Pizzan salaiset aseet

Pitsamamma

Hei vaan, olen kirjoitellut tänne nimimerkillä pitsamamma muun muassa ranskalaisesta pitsasta. Olenkin saanut näistä palautetta. Olen kertonut salaisesta aseestani, smetanasta mikä antaa mehevyyttä pitsaan mitä täydentää ihanasti sulanut edam. Olen silti ihmetellyt että jokin puuttuu vielä aidosta mausta. Keskustelin eräänä päivänä ystävän kanssa, hän työskentelee oikeassa pitseriassa, rossossa. Hän opasti minua laittamaan pitsaan oreganoa ja se auttoi, nyt minulla toinen salainen ase, halusin sen jakaa täällä! Herkutteluhetkiä kaikille!

7

1106

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiuutta

Ainahan pizzoihin on oreganoa laitettu, pohja kastikkeseen sekä pinnalle.
      Myös juusto pohjalle kastikkeen päälle sekä pinnalle.

• VääpeliÖrmy

Aikoinaan 80-luvulla kokeiltiin rakuunaa pizzan päälle syynä tähän oli se että tykkimiehessä ja jääkärissä oli liian sitkeä liha..

• piifless

Aurajuustoa smetanan joukkoon tulloo maukasta

• 3rt2gfsg

Oregano on Mäkimeirami.

• Pitsamamma

Suosittelen kaikkia kokeilemaan oreganoa pitsassa, se antaa aidon maun. Paljastan vielä yhden salaisuuden. Lidilissä on ihanan rasvaisia ranskalaisia edam-juustoja kätevästi viipaloituna. Ne antavat ihanan maun. Minulle joskus irvaillaan täällä edamin käytöstä. Kokeilin kerran buffala mozzarellaa ja sain hyytävän palautteen lapsilta. Emmentalit ovat kitkeriä lasten suuhun. Hyviä pitsahetkiä. Olen myös kiinnostunut iranilaisesta ruuasta, mitähän jännää laitetaan pitsaan satujen bagdadissa? Ei kai sentään kamelia?

• 40vuottapizzaa

Eikö sitä nyt oreganoa ole käytetty aina pizzaan? Olen itse syönnyt kotitekoista pizzaa ensimmäisen kerran yli 40 vuotta sitten ja silloinkin oreganoa oli laitettu pizzaan mausteeksi.

Nuo juustot on sitten makuasia, itse käytän mitä juustoa sattuu löytymään, yleensä säästellään loppukannikoita juustoista pizzaa varten. Pizzahan on sellainen italiailaisten pyttipannu, että ainekset tulee siitä mitä sattuu olemaan. Pohjankin voi pizzaan tehdä niin monella lailla. Meillä vaimoni käyttää perunamuusia taikka perunamuusijauhetta pizzapohjaan vehnäjauhojen joukossa. Minä teen pizzapohjan vehnäjauhojen kanssa lähes perinteisesti, öljyn kaadan jostain salaattipurkista taikka jos teen säilykekalasta, niin ne kalapurkin öljyt pohjaan taikinan joukkoon.

Täytteet pizzaan tulee juuri niistä mitä nurkista löytyy, eli tomaattipyre, tomaattimurskat, matkasta väsähtäneet tomaatit, ketsupinloput jne. kalasäilykkeet mitä sattuu olemaan ja sitä oreganoa runsaasti, sekä päälle juustoraastetta tuhdisti. Soijarouheesta saa hyvän pizzan, sekä jauhelihasta, ylipäiväyksen leikkeleet kelpaa hyvin pizzan täytteisiin. Jopa auton alle jäänneestä jäniksestä tai supikoirasta tulee jauhelihana hyvää pizzan täytettä. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/juhlaruokaa-yliajetusta-supikoirasta-1.68608

Tuossa nyt kuitenkin ihan perinteinen tonnikalapizza perjantaina perheelle uunipellillä https://aijaa.com/4bQgVF https://aijaa.com/5ljAm7

• pizzaontosijees

Rosso on paskaa eikä se ole mikään pitsa, se on PIZZA! Myös Lidl on paska mesta. Kunnon PIZZA pitää syödä PIZZA on hyvää PIZZA elämän tukipylväs PIZZA paistetaan PIZZA syödään eikä mikään paska junttien homo pitsa. P I Z Z A

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe