Vittu (ja tarvittavat merkit siitä)

Vittu on sana, joka kuvaa jotain absurdia teennäisessä yhteiskunnassa tajuta.

Patriarkaalista naurua

14

248

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitun pahvisaulit

      (Hirn)

    • Mikä vitussa vikana?

      • Vittu toisinaan vituttaa, toisinaan ei.

        (Naurua)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Vittu toisinaan vituttaa, toisinaan ei.

        (Naurua)

        Puhutko omasta värkistäsi vai ihan yleisellä tasolla?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Puhutko omasta värkistäsi vai ihan yleisellä tasolla?

        Sun tyyli olla on limainen.

        Eikö se koskaan vituta sua?

        (Hihitystä)


      • donnadonatello kirjoitti:

        Sun tyyli olla on limainen.

        Eikö se koskaan vituta sua?

        (Hihitystä)

        Vittu on limainen, en minä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Vittu on limainen, en minä.

        Kuiva


      • donnadonatello kirjoitti:

        Kuiva

        Kumpi on kuivempi, minä vai vittu?


    • Älä nyt loukkaannu mutta tuo sun profiilikuva saa näyttämään siltä että olisit ollut jossain raskaskonekorjaamossa tai navetassa ja se raskaskonekorjaamo on niistä se siistimpi vaihtoehto.

      • Mitähän sinun kuvastasi pitäisi kommentoida?


    • vitunmerkit

      Miten Donna viestii vittua? Tunnistaakseni sitten kun on aika.

    • Aloittaja pyrkii olemaan mahdollisimman moniselitteinen ja tapailee humoria. Se siitä.

      Todellista muutosta on kuitenkin tapahtunut. 1800-luvulla ja sitä ennen vittu oli normaali sana, jota käyttivät sekä naiset että miehet. Tällöin ns, viktoriaanisena aikana tuli sivistyneissä piireissä muodiksi, että seksuaalisista asioista ei saanut puhua, ja miestenkin kesken vain lääketieteellisillä sanoilla, jos oli aivan pakko.

      Vittu säilyi kansan keskuudessa, osin meidän päiviimme asti, mutta sen saama kirosanakäyttö teki siitä laajalti kielletyn. Nyt tuuli on lopulta kääntynyt. Naisetkin ovat ruvenneet käyttämään sanaa muinaisessa merkityksessä. Kirosanakäyttö oli muutama vuosikymmen sitten niin yleinen, että jotkut lausuivat sen välimerkinomaisesti. Nyt sitä kuulee kirosanakäytössä korkeintaan viidesosan.

      Kehitys on hyvä. Kaunis ja arvokas sana valloittaa taas kieltä. Se tarkoittaa naisen kaunistusta ja ylpeydenaihetta, jota ei enää kenenkään tarvitse hävetä.

      • Ei vaan kehitys on perseestä. Karkeasti kielivä nainen tekee itsestään betoniraudoittajan pelkillä puheillaan.


      • kotikunnailta

        Kuka sitä nyt häpee mistä kotosin on. Sitä vaan että missä merkityksessä ja kuin merkityksellistä se nyt onkaan. Joillekin ainakin niin kovinkin merkillistä jostain päätellen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe