Tänään alkoi mun vegaaninen ruokavalio. Rakastan kasvisruokaa, enkä muutenkaa syö lihaa kuin ehkä kerran kahdessa kuussa (en tykkää mausta) mutta maitotuotteita olen kuluttanut suhteellisen paljon ja NYT OLEN PÄÄTTÄNYT PÄÄSTÄ NIISTÄKIN EROON. Kahvin kanssa juon kauramaitoa ja söin avokaado leipää aamupalaksi. Halusin vaan ilmottaa teille kun oon kerrankin ilonen jostakin päätöksestä.
TÄÄLLÄ UUSI VEGAANI!!
27
2825
Vastaukset
- ihanmitenvain
Mistä me olemme iloisia? Siitä, että olet mielipidevegaani - älä viitsi olla hölmö. Olet vegaanit tai sitten et ole, ei se oikeasti ketään kiinnosta.
- maidotvasikalle
Hyvä päätös. Ihmisen ei tarvitse juoda toisen eläimen maitoa.
- Nautiskelij
Toivottavasti juot suomalaista kauramaitoa, niin et saastuta ilmastoa. Lentämistä tulee vähentää suunnattomasti, koska se saastuttaa ilmastoa aivan älyttömästi.
- maidotvasikalle
En juo mitään maidonkorviketta tosin en ymmärrä miten sen juominen tai kotimaisuus liittyy lentoliikenteen päästöihin.
- Jaa-ha
maidotvasikalle kirjoitti:
En juo mitään maidonkorviketta tosin en ymmärrä miten sen juominen tai kotimaisuus liittyy lentoliikenteen päästöihin.
No eihän sille mitään voi, jos et ymmärrä. Olisiko kannattanut juoda sittenkin maitoa?
- Niinpäs
Suomessa viljellyistä kasveista täällä kasvaa erinomaisesti vain nurmi. Ainoa joka kykenee nurmea hyväkseen käyttämään on märehtijä, eli siis lehmä. Suomalaiset lehmät lypsävät päivässä kymmeniä litroja. Vasikat eivät jaksa kaikkea juoda ja jos lehmiä ei lypsetä ne kärsivät valtavasti.
Mutta jos sinusta paikallisia kasveja ei pidä käyttää, niin aasiasta voidaan rahdata sinulle soijamaitoa. - loistavaatouhua
Niinpäs kirjoitti:
Suomessa viljellyistä kasveista täällä kasvaa erinomaisesti vain nurmi. Ainoa joka kykenee nurmea hyväkseen käyttämään on märehtijä, eli siis lehmä. Suomalaiset lehmät lypsävät päivässä kymmeniä litroja. Vasikat eivät jaksa kaikkea juoda ja jos lehmiä ei lypsetä ne kärsivät valtavasti.
Mutta jos sinusta paikallisia kasveja ei pidä käyttää, niin aasiasta voidaan rahdata sinulle soijamaitoa.Niin, eihän suomessa viljellä mitään. Kaikki kasvikset tuodaan tänne avaruusraketeilla ja eläimet eivät syö muuta kuin nurmea.
Hieno keskustelu arvon kanssaihmiset
- PihviPäivässä
Jossain rapakon takana vanhemmat juottivat OIKEAN MAIDON asemesta lapselleen kauramaitoa tai jotain vastaavaa. No, lapsi kuoli aliravitsemukseen. Kauramaidossa ei ole mitään ravintoarvoja, kalsiumia, hivenaineita jne. On jokaisen oma asia onko täysi typerys vai viisas pihvinsyöjä, hehee.
- Maidonjuoja
Kannattaa tutustua maatilojen eläimiin, niin näkee miten eläimiä oikeasti hoidetaan. Itsekin olen käynyt monillaa tiloilla ja minusta eläimillä on paremmat oltavat kuin ihmisillä. Luin lehdestä, että Helsingissä on pitkät leipäjonot. Italialainen eläinsuojelujärjestö oli käynyt salakuvaamassa pihatossa. Etualalla oli pari laihahkoa eläintä ja otsikkona että Parmesan-juusto tehdään rääkättyjen lehmien maidosta. Tulikin mieleen, että eläimethän kiusaavat toisia eivätkä päästä syömään joitakin. No - ilmeisesti nämä alakynteen jääneet lehmät voidaan myydä parsinavettaan turvaan kiusaajilta.
- Zedä
PihviPäivässä: Niin, kyseessä oli imeväisikäinen vauva jonka ravintoa on tietenkin äidinmaito tai äidinmaidonkorvike. Olisi se kuollut myös pelkällä kaupan lehmänmaidolla. Imeväisiän ylittänyt ihminen tai mikään muukaan nisäkäs sen sijaan ei maitoa tarvitse :)
- Nautiskelij
Aikuiset tarvitsevat päivässä 3 lasillista maitoa - itse toki juon enemmän maitoa päivässä juustoa , maitorahkaa, jogurtteja ym. Siksipä verenpaineeni ja kolestroni ovat ihannelukemissa.
- VastaanTrolliin
Tiesitkö että maidosta eriytyy kaseiinin hajotessa elimistöösä kasomorfiinia, joka on opioideihin jossain määrin verrattavissaoleva aine. Tämä on ilmeisesti luonnon luoma mekanismi jolla imeväiset palaavat emon tissille.
Olet siis aikuisena sekä koukussa lehmän tissin imemiseen että morfinisti. Onneksi olkoon. Juuri niinkuin luonto sen tarkoitti. - KannattaaJuoda
VastaanTrolliin kirjoitti:
Tiesitkö että maidosta eriytyy kaseiinin hajotessa elimistöösä kasomorfiinia, joka on opioideihin jossain määrin verrattavissaoleva aine. Tämä on ilmeisesti luonnon luoma mekanismi jolla imeväiset palaavat emon tissille.
Olet siis aikuisena sekä koukussa lehmän tissin imemiseen että morfinisti. Onneksi olkoon. Juuri niinkuin luonto sen tarkoitti.No eipä hullunpi opioidi sitten. :D
- PihviPäivässä
Jaahas, Hinttihomovegaani Zedä ilmestyi taas kuvioihin. Häirikkötrolilla ei näköjään ole oikein mitään tekemistä? Jatka ganjan polttoa, äläkä trollaile, kun et mitään tieRä.
- Zedä
<3 :D
- EntinenVege
Itse olen kyllä jättänyt maitotuotteet minimiin, mutta en näkisi mitään järkeä luopua kokonaan lihasta, jos nyt jo syö lihaa noinkin harvoin kuin avaaja.
Itse pidän paljon lihan mausta, mutta se johtunee siitä, että olen hyvä kokki. Sen sijaan kasvikset syön mieluiten raakoina tai höyrytettyinä.
Kalasta en edes harkistsisi luopumista. On se vaan niin taivaallisen hyvää oikein valmistettuna.
Harmi, että uusavuttomat eivät enää osaa valmistaa lihasta ja kalasta maukasta ruokaa, vaan mieluummin kipasevat kauppaan hakemaan eineskasvispastansa tai keittävät nuudeleita. Hahaa.- vitsailetkai
Vai on liharuoan valmistaminen hankalaa? Hah.
Karjalanpaisti onkin yksi gourmee-kokkauksen taidonnäyte.
Suomalaiset kokit eivät sen sijaan osaa laittaa maukasta kasvisruokaa. Kaikki ruoan maku haetaan eläinrasvasta. Mausteeksi riittää suola ja pippuri ruokaan kuin ruokaan. - EntinenVege
No kyllä se tuntuu olevan monelle vaikeaa, mutta ei minulle eli en lainkaan vitsaile.
Tuosta olen samaa mieltä, että kunnonkasvisruokaakaan ei osata valmistaa, vaan ruoka pilataan rasvalla (öljyllä), vehnäjauhoilla, soijalla ym. elintarvikkeksi kelpaamattomalla eineksellä (nyhtökaura, härkis).
Aika paljon makua haetaan erillaisista teollisista kasvisrasvasötkötyksistä, yöks.
- jalatmaassaollapitää
Järkeä voi myös käyttää ihan itse, eikä lähteä kaikkeen hööpötykseen mukaan. Syön itsekin paljon kasvisruokaa, mutta voin syödä muutakin. Tykkään kasvisruoasta, mutta kala, kana ja lihakin on ihan hyvää ajoittain.
Muista nyt kuitenkin varmistaa, että saat ruoasta kaiken tarvitsemasi ravintoaineet, ettet ole ongelmissa. Kasvisruoalla on mahdollista elää, mutta realiteetit pitää olla mukana!- kohtuukaikessa
Näinhän se on. Sillon tällön vaan itsekin potkin naapurin koiraa. Hyvä pitää kohtuu kaikessa eikä antaa tilaa ääriajattelulle kuten muiden elävien olentojen kunnioittamiselle.
- kuissattuikin
Kasvisruoalla elää ihan hyvin joskin muutama tarvittava aines on haettava joko synteettisenä tai hiivan tuottamana, mutta tappamatta naapurin koiraa voi elää ihan hyvinkin.
Mutta nämä härkikset ja nyhtökaurat jättäisin kyllä väliin (eivät vain maistu hyviltä ja rakenne on huono), sillä kasviksista, pavuista, pähkinöistä ja varsinkin kotimaisista juureksista saa todella hyvää ruokaa pienellä vaivalla ja vielä halvalla.
- EnnemminLihaaKunEinestä
Nykyään HK:n, Jalostajan, Snelmannin, Poutun, Kariniemen ym. lihatuotteet ovat niin luokattomia, että olen itsekin vähentänyt huimasti lihan syöntiä.
Ja eiköhän kala ole muutenkin terveellisempi vaihtoehto. Ilman maitotuotteita pärjää, kunhan muistaa syödä paljon tuoreita kasviksia.
Olin tuossa taannoin erään nuorenparin takana kassajonossa. Pariskunta oli aika lihavaa sorttia, mutta jotenkin aneemisen oloisia ja kalpeita (ja ihan hiton rumia, pukeutuivatkin "säkkeihin").
Kassan hihnalla oli todella paljon eineskasvisruokia, mutta ei mitään tuoretta (no, ei tietenkään mitään liha- tai maitotuotteita). Olen melko varma, että tuo pariskunta ei elä kovin vanhaksi. Onneksi vaikutti siltä, että pariskunta oli lapseton. - Kiihkoilua
Miksi et ole rehellisesti kasvissyöjä? Vegaanit ovat uskonlahko, joka kiihkoilullaan pilaa kasvissyönnin maineen. Kenelle todistat ja mitä, kun kiihkoilet esimerkiksi maitotuotteita vastaan?
Jokainen vegaaniruokavaliota noudattanut olisi 100 vuotta sitten kuollut. Todella luonnonmukainen ruokavalio!- luonnollistako
Monet ns. "kasvissyöjät" tai vegetaristit syövät maitotuotteita ja/tai kananmunia.
Jos on vegaanisella ruokavaliolla ei se tarkoita mitään uskonlahkoon kuulumista vitun idiootti. Taitaa uskonlahko olla sulla perseessä. Sekö sitten on luonnollista?
- Food42
Aktivoi etu valitsemalla ResQ-sovelluksen valikosta Asetukset -> Tili -> ResQ-koodit.
KOODILLA: IHJ-943
https://www.resq-club.com/fi/
Vähennä ruokahävikkiä.
Hyvä valikoima vegaaneille. - VegeMachtFrei
Hii, minusta tuli vegaani ja perverssi hinttari! Lopetetaan työteko ja aletaan poltella jointteja. Laitetaan maaaaailma mullinmallin. Eikä välitetä hevonpaskaa avuntarpeessa olevista ihmisistä, sillä vegaanit ovat universumin ainoita oikeassa olevia ihmisiä. Perustetaan vegawitzh leirejä kaikille erimielisille. Sieg vega!!
- Vegaaniuskonto
Voi lapsikulta! Se koira älähtää johon kalilla kolahtaa.
Olet vielä niin kovin nuori ja kypsymätön, että kiihkosi on ymmärrettävää. Aikoinaan kadut katkerasti vegaanilahkolle alistumista ja menetettyä nuoruutta ja voi siinä sivussa mennä helposti terveyskin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763422
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302051Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681929Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian181491- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261338Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671257Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531035