Millaista on tulisessa järvessä?

Totuudenkertoja

Kysymyksestä meillä ei ole oikeastaan juuri muuta tietoa kuin se, mitä JEESUS opetti. Kaikkein eniten onkin juuri Jeesus itse opettanut että on olemassa iankaikkinen tuskan paikka jonne jumalattomat on joutuva aikojen lopulla kun Kristus palaa tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Siis kuolleetkaan eivät pääse pakoon, heidät nostetaan Jumalan voimalla ylös haudoistaan, jopa merestä, mikä on maatunut, se kurotaan takaisin kokoon että jokainen joutuisi sellaisenaan vastaamaan teoistaan ja turhista sanoistaan ja jokaisesta yksittäisestä pilkastaankin Jumalan eteen.

Ensinnäkin me ihmiset olemme tottuneet ajattelemaan rangaistusta kurituksena jonka tarkoitus on opettaa viisautta rangaistavalle. Näin rangaistus onkin oikeastaan viisauden opettamista ja sillä on loppu sitten kun rangaistava ymmärtää pahuutensa ja tekee parannuksen. Jumalakin kurittaa ihmiskuntaa tässä maailmanajassa monenlaisilla kuristuksilla kuten sodat, nälänhädät, väkivalta yms. mutta tämä on kaikki oikeastaan Jumalan SALLIMUSTA sillä kaiken tämän vetää itse päälleen ihminen. Sen tarkoitus on kuitenkin opettaa ihmiselle katoavaisuutta ja jumalanpelkoa.

HELVETTI taas ei ole ihmisten tai perkeleiden opettamista tai kuritusta varten, vaan se on luonteeltaan hylkäämistä iankaikkiseksi, lopullista pois heittämistä vailla toivoankipinääkään enää milloinkaan saada edes armonhiventä osakseen. Tuska helvetissä ei koskaan lopu. Voitko kuvitella mitä tarkoittaa ettei se koskaan lopu?

Kyse ei ole siitä että kun olet aikasi helvetissä kärsinyt pahoista teoistasi (joiden kuvittelet olevan vähäiset), vaan kyse on siitä että sinut heitetään pois niinkuin roskasäkki viedään ulos talosta ja heitetään palamaan ja unohdetaan sinne ikuisiksi ajoiksi. Kukaan ei enää välitä, kukaan ei muista, kukaan ei sääli. Kaikki jotka eivät siellä ole, ajattelevat että sinne jouneille on käynyt aivan oikein, heidän tekojensa mukaan koska eläissään, kun armon sana ja parannuksen mahdollisuus vielä oli joka päivä tyrkyllä niin että sitä aivan tyrkyttämällä tyrkytettiin sinulle, sinä työnsit sen ynseästi pois luotasi. Mutta kun rajan yli kerran on menty, ei mahdollisuutta enää anneta, sillä kuten Raamattu sanoo: "Ihmisen Pojalla on valta antaa syntejä anteeksi MAAN PÄÄLLÄ!"

Muutama asia joilla Jeesus on kuvannut helvetin oloja:

XX Ihminen on tietoinen tuskastaan:

"Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' " (Luuk. 16:24)

Siellä ihminen siis palaa liekissä joka ei koskaan sammu, hänellä on ruumis joka tuntee "kovaa tuskaa". Kyse ei siis ole kuvaannollisesta asiasta.

XX IHminen katuu sitä että on joutunut helvettiin:

" Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'" (Luuk. 16: 27-28)


Mutta häntä ei enää päästetä tuskastaan sillä hänet on heitetty poois Jumalan kasvojen edestä ikuiseksi ajaksi, eikä hänen pyyntöjään eikä tuskanhuutojaan enää kuulla. Kärsimys on loppumatonta. Siellä on miehiä, siellä on naisia, siellä on nuoret ja lapset, vanhukset, siellä ovat isäsi, äitisi, parhaat kaverisi.... kaikki ne ihmiset jotka eläessään eivät tehneet parannusta eivätkä katuneet pahoja töitään, heidät o nyt tuomittu pois heitettäviksi sillä heille ei kelvannut ottaa vastaan Jumalan Pojan hankkimaan armoa ja uskoa siihen. Kaikki jotka halveksivat ja pilkkasivat Jumalaa ja Hänen seurakuntaansa. Yksikään ei pääse pakoon.

Sen jälkeen kun ihminen on rajan yli mennyt hän ei enää voi vaikuttaa iääisyyskohtaloonsa, varokaa sen tähden ja peljätkää ettei teidän kohdallanne toteudu se sana jonka Jesaja profeetta on lausunut:

"Sillä aikoja sitten on polttopaikka valmistettu; kuninkaallekin se on varattu. Syvä ja leveä on sen liesi, tulta ja polttopuita paljon." (Jesaja 30:33)


Vielä on armonaika. Kuinka sinä käytät sen?

42

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuliset järvet, noidat, velhot, demonit, saatanat, vainajahenget, tietäjähenget sun muut ovat taikauskoisen ajan kirjoittajien tehokeinoja antaakseen lisäpotkua omille sanoilleen.

      • älä-ole-niin-ylpeä

        Kyllä tämä asia sinullekin vielä kerran valkenee. Toivottavasti se ei tapahdu liian myöhään.


      • älä-ole-niin-ylpeä kirjoitti:

        Kyllä tämä asia sinullekin vielä kerran valkenee. Toivottavasti se ei tapahdu liian myöhään.

        Raamattu on kirja, jossa on paljon liioittelua ja Israelin ylistystä.

        Ei kaikkea ole tarkoitettu todesta otettavaksi. Ei edes sitä että israelilaisia on kuin taivaalla tähtiä


      • Voi-sinua-pilkkaajaa
        torre12 kirjoitti:

        Raamattu on kirja, jossa on paljon liioittelua ja Israelin ylistystä.

        Ei kaikkea ole tarkoitettu todesta otettavaksi. Ei edes sitä että israelilaisia on kuin taivaalla tähtiä

        Raamatussa sanotaan että jos sinä et ota todesta Jumalan sanaa, ei Jumalakaan ota todesta sinua!


      • Voi-sinua-pilkkaajaa kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan että jos sinä et ota todesta Jumalan sanaa, ei Jumalakaan ota todesta sinua!

        Taivaalla on miljardeja tähtiä. Israelilaisia on nyt seitsemän miljoonaa.

        Uskon mielummin tosiasioihin kuin Raamattuun.


    • Senverran on kylmää tällä pohjolassa, että valinta on selkeä.

      Eikä ikuisuus aloittajankaltaisten kanssa kuitenkaan sujuisi, pilkkaan siis jatkossakin pyhää henkeä ja varaan paikan mielikuvitushelvetistä.

      • saviseutulainen

        Joh.3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Ps. 103:13
        Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

        Jer. 31:3
        Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

        Joh. 6:35
        Minä olen elämän leipä, joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

        Ps. 36:8
        Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.


      • pettiköhän-tilannetajusi
        saviseutulainen kirjoitti:

        Joh.3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

        Ps. 103:13
        Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

        Jer. 31:3
        Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

        Joh. 6:35
        Minä olen elämän leipä, joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

        Ps. 36:8
        Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa.

        Armoa tavataan julistaa yleensä katuville syntisille. Ovatko nämä osoittaneet sinusta katumusta?


      • pettiköhän-tilannetajusi kirjoitti:

        Armoa tavataan julistaa yleensä katuville syntisille. Ovatko nämä osoittaneet sinusta katumusta?

        En kadu, koska en voi olla syntinen.

        Synnin käsite koskee vain uskonharhaisia. Uskonharhattomana en voi syntiä tehdä edes ajatuksissani.


      • janiitäonpaljon
        he-ma kirjoitti:

        En kadu, koska en voi olla syntinen.

        Synnin käsite koskee vain uskonharhaisia. Uskonharhattomana en voi syntiä tehdä edes ajatuksissani.

        Lapsellinen logiikkasi on verrattavissa että väittäist ettei Suomen laki koske sinua koska et usko siihen. Lopulta joudut kuitenkin lain tuomittavaksi uskostasi riippumatta. Vaikket halua, poliisit raahaavat sinut vaikka väkisin sätkivänä oikeuden eteen.

        Tämäkin asia on olemassa riippumatta siitä mitä sinä ajattelet siitä. Sillä jonka enkelit kantavat vaikka pelosta parkuvana ja pakoon yrittävänäkin Jumalan tuomioistuimen eteen, ei ole minkäänlaista sanavaltaa siihen mitä hänen ylitsensä silloin tapahtuu, vaikka olisi mielestään kuinka "kova jätkä" täällä maailmassa. Sinne tuodaan suuret kuninkaatkin, kuinka sinä, pelkkä nobody välttäisit asian ettei se muka sinua koske? Huomaa ettei kyse ole mistään oikeudenkäynnistä vaan tuomion julistamisesta. Oikeus on jo käyty kun Jumala on maailmalle lakinsa antanut. Puolustusasianajaia ei siellä enää ole, eikä syytetyn puheenvuoroja. Kirjasta luetaan synnit ja sen jälkeen enkelit heittävät elävältä tuliseen järveen josta ei enää ikinä ole paluuta. Kyllä siellä on sitten aikaa miettiä asioita ja omaa tyhmyyttään mutta paluuseen ei enää ole mahdollisuutta, se on lopullinen hylkääminen, sanalla sanoen KADOTUS, -NE IHMISET OVA T IKUISESTI KADOTETTUJA!


      • janiitäonpaljon kirjoitti:

        Lapsellinen logiikkasi on verrattavissa että väittäist ettei Suomen laki koske sinua koska et usko siihen. Lopulta joudut kuitenkin lain tuomittavaksi uskostasi riippumatta. Vaikket halua, poliisit raahaavat sinut vaikka väkisin sätkivänä oikeuden eteen.

        Tämäkin asia on olemassa riippumatta siitä mitä sinä ajattelet siitä. Sillä jonka enkelit kantavat vaikka pelosta parkuvana ja pakoon yrittävänäkin Jumalan tuomioistuimen eteen, ei ole minkäänlaista sanavaltaa siihen mitä hänen ylitsensä silloin tapahtuu, vaikka olisi mielestään kuinka "kova jätkä" täällä maailmassa. Sinne tuodaan suuret kuninkaatkin, kuinka sinä, pelkkä nobody välttäisit asian ettei se muka sinua koske? Huomaa ettei kyse ole mistään oikeudenkäynnistä vaan tuomion julistamisesta. Oikeus on jo käyty kun Jumala on maailmalle lakinsa antanut. Puolustusasianajaia ei siellä enää ole, eikä syytetyn puheenvuoroja. Kirjasta luetaan synnit ja sen jälkeen enkelit heittävät elävältä tuliseen järveen josta ei enää ikinä ole paluuta. Kyllä siellä on sitten aikaa miettiä asioita ja omaa tyhmyyttään mutta paluuseen ei enää ole mahdollisuutta, se on lopullinen hylkääminen, sanalla sanoen KADOTUS, -NE IHMISET OVA T IKUISESTI KADOTETTUJA!

        Raamatussa Jumala antoi lakinsa israelilaisille. Se ei ole maailma.

        Ja kuitenkin Suomen lakia pitää noudattaa, mutta ei Israelin lakeja.


      • janiitäonpaljon kirjoitti:

        Lapsellinen logiikkasi on verrattavissa että väittäist ettei Suomen laki koske sinua koska et usko siihen. Lopulta joudut kuitenkin lain tuomittavaksi uskostasi riippumatta. Vaikket halua, poliisit raahaavat sinut vaikka väkisin sätkivänä oikeuden eteen.

        Tämäkin asia on olemassa riippumatta siitä mitä sinä ajattelet siitä. Sillä jonka enkelit kantavat vaikka pelosta parkuvana ja pakoon yrittävänäkin Jumalan tuomioistuimen eteen, ei ole minkäänlaista sanavaltaa siihen mitä hänen ylitsensä silloin tapahtuu, vaikka olisi mielestään kuinka "kova jätkä" täällä maailmassa. Sinne tuodaan suuret kuninkaatkin, kuinka sinä, pelkkä nobody välttäisit asian ettei se muka sinua koske? Huomaa ettei kyse ole mistään oikeudenkäynnistä vaan tuomion julistamisesta. Oikeus on jo käyty kun Jumala on maailmalle lakinsa antanut. Puolustusasianajaia ei siellä enää ole, eikä syytetyn puheenvuoroja. Kirjasta luetaan synnit ja sen jälkeen enkelit heittävät elävältä tuliseen järveen josta ei enää ikinä ole paluuta. Kyllä siellä on sitten aikaa miettiä asioita ja omaa tyhmyyttään mutta paluuseen ei enää ole mahdollisuutta, se on lopullinen hylkääminen, sanalla sanoen KADOTUS, -NE IHMISET OVA T IKUISESTI KADOTETTUJA!

        Jumalan laki ei koske edes uskonharhaisia, koska eivät tuota lapsellista mielikuvitusystäväänsä esiin manaamaan.

        Ehdottaisinkin kohtelemaan jahvea, allahia ja muita ihmisen luomia jumalhahmoja epäjumalina toistaiseksi. Näin vähenee epäjumalpalvonnan riski, jos joku oikea jumala ilmiintyy.


      • janiitäonpaljon kirjoitti:

        Lapsellinen logiikkasi on verrattavissa että väittäist ettei Suomen laki koske sinua koska et usko siihen. Lopulta joudut kuitenkin lain tuomittavaksi uskostasi riippumatta. Vaikket halua, poliisit raahaavat sinut vaikka väkisin sätkivänä oikeuden eteen.

        Tämäkin asia on olemassa riippumatta siitä mitä sinä ajattelet siitä. Sillä jonka enkelit kantavat vaikka pelosta parkuvana ja pakoon yrittävänäkin Jumalan tuomioistuimen eteen, ei ole minkäänlaista sanavaltaa siihen mitä hänen ylitsensä silloin tapahtuu, vaikka olisi mielestään kuinka "kova jätkä" täällä maailmassa. Sinne tuodaan suuret kuninkaatkin, kuinka sinä, pelkkä nobody välttäisit asian ettei se muka sinua koske? Huomaa ettei kyse ole mistään oikeudenkäynnistä vaan tuomion julistamisesta. Oikeus on jo käyty kun Jumala on maailmalle lakinsa antanut. Puolustusasianajaia ei siellä enää ole, eikä syytetyn puheenvuoroja. Kirjasta luetaan synnit ja sen jälkeen enkelit heittävät elävältä tuliseen järveen josta ei enää ikinä ole paluuta. Kyllä siellä on sitten aikaa miettiä asioita ja omaa tyhmyyttään mutta paluuseen ei enää ole mahdollisuutta, se on lopullinen hylkääminen, sanalla sanoen KADOTUS, -NE IHMISET OVA T IKUISESTI KADOTETTUJA!

        Parempi vertauskuva on että sinä uskovana uskot, että kaikkia Suomen kansalaisia Suomessa määrää Pohjois-Korean lait ja olet vihainen ihmisille jotka eivät välitä niistä.


    • SeppoSaunatonttu

      Helvetin idea kopioitiin kristinuskoon vanhemmasta uskonnosta, eikä se ollut juutalaisuus vaan zarathustralaisuus. Se oli yksi monista ideoista mitä muualta lisättiin omaan oppiin.

      Alkukristittyjen uskomuksissa oli monia nykyään hylättyjä kirjoja, aikana ennen kuin päätettiin mitkä kirjat ovat virallista "totuutta". Googlea Pietarin evankeliumi ja voit lukea mitä siinä kerrottiin Helvetistä.
      Lyhyesti kerrottuna Jeesus on opetuslasten kanssa aterialla ja he kysyvät mihin ne menevät, jotka eivät pääse Taivaaseen? Silloin kaksi enkeliä ilmestyy ja enkelit vievät opetuslapset kierrokselle Helvetin eri paikkoihin, jossa erilaisiin synteihin syyllistyneet kärsivät erilaisia rangaistuksia.
      Mikä on aviorikkojan kohtalo tai varkaan, murhaajan, valehtelijan jne.

      Pietarin evankeliumi oli ilmeisesti pitkään tulossa viralliseen kaanoniin mutta se jätettiin pois ilmeisen naivistisuuden vuoksi vaikka se oli suosittu omassa ajassaan.

      • toiveajattelunne-pettää

        Niin, te epäuskoiset panette toivonne siihen ettei tämä ole totta. Mutta teidän toivonne pettää teidät ja te tulette joutumaan häpeään jonka kaltaista ei voi maan päällä edes ollakaan. Te jotka ette parannukseen nöyrry.


      • toiveajattelunne-pettää kirjoitti:

        Niin, te epäuskoiset panette toivonne siihen ettei tämä ole totta. Mutta teidän toivonne pettää teidät ja te tulette joutumaan häpeään jonka kaltaista ei voi maan päällä edes ollakaan. Te jotka ette parannukseen nöyrry.

        Entä mikä on kristinuskon epäjumalan puolesta valehtelevan kohtalo?


      • toiveajattelunne-pettää kirjoitti:

        Niin, te epäuskoiset panette toivonne siihen ettei tämä ole totta. Mutta teidän toivonne pettää teidät ja te tulette joutumaan häpeään jonka kaltaista ei voi maan päällä edes ollakaan. Te jotka ette parannukseen nöyrry.

        Heh. Heti kun sinä esimerkiksi parannat minut panemalla kädet päälleni, niin voit tulla paasaamaan Raamatusta.

        Onko Raamattu totta vai ei. Kuka joutuu häpeään?


      • nöyrry-ennemminkin
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Heti kun sinä esimerkiksi parannat minut panemalla kädet päälleni, niin voit tulla paasaamaan Raamatusta.

        Onko Raamattu totta vai ei. Kuka joutuu häpeään?

        "Heh. Heti kun sinä esimerkiksi parannat minut panemalla kädet päälleni, niin voit tulla paasaamaan Raamatusta."


        Sinä tiedät varmasti mitä Raamatu sanoo pilkkaajan rukouksesta! -että se on kauhistus!

        Jos et sinä nöyrry ja totisella, katumuksella tee parannusta, sinun rukouksesikin on pelkkää pilkkaamista ja on kauhistus, sanoo raamattu, Jumalan oma sana. Jos niin rukoilet, tai pyydät kuin tässä viestissäsi, vedät ainoastaan päällesi lisää tulisia hiiliä ja kartutat syntiesi määrää.

        Tiedäthän millainen loppu Jumalan pilkkaajilla ja uhittelijoilla on oleva?


      • nöyrry-ennemminkin kirjoitti:

        "Heh. Heti kun sinä esimerkiksi parannat minut panemalla kädet päälleni, niin voit tulla paasaamaan Raamatusta."


        Sinä tiedät varmasti mitä Raamatu sanoo pilkkaajan rukouksesta! -että se on kauhistus!

        Jos et sinä nöyrry ja totisella, katumuksella tee parannusta, sinun rukouksesikin on pelkkää pilkkaamista ja on kauhistus, sanoo raamattu, Jumalan oma sana. Jos niin rukoilet, tai pyydät kuin tässä viestissäsi, vedät ainoastaan päällesi lisää tulisia hiiliä ja kartutat syntiesi määrää.

        Tiedäthän millainen loppu Jumalan pilkkaajilla ja uhittelijoilla on oleva?

        Minä tiedän vain sen tässä, että uskovilla on merkkinä parantaa sairaat panemalla kädet heidän päälleen.

        Siihen ei sisälly pilkkaa. Ja olen sairas. Uskovan kohde.


      • torre12 kirjoitti:

        Minä tiedän vain sen tässä, että uskovilla on merkkinä parantaa sairaat panemalla kädet heidän päälleen.

        Siihen ei sisälly pilkkaa. Ja olen sairas. Uskovan kohde.

        Ja onko se niin, että Raamatussa valehdellaan uskovien kannalta katsottuna?

        Uskova on Raamatun ristiriita.


    • Aloita.rukoillen
    • Kavahda-ihmisparka

      Ajatelkaapa sellaista asiaa että jos tahdotte välttää ikuisen hylätyksi tulemisen ja vaivanpaikkaan joutumisen, niin mitä enemmän pilkkaatte tässä ajassa, mitä enemmän kiellätte Jumalan totuuden, -sitä kauemmaksi ajaudutte mahdollisuudesta saada parannuksen armo kohdallenne sillä kun te pilkkaatte ja olette jumalattomuudessanne rohkeita, te paadutte yhä syvemmälle, joudutte yhä kauemmas ja sitä vähemmän tulosunnasta enää näkyy valoa. Lopuksi voi käydä niin onnettomasti ettei enää näy valonpilkahdustakaan.

      On tullut aika kohdata se mitä pelättiin ja mistä toivottiin ettei sitä ole olemassa.

      Miten aiot kestää kuolemasi edessä? Toivotko että "raukeaisit tyhjiin" ja sillä tavalla voisit paeta Jumalan vanhurskasta tuomiota joka kohtaa koko maanpiiriä?

      Ehei rakas ystävä! Et sinä "lakkaa olemasta" etä "raukea tyhjiin", vaan sinut suljetaan Tuonelan vankilaan odottamaan viimeisen päivän tuomiota.


      Jokainen pilkkasi vie sinua kauemmas, yhä kauemmas... IHminen unohtaa jo pian rtehneensä syntiä, mutta iankaikkisessa kirjanpidossa on kaikki , jokainen sanakin, jokainen ajatuskin kirjoitettuna ylös. J-o-k-a-i-n-e-n turha sanakin! Vaikka olet jo unohtanut suurimman osan, -syntisi seuraavat sinua etkä pääse niistä irti.

      Ainoa keino päästtä synnistä on tehdä parannus eli katua sydämestään ja uskoa evankeliumi.

      Vielä on armon päivä, kuka tietää saatko elää vielä huomenna? Tai jos aikasi on loppuva jo ensi yönä?

      Tee parannus jo tänään, sillä huomisesta et sinä tiedä. Jeesus opetti että "se päivä tulee kuin varas yöllä, äkkiarvaamatta" -hetkenä jona sinä pilkkaaja et odota!

    • jooeisitäjeesustataas

      Lämmintä, nyt kun se on pari tuhatta vuotta jo jäähtynyt ja hiilen käyttökin on lopetettu ympäristösyistä. Kuulostaa houkuttelevalta jos saa valita. Samalla on todistettu että Taivaalla on halavatun kylmää, kurjaa ja tyhjää jo muutaman kilometrin korkeudessa. En taho sinne ollemoisinkaan.
      Onneksi jonkun tuhansia vuosia sitten kuolleen maankiertäjän jutuista ei kannata perustaa vain siksi, ettei äitinsä tunnustanut harrastaneensa esiaviollista seksiä.

      • kavahdajapelkää

        Voi sinua! Voi sinua! Voi sinua!


    • Jumalaonrakkaus

      Tuollaista saatanallista jumalaa ei ole olemassakaan muuta kuin aloittajan pimeässä päässä. Aloittaja tekee jumalastaan pirun, jolla yrittää pelotella ihmisiä ja tekee kirjoituksellaan ateisteja, sillä eihän tuollaista jumalaa kukaan tahdo seurata.

      Onneksi alottajan kirjoitus on sadanprosentin valhetta, jolle ei kannata antaa mitään arvoa.

      • äläpä-valehtele

        Raamatussa tuo kaikki on kirjoitettuna, lue itse!


      • äläpä-valehtele kirjoitti:

        Raamatussa tuo kaikki on kirjoitettuna, lue itse!

        Onko se siis se "Kiivas Jumala"?

        Kuka sellaista vapaaehtoisesti palvoisi?


    • Missä-vietät-iäisyytesi

      Jumala on tuomionsa ja ihmisen syyllisyyden ilmoittanut raamatussa jota Kristuksen kirkko on julistanut jo 2000 vuoden ajan sillä kirkko on olemassa ainoastaan sitä varten maailmassa että se kertoisi jokaiselle ihmiselle seuraavat asiat:


      1. Jokainen ihminen on syyllinen Jumalan edessä ja Jumalan vihan alainen, koska on syntinen. Jokainen ihminen on ansainnut helvetin tulen, kuoleman ja inakaikkisesti hylätyksi tulemisen. Tämän on Jumala raamatussa imoittanut.

      2. Jeesus Kristus on kärsimisellään ja kuolemallaan sekä ylösnousemuksellaan lunastanut kaikki ihmiset synnin, kuoleman ja helvetin vallasta niin että jokainen joka tekee parannukse ja uskoo Häneen henkilökohtaisesti Vapahtajanaan ja tunnustaa Hänet Herrakseen, saa syntinsä anteeksi ja pääsee Jumalan lapseksi.

      3. Maailman lopulla on tuleva kaikkia ihmisiä koskeva tuomio josta Jeesus opettaa sanoen:

      Saarnatkaa, evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se joutuu kadotukseen!"


      Missä SINÄ lukijani vietät iäisyytesi?

      • Tyhmäkysymyskö

        No kuule kerroppas sellainen asia että äitini on uskovainen, käy silloin tällöin jopa kirkossa. Minä sen sijaan olen kirkosta eronnut pakana. Eli joudun siis sinun käsityksesi mukaan helvettiin. Kuitenkin minulla ja äidillä on ihan hyvät välit. Juuri äsken hän on etelässä lomalla ystävänsä kanssa, jonka hänelle hommasin.

        Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?


      • älä-näsäviisastele
        Tyhmäkysymyskö kirjoitti:

        No kuule kerroppas sellainen asia että äitini on uskovainen, käy silloin tällöin jopa kirkossa. Minä sen sijaan olen kirkosta eronnut pakana. Eli joudun siis sinun käsityksesi mukaan helvettiin. Kuitenkin minulla ja äidillä on ihan hyvät välit. Juuri äsken hän on etelässä lomalla ystävänsä kanssa, jonka hänelle hommasin.

        Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?

        "Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?"


        Näsäviisaaseen kysymykseesi vastaus: Eivät ikävöi enää taivaassa! Täällä me ikävöimme ja suremme puolestanne, siellä emme enää.

        Jeesus sanoi: joka rakastaa isäänsä, äitiään, lapsiaan, veljeään tai mitä tahansa mamikä on maailmassa enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias!


        Niin sinun äitisikin täällä (jos on uskovainen) tuntee syvää surua puolestasi ja varmasti soisi olevansa sinun edestäsi kirottukin, mutta sitten taivaassa hän ei enää sinua sure jos olet armonaikasi tuhlannut. Sitä en tiedä miten se on mahdollista mutta taivaassa ei surra enää mitään, -kaikkein vähiten Jumalan vihollisia!


      • äidinkösyyseonkin
        älä-näsäviisastele kirjoitti:

        "Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?"


        Näsäviisaaseen kysymykseesi vastaus: Eivät ikävöi enää taivaassa! Täällä me ikävöimme ja suremme puolestanne, siellä emme enää.

        Jeesus sanoi: joka rakastaa isäänsä, äitiään, lapsiaan, veljeään tai mitä tahansa mamikä on maailmassa enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias!


        Niin sinun äitisikin täällä (jos on uskovainen) tuntee syvää surua puolestasi ja varmasti soisi olevansa sinun edestäsi kirottukin, mutta sitten taivaassa hän ei enää sinua sure jos olet armonaikasi tuhlannut. Sitä en tiedä miten se on mahdollista mutta taivaassa ei surra enää mitään, -kaikkein vähiten Jumalan vihollisia!

        Se joka lähtee Jeesuksen seuraajaksi, on valmis hylkäämän kaiken mitä maailmassa on, jopa oman elämänsä sen ylen kalliin armonevankeliumin rinnalla.

        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luukas 14:26)


        Mutta miksi sinä yrität tehdä äidistäsi syyllisen omaan kadotukseesi? Sinullahan ei ole mitään pakkoa joutua sinne. Haluatko tieten tahtoen tehdä vanhan äitisi murheelliseksi pahuudellasi? Tee parannus ja usko evankeliumi, sillä jos kadotukseen joudut, siitä et voi syyttää äitiäsi, Jumalaa etkä ketään muuta pitsi omaa tyhmyyttäsi ja pahuuttasi!

        Armon ovet on auki sinullekin, miksie se kelpaa?


      • Tyhmäkysymyskö
        äidinkösyyseonkin kirjoitti:

        Se joka lähtee Jeesuksen seuraajaksi, on valmis hylkäämän kaiken mitä maailmassa on, jopa oman elämänsä sen ylen kalliin armonevankeliumin rinnalla.

        "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni." (Luukas 14:26)


        Mutta miksi sinä yrität tehdä äidistäsi syyllisen omaan kadotukseesi? Sinullahan ei ole mitään pakkoa joutua sinne. Haluatko tieten tahtoen tehdä vanhan äitisi murheelliseksi pahuudellasi? Tee parannus ja usko evankeliumi, sillä jos kadotukseen joudut, siitä et voi syyttää äitiäsi, Jumalaa etkä ketään muuta pitsi omaa tyhmyyttäsi ja pahuuttasi!

        Armon ovet on auki sinullekin, miksie se kelpaa?

        Minä totisesti, totisesti toivon että sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi antaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Suoraan sanottuna sähän olet ihan sairas.
        Niin ja jos minun todella pitäisi viettää ikuisuus sinun ja sinunkaltaistesi kanssa jossain ihmeen "taivaassa" niin ei kyllä kiinnosta alkuukaan, niin se paikka on kyllä kaukana taivaasta.

        PS. Onkohan nyt niin että joku on unohtanut suljetun osaston ovet auki ja sinä olet päässyt sieltä karkuun...


      • täydeltälaidalta
        Tyhmäkysymyskö kirjoitti:

        Minä totisesti, totisesti toivon että sinulla ei ole omia lapsia. Itse asiassa sinulle tulisi antaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Suoraan sanottuna sähän olet ihan sairas.
        Niin ja jos minun todella pitäisi viettää ikuisuus sinun ja sinunkaltaistesi kanssa jossain ihmeen "taivaassa" niin ei kyllä kiinnosta alkuukaan, niin se paikka on kyllä kaukana taivaasta.

        PS. Onkohan nyt niin että joku on unohtanut suljetun osaston ovet auki ja sinä olet päässyt sieltä karkuun...

        No mikä nyt?... Harmittaako kun et saanut itkupotkuraivariasi läpi?


      • JokinTuossaMättaää
        älä-näsäviisastele kirjoitti:

        "Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?"


        Näsäviisaaseen kysymykseesi vastaus: Eivät ikävöi enää taivaassa! Täällä me ikävöimme ja suremme puolestanne, siellä emme enää.

        Jeesus sanoi: joka rakastaa isäänsä, äitiään, lapsiaan, veljeään tai mitä tahansa mamikä on maailmassa enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias!


        Niin sinun äitisikin täällä (jos on uskovainen) tuntee syvää surua puolestasi ja varmasti soisi olevansa sinun edestäsi kirottukin, mutta sitten taivaassa hän ei enää sinua sure jos olet armonaikasi tuhlannut. Sitä en tiedä miten se on mahdollista mutta taivaassa ei surra enää mitään, -kaikkein vähiten Jumalan vihollisia!

        "Niin sinun äitisikin täällä (jos on uskovainen) tuntee syvää surua puolestasi ja varmasti soisi olevansa sinun edestäsi kirottukin, mutta sitten taivaassa hän ei enää sinua sure jos olet armonaikasi tuhlannut. Sitä en tiedä miten se on mahdollista mutta taivaassa ei surra enää mitään, -kaikkein vähiten Jumalan vihollisia! "

        Jos taivaassa vanhemmat eivät enää tiedä lapsistaan eikä aviopuolisot toisistaan niin tilannehan muuttuu niin totaalisesti että taivaassa olija ei enää ole laisinkaan sama kun maan päällä joskus elänyt.

        Te uskovat siis tsempaatte sen puolesta että kuoleman jälkeen te itse asiassa lakkaatte olemasta ja jos "hyvin" käy niin teitä vastaava uusi olento syntyy sinne taivaaseen, mutta se on joku muu eikä enää te.

        Aika outoa, sanoisin!


      • Näsäviisas_oli_kysyjä
        JokinTuossaMättaää kirjoitti:

        "Niin sinun äitisikin täällä (jos on uskovainen) tuntee syvää surua puolestasi ja varmasti soisi olevansa sinun edestäsi kirottukin, mutta sitten taivaassa hän ei enää sinua sure jos olet armonaikasi tuhlannut. Sitä en tiedä miten se on mahdollista mutta taivaassa ei surra enää mitään, -kaikkein vähiten Jumalan vihollisia! "

        Jos taivaassa vanhemmat eivät enää tiedä lapsistaan eikä aviopuolisot toisistaan niin tilannehan muuttuu niin totaalisesti että taivaassa olija ei enää ole laisinkaan sama kun maan päällä joskus elänyt.

        Te uskovat siis tsempaatte sen puolesta että kuoleman jälkeen te itse asiassa lakkaatte olemasta ja jos "hyvin" käy niin teitä vastaava uusi olento syntyy sinne taivaaseen, mutta se on joku muu eikä enää te.

        Aika outoa, sanoisin!

        No nuo oli kyllä ihan omia päätelmiäsi. Sen me vaan tiedämme että taivaassa ei enää surra mitään, mikä on raamatussa luvattu että Jumala on pyyhkivä kaikki kyyneleet pois heidän kasvoiltaan.

        Tosin Jeesus kyllä opetti ettei taivaassa mennä miehelle eikä vaimolle vaan siellä ollaan kuin enkelit. Että siinä mielessä oli vähän toden perääkin. Kuitenkaan emme muutu toiski olennoiksi kuin me olemme. Jeesus on kuoilleista nusseiden esikoinen Raamatussa ja Paavali opettaa että niinkuin Hänkin, niin uskovaisetkin saavat uuden, kirkastuneen ruumiin, paremman kuin tämän savimajan. Siellä kaikki on luotu uudeksi.

        En tosiaan tiedä miten on mahdollista ettei enää surra menetettyjä omaisia mutta tässä on nyt vastakkain järki ja Jumalan sana. Siinä ristiriidassa on uskoattava enemmän Jumalan sanaa koska sen ymmärrys on viisaampi kuin meidän järkemme. Taivaassa ei siis surra mitään, kaikkein vähiten Jumalan vihollisia!

        Täällä maan päällä kyllä vielä surraan. Siksihän me teille "paasaammekin" vaikka te ette tahtoisi kuulla.

        Mutta turha on tuon yhden näsäviisaan kyselijän näsäviisastella ja yrittää panna vanhan äitinsä syyksi sitä jos itse haluaa elää synnissä ja mennä tahallaan kadotukseen vaikka ei ole pakko! Aika sairasta syyttää ja vihata uskovaista äitiään tämän uskon takia!


    • voi-huuto-puolestasi

      Epäuskoiset ihmiset pelkäävät ja yrittävät torjua mielestään edessä odottavan rangaistuksen, joutumisen vastuuseen. Omatunto todistaa että on rikottu, ollaan Jumalan lain rikkojia.

      Epäuskoiset muka-uskovaiset huutavat maailman hengessä että heitä tulisi koettaa mielistellä hellin sanoin, kertomalla heille mukavia asioita jotka heitä miellyttävät ja yrittää "voittaa heidät puolelleen" liehakoimalla heitä, yrittämällä kalastaa heidän "suosiotaan", tarjoilemalla uskonnon asiaa sillä tavalla ettei ihmiselle käy ilmi hänen syntisyytensä ja kadotuksen alainen tilansa. Tuollainen "evankeliumi" pettää kuulijansa ja julistajansa sillä Jumala on sen sallinut etteivät he näkevin silmin näkisi ja eivät kuulevin korvin kuulisi, ettei heillä olisi mitään millä itseään puolustaa sillä jo se sana jonka Herra heille puhui, riisuu heidän alastomuutensa ja tuo kaikille ilmeiseksi.

      Voi ihmisparka sinua! Voi ihmisparka sinua! sinua joka taistelet Jumalaasi vastaan ja puhut suuria sanoja! Sinun matkasi voi päättyä jo ensi yönä, tai saat vielä armonaikaa, aikaa parannuksen tekoa varten, mutta meillä ei ole luvattu huomista päivääkään.

      Miten sinun käy jos armonaikasi päättyy tänään? Aiotko astua kuolemaan synnit tunnollasi? Kaikki pilkkaamisesi, kaikki uhoamisesi, pahuutesi, laiminlyöntisi? Miten sinä epäuskoinen ihmisparka aiot kestää kun aikasi koittaa?

      Jospa sinä tänä päivänä tietäisit mikä sinun rauhaasi sopii niin ettet vetäisi päällesi iankaikkista vahinkoa! Kuka sinut sieltä auttaa tai nostaa sinut ylös? Jos ei evankeliumi sinulle nyt tässä elämässä kelpaa?

      • Tyhmäkysymyskö

        Kysytään nyt sinultakin, vaikka voithan olla ihan sama nikki. Eli kerroppas sellainen asia että äitini on uskovainen, käy silloin tällöin jopa kirkossa. Minä sen sijaan olen kirkosta eronnut pakana. Eli joudun siis sinun käsityksesi mukaan helvettiin. Kuitenkin minulla ja äidillä on ihan hyvät välit. Juuri äsken hän on etelässä lomalla ystävänsä kanssa, jonka hänelle hommasin.

        Nyt kysytään että kun äitini pääsee taivaaseen, niin eiköhän koskaan ikävöi minua siellä? Vai tuleeko hän vain tuohon tulijärven viereen naureskelemaan minulle ja kaikille muille järvessä grillattaville? Saisiko tähän vastausta. Eli siis eivätkö äidit sure lapsiaan koska he ovat joutuneet tulijärveen?


    • ksynn

      Kaikki sodat ihmiskunnassa ovat alkaneet ihmiskunnassa helvetin tulien hehkuttelusta
      riippumatta siitä ovatko ydinpolttoaineet ihmskehon sisä- tai ulkopuolella - säteillen 100 tai tuhansia vuosia ------ miksi rauhan antaminen ja takaaminen on joillekin niin vaikeaa
      - useimpien ihmisten koko elämäkin lie kurjuutta alusta loppuun kuristajienuhrina eläessään - ? Kiristystensä ohella - miksi uskonlahkojen toiminta aina on peloilla , vihalla ja ihmiskunnan kärsimyksellä kruunattua? Unohtamatta eläimiäkään.

      • toisiaarmahtakaapelolla

        En tiedä mistään uskonlahkoista mutta tämän ketjun tarkoitus on havahduttaa paatunutta ihmistä heräämään edes sen kautta että kauhistuisivat ja pelkäisivät tulevaa kohtaloansa joka heidät saavuttaa jos eivät parannusta tee.

        Kun he eivät ole halunneet uskoa ystävällistä puhetta vaan ovat sen ylenkatsoneet, pilkanneet ja tallanneet jalkouhinsa, heidän tulee saada tietää mikä on heidän loppunsa oleva ja kaikkien muidenkin ihmisten loppu jotka epäuskolla hylkäävät evankeliumin. Parempi on ihmiselle että se vaikka sitten pelon kautta tekee parannuksen kuin että astelee rohkeana pää pystyssä ikuiseen kärsimyksen pätsiin koska me emme voi Jumalan päätöstä muuttaa minkä Hän on ilmoittanut Raamatussa ja kirkossaan.


    • Kirjakääröt

      Hebr.11:12 Biblia (1776). Sentähden myös yhdestä, joka niin jo kuollut oli, syntyi monta, niinkuin tähtiä on taivaassa ja niinkuin santaa meren rannassa, joka epälukuinen on.

    • karmeapaikka

      Erään vihjeen tulisesta järvestä antaa Raamattu, kun kertoo, että maa aukeni ja jumalattomat putosivat karmeasti huutaen maan syvyyksiin. Ja mitähän siellä on vastassa? Melkoinen laavameri, josta vähän väliä purskahtaa tulikuumaa laavaa maan päällekin tulivuorten uumenista.

    • Reilun viidenkymmenen vuoden aikana olen tavannut muutaman ukon joka on tuon kuuluisan tulisen järven nähnyt, yleensä deliriumissa. Ymmärräm toki heidän tuskansa jos on elänyt kuin sika pellossa niin siinä pitääkin sitten tehdä melkoisia korjausliikkeitä. Toista se on onneksi meillä tavatallaajilla , ollaan eletty suhteellisen nuhteettomasti elämämme, huonona puolena tietenkin jonkinlainen draamanpuute ja tylsyys mutta toisaalta hyvänä puolena se, ettei ole ihan kamalasti kaduttavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      183
      4376
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      36
      3633
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      234
      3212
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      151
      1299
    5. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      167
      1247
    6. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      64
      1234
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1011
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      940
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      52
      891
    10. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      62
      887
    Aihe