Uskova mies ajattelee itsemurhaa

laukkuryssä

Tuli paha ongelmatilanne eteen. Niin paha, etten osaa nyt muuta ajatella, kuin tällaista radikaalia ratkaisua. Kun oman mokaamiseni takia kuulostaa muittenkin sovitut ja järjestetyt asiat menevän överiksi, eikä asiain suunnittelijalla kuulosta olevan aikaa odottaa tilanteen selvenemistä, niin ajattelen omalla kohdallani nyt tehdä aivan tosissaan otsakkeessa mainitsemani ratkaisun. Se saattaa olla jälkeenjääville surullinen juttu, tai helpotuksen huokaus. Helpotuksen huokaus sen vuoksi, ettei sen jälkeen enää tarvitse huomioida meitsiä laisinkaan, vaan voi laatia ja toteuttaa suunnitelmat aivan oman mielensä mukaisesti. Nyt kun asiain suunnittelijan täytyy huomioida meitsin olemassaolo laadittujen suunnitelmien toteuttamisen vuoksi, niin se tuottaa vaikeuksia suunnitelman laatijalle, että mihin meitsi sijoitetaan näissä kuvioissa. Suunnitelma oli laadittu sillä silmällä katselleen, ettei meitsi ole laisinkaan läsnä, kun se toteutetaan.
Että sellainen ongelmatilanne.

Mikä olisi tuon radikaalin ratkaisun vaihtoehto?

83

1901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukkuryssä

Nyt täytyy kiittää Herraa ja kaikkia esirukoilijoita rukouksistanne, koskapa tilanne selvisi aivan äskettäin.

Kiitos myös palstalaisille siitä, ettette alkanut höpisemään yleensäkään mitään sutta ja sekuntaa yms. löperöpuheita zykölookeista ja zykiadreista, joilla olevinaan olisi apuva tämänkaltaisiin tilanteisiin. En ole koskaan turvautunut em. puoskareihin, kun joskus pännii koko elämä, vaan kertonut asian esim. palstalla tai seurakunnassa ja odotellut sitten tilanteen ratkeamista kaikessa rauhassa rauhattomanakin.

• Periksi_ei_anneta

• Terve_menoa

Vahvassa uskossa voittajana maitomeren rannalla paratiisissa ikuisuutta lilluen.-)
        Miksi kärsiä täällä syntisessä kurjuudessa muille ihmisille kurjuutta kaupitellen ?
        Löydä pelastus itsestäsi....-)

• Samaatietä

Höh!!! Senkin säikyttelijä!! Tuosta saat käslaukusta päähän ja tuosta selekkää!!
      Nyt vasta lui hän alotukse!
      Onneksi et hötkyilly.
      Mikä hätänä?

• Samaatietä

Anteeksi tämä! Oli nii sponttaani reaktio. Onpa ihana kuulla, että Sait avun! Rukoilen, huudan avuksi Jumalaa! Hän tietää, miltä sinusta tuntuu ja näkee kaiken.

• laukkuryssä

Tunnun olevan vaimoni tytön murrosikäsille tytöille suorastaan niin spitaalinen, etteivät he tule kylään mummoa katsomaan, ellen ole poissa täältä. Sovimme mummon kanssa, että lähen evakkoon siksi ajaksi, kun ovat täällä.
        Tänään mulla olisi ollut lääkäriaika ajokortin uusimista varten klo 12:30. Katsoin ajan väärin ja menin tunnin myöhässä eli 13:30.
        Lasareetissa antoivat uuden ajan 5.3. klo 12:30. Ja kun päivä olisi ollut tyttärien täälläolopäivä, niin asia meni hyrskyn myrskyn.
        No mie tietysti hätäännyin moisesta ja funtsailin ratkaisua tilanteeseen. Ja siinä funtsaillessahan se pasahti päähän tuo radikaali ratkaisu. Oli vissiinki vihtahousu avittamassa tuota kuutiointia.
        Ja kun en muuta keksinyt, niin laitoin asian palstalle, koska tiedän, että palstaa lukee myös tosiuskovaiset. Ja uskon, että kyseiset tosiuskovaiset ovat rukoilleet puolestani Herraa, koskapa asiaan tuli ratkaisu pikavauhtia. Ratkaisuksi tuli varatun ajan siirto viikolla etiäppäin.
        Nyt voin lähteä evakkoon vaikka Kainuun korpeen susien seuralaiseksi..

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Tunnun olevan vaimoni tytön murrosikäsille tytöille suorastaan niin spitaalinen, etteivät he tule kylään mummoa katsomaan, ellen ole poissa täältä. Sovimme mummon kanssa, että lähen evakkoon siksi ajaksi, kun ovat täällä.
        Tänään mulla olisi ollut lääkäriaika ajokortin uusimista varten klo 12:30. Katsoin ajan väärin ja menin tunnin myöhässä eli 13:30.
        Lasareetissa antoivat uuden ajan 5.3. klo 12:30. Ja kun päivä olisi ollut tyttärien täälläolopäivä, niin asia meni hyrskyn myrskyn.
        No mie tietysti hätäännyin moisesta ja funtsailin ratkaisua tilanteeseen. Ja siinä funtsaillessahan se pasahti päähän tuo radikaali ratkaisu. Oli vissiinki vihtahousu avittamassa tuota kuutiointia.
        Ja kun en muuta keksinyt, niin laitoin asian palstalle, koska tiedän, että palstaa lukee myös tosiuskovaiset. Ja uskon, että kyseiset tosiuskovaiset ovat rukoilleet puolestani Herraa, koskapa asiaan tuli ratkaisu pikavauhtia. Ratkaisuksi tuli varatun ajan siirto viikolla etiäppäin.
        Nyt voin lähteä evakkoon vaikka Kainuun korpeen susien seuralaiseksi..

Oon odottanut täällä milloin vastaat. Olin huolissani!
        Tuntuu varmasti pahalta! Syrjäytetyltä.
        Minkä ikäisiä tytöt ovat?

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Ottaa vähä pattiin. Tuntuu se välillä vaikka miltä. Van itehän mie sellaista ratkaisua ehdotin tässä jo viikkosotalla aiemmin, kun vaimo kertoi, etteivät tytöt tule enää mummolaan, jos mie olen täällä.
        Toinen on 14 ja toinen 16. Se 14 kesänen on sellainen pahanilkinen, itsekäs, sisariaan dominoiva ja herkästi suuttuva, mutta 16 kesänen on huomattavasti rauhallisempi ja kiltimpi.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Ottaa vähä pattiin. Tuntuu se välillä vaikka miltä. Van itehän mie sellaista ratkaisua ehdotin tässä jo viikkosotalla aiemmin, kun vaimo kertoi, etteivät tytöt tule enää mummolaan, jos mie olen täällä.
        Toinen on 14 ja toinen 16. Se 14 kesänen on sellainen pahanilkinen, itsekäs, sisariaan dominoiva ja herkästi suuttuva, mutta 16 kesänen on huomattavasti rauhallisempi ja kiltimpi.

No aivan varmasti herätti ja herättää vaikka millaisia ajatuksia, sekä tunteita! Kun muutoinkin monenlaista ja usseiha asijat tulleekki niinku päällekkäi ja yks juttu poikii toise vastoikäymmisse huh huh ja siinä ku yrittää taiteilla monnee mallii.
        Onneksi löysäs vähä ja Sait jonku välämä auki, ku hoksasit siirtää ajan! Ei sitä aina hoksaa, ku ongelma on nii lähellä ja ajatukset kassaantuu.
        Murrosikä varmasti vaikuttaa tyttöillä myös. Voisi kuvitella tekeväni samalla lailla heijä iässää tuossa tappauksessa.
        Heillä myös varmasti lyö tunteet nii, etteivät halua kohdata sinua.
        Minkä aikaa ootte olleet yhdessä vaimos kanssa?

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

No aivan varmasti herätti ja herättää vaikka millaisia ajatuksia, sekä tunteita! Kun muutoinkin monenlaista ja usseiha asijat tulleekki niinku päällekkäi ja yks juttu poikii toise vastoikäymmisse huh huh ja siinä ku yrittää taiteilla monnee mallii.
        Onneksi löysäs vähä ja Sait jonku välämä auki, ku hoksasit siirtää ajan! Ei sitä aina hoksaa, ku ongelma on nii lähellä ja ajatukset kassaantuu.
        Murrosikä varmasti vaikuttaa tyttöillä myös. Voisi kuvitella tekeväni samalla lailla heijä iässää tuossa tappauksessa.

Mutta hienosti toimittu, ku jaksoitte ottaa tyttöjen tunteet huomijjoo ja häivyt paikalta. He arvostavat sitä, kun tulevat kuulluksi.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Koko systeemi on tuosta nuoremmasta kiinni. Katselen häntä kuulemma epäsopivalla tavalla. Vanhempi ei ole moksiskaan, kun katson häntä joskus.

Olemme olleet kymmenen vuotta aviossa, mutta nyt taitaa ainakin minulle piisata tämä tilipussin jatkeena oleminen ja jonninjoutavuus. Seksuaalista kanssakäymistä ei ole ollut moneen vuoteen, kun emäntä sanoi minulle pari vuotta vajaat kuus'kymppisenä ollessani, että mitä sinä vanaha ukko ennee. Eikä senkummemmin ole edes märällä sormella antanut koittaa, kuivasta puhumattakaan.

Ja nyt, kun tässä vajaa vuosi sitten Sauli laittoi tenavan alulle ollessaan 68 vuotias, niin emäntä sanoi, että eihän se miehillä se seksi ole iästä kiinni.
        Ja meitsi oli 58v muka vanaha ukko. Van arvaathan tuon, jotta otti pattiin tuollainen epäloogisuus..

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Lämmittää edelleenkin mieltäni, tuo siun huolissas olo, vaikka kello on mennä huristanu melekein huohmaamatta jo puolen yön sivu..

• Samaatietä

Saaha sitä ihimisiä katsua tietenki, mutta eikait nyt hinnoiteltu kuitenkaa? Tai mitä tarkotit tuolla epäsopivalla tavalla?
        Ompa siinä soppaa! Minähä sannoi jäläkiviisaanna, ettei uuvellee avioituminen ole Raamatu mukkaista! Mutta turha se o ennää, ku o löysät jo housuissa ja helppo sanua, ku ei ihtellä oo.
        Nuo seksiasiat o nii henkilökohtaisia asioita, että teijä pitäs keskustella niistä kahestaa avvoimesti. Ja siitäki, miks emännällä ei huvita. Ku Kyllähä se kuuluu yhteiselloo, jos ei ole tosijjaa jottai sairaus tuomaa estettä. Toise tarpeijje huommioo ottamine.
        Onko muute hellyyttä?
        Varmasti o syysä, miksei koe tarvetta seksiin.
        Onko teillä puheyhteys säilyny kuitenki? Saatteko keskusteltua mieltä painavista asijoista?
        Tottaha minä ny huolissani, ku itsemurhasta puhhuu!

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Saaha sitä ihimisiä katsua tietenki, mutta eikait nyt hinnoiteltu kuitenkaa? Tai mitä tarkotit tuolla epäsopivalla tavalla?
        Ompa siinä soppaa! Minähä sannoi jäläkiviisaanna, ettei uuvellee avioituminen ole Raamatu mukkaista! Mutta turha se o ennää, ku o löysät jo housuissa ja helppo sanua, ku ei ihtellä oo.
        Nuo seksiasiat o nii henkilökohtaisia asioita, että teijä pitäs keskustella niistä kahestaa avvoimesti. Ja siitäki, miks emännällä ei huvita. Ku Kyllähä se kuuluu yhteiselloo, jos ei ole tosijjaa jottai sairaus tuomaa estettä. Toise tarpeijje huommioo ottamine.
        Onko muute hellyyttä?
        Onko teillä puheyhteys säilyny kuitenki? Saatteko keskusteltua mieltä painavista asijoista?

Ei hinnoiteltu, vaan himmoite kuitenkaa piti kirjoittaa tuonne alakkuu. Tämä kone oniha mahoto.suoltaa kirijaimia miten sattuu!

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Ei hinnoiteltu, vaan himmoite kuitenkaa piti kirjoittaa tuonne alakkuu. Tämä kone oniha mahoto.suoltaa kirijaimia miten sattuu!

Olisin voinut tuon huomaavaisemminkin sanoa, eikä tuollainen tölvästä, että minähä jälkiviisaana sannoi jne. Mutta totta se on, että uudelleen avioituminen tuo omat haasteensa. Totta sekin, että on niitä haasteita suhteissa ilman uudelleen avioitumistakin, ettei voi yksistään tuota sormella osoittaa.
        Minä se osaan aina asettaa sanani huonosti ,:(
        Nyt, kun te jo olette aviossa, niin pitäisi keksiä keinoja, miten selviätte eteenpäin. Anteeksi antaminen, sekä pyytäminen, nöyrtyminen puolin ja toisin on varmasti yksi joka rakentaa avioliittoa.
        En tiedä tilannettanne tarkemmin ja olen huono neuvomaan rakentavassa mielessä kärkkäydestäni johtuen.
        Rukous on varmasti merkittävä tekijä. Rukoiletteko vaimosi kanssa yhdessä? Voitte yhdessä viedä Herralle näitäkin asioita.
        Pyydän anteeksi kärkästä kieltäni ja ajattelemattomia sanojani! Olen liian äkkinäinen.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Onko muute hellyyttä?

Olisihan niitä monenlaisia aiheita keskusteluun, mutta kun toinen suuttuu keskusteluista ja karttaa esim. kiusallisten aiheitten käsittelemisistä, ja kun en halua ainakaan tahattomasti ikäänkuin loukata toista, niin annan asian olla.
        Meillä ei ole ollut laisinkaan yhteisiä rukoushetkia, vaan kumpikin huokailee Herralle omassa huoneessaan. Me asumme samassa yhteistaloudessa, mutta nukumme omissa huoneissamme.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Olisihan niitä monenlaisia aiheita keskusteluun, mutta kun toinen suuttuu keskusteluista ja karttaa esim. kiusallisten aiheitten käsittelemisistä, ja kun en halua ainakaan tahattomasti ikäänkuin loukata toista, niin annan asian olla.
        Meillä ei ole ollut laisinkaan yhteisiä rukoushetkia, vaan kumpikin huokailee Herralle omassa huoneessaan. Me asumme samassa yhteistaloudessa, mutta nukumme omissa huoneissamme.

Onneksi olet sentään hengissä! Yhteisen kielen löytyminen ei ole itsestään selvyys.
        Jotkut kokevat eri huoneissa nukkumisen hyväksi.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Onko muute hellyyttä?

Se epäsopiva katselu tarkoittaa ehkä sitä, kun kyseinen neiti vaeltelee kotonaan aivan vapaasti vähissä vaatteissa ja menee ohi, ja kun mie satun katsomaan häntä vähän pitempään, niin hän vetää siitä sen johtopäätöksensä, että mie kyttään häntä. Että sitä se kai lähinnä se epäsopiva katselu meinaa.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Se epäsopiva katselu tarkoittaa ehkä sitä, kun kyseinen neiti vaeltelee kotonaan aivan vapaasti vähissä vaatteissa ja menee ohi, ja kun mie satun katsomaan häntä vähän pitempään, niin hän vetää siitä sen johtopäätöksensä, että mie kyttään häntä. Että sitä se kai lähinnä se epäsopiva katselu meinaa.

Eikös ne tenut aina sano, että mitäs kyttäät, oli vaatteita vähän tai paljon?

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Onneksi olet sentään hengissä! Yhteisen kielen löytyminen ei ole itsestään selvyys.
        Jotkut kokevat eri huoneissa nukkumisen hyväksi.

Ajattelin mie nyt kuitenkin pysytellä hengissä elämäni luonnolliseen loppuun saakka.

Ja onhan tässä sekin mahdollisuus ratkaisuksi olemassa, jos tuo tilanne edelleenkin hankaloittaa yhteiselämää, että sukset vaan eri suuntiin ja se on sillä selevää pässinlihhaa. Ja kun etäisyyttä ottaa aluksi tuollaiset 300-400 km, niin eipä siinä sitten enää tarvitse kenenkään huolestua mahdollisista kiusallisista katsekontakteista entisen emännän sukukuntaan..

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Ajattelin mie nyt kuitenkin pysytellä hengissä elämäni luonnolliseen loppuun saakka.

Ja onhan tässä sekin mahdollisuus ratkaisuksi olemassa, jos tuo tilanne edelleenkin hankaloittaa yhteiselämää, että sukset vaan eri suuntiin ja se on sillä selevää pässinlihhaa. Ja kun etäisyyttä ottaa aluksi tuollaiset 300-400 km, niin eipä siinä sitten enää tarvitse kenenkään huolestua mahdollisista kiusallisista katsekontakteista entisen emännän sukukuntaan..

Hyvä! No, kyllä minä kehottaisin satsaamaan tuohon puheyhteyden luomiseen. Ja myös tyttöjen kanssa. Oothan sinä kuitenkin perheen pää.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Hyvä! No, kyllä minä kehottaisin satsaamaan tuohon puheyhteyden luomiseen. Ja myös tyttöjen kanssa. Oothan sinä kuitenkin perheen pää.

Miten sen nyt ottaa.. Kun toinen osapuoli on kaikenaikaa sillä minä oon aina halunnu. .minä oon aina tehny. .minäminäminä.. linjalla. Ja kun avaan keskustelun jostain asiasta, vastauksena on yleensä kielteinen kanta asioihin.. Niin että keskustele siinä sitten järkevästi yleensä mistään.

Hänen tyttärensä, joka on syntynyt hänen edellisessä avioliitossaan, ja jolla on nämä kyseiset tyttäret, asuu 368 km päässä, jotenka minulla ei ole tilaisuutta minkäänlaisiin keskusteluihin heidän kanssaan. Ja koska minä en siis ole heille millään tavalla edes isäpuoli tai isoisä, vaan täysin vieras henkilö, niin keskusteluyhteyden luominen heidän kanssaan on kertakaikkiaan täysin mahdotonta enää.

Ja niinpä mie nyt päätin välttää minkäänlaista kanssakäymistä heidän kanssaan ja olla aivan ulkona heidän systeemeistään, niinkuin lumiukko keskikesän helteellä. Ja koska minulla on muita tuttavia, jotka eivät millään tavalla syyttele tai nokittele, ja keskustelu heidän kanssaan pysyy meitä kaikkia miellyttävällä asialinjalla, niin jutskaan sitten heidän kanssaan, joko suullisesti tai s-postin välityksellä. Sinustakin on tullut yksi keskustelukumppani, jonka kanssa on mukavaa raatata, vaikka emme henk.koht. tunnekaan.

Meni vähän myöhäiseksi tämä palstalla vierailu, kun täällä oli parin tunnin sähkökatko, joka alkoi klo 23:00..

• Samaatietä

No joo, siellä päin on aika usein sähkökatkoksia! Onko tuo lumiukkona- päätös tuntunut miltä? Haluaisitko olla enemmän yhteydessä heihin?
        Voi kuule, minä en oo vaan vielä päässyt vauhtiin ja rökittämmään sinua!
        Minä en oo kunnossa, niin tulee oltua aivan liikaakin palstalla:(
        Normaalisti olen melko touhukas, mutta oon nyt sairastelu ja pakon edessä paikoillaan. Kiusaaminen siksi ihmisiä täällä kummallisella kysymykselläni.
        On minulla paljon tuttuja kuitenkin, jotka käy.
        Tännää kävi fyssarilla.
        Joo, mutta jos nyt söis lihaksiston. Tahtoo tuo paino olla vähä alakantissa :(

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

No joo, siellä päin on aika usein sähkökatkoksia! Onko tuo lumiukkona- päätös tuntunut miltä? Haluaisitko olla enemmän yhteydessä heihin?
        Normaalisti olen melko touhukas, mutta oon nyt sairastelu ja pakon edessä paikoillaan. Kiusaaminen siksi ihmisiä täällä kummallisella kysymykselläni.
        Tännää kävi fyssarilla.

Jos söisi lihakeiton. Tämä kone lentää kohta seinään!!!

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Tännää kävi fyssarilla.

Nyt sattui olemaan huoltokatkos. Ettei linjoissa ja muuntajissa senkummempaa vikaa ollut. Ja ettei langasta räpsähä sähköisku näpille, niin virta on katkaistava. Olisihan se aika metka tilanne, jos asentajalla vaan ruuvimeisselistä siniset salamat välähtelisi ja rätinä kuuluisi, kun asentaja jossain kaapissa meisselin kanssa värkkää. Ja savun hälvettyä tarkistaisi kytkennät uudelleen.

Saakos sitä muuten tievustella, jotta minkä vuoksi sinä olet sairaseläkkeellä, josta sinä tässä aiemmin sananpuolikkaalla mainitsit?

Olen asennoitunut asiaan nyt silleen, etten pidä kyseiseen perheeseen mitään yhteyttä. Ajattelen, että tilanne tässä ajankuluessa rauhottuu, kun neideille ikää karttuu. Nyt taitaa neitien mielialat vaihdella aivan päivittäin, kun nuorempi suuttuu tädilleenkin harva se päivä. Meinaan tilanne tätinsä kanssa on tällainen, että kun aamulla saattaa paistaa aurinko, niin iltapäivällä on rajuilma ilman mitään syytä. Kyseinen täti kyseli meiltäkin, että mikä tuolla nuoremmalla neidillä oikein on, kun tuolleen kohtelee häntä. No met sanottiin, että vaikeahan se meidän on tietää mielialoista, kun ei olla paikanpäällä kuulostelemassa.

Hyvähän se on saada vähän lihaa luitten ympärille. Ja onhan mukavampi mennä untenmaille riemukkaille, kun masu on sopivasti puolillaan lihhaa ja pottua, tai paistettuja neulamuikkuja ja voisipulikastiketta, sekä ruisleipää ja särvintä.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Nyt sattui olemaan huoltokatkos. Ettei linjoissa ja muuntajissa senkummempaa vikaa ollut. Ja ettei langasta räpsähä sähköisku näpille, niin virta on katkaistava. Olisihan se aika metka tilanne, jos asentajalla vaan ruuvimeisselistä siniset salamat välähtelisi ja rätinä kuuluisi, kun asentaja jossain kaapissa meisselin kanssa värkkää. Ja savun hälvettyä tarkistaisi kytkennät uudelleen.

Saakos sitä muuten tievustella, jotta minkä vuoksi sinä olet sairaseläkkeellä, josta sinä tässä aiemmin sananpuolikkaalla mainitsit?

Olen asennoitunut asiaan nyt silleen, etten pidä kyseiseen perheeseen mitään yhteyttä. Ajattelen, että tilanne tässä ajankuluessa rauhottuu, kun neideille ikää karttuu. Nyt taitaa neitien mielialat vaihdella aivan päivittäin, kun nuorempi suuttuu tädilleenkin harva se päivä. Meinaan tilanne tätinsä kanssa on tällainen, että kun aamulla saattaa paistaa aurinko, niin iltapäivällä on rajuilma ilman mitään syytä. Kyseinen täti kyseli meiltäkin, että mikä tuolla nuoremmalla neidillä oikein on, kun tuolleen kohtelee häntä. No met sanottiin, että vaikeahan se meidän on tietää mielialoista, kun ei olla paikanpäällä kuulostelemassa.

Hyvähän se on saada vähän lihaa luitten ympärille. Ja onhan mukavampi mennä untenmaille riemukkaille, kun masu on sopivasti puolillaan lihhaa ja pottua, tai paistettuja neulamuikkuja ja voisipulikastiketta, sekä ruisleipää ja särvintä.

Ahaa, siellä on ollut huoltokatkos. Ootkos milloinkaan saanut tärskyä näpeille?
        En ole sairaseläkkeelle, vaan sairaslomalla., saa nähdä, miten käy jatkon.
        No Niinhän se on, että tuossa iässä mielialat vaihtelee, kun tässäkin iässä : D
        Sinä varmasti itse tiedät, miten toimia parhaalla mahdollisella tavalla, kun olet siellä näköalapaikalla.
        Ookko sinä aina nui nätisti kyselijä? Ajatteli, ku minä oo nii mahdoton suoraan kyselijä, enkä hienotunteinen ollenkaan!
        Minä en muista luukuista, vaikka voissa paistaa Tykkää kalasta, mutten tiijä miksen just muikuista, vaikka moni kehhuu herkuksi.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Ahaa, siellä on ollut huoltokatkos. Ootkos milloinkaan saanut tärskyä näpeille?
        En ole sairaseläkkeelle, vaan sairaslomalla., saa nähdä, miten käy jatkon.
        No Niinhän se on, että tuossa iässä mielialat vaihtelee, kun tässäkin iässä : D
        Sinä varmasti itse tiedät, miten toimia parhaalla mahdollisella tavalla, kun olet siellä näköalapaikalla.
        Ookko sinä aina nui nätisti kyselijä? Ajatteli, ku minä oo nii mahdoton suoraan kyselijä, enkä hienotunteinen ollenkaan!
        Minä en muista luukuista, vaikka voissa paistaa Tykkää kalasta, mutten tiijä miksen just muikuista, vaikka moni kehhuu herkuksi.

Muikuista, ei luukuista hoh hoijaa!

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Muikuista, ei luukuista hoh hoijaa!

Onko palstassa viinaa päivityksestä vai jossain, ku ei pääse Täältä sinu aloituksesta pois!!! Sitte Tämä aloitus hyppää koko ajan ensimmäiseksi, eikä näy uusia päivityksiä. Onkohan minu kone jotenki sekkaasi.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Onko palstassa viinaa päivityksestä vai jossain, ku ei pääse Täältä sinu aloituksesta pois!!! Sitte Tämä aloitus hyppää koko ajan ensimmäiseksi, eikä näy uusia päivityksiä. Onkohan minu kone jotenki sekkaasi.

Vai vielä oikkei VIINAA!! Huh huh ja hah hah...nyt minä lopeta. Kone on menny sekaisin väsymyksestä. Hyvät yöt!
        Sää nähdä, onko koneella aamulla Kankkunen Heh.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

En tiiä, mutta saattaa olla, että sie oot tarttunu pihkaan kiinni, kun et pääse irtikään ;))

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

En tiiä, mutta saattaa olla, että sie oot tarttunu pihkaan kiinni, kun et pääse irtikään ;))

Mee siittä pihkoines kuule!!! Ukkomies ja kehtaa tuommosta.. Eikö sinu pitäny mennä niitä muikkuja syömmää :D Mee hellii vaimoas ny ja luva kanssa, anna pusu ja hallaus!

• uskovatyttö
      • laukkuryssä

Ei se linkki auennu. Johtuneeko siitä, että minulla on aika vanha läppäri.

• laskekustannuksetnyt

Tietoisen riskin otat? Kannattaako muutamien maallisten sotkujen vuoksi päätyä iankaikkiseen kadotukseen.

• rauhanuorille

Niin ja tyttäristä kannattaa pitää näpit ja silmät erossa ! Vaikkei vaimon kanssa enää sexyä olisikaan !

• seonisäpuoli

Insestiä yök. Tappais vaan ittensä.

• laukkuryssä
        seonisäpuoli kirjoitti:

Insestiä yök. Tappais vaan ittensä.

Ja mistähän sinä 'seonisäpuoli' nyt se insestin tähän löysit, kun kysessä ovat nykyisen vaimon tyttären tytöt? Enkä minä ole heille näin ollen edes isoisäpuolikaan. Jotain rajaa noihin yököttelyihin ja likaiseen mielikuvitukseesi.

• laukkuryssä

Eipä ole ollut tarvis alkaa millään tavalla taputtelemaan tai robeloitsemaan kyseisiä tyttöjä. Ja aika hankalaa se kanssakäyminen on muutoinkin, kun asuvat tuolla 368 km päässä. Joskus ja hyvin harvoin olen kuskannut emäntää vierailulle ja öitsinyt siellä. Ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.

Kumma jutska muuten, ettei tuohon aloituksen tekstiin teidänkaltaisilta 'ohjeistajilta' tullut mielipiteitä laisinkaan, mutta nyt sitten jokatoinen irstailija on esittämässä mielipiteitään, kun selvisi syy, josta kuviot juontuvat.

• mennäänkö.siihen
        laukkuryssä kirjoitti:

Eipä ole ollut tarvis alkaa millään tavalla taputtelemaan tai robeloitsemaan kyseisiä tyttöjä. Ja aika hankalaa se kanssakäyminen on muutoinkin, kun asuvat tuolla 368 km päässä. Joskus ja hyvin harvoin olen kuskannut emäntää vierailulle ja öitsinyt siellä. Ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.

Kumma jutska muuten, ettei tuohon aloituksen tekstiin teidänkaltaisilta 'ohjeistajilta' tullut mielipiteitä laisinkaan, mutta nyt sitten jokatoinen irstailija on esittämässä mielipiteitään, kun selvisi syy, josta kuviot juontuvat.

Eli mennäänkö aloitukseesi ja siihen mitä kirjoitit ?

Mitä se sellaisenaan, siis ihan sellaisenaan kertoi lukijalle ?

Ongelmia on selvästi, mutta niitä yritetään paeta jopa itsarilla.

Mistä se kertoo ?

Syvästä itsekkyydestä, eli kostosta, kuten itse kirjoitit omassa viestissäsi, eli "sittenpähän näette ja ehkä ymmärrätte" !

Se siis oli aloituksesi viesti ja sanoma, ja mitä sillä täällä hait itsellesi ?

Huomiota ja sääliä ja hyväksyntää ja sitä, että muut kirjoittajat tuomitsisivat nuo sinun läheisesi !

Huh huh !

Näetkö itse nyt ?

Syvää itsekkyyttä ja oman navan ympärillä pyörimistä on touhusi aloituksessasi, tajuatko nyt sen ?

Toiseksi sinulle tiedoksi, että jos avaudut täällä tai jossain, niin silloin sinun pitäisi tuoda samalla sen toisen osapuolen näkemys asioista, eli ei toki hänkään/hekään turhaan toimi sinua kohtaan kuten toimivat ???

Eli älä pyydä synninpäästöä yksipuolisella todistuksellasi !

Se on vain ja ainoastaan sinun oma ja hyvinkin yksipuolinen näkemys asioista ja parisuhteessa ja avioliitossa siis AINA tulisi kuulla ENSIN molemmat osapuolet, eikä vain toisen näkemys.

Esim. narsistinen henkilö siirtää syyn aina toisen niskalle yksistään !

Itseään tutkivan aidon uskovan tulisi sen sijaan tutkia ensisijaisesti omaa toimintaansa ja omia virheitään, eikä syyttää kaikesta toista/toisia !!!

toistan:

Itseään tutkivan aidon uskovan tulisi sen sijaan tutkia ensisijaisesti omaa toimintaansa ja omia virheitään, eikä syyttää kaikesta toista/toisia !!!

Näinkö olet toiminut, ja tältä lähtökohdaltako olet aloituksesi kirjoittanut ?

• laukkuryssä
        mennäänkö.siihen kirjoitti:

Eli mennäänkö aloitukseesi ja siihen mitä kirjoitit ?

Mitä se sellaisenaan, siis ihan sellaisenaan kertoi lukijalle ?

Ongelmia on selvästi, mutta niitä yritetään paeta jopa itsarilla.

Mistä se kertoo ?

Syvästä itsekkyydestä, eli kostosta, kuten itse kirjoitit omassa viestissäsi, eli "sittenpähän näette ja ehkä ymmärrätte" !

Se siis oli aloituksesi viesti ja sanoma, ja mitä sillä täällä hait itsellesi ?

Huomiota ja sääliä ja hyväksyntää ja sitä, että muut kirjoittajat tuomitsisivat nuo sinun läheisesi !

Huh huh !

Näetkö itse nyt ?

Syvää itsekkyyttä ja oman navan ympärillä pyörimistä on touhusi aloituksessasi, tajuatko nyt sen ?

Toiseksi sinulle tiedoksi, että jos avaudut täällä tai jossain, niin silloin sinun pitäisi tuoda samalla sen toisen osapuolen näkemys asioista, eli ei toki hänkään/hekään turhaan toimi sinua kohtaan kuten toimivat ???

Eli älä pyydä synninpäästöä yksipuolisella todistuksellasi !

Se on vain ja ainoastaan sinun oma ja hyvinkin yksipuolinen näkemys asioista ja parisuhteessa ja avioliitossa siis AINA tulisi kuulla ENSIN molemmat osapuolet, eikä vain toisen näkemys.

Esim. narsistinen henkilö siirtää syyn aina toisen niskalle yksistään !

toistan:

Näinkö olet toiminut, ja tältä lähtökohdaltako olet aloituksesi kirjoittanut ?

Tein aloitukseni hätähuutona uskovaisille esirukoilijoille. Ja koska esirukoilijoitten rukoukset tulivat kuulluiksi Isä Jumalan kasvojen edessä, niin ajatukseni selkenivät niin, että pystyin ottamaan asiat rauhallisesti asioita fundeeraten.

Kysymys itsemurha-ajatuksessani ei suinkaan ollut kostosta, vaan oman itseni riittämättömyydestä vaikeitten kysymysten ratkaisemiseksi. Mie olen sellainen spontaaninen ja joskus jopa hätäisesti kerrasta poikki ajatteleva. Jotenka Sinun on turha alkaa yhä uudelleen ja uudelleen olettamuksinesi syyllistämään minua tai yleensäkään ketään minkään asian vuoksi.
        En meinaan löytänyt tekstistäni lausetta: "sittempähän näette ja ehkä ymmärrätte". Koska tuon lauseen ajatus on täysin sinun omaa tuotostasi, niin nyt sanon sinulle, että anna asian jo olla. Ei asia sinun syytöksilläsi ja jankkaamisellasi siitä kummene.

Jumalan siunausta sinulle!

• ArmoVapauttaa
        laukkuryssä kirjoitti:

Ja mistähän sinä 'seonisäpuoli' nyt se insestin tähän löysit, kun kysessä ovat nykyisen vaimon tyttären tytöt? Enkä minä ole heille näin ollen edes isoisäpuolikaan. Jotain rajaa noihin yököttelyihin ja likaiseen mielikuvitukseesi.

Jokainen tekee virheitä ja erehtyy, ole armollinen itseäsi kohtaan. Vasta kun olemme ensin armollisia itseämme kohtaan voimme armahtaa myös muita.
        Ei Jumala etsi syitä mistä voi meitä syyttää, hän kestää kiukkummekin, hän on niiden yläpuolella. Ei armon Jumala odota meiltä sitä mitä me emme ole.
        Hän kuulee ja vastaa kun rukouksessa kiitoksen kanssa viemme ongelmat hänelle.
        Ei Jumala pakota meitä uhraamaan elämäämme niille joiden kanssa elämä käy liian raskaaksi, se on aina oma valinta. Ihmisen on lupa väsyä, parisuhdettakaan ei voi yksin hoitaa.
        Voimme selvittää parisuhteen kiemuroita, kertoa omia toiveitamme ja sopia lähtemisestä eri suuntiin jos kaksin on liian ongelmallista. Jokaisella meistä on omat jaksamisen rajat.

• Näinhänseon
        ArmoVapauttaa kirjoitti:

Jokainen tekee virheitä ja erehtyy, ole armollinen itseäsi kohtaan. Vasta kun olemme ensin armollisia itseämme kohtaan voimme armahtaa myös muita.
        Ei Jumala etsi syitä mistä voi meitä syyttää, hän kestää kiukkummekin, hän on niiden yläpuolella. Ei armon Jumala odota meiltä sitä mitä me emme ole.
        Ei Jumala pakota meitä uhraamaan elämäämme niille joiden kanssa elämä käy liian raskaaksi, se on aina oma valinta. Ihmisen on lupa väsyä, parisuhdettakaan ei voi yksin hoitaa.
        Voimme selvittää parisuhteen kiemuroita, kertoa omia toiveitamme ja sopia lähtemisestä eri suuntiin jos kaksin on liian ongelmallista. Jokaisella meistä on omat jaksamisen rajat.

Voiko naida uudelleen eron jälkeen?

• laukkuryssä
        ArmoVapauttaa kirjoitti:

Olen mie nyt jo jokseenkin rauhottunut, ettei enää tule mitään radikaaleja ajatuksia mieltä rassaamaan. Ja nyt voin sitten ajatella kaikessa rauhassa erilaisia ratkaisuja tilanteisiin. Ja tosiaan, kun muistamme kysyä asioita Herraltamme Jeesukselta, niin hän kyllä johdattaa itsekutakin omia asioitaan pohdiskelevia elämämme kurveissa ja kuvioissa eteenpäin, niin ettei hänen työnsä meissä jää turhaksi ja hedelmättömäksi.

Tarinan opetus kohdallani auttaa ehkä jotakuta lähimmäistämme, joka pohdiskelee samoja ajatuksia omassa elämässään. Ja Koska Herramme Jeesus johdattaa meitä elämässämme eteenpäin, niin hän saattaa jopa johdattaa ehkä meitsinkin jonkun sellaisen lähimmäisen luokse, jolla tuntuu elämänkurvit menevän suorastaan päin helevettiä ja kaikelle on sillä hetkellä aivan yks'hailee.

• mennäänkö.siihen
        laukkuryssä kirjoitti:

Tein aloitukseni hätähuutona uskovaisille esirukoilijoille. Ja koska esirukoilijoitten rukoukset tulivat kuulluiksi Isä Jumalan kasvojen edessä, niin ajatukseni selkenivät niin, että pystyin ottamaan asiat rauhallisesti asioita fundeeraten.

Kysymys itsemurha-ajatuksessani ei suinkaan ollut kostosta, vaan oman itseni riittämättömyydestä vaikeitten kysymysten ratkaisemiseksi. Mie olen sellainen spontaaninen ja joskus jopa hätäisesti kerrasta poikki ajatteleva. Jotenka Sinun on turha alkaa yhä uudelleen ja uudelleen olettamuksinesi syyllistämään minua tai yleensäkään ketään minkään asian vuoksi.
        En meinaan löytänyt tekstistäni lausetta: "sittempähän näette ja ehkä ymmärrätte". Koska tuon lauseen ajatus on täysin sinun omaa tuotostasi, niin nyt sanon sinulle, että anna asian jo olla. Ei asia sinun syytöksilläsi ja jankkaamisellasi siitä kummene.

Jumalan siunausta sinulle!

No huh huh !

" Jotenka Sinun on turha alkaa yhä uudelleen ja uudelleen olettamuksinesi syyllistämään minua tai yleensäkään ketään minkään asian vuoksi. "

Tuo oli ensimmäinen kommenttini tässä ketjussa, joten kuka tässä keksii asioita omasta päästään ja ihan pieleen !

Ja luetko oman aloituksesi ITSE kunnolla ja ajatuksella, mikä sen sanoma siis onkaan ?

" Helpotuksen huokaus sen vuoksi, ettei sen jälkeen enää tarvitse huomioida meitsiä laisinkaan, vaan voi laatia ja toteuttaa suunnitelmat aivan oman mielensä mukaisesti. "

Itsesääliä ja herkkänahkaisuutta ja oman kunnian pyyntöä on tuon viestisi sanoma oikeasti.

Sinä halusit mukamas esirukoilijoita !

Aloituksessasi et yhtään mitään sellaisesta kirjoittanut !

Vai kirjoititko ?

Mikä niiden esirukoilijoiden tehtävä olisi ollut edes, mitä heiltä hait oikeasti ?

Heidän olisi siis tullut sallia sinun jatkavan vääriä toimiasi ja tuomita läheisesi sinun yksipuolisen sanasi kautta ?

Herää jo !

• Samaatietä

Mutta missä hän on??!! Onko hengissä ennää?

• laukkuryssä

Tässähän minä istua karjotan koneen ääressä.

Kävimme tässä välillä tuolla kuuenkymmenen kilsan päässä yökylässä emännän systerin ja hänen ukkosa mökillä.

• jooeijeesusta

Pää on tietty pahasti sekaisin jos olet uskova.
      Hankkiudu nyt siitä ongelmasta ensin eroon.

• laukkuryssä

Päästäkö?

• odota_Herraa

Näissä itsemurhauskiusauksissa pitää vain toistaa lausetta: Mitä Jeesus tässä tilanteessa tekisi?

Ei Hän ainakaan itsemurhaa tee.

Mitä tekisi?

Odottaisi Herraa.

• jooeijeesusta

Jeesushan nimenomaan teki itsemurhan. Ihan tietoisesti huligaani hankkiutui vaikeuksiin.
        Totesipa vielä loppujaviimeksi että eipä sitä jumalaakaan taida olla olemassa.

• Sivustavaintämä
        jooeijeesusta kirjoitti:

Jeesushan nimenomaan teki itsemurhan. Ihan tietoisesti huligaani hankkiutui vaikeuksiin.
        Totesipa vielä loppujaviimeksi että eipä sitä jumalaakaan taida olla olemassa.

Kuka Jeesus?

• laukkuryssä

Noinhan mie tässä nyt jäinkin odottamaan Herraa, kun Herra vastasi esirukoilijain rukouksiin antamalla minulle selkeyttä sekaviin ajatuksiini..

Eikä tällainen radikaali ajatus nyt ensimmäinen kerta ollut, kun pari kertaa aiemmin oli samankaltainen tilanne päällä. Mutta silloin mie en kertonut asiasta kenellekään. Olla mökötin vaan kämpillä yksikseni ja jupisin asiasta Herralle. Ja Herra vissiinkin huomioi jupinani, koskapa istua karjotan edelleenkin taas yhen kerran työtuolissani.

Tuli mieleen, että oli vissiinkin vääränkaliiperin aloitus palstalla, koska se on poikinut vaikka minkälaisia vastauksia asiaan. Jopa insesti-syytöksiä yms. vaikka neidit eivät ole mitään sukua edes välillisesti minulle.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Noinhan mie tässä nyt jäinkin odottamaan Herraa, kun Herra vastasi esirukoilijain rukouksiin antamalla minulle selkeyttä sekaviin ajatuksiini..

Eikä tällainen radikaali ajatus nyt ensimmäinen kerta ollut, kun pari kertaa aiemmin oli samankaltainen tilanne päällä. Mutta silloin mie en kertonut asiasta kenellekään. Olla mökötin vaan kämpillä yksikseni ja jupisin asiasta Herralle. Ja Herra vissiinkin huomioi jupinani, koskapa istua karjotan edelleenkin taas yhen kerran työtuolissani.

Tuli mieleen, että oli vissiinkin vääränkaliiperin aloitus palstalla, koska se on poikinut vaikka minkälaisia vastauksia asiaan. Jopa insesti-syytöksiä yms. vaikka neidit eivät ole mitään sukua edes välillisesti minulle.

Niin ja ovat ala-ikäisiäki ja lapsia vielä! En pääse pois täältä sinu aloituksesta!!!! Muihin hallituksiin siis. Joku vika!

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Niin ja ovat ala-ikäisiäki ja lapsia vielä! En pääse pois täältä sinu aloituksesta!!!! Muihin hallituksiin siis. Joku vika!

En ole heille mitään pahaa tehnyt. En ole millään tavalla hiplannut. Vilikassu vaan ohimennen. Ja jos murkkuikäiset kiusaantuvat läsnäolostani niin, etteivät voi enää edes vierailla mummolassa, kun olen läsnä, niin olen sitten muualla. Tähän ratkaisuun mie päädyin mummon kanssa. Ja nyt he voivat siis oleskella aivan omassa rauhassaan, kun ei ole mitään häiriötekijöitä paikalla.
        Kun heidän äitinsä on yksinhuoltaja, eikä taloudessa ole miestä, vaan mies asuu muualla, niin sekin saattaa vaikuttaa heidän suhtautumiseensa asioissa.

• 0000000000000

Aikuistuminen on aina vaihtoehto.

• jooniinseon

Aikuistuminen on tosiaan aina vaihtoehto,mutta mita se kenllekintarkoittaa? Ei voi vaittaa muista, etteivat olisi olleet aikuisia Itse haluaisin olla aikuinen.

• laukkuryssä

Olisinkohan mie nyt kuitenkin näin 64v eläkeukkona edelleenkin keskenkasvuinen, kun en tunne itseni miksikään vanhaksi käpysäkiksi.

Kun on sama pää kesät-talvet, niin ei kai se liene ihme, jos joskus ajatus harhailee jonnekin hornan tuuttiin..

• Samaatietä

Onko teillä muilla palstalaistena häiriöitä palstalla?
      En saa auki, kuin tämän laukkuryssän aloituksen?
      Muutoinkin, kun aukaisen palstan, tulee ensimmäiseksi aina tämä aloitus?????
      Ei näy uusia päivityksiä.
      Joku vika palstalla ilmeisesti.
      Mää en ny pääse kirijottaa muualle.

• Samaatietä

Sammuti konnee ja aukaisi, mutta en pääse, kuin tähän alotukse!! Mikä tätä palstaa vaivaa!!?? Nakkaa vaa Tämä alotukse aina ensimmäiseksi koko aja, eikä muihin ees pääse!
      Onko vika minun koneessa vai palstassa? Onko muilla sama?

• laukkuryssä

Kokeile valita jokin muu aihealue tuosta sivun vasemmassa reunassa olevasta aihealueen valikosta. Kerro sitten, avautuiko valikon aihe johonkin toiseen aiheeseen. Ellei avaudu, niin vika on koneesi asetuksissa. Mie en ymmärrä niistä, mutta palstalla on varmaan porukkaa, jotka ymmärtävät.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Kokeile valita jokin muu aihealue tuosta sivun vasemmassa reunassa olevasta aihealueen valikosta. Kerro sitten, avautuiko valikon aihe johonkin toiseen aiheeseen. Ellei avaudu, niin vika on koneesi asetuksissa. Mie en ymmärrä niistä, mutta palstalla on varmaan porukkaa, jotka ymmärtävät.

Aukeavat muut aihealueet. Mutta, kun palaan tänne, on sinun aloituksesii aina ensimmäisenä huutamassa, että teen itsemurhan!! Alkaa jo selkäpiitä karsii..
        No, huomenna uus päivä ja uuet kujjeet.
        Niin tasapainoinen joku häiriö, huimaa koko ajan. Toivottavasti paranee vielä! Olen rukoillut sitä ahkerasti, kun ottaa niin voimille ja vaikuttaa moneen asiaan. Itkenyt ja huolitellut Jumalalle, vaikka tiedän, että Hänen johdatuksessaan asiat ovat parhaissa käsissä, kävi miten kävi. Huokaus, miten sitä onkin niin kärsimätön ja kaikkea muuta lihallista.
        Öitä!

• saviseutulainen

Täällä saviseudulla asujalla ollut sama ongelman poikanen tämän ehtoon. Vika ei oo siis henk.kohtainen, vaan huomenissa pelit ja aparaatit pelailevat varmaan taas kaikkien kohdalla:) Öitä!

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Aukeavat muut aihealueet. Mutta, kun palaan tänne, on sinun aloituksesii aina ensimmäisenä huutamassa, että teen itsemurhan!! Alkaa jo selkäpiitä karsii..
        No, huomenna uus päivä ja uuet kujjeet.
        Niin tasapainoinen joku häiriö, huimaa koko ajan. Toivottavasti paranee vielä! Olen rukoillut sitä ahkerasti, kun ottaa niin voimille ja vaikuttaa moneen asiaan. Itkenyt ja huolitellut Jumalalle, vaikka tiedän, että Hänen johdatuksessaan asiat ovat parhaissa käsissä, kävi miten kävi. Huokaus, miten sitä onkin niin kärsimätön ja kaikkea muuta lihallista.
        Öitä!

Kun tää mun aloitukseni oli jo hyvää vauhtia valumassa sivun alalaitaan, niin huokasin jo helepotuksesta, että noinkohan se nyt painuu tuonne kakkssivulle, mutta mitä sitä tyhjää. Toiveajattelua, koska se taas yhen kerran olikin tuolla aivan ensimmäisenä.

Oli tullut mielipiteitä asiasta ja asian vierestäkin. Joitakuita jaksaa kiinnostaa asiain spekulointi ja analyysien teko, vaikka ne eivät enää tässä vaiheessa auta ketään.

Kun Isä Jumala jo auttoi minua tässä asiassa, niin aivan taatusti hänellä on apu myös sinun huimaukseesikin. Se huimaus saattaa myös johtua välikorvaan keräytyvästä nesteestä, joka on jumissa korvassa olevan alasimen ja jalustimen välissä. Ja jos nestekeräytymää on, se on saatava liikkeelle, että se ajanoloon poistuu luonnollisesti.

Sain lääkäriltä aikoinaan tällaiset ohjeet huimaukseen:
        Mene selällesi sänkyyn niin, että pää roikkuu sängyn päädyn yli. Pehmuste niskan alle. Jos maailma pyörii huimauksen aikana, käännä pää sille puolelle, jossa huimaus aiheuttaa pyörimisen. Odota rauhassa, että pyöriminen lakkaa. Käännä sitten pää toiseen suuntaan ja jos sielläkin maailma alkaa pyöriä, odota, että se lakkaa. Käänny sitten sille kyljelle, johon pää oli viimeksi käännettynä ja pää edelleen käännettynä olkaa vasten nouse hitaasti istumaan. Oikaise pää pystyyn varovasti istumaan noustessasi. Päätä eikä niskaa saa taivutella voimakkaasti enää tuon hoidon jälkeen. Se on hyvä tehdä ennen nukkumaan menemistä.

Olen tehnyt muutaman kerran noin, kun minulla rupesi huippaamaan ja maailma huipatessa pyörimään. Ja hyvin auttoi.

Hyvää yötä - Jeesus myötä ;)

• laukkuryssä
        laukkuryssä kirjoitti:

Kun tää mun aloitukseni oli jo hyvää vauhtia valumassa sivun alalaitaan, niin huokasin jo helepotuksesta, että noinkohan se nyt painuu tuonne kakkssivulle, mutta mitä sitä tyhjää. Toiveajattelua, koska se taas yhen kerran olikin tuolla aivan ensimmäisenä.

Oli tullut mielipiteitä asiasta ja asian vierestäkin. Joitakuita jaksaa kiinnostaa asiain spekulointi ja analyysien teko, vaikka ne eivät enää tässä vaiheessa auta ketään.

Kun Isä Jumala jo auttoi minua tässä asiassa, niin aivan taatusti hänellä on apu myös sinun huimaukseesikin. Se huimaus saattaa myös johtua välikorvaan keräytyvästä nesteestä, joka on jumissa korvassa olevan alasimen ja jalustimen välissä. Ja jos nestekeräytymää on, se on saatava liikkeelle, että se ajanoloon poistuu luonnollisesti.

Sain lääkäriltä aikoinaan tällaiset ohjeet huimaukseen:
        Mene selällesi sänkyyn niin, että pää roikkuu sängyn päädyn yli. Pehmuste niskan alle. Jos maailma pyörii huimauksen aikana, käännä pää sille puolelle, jossa huimaus aiheuttaa pyörimisen. Odota rauhassa, että pyöriminen lakkaa. Käännä sitten pää toiseen suuntaan ja jos sielläkin maailma alkaa pyöriä, odota, että se lakkaa. Käänny sitten sille kyljelle, johon pää oli viimeksi käännettynä ja pää edelleen käännettynä olkaa vasten nouse hitaasti istumaan. Oikaise pää pystyyn varovasti istumaan noustessasi. Päätä eikä niskaa saa taivutella voimakkaasti enää tuon hoidon jälkeen. Se on hyvä tehdä ennen nukkumaan menemistä.

Olen tehnyt muutaman kerran noin, kun minulla rupesi huippaamaan ja maailma huipatessa pyörimään. Ja hyvin auttoi.

Hyvää yötä - Jeesus myötä ;)

Lisään vielä tuohon ohjeeseen: Päätä sekä niskaa ei saa taivutella voimakkaasti enää tuon hoidon jälkeen.

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Lisään vielä tuohon ohjeeseen: Päätä sekä niskaa ei saa taivutella voimakkaasti enää tuon hoidon jälkeen.

Kiitos!! 4, vuotta ollut kokoaikaista huimausta. Aluksi oli puoli vuotta jatkuva kiertohuimaus, en pysynyt yhtään pystyssä. Ei paljon viitsi ajatella eteen, eikä taakse elämäänsä. Päivä kerrallaan..
        En tiedä, uskallako tehdä tuota harjoitusta, jonka annoit. Pelottaa!! Mutta pakko varmasti yrittää jossain välissä.

• Samaatietä
        saviseutulainen kirjoitti:

Täällä saviseudulla asujalla ollut sama ongelman poikanen tämän ehtoon. Vika ei oo siis henk.kohtainen, vaan huomenissa pelit ja aparaatit pelailevat varmaan taas kaikkien kohdalla:) Öitä!

Laukkuryssä haluaisi, että tämä aloitus painaisi alas, mutta vastaan silti vielä tänne. Kirjoitit, että saviseudulle. Kiinnostaa, mitä tarkoitat tuolla?
        Nyt selittää taas :) Niin vehkeet, kuin pelit :,D
        Neitiaikakin on palannut takaisin lomaltaan.

• Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

Laukkuryssä haluaisi, että tämä aloitus painaisi alas, mutta vastaan silti vielä tänne. Kirjoitit, että saviseudulle. Kiinnostaa, mitä tarkoitat tuolla?

Mutta minun koneeni kirjoittaa edelleenkin mitä haluaa, nähtävästi ,:(

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

Missä mielipiteessäni mie kirjoitin saviseudulle?

• Samaatietä
        laukkuryssä kirjoitti:

Missä mielipiteessäni mie kirjoitin saviseudulle?

Niin tai kirjoitit, että olit jo toivonut, että tämä aloituksesii painuisi jo alas. Minulle taisit sen viestin laittaa. Ootappa ku kahto... joo, kirijotit, että 'kun tää mun aloitukseni oli jo hyvää vauhtia valumassa sivun alalaitaan, niin huokaisin jo helpotuksesta "
        Ymmärsin, että aivan yleisenä asiana mainitsit tuon ja toit vain toivomuksena julki.
        , että tämä aloitus joutaisi jo painua alas. Mietin, että vastaamalla vielä tänne teen tahtosi vastaisesti, kun nostan aloituksesii taas, jota siis ymmärtääkseni et toivoisi.
        Vaikkei todellakaan siis kieltänyt ketään kirjoittamasta tänne. Tuo oli vain minun omaa rivienvälidtä lukuani,
        Nyt meni niin selitykseksi, etten ota ihtekkää tuosta selvää Heh..
        Ei liity saviseutulaisen.
        Olen utelias luonne. Kiinnostaa tuo saviseutulaisen mainitsema savinenseutu, että mitähän sillä tarkoittanee ,

• saviseutulainen
        Samaatietä kirjoitti:

Niin tai kirjoitit, että olit jo toivonut, että tämä aloituksesii painuisi jo alas. Minulle taisit sen viestin laittaa. Ootappa ku kahto... joo, kirijotit, että 'kun tää mun aloitukseni oli jo hyvää vauhtia valumassa sivun alalaitaan, niin huokaisin jo helpotuksesta "
        Ymmärsin, että aivan yleisenä asiana mainitsit tuon ja toit vain toivomuksena julki.
        , että tämä aloitus joutaisi jo painua alas. Mietin, että vastaamalla vielä tänne teen tahtosi vastaisesti, kun nostan aloituksesii taas, jota siis ymmärtääkseni et toivoisi.
        Vaikkei todellakaan siis kieltänyt ketään kirjoittamasta tänne. Tuo oli vain minun omaa rivienvälidtä lukuani,
        Nyt meni niin selitykseksi, etten ota ihtekkää tuosta selvää Heh..
        Ei liity saviseutulaisen.
        Olen utelias luonne. Kiinnostaa tuo saviseutulaisen mainitsema savinenseutu, että mitähän sillä tarkoittanee ,

Saviseuduksi kutsuttu laajojen maanviljelysaukeiden kolkka Suomemme maassa sijaitsee Varsinais-Suomessa. Hämeen ja Satakunnan rajojen tuntumassa. Näistä maisemista allekirjolttanut viestejään naputtelee nimimerkillä"saviseutulainen". Sen kummempaa symboliikkaa ko. nikkiin ei sisälly.

• Samaatietä

Hauska! Mutta savimaa on niin tiivistä, ettei meinnaa kasvaa palijo mikkää! No tyrni kuulemma tykkää savimaasta. Ja kyllä nuo minu omenapuutki näyttää hyvin voivat ja satoa tuottaneet ilima maa parannusta.
        Peltuaha tässäki o, mutta viime vuosina rakentaneet umppee aika laajalti :(
        Minä ku oo perunapitäjästä kotisi, nii tottunut just noihi laajoihi maisemmii, lakkeuksii. Oisi toivonnu, ettei kovi tulos asutusta tähän lähelle.
        No, ainahi nuo kummallakki puolella asuvat perunanvilijelijät peltoinnee ovat pitäneet maisemat jokseenkin laakeina peltoinnee.

• jeejavaiheessa

Peilin edessä jätin kurkkuni rauhaan, kun ilman kuvastinta näytti homma melko brutaalilta. Ehken kestänyt sittenkään ajatusta vihollisesta klapsuttamassa matoisia elimiään.

• Kun luin ketjusta vähän alku ja jotain muuta niin ei voi mutta kun huokaista että ei teillä helppoa ole. Odota ja etsi Herra yötä ja päivä on lääke siihen. Älä siirrä vastuuta toisille.

• Huonoin mahdollinen vaihto ehto itsemurha, vaikka uskkovilla on vaikeusia sitä ei tohi väittä.

• laukkuryssä

Noinhan se on.

Jeesus sanoi minulle aikoinaan erään profetian kautta, että minulla on joskus vaikeudet ja ongelmatilanteet vuoren korkuisia. Niin suuria, että en mitenkään pääse yli. Mutta hän sanoi, että mene ali. Jeesus sanoi, että hän itse on jo edeltäpäin mennyt ali. Ja vaikka jossakin kohtaa tuntuu siltä, etten pääse etenemään, vaan olen jumissa, niin hiljaa eteenpäin ryömien matka etenee. Ja lopulta pääsen jo konttaamaan ja puolikumarassa kävelemään ja pystyssä juoksemaan. Jeesus sanoi vielä, että vaikka ne vaikeudet eivät tunnu hyviltä, ne ovat minulle hyväksi.
        Tämä lohduttaa kovasti, kun ajattelen syvällisesti tuota, että vaikka ne eivät tunnu hyviltä, ne ovat minulle hyväksi. Ja kun tuosta - hyväksi - ajatuksesta kiitän Jeesusta, se avaa laajemman perspektiivin näkemyksiin.

• missähän.vika

Missä vika, ei tule kelloaikoja näkyviin kirjoituksissa ?

• Samaatietä

No joo!! Ei tää sitte pelitäkkää, vaikka ensi näytti siltä Heh Heh. Vielähi o tää Ryssä alotus ensimmäisenä, Eivät oo saaneet ilmeisesti paikkoja kunttoo. Neitiaikakki o ottanut hstkat tosijjaa, talavilomalla ehkä.

• laukkuryssä
        Samaatietä kirjoitti:

No joo!! Ei tää sitte pelitäkkää, vaikka ensi näytti siltä Heh Heh. Vielähi o tää Ryssä alotus ensimmäisenä, Eivät oo saaneet ilmeisesti paikkoja kunttoo. Neitiaikakki o ottanut hstkat tosijjaa, talavilomalla ehkä.

Vitsi kun en älynnyt laittaa aloitusta rekatulla nikilläni. Olisin meinaan itse voinut poistaa tämän keskustelun. Nyt se poistaminen ei onnistu anonyymi-nikillä.

Ensimmäisenähän tämä aloitus on minunkin sivullani.

• 6664

• miizukanajatus

Oletteko te ihan tosissanne?!
      Sitten näistä teineistä olen sitä mieltä...Miks ihmeessä useimpien pitää keikkua puolialastonna jos ei sais katsoa kytätä? Sitähän nimenomaan haluavat. Jos ei, pukeutuvat asiallisesti! Kotonakin.
      Enkä ymmärrä ajatusta päiviensä päättämisestä näissä ongelmissa?! Kyllä sentään enempi itsetutkiskelua tarvittais en en moisia ajatuksia.

• Jereehh

Kysyt vielä vaihtoehtoja, tää elämä on tarkotettu ihmiselle ja se pitää elää, itsemurha on raukkamainen teko sekä todella itsekäs läheisiä kohtaan.
      Raukka paskahousu päätyy tällaiseen ratkaisuun,
      Ota itsestäsi niskasta kiinni, tee hakemus johonkin duuniin, ihan sama minne, saat rahaa ja muuta ajateltavaa.

• Miizukanajatuksiayhä

Niinpä! Meille on laitettu taipaleelle ylä-ja alamäkiä. Tylsäähän olisi jos aina helpolla menis?
      Enkä ymmärrä sitäkään että joka pienestä asiasta pyydetään apua Jumalalta. Tai jotain merkkiä. Tiedän eräänkin tutun joka sai tikun vapaaseen ja luuli Jumalan merkiksi...? Enpä usko?
      Kuuluin lapsena jonkun aikaa erääseen uskonlahkoon vanhempani myötä. Se loppui erinäisistä syistä johtuen ja ihan hyvä. Hyvä oli sekin että silloin olimme mukana, tuli järkeä ja ymmärrystä matkalle aikuisuuteen. Ihan sellaista tervettä ja asiallista.. Ei jäänyt mitään aivopesujuttua.

• uskomukset_ja_luulot

Teillä oikealuuloisilla viiraa päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4516
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      99
      3267
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1777
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1387
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1346
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1213
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      52
      1148
    8. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      249
      1144
    9. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1131
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      55
      1059
    Aihe