Syvämietteisyyden rajoilla

vaeltajaX

"Kärsimys ei välttämättä tarkoita sen tuntemista, vaan voit olla vain sen alainen, kunnes voit huonosti."

8

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 68553

      Se voi olla näinkin.

    • oppia_ikä_kaikki

      Samaa ajatusta mukaillen: Eläminen ei välttämättä tarkoita sen ymmärtämistä, vaan voit kohdata sen joka päivä, kunnes - no, kuolet - ymmärtämättä siitä koskaan mitään.

      • Cobe

        Koska ymmärtäminen ja oikeassaoleminen tuntuu nykyään olevan kaikkein tärkeintä:
        "Luulet ymmärtäväsi, kunnes huomaat ymmärtäneesi väärin".


      • planeetta_eikirj
        Cobe kirjoitti:

        Koska ymmärtäminen ja oikeassaoleminen tuntuu nykyään olevan kaikkein tärkeintä:
        "Luulet ymmärtäväsi, kunnes huomaat ymmärtäneesi väärin".

        Luulin kerran, että olen väärässä.


      • oppia_ikä_kaikki
        Cobe kirjoitti:

        Koska ymmärtäminen ja oikeassaoleminen tuntuu nykyään olevan kaikkein tärkeintä:
        "Luulet ymmärtäväsi, kunnes huomaat ymmärtäneesi väärin".

        "Luulet ymmärtäväsi, kunnes huomaat ymmärtäneesi väärin".

        Erehtyminen on kaiken oppimisen äiti.


    • Kärsimys on pahin asia mitä on. Nautinto on parasta mitä on. Mutta onko nautinnon puuttuminen tai se, että jättää käyttämättä hyväkseen tilaisuutta nauttia yksiselitteisesti kärsimystä.

      Itselläni on paljon kieltäymystä nautinnoista ja siinä mielessä olen jatkuvasti kärsimyksen alainen ja aloinkin voida huonosti. Tuo huono olo purkaantui motiiviksi toimia, mutta siitä huolimatta voin jatkuvasti huonosti, vaikka toimin koko ajan.

      Yksin jatkuva voimakas nauttiminen voi muuttaa sen että on kärsimyksen alainen tai huonovointinen.
      Pitäis viissiin lähteä nauttimaan tölkki olutta??

    • Kärsimyksen alaisena oleminen tai huono vointi purkautuu motiiviksi toimia. Niin esimerkiksi muslimit Ruotsissa polttavat autoja ja venäläiset hyökkäilevät siellä sun täällä maailmassa, koska ovat saaneet motivaation toimia. Tuo, että motiivi toimia voi olla pahan tekemistä, satunnaista muiden asioihin sekaantumista tai organisoitua hyvän tekemistä on sitten asia erikseen.

      Itselläni kärsimyksen aihettama motiivi toimia purkautuu päämäärättömään muiden asioihin sekaantumiseen eli jopa trollaukseen. Motiivini ei suuntaudu hyvän tekemiseen eikä myöskään pahan tekemiseen. Se, että motiivi suuntautuu päämäärättömästi pitkittää vain huonoa oloa eikä ollenkaan parane. Jos tekee pahaa muille niin alkaa nauttia pahan tekemisestä ja paranee, ja jos tekee hyvää muille niin ajattelen silloinkin että paha olo vain jatkuu.

      Näyttää siltä, että pahan tekeminen on ainoa tapa lopullisesti päästä eroon huonosta olostaan. Sillä nauttia voi vain muiden kustannuksella ja jatkuva nauttiminen on ainoa keino voittaa kärsimys ja paha olo.

    • Anonyymi

      Miksihän tätä aloitusta ei suvaita tähän uusimpien aloitusten joukkoon?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe