Ostaessa jogurttia, lusikan puute

Kotitarvefilosofi

Toista oli Thaimaassa. Kun osti jogurttia, myyjä antoi muovilusikan kutakin jogurtti- tai välipalapurkkia kohden. Jos on kaupunkikierroksella ja ajattelee, että ostaisi kaupasta jogurtin välipalaksi, joutuukin miettimään, mistä saisi lusikan. Missä on kahviautomaatti, siellä on vain ohuet puutikut, niillä jogurtin lipittämistä olen kokeillut mutta laihoin tuloksin.
Kampin Alepassa, siellä palvelukeskuksen vieressä, minulla tuli riita myyjän kanssa. Kysyin kassalta, olisiko jogurtille lusikkaa. Hän sanoi että ei. Kun pakkasin ostoksia, näin, että kassatiskin alla oli purkissa kertakäyttölusikoita ja sanoin että on. Toinen asiakas antoi sieltä sellaisen minulle. Myyjä sanoi että vastaisuudessa tämä ei käy, ja sen jälkeen tuli tiskille teipattu lappu: kertakäyttölusikka 0,05€.

Kertakäyttöastiaosastolla on kyllä iisiä tehdä pikkulusikkapussiin lusikan mahtuva reikä. Mutta miettisittekö, kauppiaat, tuoko niuhotus hyödytyksen kaupankäyntiinne? Tuota alepaa kiersin sitten kyllä kauempaa.

18

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalle-lusi
      • Äijänkäppänä_

        Kuljetko sinä aina lusikka taskussa?


    • Juon.jugurttini

      Minä ostan ainoastaan juotavaa jugurttia. On ekologista ja sen nauttimiseen ei tarvitse erikoistyökaluja.

      • Äijänkäppänä_

        Juotava jogurtti on isommassa ja paksummassa muoviputelissa. Joten puheesi ekologisuudesta: ( )¤( )


    • jamaailmapelastuu

      Muovit pannaan. Jugurtinkin voisi myydä muuten kuin muovissa. Muovilusikat ei ole mikään välttämättömyys koko maailmassa. Mutta ennen kaikkea: kadulla syöminen on rumaa! Hyvä tavaton, mitä käytöstapoja...

      • Aloittaja_

        Varmaan täytyisi olla oma muki ja lusikka mukana. Omaan mukiin sitten myyjä valuttaisi jogurttia. Kyllä on kaatopaikkaongelmat nyt ratkaistu! Ja vielä tiskipesuainetta ettei kotiin kuljettaessa vaatteet likaannu.
        Kyllä panen näitten palautteiden perusteella maamme meijerit boikottiin.


    • Muovimuuvi

      Muovit heittää mereen entisten sekaan tai haudata rantahiekkaan pois silmistä.

      • Prsaukinen

        Täällä pk-seudulla muovit poltetaan energiaksi, ainoastansa ilmakehän hiilidioksidit lisääntyvät sen seurauksena.
        Sinunkaltaisen sottapytyn kanssa en kyllä naimisiin menisi.


    • Sokeriajamuovia

      Älä sinä sitä Thaimaata ihannoi. Aasian maat ovat suurelta osin vastuussa mereen päätyvästä mikromuovista. Itse en syö jugurttia, enkä muutakaan muoviin pakattua.

    • luonnonlakeus

      Jos on lusikalla annettu, niin ei voi jugurttipurkkiinkaan sellaista vaatia.

    • tapansakullakin

      Minulla on kesäisin pakastepussissa oma lusikka jota pidän käsilaukussa. Ei ole mikään ongelma ostaa viili tai jogurtti purkkia ja syödä sitä puiston penkillä.. En minä ainakaan kadulla kävellessä syö..

      • Sama_se_äijä

        En kuulu käsilaukunheiluttajiin.
        Kyllä se vaan on ekologisinta siellä kertakäyttöosastolla pölliä yksi pieni lusikka. Reiästä tulee niin pieni, ettei kukaan edes huomaa mitään.


      • Sokeriajamuovia

        Jugurtti on yksi turhimmista elintarvikkeista. Osta välipalaksi hedelmä, et tarvitse lusikkaa.


    • Lusikalla.annettu

      Maailma hukkuu muovijätteeseen. Karmeaa ajatella, että miljoona-asutuksen maassa joka jugurttipurkkiin liitetään lusikka. Purki ja lusikka sitten roskiin huolettomasti. Kiitokset, että meillä pitää kertakäyttölusikasta maksaa.
      Miksi ostat lusikalla syötävää jugurttia, kun sitä on myös juotavassa muodossa. Pitääkö aamiaiseesi olla jugurtti? Kyllä kannattaa ottaa lusikka kotoa mukaan, se ei paljon laukussa paina, onhan siellä muutakin tavaraa.

    • Sama_se_äijä

      Kyllä taidatte helvettiin joutua, jotka maan ekologisimmalle ihmiselle niuhotatte yhdestä muovilusikasta.

      • Lusikalla.annettu

        Ahaa, siis vain tälle yhdelle pitää olla lusikka, koska hän on maan ekologisin ihminen. Minä sain sen käsityksen, että kirjoittaja toivoo muovilusikkaa jokaiseen jugurttipurkkiin.
        No sittenhän maailma pelastuu.


      • Sokeriajamuovia

        Onneksi en usko satuihin helvettistä tai taivaasta. Kaltaisesi muka "maan ekologisemmat ihmiset" tekevät muovilusikoillaan tästä maapallosta helvetin.


    • Vuole, vittu, puusta!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe