On se ehtiväinen tuo Teuvo:
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/is-kaatokannissa-ollut-teuvo-hakkarainen-repi-paivi-rasasen-hiuksia-vuosi-sitten-kylla-se-paanahassa-tuntui/6703058#gs.PVvpskg
Mutta kun se on juurikin noin. Muistattehan kun vähän aikaa sitten metoo-kampanjakohun aikaan tohkeissaan joka paikassa kirjoitettiin kuinka paljon suomessa on ahdistelua, seksuaalista väkivaltaa ja väkivaltaa yleensäkin? Hirveästi kauhisteltiin kuinka suomalaiset miehet on sikoja ja osa varmaan onkin mutta itse ainakin vähän ihmettelin sitä miten me kaikki voidaan olla kun en oikein tunne yhtään sellaista tyyppiä.
Teuvo nyt tuolla(kin) linkittämällänin todistaa juurikin sitä että ehtiväinen mies niin kuin Teuvo kyllä ahdistelee ja naiset antaa sen tapahtua, Päivi antoi anteeksi ja Veerakin olisi antanut, ne oli sivullisia miehiä jotka veivät asian eteenpäin. Kun joku Teuvon kaltainen ahdistelee vuoden mittaan vaikka sataa naista ja ne kaikki kun jonnekin tilittää "miehet on sikoja" mutta eivät nosta sikaa esiin (koska siinä kai on jotain hurmaavaa, säälittävää tai mitälie) vaan tahoillaan vaan kaikki toitottaa "kaikki miehet on... niin helposti siinä kai syntyy kuva että on vaikka suomen naisilla oikeasti on täällä enimmäkseen hyväkäytöksiset, nöyrät, kiltit & kunnolliset miehet ympärillään eikä ne näytä sitä asiaa yhtään osaavan arvostaa, eivät varsinkaan niitä kilttejä miehiä.
Tapaus Hakkarainen avaa hyvin metoo-kampanjaa
70
371
Vastaukset
- 52oldjees
Haluaisitko siis, että naiset kirjoittaa joku arvostuskirjoituksen esim. kaikista niistä esimiehistä ja työkavereista, jotka eivät ole puristelleet ja ahdistelleet?
Joo, olisi se kiva ylläri semmoinen mutta tuskin koskaan tapahtuu. Asiaa voisi vaikka verrata niin että kun vaikka minä kirjoitan täällä "kaikki naiset on..." se selvästikin ärsyttää koska ei ihan kaikki naise ehkä ole, silti kun n.98/100 on niin minusta on ihan paikallaan yleistää mutta kun miehistä on 1/100 niin naiset aina ja jokapaikassa kyllä antaa ymmärtää että kaikki miehet on, paljon epäreilumpi pyöristys kuin minun kirjoituksissa siis.
- 52oldjees
No joo... Tässä sinulle: Kansakoulun rehtori Eero Hyvärinen oli mahtava mies. Kannusti ja oli reilu. Ei ajatustakaan, että olisi meetoo miehiä. Noh niin, ketä kiinnostaa? :) On paljon muitakin, joita muistan lämmöllä. Ovat olleet kukin jollakin tavalla näyttämässä tietä eteenpäin.
Ehkä ne muutama törkysika vaan jää paremmin mieleen. Silltä tavalla, että se kiukuttaa. Sellaisia tekee paljon enemmän mieli nolata julkisesti ja löyhytellä samalla omia kaunoja. Kun ei voi motata turpiin, niin käyttää sitten muita keinoja.
Mitä nyt oikeastaan yrität sanoa? Juuri tällaiset tapaukset osoittavat, että #metoo:ta tarvitaan.
Paitsi että jatkossakin tämän maailman Teuvot henkilökohtaisella tasolla saa naisilta anteeksi vaikka mitä tekisivät, sensijaan että samantien laittaisivat teuvon vastuuseen naiset pitää älämölöä somessa väittäen kaikkia miehiä Teuvoiksi vaikkei niin suinkaan ole. Teuvo ahdistelee sataa naista -> sata naista syyttää somessa n.2,5 miljonaa miestä -> teuvo saa rauhassa jatkaa touhujaan kun sensijaan jos Teuvo ahdistelee sataa naista -> sata naista tekee rikosilmoituksen Teuvosta -> teuvo joutuu vastuuseen tekosistaan, 2 499 999 miestä ei turhaan syytetä asiasta johon ei ole syyllistyneet.
- eimulla.muuta
Harmaaritari kirjoitti:
Paitsi että jatkossakin tämän maailman Teuvot henkilökohtaisella tasolla saa naisilta anteeksi vaikka mitä tekisivät, sensijaan että samantien laittaisivat teuvon vastuuseen naiset pitää älämölöä somessa väittäen kaikkia miehiä Teuvoiksi vaikkei niin suinkaan ole. Teuvo ahdistelee sataa naista -> sata naista syyttää somessa n.2,5 miljonaa miestä -> teuvo saa rauhassa jatkaa touhujaan kun sensijaan jos Teuvo ahdistelee sataa naista -> sata naista tekee rikosilmoituksen Teuvosta -> teuvo joutuu vastuuseen tekosistaan, 2 499 999 miestä ei turhaan syytetä asiasta johon ei ole syyllistyneet.
Eiköhän maailmassa ole hieman enemmän kuin 2.5 miljoonaa miestä :D Ja ylempänä sanoit että naiset syyttävät KAIKKIA miehiä
- nmkx
Harmaaritari kirjoitti:
Eikös siellä metoo-kampanjassa ole juurikin niitä törkymöykkyjä henkilöity, eikä syytelty kaikkia miehiä yhden tekemisistä? Onhan jotkut hyllytetty töistäänkin. Miten se olisi mahdollista, jos vain kaikkia miehiä yhdessä kimpassa syytettäisiin?
Siellä on syytetty niitä, jotka ovat hävyttömästi käyttätyneet, ei fiksusti käyttäytyviä. Sinä taas syyttelet kaikkia naisia omien olettamuksiesi pohjalta mutu-tuntumalla. - Iiikkk
nmkx kirjoitti:
Eikös siellä metoo-kampanjassa ole juurikin niitä törkymöykkyjä henkilöity, eikä syytelty kaikkia miehiä yhden tekemisistä? Onhan jotkut hyllytetty töistäänkin. Miten se olisi mahdollista, jos vain kaikkia miehiä yhdessä kimpassa syytettäisiin?
Siellä on syytetty niitä, jotka ovat hävyttömästi käyttätyneet, ei fiksusti käyttäytyviä. Sinä taas syyttelet kaikkia naisia omien olettamuksiesi pohjalta mutu-tuntumalla.Kampanjassa ei todennäköisesti ole väitetty, että 100 % miehistä ahdistelee. Mutta kuitenkin ylisuuren julkisuuden vuoksi kampanjasta syntyy, tahtoo tai ei, myös kollektiivisesti miehet leimaava vaikutelma.
- nmkx
Iiikkk kirjoitti:
Kampanjassa ei todennäköisesti ole väitetty, että 100 % miehistä ahdistelee. Mutta kuitenkin ylisuuren julkisuuden vuoksi kampanjasta syntyy, tahtoo tai ei, myös kollektiivisesti miehet leimaava vaikutelma.
Pitäisköhän miesten sitten ottaa käyttöön se sama asenne, jota harmis aina naisille ehdottaa?
Miksi siis syyllistyä, kun kerran tietää itse olevansa syytön?
Kun Harmaaritari kollektiivisesti huorittelee ja lutkittelee naisia, hänen mielestään kunnollisilla naisilla ei ole mitään syytä moisesta loukkaantua. Jospa miehet nyt ottaisivat tämän asenteen käyttöönsä (eritoten Harmaaritari itse), ja olisivat ihan tyytyväisiä, ne jotka tietävät syyttömiä olevansa. - Iiikkk
nmkx kirjoitti:
Pitäisköhän miesten sitten ottaa käyttöön se sama asenne, jota harmis aina naisille ehdottaa?
Kun Harmaaritari kollektiivisesti huorittelee ja lutkittelee naisia, hänen mielestään kunnollisilla naisilla ei ole mitään syytä moisesta loukkaantua. Jospa miehet nyt ottaisivat tämän asenteen käyttöönsä (eritoten Harmaaritari itse), ja olisivat ihan tyytyväisiä, ne jotka tietävät syyttömiä olevansa.Jos on henkilö A ja hän kuuluu joukkoon X, niin A:ta perustellusti voi harmittaa jos kaikkia tai useita joukkoon X kuuluvia leimaataan syyllisiksi, vaikka A itse tietää olevansa syytön. A ymmärrettävästi pyrkii oikomaan väärää koko joukkoa leimaavaa vaikutelmaa.
- nmkx
Iiikkk kirjoitti:
Jos on henkilö A ja hän kuuluu joukkoon X, niin A:ta perustellusti voi harmittaa jos kaikkia tai useita joukkoon X kuuluvia leimaataan syyllisiksi, vaikka A itse tietää olevansa syytön. A ymmärrettävästi pyrkii oikomaan väärää koko joukkoa leimaavaa vaikutelmaa.
Selitäpä kuule tuo sama asia ketjun aloittajalle Harmaaritarille!
- Iiikkk
nmkx kirjoitti:
Selitäpä kuule tuo sama asia ketjun aloittajalle Harmaaritarille!
Hän osannee kyllä lukea asian ja eihän tuossa viimeisessä kommentisani mainita edes mitään niistä noin 32 sukupuolesta :)
- nmkx
Iiikkk kirjoitti:
Hän osannee kyllä lukea asian ja eihän tuossa viimeisessä kommentisani mainita edes mitään niistä noin 32 sukupuolesta :)
Osannee varmaan, ymmärryskykyä epäilen.
- kiristettyyksiw
nmkx kirjoitti:
Kun Harmaaritari kollektiivisesti huorittelee ja lutkittelee naisia, hänen mielestään kunnollisilla naisilla ei ole mitään syytä moisesta loukkaantua. Jospa miehet nyt ottaisivat tämän asenteen käyttöönsä (eritoten Harmaaritari itse), ja olisivat ihan tyytyväisiä, ne jotka tietävät syyttömiä olevansa.naisten mielestä kaikki naiset ovat huoria
- nmkx
kiristettyyksiw kirjoitti:
naisten mielestä kaikki naiset ovat huoria
????????
- Totuus-
Teuvo on status mies palvelu ammatissa joten ei naiset uskaltanut sitä syyttää mistään koska häpeävät. Naisilla siinä on enemmän menetettävää. Vähän kuin jännämies axl smith. Aluksi naiset ei sitä halunneet syyttää mutta kun poliisi sai vihjeen ja aloitti omatoimisen tutkinnan niin naisten oli pakko mennä oikeuteen. Tosin axl teki virheen itse. Teuvo teki virheen kun siinä oli todistajia vieressä. Jos teuvo ja se nainen olis ollut kahdestaan jossain huoneessa niin nainen olisi ollut hiljaa ja hyväksynyt tapahtuneen.
- 876
Siis mitä sä nyt tuolla tarkoitat: "Aluksi naiset ei sitä halunneet syyttää mutta kun poliisi sai vihjeen ja aloitti omatoimisen tutkinnan niin naisten oli pakko mennä oikeuteen."
Tilannehan oli se, etteivät naiset tienneet joutuneensa rikoksen kohteeksi. Siksi he eivät syyttäneet, ennen kuin sille yhdelle kerrottiin, että hänestä levitetään netissä kyseistä materiaalia. Tämä nainen teki asiasta rikosilmoituksen. Kun tutkinnassa selvisi, että muutkin ovat joutuneet rikoksen uhriksi, olivat he tietenkin valmiita nostamaan syytteen omalta osaltaan. 876 kirjoitti:
Siis mitä sä nyt tuolla tarkoitat: "Aluksi naiset ei sitä halunneet syyttää mutta kun poliisi sai vihjeen ja aloitti omatoimisen tutkinnan niin naisten oli pakko mennä oikeuteen."
Tilannehan oli se, etteivät naiset tienneet joutuneensa rikoksen kohteeksi. Siksi he eivät syyttäneet, ennen kuin sille yhdelle kerrottiin, että hänestä levitetään netissä kyseistä materiaalia. Tämä nainen teki asiasta rikosilmoituksen. Kun tutkinnassa selvisi, että muutkin ovat joutuneet rikoksen uhriksi, olivat he tietenkin valmiita nostamaan syytteen omalta osaltaan.Tilanne oli juurikin se että lutkia ei haitannut jakaa p..ttä jännäaxelille mutta kun muutkin saivat siitä tietää se muuttui niiden mielestä rikokseksi, olisi luullut että iloiset antajat olisivat vain ylpeitä tekosistaan niin että ei haittaisi vaikka koko maailma saa tietää.
- tekoset
Harmaaritari kirjoitti:
Tilanne oli juurikin se että lutkia ei haitannut jakaa p..ttä jännäaxelille mutta kun muutkin saivat siitä tietää se muuttui niiden mielestä rikokseksi, olisi luullut että iloiset antajat olisivat vain ylpeitä tekosistaan niin että ei haittaisi vaikka koko maailma saa tietää.
Onko seksi aina miehelle perseen saantia? Olen mieltänyt seksin kahden väliseksi asiaksi ja vähintä mitä salakuvauksesta akseli on saanut on juurikin maksamaan joutuminen.
En ihmettele miesten seksin puutetta kun asenne siihen on saada persettä.
Akselista ei saa jännämiestä tekemälläkään. On lähinnä säälittävä reppana. - kiristettyyksi
nainen kiristää miestä v****
- Iiikkk
En puolustele ahdistelua sinänsä vaan vastustan sitä, mutta kampanjassa on monia ongelmallisia piirteitä:
-Siinä on kaikkia miehiä syyllistävä leima
-On luonnollistakin että jollain ihan tyttöystävääkin etsivällä miehellä homma epäonnistuu ja nainen kokee tulleensa ahdistelluksi, vaikka jos objektiivisesti tapauksen näkisi videonauhalta, niin osa naisistakaan ei näkisi ahdistelua tapahtuneen tilanteessa
-Siinä on muisteltu tyyliin, että kyllä minuakin kerran 30 vuotta sitten...
-Jos miljoonaa naista on keskimäärin ahdisteltu elämänsä aikana 2 kertaa, niin tuleehan siitä 2 milj. yksittäistapausta, vaikka yksittäiset naiset olisivat joutuneet ahdistelluiksi vain keskimäärin kerran kymmenessä vuodessa
-Naiset eivät uskalla ja/tai halua nostaa matu-miesten ahdisteluja framille, vaikka se on yleistä
-Metoo saa liikaa julkisuutta suhteessa asian merkittävyyteen. Tämä johtuu siitä että naistoimittajat ovat asialla ja heitä mielistelevät miestoimittajat- 876
Miksi oletat, ettei matujen ahdisteluja olisi mukana tuossa metoo-kampanjassa?
- Iiikkk
876 kirjoitti:
Miksi oletat, ettei matujen ahdisteluja olisi mukana tuossa metoo-kampanjassa?
En oletakaan niin etteikö olisi mukana, mutta naisten olisi hyvä tuoda tämä viime vuosina selvästi lisääntynyt asia selkeästi julkisuuteen. Kun asiaa ei mainita, niin tulee "isolle yleisölle" mielikuva vain ahdistelevasta Suomi-jullista ja mikä pahinta kaikki ei ahdistelevat kantaväestön miehet joutuvat kantamaan myös matujen aikaansaamaa julkista negatiivista leimaa.
Kävin puoli vuotta sitten nettitreffeillä ja treffikumppanini kertoi oma-aloitteisesti että nimenomaan muslimimiehiltä oli tullut törkeitä viestejä.
No se kokoomuksen kansanedustajahan teki rikosilmoituksen asiasta. Teuvo joutui jo luopumaan puolueen varapuheenjohtaja tittelistä tai jotain. Lisäksi Halla-aho sanoi, että jos muutakin nousee esiin, niin potkut tulee... No Räsästähän se on vuosi sitten nujuuttanut hiuksista, niin taitaa ovi käydä...luulen.
Nämä palstalla usein puhutut jännät on miespuolisia itsetuntohäiriöisiä paskoja, jotka purkavat sen itsevarmuuden puutteen agressiona, toinen ääripää alistuu ja uhriutuu. Itsevarmuus ja -tunto ei millään rahalla, statuksella, ulkonäöllä ja koolla korjaannu tai eikä sitä ole imaistu äidinmaidosta. Se joko annetaan kotoa matkaan tai kaivetaan itse. Siinä on konstit.Sinä usein tuot tuota itsetuntoasiaa esiin vaan oletkos ihan varma että se on niin? Itsetunnotonhan ei edes uskaltaisi lähestyä naisia mutta korkean itsetunnon jännämies uskaltaa & kehtaa ja naisethan tunnetusti sen siitä palkitsee.
Harmaaritari kirjoitti:
Sinä usein tuot tuota itsetuntoasiaa esiin vaan oletkos ihan varma että se on niin? Itsetunnotonhan ei edes uskaltaisi lähestyä naisia mutta korkean itsetunnon jännämies uskaltaa & kehtaa ja naisethan tunnetusti sen siitä palkitsee.
Itsetunto ja itsevarmuus on eriasioita. Joku jännämies...whatever...voi olla saanut jostain itsevarmuutta, mutta itsetuntoa tai tuntemusta hällä ei ole.
Eli meillä on joku data nupissa. Käsitys elämästä ja mitä me olemme siinä. Se on voinut tulla sinne kasvatuksen, kokemusten ja ennenkaikkea yhteisöpaineen avulla. Me koitetaan aina selvitä mahdollisimman hyvin elämässä. Ja se data koittaa selittää tunteet ja ajatukset...mutta kun se ei toimikaan, meiltä menee pohja pois hommasta...
Jotkut hommaa sitä itsevarmuutta taas jollain ulkoisella. Käy salilla lihasta. Nainen laihduttaa. Mies koittaa kasvattaa lihasta. Ostaa auton. Vaatteita....onhan näitä. Tiedät kyllä. Luonne voi olla vähättelevä. Toisia alentava. Nostetaan itseä yli muiden.
Tai sitten voi alistua surkeuteen. Ja näitä löytyy täältä.
Agressiivistakin touhua voi tulla. Jokelan koulusurmat. Porvoon puukkorunkkari. Turun puukkomies.
Itsetunto on se ehkä eniten, että tiedostat itsesi täällä. Hyväksyt itsesi ja pidät itsestäsi sellaisenaan. Olet tehnyt asioita oikein ja toisaalta ymmärrät myös sen itsessäsi, mitä olet tehnyt väärin ja miksi. Se on oikein kriittisesti peiliin katsomista. Nöyryyttä ja anteeksiantoa oikeassa suhteessa.
Tää on äärimmäisen yksinkertaista kun ymmärtää, mutta helkatin vaikea uskoa. Mulla siihen vei joku saakelinmoinen hinku saada muutosta. Ei riitä mikään voimaantuminen...sen pitää selittää asiat päässä.- antaapersettä
Harmaaritari kirjoitti:
Sinä usein tuot tuota itsetuntoasiaa esiin vaan oletkos ihan varma että se on niin? Itsetunnotonhan ei edes uskaltaisi lähestyä naisia mutta korkean itsetunnon jännämies uskaltaa & kehtaa ja naisethan tunnetusti sen siitä palkitsee.
Äitisikin.
- katso.peiliin
Dissident kirjoitti:
Itsetunto ja itsevarmuus on eriasioita. Joku jännämies...whatever...voi olla saanut jostain itsevarmuutta, mutta itsetuntoa tai tuntemusta hällä ei ole.
Eli meillä on joku data nupissa. Käsitys elämästä ja mitä me olemme siinä. Se on voinut tulla sinne kasvatuksen, kokemusten ja ennenkaikkea yhteisöpaineen avulla. Me koitetaan aina selvitä mahdollisimman hyvin elämässä. Ja se data koittaa selittää tunteet ja ajatukset...mutta kun se ei toimikaan, meiltä menee pohja pois hommasta...
Jotkut hommaa sitä itsevarmuutta taas jollain ulkoisella. Käy salilla lihasta. Nainen laihduttaa. Mies koittaa kasvattaa lihasta. Ostaa auton. Vaatteita....onhan näitä. Tiedät kyllä. Luonne voi olla vähättelevä. Toisia alentava. Nostetaan itseä yli muiden.
Tai sitten voi alistua surkeuteen. Ja näitä löytyy täältä.
Agressiivistakin touhua voi tulla. Jokelan koulusurmat. Porvoon puukkorunkkari. Turun puukkomies.
Itsetunto on se ehkä eniten, että tiedostat itsesi täällä. Hyväksyt itsesi ja pidät itsestäsi sellaisenaan. Olet tehnyt asioita oikein ja toisaalta ymmärrät myös sen itsessäsi, mitä olet tehnyt väärin ja miksi. Se on oikein kriittisesti peiliin katsomista. Nöyryyttä ja anteeksiantoa oikeassa suhteessa.
Tää on äärimmäisen yksinkertaista kun ymmärtää, mutta helkatin vaikea uskoa. Mulla siihen vei joku saakelinmoinen hinku saada muutosta. Ei riitä mikään voimaantuminen...sen pitää selittää asiat päässä."Toisia alentava. Nostetaan itseä yli muiden."
katso.peiliin kirjoitti:
"Toisia alentava. Nostetaan itseä yli muiden."
Ketäpä olen alentanut? Tai miten olet saanut käsityksen, että olisin parempi kuin vaikka Harmis? Olen vain minä...mutta oon vtun tyytyväinen itteeni...ja haluan paremmaks...aina.
Erittäin hyvä kommentti. Muistui mieleeni nämä kaksi viimeaikaista artikkelia:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005493562.html
"ruotsalaisnäyttelijä Noomi Rapace ottaa kantaa #metoo-kampanjaan: ”Monet naiset ovat itse pelanneet peliä”"
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005495423.html
"”Olin töissä teatterissa, jonka johtaja näytti minulle näyttelijöiden hänelle lähettämiä kuvia. Kuvissa luki ’OOK’. Se tarkoitti ’ohjaajien oikeuksia kunnioitetaan’”, McKellen kertoi.
Ohjaajien oikeuksia kunnioitetaan oli koodi, jolla tarkoitettiin, että naisnäyttelijä oli valmis tarjoamaan seksiä vastineeksi roolista"- nhbk
En kuule usko, että ne naiset ovat metoo-kampanjaan osallistuneet, jotka vapaaehtoisesti ohjaajille seksiä tarjoavat. Ohjaajatkin voisivat tyytyä niihin vapaaehtoisiin naisiin, ja olla ahdistelematta sellaisia, joille moinen ei sovi.
nhbk kirjoitti:
En kuule usko, että ne naiset ovat metoo-kampanjaan osallistuneet, jotka vapaaehtoisesti ohjaajille seksiä tarjoavat. Ohjaajatkin voisivat tyytyä niihin vapaaehtoisiin naisiin, ja olla ahdistelematta sellaisia, joille moinen ei sovi.
Minusta naisten ahdistelu on todellakin väärin, mutta olen nuoruudestani lähtien nähnyt, kuinka kaverit saavat pesää keinoin, jotka itse tulkitsisin melko törkeäksikin ahdisteluksi. Uskon, että jos naiset ottaisivat nollatoleranssin ahdisteluun, niin se myös vähentyisi olemattomiin.
Vanha sanonta sanoo, että nainen on naiselle susi pitää paikkansa tässäkin tapauksessa. Osa naisista käyttää korkeaa markkina-arvoaan hyväksi ja loput naiset kärsivät siitä.- nhbk
Yogamies kirjoitti:
Minusta naisten ahdistelu on todellakin väärin, mutta olen nuoruudestani lähtien nähnyt, kuinka kaverit saavat pesää keinoin, jotka itse tulkitsisin melko törkeäksikin ahdisteluksi. Uskon, että jos naiset ottaisivat nollatoleranssin ahdisteluun, niin se myös vähentyisi olemattomiin.
Vanha sanonta sanoo, että nainen on naiselle susi pitää paikkansa tässäkin tapauksessa. Osa naisista käyttää korkeaa markkina-arvoaan hyväksi ja loput naiset kärsivät siitä."Uskon, että jos naiset ottaisivat nollatoleranssin ahdisteluun, niin se myös vähentyisi olemattomiin."
No sulla on melkoinen lpsenusko tuossa asiassa. Olemattomiin se ei todellakaan vähentyisi. Sitäpaitsi, ihmiset ovat erilaisia. Aina tulee olemaan niitä naisia, jotka eivät koe ahdisteluksi sitä, minkä useimmat kanssasiskot kokevat. Olen edelleenkin sitä mieltä, että miesten tulisi käydä käsiksi vain niihin naisiin, jotka selkeästi heille itseään tyrkyttävät, ja jättää muut rauhaan.
- eiuutta
En näe mitään seksuaalista jos toista kiskoo tukasta. Näen väkivaltaa. Lastenkin tukasta kiskominen on kielletty koska se mielletään ruumiilliseksi väkivallaksi.
Aloittaja ihannoi naisiin kohdistuvaa väkivaltaa niinkuin on monesti nähty näissä avauksissa.- mnjh
Ei kai siinä kukaan muukaan mitään seksuaalista näe, kuin aloittaja yksin. Räsänenkin otti asian juurikin sen takia esiin, kun oli kiertänyt huhuja, että häneen kohdistunut teko olisi ollut seksuaalista ahdistelua.
Niin että sinusta tukasta repiminen on ok olla hys hys mutta jos joku ei-väkivaltainen vaikkpa toimi Kankaanniemi on laittanut tekstarin jollekin naiselle se on paljon isompi juttu?
- eiuutta
Harmaaritari kirjoitti:
Niin että sinusta tukasta repiminen on ok olla hys hys mutta jos joku ei-väkivaltainen vaikkpa toimi Kankaanniemi on laittanut tekstarin jollekin naiselle se on paljon isompi juttu?
Miten vaan haluat asian vääntää.
- hoh.hoh.hoijaa
Harmaaritari kirjoitti:
Sinähän se otit tukasta repimisen esimerkiksi seksuaalisesta ahdistelusta, kun tuota räsäskeissiä tänne linkkaat metoohon liittyväksi tapaukseksi.
Metoossa oli kyse vain ja ainoastaan SEKSUAALISESTA ahdistelusta. Muita väkivallantekoja käsitellään muilla foorumeilla.
- wefplsommmoo
Miksei miehillä ole mitään hästägiä millä voisi kertoa juttuja naisten käytöksestä, tai sitten käyttäisivät samaa. Tietenkään naiset eivät ymmärtäisi että pakkien antaminenkin yms. voi olla henkistä väkivaltaa riippuen kuinka vittumaisesti sen tekee. Onko muka jotenkin eri asia jos känninen akka huutaa päin naamaa kuin jos joku ukko ehdottelee.
- mjnb
Jos koet tulleesi seksuaalisesti ahdistelluksi, niin ota osaa tuohon metoo-kampanjaan. Niin ne muutkin miehet ovat tehneet.
- Totuus-
Naiset kokee jatkuvasti väkivaltaa Jännämiehnsä toimesta mutta naiset ei siitä puhu mitään. Sitten kun joku teuvo vähän repii tukasta niin kauhea haloo ja naiset kommentoi joka paikassa ettei niin saa tehdä vaikka oma jännämies kotona niin tekee. Olkaa naiset hiljaa siis kun muutenkin rakastatte niitä jännämiehiä.
- mnbh
Voi kuinka lapsellisia nämä sinun kommenttisi ovat. Aivan kuin siellä näytön takana ei kirjoittelisi ollenkaan aikuinen ihminen.
Hakkarainen on mieslapsi.
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712202200618485_pi.shtml
"Näkökulma: Ketään ei suojella Suomessa yhtä paljon kuin alkoholistia - Teuvo Hakkaraisen tapaus on tästä hyvä esimerkki
Hakkarainen on tuomittu kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, hän on kaahannut moottoripyörällä korttinsa hyllylle, romuttanut autonsa pysäköintihallin sähköiseen kulkuesteeseen ja suudellut Veera Ruohoa (kok) väkisin eduskunnassa tavalla, joka jää varmasti Suomen poliittiseen historiaan.
Viime vuonna Hakkarainen retuutti toista edustajakollegaansa Päivi Räsästä (kd) hiuksista Pikkuparlamentin edessä, mutta vain Räsäsen kokoaan isompi sydän esti asian julkitulemisen - ennen kuin nyt."Sinäkin brutukseni siinä etisit puolustusta, "Hakkarainen on mieslapsi." Mistä ihmeestä te naiset aina kaivatte näitä? Meitä kilttejä & kunnollisia miehiö kohtaan kyllä ollaan kovia& kohtuuttomia ja syytetään jännäpaskojen synneistä mutta kun olisi paska jota syyttää niin siitä aina löytyy jotain hyvää ja säälittävää niin ettei sitä kehtaa arvostella vaan pitää ymmärtää, verrata vaikka lapseen. Tuolla Päivi itse kommentoi:
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712202200618031_pi.shtml
Väkivaltaiselle alkoholistipaskalle pitää ilman muuta olla tukihenkilönä, rukoilla sen puolesta ja varmaan moni nainen antaa pildeäkin kun "Teuvolla on se alkoholiongelma". Onkohan tuo Räsänenkään koskaan rukoillut kenenkään kiltin & kunnollisen ongelmattoman miehen puolesta? Ei varmasti, niitä pitää potkia munille ja syyttää ihanan piukku rassukka-teuvon tekemisistä. Varmaan jos siellä olisi tilanteessa ohi kävellyt joku tolkullisempi mies, varmaan koko juttu olisi pantu sen syyksi. Haistakaa p..ka koko Suomen akkaraati, jos joskus näen kun jännämies pyörittää eukkoaan tukasta pitkin katua en mene väliin kun tiedän että akka nauttii siitä ja rukoilee sen paskan puolesta seuraavana päivänä.- enhaluamiestä
Harmaaritari kirjoitti:
Sinäkin brutukseni siinä etisit puolustusta, "Hakkarainen on mieslapsi." Mistä ihmeestä te naiset aina kaivatte näitä? Meitä kilttejä & kunnollisia miehiö kohtaan kyllä ollaan kovia& kohtuuttomia ja syytetään jännäpaskojen synneistä mutta kun olisi paska jota syyttää niin siitä aina löytyy jotain hyvää ja säälittävää niin ettei sitä kehtaa arvostella vaan pitää ymmärtää, verrata vaikka lapseen. Tuolla Päivi itse kommentoi:
Väkivaltaiselle alkoholistipaskalle pitää ilman muuta olla tukihenkilönä, rukoilla sen puolesta ja varmaan moni nainen antaa pildeäkin kun "Teuvolla on se alkoholiongelma". Onkohan tuo Räsänenkään koskaan rukoillut kenenkään kiltin & kunnollisen ongelmattoman miehen puolesta? Ei varmasti, niitä pitää potkia munille ja syyttää ihanan piukku rassukka-teuvon tekemisistä. Varmaan jos siellä olisi tilanteessa ohi kävellyt joku tolkullisempi mies, varmaan koko juttu olisi pantu sen syyksi. Haistakaa p..ka koko Suomen akkaraati, jos joskus näen kun jännämies pyörittää eukkoaan tukasta pitkin katua en mene väliin kun tiedän että akka nauttii siitä ja rukoilee sen paskan puolesta seuraavana päivänä.Ei ole kilttejä ja kunnollisia miehiä. Esim palstalla ei ole yhtään sellaista miestä.
Miehet on samaa jännämassaa. Nainen pariutuu ja AINA on vastapuolena jännämies. Palstan miesten isät on jännämiehiä, sedät ja enot on jännämiehiä. Kaikki koska nainen haluaa vaan jännämiehen.
Tämähän on todettu jo aikaisemmin mutta kertaus on ns. opintojen äiti. Harmaaritari kirjoitti:
Sinäkin brutukseni siinä etisit puolustusta, "Hakkarainen on mieslapsi." Mistä ihmeestä te naiset aina kaivatte näitä? Meitä kilttejä & kunnollisia miehiö kohtaan kyllä ollaan kovia& kohtuuttomia ja syytetään jännäpaskojen synneistä mutta kun olisi paska jota syyttää niin siitä aina löytyy jotain hyvää ja säälittävää niin ettei sitä kehtaa arvostella vaan pitää ymmärtää, verrata vaikka lapseen. Tuolla Päivi itse kommentoi:
Väkivaltaiselle alkoholistipaskalle pitää ilman muuta olla tukihenkilönä, rukoilla sen puolesta ja varmaan moni nainen antaa pildeäkin kun "Teuvolla on se alkoholiongelma". Onkohan tuo Räsänenkään koskaan rukoillut kenenkään kiltin & kunnollisen ongelmattoman miehen puolesta? Ei varmasti, niitä pitää potkia munille ja syyttää ihanan piukku rassukka-teuvon tekemisistä. Varmaan jos siellä olisi tilanteessa ohi kävellyt joku tolkullisempi mies, varmaan koko juttu olisi pantu sen syyksi. Haistakaa p..ka koko Suomen akkaraati, jos joskus näen kun jännämies pyörittää eukkoaan tukasta pitkin katua en mene väliin kun tiedän että akka nauttii siitä ja rukoilee sen paskan puolesta seuraavana päivänä.Höpö höpö. Sinäkin olet mieslapsi. Melkein haistan sinun pienen värisevän sielusi pelon..Mammaa 😊
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että rikosilmoitus pitää tehdä, ei kai tässä muukaan auta. Vaikka tuolla jo konnakettu ilmoitti, että rahan takia naiset sitä tekevät, taisi tuntea pienen piston omatunnossaan.
Toissa kesänä olin koirien kanssa ulkona, ja vastaan tuli nuori mies huppu päässä... Käveli ohi, ja sitten noin sadan metrin päässä kuulin vislauksen, käännyin ja.. Hyvä etten kaivanut sillmälaseja kassista kun ihmettelin, että mitä se nuori mies siinä kättään vatvoo.. ei tullut mieleen soittaa poliisille, koska päähäni on iskostunut ajatus, että tuollaiset runkkarit ovat vaarattomia ja onhan niitä ennenkin nähty. Yksi jopa totesi että "En mä mitään pahaa" kun mentiinkin kaverin kanssa suoraan sitä päin pyörien kanssa, silloin nuorena. Kyllä tämä keskustelu on pistänyt ajattelemaan, että miksen soittanut poliisille, etenkin kun myöhemmin luin paikallisesta lehdestä, että kuvausta vastaava mies oli pidätetty bussipysäkillä, kun oli käynyt kiinni naisiin.Wwuwuw kirjoitti:
Höpö höpö. Sinäkin olet mieslapsi. Melkein haistan sinun pienen värisevän sielusi pelon..Mammaa 😊
Mutta olen kyllä samaa mieltä, että rikosilmoitus pitää tehdä, ei kai tässä muukaan auta. Vaikka tuolla jo konnakettu ilmoitti, että rahan takia naiset sitä tekevät, taisi tuntea pienen piston omatunnossaan.
Toissa kesänä olin koirien kanssa ulkona, ja vastaan tuli nuori mies huppu päässä... Käveli ohi, ja sitten noin sadan metrin päässä kuulin vislauksen, käännyin ja.. Hyvä etten kaivanut sillmälaseja kassista kun ihmettelin, että mitä se nuori mies siinä kättään vatvoo.. ei tullut mieleen soittaa poliisille, koska päähäni on iskostunut ajatus, että tuollaiset runkkarit ovat vaarattomia ja onhan niitä ennenkin nähty. Yksi jopa totesi että "En mä mitään pahaa" kun mentiinkin kaverin kanssa suoraan sitä päin pyörien kanssa, silloin nuorena. Kyllä tämä keskustelu on pistänyt ajattelemaan, että miksen soittanut poliisille, etenkin kun myöhemmin luin paikallisesta lehdestä, että kuvausta vastaava mies oli pidätetty bussipysäkillä, kun oli käynyt kiinni naisiin.Luin myös jutun, oliko se maikkarin sivuilla, jossa joku nainen oli mennyt väliin kun joku mies oli bussimatkalla ahdistellut jotain tyttöä. Ahdistelu loppui, mutta väliin mennyt nainen oli saanut kuulla huorittelut peräänsä.
Sinä harmishan myös tykkäät huoritella naisia.
Jutussa oli myös, että bussi oli täynnä ihmisiä, mutta kukaan muu ei ollut tilanteeseen puuttunut.
Tilastojen mukaan, joka viides mies myöntää ahdistelleensa naisia, tein siitä kerran aloituksenkin. Ei kukaan ole väittänyt, että kaikki miehet ovat ahdistelijoita.- jäkäti.jäkäti
Harmaaritari kirjoitti:
Väkivaltaiselle alkoholistipaskalle pitää ilman muuta olla tukihenkilönä, rukoilla sen puolesta ja varmaan moni nainen antaa pildeäkin kun "Teuvolla on se alkoholiongelma". Onkohan tuo Räsänenkään koskaan rukoillut kenenkään kiltin & kunnollisen ongelmattoman miehen puolesta? Ei varmasti, niitä pitää potkia munille ja syyttää ihanan piukku rassukka-teuvon tekemisistä. Varmaan jos siellä olisi tilanteessa ohi kävellyt joku tolkullisempi mies, varmaan koko juttu olisi pantu sen syyksi. Haistakaa p..ka koko Suomen akkaraati, jos joskus näen kun jännämies pyörittää eukkoaan tukasta pitkin katua en mene väliin kun tiedän että akka nauttii siitä ja rukoilee sen paskan puolesta seuraavana päivänä.Sä tuskin koskaan olisit väliin mennytkään. Suuresti nauttien olisit varmaankin aina tilannetta sivusta seurannut.
- TeuvoIsTheMan
Fyysisesti väkivahva taistelulajien MM-mestari Veera Ruoho olisi helposti voinut torjua Teuvon kielarin jos olisi niin halunnut. Teuvo kuvitteli kännissä että Veera on entisenlainen Veera jota voi vähän suudella, ei muistanut että Veera on nyt henkeen ja vereen Kokoomuslainen. Veera ei olisi nostanut tapauksesta noin valtavaa kohua mutta muutamat mieskansaedustajat nostivat, heille voi lähettää kukalliset hamekankaat jotta voivat ensi kesänä pukeutua leninkiin.
- meetooätmi
Mies saa tehdä mitä haluaa ja naiset on hiljaa.
- 2i2
Ei ihme ettei sulla ole naista, kun asenne on tuo.
Teuvo kyllä ehtii ja toivon että erotetaan ainakin määräajaksi jotta ehtii vielä paremmin hoitamaan itsensä kuntoon. En oikein edes ymmärrä miksi siellä eduskunnassa pitää viinalla läträtä kenenkään. Minun mielestä se on työpaikka ja sen mukaan siellä on syytä käyttäytyä.
Mitä tuohon kamppanjaan tulee niin käsittääkseni alunperin siinä ei suinkaan ollut kyse siitä ahdisteleeko yksi vai kaikki miehet vaan tarkoitus oli tuoda esille se häirinnän laajuus jota naiset tässä asiassa kokevat. Siinä mielessä haarniskamiehen kanssa samoilla linjoilla että olisi ollut parempi jos asia olisi muokkaantunut suuntaan että on uhri ja häntä häiriköinyt on häirikkö tai ahdistelija. Suomessa se meni sitten suuntaan jossa mietittiin mikä on ahdistelun ja flirtin raja. Ehkä jollakin liikkeellä tai aatesuunnalla oli tällainen toive että saadaan vastaanasettelu naiset uhreja -> miehet ahdistelee.
Sinänsä tietysti hyvä jos syyllistetään koko sukupuoli niin siinä ehkä pystytään paremmin vaikuttamaan asenteisiin ja kulttuuriin. Haittapuolena nyt tietysti on se että toinen sukupuoli joutuu sitten koko ajan vastaanottavaksi osapuoleksi tässä kamppailussa. Esimerkiksi ylellä oli juttua jossa ihmeteltiin miten jääkiekkoliigan huippumaalivahti elättää perheen vaikka vaimo on maajoukkuetason pelaaja. Miehen olisi ilmeisesti pitänyt hylätä seuran sponsorin mahdollistava rahakas sopimus.
Toisaalta jos mennään kovasti henkilötasolle niin siinä annetaan toiselle aika hyvät aseet käteen iskeä suoraan selkään. Tästä on viitteitä Yhdysvalloissa; senaattori Ray Moore hävisi vaalit sen jälkeen kun häntä syytettiin ahdistelusta. Edustaja Johnsson taas ampui itsensä, kun häntä kohtaa tuli syytöksiä. Ei auttanut vaikka poliisit olivat todenneet edustajan syyttömäksi. Leima ja tuomio oli jo annettu.- Kiltti-ja-kunnollinen
Varoissaan oleva mies saa tehdä mitä huvittaa. Vasta kun lehdet kirjoittelee niin nainenkin havatuu että mitä tapahtui.
- medänsventuuva
Hakkarainen ymmärsi me too:n väärinpäin. Hän ajatteli että se tarkoittaa että myös minä ahdistelen ja hän pani parastaan. Eikä se ollut vain sitä että olisi katsonut sillä silmällä tai hipaissut pyllystä ohimennen, josta sitten kymmenen vuoden kuluttua olisi noussut kohu, vaan hän ajatteli että tavaraa pitää yrittää saada nyt ja heti.
Hän on vain nykyaikainen versio Sven tuuvasta, joka ymmärtää kaiken väärin.Ei vaan Hakkaraiseen koko meuhkaaminen ei vaikuttanut mitenkään niin kuin ei muihinkaan kaltaisiinsa. Teuvo jatkoi samalla linjalla kun on aina ennenkin mennyt, naisia alistaen, seksistisesti kohdellen, repien ja raastaen koska ei ole koskaan siitä joutunut vastuuseen oikeasti eikä joudu nytkään, kyllä naiset antaa anteeksi Teuvolle ja muille kaltaisilleen jatkossakin, Teuvo saa ensivaaleissa valtavan äänivyöryn kun naiset sitä innostuu änestämään noiden riuskojen otteidensa vuoksi.
Etkö muka huomannut siitä metoo -kampanjastakin miten maailma makaa? Ei siinä ketään oikeasti jännää miestä jahdattu, oikeastaan oli vain yksi syytetty, Metsäketo, jonka tekemisiä poliisikin tutki eikä löytänyt mitään rikosta. Metsäkedon ongelma lienee että ehdottelee mutta ei ole oikeasti jännämies vaan kohtelee naisia varmaan kuitenkin melko asiallisesti pääsääntöisesti niin se oli sopiva maali tuolle kampanjalle. Joku jännämies joka oikeasti pahoinpitelee, puristelee ja käpälöi ei päätynyt otsikoihin koska niitä naiset aina ymmärtää, Räsäselläkin olisi ollut mahdollisuus tuon kampanjan puitteissa nostaa Teuvion käytöstä esiin mutta nostiko? Ei kun se on Teuvo, sitä pitää ymmärtää.- Totuuskomissio1
Jos todellisista väkivallanteoista nostettaisiin edes yhtä suuri haloo, kuin tämän juopotteluun taipuvaisen herra Hakkaraisemme touhuista, se olisi iso ihme.
Vallankin Yle on kunnostautunut uutisoimalla ahkerasti pari päivää Hakkaraisen hölmöilyistä, arvaahan tämän, että kaikki persut on nyt yritetty kyseenalaistaa kohun myötä, eli "tarkoitus pyhittää keinot" tässäkin.
Islamiin hurahtaneella Ylellä käytetään jokainen kortti, jolla voidaan nakertaa ainoan haittamaahanmuuttoa, eli luvatta tunkeutumista vastustavan poppoon uskottavuutta ja toimivuutta jatkossa.
Hakkarainen on ollut melkoinen "sahuri" hölmöillessään, mutta on ollut kertaluokkaa suurempi kohukin, isompi kuin monissa todellista väkivaltaa , raiskauksia jne. sisältäneissä tapauksissa. Totuuskomissio1 kirjoitti:
Jos todellisista väkivallanteoista nostettaisiin edes yhtä suuri haloo, kuin tämän juopotteluun taipuvaisen herra Hakkaraisemme touhuista, se olisi iso ihme.
Vallankin Yle on kunnostautunut uutisoimalla ahkerasti pari päivää Hakkaraisen hölmöilyistä, arvaahan tämän, että kaikki persut on nyt yritetty kyseenalaistaa kohun myötä, eli "tarkoitus pyhittää keinot" tässäkin.
Islamiin hurahtaneella Ylellä käytetään jokainen kortti, jolla voidaan nakertaa ainoan haittamaahanmuuttoa, eli luvatta tunkeutumista vastustavan poppoon uskottavuutta ja toimivuutta jatkossa.
Hakkarainen on ollut melkoinen "sahuri" hölmöillessään, mutta on ollut kertaluokkaa suurempi kohukin, isompi kuin monissa todellista väkivaltaa , raiskauksia jne. sisältäneissä tapauksissa.Niin no en nyt syytä enkä väitä mutta onjhan sitä aika vähilläkin uutisoinneilla mennyt jotkut Hakkaraista sivuavat jutut:
https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=20336&sid=e989c8401bc87479a1d7b9cd10d3a5a7&start=30
Aika pianhan tuli uutinen ettei liity rikosta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011820976237_uu.shtml
Jos ajatellaan vaikka niin että jos on pienellä paikkakunnalla kyläpoliisit tutkineet ja todenneet asian niin oliskohan siinä kuitenkin jotain enemmänkin tutkittavaa? Äkkipikaisia sahamiehiä jos pyörii alueella ja viinan kanssa läträtään mitä tahansahan voi sattua ja mahdollisesti jos "oman kylän" poliisit tutkii siinähän mieluiten ehkä löytää luonnollisen selityksen asialla ettei tule alueelle tärkeälle työllistäjälle hankaluuksia.Harmaaritari kirjoitti:
Niin no en nyt syytä enkä väitä mutta onjhan sitä aika vähilläkin uutisoinneilla mennyt jotkut Hakkaraista sivuavat jutut:
https://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=20&t=20336&sid=e989c8401bc87479a1d7b9cd10d3a5a7&start=30
Aika pianhan tuli uutinen ettei liity rikosta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016011820976237_uu.shtml
Jos ajatellaan vaikka niin että jos on pienellä paikkakunnalla kyläpoliisit tutkineet ja todenneet asian niin oliskohan siinä kuitenkin jotain enemmänkin tutkittavaa? Äkkipikaisia sahamiehiä jos pyörii alueella ja viinan kanssa läträtään mitä tahansahan voi sattua ja mahdollisesti jos "oman kylän" poliisit tutkii siinähän mieluiten ehkä löytää luonnollisen selityksen asialla ettei tule alueelle tärkeälle työllistäjälle hankaluuksia.Kurkku viilletty auki! Lukuisia tuhopolttoja. Ei rikosta!
Lisäksi konkurssikypsään yritykseen työnnetään jatkuvasti rahaa.
"Haka-Woodiin on vuosien mittaan pumpattu satoja tuhansia euroja yhteiskunnan tukia. Kaikkiaan yhtiölle on tällä vuosituhannella myönnetty ELY-keskuksen ja Tekesin tukia 835 808 euroa. Noin kolmasosa tukieuroista eli 284 292 euroa on EU-tukea. EU-kriittistä Teuvo Hakkaraista rahojen alkuperä ei häiritse."
- naisetnaisetnaisetnaiset
No niin. On naisten vika että hakkarainen on mikä on.
Hirveä vastuu muutenkin naisilla maailmassa. Miehet menee ja porskuttaa ja naiset kantaa vastuun.
Miehillä on helppoa. - Iiikkk
Tässä erään tolkun naísen näkemys
https://www.seiska.fi/Uutiset/Heikki-Lampelan-ex-rakas-Danita-Westphal-lataa-tayslaidallisen-overiksi-menneesta-metoo En ihmettele että alkoholi syyllinen, sen vuoksi en kannata alkoholia kun menettää kontrollin
Täälläkin Kaapinpaikka kokin alkoholin syylliseksi.
ikävä tulee kaappia ikävä koska autoin häntä ja hän ei ollut vielä muiden naisten muokattavissa vaan edelliseen vielä silloin täysin onnessaan ja rohmattaessa autoin häntä mutta nyt hän on muuttunut eri ihmiseksi.valtakunta kirjoitti:
Täälläkin Kaapinpaikka kokin alkoholin syylliseksi.
ikävä tulee kaappia ikävä koska autoin häntä ja hän ei ollut vielä muiden naisten muokattavissa vaan edelliseen vielä silloin täysin onnessaan ja rohmattaessa autoin häntä mutta nyt hän on muuttunut eri ihmiseksi.Rakkaus on hänelle hyväksi vain oikeaan ihmiseen.
Se lopullinen päätelmä täällä ei ole hänelle oikeita naisia, sen olen nähnyt😁
- bertilperversson
Oli miten oli, niin kyllä Teuvo on ainoa eduskunnasta, joka osaa sahanterät teroittaa. Paskaa osaa kaikki muut puhua.
- Anonyymi
Repiikö hondurasilaista nuorikkoaan?
Eilen opettajan kanssa keskustelin kun en ole lapsille antanut kun koulukin lyönyt vetosi että syrjääntyy lapsi whatsappissa ei ole
Niin eipä kauan mennyt jotain ”kaveri” samalla luokalla vuoden isompi lähetti peli-ohjelmahahmon donttis kyrsänkuvia sitten lapselleni.
Sanonko mistä kotoisin tuollaiset whatsappit.
Ei ne lapset osaa käyttää ainakaan, ilmoitan huomenna opettajalle kun ei sitten opettaja tänään vastannut.
Poliisille tekisi mieli ilmoittaa ja lastensuojeluun. selitin lapsellekin tuollaisia kuvia on netit täynnä jotka ei sovi lapsille ja tekee rikoksen siinä kun lähettää tuollaisia kuvia siitä joutuu poliisin kanssa tekemisiin kun täyttää 15v ja lähettäölapselle.Jätin vihaisen viestin opettajalle, että heti lähetellään ikäviä kuvia yksityisesti.Pitäisi kyllä niiden puuttua sellaiseen.
Ja kaikki meni näin jos ei olisi aikarajoja, en olisi nähnyt niitä muuten koska lapsi pyysi aikaa, ja laiton aikaa ne rävähti silmille.Siis koulukin luonut vetosi, että syrjääntyy lapsi kun ei luokan whatsappissa.
Kauheata sekavaa kirjoitti tuossa kohtaa.Ouh joku oli nostanut vanhan aloituksen, sopi kuin nappi silmään.
Kiukkuinen vihan puuskani ja surun avuttomuus tunne iski.
Tänään vaihdoin renkaan pyörään kun puhkesi viime reissun ja olisi huomenna menoa pikkuisen puheterapiaa. no isäni kyllä päätti sitten käyttää Huomenna vaikka renkaat vaihettu. Mies tottakai opasti pistin esikoisen harjoitteleen vaikeamman renkaan.😅
Ettei tarvitse käydä pyöräliikkeessä 50€ maksamassa tai joku vihjasi pyöräliikkeessä maksavan niin paljon renkaan vaihto. Itse vaihdettu maksoi molemmat sisärenkaat(10€ yhteensä)
Noh toi pikkuinen viime reissun kaatuili 3-4 sinne menossa ja myös takaisin menossa sen 3-4 kertaa myös vaikka vain talutti pyörään kun minulla rengas puhki meni.
Ei hallitse hyvin pyörää ja vaikka minä rauhallisesti ajelin se pikku rengasmittalla jäi jälkeen selkeesti toinen täyttähyytyä yrittää pysyä matkassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856483
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2905454Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984151- 522900
- 272874
- 1202093
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721301
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151