Rajut republikaanien hyökkäykset Teslaa vastaan

Tesla on saanut yli 500'000 ennakkovarausta uudesta Tesla Model 3 sähköautosta. Ennakkovarusmaksu on 1000 dollaria. Puolen miljoonan sähköauton ennakkotilaus on saanut öljy-yhtiöt ja muut amerikkalaiset autonvalmistajat paniikkitilaan, joten ne ovat päättäneet uhrata kymmeniä miljoonia hyökkäykseen Teslaa vastaan. Tässä on muutamia esimerkkejä:
Republikaanit peruivat liittovaltion 7500 dollarin verovähennyksen joulukuussa sähköautoille. Fox News on jatkuvasti Teslan vastaista uutisointia. GM entinen pääjohtaja, Bob Lutz, esiintyy vihamielisesti Teslaa kohtaan. Lutz propaganda on ollut, että Tesla on konkurssissa ja on hullua sijoittaa sähköautoihin. Erityisesti fossiilisen teollisuuden edustajat, Koch Brothers, on harrastanut disinformaatio kampanjaa Teslaa vastaan. Kohc Brothers väittävät, että sähköauton pakoputkesta tulee enemmän myrkkyjä kuin polttomoottori autosta.

Tesla sai Obaman hallitukselta 465 miljoonaa dollaria lainan uuden tekniikan edistämisrahoitusta. Samaan aikaan Ford annettiin 5.9 miljardin laina autotehtaiden uudistamiseksi. Ford lainasta ei puhuttu mitään, mutta Teslaa vastaan hyökättiin lainan johdosta, jonka lainan Tesla on jo maksanut pois - toisin kuin Ford. Yhdysvaltojen öljyteollisuus saa joka vuosi veronmaksajilta yli 20 miljardia dollaria tukea, vaikka Exxon Mobil tuottaa voittoa 50 miljardia dollaria vuodessa.

Elon Musk sanoi, että hyökkäykset Teslaa kohtaa ovat samanlaiset kuin tupakkateollisuuden vuosikymmeniä harjoittama disinformaatio kampanja. Suuri raha yrittää tuhota Teslan. Teslan menestys on pienten ihmisten varassa. Ihmiset uskovat Teslaan; sijoittavat osakkeisiin ja ostavat Tesloja.
1
Ilmoita


Tyypillistä vihreiden propagandaa ja mustamaalauksen yrittämistä, kuin tupakkateollisuudella aikanaan. Mutta tupakkateollisuuskin joutui lopulta myöntämään, että tupakka on vaarallista, samoin kuin viherhömppä on vaarallista.
1 VASTAUS:
Myrkkyakut on (vielä) myrkkyakkuja !
Mutta joku päivä parempia kyllä keksitään.
+Lisää kommentti
Viherpeikot haluavat lisää afrikkalaisia lapsia kuolemaan maan alle kobolttikaivoksiin.
Muuten ei teslat liikahda mihinkään.
Mutta kaunis ajatus sähköautoista korvaa kaiken.
3 VASTAUSTA:
Kyllä, kobolttikaivos on hirveä. Toista se on öljy-, maakaasu ja kivihiili teollisuus; erittäin ympäristöystävällistä.
Luonnon puhdasta energiaa unohtamatta - https://www.fennovoima.fi/fennovoima/ydinvoima
Greenman_ kirjoitti:
Kyllä, kobolttikaivos on hirveä. Toista se on öljy-, maakaasu ja kivihiili teollisuus; erittäin ympäristöystävällistä.
Tuossa pari otsikoihin päässyttä juttua energiateollisuuden ongelmista, toinen työolosuhteista Kongon kobolttikaivoksilla ja toinen Norjan öljyteollisuuden lakkonuhasta.

http://infocongo.org/another-troubling-report-of-cobalt-mining-in-drc/

http://www.offshorepost.com/oil-workers-strike-averted-in-norway/
+Lisää kommentti
Ennakkotilajaat eivät tule ikinä autojaan ja rahojaan näkemään.
6 VASTAUSTA:
Teslan toimitusjohtaja Elon Musk esitti marraskuussa uuden Tesla Roadster: 0-100 km/t 1.9 sek, 0-160 km/t 4.2 sek, 0-400 m 8.9 sek, toimintamatka yli 1000 km ja huippunopeus yli 400 km/t. Tuhannen esiversion hinta 250'000 dollaria ja toimitusaika 3 vuoden päähän. Ja varausmaksu 250'000 - kaikki meni kaupaksi samana päivänä.
Kusetusta.
Daimler dieselmiehet ovat erityisen röyhkeitä. Daimlerin dieselmiehet vuokrasivat Tesla X. Ajoivat sillä röykytystestit, kilparata-ajoa ja sen jälkeen purkivat auton atomeiksi. Valitettavasti dieselmiesten kokoaminen ei sujunut yhtä hyvin vaan auto palautettiin rikkinäisenä ja naarmuisena vuokrapalveluun: http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-12/elektroauto-tesla-daimler-test
Greenman_ kirjoitti:
Teslan toimitusjohtaja Elon Musk esitti marraskuussa uuden Tesla Roadster: 0-100 km/t 1.9 sek, 0-160 km/t 4.2 sek, 0-400 m 8.9 sek, toimintamatka yli 1000 km ja huippunopeus yli 400 km/t. Tuhannen esiversion hinta 250'000 dollaria ja toimitusaika 3 vuoden päähän. Ja varausmaksu 250'000 - kaikki meni kaupaksi samana päivänä.
Kuulostaa juuri jokamiehen tarvitsemalta autolta.
Kun oikeasti tarve on, ettei tarvita 0-100 kiihtyvyyttä alle 20 sekunnin, eikä huippunopeutta yli 150 km/h.
Eikä tarvise maksaa yli 5000 euroa edes ääliömäisesti verotetussa valtiossamme.
Ja saa olla toimituksessa heti.
Eli täyttä paskaa tuolliset teslan mainokset.
Greenman_ kirjoitti:
Daimler dieselmiehet ovat erityisen röyhkeitä. Daimlerin dieselmiehet vuokrasivat Tesla X. Ajoivat sillä röykytystestit, kilparata-ajoa ja sen jälkeen purkivat auton atomeiksi. Valitettavasti dieselmiesten kokoaminen ei sujunut yhtä hyvin vaan auto palautettiin rikkinäisenä ja naarmuisena vuokrapalveluun: http://www.zeit.de/mobilitaet/2017-12/elektroauto-tesla-daimler-test
So? Joka merkki tekee tuollaista markkinointitutkimusta.
Mitä tuossa on erikoista?
olet_pelle kirjoitti:
So? Joka merkki tekee tuollaista markkinointitutkimusta.
Mitä tuossa on erikoista?
Rikollinen toiminta ehkä?
+Lisää kommentti
Tesla on täyttä huijausta. Vain täysi idiootti ostaa virtuaaliauton ja maksaa siitä etukäteen, mutta eihän tosin sitä voi maksaakaan kuin ennakoon.
1 VASTAUS:
Ootko koskaan ollut teslan kyydissä? On se aika hieno kulkuneuvo
+Lisää kommentti
Tesla = leluja rikkaille valtavilla tukiaisilla.

http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-musk-subsidies-20150531-story.html

Ja kohta korttitalo sortuu.

http://www.latimes.com/business/la-fi-hy-tesla-tax-subsidy-20171102-story.html

Mikään ei tunnu onnistuvan ilman veronmaksajien rahoja.
Ilmoita
Kuka uskaltaa ajaa teslalla?
Ripustukset murtuu pelkän katseen voimalla.
Melko turvallista.

https://www.flickr.com/photos/136377865@N05/sets/72157658490111523/
1 VASTAUS:
Kallis muovilelu.
+Lisää kommentti
Olisi hienoa, jos akkuteknologia kehittyisi niin, että sähköautolla pystyisi ajamaan talvella sen 600 - 1000km ja ladattujenakkujen vaihto huoltoasemalla kestäisi maks 10 minuutti.
Myös akkujen ikä pitäisi saada nykyisestä 5-7 vuodesta vähintään 15 vuoteen ja painoa pois 75%.

Tähän ei valitettavasti päästä nykyään. Hinnankin pitäisi tippua sieltä 150 000 - 250 000 20 - 25 000 tuhanteen.
1 VASTAUS:
Myös sähköautot pitää alistaa kolaritesteihin koska pitää tietää mitä tapahtuu kun täydet akut litistyy.
+Lisää kommentti
Minun on vaikea ymmärtää miten paljon ihmiset rakastavat pakoputkesta tulevia pienhiukkasia, ja haluavat hengittää niitä keuhkorakkuloihinsa. Varmaankin on paljon ihmisiä, jotka haluaisivat lyijyllisen bensan takaisin, ja myrkyttää sillä aivonsa.

Fossiilinen teollisuus saa tukiaisista 90 % ja uusituvat energiat 10 %. Joillekin tämä 10 % on aivan liikaa. Ei Elon Musk ole varaa rakentaa ilman lainoja 10 miljardilla tyhjästä tehtaita. Eri osavaltiot kilpailevat keskenään siitä, kuka saa jättimäisen tehtaan paikkakunnalleen, kun he tietävät, että sijoitettu raha tulee kaksinkertaisena takaisin verotuloina.

Öljyssä on yksi hauska piirre: 5 % kysynnän väheneminen saa aikaan 50 % pudotuksen öljyn hinnassa. Eli jokainen sähköauto lisää painetta bensan hinnan putoamiselle. Luulisi fossiilisilla polttoaineilla ajavan olevan iloinen sähköautoilusta. Kumman perässä haluaisit liikenteessä ajavan sähköauton vai dieselauton, joka työntää mustaa savua hengitettäväksi?
7 VASTAUSTA:
No sen kun ostat ilman tukiaisia ja omilla rahoillasi sen sadan tonnin teslan ja jonottelet latauspisteillä.
Minä nautin halpenevasta polttoaineesta omalla tahollani.
Meillä ei tarvitse jonottaa latauspisteelle, koska niitä ei ole. Yksi bensa-asema maksaa miljoona euroa ja latauspiste kymmenen tuhatta euroa. Jostain kummallisesta syytä bensa-asemia on kymmenittäin, mutta yhtään latauspistettä ei ole.
Greenman_ kirjoitti:
Meillä ei tarvitse jonottaa latauspisteelle, koska niitä ei ole. Yksi bensa-asema maksaa miljoona euroa ja latauspiste kymmenen tuhatta euroa. Jostain kummallisesta syytä bensa-asemia on kymmenittäin, mutta yhtään latauspistettä ei ole.
Ei niitä latauspisteitä tule ennenkuin niille on käyttäjiä. Nissan Leaf mainostaa 100 prosentin lataus jopa 6 tuntia ja pikalataus 80 prosenttia 40 minuuttia. Aika pitkän ajan joudut odottelemaan siellä latauspisteellä vai menetkö kävellen kotiin.
jäätävääkeliä kirjoitti:
Ei niitä latauspisteitä tule ennenkuin niille on käyttäjiä. Nissan Leaf mainostaa 100 prosentin lataus jopa 6 tuntia ja pikalataus 80 prosenttia 40 minuuttia. Aika pitkän ajan joudut odottelemaan siellä latauspisteellä vai menetkö kävellen kotiin.
Ja vielä greenmannille kysymys. Nyt kun bensa-auton tankkaus kestää 2-3 minuuttia itsepalvelumittarilla ja sähköauton lataus 40 minuuttia -6 tuntia niin mitä luulet kuinka monta töpseliä pitää niillä latausasemilla olla ja kuinka suuria olisi ne latausasemien parkkipaikat ja kuljettajien oleskelutilat, jos kaikilla esimerkiksi Suomessa olisi sähköauto.
Greenman_ kirjoitti:
Meillä ei tarvitse jonottaa latauspisteelle, koska niitä ei ole. Yksi bensa-asema maksaa miljoona euroa ja latauspiste kymmenen tuhatta euroa. Jostain kummallisesta syytä bensa-asemia on kymmenittäin, mutta yhtään latauspistettä ei ole.
No ota selvää, että paljonko maksaa vaikka 200 ampeerin syöttö joltain sähköyhtiöltä.
Laske mukaan kaapelointi ja infra.
Riittääkö kymppitonni?
Sillä ei taida saada edes katosta sateen suojaksi.
Tulevaisuuden sähkö on todennäköisesti halpaa mutta siirto ja nopeus maksaa, jo nyt pikalatus maksaa lähes saman saman kun bensa.
cirruskerosiinano kirjoitti:
Tulevaisuuden sähkö on todennäköisesti halpaa mutta siirto ja nopeus maksaa, jo nyt pikalatus maksaa lähes saman saman kun bensa.
Tuuli ja aurinkosähkö halpaa?
No miksi niitä pitää tolkuttomasti tukea?
Montakohan tuollaista isoa tuuletinta tarvitaan pakkasilla, että saa yhden tuollaisen koslan ladattua? Riittääkö parikymmentä?
+Lisää kommentti
Ei kyllä ole mikään ihme, jos julkinen rahoitus Muskin kaltaiselta pellemiljoonikolta olisikin loppumassa.
https://www.theverge.com/2017/12/9/16742136/spacex-elon-musk-tesla-roadster-falcon-heavy-mars-international-space-law
Ilmoita
Jatkaako Elon Musk Teslan kanssa vai aloittaako uuden uran ihan toisaalla?

Mitä sanoo reennmanni?
2 VASTAUSTA:
Elon Musk tulee aivan varmasti jatkamaan Teslan ja SpaceX:n parissa. Ihmetyttää hieman tuo meininki täällä että kaveri leimataan heti huijariksi. Suosittelen lukemaan hiukan kaverin filosofiasta ja ottaa selvää miksi hän tekee sitä mitä tekee.
buak kirjoitti:
Elon Musk tulee aivan varmasti jatkamaan Teslan ja SpaceX:n parissa. Ihmetyttää hieman tuo meininki täällä että kaveri leimataan heti huijariksi. Suosittelen lukemaan hiukan kaverin filosofiasta ja ottaa selvää miksi hän tekee sitä mitä tekee.
No selvähän tuo on miksi tuota tekee.
Rahan takia.
Veronmaksajien rahan.
+Lisää kommentti
Esimerkiksi halpa sähköauto Nissan Leaf hinta 40 tuhatta maksaa tuplaten sen mitä nykyinen pieniruokainen bensa-autoni. Jos lähtisin tuollaisella Nissanilla ensi hiihtolomalla Lappiin niin pitäisi varata toinen viikko matkoihin. Latauksen ajaksi pitäisi yöpyä Jyväskylässä, Oulussa ja Rovaniemellä. Nykyisellä autollani ajaa tankillisella bensaa 900-1000 km.
Ilmoita
Iloisia uutisia. Teslan Kalifornian Fremontin tehtaan pihassa on nähty yli 2000 Tesla Model 3 sähköautoa. Ensimmäisiltä asiakkailta on pyydetty maksamaan loppulasku, jotta auto voidaan toimittaa asiakkaalle. Tämä kertoo, että vihdoinkin tehtaan robottien ohjelmointi alkaa olla loppusuoralla, ja ensi vuoden alussa tuotanto nousee 5000 autoon viikossa. Hyvä Tesla!
1 VASTAUS:
Joudut ehkä vielä vähän aikaa odottelemaan tilaamaasi Teslaa Greenman. Toimitus ehkä ensi vuoden lopulla tai seuraavana vuonna. Hyvä usko pitää asiaan olla jos nyt maksaa koko hinnan tuotteesta jonka saa vasta vuoden päästä.
+Lisää kommentti
Tesla oli ensinnäkin hullu, en ostaisi sitä autoa. Toiseksi, Musk on tyhmä miljonääri, stekatkaa hänen "Hyperloop" ideansa. Kumman vaisuna on mediakin asiasta ollut viime aikoina, Tiedämme miksi. Siksi, että siitä ei tule ikinä lasta eikä paskaa. Tyhmän näköinen jätkä muutenkin
5 VASTAUSTA:
Mutta joo, sähköautoissa on tulevaisuus. Tesla saa kilpailijat jokaiselta
auton valmistajalta ja sen kupla puhkeaa silloin hyvin nopeasti.
Tesla Model 3 sähköauton lähtöhinta on 35'000 dollaria. Autopilotin saa 3000 dollarin lisähintaan ja isommat akut 9000 dollarilla. Model 3 on ennakkotilattu yli 500'000 kpl ja lasketaan varovainen keskiarvohinta sähköautolle 40'000 dollaria. Kun tämä kupla puhkeaa, saa Tesla pelkästään näistä autoista 500'000 x 40'000 = 20'000'000'000 dollaria.
Greenman_ kirjoitti:
Tesla Model 3 sähköauton lähtöhinta on 35'000 dollaria. Autopilotin saa 3000 dollarin lisähintaan ja isommat akut 9000 dollarilla. Model 3 on ennakkotilattu yli 500'000 kpl ja lasketaan varovainen keskiarvohinta sähköautolle 40'000 dollaria. Kun tämä kupla puhkeaa, saa Tesla pelkästään näistä autoista 500'000 x 40'000 = 20'000'000'000 dollaria.
Jos tehdas pystyy tekemään tuon arvelemasi 5000 autoa viikossa niin kestää noiden ennakkotilattujen autojen tekeminen kaksi vuotta. Kuinkahan moni jaksaa odottaa autoansa tuon ajan vai vaihtaako merkkiä.
tractor kirjoitti:
Mutta joo, sähköautoissa on tulevaisuus. Tesla saa kilpailijat jokaiselta
auton valmistajalta ja sen kupla puhkeaa silloin hyvin nopeasti.
Silloin kun Tesla on onnistunut saamaan kaikki suuret autonvalmistajat sähköautoja valmistamaan, niin Elon Muskin suunnitelmahan on mennyt juuri niinkuin pitikin.
Ilman Teslaa täällä paineltaisiin menemään noilla vanhoilla polttomoottoripaskoilla vielä vuosikymmen tai pari.
Nyt yksi visionääri on onnistunut jouduttamaan kehitystä reippaasti, enkä näe tässä mitään huonoa.
Greenman_ kirjoitti:
Tesla Model 3 sähköauton lähtöhinta on 35'000 dollaria. Autopilotin saa 3000 dollarin lisähintaan ja isommat akut 9000 dollarilla. Model 3 on ennakkotilattu yli 500'000 kpl ja lasketaan varovainen keskiarvohinta sähköautolle 40'000 dollaria. Kun tämä kupla puhkeaa, saa Tesla pelkästään näistä autoista 500'000 x 40'000 = 20'000'000'000 dollaria.
Ensinnäkin moni jo peruu tilauksesnsa jos ja kun Teslan osake ja tuotanto sakkaa. Toinen asia on se ,että onko tilauksia niin paljon?
+Lisää kommentti
Teslalla on suunnitelmissa rakentaa kolme uutta tehdasta tilausruuhkan selvittämiseksi.
1 VASTAUS:
Tehtaat varmaan rakennetaan veromaksajien rahoilla.
Onneksi olkoon, veronmaksajat.
+Lisää kommentti
Kai nuo teslat kulee uusiutuvalla sähköllä eikä millään ydinvoimalan sähköllä? Mitenkäs tuo teslan autojen akkujen tekeminen onkos se kuinka ympäristöystävällistä toimintaa?
Ilmoita
Ihmiskunta polttaa joka päivä 100 miljoonaa tynnyriä öljyä ilmakehään. Tämä määrä vastaa, että joka puolen tunnin välein panisimme super-tankkerin täydessä öljylastissa tuleen. Eikö olisi korkea aika ostaa Tesla sähköauto?
5 VASTAUSTA:
Kulkeeko ne teslat uusiutuvalla sähköllä? entäs ne akut onko niiden tekeminen ymäristöystävällistä? Teslat on niin kalliita että ei suomalasilla ole niihin varaa kuin muutamalla prosentilla.
Joko olet teslan tilannut greenman.
Niin Greenman sanot, että olisi korkea aika ostaa tesla. Olethan siis omasi varmaan tilannut.
trtjtjtjtj kirjoitti:
Kulkeeko ne teslat uusiutuvalla sähköllä? entäs ne akut onko niiden tekeminen ymäristöystävällistä? Teslat on niin kalliita että ei suomalasilla ole niihin varaa kuin muutamalla prosentilla.
Teslan suunnitelmiin kuuluu että kaikki super- ja megacharger asemat toimii auringolla. Aurinko lataa päivisin valtavat akkurivistöt mistä sitten vedetään yöllä virtaa.
Kapteenihaddock kirjoitti:
Teslan suunnitelmiin kuuluu että kaikki super- ja megacharger asemat toimii auringolla. Aurinko lataa päivisin valtavat akkurivistöt mistä sitten vedetään yöllä virtaa.
Kukaan ei tunnu ymmärtävän, miten typerää tuollainen touhu oikein on.
Onhan tuota jo kokeilussa, mutta ei oikein vakuuta. Tolkuttoman hintaista ja heikkotehoista.

https://www.helen.fi/uutiset/2016/sahkovarasto/

Ja sitten se todellisuus.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/13663940/suvilahden-sahkovarasto
+Lisää kommentti
Ei sähköauton tekeminen ole yhtään ympäristö ystävällisempää kuin polttomoottoriauton. Mutta sähköauton polttoaine voidaan tehdä huomattavasti ympäristöystävällisemmin kuin polttomoottoriauton. Vaikka sähköauton sähkö tehtäisiin likaisimmasta hiilestä, niin se on ympäristöystävällisempää kuin bensan käyttö. Tämä johtuu polttomoottoriauton huonosta hyötysuhteesta.

Teslalla on Kaliforniassa kaksi SuperCharger asemaa, jotka saavat kaiken sähkönsä aurinkopaneeleista. Ja lisää on tulossa; täysin puhdasta polttoainetta. Polttomoottoriauton valmistus vie 12 % energiasta ja loput ovat kulutusta. Tämä 12 % voidaan tehdä uusiutuvilla energialähteillä, mutta mistä polttomoottoriauton polttoaine?
8 VASTAUSTA:
”Tesla on törmäämässä tiiliseinään” – Suursijoittaja lateli madonluvut

Yhdysvaltalainen suursijoittaja Jim Chanos sanoi torstaina uutistoimisto Bloombergin mukaan, että sähköautovalmistaja Teslalla on edessään lähiaikoina isoja ongelmia. Chanos ennusti myös, että pääjohtaja Elon Musk jättää yhtiön.

Tesla on ”törmäämässä tiiliseinään”, hedgerahasto Kynikos Associatesin perustaja Chanos sanoi Bloombergin mukaan. ”Jokaisella nousukaudella on lempilapsensa. Tesla on yksi huonoista esimerkeistä.”

Chanosin puheita tulkittaessa pitää muistaa, että hänen yhtiönsä on lyhyeksimyynyt Teslaa. Toisin sanoen jos Teslan osakekurssi laskee, hänen yhtiönsä hyötyy. Chanosin edun mukaista on siis puhua Teslan osakekurssin hintaa alas.

Toisaalta Chanos saavutti aikoinaan mainetta lyömällä vetoa Enron-yhtiön kaatumisen puolesta ja olemalla siinä oikeassa. Chanosin mukaan Teslalla tänä vuonna nähty johtajapako tuo mieleen Enronin ennen sen kaatumista.

CHANOS ENNUSTAA, että pääjohtaja Elon Musk jättää lähivuosina Teslan ja keskittyy SpaceX-rakettiyhtiönsä johtoon.

Tesla on ollut raskaasti tappiollinen, ja monien laskelmien mukaan yhtiön rahat loppuvat jo ensi vuonna, jos myynti ei lähde nopeaan nousuun.

Tähän asti Teslan puolesta on Chanosin mukaan puhunut se, että se oli ensimmäinen yhtiö, joka on tehnyt sähköautoista hauskoja ja houkuttelevia. Kun saksalaiset Porschen ja BMW:n kaltaiset yhtiöt tuovat myyntiin kilpailevia malleja, Teslan etu katoaa, Chanos sanoo.

”Nyt koko autoteollisuus on alkanut kehittää houkuttelevia autoja. Hän taistelee eri taistelua”, Chanos sanoo. Hänen mukaansa Tesla ei ole myöskään mikään johtaja autonomisessa autoilussa.

UUTISTOIMISTO BLOOMBERG julkisti äskettäin jutun, jossa laskettiin, kuinka nopeasti Teslan kassavarat laskevat nykyisestä 0:aan, jos yhtiö jatkaa tappion tekemistä nykyistä vauhtia.

Luvut eivät ole rohkaisevia. Bloombergin laskelmien mukaan viimeksi kuluneiden 12 kuukauden aikana Teslan kassavarat ovat palaneet keskimäärin 8 000 dollarin minuuttivauhtia tai 480 000 dollaria tunnissa.

Ottaen huomioon Teslan nykyisen kassatilanteen yhtiön rahat loppuvat tätä vauhtia ensi vuonna elokuun 6. päivänä, tarkalleen aamuyöllä kello 2:17 New Yorkin aikaa.
Sieltä se polttomootorien polttoainen saadaan mistä ennenkin suomessa ei aurikokennoilla tuoteta tesloihn sähköä olisi aika hiljasta tällä hetkellä paneeleilla.
No greenman miksi et vastaa kysymykseen. Ajatko itse Tesalla vai oletko vasta sellaisen tilannut?
jäätävääkeliä kirjoitti:
No greenman miksi et vastaa kysymykseen. Ajatko itse Tesalla vai oletko vasta sellaisen tilannut?
Taitaa ajella lähinnä polkupyörällä.
Minulla on sähköavusteinen polkupyörä.
Greenman_ kirjoitti:
Minulla on sähköavusteinen polkupyörä.
Säköpyöräsi saastuttaa ajaisit tavallisella pelkästään se akku on aikmoinen luonnon tuhooja.
rerrgferfefrfrf kirjoitti:
Säköpyöräsi saastuttaa ajaisit tavallisella pelkästään se akku on aikmoinen luonnon tuhooja.
Entä miten itse suunnatonta ruhoasi liikutat täällä? Taikavoimalla?
Teslan yritys ottaa kaikki energia suoraan auringosta ei sovi monenkaan muun suuren yrityksen meininkeihin, koska heillä on jo infrastruktuuri kasassa. Energiaa saa alehinnalla kun se tuotetaan vain polttamala paskaa.
Kerlpoveijo kirjoitti:
Entä miten itse suunnatonta ruhoasi liikutat täällä? Taikavoimalla?
Teslan yritys ottaa kaikki energia suoraan auringosta ei sovi monenkaan muun suuren yrityksen meininkeihin, koska heillä on jo infrastruktuuri kasassa. Energiaa saa alehinnalla kun se tuotetaan vain polttamala paskaa.
Pyörällä missä se ei ole akkua tietenkin enkä millä sähköpyörällä minkä akku on jo aikamoinen luonnon tuhooja aika harva suomalainen käyttää näitä saasteakkaku pyöriä mutta nämä teslan akut tarvii ilmeistesti tosi harvinasia aineita ja niiden akkujen kesto no vain jotain 5 vuotta kyllä siinä saa saastuttamien jo uuden asteen tesla saaste akuista 100v ainakin pitäisi kestää että olisi kestävää kehitystä.
+Lisää kommentti
Joka vuosi, vuodesta 2003 ovat republikaanien sijoittaja asiantuntijat, autoteollisuus ja öljyteollisuus asiantuntijat ilmoittaneet, että seuraavan vuonna Tesla menee konkurssiin. Nyt, kun Teslalla on tilauskanta seuraaviksi 4 vuodeksi täynnä, niin hyökkäykset Teslaa vastaan kiihtyvät - viimeinen tilaisuus estää sähköautojen yleistyminen. Minun silmissä nämä "asiantuntijat" ovat menettäneet uskottavuutensa jo kymmenen vuotta sitten.
4 VASTAUSTA:
Kyllä usko meni teslaan kun sen johtaja sanoin että maailmalla myydyistä autoista vuonna 2030 yli puolet on sähköautoja mikähän se osuus on nyt vaikka jekeissä' ja suomessa 1-5%. kyllä sähköautot tulee tosin vaan paljon hitaamin kun teslojen unelmissa elävillä.
Tesla tekee joka vuosi tappiota ei tesla tee yhtään voittoa mutta saa toki sen verran sioituksia kokoajan että pysyy pystyssä mutta itse firma ei pyöri plussan puolella. Vähän kun suomen valtio joka vuosi lisää velkaa niin kyllä tässä edetään johki päin.
4f4f4f4f4f kirjoitti:
Kyllä usko meni teslaan kun sen johtaja sanoin että maailmalla myydyistä autoista vuonna 2030 yli puolet on sähköautoja mikähän se osuus on nyt vaikka jekeissä' ja suomessa 1-5%. kyllä sähköautot tulee tosin vaan paljon hitaamin kun teslojen unelmissa elävillä.
Kyllä ne vaan tulee runsaasti nopeammin kuin kuvittelet. Norjassa myydyistä autoista on jo nyt yli 30% sähköautoja. Norja tosin on tuossa edelläkävijä, mutta nää asiat on nopeita. Kun sain ekan kännykkäni ysärillä niin se oli nokian ringo. Valtava NMT-puhelin. Ei sopinut kuin isoimpiin taskuihin tai reppuun. 20 vuotta eteenpäin: Kännykät on pieniä tietokoneita millä voi tehdä kaiken. Lähes jokainen omaa vastaavan laitteen.
Eihän tota analogiaa voi mitenkään autoihin vetää, mutta silti. Kun ihmisten mieleinen teknologia parantaa ihmisten elämänlaatua, niin ihmiset tuppaavat ostamaan sitä teknologiaa. Kyseinen yritys tulee aivan varmasti kehittämään sitä lisää ja enemmän ja paremmin.
Sähköautoissa on sitäpaitsi sitä avaruusajan magiaa mikä vetoaa moneen ihmiseen melkein enemmän kuin ilmeiset taloudelliset hyödyt.
buak kirjoitti:
Kyllä ne vaan tulee runsaasti nopeammin kuin kuvittelet. Norjassa myydyistä autoista on jo nyt yli 30% sähköautoja. Norja tosin on tuossa edelläkävijä, mutta nää asiat on nopeita. Kun sain ekan kännykkäni ysärillä niin se oli nokian ringo. Valtava NMT-puhelin. Ei sopinut kuin isoimpiin taskuihin tai reppuun. 20 vuotta eteenpäin: Kännykät on pieniä tietokoneita millä voi tehdä kaiken. Lähes jokainen omaa vastaavan laitteen.
Eihän tota analogiaa voi mitenkään autoihin vetää, mutta silti. Kun ihmisten mieleinen teknologia parantaa ihmisten elämänlaatua, niin ihmiset tuppaavat ostamaan sitä teknologiaa. Kyseinen yritys tulee aivan varmasti kehittämään sitä lisää ja enemmän ja paremmin.
Sähköautoissa on sitäpaitsi sitä avaruusajan magiaa mikä vetoaa moneen ihmiseen melkein enemmän kuin ilmeiset taloudelliset hyödyt.
Suomessa autoja verotetaan vähän eritavalla kuin puhelimia eikä minulla kyllä ole varaa kyllä uusimpiin puhelimiin kuten ei teslan autoihin. Suurin osa suomalaisista ostaa alle 10 000 euron käytettyjä autoja ei siellä tule tesloja näkymään vielä pitkään aikaan öjyvaltio norjalla taas on pikkasen rikkampia asukkaita kun suomen kamaralla asuvat.
+Lisää kommentti
Tässä olisi videokuvaa kauniin linjakkaasta Tesla Model 3, joka odottaa ostajaansa Tesla Service Centerissä Coloradossa: https://www.youtube.com/watch?v=9jefI94u-lI . Tuulilasista näkee, että asiakas on ottanut lisäherkkuja: Model 3 $35'000 + pitkän matkan akut $9'000 + premium lisävarusteet $5'000 + helmiäisvalkoisen värin $1'000. Yhteensä $51'000.
5 VASTAUSTA:
No oishan toi nyt vitun siisti vehje. Normi sporttinäkönen kauppakassi mikä silti on lähes äänetön ja kiihtyy sataan 5.6 sekunnissa. Vitusti enemmän tavaratilaa kuin muissa saman kokoluokan autoissa. Tökkää yöks töpseliin eikä koskaa käy bensapumpulla.
Ja joo, ei ketään tätä tietenkään osta jos ajaa työkseen satoja kilsoja päivässä, mut perus ukkeli joka ajelee reippaasti alle sata kilsaa päivitäin, niin onhan toi nyt vallan mainio vaihtoehto.
Ihmetyttää muutaman nimimerkin vihamielisyys kehitystä kohtaan.
Kapteenihaddock kirjoitti:
No oishan toi nyt vitun siisti vehje. Normi sporttinäkönen kauppakassi mikä silti on lähes äänetön ja kiihtyy sataan 5.6 sekunnissa. Vitusti enemmän tavaratilaa kuin muissa saman kokoluokan autoissa. Tökkää yöks töpseliin eikä koskaa käy bensapumpulla.
Ja joo, ei ketään tätä tietenkään osta jos ajaa työkseen satoja kilsoja päivässä, mut perus ukkeli joka ajelee reippaasti alle sata kilsaa päivitäin, niin onhan toi nyt vallan mainio vaihtoehto.
Ihmetyttää muutaman nimimerkin vihamielisyys kehitystä kohtaan.
Mikäpäs siinä, jos haluaa viivästyksiä ja jännitystä matkustamiseen.

http://www.tuulilasi.fi/blogit/sahkolinjaaho/riemua-ja-risoja-latauspisteita

Ja kun noita ladattavia tulee enemmän, niin onhan se mukavaa odotella se pari tuntia, että ne jonossa edellä olevat saavat kipponsa ladattua.
Ja kerrostaloasukkaallehan tuo on mahdottomuus, koska kadunvarsipaikoilla olevilla ei ole muita latauspaikkoja, kuin nuo erilliset asemat.

Ja onhan tuo tesla melkoinen vakoilulaitos. Ja autollesi voidaan tehdä mitä vaan sinun päätöksistäsi ja haluistasi huolimatta.
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Suomi on sähköautoilun kehitysmaa. Tänne tarvitaan lisää latauspisteitä.
Greenman_ kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Suomi on sähköautoilun kehitysmaa. Tänne tarvitaan lisää latauspisteitä.
Siitä vaan rakentamaan infraa ihan omilla rahoillasi.
Greenman_ kirjoitti:
Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Suomi on sähköautoilun kehitysmaa. Tänne tarvitaan lisää latauspisteitä.
Juuri hiljattain istuin erään pääkaupunkiseudun isännöitsijätoimiston järjestämässä tilaisuudessa, joka liittyi sähköautojen latauksen huomioonottamiseen asunto-osakeyhtiöiden parkkitiloissa. Meitä oli siellä noin sata hallitusten jäsentä kuuntelemassa. Lopputulema oli se, että tällä hetkellä juuri mikään taloyhtiö ei ole ryhtynyt vapaaehtoisesti latauspisteitä rakentamaan. Uutta teknologiaa on tarjolla mutta kun se ei ole standardisoitua niin sitä ei haluta ryhtyä asentamaan. Minkä valinnan sitten teetkin niin hetken kuluttua se on väärä.

Osakkaille on annettu mahdollisuus omalla kustannuksellaan tilata muutostyö, jolla lämmityslaitteen kahden tunnin ajastimen tilalle tulee sähköauton jatkuvan latauksen mahdollistava älypömpeli, joka laskuttaa sähkön erikseen. Kustannukset eivät ole kohtuuttomia verrattuna auton hintaan.

Tässä pömpelissä latausvirta on siis se sama luokkaa 5 A (alle 8A), mikä on tarjolla lohkolämmitintä varten kahden tunnin ajan. Esimerkiksi 12 tunnin aikana sähköä on siis tarjolla noin 12kWh. Tesla model S kuluttaa 17.7 kWh/100 km eli sillä ajelisi tuollaisen pömpelin 12 tunnin latauksella luokkaa 70 kilometriä päivässä. Ei siis mitenkään mahdoton tilanne auton käytön kannalta lyhyemmillä matkoilla.
+Lisää kommentti
Niin kuin kaikki tiedämme Tesla välittää ihmistä ja haluaa parantaa saasteista elinympäristöämme. Tesla forumilla Graniteds ilmoitti, että hänellä on todettu neljännen vaiheen syöpä, ja luvattu elinaika on 3 kuukautta, joten hän ei tule ikinä näkemään tilamaansa Tesla Model 3. Teslalla pantiin Graniteds varauslistan keulille, jotta hän pystyy nauttimaan Model 3 viimeiset kuukaudet: http://bgr.com/2017/12/15/tesla-model-3-delivery-man-with-terminal-cancer/ . Model 3 luovutettiin tällä viikolla Graniteds.
1 VASTAUS:
Tietenkin tuli kiire, koska eivät olisi voineet myydä sitä enää 3 kk jälkeen, kun ei olisi ollut enää ostajaa..
+Lisää kommentti
Suomessa öljynkulutus on 31'000'000 litraa päivässä. Jos öljyn litrahintaan laitettaisiin 1 snt korvamerkitty saastemaksu sähköautoilun hyväksi, niin sähköautot saisivat vuodessa 109'500'000 euroa. Tällä rahalla voitaisiin rakentaa ilmaisia latauspisteitä joka kylään. 10'000 euron ostohyvityksiä sähköauton ostaneille voitaisiin jakaa 10'950 kpl. Yksi snt ei ole paljon bensan hinnassa!
1 VASTAUS:
Ja minkähän ihmeen takia muiden paitäisi maksaa sähköautoilijoiden riemu?
Tuollaista se viherkommunismi on. Käsi koko ajan muiden taskussa.
Eikös tuon hölmöilyn pitisi olla ihan markkinavetoista ja veloittaa kulunsa sähköautoilijoilta?
Ei ilmaisia lounaita ole.
+Lisää kommentti
Eihän 1 snt voi kenenkään taloutta kaataa? Sillä yhdellä snt saisit puhtaamman hengitysilman, puhtaamman ja hiljaisemman ympäristön. Plus ilmastomuutos hidastuisi. Kumma juttu, että fossiilista teollisuutta tuetaan raskaasti, mutta jos 1 snt menee puhtaaseen teknologiaan, niin se on maailmanloppu.
3 VASTAUSTA:
Nyt jo maksan ihan liikaa veroa polttoaineista ja sähköstä sekä käyttömaksua autosta. Greenmannnin mielestä minun pitäisi vielä maksaa osa sähköautoilijoiden kuluista. Jos on varaa ostaa kallis sähköauto niin silloin on varaa myös maksaa sen kulut.
Kerropa reenmanni mitä tarkoitat ilmastonmuutoksen hidastumisella ja vielä paljonko tuo sinun ehdotuksesi hidastaisi ilmastonmuutosta.
Ei se reenmanni osannut sanoa mitä hänen kaipaamansa ilmastonmuutoksen hidastuminen tarkoittaa eikä sitä miten paljon ilmastonmuutos hänen ehdotuksellaan hidastuisi.
+Lisää kommentti
Sähköautoilussa pitää saada kriittinen massa liikkeelle. Sen jälkeen tulee eksponentiaalinen kasvu, joka tekee sähköautoista halvempia kuin polttomoottoriautosta. Ehdottamani 1 snt maksu saisi kriittisen massan liikkeelle. Polttomoottoriautoilijat myös hyötyisivät hengitysilman paranemisen ja melun lisäksi siitä, että polttoaineen hinnat alkaisivat laskea. Öljynkulutuksen 5 % lasku pudottaisi öljyn hintaa 50 %, joten 1 snt uhraus tulisi moninkertaisesti takaisin.

Ilmastotieteilijöiden mukaan emme saisi ylittää 450 ppm rajaa, jottei elämä tulisi hankalaksi maapallolla. Tällä hetkellä CO2 on 405 ppm ja kasvuvauhti 3 ppm vuodessa.
2 VASTAUSTA:
Joopa joo. Autoilijoilta nyhdetään jo tällä hetkellä liki 8 miljardia vuodessa "muihin kuluihin". Eikö se riitä? Jos sillä et saa massaasi liikkeelle, niin millä sitten?
Etkä ilmeisesti käsitä, että "puhtaan" sähköauton pakoputki on se hiilivoimalan piippu, jota niin kamalasti parjaat. Eli lisää sähköautoja tarkoittaa lisää hiilidioksidia polttamalla tehdyn energian takia.
Ilmastopellet ovat kuitenkin todella kujalla noitten ihmeellisten ja mihinkään perustumattomien hiilidioksidirajojensa kanssa.
Lisäksi esim. maahanmuuttohömppään palaa vuodessa noin miljardin verran.
Miksipä et rajoittaisi vaikka sitä, josta saisit roposia tuohon outoon unelmaasi?
Kannatetaan tätä. Jos otat rahasi maahanmuutosta, niin aivan rauhassa saat sähköpelleilyysi sen sijoittaa.
+Lisää kommentti
Muistaako kukaan miten amerikkalaiset veronmaksajat auttoivat polttomoottorien valmistusta vuonna 2008? GM sai veronmaksajilta tukea 51 miljardia dollaria, Chrysler 12.5 miljardia dollaria ja muut yhteensä 17.2 miljardia dollaria. Yhteensä vanha autoteollisuus sai 80.7 miljardia dollaria avustusta.
2 VASTAUSTA:
Muistatko sinä greenman miten suomalaiset veronmaksajat avustavat rikkaiden Teslan omistajien autoilua. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050721525330_uu.shtml "Valtio tukee rikkaiden luksusautoilua - avustus jopa 500 €/kk" " Ainakin sata suomalaista hyvätuloista on yrityksensä kautta anonut valtiolta 400 - 500 euron kuukausiavustusta Teslan osamaksuihin tai leasingvuokriin. Tuen piiriin hyväksytyille valtio maksaa autonomistamistukea yleensä kolme vuotta kullekin eli käytännössä auton koko pitoajan ennen kuin auto menee vaihtoon."
Linkki tai valehtelet.
+Lisää kommentti
Montahan teslaa on suomessa käytössä 12? vai 120?
2 VASTAUSTA:
Tuen piiriin hyväksyttyjä Tesloja oli Suomessa viime vuoden lopussa noin 130.
jäätävääkeliä kirjoitti:
Tuen piiriin hyväksyttyjä Tesloja oli Suomessa viime vuoden lopussa noin 130.
Ja heti käsi toisten taskussa.
Todella röyhkeätä
+Lisää kommentti
Mutta mitäs mieltä Greenman on näistä Tesla tukiaisista. Vai vetikö hiljaiseksi?
Ilmoita
Norjassa on saanut tukea yli 50'000 sähköautoa. Ne ovat saanut ilmaiset sähköt, ilmaisen paikoituksen, ilmaiset lauttaliput, ilmaiset tietullit ja ajaa bussikaistalla. Norjassa Volkswagen Golf bensiinimoottorilla maksaa halvimmillaan veroineen runsaat 31 000 euroa, sähkötoimisen e-Golfin saa autokaupasta vajaalla 27 500 eurolla. Veroton Tesla on kaupassa halvempi kuin bensiinikäyttöinen Audi A7. Tesla Model S puolestaan maksaa vajaat 67 000 euroa.

Suomen 130 Teslan tuki on naurettava. Suomi on sähköautoilun kehitysmaa.
3 VASTAUSTA:
Eli sähköautot ei ole vielä järkeviä ne tarvii vielä ainakin 5 eri tukea yms. ei siis ihme jos noita ei nähdä vielä isomassa määrin suomen kaduilla ja ei suomalasilla edes ole varaa ostaa 30 000e autoja edes meidän greenmanni ei ole sellasta ostanut. Tesla on täys romu kun ei pärjää ilman tukia tehtaatkin tekee joka vuosi tappiota nyt musik vähän skarppausta kehiin alkaa olemaan kuin hyperlooppi tämä meno.
Onneksi Suomessa ei enempää haaskata rahaa tuollaiseen kannattamattomaan ja hyödyttömään pelleilyyn.
Tuollainen hulppea rahanjako ei tietenkään olisi mahdollista muualla kuin öljyn rikastuttamassa Norjassa, jossa ei ole niin nuukaa, kuluuko öljy omassa maassa vai myydäänkö se hyvään hintaan muualle.
+Lisää kommentti
talousbyramidi johdannaiset, tesla hype ,bitcoin,,,,velka , ekp velkaostomiljardit ja miljardit painetut leikkirahat mitä tulee kun nämä yhtälöt tiivistetään pötköön vuodesta 2009 edellisen laman jälkeen, vinkki väri on ruskeata, lisää mausteeksi mediahumppa, turvattomuus, vaalit mm mm futis ja olympialaiset.... laita vielä joukkoon vuoden 2018 alusta tulevat muut tiukennukset mm rahastokauppaan , vielä tähän tieto että nordea ja danske bank eivät kuulu talletussuoja rahaston vastuullisiin 2018 alussa, jos paine ei vielä hajota päätäsi , mieti asuntokaupan uusien kämppien valmistuminen ( tuotanto hiljenee ), valtavat isot firmat yhdistyneet hiljan ja kaikki firmojen toimitilat myyty vuodesta 2015 rahastoille ympärimaailmaa.......poks ,poks, poks, kello on kohta puoliyö ja valkoiset kärryt muuttuvat kurpitzaksi ja aiemmat sankarit kuihtuvat muistojen joukkoon, vain velat on muistona uudessa nousussa. maailma on täynnä jälkiviisaita, oikeat viisaat on hiljaa. kuumatkat jää taas kerran lentämättä , jopa virgin kuumatkat edelliseltä lamalta, nekin oli ennalta maksettu,
vaikka löytäisit maailman korkeimman puun sen latva taipuu lopuksi.
Ilmoita
Sähköautokausi piti alkaa 20 vuotta sitten, mutta sähköauton vastustajat voittivat. Suurin rikollinen oli GM, joka toi EV-1 markkinoille, mutta kuitenkin tuhosi ne, vaikka leasing asiakkaat halusivat ostaa ne omaksi. Toiseksi suurin rikollinen oli Chevron Texaco öljy-yhtiö, joka osti sähköautojen nikkelimetallihydridiakkujen patentin, ja sen jälkeen haastoi oikeuteen Toyotan RAV 4 EV sähköautosta. Toyota joutui maksamaan Chevron Texacolle 30 miljoonaa dollaria oikeuden päätöksellä ja luopumaan sähköautoista. Kolmas rikollisuusjärjestä oli republikaani, öljymies ja presidentti George Bush, joka kielsi saasteettomien ajoneuvojen edun Kalifornian lainsäädännössä.
Ilmoita
Tesla rekka menee hyvin kaupaksi, vaikka ensimmäinen tuotantomalli on odotettavissa 2-3 vuoden päästä. Tesla rekan varausmaksun ovat maksaneet esimerkiksi: UPS, Pepsi, Sysco, Walmark, Anheuser-Busch, DHL, Meijer, Ryder, J. B. Hunt, Flexport, JK Moving, Loblaw, Fercam, Girteka Logistics, Fortigo Freight Services, Best Transportation, Mecca Trucking jne.

Tesla rekan toimintasäde on 800 km, ja 30 min pikalatauksella saa 650 km. Tesla rekassa on neljä sähkömoottoria ja 2 niistä saa mennä rikki ja silti rekalla pystyy ajamaan 100 km/t. Tyhjänä rekka kiihtyy 5 sek 100 km/t ja täydessä lastissa 20 sek. Rekassa on vakiovarusteena itseohjaus, joten kuljettajaa ei tarvita. Tesla rekka maksaa $180'000 eli 152'000 €.
3 VASTAUSTA:
Tottahan toki. Ainahan kaikki mainokset ovat olleet totta.
voi_teitä_uskovaisia kirjoitti:
Tottahan toki. Ainahan kaikki mainokset ovat olleet totta.
Sähköautojen osalta on helppo itse todeta miten mainostettu tulee toteutumaan vai oliko kyseessä kupla. Ei tarvitse odotella seuraavaa 30-vuotiskautta vaan sen kun katselee ympärilleen tulevan vuosikymmenen ajan.
Nuo Teslarekan varausmaksun maksaneet haluaavat vain kiillottaa yrityksensä julkisivua.
+Lisää kommentti
Yllätyskäänne! Trump ehdotus sähköautojen verohelpotuksen poistosta, meni nurin kongressin äänestyksessä. Liittovaltion 7500 dollarin sähköautojen verohelpotus pysyy voimassa. Verohelpotus koskee kaikkia sähköauto valmistajia. Autoveroalennuksen saa 200'000 autolle. Sen jälkeen veroalennus puolittuu - 3750 dollariin puoleksi vuodeksi ja viimeisen puolivuotta se on 1875 dollaria. Tesla on myynyt jo 140'000 sähköautoa, joten Teslan kohdalla 7500 dollarin verohelpotus koskee enää vajaata 60'000 autoa.
1 VASTAUS:
Ja taas on käsi toisten taskussa.
+Lisää kommentti
Poliitikot ovat vihreitä puheissaan, mutta öljynmustia teoissaan. Tästä on hyviä esimerkkejä. Esimerkiksi Fortum veloittaa suomalaisilta sähköasiakkailta päästömaksua, vaikka hiilivoimalat ovat kylminä. Ja näitä päästömaksuja ei sijoiteta päästöttömiin energialähteisiin; vaan esimerkiksi miljardeja euroja Venäjän kaasu- ja hiilivoimalaitoksiin. Toinen esimerkki: maakaasuautot, jotka käyttävät kotimaista biokaasua, joutuvat maksamaan "dieselveron", vaikka ovat dieselautoja 40 kertaa puhtaampia. Miksi on tärkeää tukea Venäjän valloituspolitiikkaa 8.5 miljardilla eurolla?
Ilmoita
Shell huoltoasemat ovat ensimmäisenä huoltoasemana Euroopassa asentamassa pikalatauspaikat sähköautoille. Shell mukaan on tarkoitus palvella kaikkia ajoneuvoilla ajavia ihmisiä. Hieno suoritus Shelliltä! https://www.youtube.com/watch?v=nst2RGtgzfk

Euroopassa on laitettu valotolppiin pistoke sähköautojen latausta varten. Yhden latauspistokkeen asennus valotolppaan maksaa naurettavat 500 euroa. Valotolpasta lataaminen onnistuu vain sähköyhtiön johdolla, jossa on kWh mittari laskutusta varten. Haittapuolena on hidas 5 kW latausvirta. https://www.youtube.com/watch?v=rKaEhBjt1ls
1 VASTAUS:
Edelleen todella typerää puuhastelua.
Pian on huoltsikoiden valomainoksessa myös aika, jonka jälkeen pääset lataamaan autoasi. Eli enään neljä tuntia, jonka jälkeen saat sähköä autollesi.
Montako valotolppapistoketta meinaat itse maksaa? Vai pitääkö muiden maksaa?
Montako valotolppaa on vaikka kymmentä autoa kohti? Millä takaat itsellesi pääsyn valotolppalatauspisteelle?
Miten estät, ettei joku ota laturia irti autostasi ja tyrkkää omaansa? Eli tulee lukitusongelmatkin mukana.
+Lisää kommentti
Huoltoasemien latausasemat ovat pikalatureita, joilla saa 30 min sähköauton akut 80 % ladattua, eli kun käyt juomassa huoltoaseman kahviossa pullakahvit; ovat akut ladattu. Valotolpan pistokkeen maksaa sähköauton lataaja, sillä siinä on korotettu 15 snt/kWh maksu. Esimerkiksi ison Teslan vakiokäyttäjä maksaa kuukaudessa 148 € 4828 km matkasta, jolloin hintaa tulee 3.06 €/100 km. Valotolppa pistokkeet ovat pitempiaikaista latausta varten ja pikalaturit ovat lyhytaikaista. Pyrkimyksenä on laittaa nettiin reaaliaikainen tieto vapaista latauspaikoista. Tarkoitus on, että sähköautot ovat ladattu kotona täyteen, ja vasta 500 km ajon jälkeen käydään kahvilla ja pikalatauksessa. Nykyisissä latausjohdoissa on lukitus, niin ettei kuka tahansa saa niitä irti.
3 VASTAUSTA:
Niin, paitsi kun jonossa on vaikkapa 8 latauksen odottelevaa, niin heti neljän tunnin jälkeen saat sen puolentunnin latauksesi. Saattaa mennä useampi kuppi kahvia.
Ja reaaliaikainen tieto kertoo sinulle, että lähin vapaa latauspaikka on viiden kilometrin päässä kotoa, niin siinä tulee reippailtua samalla räntäsateessa ja kantaen kauppakassia samalla.
Tuo sinun juttusi on täyttä utopiaa Greenman. Ensinnäkään sähköautolla ei pääse 500 kilometria. Uusi Tesla taitaa luvata 350 km ja Nissan Leaf 378 km. Käytännössä ajomatka on huomattavasti lyhyempi etenkin talvella kun pakkanen ja auton sisätilojen lämmittäminen vievät osan akkutehosta.
Akkuja ei myöskään yksikään pöljä varmaan aja tyhjäksi saakka tai sitten onkin polttomoottorihinaamassa sitä Teslaa.
+Lisää kommentti
Sähköautot pakolliseksi!!! Valtio voisi antaa romurahaa 20 000e. sille joka vaihtaa polttomoottoriauton sähköautoon.
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Annetaanko se romuraha siitä sähköautosta?
+Lisää kommentti
vuonna 1961 kerrottiin kohta alkavista mars lennoista.....1970 kohta alkavista akkuautoista.........1973 kerrottiin öljylähteiden ehtyneen........1983 ydinsodan alkavan aivan kohta..........1988 varoitettiin suomalaisten velkaantuvan liikaa...........samaa muuten varotellaan 2018........eikä marsiin olla menty.
lamasta..nousuun..laskuun...nousuun.....jutut talouden mukaisia.
Ilmoita
Elon Musk kertoo Nevadan Giga Factoryn saamasta avusta Nevadan kuvernöörin kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=OYJ89vE-QfQ . joopasejoo_taas kirjoitti, että Nevada antaa 1.3 miljardia dollaria tukiaisia Teslalle. Todellisuudessa tuki on 1 % veronalennus 25 vuoden aikana. Juuri tällaista propagandaa levitetään Teslaa vastaan. Todella ikävää ja pahansuopaista panettelua, jota täälläkin levitetään.
Ilmoita
Kaikki tiedämme, että autojen pakoputkista tulee pienhiukkasia, jotka tunkeutuvat keuhkorakkuloihin ja pienimmät verenkiertoon, josta ne leviävät kaikkiin elimiin. Auton pakoputkien pienhiukkaset PM2.5 eli alle 2.5 mikrometrin hiukkaset aiheuttavat 5000 ennenaikaista kuolemaa pelkästään VW dieselhuijauksen vuoksi Euroopassa. Jos PM2.5 määrä kolminkertaistuu, niin kuolemantapaukset kasvavat 25%. Diesel autojen päästöt ovat todellisessa ajossa 230 % suuremmat, mitä niiden tyyppihyväksyntä sallii. Ilman dieselhuijausta kuolleisuus olisi 46 % pienempi. Pelkästään EU alueella pienhiukkaskuolleisuus 250'000-450'000 ihmistä vuodessa.
Tällaista pakoputkiongelmaa ei ole sähköautossa.

Teslat ovat säästäneet CO2 päästöissä tällä hetkellä 2'817'735.25 tonnia.
1 VASTAUS:
Ja muodikkaat pienillä ahdetuilla bensiinimoottoreilla halutaan listät noiden pienhiukkasten määrää jostain syystä.
Dieselautoilla ei ole juurikaan tekemistä tuon kanssa.
+Lisää kommentti
Teslan ”tuotantohelvetti” jatkuu: Model 3 -tuotantotavoitteita jouduttiin taas lykkäämään

https://tekniikanmaailma.fi/teslan-tuotantohelvetti-jatkuu-model-3-tuotantotavoitteita-jouduttiin-taas-lykkaamaan/

Hyvä firma takoo miljardien taappioita olisi luulut että asia on toisin päin noh onneksi saa tukea eihän tuo muuten pysy pystyssä.
Ilmoita
Teslan Model 3 tuotanto on tällä hetkellä 1000 autoa viikossa, kun alkuperäisen suunnitelman mukaan sen pitäisi olla 5000 autoa. Elon Musk sanoi, että helppo tekee puolessa vuodessa pienen työryhmän kanssa auto, mutta hän ei saa käyntiin tuhansien ihmisten kanssa autotehdasta 3 vuodessa. Tällä hetkellä Model 3 tuotantoa jarruttaa akkujen saatavuus. Elon Musk sanoi, että tarvitaan vielä puoli vuotta, jotta Model 3 tuotanto nousee 5000 viikossa.
1 VASTAUS:
Eli näillä näkymin tilaajat joutuvat odottelemaan autojaan 3-5 vuotta.
+Lisää kommentti
Tesla Model 3 tuotanto kiihtyy vähitellen 1000 sähköautosta viikossa 5000. Ensimmäisen puolen aikana autoja tulee noin 70'000 ja viimeisen puolen vuoden aikana, 5000 kertaa 26 viikkoa on , 130'000 Model 3. Yhteensä 200'000 sähköautoa tänä vuonna. Ensi vuonna päästään sitten 300'000 Tesla Model 3. Hurjaa tuotannon kiihtymistä: https://oilprice.com/images/tinymce/ZH2903B.jpg
1 VASTAUS:
Joo, melkeen ku ilmastoennusteet, jatkuvaa kiihtymistä, joka ei kuitenkaan näy missään.
+Lisää kommentti
Tesla paniikki sen kuin leviää. Fordin pääjohtaja, Bill Ford, ilmoitti North American International Auto Show, että Ford laittaa 11 miljardia dollaria sähköautojen kehittämiseen, ja tuo markkinoille 40 sähköautomallia vuonna 2020. Kaikki suurimmat autonvalmistajat ovat ilmoittaneet tuovansa uusia sähköautoja pian markkinoille. Sen lisäksi ovat pienetkin merkit ilmoittaneet alkavansa valmista sähköautoja, kuten esimerkiksi Ferrari, Rolls Royce ja Lamborghini.

Ei voi kuin ihailla Elon Muskia. Suuret autonvalmistajat sanoivat, ettei sähköautoja pysty tekemään, eikä niitä kukaan halua ostaa ja Elon Musk herjattiin epäonnistujaksi. Elon Musk on saanut täydellisen vallankumouksen aikaiseksi saasteettomien autojen tuomiseksi markkinoille.
Ilmoita
Suurin roisto GM EV1 (1996) sähköauton kuolemassa oli GM toimitusjohtaja Rick Wagoner. Wagoner on maailman historian huonoin toimitusjohtaja. Hänen virkakaudellaan GM menetti yli 90 % arvostaan, ja ilman veronmaksajien 51 miljardin dollarin tukea GM ei enää olisi olemassa. Rick Wagoner on ainoa henkilö, jonka Yhdysvaltojen presidentti (Obama) on erottanut yksityisestä firmasta. Wagoner saavutus oli sähköautojen saatavuuden viivästyminen 20 vuodella.
Ilmoita
Tesla Roadster on saanut kilpailijan. Suomalainen Toroidion sähköautosta on tehty "halpa malli" 250'000 euroa, kun alkuperäinen malli maksoi 995'000 euroa. Edullisessa Toroidion on 1070 hv, maksiminopeus 320 km/t, 500 km ajomatka latauksella, 61 kWh akut ja kulutus 9,99 kWh/100 km.

Toroidion sähkönkulutus on todella pientä, sillä kilpailijat käyttävät sitä huomattavasti enemmän. Tesla Model S P85 D jäi kulutuslukemamittausten jumboksi yhdessä Citroën Berlingo Electrecin kanssa. Molemmat kuluttivat energiaa 17,7 kWh/100 km. Suomessa tuttu Nissan Leaf kulutti 15 kWh/100 km ja VW e-Golf vain 12,7 kWh/100 km. Tuore BMW i3 kykeni 12,6 kWh lukemaan sadalla kilometrillä.

Joensuulainen Quantum Electric kehittää digitaalisesti ohjattua modulaarista sähkömoottoria. Keksinnön avulla luvataan sähköautoille kaupungissa jopa 50 prosenttia perinteistä sähkömoottoria pidempi toimintamatka.
Moottoria voidaan Quantumin mukaan käyttää 24, 48, 72 ja 96 voltin jännitteellä. Alhaisemmalla jännitteellä saadaan yhtiön mukaan parempi hyötysuhde pienillä kierroksilla. Teslan sähkömoottorin jännite on 400-600 V
1 VASTAUS:
Oletko reenmanni laskenut mikä on virran oltava jos teho on 1070hv ja akkujännite 96V? Jaa et, no enpä ihmettele.

Sähkömoottoreiden hyötysuhde on 90% paremmalla puolella. Miten reenmanni selität sen, että parantamalla moottorin hyötysuhdetta saadaan energiankulutusta vähenemään 50%? Minun mielestäni sen saa helposti vähenemään yksinkertaisesti nostamalla moottorin hyötysuhteen yli sadan.
+Lisää kommentti
Suomen pitkässä ja kylmässä syksyssä, talvessa ja keväässä jos sellaista enää yleensäkään suomen ilmastoon tulee teslalla ei oikeasti autoa tarvitseva tee hölkäsen pas..a
Lämmityslaite päällä jos ajat kuten suomessa on pakko niin 50 km on kulkusäde ja se oli siinä, 12 tunnin seuraavaan latauspisteeseen Et todellakaan pääse.
Akut on hirveä ongelmajäte eikä ne kestä kun jonku 5 vuotta, uusiminen maksaa enemmän kun auto
Ilmoita
Kova on paniikki teslan tehtailla.

https://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/yritykset/teslan-aika-kay-vahiin-yhtion-kilpailuedut-hupenevat-toisensa-peraan-6711051

"Thompson muistuttaa, että tällä hetkellä Teslan markkina-arvo on kaksi kertaa niin suuri kuin Fordilla – siitä huolimatta, että Ford valmisti viime vuonna 6 miljoonaa autoa 7,6 miljardin dollarin voitolla, kun taas Tesla valmisti 100 000 autoa 2 miljardin dollarin tappiolla.

Fordin käteiskassa on 12 miljardin suuruinen, kun taas Teslan rahat loppuvat tämän vuoden aikana, hän muistuttaa myös.

”En ole ikinä nähnyt mitään niin absurdia urani aikana”."

https://tekniikanmaailma.fi/en-ole-nahnyt-mitaan-niin-absurdia-urani-aikana-suursijoittaja-lukee-madonluvut-teslalle/?shared=837699-501e9bf2-500
Ilmoita
Huijausten kokonaismäärä nousee nyt jo kolmeen.
Ensin oli Apollo kuuhuijaus tämän jälkeen tuli ilmastonmuutoshuijaus ja nyt on menossa sähköautohuijaus
Ilmoita
Elon Musk teki johtajasopimuksen Teslan yhtiökokouksessa. Elon Musk ei saa penniäkään, jos Teslan arvo ei nouse 50 miljardista dollarista 650 miljardiin dollariin 10 vuoden aikana. Mutta jos toimitusjohtaja Elon Musk onnistuu, niin hän saa palkkaa 55.8 miljardia dollaria. Elon Musk voi tulla maailman rikkain mies.
4 VASTAUSTA:
50 miljardista?
No hyvin on mennyt, kun markkina-arvo on tänä päivänä alle 45 miljardia, ja melkoista alamäkeä mennään.
Maaliskuun alun 55,9 miljardista on jo "noussut" maaliskuun lopun noteerauksen 44,9 miljardiin. 11 miljardia kuukaudessa. On se kova vauhti rahan poltossa. Harva tuohon pystyy.

Saa nähdä pysyykö heinäkuuhun pystyssä. Saattaa aika moni rahojaan sijoittanut jäädä nuolemaan näppejään.
Hyvin.palaa.taalat kirjoitti:
Maaliskuun alun 55,9 miljardista on jo "noussut" maaliskuun lopun noteerauksen 44,9 miljardiin. 11 miljardia kuukaudessa. On se kova vauhti rahan poltossa. Harva tuohon pystyy.

Saa nähdä pysyykö heinäkuuhun pystyssä. Saattaa aika moni rahojaan sijoittanut jäädä nuolemaan näppejään.
Kohta varmaan Greenman kirjoittaa, että se on republikaanien syytä tuo Teslan alamäki.
Hyvin.palaa.taalat kirjoitti:
Maaliskuun alun 55,9 miljardista on jo "noussut" maaliskuun lopun noteerauksen 44,9 miljardiin. 11 miljardia kuukaudessa. On se kova vauhti rahan poltossa. Harva tuohon pystyy.

Saa nähdä pysyykö heinäkuuhun pystyssä. Saattaa aika moni rahojaan sijoittanut jäädä nuolemaan näppejään.
Huomaat varmaan, että optiot laukeavat vasta 10 vuoden kuluttua. Pörssikurssithan sahaavat edestakaisin suhdanteiden ja päiväkohtaisten tapahtumien mukaan kuin sää.

Vuoden 2013 alusta on Teslan pörssikurssi lähes kahdeksankertaistunut. Suurin osa noususta tapahtui noin 15 kuukauden kuluessa.
+Lisää kommentti
Juu samalla lailla menee Teslan pörssikurssi alas kuin lämpötilakin. Syöksyä.

Mikset pörssisaha tekisi itsestäsi miljonääriä ja osta itsellesi Teslan osakkeita? Nyt on edullista kun vain 266 dollaria ja kuukausi sitten 352. Kymmenen vuoden kuluttuahan se on 3500.
Ilmoita
Tesla sähköauto on niin last season.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Elon Musk twiittasi 1.4, että hän on juonut "Teslaquilla" pullon ja sammunut Tesla Model 3 vierelle kyltin kanssa, jossa lukee konkurssi väärin kirjoitettuna. https://pbs.twimg.com/media/DZurrX-U0AAUthg.jpg:large
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Rajut republikaanien hyökkäykset Teslaa vastaan

Tesla on saanut yli 500'000 ennakkovarausta uudesta Tesla Model 3 sähköautosta. Ennakkovarusmaksu on 1000 dollaria. Puolen miljoonan sähköauton ennakkotilaus on saanut öljy-yhtiöt ja muut amerikkalaiset autonvalmistajat paniikkitilaan, joten ne ovat päättäneet uhrata kymmeniä miljoonia hyökkäykseen Teslaa vastaan. Tässä on muutamia esimerkkejä:
Republikaanit peruivat liittovaltion 7500 dollarin verovähennyksen joulukuussa sähköautoille. Fox News on jatkuvasti Teslan vastaista uutisointia. GM entinen pääjohtaja, Bob Lutz, esiintyy vihamielisesti Teslaa kohtaan. Lutz propaganda on ollut, että Tesla on konkurssissa ja on hullua sijoittaa sähköautoihin. Erityisesti fossiilisen teollisuuden edustajat, Koch Brothers, on harrastanut disinformaatio kampanjaa Teslaa vastaan. Kohc Brothers väittävät, että sähköauton pakoputkesta tulee enemmän myrkkyjä kuin polttomoottori autosta.

Tesla sai Obaman hallitukselta 465 miljoonaa dollaria lainan uuden tekniikan edistämisrahoitusta. Samaan aikaan Ford annettiin 5.9 miljardin laina autotehtaiden uudistamiseksi. Ford lainasta ei puhuttu mitään, mutta Teslaa vastaan hyökättiin lainan johdosta, jonka lainan Tesla on jo maksanut pois - toisin kuin Ford. Yhdysvaltojen öljyteollisuus saa joka vuosi veronmaksajilta yli 20 miljardia dollaria tukea, vaikka Exxon Mobil tuottaa voittoa 50 miljardia dollaria vuodessa.

Elon Musk sanoi, että hyökkäykset Teslaa kohtaa ovat samanlaiset kuin tupakkateollisuuden vuosikymmeniä harjoittama disinformaatio kampanja. Suuri raha yrittää tuhota Teslan. Teslan menestys on pienten ihmisten varassa. Ihmiset uskovat Teslaan; sijoittavat osakkeisiin ja ostavat Tesloja.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta