti on ihmistä varten annettu, mutta ei kai ihmistä sapattia varten. Niinpä Herra on ihmislapsen ja sapatin."

        Jeesus ei sano, että sapatti on juutalaista varten, vaan hän sanoo että sapatti on ihmistä varten.


    • iloinen_naurajaa
    • Ympäri.korvia

      Uskovaisilta pitäisi ympärileikata yläpää.
      Intiaanit osasivat homman aikanaan.

      • skalpello

        Yläpään ympärileikkausta kutsutaan skalpeeraukseksi .


    • Ihanpelottaa

      Mites jos ympärileikellessä veitsi lipsahtaa ja kikkeli katkeaa?

      • PelottaaSyystä

        Eunukki ei kuulu Herran kansaan, niin sanoo Raamattu.


    • lomalehmä

      >>Mitä mieltä Jeesus oli ympärileikkaamisesta... >>

      Mitäpä mieltä nyt 8 päivän ikäinen voi olla - eikös Hänet ympärileikattu 8-päiväisenä.?Uusdestikastajathan vastustavat vauvojen uskonyhteisöön ottamista sen perusteella, ettei vauva ymmärrä mitään. Tämän saman kaavan mukaan kai sitten sitten Jeesuksenkin liittäminen Israeliin oli mitätön - eihän kai hänkään voinut ympärileikkaustaan ymmärtää.

    • Hakkaa-se-poikki

      Jeesus ilmaisi selvästi, että ympärileikkaus ei riitä, vaan on hakattava koko pippeli pois juurta myöten.
      "Sillä jos joku jäsen viettelee sinua, niin hakkaa se poikki."

      Kenellä miehellä ei pippeli viettelisi? Se on oikein se pääviettelijä, itse saatana pukeutuneena esinahkaan. PIPPELIT POIS!

    • Jobinpostia

      Joos.5:2 Biblia (1776). Siihen aikaan sanoin Herra Josualle: tee sinulles kiviveitset ja ymmärileikkaa Israelin lapset toiseen kertaan. Joos.5:3 Esinahkakukkulan luona. Voi näitä Raamatun tarinoita. Job.37:6 Sillä hän sanoo lumelle: Putoa maahan, samoin sadekuuroille.....5Moos.8:4. 29:5. Neh.9:21.

    • Sisar.Herrassa

      Seksi on syntiä.

      • Sisar-seurakunnasta

        Minä en anna kenellekkään. En vaikka kuinka vonkais. Meillä mies saa käydä vieraissa, mutta minulta ei heru. Olen vakaassa uskossa ja vain Jeesus saa minua koskettaa.
        Kaikki maallinen itsensä tyydyttäminen on saatanasta. Seksin haluaminen on jo huorin tekemistä. Pelkkä ajatuskin on huorin tekoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe