Naisille kaveripiiri on hyvin tärkeä. Kaverittomia naisia ei juurikaan ole, vaan lähes kaikilla naisilla on tiivis kaveripiiri jonka kanssa vietetään aikaa. Naiset olettavat että myös miehellä olisi vastaava kaveripiiri. Miehen kaverittomuus on suuri punainen vaate naisille ja kaverittoman miehen on vaikeaa löytää naista itselleen.
Miehelle olisikin tärkeää löytää miesporukka jossa pärjää. Yleensä tämä tarkoittaa esim. jääkiekkoharrastuksen aloittamista tai ainakin tiivistä jääkiekon seuraamista. Kun miesporukalla käy katsomassa lätkämatsia ja menee sen jälkeen kaljalle, alkavat kaverisuhteet tiivistyä. Myös ryyppääminen ja kosteat saunaillat ovat tärkeä tekijä miesten välisen ystävyyden syntymisessä.
Jos miehellä on outoja harrastuksia tai kalja ei maistu, jäävät tälläiset miesten väliset suhteet syntymättä ja naisen löytäminen vaikeutuu. Olisikin tärkeää että vaikka miehen oikeat mielenkiinnonkohteet olisivatkin jossain muualla, alkaisi hän harrastaa miehekkäitä lajeja kuten jääkiekkoa ja käymään miesporukalla kaljoittelemassa ja seuraamassa lätkää.
Miesporukoissa pärjääminen
43
1946
Vastaukset
- Viinamies----
Pelasin säbää yli 20 vuotta seurassa ja oli meillä aina saunailtoja ja käytiin lätkämatseissa ja baareissa ryyppäämässä. Sain siksi naisiakin koska naiset näki että juon ja on kavereita.
- Hukassa2018
No niin, sä sait loistaa ja kaverit veti käteensä ;)
- ex-raitis3
Monet tytöt kuuluvat erilaisten urheiluseurojen kannatusporukkaan ja ovat mukana otteluissa. Siellä sitten helposti lätkäjätkät tutustuvat tyttöihin.
Tästä voi päätellä millaisia harrastuksia kannattaa harrastaa. Onko esim. tähtitieteen tai radioamatööritoiminnan harrastajilla samanlaisia tyttöporukoita ympärillään? - Viinamies--
Kannattaa vaan alkaa harrastaa jotain joukkuelajia koska niissä porukoissa naisiakin pyörii.
- ei-ole-tärkeä
Aloittaja puhuu teinitytöistä, ei naisista.
- Nicitönnä
Taas höpöjä kirjoitat. Ei ole kaveripiiri tärke, mutta oma perhe on. Teininä oli kaveri tai kaksi, jotka oli tärkeitä. Jos niillä oli omat menonsa, olin yksin ja se oli ihan jees.
En kaipaa verkostoja, vaikka täällä tykkään kirjoitella. Mutta irl mä olen onnellinen ilman kavereitakin. Kuka vaan ihminen taas voi ilahduttaa mun päivää, hymyllään tai vaihtamalla pari sanaa.
Ne on riittäviä.- ex-raitis3
Sitä perhettä voi miettiä sen jälkeen kun on löytänyt sen naisen. Jos ei omaa kaveriporukkaa ei löydä naistakaan eikä ole mitään perhettäkään.
Eli kannattaa vain kiltisti lähteä sinne lätkämatsiin kavereiden kanssa ja sen jälkeen kaljalle. Sitten voi löytää sen naisenkin jonka kanssa perustaa perheen. - Nicitönnä
ex-raitis3 kirjoitti:
Sitä perhettä voi miettiä sen jälkeen kun on löytänyt sen naisen. Jos ei omaa kaveriporukkaa ei löydä naistakaan eikä ole mitään perhettäkään.
Eli kannattaa vain kiltisti lähteä sinne lätkämatsiin kavereiden kanssa ja sen jälkeen kaljalle. Sitten voi löytää sen naisenkin jonka kanssa perustaa perheen.Jaaaaa, kyllä mun mies mut löysi ja mä hänet ilman kaveriporukkaa, viinaa ja lätkämatsia. 7 miehestä vain 1 olen tavannut jurrissa. Muut selvinpäin.
- Nicitönnä
Nicitönnä kirjoitti:
Jaaaaa, kyllä mun mies mut löysi ja mä hänet ilman kaveriporukkaa, viinaa ja lätkämatsia. 7 miehestä vain 1 olen tavannut jurrissa. Muut selvinpäin.
Hommahan lähti liikkeelle tälleen palstalla kirjoittelemalla ja juttelemalla. Kun tavattiin, oltiin selvinpäin...yhdessä ei olla juotu kuin pari olutta koko pian 8 vuoden aikana. Ainoat huppelit mies on ottanut pikkujouluissa, tähän mennessä yhteensä 4 kertaa. Mä en ainoitakaan huppeleita. Kyllä se on ihan mahdollista saada suhde ominpäin, ilman kavereita ja viinaksia.
Huomasin aiemmin, että tässä meillä on tosi paljon samaa.
Mä viihdyn ehkä liiankin hyvin yksin, ja ihmiset alkavat helposti pitää tylynä ja itseriittoisena
(vaikka olen empaattinen ja hassu oikeasti).
Mutta jos liian moni ihminen heiluu ja säätää ympärillä, mä rasitun. Omille ajatuksilla tarvitsee jäätävän paljon rauhallista (jopa hiljaista) omaa aikaa. Musta tulee kiukkuinen jos mun ei anneta olla omissa oloissani. Yksinkertaisesti viihdyn omassa seurassani.
Tätä ei moni kanssaolija pysty sietämään. Kerran jopa vahingossa tokaisin, että oma seura, paras seura, ja hmh näin kanssaolijoiden ilmeestä, että mikä pikkumainen idiootti siinä (naurua).
Mut niin se vaan on. Itselle riittää ystävissäkin kaksi oikein kunnon ystävää ja sitten perhe. Kun mä saan köpsiä yksinäisenä sutena, huomaan kuinka onnellinen olen.
Miten ihana olisi maailma jos itse saisi valita kontaktien määrän. Netissä saa.Nicitönnä kirjoitti:
Hommahan lähti liikkeelle tälleen palstalla kirjoittelemalla ja juttelemalla. Kun tavattiin, oltiin selvinpäin...yhdessä ei olla juotu kuin pari olutta koko pian 8 vuoden aikana. Ainoat huppelit mies on ottanut pikkujouluissa, tähän mennessä yhteensä 4 kertaa. Mä en ainoitakaan huppeleita. Kyllä se on ihan mahdollista saada suhde ominpäin, ilman kavereita ja viinaksia.
Ihanko totta?? Tapasitko sinä miehesi netissä? Ja olette vielä yhdessä?
Voiko se oikeasti silleen lähteä, ja jopa toimia?
Mussa tasapainoilee tunne- sekä järki-ihminen, ja järki-ihminen sanoo aina, että ole skeptinen. Tunneihminen on raahattava väkisin niskasta estradille, potkastava per*lle, ja sittenkin se meinaa ruveta konttaamaan.
Mutta upeaa! Sinä olet elävä esimerkki. Onnea.misspönttöuuni kirjoitti:
Huomasin aiemmin, että tässä meillä on tosi paljon samaa.
Mä viihdyn ehkä liiankin hyvin yksin, ja ihmiset alkavat helposti pitää tylynä ja itseriittoisena
(vaikka olen empaattinen ja hassu oikeasti).
Mutta jos liian moni ihminen heiluu ja säätää ympärillä, mä rasitun. Omille ajatuksilla tarvitsee jäätävän paljon rauhallista (jopa hiljaista) omaa aikaa. Musta tulee kiukkuinen jos mun ei anneta olla omissa oloissani. Yksinkertaisesti viihdyn omassa seurassani.
Tätä ei moni kanssaolija pysty sietämään. Kerran jopa vahingossa tokaisin, että oma seura, paras seura, ja hmh näin kanssaolijoiden ilmeestä, että mikä pikkumainen idiootti siinä (naurua).
Mut niin se vaan on. Itselle riittää ystävissäkin kaksi oikein kunnon ystävää ja sitten perhe. Kun mä saan köpsiä yksinäisenä sutena, huomaan kuinka onnellinen olen.
Miten ihana olisi maailma jos itse saisi valita kontaktien määrän. Netissä saa... Täällä on varmaan aika monia kenellä on noita "ongelmia".. ;D.. Johtuu erinäisistä asioista/ominaisuuksista tai niiden sekoituksesta.. Jotka enemmän tai vähemmän vaihtelevat Yksilöittäin.. ;P
"Miten ihana olisi maailma jos itse saisi valita kontaktien määrän."
.. Elämä on.. Valintoja.. =)
- Eimullamuuta-
Pelaan naisen kans pleikkarii. Ei me juopotella kovin usein mutta mun nainen tykkää myös pelata pleikkarii.
- 534fewwfwefwfe
Itse kyllä luulen että miehillä on enemmän kaveriporukoita kuin naisilla, oikeastaan kun ajattelee melkein mitä tahansa harrastusta niin enemmän niissä on miehiä, paitsi ehkä jossain zumbassa.
- Jackal_5on
Olen käytännössä absolutisti, enkä ole koskaan pitänyt minkään valtakunnan penkkiurheilusta ja pidän sellaisesta vuohottamista yksinomaan rasittavana.
Jos olen joillekuille kyseisten seikkojen perusteella turn-off, niin ei minulla ole mitään lähtökohtaista kiinnostusta alkaa heikäläisille pokkuroimaan.
Tämän älynväläyksen valossa meikäläisen pitäisi mukamas teeskennellä jotain täysin muuta kuin olen ollakseni "haluttava" ja voin jonkinmoisella kokemuksella todeta. ettei se ole missään mielessä hyvä idea.
Jos toinen ei kiinnostu sinusta itsesi takia vaan sen takia mitä harrastat ja kenen kanssa, niin ensinnäkin se kertoo jotain varsin epäimartelevaa ko ihmisestä ja vaikka saisitkin jonkunmoisen parisuhteen kickstartattua, se tuskin tulisi noilla eväillä kestämään.- ex-raitis3
Kovin on idealistista ajattelua. Mutta sitten keski-ikäisenä vanhanapoikana voi miettiä elämäänsä taaksepäin. Ehkä sittenkin olisi vain pitänyt pakottaa itsensä katsomaan sitä lätkää ja juomaan kaljaa vaikkei se niin olisi innostanutkaan.
Ei työntekokaan aina niin kovaa ole, mutta sitä pitää vain pakottaa itsensä siihe jos leivänsyrjässä meinaa pysyä. Sama juttu parisuhteen kanssa. - kyttäävaa
Penkkiurheilusta kiinnostuneet ovat piilohomoja.
Oikea mies istuu baarissa illat naisia kyttää. - viinamies
No kyllä siellä baarissakin on usein telkkari josta voi seurata urheilua siinä kaljanjuonnin lomassa.
- Teknodonna
Mjaa
Mä olen varmaan sitten eri planeetalta, sillä mä koen jopa ahdistavaksi jatkuvan roikkumisen jossain tarve- ja suunnitelmaverkostossa.
Mulle on ollut lapsesta asti erittäin tärkeää se että mulla on tilaa. Jos sitä ei ole alkanut löytyä, niin mä olen lähtenyt samoin tein vittuun systeemistä.
Tämä huomaa varmaan myös tässä nettikirjoittelussa, jossa mulla ei esiinny minkäänlaisia haluja minkäänlaiseen ystävystymiseen tai "keskusteluun" minkään esille ilmaantuneen tahon kanssa.
(Hihitystä) - Teknodonna
Ihanan negatiivista.
(Hirn) - lätkäisä
Rakastava vanhempi vaikka pakottamalla vie poikansa lätkätreeneihin jo pienestä pitäen.
Pojasta kasvaa sitten ronski lätkäjätkä joka saa kauneimmat naiset. - ätmikysyy
Itse en ole valitettavasti koskaan onnistunut sopeutumaan yhteenkään mies- enkä poikaporukkaan. Johtunee siitä, että miesten väliset kaverisuhteet ovat useimmiten verrattain löyhiä, pinnallisia ja perustuvat keskinäiselle kilpailulle. Itse kaipaisin ystäviä, joihin oikeasti luottaa ja joiden kanssa voisin tuntea ihan aitoa sielunveljeyttä. Joku örveltävä ja idioottimainen miesten känniporukka penkkiurheilemassa on yksi vihoviimeisistä sosiaalisista viiteryhmistä, joissa tuntisin oloni kotoisaksi. En kyllä todellakaan sopisi myöskään mihinkään naisporukkaankaan.
Lähinnä em. kaltaiset porukat ahdistavat, jos sellaisiin sattuu törmäämään vaikka ulkona käydessä. Jääkiekkoa taas on urheilulajina vähän liian myöhäistä aloittaa näin 25-vuotiaana, kun se olis pitänyt aloittaa viimeistään joskus 20 vuotta sitten, ja viimeksi olen liikkunut luistimet jalassa ala-asteen kuudennella luokalla 13 vuotta sitten.
Lisäksi pillu on se ristiriitatekijä, joka aina hiertää miesten välistä kaveruutta. Jos se naisen navan alapuolella sijaitseva elin on se, minkä ympärille käytännössä kaikkien heteromiesten elämä on nivoutunut, niin kyllähän siinä jää silloin kaverisuhteet oman sukupuolen edustajien välillä kakkoseksi, kun mies alkaa valkoritaroimaan ja pelaamaan likaista peliä toisten kustannuksella. Tuommoisiahan varmaan valtaosa kaikista miehistä on.
Eikä kaveriporukkaan kuuluminen todellakaan takaa sitä, että mies saisi koskaan pillua. Toiset miehet ovat vaan niin hiton tylsää ja epäkiinnostavaa seuraa, ettei mitään määrää. Ja alfamiehet ovat jo nuoresta saakka erittäin tarkkoja siitä, kenet hyväksyvät jengiinsä ja kenet eivät. Alemman tason koiraalle ei todellakaan ole missään iässä mitään asiaa heidän piireihinsä. Joten mitä siis hyötyisin siitä, että liittyisin johonkin luuserien ryyppyporukkaan tms? Ei se minulle ainakaan pillua mitenkään toisi.- ex-raitis3
Ehkä 25-vuotiaana on liian myöhäistä aloittaa pelaamaan jääkiekkoa, mutta lätkän seuraamisen voi hyvin aloittaa.
Ja kyse ei ole siitä etteikö tälläisiä lätkää katsovia miesporukoita voisi kokea vieraaksi. Kyse on siitä että siitä huolimatta pitäisi pakottaa itsensä mukaan näihin ja esittää että on kiinostunut lätkästä ja että kalja maistuu. Vaikka olonsa kokisikin näissä porukoissa vieraaksi, sopivaa roolia vetämällä voi kuitenkin päästä mukaan näihin porukoihin mikä sitten on positiivinen asia naisten silmissä ja voi johtaa parisuhteeseen asti. - ihmistenmenoa
Et oo koskaan mistään nörttiharrastuksita ja -porukoista sitten ollut kiinnostunut?
- ätmikysyy
En todellakaan, koska en ole nörtti. Eikä tommosiin nörttiporukoihin kuuluminen kyllä auta pillunsaannissa vähääkään, koska nörtit on naisten ja tyttöjen silmissä alinta kastia.
Ja muutenkin, jos pillunsaaminen on kiinni johonkin äijäporukkaan liittymisestä, niin olen siinä tapauksessa ihan mieluusti ilman jatkossakin.
- kaheliukkkeli
Nainen kun huomaa, että mies on raitis ja nolla (ei yhtään) oikeaa kaveria alkaa pikkuhiljaa tajuaa miehen olevan valehteleva teeskentelevä paska. Järkevä nainen lähtee nopeammin kuin telkkä pöntöstä.
- ex-raitis3
No siksipä sitä kaljaa pitääkin juoda ja käydä niiden kavereiden kanssa lätkämatseissa ja kaljalla. Senkin jälkeen kun sen naisen on löytänyt että rooli pitää myös parisuhteessa.
- yksinhautaa
ex-raitis3 kirjoitti:
No siksipä sitä kaljaa pitääkin juoda ja käydä niiden kavereiden kanssa lätkämatseissa ja kaljalla. Senkin jälkeen kun sen naisen on löytänyt että rooli pitää myös parisuhteessa.
Entä jos äiti on ainut kaveri?
Olen 60 työtön mies.
- Hukassa2018
Väärin. Mies porukat ei takaa sinulle nais seuraa. Aika paljon näen niitä porukoita baareissa, missä on tosiaan yksi alphadog joka vie naiset. Muut ovat sivusta seuraavia laahustajia.
Tallinnassa suomalainen mies porukka yllätti minut positiivisesti, kaikilla oli kuitenkin nainen paitsi yhdellä joka oli kiinnostunut politiikasta. Erittäin mukavia ja ilta meni hienosti. Sekään ei taannut minulle tuolloin naista, vaikka äijäiltaa vietinkin.- ex-raitis3
Ei kannata kiinostua politiikasta. Kannattaa kiinostua lätkästä ja kaljasta niin saa naisia.
- Hukassa2018
ex-raitis3 kirjoitti:
Ei kannata kiinostua politiikasta. Kannattaa kiinostua lätkästä ja kaljasta niin saa naisia.
Olin yksin baarissa juomassa siideriä, tapasin seksikkään naisen joka oli kiinnostunut lätkästä ja kaljasta. Hänen tykönään oltaisiin tietty voitu puhua lätkästä mutta neiti olikin loppuillasta pelkkä Chicago Blackhawks huppari päällä.
Lisäksi lätkä mua ei kiinnostanut hevonkuustakaan alkuillasta eikä häntäkään loppu illasta. - Hukassa2018
Hukassa2018 kirjoitti:
Olin yksin baarissa juomassa siideriä, tapasin seksikkään naisen joka oli kiinnostunut lätkästä ja kaljasta. Hänen tykönään oltaisiin tietty voitu puhua lätkästä mutta neiti olikin loppuillasta pelkkä Chicago Blackhawks huppari päällä.
Lisäksi lätkä mua ei kiinnostanut hevonkuustakaan alkuillasta eikä häntäkään loppu illasta.Tämä taas ei liittynyt tallinnan reissuun.
- PelimiesHommaa
Miesporukassa on aina muutama naistenmies, jotka toimivat välittäjinä eli hommaavat miesporukan joka jannulle naisen ja muutaman varalle.
Jos miesporukassa on naisten suhteen ujo mies, niin nämä naistemiehet pelaavat asiat niin, että ujokin mies saa naisen ja parhaimmassa tapauksessa ujolle miehelle hommataan pari naista.
Naistenmiehet eli miesporukan pelimiehet osaavat kehua ujon miehen naisille ja ujo mies saa varmana naiselta pesää.
Naistenmiehet eli pelimiehet ovat miesporukassa arvostetuimmalla sijalla, koska he hommaavat miesporukalle naisia ja se on miesporukassa A ja O.
Ilman naisia kävisi ilmapiiri miesporukassa ennenpitkää tylsäksi ja miesporukka hajoaisi.
Naistenmiehiä eli pelimiehiä myös kunnioitetaan miesporukassa, koska ilman heitä, ei myöskään naisia olisi miesporukan illanvietossa.- tererwererergere
No tuo on kuin jostain paskasta leffasta, ei äijäporukoissa noin todellakaan ole.
- Hukassa2018
Erittäin kaunis tarina miten sen kuuluisi mennä äijäporukassa. Psykologisesti näitten ujojen miesten itse tunto ei kehity tippaakaan naisten iskemisessä vaan aina tarvitaan äijäporukka selustalle plus nämä naistenmiehet jotka lopulta kuorii kermat päältä.
- Nainen39vee
Minä en tunne yhtään miestä, joka harrastaisi jääkiekkoa. Silti heillä näyttää olevan kavereita.
Eikä kaikilla naisillakaan ole kavereita, saati ystäviä. Kyllä olet oikeilla jäljillä.
Muistelen tutkimusta, jossa sanottiin, että naisilla on keskimäärin jotain 3,4 läheistä ystävää ha miehillä 0,7.
Naiset pitävät miehen ystäviä tärkeinä tavatessa, mutta sitten alkaa marina ystävien kanssa vietetystä ajasta, kunnes taas jossain vaiheessa ruvetaan valittamaan, kun mies on aina kotona.
Tässä samaiseen aiheeseen liittyvä keskusteluavaus: https://keskustelu.suomi24.fi/t/11124254/naiset-hairitseeko-jos-miehella-on-0-kaveria
Ensimmäinen vastaus:
"Siis miten mä voisin kavereilleni kertoa ettei mun miehellä ole yhtään kaveria. Nehän naurais mut pihalle illanistujaisista."
Toinen vastaus:
"Siis jokaisella PITÄÄ olla kavereita / sosiaalinen verkosto. Kertoo ihmisestä jo paljon , mikäli ei ole kavereita."
Lisää:
"Kaverittomalla henkilöllä on heikot sosiaaliset taidot, siis tottakai häiritsee."
"Ei haittaa, mutta pidän asiaa outona. Miksei jo pariutuneen kanssa voisi olla kaveri?"
"Kyllä mielestäni miehellä täytyy edes olla jotain sosiaalista elämää"
"Kyllä häiritsee. Kaveriton mies ei ole normaali. Sosiaalisesti normaalilla on ystäviä eikä hänellä ole vaikeuksia saada uusiakin ystäviä. En todellakaan haluaisi miestä, jonka sosiaaliset taidot ovat luokkaa 0 ja ystävättömänä takertuisi minuun liikaa. Mikäli mies ei kykene pitämään ystävyyssuhteita yllä, niin ei hän silloin kykene seurustelusuhteeseenkaan."
"Musta sellainen mies jolla ei kavereita on tosi outo ja pelottavakin, en todellakaaan uskaltaisi alkaa mitään puhumaan sellaisen kanssa."- ex-raitis3
Kannattaa vain kiltisti käydä porukalla lätkämatsissa ja kaljalla niin saa itselleen kaveriporukan ja ei näytä oudolta naisten silmissä.
- Hukassa2018
Aika laillla merkityksettömiä naisia jos illan istujaisissa naisen kaverit nauraisi pihalle. Tulee kysymys että miksi olen hänen seurassa. Joka tapauksessa jos vain todistat naiselle ettet ole mielenterveys ongelmainen tai masentunut niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Tietysti jos nainen elää miehensä kautta niin olisi hänenkin syytä käydä terapeutilla. Tiedän kaverin jolla on paljon kavereita, oma koti,koira ja nainen. Nainen vain alkoi etsiä itseään 7v suhteen jälkeen ja jätti kaverini.
Tästä lähin en noteraa naisia jotka yrittää elää minun kautta elämää.
- kavereitatarvitaan
Niin on tärkeää että kavereita on elämässä. Olit sitten mies tai nainen. Se että pystyy kavereihin luottamaan on eri asia. Ei se kaveruus onnistu jos taustalla jotain muuta kuin kaveruus. Kateus, ihastumista, tai jopa toisen haukkumista kun on katkera kaverilleen. Ja kuinka elämässä kaikki hyvin. Minuakin kumppanini syytti aikanaan kun hänellä ei ole kavereita. Kun kysyin miten voi olla? En tietoisesti ole hänen harrastuksissa tai kavereiden tapaamisia kieltänyt tai mitenkään vaikuttanut sen kaveripiiriin. No näinhän siinä kävi otti uuden kaverin johon luotti täysin kertoen miten on pettänyt minua ja kuinka eron ottaa jne. Kotona ei tullut ilmi. Kun kaverini joka tunsi tuon kaverin kumppanin oli siltä saanut kuulla asiasta. Kysyin kumppanilta oletko eroa hakemassa? Ei ole ja keksinyt kun on niin kateellinen hänelle. Ja kun niiden pettämisestä tiedettiin niin tahallaan kertoilee kuviteltuja juttuja meistä. No annoin olla ja unohdin asian. Kun jälleen kerran puhuimme kavereista kysyin olenko jotenkin tuhonnut heidän kaveruuden? En kuulemma ole mutta sanoi se ettei luota siihen enään kun juoruaa valheita kumppanilleen meidän elämästä ja taas kaverini kertoo ne mulle. Kaveripiiri on tärkeä jopa suhteelle . Se jos en olisi kuullut kaverin väitöstä mitä kumppanini hommailee kaveriensa kanssa ja kertoilee on sekin osaltaan kertova miten kaverit ovat läheisiä tai luotettavia. Kyllä kavereita tarvitaan vaikka nyt noita kateellisia jotka juoruavat tahallaan kaverista jolla elämä kunnossa. Itse niiden elämä on perseestä.
- Viinamies--
Nyt kannattaa jo tänään kutsua porukkaa viikonlopuksi juomaan viinaa. Naisiakin kannattaa kutsua ja tarjota niille koska naiset ei voi vastustaa ilmaista viinaa.
- ex-raitis3
Kannattaa myös käydä ostamassa kunnon taulutelkkari josta voi porukalla katsoa lätkää. Niin ne miesten väliset kaverisuhteet syntyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1024619- 272405
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1102302- 2002189
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4241988- 1751545
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001279Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321085Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79870