Hei vaan, olen kirjoitellut tänne nimimerkillä pitsamamma muun muassa ranskalaisesta pitsasta. Olenkin saanut näistä palautetta. Olen kertonut salaisesta aseestani, smetanasta mikä antaa mehevyyttä pitsaan mitä täydentää ihanasti sulanut edam. Olen silti ihmetellyt että jokin puuttuu vielä aidosta mausta. Keskustelin eräänä päivänä ystävän kanssa, hän työskentelee oikeassa pitseriassa, rossossa. Hän opasti minua laittamaan pitsaan oreganoa ja se auttoi, nyt minulla toinen salainen ase, halusin sen jakaa täällä! Herkutteluhetkiä kaikille!
Pizzan salaiset aseet
7
1084
Vastaukset
- eiuutta
Ainahan pizzoihin on oreganoa laitettu, pohja kastikkeseen sekä pinnalle.
Myös juusto pohjalle kastikkeen päälle sekä pinnalle.- VääpeliÖrmy
Aikoinaan 80-luvulla kokeiltiin rakuunaa pizzan päälle syynä tähän oli se että tykkimiehessä ja jääkärissä oli liian sitkeä liha..
- piifless
Aurajuustoa smetanan joukkoon tulloo maukasta
- 3rt2gfsg
Oregano on Mäkimeirami.
- Pitsamamma
Suosittelen kaikkia kokeilemaan oreganoa pitsassa, se antaa aidon maun. Paljastan vielä yhden salaisuuden. Lidilissä on ihanan rasvaisia ranskalaisia edam-juustoja kätevästi viipaloituna. Ne antavat ihanan maun. Minulle joskus irvaillaan täällä edamin käytöstä. Kokeilin kerran buffala mozzarellaa ja sain hyytävän palautteen lapsilta. Emmentalit ovat kitkeriä lasten suuhun. Hyviä pitsahetkiä. Olen myös kiinnostunut iranilaisesta ruuasta, mitähän jännää laitetaan pitsaan satujen bagdadissa? Ei kai sentään kamelia?
- 40vuottapizzaa
Eikö sitä nyt oreganoa ole käytetty aina pizzaan? Olen itse syönnyt kotitekoista pizzaa ensimmäisen kerran yli 40 vuotta sitten ja silloinkin oreganoa oli laitettu pizzaan mausteeksi.
Nuo juustot on sitten makuasia, itse käytän mitä juustoa sattuu löytymään, yleensä säästellään loppukannikoita juustoista pizzaa varten. Pizzahan on sellainen italiailaisten pyttipannu, että ainekset tulee siitä mitä sattuu olemaan. Pohjankin voi pizzaan tehdä niin monella lailla. Meillä vaimoni käyttää perunamuusia taikka perunamuusijauhetta pizzapohjaan vehnäjauhojen joukossa. Minä teen pizzapohjan vehnäjauhojen kanssa lähes perinteisesti, öljyn kaadan jostain salaattipurkista taikka jos teen säilykekalasta, niin ne kalapurkin öljyt pohjaan taikinan joukkoon.
Täytteet pizzaan tulee juuri niistä mitä nurkista löytyy, eli tomaattipyre, tomaattimurskat, matkasta väsähtäneet tomaatit, ketsupinloput jne. kalasäilykkeet mitä sattuu olemaan ja sitä oreganoa runsaasti, sekä päälle juustoraastetta tuhdisti. Soijarouheesta saa hyvän pizzan, sekä jauhelihasta, ylipäiväyksen leikkeleet kelpaa hyvin pizzan täytteisiin. Jopa auton alle jäänneestä jäniksestä tai supikoirasta tulee jauhelihana hyvää pizzan täytettä. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/juhlaruokaa-yliajetusta-supikoirasta-1.68608
Tuossa nyt kuitenkin ihan perinteinen tonnikalapizza perjantaina perheelle uunipellillä https://aijaa.com/4bQgVF https://aijaa.com/5ljAm7
- pizzaontosijees
Rosso on paskaa eikä se ole mikään pitsa, se on PIZZA! Myös Lidl on paska mesta. Kunnon PIZZA pitää syödä PIZZA on hyvää PIZZA elämän tukipylväs PIZZA paistetaan PIZZA syödään eikä mikään paska junttien homo pitsa. P I Z Z A
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875