Pizzan salaiset aseet

Pitsamamma

Hei vaan, olen kirjoitellut tänne nimimerkillä pitsamamma muun muassa ranskalaisesta pitsasta. Olenkin saanut näistä palautetta. Olen kertonut salaisesta aseestani, smetanasta mikä antaa mehevyyttä pitsaan mitä täydentää ihanasti sulanut edam. Olen silti ihmetellyt että jokin puuttuu vielä aidosta mausta. Keskustelin eräänä päivänä ystävän kanssa, hän työskentelee oikeassa pitseriassa, rossossa. Hän opasti minua laittamaan pitsaan oreganoa ja se auttoi, nyt minulla toinen salainen ase, halusin sen jakaa täällä! Herkutteluhetkiä kaikille!

7

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiuutta

      Ainahan pizzoihin on oreganoa laitettu, pohja kastikkeseen sekä pinnalle.
      Myös juusto pohjalle kastikkeen päälle sekä pinnalle.

      • VääpeliÖrmy

        Aikoinaan 80-luvulla kokeiltiin rakuunaa pizzan päälle syynä tähän oli se että tykkimiehessä ja jääkärissä oli liian sitkeä liha..


    • piifless

      Aurajuustoa smetanan joukkoon tulloo maukasta

    • 3rt2gfsg

      Oregano on Mäkimeirami.

    • Pitsamamma

      Suosittelen kaikkia kokeilemaan oreganoa pitsassa, se antaa aidon maun. Paljastan vielä yhden salaisuuden. Lidilissä on ihanan rasvaisia ranskalaisia edam-juustoja kätevästi viipaloituna. Ne antavat ihanan maun. Minulle joskus irvaillaan täällä edamin käytöstä. Kokeilin kerran buffala mozzarellaa ja sain hyytävän palautteen lapsilta. Emmentalit ovat kitkeriä lasten suuhun. Hyviä pitsahetkiä. Olen myös kiinnostunut iranilaisesta ruuasta, mitähän jännää laitetaan pitsaan satujen bagdadissa? Ei kai sentään kamelia?

      • 40vuottapizzaa

        Eikö sitä nyt oreganoa ole käytetty aina pizzaan? Olen itse syönnyt kotitekoista pizzaa ensimmäisen kerran yli 40 vuotta sitten ja silloinkin oreganoa oli laitettu pizzaan mausteeksi.

        Nuo juustot on sitten makuasia, itse käytän mitä juustoa sattuu löytymään, yleensä säästellään loppukannikoita juustoista pizzaa varten. Pizzahan on sellainen italiailaisten pyttipannu, että ainekset tulee siitä mitä sattuu olemaan. Pohjankin voi pizzaan tehdä niin monella lailla. Meillä vaimoni käyttää perunamuusia taikka perunamuusijauhetta pizzapohjaan vehnäjauhojen joukossa. Minä teen pizzapohjan vehnäjauhojen kanssa lähes perinteisesti, öljyn kaadan jostain salaattipurkista taikka jos teen säilykekalasta, niin ne kalapurkin öljyt pohjaan taikinan joukkoon.

        Täytteet pizzaan tulee juuri niistä mitä nurkista löytyy, eli tomaattipyre, tomaattimurskat, matkasta väsähtäneet tomaatit, ketsupinloput jne. kalasäilykkeet mitä sattuu olemaan ja sitä oreganoa runsaasti, sekä päälle juustoraastetta tuhdisti. Soijarouheesta saa hyvän pizzan, sekä jauhelihasta, ylipäiväyksen leikkeleet kelpaa hyvin pizzan täytteisiin. Jopa auton alle jäänneestä jäniksestä tai supikoirasta tulee jauhelihana hyvää pizzan täytettä. https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/juhlaruokaa-yliajetusta-supikoirasta-1.68608

        Tuossa nyt kuitenkin ihan perinteinen tonnikalapizza perjantaina perheelle uunipellillä https://aijaa.com/4bQgVF https://aijaa.com/5ljAm7


    • pizzaontosijees

      Rosso on paskaa eikä se ole mikään pitsa, se on PIZZA! Myös Lidl on paska mesta. Kunnon PIZZA pitää syödä PIZZA on hyvää PIZZA elämän tukipylväs PIZZA paistetaan PIZZA syödään eikä mikään paska junttien homo pitsa. P I Z Z A

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe