Jokaiselle on se oikea

meneeköseniin

Onko jokaiselle se oikea totta vai pelkkää hömpötystä? Ja se kun sanotaan, että kyllä se tulee eteen. Sanotaanko niin vain sen takia, ettei ihminen täysin masentuisi.

72

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • demeboy

      Iha hömppää lässytystä. Ei kenellekkään ole "sitä oikeaa." Jenkki romantisoitua höpönlöpöä. Kyllä ihmiset rakastuu ja jotkut viettävät vielä vanhuksina sunnuntaiaamuja samassa kahvilassa käsikädessä.
      Vinkkaisin, että anna elämän virrata ja iloitse aina kun siihen on aihetta. Ihmisten välille tulee riitoja ja suhteisiin lommoja, mutta se on elämää :( Jos joku on sinulle tärkeä niin yritä sopia ja kulkekaa eteenpäin. Muista että unohtaminen ei ole sama asia kuin anteeksianto! :)

      • demeboy

        Vielä edelliseen lisätäkseni: en usko, että sinulla on aihetta täysin masentua. Jotkut saattavat sanoa "lohdutus-mielessä" että kyllä se oikea vielä tulee. Toiset saattavat jopa tarkoittaa sitä. "Se oikea" on aika joustava termi :D


    • Nicitönnä

      Se oikea tarkoittaa pikemminkin sitä, että kuka tahansa voi olla se oikea, jonka siksi oikeaksi koet. Ei siis ehkä kannata takertua ajatukseen, että se on jostain ennalta valittu ja putoaa puusta eteesi.

      Voihan se olla se joka putoaa puusta eteesi, mutta sulla on merkittävä rooli siinä mitä teet asian eteen kohdatessasi ihmisiä, jotka koet oikeiksi. Ilman jonkunlaista vaivannäköä suhdetta ei synny, eikä suhteena säily. Ei tuu kuin manulle illallinen.

    • Jokaiselle on useampi oikea. Ja vaikka suhde päättyisi myöhemmin eroon, ei se tarkoita, että kyseinen henkilö olisi ollut väärä.

      • Buhahaha

        Mutta jos kaikki eivät saa suhdetta, ei oikein voi sanoa että JOKAISELLE on useampi oikea.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Mutta jos kaikki eivät saa suhdetta, ei oikein voi sanoa että JOKAISELLE on useampi oikea.

        Se on sitten eri asia, jos ei edes uskalla yrittää, kuten esim. sinä. Ethän sä voi tietää kuinka oikea olisi ollut sekin nainen, joka sua tällä palstalla koitti pokata.


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        Se on sitten eri asia, jos ei edes uskalla yrittää, kuten esim. sinä. Ethän sä voi tietää kuinka oikea olisi ollut sekin nainen, joka sua tällä palstalla koitti pokata.

        No, mutta kun mulle on moneen kertaan tälläkin palstalla sanottu että "jos ei tiedä mikä on sallittua ja mikä ei, on parempi pysytelläkin kaukana naisista", niin enhän minä kilttinä ja kunnollisena voi olla noudattamatta tuota ohjetta.


      • Buhahaha kirjoitti:

        No, mutta kun mulle on moneen kertaan tälläkin palstalla sanottu että "jos ei tiedä mikä on sallittua ja mikä ei, on parempi pysytelläkin kaukana naisista", niin enhän minä kilttinä ja kunnollisena voi olla noudattamatta tuota ohjetta.

        Höpöhöpö ja seliseli.. ja tuon tiedät itsekin.

        Mä otan nyt iltapäivänokoset..


      • Buhahaha
        Wwuwuw kirjoitti:

        Höpöhöpö ja seliseli.. ja tuon tiedät itsekin.

        Mä otan nyt iltapäivänokoset..

        Ei kun tuo on ihan totta, siinä en juksaa yhtään. Minä olen sanonut monesti, että mulle on vaikeaa (=liki mahdotonta) lukea naisesta sitä että onko se minusta kiinnostunut vai ei ja tuonut sen ilmi esim. noissa metoo-aiheisissa keskusteluissa. En ole pysynyt kärryillä siinä, kuinka monta kertaa olen tulkinnut naisen käytöksen siten että hän on kiinnostunut juuri minusta, mutta poikkeuksetta se nainen on ollut sellainen innostunut kaikkia kohtaan eikä siinä ole ollutkaan mitään sen syvempää. Muutaman kerran se on johtanut todella epämiellyttävään lopputulokseen.


      • Buhahaha kirjoitti:

        Ei kun tuo on ihan totta, siinä en juksaa yhtään. Minä olen sanonut monesti, että mulle on vaikeaa (=liki mahdotonta) lukea naisesta sitä että onko se minusta kiinnostunut vai ei ja tuonut sen ilmi esim. noissa metoo-aiheisissa keskusteluissa. En ole pysynyt kärryillä siinä, kuinka monta kertaa olen tulkinnut naisen käytöksen siten että hän on kiinnostunut juuri minusta, mutta poikkeuksetta se nainen on ollut sellainen innostunut kaikkia kohtaan eikä siinä ole ollutkaan mitään sen syvempää. Muutaman kerran se on johtanut todella epämiellyttävään lopputulokseen.

        No jos joku täällä kirjoittaa, että se on susta kiinnostunut, niin eiköhän se sitten ole susta kiinnostunut. Plus että sähän olet täällä kertonut tästä ongelmastasi, joten ei sekään ole esteenä...ja tämä nainenhan jätti vielä oven auki, jos muutat mieltäsi.


      • äöäöäkjhgdd
        Wwuwuw kirjoitti:

        No jos joku täällä kirjoittaa, että se on susta kiinnostunut, niin eiköhän se sitten ole susta kiinnostunut. Plus että sähän olet täällä kertonut tästä ongelmastasi, joten ei sekään ole esteenä...ja tämä nainenhan jätti vielä oven auki, jos muutat mieltäsi.

        Joo, olin. En kuitenkaan halua aiheuttaa ahdistusta tai paniikkia kenellekään.

        Halusin vain osoittaa, että jos ajatusmaailma on tarpeeksi vivahteikaikas ja mielenkiintoinen, sen ulkonäön, rahan ja statuksen tavallaan unohtaa. Ihminen itsessään riittää.

        Hyvä kuitenkin, ettei Buhaha ollut kiinnostunut. Olen vähävarainen, ja monet asiat sitovat minut nykyiselle asuinpaikkakunnalleni.

        Olisin ollut joka tapauksessa pettymys.


      • Buhahaha
        äöäöäkjhgdd kirjoitti:

        Joo, olin. En kuitenkaan halua aiheuttaa ahdistusta tai paniikkia kenellekään.

        Halusin vain osoittaa, että jos ajatusmaailma on tarpeeksi vivahteikaikas ja mielenkiintoinen, sen ulkonäön, rahan ja statuksen tavallaan unohtaa. Ihminen itsessään riittää.

        Hyvä kuitenkin, ettei Buhaha ollut kiinnostunut. Olen vähävarainen, ja monet asiat sitovat minut nykyiselle asuinpaikkakunnalleni.

        Olisin ollut joka tapauksessa pettymys.

        Vika ei ole sinussa vaan siinä että minun rippeinä oleva itsetuntoni ei kerta kaikkiaan enää kestä edes ajatusta seurustelusta. Alkaen nyt vaikka siitä että en pysty enää uskomaan siihen, että tällaisella trollipalstalla anonymiteetin suojasta lauotut kommentit (jotka kaikessa radikaaliudessaan ovat esim. sellaisia että 40-v naiset eivät ole kategorisesti kurppia) riittäisivät kantamaan kovinkaan pitkälle oikean elämän ihmissuhteissa. Sinä et siis aiheuta paniikkia taikka ahdistusta kenellekään, vaan se tulee minun oman pääni sisältä.


      • uiytuiytiuuytiu
        Buhahaha kirjoitti:

        Vika ei ole sinussa vaan siinä että minun rippeinä oleva itsetuntoni ei kerta kaikkiaan enää kestä edes ajatusta seurustelusta. Alkaen nyt vaikka siitä että en pysty enää uskomaan siihen, että tällaisella trollipalstalla anonymiteetin suojasta lauotut kommentit (jotka kaikessa radikaaliudessaan ovat esim. sellaisia että 40-v naiset eivät ole kategorisesti kurppia) riittäisivät kantamaan kovinkaan pitkälle oikean elämän ihmissuhteissa. Sinä et siis aiheuta paniikkia taikka ahdistusta kenellekään, vaan se tulee minun oman pääni sisältä.

        Nelikymppinen nainen ei koe olevansa kurppa, koska haluaa miellyttää ensisijaisesti sitä yhtä muutamaa vuotta vanhempaa miestä, josta on kiinnostunut. Niitä riittää, sinkkuja on hirmuinen määrä nykyään. Ihmissuhteet ovat hektisiä, ja usein lyhytkestoisia.

        Jokainen joka on ollut pitkissä parisuhteissa tajuaa, miten ihmisen "taso" on monimutkainen kokonaisuus. Nuoret tytöt toki arvostavat eniten ulkonäköä, koska ei ole elämänkokemusta. Olin sellainen itsekin.


    • Pieleenmennytelämä

      Sitä oikeaa ei ole olemassa. Jonkun vähemmän väärän SAATTAA joskus kohdata, löytääkin, vain menettääkseen sen sitten. Poikkeukset tästä ovat harvinaisia.

    • 0ld

      Ihan roskaa koko väite. Valehdellaan vain ihmisille että pysyvät elävien kirjoissa. Saa kuulla aina vanhempien ihmisten suusta, "on se ihme kun et ole ketään löytänyt", "kyllä susta joku nainen hyvän miehen saa". Vihaksi aina vetää kun näitä juttuja kuulee, päin naamaa valehdellaan.

    • Kyllä varmasti on useampikin mahdollinen oikea ihminen jokaiselle. On vaan niin monta mutkaa matkalla, että sellainen tulee vastaan, vielä niin, että kumpikin haluaa jotain yhteistä elämää.

      • Olen samaa mieltä osin, sillä tunsin yhden kivan Minnesotasta Yhdysvalloista tulleen vaihto-opiskelija - hänellä niitä oikeita saattoi olla jopa tuhat rapakon takana. Toisaalta minulla oli englannin opettajan lukiossa yksi nainen, joka oli ihan OK ja kiva hänkin. Hänellä ei sen sijaan mahdollisesti ollut ketään sopivaa koko Suomessa. Akateemisen koulutuksen saaneelle naiselle ei välttämättä joku tuunari kelpaa, joten sellainen nainen joutuu elämään koko elämänsä sinkkuna?

        Joskus juuri se oikea ei edes löydy Suomesta ja joskus ei edes koko Euroopasta, sillä yhteensopiminen ei kaikilla ole niin helppoa?

        Mitäs sunnuntaihin kuuluu?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Olen samaa mieltä osin, sillä tunsin yhden kivan Minnesotasta Yhdysvalloista tulleen vaihto-opiskelija - hänellä niitä oikeita saattoi olla jopa tuhat rapakon takana. Toisaalta minulla oli englannin opettajan lukiossa yksi nainen, joka oli ihan OK ja kiva hänkin. Hänellä ei sen sijaan mahdollisesti ollut ketään sopivaa koko Suomessa. Akateemisen koulutuksen saaneelle naiselle ei välttämättä joku tuunari kelpaa, joten sellainen nainen joutuu elämään koko elämänsä sinkkuna?

        Joskus juuri se oikea ei edes löydy Suomesta ja joskus ei edes koko Euroopasta, sillä yhteensopiminen ei kaikilla ole niin helppoa?

        Mitäs sunnuntaihin kuuluu?

        Tässähän tää telkkaria kahtoen....otan rennosti..


      • Dissident kirjoitti:

        Tässähän tää telkkaria kahtoen....otan rennosti..

        Itse surffaan netissä kaupungin kirjastossa. Carelialle menen syömään kello 15, kun yksi ystävä tulee sinne. Itsekin otan päivän rennosti.

        Telkkaria ei tule kovin paljon katsottua, mutta illalla on edessä tv:n jännitysnäytelmä siitä, että tuleeko Niinistö valituksi oikealla kierroksella. Minulle Sauli tuntuu juuri siltä oikealta presidentiksi? Sinä et taida oikein olla kiinnostunut koko vaaleista?

        Mitä katsot televisiosta?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Itse surffaan netissä kaupungin kirjastossa. Carelialle menen syömään kello 15, kun yksi ystävä tulee sinne. Itsekin otan päivän rennosti.

        Telkkaria ei tule kovin paljon katsottua, mutta illalla on edessä tv:n jännitysnäytelmä siitä, että tuleeko Niinistö valituksi oikealla kierroksella. Minulle Sauli tuntuu juuri siltä oikealta presidentiksi? Sinä et taida oikein olla kiinnostunut koko vaaleista?

        Mitä katsot televisiosta?

        Katsoin Santtu-Matias Rouvalin haastattelun ja dokumentin ruotsalaisen huippu-urheilijan insestikokemuksesta.


      • Dissident kirjoitti:

        Katsoin Santtu-Matias Rouvalin haastattelun ja dokumentin ruotsalaisen huippu-urheilijan insestikokemuksesta.

        Täytyy tunnustaa se, että minua ei tuolaisesta aiheet kiinnosta. Yleensä tv:tä tulee katseltua uutisten muodossa YLE Areenasta. Tällä hetkellä viihdekäytössä on Netflix. Onko Sinulla käytössä jotain Netflixiä tai jotain maksullisia kanavia?

        Millä perusteella kaikille voisi olla joku juuri se oikea jossain?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa se, että minua ei tuolaisesta aiheet kiinnosta. Yleensä tv:tä tulee katseltua uutisten muodossa YLE Areenasta. Tällä hetkellä viihdekäytössä on Netflix. Onko Sinulla käytössä jotain Netflixiä tai jotain maksullisia kanavia?

        Millä perusteella kaikille voisi olla joku juuri se oikea jossain?

        Joo. Joskus kannattaa mennä mukavuusalueen ulkopuolelle dokumenttejs ja asiaohjelmia katsoessa...saa usein näkökulmia maailmaan...

        Ihmisiä on niin monenlaisia. Siksi löytyy myös sopivia ihmisiä kumppaniksikin. Kunhan ensin sisäistää itsensä ja mitä pitää elämässään tärkeänä...


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Joskus kannattaa mennä mukavuusalueen ulkopuolelle dokumenttejs ja asiaohjelmia katsoessa...saa usein näkökulmia maailmaan...

        Ihmisiä on niin monenlaisia. Siksi löytyy myös sopivia ihmisiä kumppaniksikin. Kunhan ensin sisäistää itsensä ja mitä pitää elämässään tärkeänä...

        No, oikeastaan minä olin joskus tosi hyvännäköinen ja lupaus hyvästä tulevaisuudesta. Silloin olisi ollut tarjolla paljon naisia, mutta erinäisten asioiden takia en vastannut tähän kiinnostukseen vaan olin ihastunut erääseen naiseen. Loppujen lopeksi taisin haluta kaksi kertaa vain sen yhden naisen, vaikka samaan aikaan oli muita kiinnostuneita. Aina ne haaveet eivät kohtaa.

        Tällä hetkellä on lievästi sanottuna epävarmaa tuleeko minusta menestyskirjailija. Ehkä olen vain taivaanrannan maalari, joka ei sitä juuri oikeaa löydä. Jostain syystä uskon, että juuri sen oikean löydän lopulta vanhana miehenä. En siis koskaan luovu toiveesta ennen 85 ikävuotta. Sen jälkeen naisesta ei kannata haaveilla, jos on vielä sinkku?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        No, oikeastaan minä olin joskus tosi hyvännäköinen ja lupaus hyvästä tulevaisuudesta. Silloin olisi ollut tarjolla paljon naisia, mutta erinäisten asioiden takia en vastannut tähän kiinnostukseen vaan olin ihastunut erääseen naiseen. Loppujen lopeksi taisin haluta kaksi kertaa vain sen yhden naisen, vaikka samaan aikaan oli muita kiinnostuneita. Aina ne haaveet eivät kohtaa.

        Tällä hetkellä on lievästi sanottuna epävarmaa tuleeko minusta menestyskirjailija. Ehkä olen vain taivaanrannan maalari, joka ei sitä juuri oikeaa löydä. Jostain syystä uskon, että juuri sen oikean löydän lopulta vanhana miehenä. En siis koskaan luovu toiveesta ennen 85 ikävuotta. Sen jälkeen naisesta ei kannata haaveilla, jos on vielä sinkku?

        No itse en kovin huolissaan ole naisista. On tässä elämässä paljon muutakin.

        No menestyskirjailijaksi tulemiseen tarvitaan varmaan pitkää paneutumista...ei se kerralla ehkä onnistu...


      • Dissident kirjoitti:

        No itse en kovin huolissaan ole naisista. On tässä elämässä paljon muutakin.

        No menestyskirjailijaksi tulemiseen tarvitaan varmaan pitkää paneutumista...ei se kerralla ehkä onnistu...

        "No itse en kovin huolissaan ole naisista. On tässä elämässä paljon muutakin."

        Joo, minä keskuttelin tänään yliopiston ravintolassa kahden miespuolisen tuttuni kanssa. Kyllä he ovat tällä hetkellä elämässäni. Oikeastaan minulla itselläni rajoittaa mahdollisia naisseurusteluja se, että en halua oikein enää perustaa lapsiperhettä. Jotain muuta haluan elämältäni.

        "No menestyskirjailijaksi tulemiseen tarvitaan varmaan pitkää paneutumista...ei se kerralla ehkä onnistu... "

        Saa nähdä mitä tulee. Ystäväni Salsakuningas luki ensimmäisen kirjan läpi. Piti kirjan ensimmäisestä novelista. Piti myös erityisesti sellaisesta novellista, jossa sinä olet mukana. Sinun ehdottama Lionel -setä on siellä mukana muutamalla virkeellä. Lisäksi kolmaskin kirjan novelli oli hänestä hyvä, mutta valitettavasti niitä novelleita ei ole kolme vaan seitsemän. Ei ole hyvää palautetta, jos neljää muuta ei kehuta. Kenties kustantaja laittaa nämä neljä muuta novellia minut kirjoittamaan uudestaan.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "No itse en kovin huolissaan ole naisista. On tässä elämässä paljon muutakin."

        Joo, minä keskuttelin tänään yliopiston ravintolassa kahden miespuolisen tuttuni kanssa. Kyllä he ovat tällä hetkellä elämässäni. Oikeastaan minulla itselläni rajoittaa mahdollisia naisseurusteluja se, että en halua oikein enää perustaa lapsiperhettä. Jotain muuta haluan elämältäni.

        "No menestyskirjailijaksi tulemiseen tarvitaan varmaan pitkää paneutumista...ei se kerralla ehkä onnistu... "

        Saa nähdä mitä tulee. Ystäväni Salsakuningas luki ensimmäisen kirjan läpi. Piti kirjan ensimmäisestä novelista. Piti myös erityisesti sellaisesta novellista, jossa sinä olet mukana. Sinun ehdottama Lionel -setä on siellä mukana muutamalla virkeellä. Lisäksi kolmaskin kirjan novelli oli hänestä hyvä, mutta valitettavasti niitä novelleita ei ole kolme vaan seitsemän. Ei ole hyvää palautetta, jos neljää muuta ei kehuta. Kenties kustantaja laittaa nämä neljä muuta novellia minut kirjoittamaan uudestaan.

        Joo. Kannattaa päivittää omaa elämää välillä. Jokainen muuttuu...

        Ja kirjailijahommat ovat monesti kovaa työtä. Kustantajat haluavat myyvää ja tuottoisaa kirjaa, eikä siinä paina monesti kirjailijan omat intressit kirjan sisällöstä. Ensimmäiset tuotokset voi olla monesti kompromissejakin....


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Kannattaa päivittää omaa elämää välillä. Jokainen muuttuu...

        Ja kirjailijahommat ovat monesti kovaa työtä. Kustantajat haluavat myyvää ja tuottoisaa kirjaa, eikä siinä paina monesti kirjailijan omat intressit kirjan sisällöstä. Ensimmäiset tuotokset voi olla monesti kompromissejakin....

        "Ja kirjailijahommat ovat monesti kovaa työtä. Kustantajat haluavat myyvää ja tuottoisaa kirjaa, eikä siinä paina monesti kirjailijan omat intressit kirjan sisällöstä. Ensimmäiset tuotokset voi olla monesti kompromissejakin...."

        Saa nähdä miten käy, mutta sinä pääsit vähän San Fransiscossa asuvana Lionel muusikkona mukaan. Se menee ilmeisesti läpi, sillä kaverini piti novellia lukiolaisesta erinomaisena. Sinua Lionelina ei todennäköisesti tulla poistamaan. Saa nähdä mitä muuttoksia tulee, mutta minulla on sellainen tuntu, että minusta tulee kirjailija.

        Hyvää alkavaa viikkoa, sillä lopetan nyt ja alan seuraamaan pressanvaaleja sekä pelaamaan tietokoneella. Ystävä on myös minun luonani vierailulla, joten on tilaisuus jutella jonkun kanssa. ;)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "Ja kirjailijahommat ovat monesti kovaa työtä. Kustantajat haluavat myyvää ja tuottoisaa kirjaa, eikä siinä paina monesti kirjailijan omat intressit kirjan sisällöstä. Ensimmäiset tuotokset voi olla monesti kompromissejakin...."

        Saa nähdä miten käy, mutta sinä pääsit vähän San Fransiscossa asuvana Lionel muusikkona mukaan. Se menee ilmeisesti läpi, sillä kaverini piti novellia lukiolaisesta erinomaisena. Sinua Lionelina ei todennäköisesti tulla poistamaan. Saa nähdä mitä muuttoksia tulee, mutta minulla on sellainen tuntu, että minusta tulee kirjailija.

        Hyvää alkavaa viikkoa, sillä lopetan nyt ja alan seuraamaan pressanvaaleja sekä pelaamaan tietokoneella. Ystävä on myös minun luonani vierailulla, joten on tilaisuus jutella jonkun kanssa. ;)

        No niin. Vietähän jännä vaali-ilta siellä kaverin kanssa.


      • Dissident kirjoitti:

        No niin. Vietähän jännä vaali-ilta siellä kaverin kanssa.

        Joo hyviä iltoja ja hyvää alkavaa viikkoa!

        Lopetan tähän tänään! :)


      • 8769879869876987
        Dissident kirjoitti:

        Joo. Kannattaa päivittää omaa elämää välillä. Jokainen muuttuu...

        Ja kirjailijahommat ovat monesti kovaa työtä. Kustantajat haluavat myyvää ja tuottoisaa kirjaa, eikä siinä paina monesti kirjailijan omat intressit kirjan sisällöstä. Ensimmäiset tuotokset voi olla monesti kompromissejakin....

        Kovaa.. Voi voi..

        Tutustuin Reijo Mäkeen kauan ennen, kuin hänestä tuli kuuluisa. Hänen ensimmäiset vuotensa olivat sellaisia, että ensin hän oli töissä 8h pankissa sijoitusneuvojana. Sitten hän kirjoitti 8h, ja nukkui 8h.

        Prosentti kustantamoille lähetetystä materiaalista julkaistaan.

        Itse puuhastelin erään taidemuodon parissa 15 vuotta kymmeniätuhansia tunteja. Kiitän koko sydämestäni sitä ammattilaista, joka antoi rehellisen palautteen - taiteellani ei tule koskaan olemaan minkäännäköistä arvoa.


      • 8769879869876987 kirjoitti:

        Kovaa.. Voi voi..

        Tutustuin Reijo Mäkeen kauan ennen, kuin hänestä tuli kuuluisa. Hänen ensimmäiset vuotensa olivat sellaisia, että ensin hän oli töissä 8h pankissa sijoitusneuvojana. Sitten hän kirjoitti 8h, ja nukkui 8h.

        Prosentti kustantamoille lähetetystä materiaalista julkaistaan.

        Itse puuhastelin erään taidemuodon parissa 15 vuotta kymmeniätuhansia tunteja. Kiitän koko sydämestäni sitä ammattilaista, joka antoi rehellisen palautteen - taiteellani ei tule koskaan olemaan minkäännäköistä arvoa.

        Niin. Kovaa työtä. Ja varmaan joutuu alkuun kovinkin "nöyrtymään".

        Reijo Mäen kirjoja on muistaakseni tullut luettua.

        Ehkä sä saat omalle taiteelle muuta arvostusta, kuin suuren yleisön?


      • 8787687686876
        Dissident kirjoitti:

        Niin. Kovaa työtä. Ja varmaan joutuu alkuun kovinkin "nöyrtymään".

        Reijo Mäen kirjoja on muistaakseni tullut luettua.

        Ehkä sä saat omalle taiteelle muuta arvostusta, kuin suuren yleisön?

        Kaikki saman taidesuunnan edustajat ympäri maailmaa, kaikki irl tapaamani ihmiset ovat ovat olleet silmät pyöreinä ihastuksesta.

        Haluan vaan muistuttaa, ettei se loppupeleissä tarkoita välttämättä yhtään mitään. Olisin toivonut, että olisin saanut rehellisen ja realistisen palautteen paljon aikaisemmin. Nyt tajuan itsekin, mikä meni pieleen, ja miksi.

        Vaihdoin tyylisuuntaa. Paras päätökseni ikinä.


      • 8787687686876 kirjoitti:

        Kaikki saman taidesuunnan edustajat ympäri maailmaa, kaikki irl tapaamani ihmiset ovat ovat olleet silmät pyöreinä ihastuksesta.

        Haluan vaan muistuttaa, ettei se loppupeleissä tarkoita välttämättä yhtään mitään. Olisin toivonut, että olisin saanut rehellisen ja realistisen palautteen paljon aikaisemmin. Nyt tajuan itsekin, mikä meni pieleen, ja miksi.

        Vaihdoin tyylisuuntaa. Paras päätökseni ikinä.

        No taide on mua slkanut sytyttämään vasta varttuneemmalla iällä. Arvostan nöyrää asennetta, mutta sen oman tärkeän teeman ulostulon pysymisen myös...

        Se ehkä on nöyryyttä sille herkkyydelle miten kokee asiat ja tuo ne niin ulos kuin itse haluaa ja kokee parhaimmaksi.

        Mutta se on jokaisen oma juttu...tsemppiä sulle siinä...


      • 8769876976968
        8787687686876 kirjoitti:

        Kaikki saman taidesuunnan edustajat ympäri maailmaa, kaikki irl tapaamani ihmiset ovat ovat olleet silmät pyöreinä ihastuksesta.

        Haluan vaan muistuttaa, ettei se loppupeleissä tarkoita välttämättä yhtään mitään. Olisin toivonut, että olisin saanut rehellisen ja realistisen palautteen paljon aikaisemmin. Nyt tajuan itsekin, mikä meni pieleen, ja miksi.

        Vaihdoin tyylisuuntaa. Paras päätökseni ikinä.

        Sain juuri myönteistä palautetta taiteilijaystävältäni, joka työskentelee mm. Metallican ja Nick Caven kanssa. Ikävä kyllä se ei sinäänsä merkitse yhtään mitään. Ala on niin kova. Sama pätee kaikkeen muuhunkin luovaan työhön.

        Kannattaa kysyä ajoissa, missä mennään.. Niin moni haluaa kirjoittaa sen maailmankuulun kirjan, tai säveltää sen maailmankuulun biisin..


      • 8769876976968 kirjoitti:

        Sain juuri myönteistä palautetta taiteilijaystävältäni, joka työskentelee mm. Metallican ja Nick Caven kanssa. Ikävä kyllä se ei sinäänsä merkitse yhtään mitään. Ala on niin kova. Sama pätee kaikkeen muuhunkin luovaan työhön.

        Kannattaa kysyä ajoissa, missä mennään.. Niin moni haluaa kirjoittaa sen maailmankuulun kirjan, tai säveltää sen maailmankuulun biisin..

        Niin. Nykyään on kanavia tuoda itseään läpi. Mutta menestyvät ja kiinnostavat taiteilijat tekee innovatiivisia juttuja. On näyttävä jotenkin.


        Katoin tänäaamuna haastattelun Santtu-Matias Rouvalista. Huikea nuori taiteilija. Ja on jotenkin enemmänkin.

        On kovaa työtä olla taitelijakin ja tuoda itseä esiin..


      • 87698769876987
        Dissident kirjoitti:

        Niin. Nykyään on kanavia tuoda itseään läpi. Mutta menestyvät ja kiinnostavat taiteilijat tekee innovatiivisia juttuja. On näyttävä jotenkin.


        Katoin tänäaamuna haastattelun Santtu-Matias Rouvalista. Huikea nuori taiteilija. Ja on jotenkin enemmänkin.

        On kovaa työtä olla taitelijakin ja tuoda itseä esiin..

        Onneksi en tunne enäää mitään kunnianhimoa. Nyt vaan nautin.. Kaikki raskas taakka on pudonnut harteiltani -toimeentulon hankin ihan muualta.


    • Buhahaha

      En tiedä mistä tuo ajatus on oikein tullut, kai se on sellaista yltiöromanttista kohtalonuskoa. Tuo sanontahan ei suinkaan tarkoita sitä, että oikeasti niitä "oikeita" olisi useampia (kuten Nicitönnä, Wwuwuw ja Dissis edellä sanoivat) vaan nimenomaan sitä että jokaiselle on se YKSI AINOA oikea, jonka kanssa kohtalo tulee saattamaan yhteen, joten turha edes harkita muita kun sitä herra/neiti oikeaa joka tuntuu sataprosenttisen yhteensopivalta.

      Totuus on paljon rujompi - joillekin on useampia (yhtä aikaa jopa) ja joillekuille sellaista ei tule koskaan.

      • Nicitönnä

        Ymmärsin toki sanonnan tarkoittavan mitä sanot, siksi kirjoitinkin. Ei siis ehkä kannata takertua ajatukseen, että se on jostain ennalta valittu ja putoaa puusta eteesi.

        Nimenomaan se oikean moni ajattelee, ennalta olevan valittu, joka sitten jollakin ihmeen kaupalla löytyy kuin taikaiskusta. Minäkin ajattelin joskus nuorempana niin. Mutta huomasin matkan varrella, että vaikuttahaan asiaan niin moni muukin asia. Jos se olisi oikeasti niin, että se joku on valittu ennakkoon ja mun olis määrä se yksi oikea löytää...entäs jos se onkin ja asuu ulkomailla..ja mä en koskaan? Täälläkö neppailen Suomessa koskaan löytämättä ihmistä, joka on mulle se oikea?

        Siksi olen päätellyt sen olevan kuten helvetti ja taivaskin, maanpäällisiä kokemuksia ja monen asian summa. Oikeaksi tuntemista, eikä niinkään ennakkoon valittua. :)

        Ja mäkin sentään olen romantikko, mutta en niin syvästi, ettenkö antas itselleni mahdollisuuden rakastaa ja tuntea rakastamani ihmisen juuri siksi yhdeksi ja oikeaksi. Olkoon se toinen oikea vaikka siellä ulkomailla sitten..jota en koskaan kohtaa.. :)


      • Nicitönnä
        Nicitönnä kirjoitti:

        Ymmärsin toki sanonnan tarkoittavan mitä sanot, siksi kirjoitinkin. Ei siis ehkä kannata takertua ajatukseen, että se on jostain ennalta valittu ja putoaa puusta eteesi.

        Nimenomaan se oikean moni ajattelee, ennalta olevan valittu, joka sitten jollakin ihmeen kaupalla löytyy kuin taikaiskusta. Minäkin ajattelin joskus nuorempana niin. Mutta huomasin matkan varrella, että vaikuttahaan asiaan niin moni muukin asia. Jos se olisi oikeasti niin, että se joku on valittu ennakkoon ja mun olis määrä se yksi oikea löytää...entäs jos se onkin ja asuu ulkomailla..ja mä en koskaan? Täälläkö neppailen Suomessa koskaan löytämättä ihmistä, joka on mulle se oikea?

        Siksi olen päätellyt sen olevan kuten helvetti ja taivaskin, maanpäällisiä kokemuksia ja monen asian summa. Oikeaksi tuntemista, eikä niinkään ennakkoon valittua. :)

        Ja mäkin sentään olen romantikko, mutta en niin syvästi, ettenkö antas itselleni mahdollisuuden rakastaa ja tuntea rakastamani ihmisen juuri siksi yhdeksi ja oikeaksi. Olkoon se toinen oikea vaikka siellä ulkomailla sitten..jota en koskaan kohtaa.. :)

        Ja pyydän kiinnittämään huomiota myös sanaan voi, tässä virkkeessä. Se oikea tarkoittaa pikemminkin sitä, että kuka tahansa VOI olla se oikea, jonka siksi oikeaksi koet.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Ymmärsin toki sanonnan tarkoittavan mitä sanot, siksi kirjoitinkin. Ei siis ehkä kannata takertua ajatukseen, että se on jostain ennalta valittu ja putoaa puusta eteesi.

        Nimenomaan se oikean moni ajattelee, ennalta olevan valittu, joka sitten jollakin ihmeen kaupalla löytyy kuin taikaiskusta. Minäkin ajattelin joskus nuorempana niin. Mutta huomasin matkan varrella, että vaikuttahaan asiaan niin moni muukin asia. Jos se olisi oikeasti niin, että se joku on valittu ennakkoon ja mun olis määrä se yksi oikea löytää...entäs jos se onkin ja asuu ulkomailla..ja mä en koskaan? Täälläkö neppailen Suomessa koskaan löytämättä ihmistä, joka on mulle se oikea?

        Siksi olen päätellyt sen olevan kuten helvetti ja taivaskin, maanpäällisiä kokemuksia ja monen asian summa. Oikeaksi tuntemista, eikä niinkään ennakkoon valittua. :)

        Ja mäkin sentään olen romantikko, mutta en niin syvästi, ettenkö antas itselleni mahdollisuuden rakastaa ja tuntea rakastamani ihmisen juuri siksi yhdeksi ja oikeaksi. Olkoon se toinen oikea vaikka siellä ulkomailla sitten..jota en koskaan kohtaa.. :)

        Minusta romanttisuus voi olla realististä toisen tuntemista läpikotaisin ja ditä kautta sellaisen maagisen tunteen löytäminen.

        Jännä, että romantiikkaa pidetään jonain ihmeenä ja taivaasta tupsahtaneena ilmiönä. Se kun voi olla pikkuhiljaa rakennettua juttua kahden ihmisen välille, kun molemmat sitä haluaa.

        Js itsehän siinä on oman elämänsä avainroolissa. Sekin voi innostaa toisen lähtemään mukaan.


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        Minusta romanttisuus voi olla realististä toisen tuntemista läpikotaisin ja ditä kautta sellaisen maagisen tunteen löytäminen.

        Jännä, että romantiikkaa pidetään jonain ihmeenä ja taivaasta tupsahtaneena ilmiönä. Se kun voi olla pikkuhiljaa rakennettua juttua kahden ihmisen välille, kun molemmat sitä haluaa.

        Js itsehän siinä on oman elämänsä avainroolissa. Sekin voi innostaa toisen lähtemään mukaan.

        Kyllä, se on tuotakin. Ja neutraalit suhteet ja tunteet voivat saada romanttisen sävyn, pikkuhiljaa ihmisten havahduttua että meillähän on tässä hyviä asioita kasassa ja tunteitakin puolin ja toisin.

        Ei suinkaan kaikki suhteet ole kipunaa ja säkenöintiä ensi kohtaamisella. Niitä on parejakin, jotka on melkein inhonneet toisiaan ensi näkemältä ja kuulemalta, mutta jossakin vaiheessa alkaneet lähentyä kuitenkin toisiaan. Ehkä useamman kerran toisensa tavattuaan, ei ole vältelty vaan on uskallettu kohdata toinen ja ennakkoluulo on kääntynyt ihastumiseksi.

        Romantiikkaa on vähän jokapuolella, kun katselee...eikä sen tarvi olla yhdenlainen totuus. Kuka mitenkin sen kokee...


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Kyllä, se on tuotakin. Ja neutraalit suhteet ja tunteet voivat saada romanttisen sävyn, pikkuhiljaa ihmisten havahduttua että meillähän on tässä hyviä asioita kasassa ja tunteitakin puolin ja toisin.

        Ei suinkaan kaikki suhteet ole kipunaa ja säkenöintiä ensi kohtaamisella. Niitä on parejakin, jotka on melkein inhonneet toisiaan ensi näkemältä ja kuulemalta, mutta jossakin vaiheessa alkaneet lähentyä kuitenkin toisiaan. Ehkä useamman kerran toisensa tavattuaan, ei ole vältelty vaan on uskallettu kohdata toinen ja ennakkoluulo on kääntynyt ihastumiseksi.

        Romantiikkaa on vähän jokapuolella, kun katselee...eikä sen tarvi olla yhdenlainen totuus. Kuka mitenkin sen kokee...

        Niin. Mä uskon enemmän siihen rakennettuun romanssiin.. kaikki asiat tapahtuu jostain syystä.


      • Nicitönnä
        Dissident kirjoitti:

        Niin. Mä uskon enemmän siihen rakennettuun romanssiin.. kaikki asiat tapahtuu jostain syystä.

        Jostain syystä, eiks se menis enemmän kohtalon piikkiin? Mä uskon myös siihen, että ihmiseen tutustutaan, jopa rakastutaan ja loppu on päätöstä pitää siitä kaikesta hyvää huolta, jotta se suhde pysyy hengissä...ja tunteet. Öitä!🙂


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Jostain syystä, eiks se menis enemmän kohtalon piikkiin? Mä uskon myös siihen, että ihmiseen tutustutaan, jopa rakastutaan ja loppu on päätöstä pitää siitä kaikesta hyvää huolta, jotta se suhde pysyy hengissä...ja tunteet. Öitä!🙂

        Ehkä mä lasken monta ihmisen toimea kumppaninvalinnassa ja kiinnostavuudessa johonkin syy ja seuraus-osastoon. Kuulostaa vähän kliiniselle, mutta mehän arvostetaan toisia ihmisiä tekojen ja sanojen kautta.

        Tunteet tulee ajatuksista ja ajatukset tulee tunteista. Että kyllä se syy ains jostain tunteisiin ja ajatuksiin toisesta tulee. Ehkä tässä tulee se esiin, että ei odoteta sitä ihmettä ja kohtalon sanelua...

        Öitä vaan.


      • Buhahaha
        Nicitönnä kirjoitti:

        Ymmärsin toki sanonnan tarkoittavan mitä sanot, siksi kirjoitinkin. Ei siis ehkä kannata takertua ajatukseen, että se on jostain ennalta valittu ja putoaa puusta eteesi.

        Nimenomaan se oikean moni ajattelee, ennalta olevan valittu, joka sitten jollakin ihmeen kaupalla löytyy kuin taikaiskusta. Minäkin ajattelin joskus nuorempana niin. Mutta huomasin matkan varrella, että vaikuttahaan asiaan niin moni muukin asia. Jos se olisi oikeasti niin, että se joku on valittu ennakkoon ja mun olis määrä se yksi oikea löytää...entäs jos se onkin ja asuu ulkomailla..ja mä en koskaan? Täälläkö neppailen Suomessa koskaan löytämättä ihmistä, joka on mulle se oikea?

        Siksi olen päätellyt sen olevan kuten helvetti ja taivaskin, maanpäällisiä kokemuksia ja monen asian summa. Oikeaksi tuntemista, eikä niinkään ennakkoon valittua. :)

        Ja mäkin sentään olen romantikko, mutta en niin syvästi, ettenkö antas itselleni mahdollisuuden rakastaa ja tuntea rakastamani ihmisen juuri siksi yhdeksi ja oikeaksi. Olkoon se toinen oikea vaikka siellä ulkomailla sitten..jota en koskaan kohtaa.. :)

        Joo, ei minulla ollutkaan oikeastaan mitään kritisoitavaa sinun kommenttiisi, sen takana minunkin olisi helppo seistä. En halunnut kuitenkaan jättää sinua tuota listasta vain sen takia että olen kanssasi 100% samaa mieltä.


    • .. Riippuu ihan Yksilöstä.. Joillekin voi olla Yli Miljardi Oikeaa.. Ja joillekin Yksi.. Ja Joillekin Jotain tuolta Väliltä.. ;P

      • Nicitönnä

        Liekö tuohon joillakin runsauden määrään vaikuttaa se, kuinka joustava on luonteeltaan. Pystyy mukautumaan ja muovaantumaan, silloin löytyy helpommin seuraa.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Liekö tuohon joillakin runsauden määrään vaikuttaa se, kuinka joustava on luonteeltaan. Pystyy mukautumaan ja muovaantumaan, silloin löytyy helpommin seuraa.

        .. Joillakin varmaan Noinkin. Jollakin muulla taas jotain muuta.. Tai /kin.. Jne.. ;D


    • Nainen39vee

      Toki sen "kyllä se tulee eteen" on tarkoitus tsempata jakannustaa, ettei masennuttaisi. Kai ajatus Siitä Oikeasta osittain elää sen vuoksi, että rakastuneena ja parisuhteessa ollessa ihmisistä vaan tuntuu siltä, että ainoa mahdollinen vaihtoehto on se, jonka kanssa on.

      Se, kehen rakastuu, on monen asian ja olosuhteidenkin summa. Periaatteessa yhden ihmisen kohdalla on teoriassa useita vaihtoehtoja - se vaan riippuu, osuuko joku sopiva kohdalle oikeaan aikaan. Mutta ei se silti niinkään ole, että "kuka tahansa" voisi olla oikea.

    • TosiAsiaTämäOn

      Roskapuhetta niiden suusta, jotka ovat sen kumppanin löytäneet. Niiden keksimä lausahdushan tuo on.
      Ei yksikään ruma, ätmi tai pitkään sinkkuna ollut yhdy tuohon valheeseen.
      Oikeampi lausahdus olisi, että sinulle on se oikea siellä jossain syvällä viidakon kätköissä tai miljoonakaupunkiin piilotettuna, mutta jota et koskaan tule löytämään, kun se oikea menee aina pois edestäsi vaikka kiertäisit kaikki paikat maapallolla, niin se oikea on aina jossakin muualla.

      Todellisuus on se, että on paljon yksinäisiä, jotka ovat yksinäiseen tuomittuja ja kuolevat täysin ykisnäisinä, ilman, että ovat saaneet elämänsä aikana kokea rakkautta saati yhdyntää...

    • Kyllä mä vanhanajan romantikkona uskon siihen, että on oikea. Matka voi vaan olla mutkikas. Sen pitää vaan kajahtaa kuin bongo tai peltinen kattilan kansi. Vaimentimella se ei korvaa tavoita.

      Ehkä tärkein tieto siitä, että ihminen on oikea, on se, että sinä itse tunnet, että nyt minä olen minä -hänen seurassaan. Kun katse kertoo eikä puhua edes tarvitse. Kun alkaa rakastaa itseään terveellä tavalla toisen kautta. Näkee itsensä kauniina ja ihanana aina kun toinen on läsnä, ja odottaa, ikävöi sitä seuraa, että muusta hälinästä pääsee juuri siihen. Saa olla viimeisintä syvintä olemusta myöten oma itsensä. Silloin on tullut perille ja kotiin. Haluan uskoa oikeasti myös sielunkumppanuuteen. Rakkaasta ihmisestä saa elämän voiman.

      Jos en ole oikean ihmisen kanssa, olen aina varautunut. Oikea ihminen pudottaa kaikki ne suojamuurit olemalla vain hän, ja se tekee sen niin ettei sitä tajuakaan. Ei muuta tajuakaan kuin, että tässä on hyvä olla. Että mä en enää pois halua. Ei siinä silloin ole enää mitään, mitä pitäisi vastustaa.

      Mutta sen löytäminen ei vaan ole helppoa.

      • Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta "misspönttöuusi".

        Olet oikeassa siinä, että sen löytäminen ei ole helppoa. Itse voi luoda sen vaikeuden omilla vaatimuksillaan?

        Itse joskus teininä päätin sen, että elämäni nainen on älykkäämpi kuin äitini. Minua ärsytti äitissä jonkinlainen hidasälyisyys. Kummasti sitä juuri sitä oikeaa naista ei löytynyt, kun oli 20 , sillä hyvin harvoille tuli ehdotettua treffejä. Sitten äitini kuoli, kun olin 20 . Isä muisteli sitä, että äidiltäni oli ÄO:ksi mitattu 157. Se ei ollut Mensa mittaama, mutta käytännössä katsoen hain Mensan jäsentä tyttöystäväkseni. Ilmankos ei oikein löytynyt. Onneksi minulla kumminkin oli jonkinlainen tyttöystävä tuolloin, kun olin 20 . Se tyttöystävä/naisystävä ei kumminkaan ollut juuri se oikea.

        Itsensä voi määritellä omilla ratkaisullaan pois. Naisen ÄO:n ei tarvitse olla yli 160, jotta hän kelpaa juuri se oikeaksi?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksesta "misspönttöuusi".

        Olet oikeassa siinä, että sen löytäminen ei ole helppoa. Itse voi luoda sen vaikeuden omilla vaatimuksillaan?

        Itse joskus teininä päätin sen, että elämäni nainen on älykkäämpi kuin äitini. Minua ärsytti äitissä jonkinlainen hidasälyisyys. Kummasti sitä juuri sitä oikeaa naista ei löytynyt, kun oli 20 , sillä hyvin harvoille tuli ehdotettua treffejä. Sitten äitini kuoli, kun olin 20 . Isä muisteli sitä, että äidiltäni oli ÄO:ksi mitattu 157. Se ei ollut Mensa mittaama, mutta käytännössä katsoen hain Mensan jäsentä tyttöystäväkseni. Ilmankos ei oikein löytynyt. Onneksi minulla kumminkin oli jonkinlainen tyttöystävä tuolloin, kun olin 20 . Se tyttöystävä/naisystävä ei kumminkaan ollut juuri se oikea.

        Itsensä voi määritellä omilla ratkaisullaan pois. Naisen ÄO:n ei tarvitse olla yli 160, jotta hän kelpaa juuri se oikeaksi?

        Joskus se äly voi mennä yli.

        Ja mäkin tiedän ettei kaikki miehet ole lastenlääkäreitä, ei edes korva- tai kurkkulääkäreitä.

        Noh. Se nyt oli vaan sellainen sunnuntai-päivän miete.

        Haluan vaan, että kaikki on aitoa. Ei pakotettua tai väkisin väännettyä, siksi, että jotain pitää olla. Se on vähän niin kuin kelluis meren aalloissa selällään ja se tuntuu hyvältä, vesi kantaa eikä uppoa.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Joskus se äly voi mennä yli.

        Ja mäkin tiedän ettei kaikki miehet ole lastenlääkäreitä, ei edes korva- tai kurkkulääkäreitä.

        Noh. Se nyt oli vaan sellainen sunnuntai-päivän miete.

        Haluan vaan, että kaikki on aitoa. Ei pakotettua tai väkisin väännettyä, siksi, että jotain pitää olla. Se on vähän niin kuin kelluis meren aalloissa selällään ja se tuntuu hyvältä, vesi kantaa eikä uppoa.

        "Haluan vaan, että kaikki on aitoa. Ei pakotettua tai väkisin väännettyä, siksi, että jotain pitää olla. Se on vähän niin kuin kelluis meren aalloissa selällään ja se tuntuu hyvältä, vesi kantaa eikä uppoa."

        Sitten kun täytin 30 vuotta, muutin noita vaatimuksia naisesta. Hänen ei tarvinnut ollaa enää älykkäämpi kuin äitini, sillä kerran tulin solmineeksi treffit ulkomaalaisen tohtoriksi opiskelevan nuoren naisen kanssa. Hänelle puolestaan sattoi olla niin, että minä itse en ollut riittävän älykäs hänelle. Poistin sen älykkyys vaatimuksen ja aloin etsimään aitoa rakkautta. Silloin alkoi olemaan tarjolla paljon ihania naisia. Ainut harmi oli se, että monet hyvät naiset ovat jo varattuja.

        Olet oikeassa sen, että kaikki sinulle ihanat miehet eivät ole lastenlääkäreitä, ei edes korva- tai kurkkulääkäreitä! ;) Jospa löydät vapaan silmälääkärin! :)

        Itse lopettelen jokseenkin tämän päivän osalta, sillä kirjoittelen kirjastossa. Nyt pitää siirtyä yliopiston puolelle syömään. Vastailen sitten illalla. :)


      • Nicitönnä

        Juu lopputulos on juurikin tuo, sen oikeaksi tuntemansa henkilön kanssa. Mutta niitä ihmisiä joiden kanssa voit päätyä samaan olotilaan voi olla useampia, ette vaan koskaan kohtaa toisianne tai tuli tilaisuutta tai syytä törmätä toisiinsa.

        Uskon, että ihmisen mieli lukitsee sen, lukon tavoin kuka on se oikea. Juuri sen kenet kokee oikeaksi.

        Kohtalo on vaan helpoin tapa selittää, se miksi juuri hän..eikä joku muu.


    • Se on vaan sellainen sanonta. Oikeasti MINUA ei kiinnosta muu kuin MINÄ ja siksi jonkun muun pohdinta oikeasta on niin turhauttava ja pitkästyttävä aihe että siitä on hyvä päästä eroon toteamalla, että jokaiselle on oikea ja kyllä se vastaan tulee luultavasti juuri silloin kun sitä vähiten odottaa.

      • Olipas kyynistä :D

        Vaan saattaapa tuossa perääkin olla.

        Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu (kun joku joutuu työttömyyden vuoksi myymään kotinsa).
        Elämä jatkuu (kun jonkun lähinen on kuollut).
        Eiku uutta pökköä pesään (kun joku on kokenut keskenmenon).
        Älä välitä (kun joku on kokenut epäoikeudenmukaisuutta).
        Ole kiitollinen / älä valita, jollain on asiat vielä huonommin.

        Mitä kuuluu? Kiitos hyvää, entä itsellesi? Kiitos oikein hyvää, oli kiva nähdä, hei-hei! (kumpaakaan ei kiinnosta mitä toiselle kuuluu eikä kumpaakaan kiinnosta kertoa toiselle mitä itselle kuuluu)


      • 86987698769679
        LinerT.2 kirjoitti:

        Olipas kyynistä :D

        Vaan saattaapa tuossa perääkin olla.

        Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu (kun joku joutuu työttömyyden vuoksi myymään kotinsa).
        Elämä jatkuu (kun jonkun lähinen on kuollut).
        Eiku uutta pökköä pesään (kun joku on kokenut keskenmenon).
        Älä välitä (kun joku on kokenut epäoikeudenmukaisuutta).
        Ole kiitollinen / älä valita, jollain on asiat vielä huonommin.

        Mitä kuuluu? Kiitos hyvää, entä itsellesi? Kiitos oikein hyvää, oli kiva nähdä, hei-hei! (kumpaakaan ei kiinnosta mitä toiselle kuuluu eikä kumpaakaan kiinnosta kertoa toiselle mitä itselle kuuluu)

        Minä kyllä ihmettelin, oletko hävinnyt muhkun lisäksi palstalta.. :)

        Masentuneelle: Lähde vaan reippaasti lenkille!


      • 89767698798769
        86987698769679 kirjoitti:

        Minä kyllä ihmettelin, oletko hävinnyt muhkun lisäksi palstalta.. :)

        Masentuneelle: Lähde vaan reippaasti lenkille!

        Lisäys:

        Rumalle: Tärkeintä on sisäinen kauneus!


      • 86987698769679 kirjoitti:

        Minä kyllä ihmettelin, oletko hävinnyt muhkun lisäksi palstalta.. :)

        Masentuneelle: Lähde vaan reippaasti lenkille!

        Ei oo huvittanu palstailla >:-F


    • 867976987679876

      En löytänyt koskaan "sitä oikeaa". Missään tapauksessa en löydä sitä myöskään loppuelämäni aikana. Paljon kaikkea muuta olen kyllä löytänyt!!! Eivät sanat riitä kertomaan.. :)

      Olen miettinyt tätä asiaa paljon viime aikoina.

      Mennyt elämäni vs. se, että olisin löytänyt nuorena tämän "elämäni miehen", mennyt naimisiin ja saanut lapsia, olisimme yhä yhdessä. Kumman valisisin?

      Tunnen asiasta haikeutta ja surua välillä, mutta silti valitsisin nykyisen tilanteen. Tapaamani miehet /ihmiset ylipäänsä ovat olleet elämäni suurin rikkaus.

      • Nicitönnä

        Niinpä, yhtä hyvä lopputulos voi tulla ja elämä olla, ilman sitä yhtä oikeaakin. Se perustuu juuri siihen, minkä oikeaksi koet. Ei se sen ihmeellisempää salaisuutta sisällään pidä. :)

        Koko elämä on kokemuspohjaa ja kokemuspohjaista. Koko tunneskaala ja asiat jotka ajaa tekemään valintoja...ne lähtee sisältä itsestä. Reakoimalla erilailla ulkopuoliseen "ärsykkeeseen" voi saada erilaisen reaktion aikaan, kun reagoimalla aina samoin...menee niin vaikeeks, että en enempää tästä. :)


    • Yksioikeinkaksinurin

      Ehkäpä ajatus, että kuka on vähiten väärä, olisi useinmiten paikallaan.
      Se oikea on silloin sellainen, jossa vähiten vikoja ja ärsyttäviä piirteitä.

      • Nicitönnä

        Niin, semmonenkin kokemus olis. Että exä oli mulle oikea, mutta nykyinen on vielä oikeampi. :)

        Mites tää selittyy...eipä sen väliä miten, se vaan on niin. Kummankin kanssa vois elää elämänsä.


    • Lemmenkäinen

      Tapasin sen "Oikean" siellä Soi Ruam Rudeen nurkilla 40 vuotta sitten :-* ......... Siitä rakkaus kaunis niin puhkesi kukkaan, ei Amor ampunut nuoliaan hukkaan :D

    • sukupuutonpartaalla

      Toisille pettäminen ja sarjapariutuminen ovat vain lajityypillistä käytöstä, sillä suuriosa ihmisistä ei ole yksiavioisia millään muotoa. Luottamusseksuaalina taas sielunkumppanuus on ainoa vaihtoehto yksinäisyydelle, vaikka sen olemassaolosta ei ole edes varmuutta.

      Tämä on taas näitä kysymyksiä, jossa yksi koko ei sovi kaikille, koska ihmismielet ovat liian erilaisia. Tavallaan jokaisen subjektiivinen vastaus on oikea ja muiden väärä, koska jokainen puhuu nyt vain itsestään. Pariutukoon siis kukin lajinsa mukaan, kunhan ei vahingoita muita ja viisaampi tietää, etteivät kaikki ihmiset ole lajitovereita keskenään.

      • palstan.miehet

        Elizabeth Taylor / Richard Burton. Ellulle Riku oli ainoa oikea, vaikka olisi saanut kenet tahansa.

        Tähän kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta.

        Parisuhdeihminen löytää kyllä toisen parisuhdeihmisen. Elämä jatkuu yhdessä seuraavat vuosikymmenet. Ongelmat selvitetään, jos niitä on. Hyvin vaikeatkin. Elämä on vaikeaa kaikille.

        Sitten ovat ne muut: Ansaitsen vaan parasta! Ruma, läski sinkkuyh yök, vaikka itse olisi pään takia eläkkeellä..


      • Nicitönnä

        No se sielunkumppanuuskin löytyy vain tutustumalla ihmisiin ja tutustiessa löydät sen jonka koet oikeaksi...jos löydät.


      • palstan.miehet
        Nicitönnä kirjoitti:

        No se sielunkumppanuuskin löytyy vain tutustumalla ihmisiin ja tutustiessa löydät sen jonka koet oikeaksi...jos löydät.

        Niinpä. Rakkaus ei pidä päänsisäisistä esteistä.

        Järkiajattelu on varmin tapa karkottaa se.

        Ovela pirulainen -täytyy kyllä myöntää.. :)


      • nynnykit7
        Nicitönnä kirjoitti:

        No se sielunkumppanuuskin löytyy vain tutustumalla ihmisiin ja tutustiessa löydät sen jonka koet oikeaksi...jos löydät.

        Ei vässykät keneenkään tutustu. Naiset vihaavat tanssitaidottomia vässyköitä.


    • Heiniiis

      Miksi pitäisi olla ketään. Huvittaa tämä ihmisten hätäisyys yksin jäämisestä. Löysin miehen n 55 vuotiaana. En ole etsinyt koskaan mitään. Ja aivan kokematon olin tuolloin vielä

    • muuteisitäpäätä

      Ihan hömpötystähän se on, ei kaikki tarvitse ketään ollakseen onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe