Kukaan ei ole koskaan ihastunut minuun

mietinpähänvaan

Olen kohta viisikymppinen nainen ja koko elämäni aikana yksikään mies ei ole koskaan ihastunut minuun tai millään lailla lähestynyt minua yhtään missään. Olen kyllä ollut pitkässä avioliitossa, josta eronnnut ja pari pidempää suhdetta ollut. Näihin olen "päässyt" vain ja ainoastaan tekemällä itse aloitteen ja olemalla aktiivinen osapuoli. Olen kuitenkin kuullut, että muita naisia kuulemma oikein ahdistellaan yhteydenotoilla mesessä, baareissa, harrastuksissa, kouluissa ja työpaikoilla. Joitakin jopa on fyysisesti lähestytty ja sitten on sitä "yleisesti hyväksyttyä" lähentelyä, eli hierotaan hartioita töissä, halataan kun aamulla nähdään, taputetaan olalle, ym. Minuun ei ole koskenut kukaan.
En ole katkera, kateellinen tai muuta. Ihmettelenpä vaan että mikä tekee toisista niin luotaantyöntäviä, että eivät elämänsä aikana saavuta (jos nyt näin voi asiaa ilmaista...) vastakkaisen sukupuolen kiinnostusta ollenkaan. Minusta itsestäni on sanottu että olen kaunis. Olen myös normaalipainoinen, keskivertonaisen pituinen, pidän huolta itsestäni liikunnalla ja terveellisellä ruualla, käytän melko muodikkaita vaatteita, minulla on pitkät, hoidetut hiukset. Käyttäytymiseni on melko hilittyä, kerron toki mielipiteeni ja osaan puollustaa itseäni tarvittaessa, en liian kärkkäästi. Silti jokin minussa on sellaista, että en ole lainkaan kiinnostava, en kenenkään mielestä.
Olen kuitenkin nähnyt pariskuntia, joissa joko nainen tai mies tai molemmat ovat reippaasti ylipainoisia, ulkonäkö ei niin huoliteltu, luonne saattaa olla räväkän terävä, käytös toista kohtaan jotain muuta kuin kunnioittavaa. Pohdinkin, mikä minussa on niin väärää, että olen niin ei-haluttava että minua voisi joku joskus omasta aloitteestaan lähestyä. Se jäänee arvoitukseksi tässä elämässäni.

40

3936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Olen myös normaalipainoinen, keskivertonaisen pituinen, pidän huolta itsestäni liikunnalla ja terveellisellä ruualla, käytän melko muodikkaita vaatteita, minulla on pitkät, hoidetut hiukset. Käyttäytymiseni on melko hilittyä, kerron toki mielipiteeni ja osaan puollustaa itseäni tarvittaessa, en liian kärkkäästi. Silti jokin minussa on sellaista, että en ole lainkaan kiinnostava, en kenenkään mielestä. "

      Kuvailusi perusteella vaikuttaa siltä ettei sinussa mitään vikaa uklkoisesti ole, olet vain ehkä sen verran hillitty käytökseltäsi mutta myös itsevarman oloinen niin ettei kukaan "uskalla" sinua lähestyä, ei ikäänkuin halua häiritä sinun yksityisyyttä. Me suomalaiset miehet ollaan sellaisia, ainakin monet meistä ettei työnnytä väkisin seuraan jos ei saada mitään vinkkiä. Veikkaan että jos asuisit jossain välittömämmän kulttuurin maassa saisit potkia innokkaimpia lähestyjiä edemmäs.

      • Odotellaan sitä kun pikkukakkonen törmää "sattumalta" avaukseen ja kirjoittaa syväanalyysin tilanteesta.


      • Minulla on sama ongelma ollut ja niin se on ulkomaalaiset miehet tulevat liiankin lähelle jouduin juokseen karkuun.
        Viimeksi iski paniikki kun ulkomaa taustainen mies tuli sanomaan heipat uimahallissa kupukopissa oli taukoa ja välttelin sitä päivää ja kellon aikaa.


      • Miten ihmeessä ootkin noin hyvin ymmärtänyt meitä hiljaisia rauhallisia naisia😱 ettei itsekkään tajuta. En tiedä mistä se miehen pelko tulee mutta se tulee.


      • Siis oli taukoa olla poissa uimahallista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Miten ihmeessä ootkin noin hyvin ymmärtänyt meitä hiljaisia rauhallisia naisia😱 ettei itsekkään tajuta. En tiedä mistä se miehen pelko tulee mutta se tulee.

        Ei kai se niin kovin kummallista oler kun meneehän se miehilläkin ihan vastaavasti, jos ei ole tyrkky vaan mieluummin rauhallisen asiallinen saa useimmiten olla rauhassa muttei myöskään itse tule otettua kontaktia ihmisiin kun ei halua "häiritä". No on minua kohtaan lähestymisiä tehty naisten toimesta mutta ne on yleensä aina sellaisia että nainen kännissä, selvinpäin ei kai kukaan "kehtaa" ja sama vika itsessäkin, vaikka näkisi kiinnostavan oloisen naisen ei sitä tule lähestyttyä muuten kuin korkeintaan vahingossa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kai se niin kovin kummallista oler kun meneehän se miehilläkin ihan vastaavasti, jos ei ole tyrkky vaan mieluummin rauhallisen asiallinen saa useimmiten olla rauhassa muttei myöskään itse tule otettua kontaktia ihmisiin kun ei halua "häiritä". No on minua kohtaan lähestymisiä tehty naisten toimesta mutta ne on yleensä aina sellaisia että nainen kännissä, selvinpäin ei kai kukaan "kehtaa" ja sama vika itsessäkin, vaikka näkisi kiinnostavan oloisen naisen ei sitä tule lähestyttyä muuten kuin korkeintaan vahingossa.

        Oot ihan oikeassa.
        Muhun kyllä otettu yhteyttä mutta pelästyn kun tulee yllättäen.


    • dgdfhdh

      Pidättäytyvä ja määrätietoisen näköinen nainen ei näytä siltä, että se olisi helppo houkutella miehen mukaan.

    • Nainen39vee

      "Olen kuitenkin kuullut, että muita naisia kuulemma oikein ahdistellaan yhteydenotoilla mesessä, baareissa, harrastuksissa, kouluissa ja työpaikoilla. Joitakin jopa on fyysisesti lähestytty ja sitten on sitä "yleisesti hyväksyttyä" lähentelyä, eli hierotaan hartioita töissä, halataan kun aamulla nähdään, taputetaan olalle, ym. Minuun ei ole koskenut kukaan."

      No ei kyllä tuollaista tapahdu. Eikä yllättävä hartioiden hierominen töissä edes olisi millään lailla "yleisesti hyväksyttyä", ellei ole kyse selkeästi kaveruudesta. Mutta harvemmin kaveritkaan niin tekevät. Eikä työkavereiden kanssa kukaan halaile päivittäin. Sitä paitsi niissä kaverillisissa halauksissahan onkin kyse kaveruudesta, ei kaveruuteen naamioidusta seksuaalisesta lähestymisestä.

      • mietinpähänvaan

        Minun työpaikassani tätä tapahtuu päivittäin, että älä väitä ettei tapahdu, josset ole meillä ollut töissä.


      • Halipulainen.nössöKTM
        mietinpähänvaan kirjoitti:

        Minun työpaikassani tätä tapahtuu päivittäin, että älä väitä ettei tapahdu, josset ole meillä ollut töissä.

        Minun työpaikoissa 40 vuoden aikana tuota ei tapahtunut koskaan. Ainakaan minulle.
        Hoviparturini yleensä halaa minut sitten kun olen maksun maksanut.
        Niin se kyllä tekee kaikille muillekin, joten se siitä.


    • Oletko iloinen olemukseltasi? Se vaikuttaa paljon ensivaikutelmaan. Jos on maansa myyneen näköinen niin harva viitsii lähestyä oli kaunis tai ei. Katsekontakti on myös tärkeä.
      Ainahan ei voi olla iloisella mielellä mutta tuskin olet ainoa lajiasi, takuulla suurin osa ihmisistä on samassa tilanteessa, tietenkin ne jotka tyrkyttää itseään saa huomiota osakseen enemmän, rohkea pukeutuminen auttaa myös.

    • ToinenTylsimys

      Olen myös nainen jota ei kukaan ole rakastanut. Ymmärrän sinua hyvin. Minuun kyllä kiinnitetään huomiota, ja seksiä halutaan, mutta minua ei lähestytä live-elämässä koskaan. Ei nuorena eikä nyt vanhempana. Minuun ei ihastuta, eikä todellakaan rakastuta. Olen myös ollut naimisissa lyhyen aikaa, ja pari lyhyttä parisuhdetta. Kaikki kehittyivät siten, että lähes painostin miehet syhteeseen. Koska he eivät saaneet ketään muuta, he tyytyivät minuun.

      Olen hyvin sosiaalinen, enkä.ole tutussa porukassa tai kahdestaan miehen kanssa pidättyväinen. Flirttailla en.kyllä osaa, paitsi kahden kesken.

    • Tahvo53

      Samaa mieltä että ei työpaikoilla mitään tuollaista ole tai ainakaan minun työpaikalla. Noh sen verran kuitenkin että on työkavereita joita näkee harvemmin niin silloin on tapana halata. Ihan kolleega halauksia ne ovat.
      Toisaalta halaaminen on kyllä hieno tapa, tulee heti sellainen hyväksytty olo.
      Jos suunikavereiden kanssa biletetän jostain syystä yhdessä niin tuleehan siinä tanssittua heidän kanssa eikä siinä mitään ihmeellistä.
      Halauksiahan on erillaisia ja minä kyllä jostain syystä tulen iholle, ilmeisesti koska minulla ei ole ollenkaan ns. suoja-aluetta mutta ei siihen liity mitään tökeröä.

      On vaan olemassa ihmisiä molemmissa sukupuolissa jota ovat niin harmaita jollain tavalla että heitä ei huomaa millään tavalla. Kyllä minunkin ystäväpiiriin kuuluu näitä mutta yritän huomioida heitä vähän enemmän että tuntisivat olonsa mukavana minun seurassa.

    • Oletko antanut mahdollisuuden muille ilmaista ihastumisen eleet? Juuri nuo hieronnat yms. Monesti on vaikeinta hyväksyä itsensä sellaisenaan ja antaa toisen osoittaa hellyyttä ja muita vastaavia.
      Ja riippuu myös vastapuolesta, millaisia ihmisiä ovat.

      Monesti sitä huomaamattaankin ajautuu tietynlaisten ihmisten seuraan. Esimerkkinä vaikka läheisriippuvainen ja alkoholisti... en siis tarkoita, että olisit kumpikaan, mutta vastaavia luonteita vaan ajautuu yhteen. Toinen tarvitsee toisenlaista ja kysyntä/tarjonta kolisee...

      Vastaus löytyy silti parhaiten peilikuvsn tekijää tutkimalla.

    • RumaMiesToteaa

      Miten olet sitten voinut olla pitkässä avioliitto suhteessa ja parissa pidemmässä suhteessa miehen kanssa, jollei mies ole sinuun ihastunut.
      Et ole ollut täysin yksin kuitenkaan koko elämääsi, etkä myöskään luotaantyötävän näköinen.
      Jos olisit luotaantyöntävän näköinen, niin et olisi voinut päästä avioliittoon miehen kanssa, eikä muitakaan pidempiä suhteita sinulla olisi ollut.
      Tsemppiä sinulle, et ole ruma ja sinulla on mahdollisuus vielä uuteen suhteeseen.
      Minä ainakin arvosta naista, joka on aloitteellinen.
      Olen 47 v mies, eikä minuun ole koskaan kukaan nainen ihastunut, koska olen senverran ruma.
      Muutamat aloitteet, joita olen tehnyt, niin pakit olen aina saanut.
      En ole muutenkaan mikään hyvä tekemään aloitetta naisen kanssa.
      Olen jo luovuttanut naisten suhteen, koska tiedän, että nainen antaa kuitenkin pakit, ettei enää kannata yrittää suhdetta naisen kanssa.
      Mutta sinulle tsemppiä toivon.

      • mietinpähänvaan

        Mies, jonka kanssa olin aviossa oli ruma. Häntä ei kukaan huolinut ja ehkä siksi sain "vikiteltyä" hänet itselleni. Olemalla itse siis aktiivinen osapuoli. Hänkin kyllä toi sen lopulta selville ettei minusta pidä. Ero tuli lapsiperheessämme muutamasta vakavasta syystä joita en tässä erittele.


      • ffflt

        Jos olisit luotaantyöntävän näköinen, niin et olisi voinut päästä avioliittoon miehen kanssa, eikä muitakaan pidempiä suhteita sinulla olisi ollut.
        Tsemppiä sinulle, et ole ruma

        Aloittajahan nimenomaan sanoi että kauniiksi on kehuttu, lue teksti ennen kommentointia.


      • mietinpähänvaan kirjoitti:

        Mies, jonka kanssa olin aviossa oli ruma. Häntä ei kukaan huolinut ja ehkä siksi sain "vikiteltyä" hänet itselleni. Olemalla itse siis aktiivinen osapuoli. Hänkin kyllä toi sen lopulta selville ettei minusta pidä. Ero tuli lapsiperheessämme muutamasta vakavasta syystä joita en tässä erittele.

        Mikä tekee ihmisestä ruman, kasvot vai vartalo, puheet? Epämuodostunut näyttää rumalta mutta sellainen ei näytä enää ihmiseltä muutenkaan.
        400kg painavilla ihmisilläkin on usein kauniit kasvot, ainakin tv,stä nähtynä.
        Amerikkalaisissa toimintaelokuvissa bad guys tyypit ovat joskus rujon näköisiä mutta ei niitäkään rumiksi voi sanoa.


      • Kirjoitit ylempänä:

        "Mies, jonka kanssa olin aviossa oli ruma. Häntä ei kukaan huolinut ja ehkä siksi sain "vikiteltyä" hänet itselleni. Olemalla itse siis aktiivinen osapuoli. Hänkin kyllä toi sen lopulta selville ettei minusta pidä. Ero tuli lapsiperheessämme muutamasta vakavasta syystä joita en tässä erittele."

        Arvostus itseä ja toista kohtaan on ensisijainen asia suhteessa jossa on rakkautta. Arvostus, kunnioitus ja rakkaus, jos joku puuttuu, ei ole muitakaan. Eli tämä jo kertoo, miksi et ole saanut suhteista sitä mitä haluaisit.


      • lopussaluovutetaan

        Monet mammanpojat ottavat naisen asuinkaverikseen vaikka salaa haluavat asua äitin mekossa.
        -tälläiseen suhteeseen kelpaa pitkäaikaistyötön/juoppo nainenkin, loppupeleissä kuulapää ei jaksa enää teeskennellä vaan muuttaa äitille asumaan ja loisimaan.


    • Hölmölästäkö

      Rolli, yriitä paremmin.

    • ettätällaista

      Tyypillinen naisen katkera valitus.
      "kukaan ei tykkää eikä koskaan ole minuun ihastunut mutta minulla on pitkä avioliitto takana ja useampi pidempää suhdetta"
      Tällaista kuraa heität vaikka on miehiä joihin ei ikinä koskaan kukaan oikeasti rakastu eivätkä edes pääse niihin suhteisiin.
      Keksi parempia provoja.

    • Ilmeisesti osaat kuvitella/haaveilla että joku edes voisi olla sinuun ihastunut. Ei tällöin kaikki ole menetetty. Eikä varmasti kaikissa tapauksissa silloinkaan vaikkei siitä osaisi edes haaveillakaan.

      Mutta mitä; olet ollut naimisissa ja suhteita on ollut? Väität että mies oli ruma. Miltä hän tuntui päällä?

    • Kaisanoasaa

      Älä tule tänne turisemaan avioliitoista meille ätmeille koska me emme pääse koskaan mihinkään liittoon. Ätmiin ei kukaan ihastu koska ätmit on rumia.

      • 3366707

        Laittaahan naiset sulle ainakin ruokaa, kaisanoasaa


    • pop98

      Ei siinä muuta kuin muuttoa pois Helsingistä.
      Tiedän ja takaan että muualla ei yhdenkään alle 100kg naisen tarvitse seinäruusuna olla.
      Helsinki on ainut paikka Suomessa missä naisia on miehiä enemmän, ja siksi miehillä valinnanvaraa. Muualla sitä ei ole kuin 1/100 miehellä..

      • 3333333333333333

        Tiedän ja takaan että muualla ei yhdenkään alle 100kg naisen tarvitse seinäruusuna olla.

        ?????????????


      • mietinpähänvaan

        En asu Helsingissä.


    • kuulostaaomituiselta

      Selvästikin on ihastuttu, kun olet ollut suhteissakin.

      Miksi pitäisi mennä niin päin että mies lähestyy ja viettelee? Miksei nainen voisi tehdä niin? Etkö voisi tuntea ylpeyttä siitä että pystyit viettelemään miehet, eikö se ole merkki naisellisesta viehätysvoimastasi?

      Harvemmin miehetkään aloittavat seurustelua, elleivät ihastu. Itselläni ei ole kokemusta seurustelusta tai seksistä (olen siis "neitsytsetä"), mutta olen silti sanonut kiitos ei muutamallekin naiselle, koska en tuntenut että meillä olisi paljoakaan yhteistä.

      Eikä kyse ollut ulkonäöstä. Yksi heistä muistutti pitkälti tätä naista:
      https://previews.123rf.com/images/leedsn/leedsn1103/leedsn110300220/8992919-cute-woman-isolated-on-different-backgrounds.jpg

      En osaa sanoa mistä tuo johtuisi. Ehkä annat sellaisen kuvan että olet varattu tai niin "tasokas" etteivät kiinnostuneet miehet (jotka eivät kuitenkaan ole niitä superitsevarmoja valloittajia) usko mahdollisuuksiinsa? Jospa sinut oletetaan esim. johtavassa asemassa olevaksi korkeasti koulutetuksi naiseksi jota ei varmaankaan kannata yrittää ellei ole vastaavassa asemassa?

      Pystyisitkö tekemään itsestäsi helpommin lähestyttävän?

    • Heittäydyhillittömäksi

      Avaajan hillitty käytös saatetaan tulkita kylmäkiskoiseksi ja itseriittoiseksi, joten anna palaa. Tunnen ikäisesi naisen, jota miehet eivät ikinä uskaltaisi lähestyä juurikin tuon tapaisen käytöksen vuoksi. Hänet luokitellaan tylsäksi ihmiseksi, ehkä jopa hiukan aspergeriksi.

    • toomee

      Ne on noi meetoofemakot, jotka on tehneet lähentelystä maailman yleisimmän ja suurimman rikoksen. Elävät omassa kup0lassaan tukevasti erossa arkitodellisuudesta.

      Saatanan sopulit !

    • Niinhän se on, että avoin ja iloinen luonne vetää muita puoleensa, sukupuolesta riippumatta.

      • Entäs toiset naiset?
        Minun työpaikalla, silloin kun paikalla olen, ei ole kuin naisia, eikä niitäkään montaa ole. Halaavatko naiset sinua? Ei kuulu ainakaan meidän tapoihin..


    • aitoriitta

      Taidan olla tätä lajia vaikka kuvittelen aivan muuta. Kaikkihan miehet mua haluaa. Ajattelen niin vaikka olen kohta 60. Voi luoja tätä todellisuudentajuttomuutta!

      • Eipä tuo ole keneltäkään pois.


      • aitoriitta

        En ole edes kaunis. Joku sanoi minusta (nuorempana) että olen melkein kaunis. Suuret luulot on vain olleet. Minun ei ole tarvinnut 40 vuoteen testata markkina-arvoani. Jos olisin joutunut testaamaan niin voi olla että minulla olisi realistisempi käsitys itsestäni. Jari on aina tykännyt minusta onneksi ja hänen kanssaan on helppo tuntea itsensä arvostetuksi.


    • aitoriitta

      Pian lähden taas vähän liikenteeseen mutta oikeasti en enää niin kauheasti haluakaan miesten huomiota. Muu elämä on niin paljon mielenkiintoisempaa. Kauheasta flirttailijasta olen vähentynyt sellaiseen tyyppiin joka pystyy kyllä työpaikallakin juttelemaan miesten kanssa ihan normaaleja työasioita. Meillä ei tosin niin paljon miehiä ole hoitoalalla. Olen iloinen että minulla on myös ihan normaaleja mieskuvioita. Jotakin parannusta on vuosien aikana tapahtunut siis. Ja suunta on vähenemään päin luojan kiitos. Markkina-asema ei tästä todellakaan parane. Vai haluanko olla seitsemänkymppisenä mummeli joka flirttailee kolmekymppisten miesten kanssa. Ei luoja paratkoon.

    • k75645n34gf4d3

      Sitä joko ihastutaan ulkonäköön, luonteeseen tai molempiin mutta suurella osalla ihmisistä ei vain ole tarpeeksi kumpaakaan erottuakseen.

    • Anonyymi

      Olin ennen samassa tilanteessä kuin sinä, mutta olen poika. Kukaan ei ole myöskään koskaan ihastunut minuun ja siitä tajusin, että kohtaloni on olla kone.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe