Pizzan salaiset aseet

Pitsamamma

Hei vaan, olen kirjoitellut tänne nimimerkillä pitsamamma muun muassa ranskalaisesta pitsasta. Olenkin saanut näistä palautetta. Olen kertonut salaisesta aseestani, smetanasta mikä antaa mehevyyttä pitsaan mitä täydentää ihanasti sulanut edam. Olen silti ihmetellyt että jokin puuttuu vielä aidosta mausta. Keskustelin eräänä päivänä ystävän kanssa, hän työskentelee oikeassa pitseriassa, rossossa. Hän opasti minua laittamaan pitsaan oreganoa ja se auttoi, nyt minulla toinen salainen ase, halusin sen jakaa täällä! Herkutteluhetkiä kaikille!

7

1168

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiuutta

Ainahan pizzoihin on oreganoa laitettu, pohja kastikkeseen sekä pinnalle.
      Myös juusto pohjalle kastikkeen päälle sekä pinnalle.

• VääpeliÖrmy

Aikoinaan 80-luvulla kokeiltiin rakuunaa pizzan päälle syynä tähän oli se että tykkimiehessä ja jääkärissä oli liian sitkeä liha..

• piifless

Aurajuustoa smetanan joukkoon tulloo maukasta

• 3rt2gfsg

Oregano on Mäkimeirami.

• Pitsamamma

Suosittelen kaikkia kokeilemaan oreganoa pitsassa, se antaa aidon maun. Paljastan vielä yhden salaisuuden. Lidilissä on ihanan rasvaisia ranskalaisia edam-juustoja kätevästi viipaloituna. Ne antavat ihanan maun. Minulle joskus irvaillaan täällä edamin käytöstä. Kokeilin kerran buffala mozzarellaa ja sain hyytävän palautteen lapsilta. Emmentalit ovat kitkeriä lasten suuhun. Hyviä pitsahetkiä. Olen myös kiinnostunut iranilaisesta ruuasta, mitähän jännää laitetaan pitsaan satujen bagdadissa? Ei kai sentään kamelia?

• 40vuottapizzaa

Eikö sitä nyt oreganoa ole käytetty aina pizzaan? Olen itse syönnyt kotitekoista pizzaa ensimmäisen kerran yli 40 vuotta sitten ja silloinkin oreganoa oli laitettu pizzaan mausteeksi.

Nuo juustot on sitten makuasia, itse käytän mitä juustoa sattuu löytymään, yleensä säästellään loppukannikoita juustoista pizzaa varten. Pizzahan on sellainen italiailaisten pyttipannu, että ainekset tulee siitä mitä sattuu olemaan. Pohjankin voi pizzaan tehdä niin monella lailla. Meillä vaimoni käyttää perunamuusia taikka perunamuusijauhetta pizzapohjaan vehnäjauhojen joukossa. Minä teen pizzapohjan vehnäjauhojen kanssa lähes perinteisesti, öljyn kaadan jostain salaattipurkista taikka jos teen säilykekalasta, niin ne kalapurkin öljyt pohjaan taikinan joukkoon.

Täytteet pizzaan tulee juuri niistä mitä nurkista löytyy, eli tomaattipyre, tomaattimurskat, matkasta väsähtäneet tomaatit, ketsupinloput jne. kalasäilykkeet mitä sattuu olemaan ja sitä oreganoa runsaasti, sekä päälle juustoraastetta tuhdisti. Soijarouheesta saa hyvän pizzan, sekä jauhelihasta, ylipäiväyksen leikkeleet kelpaa hyvin pizzan täytteisiin. Jopa auton alle jäänneestä jäniksestä tai supikoirasta tulee jauhelihana hyvää pizzan täytettä. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/juhlaruokaa-yliajetusta-supikoirasta-1.68608

Tuossa nyt kuitenkin ihan perinteinen tonnikalapizza perjantaina perheelle uunipellillä https://aijaa.com/4bQgVF https://aijaa.com/5ljAm7

• pizzaontosijees

Rosso on paskaa eikä se ole mikään pitsa, se on PIZZA! Myös Lidl on paska mesta. Kunnon PIZZA pitää syödä PIZZA on hyvää PIZZA elämän tukipylväs PIZZA paistetaan PIZZA syödään eikä mikään paska junttien homo pitsa. P I Z Z A

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2162
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1324
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      970
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      885
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      155
      859
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      736
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      709
    Aihe