Miksi menestynyt mies on turn off naisille

riitapukari

Tunteeko naiset alemmuuden tunnetta kun hän itse ei ole menestynyt tai on vain tavallisessa työssä duunarina eikä sitten voi seurustella menestyneen miehen kanssa?

31

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kai se usein menee niin, että menestyvät ihmiset ovat usein myös jatkuvasti "menestymisen paineen alla" tai silmän alla, kuinka nyt menee pysyykö pinnalla jne. Ts. jatkuvasti jonkinlaisien kissanristiäisten ja kinkerien keskipiste. Menestyneenä pysymiseen tarvitaan helposti jatkuvaa panostusta ja työtä, joka tarkoittaa naimisissa olemista menestyksen lähteen kanssa.

Se voi olla aika rasittavaa tavallista kotirauhaa ja arkea tahtovalle kumppanille. Jolle menestyminen ei merkkaa mitään arvokasta. Korkeintaan jatkuvaa mielenrauhan ja oman rauhan järkkymistä rauhan sijaan. :)

Muutenhan menestyminen on jokaisen henkilökohtainen asia, mutta vääjäämättä se yleensä kumppaniinkin jotenkin vaikuttaa...eikä aina suotuisasti. Helpompaa on tavallisena duunarina olla yhdessä toisen tavallisen duunarin kanssa, jonka ei tarvi räpistellä menestyksen ikeen kanssa.

• Alemmuudentunteesta sen verran, että ei mulle tuu alemmuudentunnetta toisen menestymisestä. Pidän tuollaista aina henkilökohtaisena valintana, kuka haluaa menestyä ja mitä menestymisenä vieläpä pitää. Mulle menestyminen siinä määrin ei ole tärkeetä, että sen pitäisi mihinkään päin näkyä. Riittää, että menestyn sen verran, että saan ruokaa suuhuni ja perheeni kanssa kulut jaettua, elettyä.

Tai töissä tykätään mun työpanokseni olevan hyvää ja arvokasta. Muu menestys on itselleni yhdentekevää, joten en osaa sellaisesta potea elemmuuttakaan. :)

Jollekin toiselle se voi olla tietysti tärkeetäkin.

• Alemmuudentunteesta sen verran, että ei mulle tuu alemmuudentunnetta toisen menestymisestä. Pidän tuollaista aina henkilökohtaisena valintana, kuka haluaa menestyä ja mitä menestymisenä vieläpä pitää. Mulle menestyminen siinä määrin ei ole tärkeetä, että sen pitäisi mihinkään päin näkyä. Riittää, että menestyn sen verran, että saan ruokaa suuhuni ja perheeni kanssa kulut jaettua, elettyä.

Tai töissä tykätään mun työpanokseni olevan hyvää ja arvokasta. Muu menestys on itselleni yhdentekevää, joten en osaa sellaisesta potea elemmuuttakaan. :)

Jollekin toiselle se voi olla tietysti tärkeetäkin.

• Tuohon laittaisin Einsteinein onnellisuusteorian, joka kuului näin:
        --Rauhallinen ja nöyrä elämä tuo enemmän onnea kuin jatkuva menestyksen tavoittelu ja siitä johtuva levottomuus.--

Tämä on niin totta kuin vain voi olla.

• CamelBoots kirjoitti:

Tuohon laittaisin Einsteinein onnellisuusteorian, joka kuului näin:
        --Rauhallinen ja nöyrä elämä tuo enemmän onnea kuin jatkuva menestyksen tavoittelu ja siitä johtuva levottomuus.--

Tämä on niin totta kuin vain voi olla.

Hyvä teoria ja voin sanoa, että nöyryys on hyve itsekunnioituksen ohessa. Rauhallisuus taas pitää stressin loitolla.

• monnom kirjoitti:

Hyvä teoria ja voin sanoa, että nöyryys on hyve itsekunnioituksen ohessa. Rauhallisuus taas pitää stressin loitolla.

Ehkä, mutta itselläni hivenen särähti korvaan tuo nöyrä sana...Koen sen alistuvana, kun taas itse olen ihminen, joka tekee mitä haluaa.
        Laittaisin tuon muotoon : Rauhallinen, rento ja leppoisa elämä tuo enemmän onnea jne.

• CamelBoots kirjoitti:

Ehkä, mutta itselläni hivenen särähti korvaan tuo nöyrä sana...Koen sen alistuvana, kun taas itse olen ihminen, joka tekee mitä haluaa.
        Laittaisin tuon muotoon : Rauhallinen, rento ja leppoisa elämä tuo enemmän onnea jne.

Heh, mä taas ajattelen nöyrän tarkoittavan ihmistä, joka ei ajattele olevansa parempi kuin muut. Joka kunnioittaa elämää ja ottaa vastaan nöyränä elämän kasvattavat hetket, oppii siis niistä ja on valmis kyseenalaistamaan oman näkemyksensä, jos siihen tarjotaan mahdollisesti totuudenmukaisempi malli. Nöyryys ei ole minusta muille alistumista, vaikka ihminen onkin taipuisa ja kyvykäs mukautumaan tarpeen mukaan. :)

Tavallaan se on myös avoimena olemista elämälle ja tuntemiselle. Nöyryys pitää sisällään myös joidenkin asioiden hyväksymistä, joku asia on niin kuin se on ja se ei vaadi muutosta. Mutta sen ei tarvitse olla muille alistumista ja muiden edelle laittamista, itsensä vähättelyä tai aliarvioimista. Minusta nöyrällä on hyvällä tavalla itsekunnioitusta, mutta myös muita kohtaan samanlainen terve kunnioitus. Ettei se ole vain yksinoikeus. Muutkin saa olla hyviä ja on tunnustettavia...nöyrä ei ehkä ole niin kilpailuhenkinen tässä suhteessa. Pikemminkin tahtoo muillekin hyvää...

• monnom kirjoitti:

Heh, mä taas ajattelen nöyrän tarkoittavan ihmistä, joka ei ajattele olevansa parempi kuin muut. Joka kunnioittaa elämää ja ottaa vastaan nöyränä elämän kasvattavat hetket, oppii siis niistä ja on valmis kyseenalaistamaan oman näkemyksensä, jos siihen tarjotaan mahdollisesti totuudenmukaisempi malli. Nöyryys ei ole minusta muille alistumista, vaikka ihminen onkin taipuisa ja kyvykäs mukautumaan tarpeen mukaan. :)

Tavallaan se on myös avoimena olemista elämälle ja tuntemiselle. Nöyryys pitää sisällään myös joidenkin asioiden hyväksymistä, joku asia on niin kuin se on ja se ei vaadi muutosta. Mutta sen ei tarvitse olla muille alistumista ja muiden edelle laittamista, itsensä vähättelyä tai aliarvioimista. Minusta nöyrällä on hyvällä tavalla itsekunnioitusta, mutta myös muita kohtaan samanlainen terve kunnioitus. Ettei se ole vain yksinoikeus. Muutkin saa olla hyviä ja on tunnustettavia...nöyrä ei ehkä ole niin kilpailuhenkinen tässä suhteessa. Pikemminkin tahtoo muillekin hyvää...

Elämä on opettaja ja me ollaan elämän oppilaita. Jos me halutaan oppia elämään onnellisina, meidän tarvii osata olla nöyriä oppilaita. Ja nöyrä ymmärtää jokaisella ihmisellä olevan tarve tulla kohdelluksi arvokkaana ja kunnioittaa ihmisen omaa persoonaansa. Se tarve ei ole vain itsellä, se kaikilla muillakin. Ja nöyrä uskaltaa oppia muilta, eikä toimia vain opettajana. Väärässä oleminen ei kaada koko pakkaa, päinvastoin se kasvattaa ja nöyränä voi kohdata oman väärässä olemisensa ilman, että menettää kunnioituksensa ja itsensä arvostuksen. Jotenkin näin...saa korjata jos olen hakoteillä ajatukseni kanssa. :)

• nerakastavathyötymistä

Monet naiset juuri hakevat miehestä lähinnä vain hyötyä joko statuksen tai resurssien muodossa. Mutta se voi aiheuttaa joissakin naisissa närää jos mies korostaa tai nostaa sillä itseään suhteessa naiseen. Nainen siis janoaa niistä saatavaa hyötyä itselleen mutta vihaa sitä jos mies korostaa niillä olevansa jotenkin parempi kuin nainen etc.

• Suhde mun käsityksen mukaan tai odotuksen mukaan kuuluis olla semmonen, ettei kumppanit keskenään kilpaile tai pröystäile toisilleen. Pidetään yhtä ja jeesataan puolin ja toisin, eikä heittäydytä tahalleen toisen kannettavaksi, jos kyvykkyyttä on kantaa oma kortensa kekoon. Joku sairastuminen tai työttömäksi joutuminen, syy mikä tapahtuu pääasiassa itsestä riippumattomista syistä on ihan ok.

Tai asia joka ajaa koko perheen etua, kuten jomman kumman vanhemman lapsien kanssa kotiin määrätyksi ajaksi jääminen. Kun molemmat silti tekee ylläpitävää kaiken aikaa suhteen ja perheen yhteiseksi hyväksi. Me henki on se juju. Minä minä tappaa suhteen kuin suhteen hyvin äkkiä...

• monnom kirjoitti:

Suhde mun käsityksen mukaan tai odotuksen mukaan kuuluis olla semmonen, ettei kumppanit keskenään kilpaile tai pröystäile toisilleen. Pidetään yhtä ja jeesataan puolin ja toisin, eikä heittäydytä tahalleen toisen kannettavaksi, jos kyvykkyyttä on kantaa oma kortensa kekoon. Joku sairastuminen tai työttömäksi joutuminen, syy mikä tapahtuu pääasiassa itsestä riippumattomista syistä on ihan ok.

Tai asia joka ajaa koko perheen etua, kuten jomman kumman vanhemman lapsien kanssa kotiin määrätyksi ajaksi jääminen. Kun molemmat silti tekee ylläpitävää kaiken aikaa suhteen ja perheen yhteiseksi hyväksi. Me henki on se juju. Minä minä tappaa suhteen kuin suhteen hyvin äkkiä...

En pidä siis reiluna sitäkään, että toinen pitää lyömäaseena jotain omaa varallisuuttaan tai jollain tavoin varpaillaan toista. Kukkoilee ja keekoilee, katsoo alaspäin.

Jos en pidä sitäkään järkevänä, että joku kuppaa toisen siivellä, ikään kuin se olis naisena/miehenä joku itsestäänselvyys, mies elättää ja tekee kaiken mihin tarvitan rahaa tai panostamista...ei. Molemmat tekee ja molemmat sopii, kumpikin huolehtii yhdessä.

Moni hiljaa hyväksyy vallan pitoa suhteessaan, mutta se ei ole silloin tasa-arvoista.

• Kaisanoasaa
        monnom kirjoitti:

En pidä siis reiluna sitäkään, että toinen pitää lyömäaseena jotain omaa varallisuuttaan tai jollain tavoin varpaillaan toista. Kukkoilee ja keekoilee, katsoo alaspäin.

Jos en pidä sitäkään järkevänä, että joku kuppaa toisen siivellä, ikään kuin se olis naisena/miehenä joku itsestäänselvyys, mies elättää ja tekee kaiken mihin tarvitan rahaa tai panostamista...ei. Molemmat tekee ja molemmat sopii, kumpikin huolehtii yhdessä.

Moni hiljaa hyväksyy vallan pitoa suhteessaan, mutta se ei ole silloin tasa-arvoista.

Usein se onkin niin että mies korostaa omaa menestystään että saa naisen tuntemaan itsensä huonoksi. Menestyneet miehet on narsisteja eikä ne kohtle naisia hyvin.

• Kaisanoasaa kirjoitti:

Usein se onkin niin että mies korostaa omaa menestystään että saa naisen tuntemaan itsensä huonoksi. Menestyneet miehet on narsisteja eikä ne kohtle naisia hyvin.

Oman egon pönkittäminen muita alentamalla kertoo heikosta itsetunnosta tai vääristyneestä minäkuvasta versus muut ihmiset.

Itseensä saa olla tottakai tyytyväinen, mutta tuommoinen nenänvarsi katsominen on varsin epämiellyttävä piirre ihmisessä.

• semmostase

Kateellisuus on kansan tauti. Ei olemiehen vika jos nainen ei ole älykäs jotta menestyisi.

• Ai, nyt se on taas näinpäin.

• jgjhkhjkhkghkhj

Niinpä. En ole koskaan kuullut kenenkään naisen valittavan, että mies on liian menestynyt.

• perustrollausta

Joku nainen tai valkoritari luultavasti trollaa ja yrittää sekoittaa soppaa.

• ammattikoululain

Minulle miehen menestyminen ei sinänsä olisi ongelma, mutta käytännössä menestynyt mies haluaa tasoistaan naista rinnalle esim. kohtuunättiä & älykästä tai nuorempaa kaunotarta. Jos menestyjä on uransa alussa, mutta omaisuutta ei vielä ole kertynyt, niin miehelle saattaa olla hyvinkin tärkeää se, että reissataan yhdessä ja näytetään menestyneiltä, mutta niin että naisen pitää maksaa omat kulunsa.

Menestyvillä yritysjohtajilla on enemmän narsistisia piirteitä kuin muulla väestöllä. Varmasti yrityselämässä hyvät arvot tuovat hyviä tuloksia, kun taas esimerkiksi narsistinen dominoija ei ole ihanteellinen kumppani. Välttämättä iso omakotitalo, kallis auto ja kalliit matkat eivät riitä tekemään naisesta onnellista. Toki niitäkin on, jotka roikkuvat huonossa suhteessa rahan ja lasten takia.

Tunnen jonkun verran alemmuudentunnetta siitä, että en ole opiskellut enempää. Taloudellisista syistä enempi opiskelu ei ole ollut mahdollista. Älystä opiskelu ei ole kiinni, mutta olosuhteet eivät ole olleet suotuisat opiskelulle.

• Nainen39vee

No kun palstalta on opittu, että kaikenlaiset miehet ovat turn off naisille. Tämä sinänsä oli raikas aloitus muiden valitusten keskellä, joten pointsit siitä.

• Hehheee... alkaa sullakin pessimismi lipsumaan pöksyihin. Heh...

Ei pahalla, mutta niin innokkaasti olet yrittänyt vääntää ja kääntää rautalankakiepin kanssa näitä.

• Nainen39vee
        Dissident kirjoitti:

Hehheee... alkaa sullakin pessimismi lipsumaan pöksyihin. Heh...

Ei pahalla, mutta niin innokkaasti olet yrittänyt vääntää ja kääntää rautalankakiepin kanssa näitä.

:D

Joo ei loputtomiin jaksa :D

• Nainen39vee kirjoitti:

:D

Joo ei loputtomiin jaksa :D

Joo. No oot kyllä ollut uskomattoman pitkään optimisti ja malttanut aika helkatin hyvin pitää asiallisen linjan.

Mä oon vaan tullut itse siihen tulokseen, että jos joku haluaa nähdä maailman pahana paikkana ja epäoikeudenmukaisena, eipä paljoa muuta näekään.

Mutta on se hyvä miettiä, että noi sun positiiviset ja realistiset viestit jää tänne elämään. Niitä voi lukea moni, vaikkei kommentoikaan niitä. Että saat takuulla positiivista aikaan, vaikka siitä ei merkkiä näykään.

Mutta tässä kiitos hyvistä kirjoituksistasi.

Kiitos.

• Nainen39vee
        Dissident kirjoitti:

Joo. No oot kyllä ollut uskomattoman pitkään optimisti ja malttanut aika helkatin hyvin pitää asiallisen linjan.

Mä oon vaan tullut itse siihen tulokseen, että jos joku haluaa nähdä maailman pahana paikkana ja epäoikeudenmukaisena, eipä paljoa muuta näekään.

Mutta on se hyvä miettiä, että noi sun positiiviset ja realistiset viestit jää tänne elämään. Niitä voi lukea moni, vaikkei kommentoikaan niitä. Että saat takuulla positiivista aikaan, vaikka siitä ei merkkiä näykään.

Mutta tässä kiitos hyvistä kirjoituksistasi.

Kiitos.

Kiitos, mukava kuulla! Ja onhan se totta, että ehkä joku niistä voi saada myöhemminkin jotain. Itse asiassa aluksi en edes tajunnut, miten katkeria ja negatiivisia jotkut tyypit täällä ovat ja yritin ihan vilpittömästi tsempata joitain kirjoittajia. Aika pian tosin huomasin, että se on ehkä aika turhaa... Osittain sen takia laitoin nimimerkkiin iän, että tyypit tajuisivat, että puhun vähän pitemmän näkökulman perspektiivistä - tai ainakin toivoin että tajuaisivat. Vähän turhauttavaa - täälläkin voisi olla hyviä keskusteluja, mutta nuo tietyt ketjut tukkivat koko areenan :D

• Nainen39vee kirjoitti:

Kiitos, mukava kuulla! Ja onhan se totta, että ehkä joku niistä voi saada myöhemminkin jotain. Itse asiassa aluksi en edes tajunnut, miten katkeria ja negatiivisia jotkut tyypit täällä ovat ja yritin ihan vilpittömästi tsempata joitain kirjoittajia. Aika pian tosin huomasin, että se on ehkä aika turhaa... Osittain sen takia laitoin nimimerkkiin iän, että tyypit tajuisivat, että puhun vähän pitemmän näkökulman perspektiivistä - tai ainakin toivoin että tajuaisivat. Vähän turhauttavaa - täälläkin voisi olla hyviä keskusteluja, mutta nuo tietyt ketjut tukkivat koko areenan :D

Joo. On täällä ihan hyviäkin keskustelijoita ja noissa maailmanmarmatusviestiketjuissakin pääsee miettimään itsekin mielipiteitään hauskoistakin ideoista.

Oikeastaan ois kiva jos hyvät kirjoittajat ja keskustelijat pysyis vahvoina, eikä välittäis trolleista ja jankuttajista. Antaa heidän jauhaa jos sillä saavat paremman mielen mukamas. Keskittyis itse pysymään rauhallisesti oman mielipiteen takana, silti avoimena.

• Munaotus

Miehen ei tarvii menestyä naista saadakseen. Naisia saa ihan kaikenlaiset miehet, käyhät ja jännämiehet vankilassa. Tärkeintä on että on rohkea ja menee naisille juttelee.

• Menestyneellä miehellä riittää naisia..

Liikaa kilpailua..

Ei voi koskaan luottaa kun on kaikennäkösiä hepsankeikkoja aina pyörimässä ympärillä. :D

• TotuudenÄäni

Menestyneisyyden ja pääoman heiluttelu on niin amerikkakulttuuria ja se näkyy nykyisessä musiikki/elokuvakulttuurissa.

Ikävä kyllä se on mautonta Atlantin tällä puolella, eikä muutenkaan tuo onnea. Ei mene edes hyvän huumorin puolelle.

Kuitenkin sitä tapahtuu koska ihmiselle on tyypillistä päästyään pitemmälle kuin muut että haluaa jakaa sen muiden kanssa. Amerikkalaiskulttuuri johtaa väärään reaktioon, kehuskeluun, vaikka se pitäisi jakaa tukemalla toisiaan ystävä/rakkaussuhteessa. Junttimaisuus ei ole seksikästä

• Missähäntä

arvon aloittaja on menestynyt niin hyvin, ettei kehtaa duunarinaisen kanssa esiintyä? Ongelma lienee enempikin siinä, ettei sen "menestyneen" ego kestä esiintyä vähemmän menestyneen kera. Jokuhan saattaa tulkita asiaa jopa siten, että menestyksen päiväsi ovat takana ja silloin ei hyvä heilu. Ihmisen ei tarvitse aina olla kulmakunnan äyrikuningas ollakseen menestyjä. Melko pinnalliselta vaikuttava aloittaja, ehkä menestyjä :)

• absoluteblonde

Menestynyt mies on minulle turn on muiden piirteiden joukossa, olen tavannut ihan älyttömän mukavia ja sympaattisia, rikkaita ja menestyneitä miehiä ja olen myös lempannut todella menestyneitä, egoistisia tai muuten omituisia miehiä, joten menestys ei itsessään riitä pitämään yllä kiinnostustani, mutta menestys tekee ihmisestä mielenkiintoisemman.

Olen itse empaattinen, huumorintajuinen ja kaunis nainen ja vaikken tule mistään rikkaista piireistä en pidä itseäni huonompana kuin minua varakkaammat. minusta on muutenkin mielenkiintoista tutustua ihmisiin jotka tulevat eri lähtökohdista kuin minä, olen oppinut älyttömästi ihan vaan juttelemalla näiden ihmisten kanssa.

• itseoletselväegoisti

Sinä mikään empaattinen ole.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      90
      10265
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2885
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      20
      2336
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      158
      2079
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      22
      2037
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1971
    7. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      52
      1856
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      31
      1843
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      103
      1522
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1296
    Aihe