Laskiaissunnuntai

Oletteko jo lasketelleet?

17

313

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavihatipunen

      Olen laskeutunut yläkerrasta alakertaan...Tosin nyt olen taas yläkerrassa ja kohta laskeudun takaisin alas.

    • Hyväksytään lasketteluksi, jos laskeuduit pepullasi

    • Pyllymäkee pitäs päästä!

    • Eemm...kyllä.

      Halkoliiterissä.

      Yllättäen mieleeni tuli Jens Weissflog ja osittainen V-tyyli.

      Mutta pikemminkin olin kuin Palander.
      Maalissa kepit kolisten.

      Onnellisena halasin halkoa maalattialla.

      • Pirun huonosti kuivuivat halot viime kesänä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Pirun huonosti kuivuivat halot viime kesänä

        Mulla oli läpivedossa kuormalavojen päällä, mutta niin, silti. Pehmyttä, märkää muussia.


      • Trolli-olli
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Mulla oli läpivedossa kuormalavojen päällä, mutta niin, silti. Pehmyttä, märkää muussia.

        Jaa katos eikö naunou viettänytkään tätä laskiaista lataamossa?


      • Trolli-olli kirjoitti:

        Jaa katos eikö naunou viettänytkään tätä laskiaista lataamossa?

        En mä mahda sille mitään, että olet noin katkera.
        Ja haluat vaan mustamaalata. Kyllä se katkeruus aikanaan ohi menee.

        Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.

        Mä en oo muistanu ladata edes mun puhelinta, olipa hyvä, että tuli puheeksi... :D


    • mansikkakakkua

      Olin systerin ja broidin muksujen kanssa mökillä ja tehtiin liukumäki itsellemme vain n.15cm lunta, joten työnsin sitä kolan kanssa lisää siihen rinteeseen ja mukulat tamppasivat sitä vanhoilla minnarisuksilla tiiviimmäksi. Lopulta sen mäen teko väsytti pienimmät ja menimme mökille teen juontiin laskiaispullia nassuttamaan.

      Ne 2 nuorina mukanani ollutta muksua vein makuuhuoneen parisänkyyn nukkuttamaan mua, kun niin nukutti. Ei tarvittu unisatua... sinne simahtivat alle 5 minuutin oman fleesensä alle kumpikin.
      Isommat muksut meni laskemaan mäkeä... sillä ehdolla ett se mäki korjaillaan aina kuntoon, ett pienimmillekin jää hieman laskettelun iloa.

      1½-tunnin päiväunet ja pikkuisetkin olivat valmiit laskemaan mäkeä... oikea mölyapinalauma me olimme ja naurua riitti. Oli ilo katsella mukulien touhua ja sitä suunnatonta tarmoa heidän ahertaessa mäen kunnostuksessa. Laskin minäkin muutaman kerran... mutt mäki oli tarkoitettu kakaralauman ilon pitoon... jos se olisi ollut vanhempaa eli vahvempaa tekoa; oisin laskenut kuten ennenkin... "pitkiä pellavia" kuten emo meille mukulille lapsena opetti.

      Tultiin kaupunkiin takaisin viideksi... syömään ruokalaan: paistettua kalaa, perunamuusia, pinaatti kastiketta ja porkkana/kukkakaalia/parsaa.
      Jälkkärinä: kuuma maito ja laskiaspulla vadelmahillolla ja kermavaahdolla.

      Asukkaiden vieraat täällä ihmettelee ettei meillä ole hernekeittoa ja pannaria... ei kai kun sitä oli juuri torstaina ja nyt on sunnuntai!
      A la Carte annoksia kyllä tehdään, mutt ne maksavat hieman enemmän... eikä hernekeitto kuulu niihin ruokiin!

      Pitää varmaan ottaa köksien kanssa puheeksi A la Carte annokset, jos joku niitä tosissaan alkaa kysyä täältä ruokalassa syödäkseen.
      Kyllä meiltä ollaan toimitettu ruokaa joihinkin tilaisuuksiin mutt... niinpä niin.

      Hyvää laskiaista sullekin!

      • IncognitoM

        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ palstan ihanin nainen, miten sut saa omakseen?


      • Täällä ehkä vähän enemmän lunta, ainakin hiihtelyyn riittävästi


      • mansikkakakkua
        pujotteIija kirjoitti:

        Täällä ehkä vähän enemmän lunta, ainakin hiihtelyyn riittävästi

        Huomenta.
        Kyllä täälläkin muksut hiihtämään pääsivät, tein tuonne metsätielle sellaisen n. 200 m pitkän ladunpätkän ja sinne käännöksen takaisin mökille tien toista reunaa. Sitä metsätietä kun ei ole käytetty talvella, niin lumi oli ihan koskemattomana maassa. Oli helppo avata siihen latu. jonka isommat lapset kävivät hiihtämässä kahteen kertaan. Vaihdettiin taas vahtivuoroa ja isommat vahti pienempiään; kun kävin vielä lapion kanssa paikkailemassa niitä huonompia kohtia ja suksilla tamppasin lumen piukempaan sen ladun pohjaksi. Tämän viikonlopulla, siellä on jo hyvä ladunpohja jos ei suojaa tai vesisadetta tule ja lumi sula pois.

        Pienimmäiset hiihtivät sitt pihassa, ja mä nostelin heitä pystyyn vuorotellen... eivät ihan valmiita kilpahiihtäjiä vielä ole... vaan kaatuupa ne aikuisetkin! Oppi ja ikä jne...
        Sinne mökille jäi myös liukumäki puhtaalla lumella korjattuna, saunan edustalta keräsin kaiken minkä voisin puhtaana, ilman hiekkaa saada, ja isommat muksut tekivät korjaustyöt porukalla, pienemmät sättäs jaloissa ja olivat koelaskijoita... ja siitäkös sitä mölyä vasta syntyikin! =))

        Mukavaa maanantaipäivää sulle.


      • mansikkakakkua
        IncognitoM kirjoitti:

        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ palstan ihanin nainen, miten sut saa omakseen?

        Jaaha, ja sinä se haluat pelleillä yhä! Ja kysymykseesi saat vastauksenkin.
        Ota vuoronumero ja mene sinne jonon hännille odottamaan koska tulee sinun vuorosi. Tässä on pari klovnia jonossa jo ennen sua.... toinen lähettelee kukkia ja kortteja, silloin tällöin... Mummut kyllä tykkää niistä kukkasista, ja kortit mä revin roskikseen.

        Tämä toinen onkin viheliäisempi otus... lähettelee textareita mun kännyyni... ja yleensä puoleyön jälkeen... on mulla ratkaisu jo siihenkin, känny on äänettömänä öisin. Aamuisin kun laitan äänet taas päälle, tarkistan jos on textareita tullut => poistan häirikön välittömästi.

        Sisäpuhelimella kun saa soitetua alakerrasta (hoitajat) yökkökin mihinaikaan tahtonsa... joka asuntoon tässä talossa... siis minullekin, joten kännystä mua ei öisin tavoita.

        Sinusta nyt ei pahemmin häiriötä tule... korkeintaan saat hymyn aikaiseksi!
        Niin et jos sä jaksat kujeilla niin siitä vaan... huvinsa kaikilla!

        Mukavaa maanantaipäivää sullekin!


    • Enpä muuten, kuin vähän luikuria lasketellu..

    • m-i-e-z

      Osakesalkut ovat lasketelleet ja lapset ovat päässeet laskettelemaan. Itse virallisesti en ole ehtinyt laskettelemaan. Laskettelu ei ihan ole minun makuuni, tarvittaessa toki onnistuu sekin.

    • Laskettelin tänään terassin ja autotallin katoilta lumia alas. Sitten huruutin pytty punasena lumilingolla tiputetut lumet kauemmas. Alkaa olla taas tontilla lunta, mutta kyllä nyt sopii. Lingolla helppo huruutella lumet penkoille. Takapihalla on yhdessä kohti 20m *20 m noin 1, 5 m paksulti lunta...sehän on yli 40 kuutiota lingottua lunta... on tiivis patja....

      Ja silti tuli hiki... huhhuh..

      Jos iltapäivänokoset ottas?

    • Eipä ole tullut lasketeltua sellaiseen 18-vuoteen Ainakin niinkauan on aikaa kun viimeksi kävin Hankasalmella häkärinteillä skimbaamassa.

      Näitä Helsingin laskettelumestoja en oikein tunnekaan ja mietityttää että kestääkö polvi laskettelua ja suksilla mutkittelua, tuo nivelkuluma kun siinä on.

      Toisekseen ei olisi kyllä ollut rahaakaan laskettelu lippuun joten ensi laskiaiseen jäi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe