Mites lasketaan virtapiiri, jossa on sarjaan kytketyt vastukset U1 = 4 V, U2 = 2 V ja R1 = 2Ω. Tästä pitäisi laskea virtalähteen jännite, virtalähteen kautta kulkeva virta I ja R2 resistanssi.
Vastaukset 9
Nuo eivät ole vastuksia. Kolmas on vastus, kaksi ensimmäistä ei
- Oikkariasentaja
R1 vastuksen U=4V, R2 vastuksen U= 2V
Oikkariasentaja kirjoitti:
R1 vastuksen U=4V, R2 vastuksen U= 2V
Vastuksella on resistanssi, ei jännitettä.
- perusasiaa
Kyllä virtapiirissä olevalla vastuksella on myös joku jännite.
Kirjoitin tänne noin viikko sitten, ettei selkeisiin koulukysymyksiin tule vastata.
Mielestäni perustelin asian hyvin ja pidän siitä kiinni.
Lue ja opettele asia niin, että ymmärrät sen. Se ei ole vain itsesi etu, vaan
tulevaisuudessa kaikkien etu
Tarkoitan tätä hyvällä ja no hard feelings?- gibbs.paradox
Samaa mieltä.
Olisin osin samaa mieltä. Suoraa vastausta ei saisi antaa. Tästä kysyjä ei hyödy lopulta mitään. Mutta reitti ratkaisuun olisi hyvä antaa. Itselläni on ainakin välillä vaikeuksia oppia vain lukemalla oppikirjaa, mutta toisen selittämänä oppiminen onnistuu.
- VastuutonKlonkku
Piirrä virtapiiri ja merkitse siihen arvot, jotka on annettu. Mieti, miten saat lasketuksi yhden sellaisen arvon, jota ei ole suoraan annettu. Sen jälkeen köytät sitä arvoa seuraavan tuntemattoman ratkaisuun.
- Vastustusko
Osaat varmaan kaavan U=R*I ja sen muunnokset I=U/R ja R=U/I.
Jos toisen vastuksen yli oleva jännite on puolet, niin paljonko vastus on pienempi kuin se toinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän48950Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15828Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl497779- 46707
- 42644
- 36586
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30586Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530- 44480