Onko "metoo" lopullinen kuolinisku hcätmeille?

deathknell

Iltasanomien päätoimittaja Ulla Appelsin puuttui kirjoituksessaan #metoo kampanjaan aika suorasukaisesti ja nimenomaan sen tuomiin kielteisiin vaikutuksiin kuten:

1. Mihin vedetään häiriköinnin rajat?

"Jos lähdetään kriminalisoimaan kaikkea mahdollista seksuaalisesti vihjailevaa puhetta, mihin se raja sitten lopulta vedetään? Onko kenties pikkujouluissa heitetty huono vitsi tulevaisuudessa mahdollinen irtisanomisen syy? Tai jos kehut kollegasi ulkonäköä kömpelösti töissä, pitäisikö siitä saada tuomio?"

2. Mikä on oikeudenmukainen seuraus seksuaalisesta häirinnästä?

"Tapaukset eivät ole millään lailla yhteismitallisia. Entä jos kyse onkin yksittäisestä ja hyvin vähäisestä teosta, johon ei liity mitään rikollista ja jota henkilö ei ole tarkoittanut pahalla ja jota hän katuu? Onko tässäkin tapauksessa oikein, että nimi huudetaan julki ja ihminen menettää maineensa ja työnsä ja koko elämä tuhotaan?

Länsimaisessa yhteiskunnassa ajatellaan, että tappajakin voidaan kärsityn oikeuden tuomion jälkeen palkata töihin. Onko sosiaalisen median tuomio seksuaalisesta häirinnästä sellainen, että sitä on istuttava koko loppuelämä?"

3. Kuinka vanhoista synneistä on reilua joutua julkisesti tilille?

"Yhdysvalloissa on nostettu esiin vuosikymmeniä vanhoja tilanteita, joissa esimerkiksi nimeltä mainitun näyttelijän väitetään joskus puristaneen takamuksesta tai rinnasta. "

4.Mihin katosi länsimaisen yhteiskunnan hieno periaate: ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan?

"Yhdysvalloissa ollaan jo siinä pisteessä, että syyttömyydellä ei ole intohimoisemmille Me too -ihmisille mitään väliä. Esimerkiksi amerikkalaiskirjailija Emily Lindin julisti hiljattain, että hän ei ole lainkaan huolissaan, vaikka syyttömät miehet menettäisivät työpaikkansa väärien ahdistelusyytösten takia. Lindinin mielestä patriarkaatin tuhoaminen on niin hieno asia, että muutama syytön miesuhri sinne tai tänne ei haittaa."

Veikkaan, että jos tämä #metoo kampanja karkaa kokonaan lapasesta niin se on sitten se vihoviimeinen kuolinisku hcätmien viimeisille promillen miljoonasosan naisensaantimahdollisuuksille.....eihän ruma hardcore ätmi kohta enää uskalla lähestyä naista ollenkaan baarissa, saa pakkien lisäksi vielä syytteet seksuaalisesta ahdistelusta

27

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deathknelli
    • huoriako.vain

MeToo-kampanjan kohdalla unohdetaan oikeasti se, että kampanja leimaa vain merkityksettömän kokoisen miesryhmän. 3 miljardista miehestä muutama tuhat, ei tuolla tuhota miesten uskottavuutta.

Toisaalta kampanja on esim. Harvey Weinsteinin osalta nostanut esiin isommankin ongelman, naiset todellakin alistuvat vuosien kestoisiin seksuaalisuhteisiin päästäkseen urallaan eteenpäin. Tästä on hyvä puhuakin, hyveellisemmät kanssasisaret ovat oikeasti se suurin uhriryhmä. He jäävät vaille työtä vaikka he voisivat olla parempia näyttelijöitä kuin sängystä nosteensa saaneet "megatähdet".

• Aika paljon kampanjan myötä löytyi myös miesten taholta hyväksikäytettyjä miehiä...

• SolitudeMan1977_

Ratkaisu on siinä, että aloitteiden tekeminen siirretään pysyvästi naisen vastuulle. Itse olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että aloitteen tekeminen kuuluu aina naiselle. Eipähän tule väärinymmärryksiä.

• NaiselleTehtäväksi

Samaa mieltä, naisen tehtävä olisi se aloitteen tekeminen, kun nainenhan päättää kenelle antaa pakit ja nainenhan se päättää hylkääkö vai hyväksyykö miehen.
        Miksi miehen pitää tehdä kaikki työ naisen eteen ja nainen vaan kylmästi sanoo joko ei tai kyllä hyväksyykö miehen.
        Saisivat naisetkin huomata, ettei se aloitteen tekeminen ole mikään ihan helppo juttu, kuten on pakkien antaminen.
        Pakkien antamiseen ei tarvitse mitään rohkeutta, senkun sanoo, että ei kiitos.

• 45645646464

Täytyy olla pelisilmää sen suhteen, kuka nainen näyttää olemuksellaan vihreää valoa. Jos asiallisesti lähestyy naisia vaikkapa baarissa, ei kukaan voi syyttää ahdistelusta.

• Niin, että herrasmiesmäiselle käytökselle on taas tilausta. Hyvä hyvä, metoo siis tekee herrasmiehille elämä helpoksi. :)

Korvaahuohottajat saa meetoo leimaa naamaan...

• Ei tuossa ole mitään eroa entiseen. Asiaton käytös ei ole koskaan ollut hyväksyttävää. Hyvä vaan, että tuo on nostettu kunnolla esille.

Jos ei tiedä tai ymmärrä milloin vastapuoli on antanut luvan lähestyä, ei lähestytä. Helppoa. Joo, vaatii tunneälyä, mutta vuorovaikutustaidottomat eivät ole muutenkaan parisuhdemateriaalia. :)

• lukuun

pitää paikkaansa että vaatii tunneälyä lukea rivin välistä kun taas miehiä kiinnostaa bonttaaninpi tapa lähestyä miestä vaikka miehllä olisikin tunneälyä.

• Pillujen--asiantuntija

Naiset voi pilata rumien ätmien elämän täysin jos ruma ätmi edes vilkaisee naista päin. Nainen haastaa oikeuteen ja naista uskotaan joten ätmi menettää työnsä. Jo moin sanominen voidaan tulkita häiriöksi.

• xcvdvvsdvdvzvsd

Tuskinpa ätmin lääppiminen ylittäisi uutiskynnystä.

• PhilipMorris

Fakta on se, että naisen kynnys tehdä seksuaalisesti vihjailevista/rajatapauksista olevista keisseistä isompi haloo tai jopa oikeusjuttu on SUORAAN verrannollinen miehen ulkonäköön/tasoluokitukseen. Komealle YTMille naiset sallii huomattavasti enemmän n.s törkyä. Joka muuta väittää polttaa kyllä jotain tupakkaa vahvempaa.

• iuttuyt

Ytmeillä on suurempi riski koska naiset voivat haluta huomiota ta rahaa, ätmin käräjille vetämisessä saisi itse vaan hävetä ja joutuisi ätmiä katselemaan enemmän.

• jäinmiettimään

Jos nainen tekee tuttavuutta baarissa ja hän ehdottelee seksiä, niin voisiko häntä syyttää seksuaalisesta ahdistelusta?

• NoLifeInc

Se olisi jo rikos ihmisyyttä kohtaan jos mies tekisi jotain niin typerää. Se olisi elämäni ylivoimaisesti onnellisin ja kiihottavin päivä jos edes yksi nainen edes yhden kerran elämässäni ehdottaisi minulle seksiä, mutta sellaista päivää ei tämän näköisenä rumiluksena ikinä näe:((

• Totuus-

Pysyn kaukana naisista. esim työhaastattelussa jos haastattelija on nainen niin haastattelu pitää tehdä julkisesti eikä missään työhuonessa mihin ei muut nää. Voi tulla syyte ihan vain sen takia että olen ätmi. Sellainen haastattelu olisi ensi torstaina työkkärissä ja pyysin että haastattelija olisi mies.

• Miesuhri2

"Suomessa vajaa puolet häirinnän ja raiskausten uhreista on miehiä. Saksalaistutkimuksessa 6 % naisista ja 18 % miehistä myöntää häirinneensä muita seksuaalisesti. Australiassa suhde on hieman alle tuon 1 : 3. Britanniassa töissä tai opiskelussa seksuaalista häirintää on kokenut 53 % naisista ja 20 % miehistä. Naisista 9 % ja miehistä 4 % oli lopettanut työsuhteensa sen vuoksi. Miesuhreja ei saa vaientaa #metoo:ssa."

"Kansallisen rikosuhritutkimuksen mukaan Suomessa 1,1 % miehistä ja 1,3 % naisista pakotettiin sukupuoliyhteyteen ja 1,1 % ja 1,2 % muuhun sukupuoliseen kanssakäymiseen"

"Yhdysvaltojen kansallisessa rikosuhritutkimuksessa miesten raiskaajista 46 % oli naisia. Jonkinlaista pakottamista seksiin kokee arviolta 50 % miehistä. Yliopistoissa opiskelevista naisista 23 – 46 % myönsi painostaneensa miehiä seksiin verbaalisesti, pitämällä väkisin paikallaan, asein tai muuten."
      Lisää täällä: https://vapaasana.net/2017/12/09/kolmannes-seksuaalisesti-hairityista-ja-puolet-raiskatuista-on-miehia/

• Honro

Tapasin juuri erään naisen jota harmitti, kun kukaan ei ole seksuaalisesti edes pikkuisen häirinnyt häntä. Hän ihmetteli mikä hänessä on vikana. että näinkin ajatellaan.

• Buhahaha

HC-ätmien kannalta metoo-kampanjalla ei ole mitään merkitystä... ilman naista oli ennen sitä, ja ilman naista on sen jälkeenkin.

• vapaajumalankaritsa

Ovat lukeneet liikaa kapitalistin kamasutraa, eli Laasosen roskajännäriä, nämä Klementiinit ym. Rakkaus ei ole kapitalismia eikä omistamista eikä palikkatesti idiooteille. Se on Jumalan lahja, se ylittää kaiken. Älkää viitsikö idiootteja olla, älkääkä apinoiko ja idolisoiko toimittelija Persimonia.

• SeksuaalinenAhdistus

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005511233.html

"Nainen syyttää hierojaansa liian intiimistä hieromisesta – esitutkinta valmis.
      30-vuotias nainen teki viime toukokuun viimeisenä päivänä poliisille ilmoituksen, kun oli kokenut muutamaa päivää aikaisemmin joutuneensa hierojan seksuaalisen ahdistelun uhriksi.
      Nainen oli mennyt 47-vuotiaan miehen hierottavaksi.
      Hieronta tapahtui miehen yksityisasunnossa.
      Esitutkinnassa nainen kertoi käyneensä saman miehen hierottavana myös aiemmin useita kertoja, mutta tällä kertaa hierojan käytös ja koskettelu oli naisen mielestä edennyt intiimiksi."

Tästä lähtien naista saa hieroa vain naishieroja, koska mieshieroja on automaatisesti seksuaalinen ahdistelija, kun koskettelee naista.
      Halaamiseenkin katsotaan seksuaaliseksi ahdisteluksi nykyään.
      Koska naisen koskettaminenkin on seksuaalista ahdistelua, niin miten mieshieroja uskaltaa naista hieroa, koska nainehan voi nostaa syytteen seksuaalisesta ahdistelusta.

• näinsevaanmenee

No siis mä en ymmärrä miksi kukaan nainen edes suostuu miehen hierottavaksi, totta hitossa siinä samalla ajattelee panevansa kyseessä olevaa naista - minä ainakin yrittäisin jatkuvasti "vaivihkaa"/huomaamatta hieroa naista vähän sieltä sun täältä jos olisin hieroja ammatiltani. Tauoilla kävisin sitten runkkaamassa ja fantasioisin hieronnan kohteena olevaa naista.

• Buhahaha
        näinsevaanmenee kirjoitti:

No siis mä en ymmärrä miksi kukaan nainen edes suostuu miehen hierottavaksi, totta hitossa siinä samalla ajattelee panevansa kyseessä olevaa naista - minä ainakin yrittäisin jatkuvasti "vaivihkaa"/huomaamatta hieroa naista vähän sieltä sun täältä jos olisin hieroja ammatiltani. Tauoilla kävisin sitten runkkaamassa ja fantasioisin hieronnan kohteena olevaa naista.

Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, ei mieslääkäritkään voisi hoitaa naisia, ja miesgynekologit olisivat mahdoton ajatuskin. Silti moni nainen suosii heitäkin, ovat kuulemma hellävaraisempia kun naiset. Jotkut miehet pystyvät hoitamaan työnsä silloinkin, kun siihen liittyy alastomia tai vähäpukeisia naisia. Samaa olen kuullut seksilehtien kuvaajistakin. Niin että oma puutteessa olemisesi ei ehkä ole ihan yleistettävissä kaikkeen.

• näinsevaanmenee kirjoitti:

Ajattelu ei ole tietääkseni rikos :D

Asiakaspalvelutaidot ovat normaali osa hierojan ammattitaitoa ja myös tärkeämpi ominaisuus kuin esim. asiakaspalvelijan sukupuoli. On silkkaa typeryyttä karkottaa asiakkaansa ja heikentää tienestejään kohtelemalla asiakkaita epäsovinnaisesti. Ammattihierojakin varmaan arvostaa sitä, että asiakaskunta on monipuolista eikä koostu pelkästään 50-vuotiaista kaivinkonekuskeista?

Jotkut eivät tietenkään pysty pitämään fantasioita ajatuksiensa tasolla, vaan kokevat pakottavaa tarvetta sisällyttää myös asiakkaansa niihin. Jos omat fantasiat ovat näinkin julkisia, niin kyllä syyttäjäkin saa ottaa niihin osaa. Sama koskee muitakin työympäristöjä.

• Buhahaha kirjoitti:

Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä, ei mieslääkäritkään voisi hoitaa naisia, ja miesgynekologit olisivat mahdoton ajatuskin. Silti moni nainen suosii heitäkin, ovat kuulemma hellävaraisempia kun naiset. Jotkut miehet pystyvät hoitamaan työnsä silloinkin, kun siihen liittyy alastomia tai vähäpukeisia naisia. Samaa olen kuullut seksilehtien kuvaajistakin. Niin että oma puutteessa olemisesi ei ehkä ole ihan yleistettävissä kaikkeen.

Juurikin näin... ei miehiä voi alkaa dissata pelkän sukupuolensa tai seksuaalisuutensa perusteella. Eri asia sitten, jos kikkeli johdattaa lainsäädännön rajamaille ja lain määräämien käyttäytymisen minimivaatimusten (sillä sitähän lait ovat; minimivaatimuksia) ohi... Moisesta kuuluukin saada sanktio.

• Ulla Appelsinilla on tapana kirjoittaa asiaa.

Niin tälläkin kertaa.

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe