Tuosta persujen valtameri avauksesta tuli mieleen että lähes kaikki palstapojat on persuja.
Oletteko oikeisto- vai vasemmistopersuja?
Oletko oikeisto- vai vasemmistopersu
53
682
Vastaukset
Olen persu, joka ei ole äänestänyt persuja.
Olen talouspoliitisilta näkemyksiltäni vasemmistolainen muuten konservatiivi.
Kuten harmaariari edempänä määrittelee niin olen demaripersu.
En ole äänestänyt persuja koska osasin viime vaalien aikaan arvata Soinin takinkääntäjäksi ja talousliberaaliksi jota en itse missään nimessä ole vaan uuskeynesläinen. Halla-aho vaikuttaa samanlaiselta kuin Soini joten tuskin äänestän persuja ensivuoden vaaleissakaan. Ehkä äänestän itsenäisyyspuoluetta vaikka todennäköisesti he eivät saa yhtään parlamenttipaikkaa. En ole tyytyväinen mihinkään nykyiseen eduskuntapuolueeseen.
- Gnuk
Mää oon kokkarikommari myyntimies Mynttinen :D
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Sinun kommenttisi luinkin, vasemmistopersu.
Sä oot kova poika leimaamaan... :D
Itseasiassa hyvin tyypillistä juuri vasemmistolle, mikä näkee kaikkialla fasismia ja rasismia yms. Tai yhtä tyypillistä myös kokkareille ja valtamediallekin, joiden mielestä kaikki heidän "totuudesta" poikkeava on populismia, vaikka itse elävät juuri siinä laput silmillä olevien uskonnollisten maailmaa, joiden lukutaidottoman mielipiteiten maailmaa hallitsee lukutaitoinen papisto sitä lukutaitoa oman vallan pönkitykseen ja säilyttämiseen käyttäen... Gnuk kirjoitti:
Sä oot kova poika leimaamaan... :D
Itseasiassa hyvin tyypillistä juuri vasemmistolle, mikä näkee kaikkialla fasismia ja rasismia yms. Tai yhtä tyypillistä myös kokkareille ja valtamediallekin, joiden mielestä kaikki heidän "totuudesta" poikkeava on populismia, vaikka itse elävät juuri siinä laput silmillä olevien uskonnollisten maailmaa, joiden lukutaidottoman mielipiteiten maailmaa hallitsee lukutaitoinen papisto sitä lukutaitoa oman vallan pönkitykseen ja säilyttämiseen käyttäen..."Olen todennut asian ennenkin, että olen ajatusmaailmaltani hyvin vahvasti vasemmalle kallellaan, ellen jopa kommari."
En minä ole laittanut noita sanoja suuhusi. Lisäksi tiedän entuudestaan että sulla on persulaisia sympatioita.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
"Olen todennut asian ennenkin, että olen ajatusmaailmaltani hyvin vahvasti vasemmalle kallellaan, ellen jopa kommari."
En minä ole laittanut noita sanoja suuhusi. Lisäksi tiedän entuudestaan että sulla on persulaisia sympatioita.Missä kohtaa siinä luki persu?
Gnuk kirjoitti:
Missä kohtaa siinä luki persu?
Olet vasemmistolainen joka tuli ilmoittautumaan tähän avaukseen persuksi.
Tiedän entuudestaankin että sinä et kuulu vasurisuvaitsevaisiin.- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Olet vasemmistolainen joka tuli ilmoittautumaan tähän avaukseen persuksi.
Tiedän entuudestaankin että sinä et kuulu vasurisuvaitsevaisiin.Leimaat taas, vaikka ilmoittauduin kokkarikommariksi... :D
Mutta vasemmasta puheenollen... Oletko koskaan miettinyt miksi esimerkiksi vihki- ja kihlasormusta kannetaan vasemman käden nimettömässä eikä oikean? Gnuk kirjoitti:
Leimaat taas, vaikka ilmoittauduin kokkarikommariksi... :D
Mutta vasemmasta puheenollen... Oletko koskaan miettinyt miksi esimerkiksi vihki- ja kihlasormusta kannetaan vasemman käden nimettömässä eikä oikean?Sormusjutut on mullle aika tuntemattomia, mutta sivistät oletettavasti minua.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Sormusjutut on mullle aika tuntemattomia, mutta sivistät oletettavasti minua.
Olisit nyt googlannut ja referoinnut sen perusteella niin ku muutenkin teet... :D
Mut joo. Minäpä sivistän sinua tässä asiassa. Koska se on sydämen puolella.
Mieti vähän, samasta syystä ihmiset kiertää kehääkin mieluummin vvasemmalle, eli vastapäivään. Kilpailut kierretään yleensä vastapäivään...
Se on meidän Luonto. Ei se oikeistolaisuus... Gnuk kirjoitti:
Olisit nyt googlannut ja referoinnut sen perusteella niin ku muutenkin teet... :D
Mut joo. Minäpä sivistän sinua tässä asiassa. Koska se on sydämen puolella.
Mieti vähän, samasta syystä ihmiset kiertää kehääkin mieluummin vvasemmalle, eli vastapäivään. Kilpailut kierretään yleensä vastapäivään...
Se on meidän Luonto. Ei se oikeistolaisuus...Sinun kannattaisi käyttää teksteissäsi enemmän isoja alkukirjaimia.
- Gnuk
A.Palstamäki kirjoitti:
Sinun kannattaisi käyttää teksteissäsi enemmän isoja alkukirjaimia.
Ai vähän niinku nuuskis? Uskorko, että ymmärtäisit silloin sisällön paremmin?
Rohkenen epäillä... :D
- Natsi-setä
Minä olen ihan reilusti natsi.
Mä olen tämmöinen maaliskuun kiimainen pupu vaan ja innostun aina teekutsuista.
Olen varmaankin demaripersu jos haluat johonkin lokeroida, jossain aisoissa sympatiat oikealla, joissain vasemmalla.
Oletkos itse sitten oikeistosuvakki?- Gnuk
Pertsa on kristilliskokkari tai jotain... :D
En lue itseäni suvakiksi, enempi näen että on tärkeää huolehtia kansainvälisten ihmisoikeuksien toteutumisesta.
Tietenkin odotan että saadaan aikaiseksi mekanismeja joilla kyetään ratkaisemaan ihmisoikeusrikkomukset ihmisten kotimaissa.A.Palstamäki kirjoitti:
En lue itseäni suvakiksi, enempi näen että on tärkeää huolehtia kansainvälisten ihmisoikeuksien toteutumisesta.
Tietenkin odotan että saadaan aikaiseksi mekanismeja joilla kyetään ratkaisemaan ihmisoikeusrikkomukset ihmisten kotimaissa.Mitäs olet mieltä tästä melko tuoreesta jutusta kun maanpetturiloikari sai mitä kerjäsi ja sitä nyt koko maailma kauhistelee? Miksi ei muuten noita Saudien tuomioita kauhistella vastaavasti:
https://ibnmatti.blogspot.fi/2016/01/naista-rikoksista-saa-saudi-arabiassa.htmlHarmaaritari kirjoitti:
Mitäs olet mieltä tästä melko tuoreesta jutusta kun maanpetturiloikari sai mitä kerjäsi ja sitä nyt koko maailma kauhistelee? Miksi ei muuten noita Saudien tuomioita kauhistella vastaavasti:
https://ibnmatti.blogspot.fi/2016/01/naista-rikoksista-saa-saudi-arabiassa.htmlKairon julistus ei vastaa läntistä oikeuskäsitystä, mutta ei ole oikein keinoja muuttaa asiaa tällä hetkellä.
A.Palstamäki kirjoitti:
Kairon julistus ei vastaa läntistä oikeuskäsitystä, mutta ei ole oikein keinoja muuttaa asiaa tällä hetkellä.
Kuinkas sitten venäjää vastaan löytyy jatkuvasi keinoja? Mikä tekee Saudeista niin voimakkaan ettei ole keinoja painostaa oikeaan suuntaan? ai niin raha, eihän se vaan meitä korkeamoraalisia estä ilmaisemasta närkästystämme?
Harmaaritari kirjoitti:
Kuinkas sitten venäjää vastaan löytyy jatkuvasi keinoja? Mikä tekee Saudeista niin voimakkaan ettei ole keinoja painostaa oikeaan suuntaan? ai niin raha, eihän se vaan meitä korkeamoraalisia estä ilmaisemasta närkästystämme?
Ollaanko nyt taas keskustelemassa Putinin kiusimisesta?
A.Palstamäki kirjoitti:
Ollaanko nyt taas keskustelemassa Putinin kiusimisesta?
Ei kun ihmettelen vaan tätä maailman kaksinaamaisuutta, että toisten tekosista närkästytään enemmän kuin toisten.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei kun ihmettelen vaan tätä maailman kaksinaamaisuutta, että toisten tekosista närkästytään enemmän kuin toisten.
No, onhan se tosi että länsimaat katsovat aikalailla läpi sormien sunnimuslimien ihmisoikeusrikkomuksia lähi-idässä.
- mjhb
Harmaaritari kirjoitti:
Palstaa lukeneena, olen huomannut sinun oikeustajusi vastaavan aika lailla noiden saudien oikeustajua.
Mitä taas tulee poliittisiin murhiin (joita näemmä pidät oikeutettuina), niin Venäjä operoi toisen valtion alueella, käyttäen kansainvälisesti kiellettyä materiaalia ja vaarantaen tämän toisen valtion siviilien turvallisuuden. Kunnon ihmisen ei kuulu hyväksyä tuollaista toimintaa. mjhb kirjoitti:
Palstaa lukeneena, olen huomannut sinun oikeustajusi vastaavan aika lailla noiden saudien oikeustajua.
Mitä taas tulee poliittisiin murhiin (joita näemmä pidät oikeutettuina), niin Venäjä operoi toisen valtion alueella, käyttäen kansainvälisesti kiellettyä materiaalia ja vaarantaen tämän toisen valtion siviilien turvallisuuden. Kunnon ihmisen ei kuulu hyväksyä tuollaista toimintaa.Mä olen telkkarissa nähnyt miten UK:n vakooja aina riehuu siviileistä välittämättä ja vielä nussii venäläisiä (nais)vakooja, joten aika fiftyfifty. Ei se riehuminen mutta vituttaa sellainen jätkä joka aina saa.:D
Onhan noi kansainväliset sopimukset ihmisten sivistyneistä tappamistavoista aika tekopyhiä.- mjhb
scrg kirjoitti:
Mä olen telkkarissa nähnyt miten UK:n vakooja aina riehuu siviileistä välittämättä ja vielä nussii venäläisiä (nais)vakooja, joten aika fiftyfifty. Ei se riehuminen mutta vituttaa sellainen jätkä joka aina saa.:D
Onhan noi kansainväliset sopimukset ihmisten sivistyneistä tappamistavoista aika tekopyhiä."Onhan noi kansainväliset sopimukset ihmisten sivistyneistä tappamistavoista aika tekopyhiä. "
Nii, että laillistetaan siitä syystä kaikenlaiset murhaamiset missä- ja milloin vaan? mjhb kirjoitti:
"Onhan noi kansainväliset sopimukset ihmisten sivistyneistä tappamistavoista aika tekopyhiä. "
Nii, että laillistetaan siitä syystä kaikenlaiset murhaamiset missä- ja milloin vaan?Jokainen kansallinen lainsäädäntö kai nykyisellään kieltää murhaamiset joka paikassa. Ihmisten tappaminen on luvallista vain osana sotatoimia, hätävarjeluna tai rangaistuksena, jopa Suomessa. Toiseksi eri maiden tiedustelupalveluiden perusidea on se, että ne toimivat muiden maiden alueella välittämättä niiden lainsäädännöstä.
Tässä casessa hauskaa on, että Venäjä tavalliseen tapaan kiistää kaiken, vaikka tarkoituksellisesti on samaan aikaan allekirjoittanut murhan käyttämällä asetta, jota kenelläkään muulla (muka?) ei ole. Toinen epätodennäköisempi vaihtoehto on, että Britannia itse jostain syystä haluaa lisätä jännitettä Venäjän kanssa. Kyllä tuon pystyisi lavastamaankin.- mjhb
scrg kirjoitti:
Jokainen kansallinen lainsäädäntö kai nykyisellään kieltää murhaamiset joka paikassa. Ihmisten tappaminen on luvallista vain osana sotatoimia, hätävarjeluna tai rangaistuksena, jopa Suomessa. Toiseksi eri maiden tiedustelupalveluiden perusidea on se, että ne toimivat muiden maiden alueella välittämättä niiden lainsäädännöstä.
Tässä casessa hauskaa on, että Venäjä tavalliseen tapaan kiistää kaiken, vaikka tarkoituksellisesti on samaan aikaan allekirjoittanut murhan käyttämällä asetta, jota kenelläkään muulla (muka?) ei ole. Toinen epätodennäköisempi vaihtoehto on, että Britannia itse jostain syystä haluaa lisätä jännitettä Venäjän kanssa. Kyllä tuon pystyisi lavastamaankin.Britannian lavastus tosiaankin on erittäin epätodennäköinen vaihtoehto.
Myrkky on venäläisten kehittämä. Olisivatko he myyneet sitä muualle? NL:n kaaduttahan sieltä tosiaan myivät sotavaälineistöäkin ympäri maailmaa ne, jotka sekasorrossa ehtivät niitä itselleen omia. mjhb kirjoitti:
Britannian lavastus tosiaankin on erittäin epätodennäköinen vaihtoehto.
Myrkky on venäläisten kehittämä. Olisivatko he myyneet sitä muualle? NL:n kaaduttahan sieltä tosiaan myivät sotavaälineistöäkin ympäri maailmaa ne, jotka sekasorrossa ehtivät niitä itselleen omia.Mä en ainakaan tiedä mitä laatua myrkky on. Mä tiedän vain mitä britit ovat tiedotusvälineille kertoneet sen olevan.
Enkä myöskään ymmärrä kemiaa niin paljon, että vetäisin johtopäätöksiä voiko jonkin myrkyn valmistus pysyä vuosikymmeniä vain jonkun hyppysissä. Lääkkeitä osataan kopioida ja kopioita vastaan suojaudutaan patentein. En ole kuullut lääkkeestä jonka valmistus osattaisiin vain maassa X. Samoin huumeista valmistetaan variaatioita melkoisissa nyrkkipajoissa. Joten ennen johtopäätöksiä haluaisin ymmärtää mikä ko aineessa on sellaista että vain venäläiset olisivat pystyneet sen tekemään.- mjhb
scrg kirjoitti:
Mä en ainakaan tiedä mitä laatua myrkky on. Mä tiedän vain mitä britit ovat tiedotusvälineille kertoneet sen olevan.
Enkä myöskään ymmärrä kemiaa niin paljon, että vetäisin johtopäätöksiä voiko jonkin myrkyn valmistus pysyä vuosikymmeniä vain jonkun hyppysissä. Lääkkeitä osataan kopioida ja kopioita vastaan suojaudutaan patentein. En ole kuullut lääkkeestä jonka valmistus osattaisiin vain maassa X. Samoin huumeista valmistetaan variaatioita melkoisissa nyrkkipajoissa. Joten ennen johtopäätöksiä haluaisin ymmärtää mikä ko aineessa on sellaista että vain venäläiset olisivat pystyneet sen tekemään.Ei kai venäläiset ainoita ole, jotka sen pystyis tekemään. Heillä vain taitaa olla suurimmat intressit vamistaa (ja käyttää) kemiallisia aseita. (Onhan toki se niitten kamu Al Assad myöskin myrkkyjä käyttänyt oman maansa kansalaisia vastaan.)
mjhb kirjoitti:
Ei kai venäläiset ainoita ole, jotka sen pystyis tekemään. Heillä vain taitaa olla suurimmat intressit vamistaa (ja käyttää) kemiallisia aseita. (Onhan toki se niitten kamu Al Assad myöskin myrkkyjä käyttänyt oman maansa kansalaisia vastaan.)
Venäläiset käyttävät muutama päivä ennen presidentinvaalejaan murhayrityksessä myrkkyä jonka paljastuminen on 100 prosenttisen varmaa ja johtaa tutkijat Venäjän jäljille???
Joku asia tässä yhtälössä saa minut ajattelemaan ettei lavastaminen ole poissuljettu vaihtoehto.mjhb kirjoitti:
Ei kai venäläiset ainoita ole, jotka sen pystyis tekemään. Heillä vain taitaa olla suurimmat intressit vamistaa (ja käyttää) kemiallisia aseita. (Onhan toki se niitten kamu Al Assad myöskin myrkkyjä käyttänyt oman maansa kansalaisia vastaan.)
Ainetta kehittänyt (ja asiaa kommentoinut) Mirzayanov on USA:ssa. Labra on sijainnut Uzbekistanissa. Kuka tietää mihin kaikkialle muualle porukka tai jo valmistetut aineet on NL:n hajoamisen jälkeen joutuneet?
Mikä se intressi on? Skripalit on kuolleet tai tulee kuolemaan. Britit ovat karkoittaneet muutaman diplomaatin. Venäläiset karkoittaa muutaman diplomaatin. Mitkä on seuraavat siirrot tässä pelissä ja mikä oli tavoite?
Vai pelkästään tarjota Skripalille vittumainen kuolema pelotteena muille? Vähän niin kuin James Bondiakaan ei voi vaan ampua, vaan se pitää aina sahata kahtia jollain sirkkelillä tai syöttää piraijoille. Maksimaalinen huomio ainakin on saavutettu.mjhb kirjoitti:
Britannian lavastus tosiaankin on erittäin epätodennäköinen vaihtoehto.
Myrkky on venäläisten kehittämä. Olisivatko he myyneet sitä muualle? NL:n kaaduttahan sieltä tosiaan myivät sotavaälineistöäkin ympäri maailmaa ne, jotka sekasorrossa ehtivät niitä itselleen omia.Mikä saa sinut pohtimaan ettei Britanniassa voida lavastaa jotakin murhaa/murhayritystä jossa tarkoitushakuisesti halutaan johtaa tutkijat/yleisö uskomaan että Venäjän hallinto on teon takana?
scrg kirjoitti:
Ainetta kehittänyt (ja asiaa kommentoinut) Mirzayanov on USA:ssa. Labra on sijainnut Uzbekistanissa. Kuka tietää mihin kaikkialle muualle porukka tai jo valmistetut aineet on NL:n hajoamisen jälkeen joutuneet?
Mikä se intressi on? Skripalit on kuolleet tai tulee kuolemaan. Britit ovat karkoittaneet muutaman diplomaatin. Venäläiset karkoittaa muutaman diplomaatin. Mitkä on seuraavat siirrot tässä pelissä ja mikä oli tavoite?
Vai pelkästään tarjota Skripalille vittumainen kuolema pelotteena muille? Vähän niin kuin James Bondiakaan ei voi vaan ampua, vaan se pitää aina sahata kahtia jollain sirkkelillä tai syöttää piraijoille. Maksimaalinen huomio ainakin on saavutettu.Ainakin aine on siinä määrin tuttu, että tutkijat tunnistavat ja tietävät vasta-aineen sille.
En epäile hetkeäkään etteikö myös lännessä kyetä valmistamaan sitä. Ajankohta on mielenkiintoinen, juuri Venäjän presidentinvaalien alla. Miksi juuri nyt tehtäisiin jotakin sellaista, jossa on huomattavan suuri riski joutua osoitetuksi rikollisesta teosta?scrg kirjoitti:
Vai pelkästään tarjota Skripalille vittumainen kuolema pelotteena muille? Vähän niin kuin James Bondiakaan ei voi vaan ampua, vaan se pitää aina sahata kahtia jollain sirkkelillä tai syöttää piraijoille. Maksimaalinen huomio ainakin on saavutettu.Ellei joku ole sattunut huomaamaan, niin maailmassa on käynnissä pienimuotoinen ideologinen valtataistelu.
Länsimaissa on vastakkain voimat joista toinen osapuoli haluaa vahvistaa läntisen maailman keskinäistä yhteistyötä, ja toisella puolella osapuoli joka pyrkii estämään kehityksen ja luomaan vastakkainasetteluja. Puhutaan globalisteista ja kansallismielisistä.
Jottei ideologinen taistelu olisi tylsää, myöskin Putinin hallinto on työntänyt lusikkansa soppaan, ja luonnollisesti se pyrkii vahvistamaan kansallismielisten asemia. Kansallismielinen kenttä saa vahvaa ideologista vetoapua Venäjältä, ja sieltä idästä tuleekin paljon vinkkejä siitä millä keinoin läntistä järjestelmää tulee kritisoida. Demokratian puute, vahva byrokratia, rahoitusjärjestelmän ongelmat luotonlaajennuksineen, länsimainen ihmisoikeusnäkemys, erilaisuuden hyväksyminen, maahanmuuttopolitiikan kritiikki, siinä joitakin asioita joita Venäjä on auttanut pitämään kansallismielisten keskustelujen keskiössä.
Käytännössä Venäjä on tarjonnut paljon vetoapua kansallismieliselle kentälle vaaleihin, väitetään että se on jopa rahoittanut läntisiä puolueita. On myös esitetty väitteitä siitä että Donald Trumpin valinta ja Brexit ovat Putinin hallinnon avustamia operaatioita.
Käynnissä on operaatioita joilla pyritään vaikuttamaan ihmisten asenteisiin, lännessä luonnollisesti haluttaisiin saada ihmiset näkemään Putin ihmishirviönä. Näin Venäjän presidentinvaalien alla tuo ajatus olisi varmasti kiva saada myös venäläisten äänestäjien päihin.
Putinilla on varmasti raskaampi syntikuorma kuin A.Palstamäellä, mutta kuinka puhtoisia läntiset johtajat ovat? Vaikea sanoa.- mjhb
A.Palstamäki kirjoitti:
Ellei joku ole sattunut huomaamaan, niin maailmassa on käynnissä pienimuotoinen ideologinen valtataistelu.
Länsimaissa on vastakkain voimat joista toinen osapuoli haluaa vahvistaa läntisen maailman keskinäistä yhteistyötä, ja toisella puolella osapuoli joka pyrkii estämään kehityksen ja luomaan vastakkainasetteluja. Puhutaan globalisteista ja kansallismielisistä.
Jottei ideologinen taistelu olisi tylsää, myöskin Putinin hallinto on työntänyt lusikkansa soppaan, ja luonnollisesti se pyrkii vahvistamaan kansallismielisten asemia. Kansallismielinen kenttä saa vahvaa ideologista vetoapua Venäjältä, ja sieltä idästä tuleekin paljon vinkkejä siitä millä keinoin läntistä järjestelmää tulee kritisoida. Demokratian puute, vahva byrokratia, rahoitusjärjestelmän ongelmat luotonlaajennuksineen, länsimainen ihmisoikeusnäkemys, erilaisuuden hyväksyminen, maahanmuuttopolitiikan kritiikki, siinä joitakin asioita joita Venäjä on auttanut pitämään kansallismielisten keskustelujen keskiössä.
Käytännössä Venäjä on tarjonnut paljon vetoapua kansallismieliselle kentälle vaaleihin, väitetään että se on jopa rahoittanut läntisiä puolueita. On myös esitetty väitteitä siitä että Donald Trumpin valinta ja Brexit ovat Putinin hallinnon avustamia operaatioita.
Käynnissä on operaatioita joilla pyritään vaikuttamaan ihmisten asenteisiin, lännessä luonnollisesti haluttaisiin saada ihmiset näkemään Putin ihmishirviönä. Näin Venäjän presidentinvaalien alla tuo ajatus olisi varmasti kiva saada myös venäläisten äänestäjien päihin.
Putinilla on varmasti raskaampi syntikuorma kuin A.Palstamäellä, mutta kuinka puhtoisia läntiset johtajat ovat? Vaikea sanoa."Putin ihmishirviönä. Näin Venäjän presidentinvaalien alla tuo ajatus olisi varmasti kiva saada myös venäläisten äänestäjien päihin."
Tuota ei onnistuta saamaan venäläisten äänestäjien päihin, ja lännessäkin se kyllä tiedetään. Päinvastoin, myrkytysoperaation jälkimainingit (taas se paha NATO hyökkää meitä vastaan väärine syytöksineen) pikemminkin kokoaa venäjän kansan vahvan johtajansa taakse, kuten kävi Krimin valtausta seuranneden pakotteidenkin kohdalla. Oli syyllinen sitten mikä taho tahansa, niin pressanvaaleissa tuo keissi sataa Putinin laariin. mjhb kirjoitti:
"Putin ihmishirviönä. Näin Venäjän presidentinvaalien alla tuo ajatus olisi varmasti kiva saada myös venäläisten äänestäjien päihin."
Tuota ei onnistuta saamaan venäläisten äänestäjien päihin, ja lännessäkin se kyllä tiedetään. Päinvastoin, myrkytysoperaation jälkimainingit (taas se paha NATO hyökkää meitä vastaan väärine syytöksineen) pikemminkin kokoaa venäjän kansan vahvan johtajansa taakse, kuten kävi Krimin valtausta seuranneden pakotteidenkin kohdalla. Oli syyllinen sitten mikä taho tahansa, niin pressanvaaleissa tuo keissi sataa Putinin laariin."Tuota ei onnistuta saamaan venäläisten äänestäjien päihin, ja lännessäkin se kyllä tiedetään."
Ketkä sen tietävät lännessä? Oikeistopopulistit pitävät Putinia sankarina.
Geopolitiikka on siitä mielenkiintoinen politiikan osa-alue, ettei siitä edes puhuta vaikka se on taustalla lähes kaikissa maailman konflikteissa. Ei kenenkään kannattaisi olla täysin sinisilmäinen asioiden suhteen.- mjhb
A.Palstamäki kirjoitti:
"Tuota ei onnistuta saamaan venäläisten äänestäjien päihin, ja lännessäkin se kyllä tiedetään."
Ketkä sen tietävät lännessä? Oikeistopopulistit pitävät Putinia sankarina.
Geopolitiikka on siitä mielenkiintoinen politiikan osa-alue, ettei siitä edes puhuta vaikka se on taustalla lähes kaikissa maailman konflikteissa. Ei kenenkään kannattaisi olla täysin sinisilmäinen asioiden suhteen.No joo, onhan lännessä yksi johtaja joka ehkä vois kuvitella Putinin vaalimenestystä haittaavan tuollaisen myrkytysjutun lavastaminen, mutta hehän ovat kavereita keskenään. Muissa länsimaissa on sntään vähän fiksumpaa porukkaa vallassa.
mjhb kirjoitti:
No joo, onhan lännessä yksi johtaja joka ehkä vois kuvitella Putinin vaalimenestystä haittaavan tuollaisen myrkytysjutun lavastaminen, mutta hehän ovat kavereita keskenään. Muissa länsimaissa on sntään vähän fiksumpaa porukkaa vallassa.
Onko sulle tuttu käsite proxysodat, oletko sitä sukupolvea joka tutustui tuohon toimintaan?
Donald Trump on ollut meille kaikille hyvä opetus siitä, ettei vaaleilla valittu valtionpäämies ole maansa johtaja ellei hän edusta samalla niitä instituutioita jotka käyttävät valtaa. Trumpin toiminta on samanlaista kuin valtamerialuksen kapteenilla tämän luotsatessa alustaaan merellä ilman polttoainetta ja miehistöä.
Käytännössä Trump saa tehdä vain henkilökohtaiset tarpeensa ilman kontrollia, ja sekin sillä ehdolla että hän jättää puhelimensa ja iPadinsa vessan ulkopuolelle. Politiikkaan hän saa osallistua virkansa puitteissa, mutta rajallisin valtuuksin.
Putinilla on helpompaa, hän todellakin johtaa maataan. Putinilla on myös keinonsa estää sen, ettei kukaan käytä Venäjällä valtaa hänen ohitseen. Lännessä on vastaavasti instituutioita joilla on mahdollista kontrolloida ettei valtionpäämiehet käytä valtaa niiden ohitse.
Jos länsimaissa tehtäisiin jotakin mikä ei kestä päivänvaloa, sen päätöksen takana ei olisi välttämättä tahot jotka äänestetään valtaan.scrg kirjoitti:
Mä en ainakaan tiedä mitä laatua myrkky on. Mä tiedän vain mitä britit ovat tiedotusvälineille kertoneet sen olevan.
Enkä myöskään ymmärrä kemiaa niin paljon, että vetäisin johtopäätöksiä voiko jonkin myrkyn valmistus pysyä vuosikymmeniä vain jonkun hyppysissä. Lääkkeitä osataan kopioida ja kopioita vastaan suojaudutaan patentein. En ole kuullut lääkkeestä jonka valmistus osattaisiin vain maassa X. Samoin huumeista valmistetaan variaatioita melkoisissa nyrkkipajoissa. Joten ennen johtopäätöksiä haluaisin ymmärtää mikä ko aineessa on sellaista että vain venäläiset olisivat pystyneet sen tekemään.Noiden myrkkyjen kehittämisessä työskenteli tuhansia kemistejä 1980-luvun Neuvostoliitossa. On aivan järkeenkäypää, että samaa prosessia ei ole toistettu missään muualla. Myrkyn molekyylikaava voi olla helppo selvittää, mutta synteesiä, varsinkaan tehokasta, ei voida johtaa molekyylikaavasta.
- 333444555666
mjhb kirjoitti:
Mitä taas tulee poliittisiin murhiin (joita näemmä pidät oikeutettuina), niin Venäjä operoi toisen valtion alueella, käyttäen kansainvälisesti kiellettyä materiaalia ja vaarantaen tämän toisen valtion siviilien turvallisuuden. Kunnon ihmisen ei kuulu hyväksyä tuollaista toimintaa.Ehkä Putin ja KGB haluavat myös näyttää, että pystyvät tappamaan haluamansa missä päin maailmaa hyvänsä.
outsider1 kirjoitti:
Noiden myrkkyjen kehittämisessä työskenteli tuhansia kemistejä 1980-luvun Neuvostoliitossa. On aivan järkeenkäypää, että samaa prosessia ei ole toistettu missään muualla. Myrkyn molekyylikaava voi olla helppo selvittää, mutta synteesiä, varsinkaan tehokasta, ei voida johtaa molekyylikaavasta.
En tiedä siitä voisiko joku muu tehdä myrkkyä, tuntuisi aika kaukaa haetulta ettei pystyisi.
http://www.ts.fi/uutiset/maailma/3880348/Rikolliset myivat sotilastason hermomyrkkyja Neuvostoliiton romahtamisen jalkeen
Hermomyrkkyä kyllä väitetään liikkuneen markkinoilla, Neuvostoliiton tekemää.
Oikeisto..
Sossun vois lakkauttaa.
99,999% musuista ja suvakeista kuolis nälkään sen jälkeen. :D- EdesUnissa
Olen perusvihreä ääri-oikeistokommunisti. .. aina omiin tarkoitusperiin sopiva ajatus.
Yleisesti olen kokoomukselainen, mutten talouspolitiikan tai maahanmuuton kohdalla.
Turvallisuuspolitiikan kohdalla olen kuitenkin keskustalainen.
Maahanmuutto politiikan kohdalla olen perussuomalainen.
Koulutuspolitiikan kohdalla olen taas jotakuinkin demari.
Työmarkkinapolitiikan kohdalla kannatan kenties yllättävästikin demari-linjaa, vaikka edustankin aina työnantajien etua.
Olen myös wanna-be vihreä, mutten ole vielä keksinyt mitä he oikeastaan edustavat.
Äänestin kuitenkin itsenäisyyspuoluetta, jota ei lisäkseni taitanut äänestää kukaan muu. Toinen vaihtoehto olisi ollut piraattipuolue, joka on aivan yhtä suosittu.
Kun aloittaja haluaa luokitella ihmisiä, niin onnistuuhan se noinkin sanomalla että palstapojat ovat persuja. Suuressa kuvassa asia varmaan menee siten. Nuorempi sukupolvi persuja, vanhat ukot kokoomukselaisia. Vanhemmat naiset demareita, ja nuoret naiset vihreitä. Maaseudun asukkaat keskustalaisia. Mihinkä kategoriaan aloittaja itse kuului ?Mä tykkään karsinoida kokoomuslaiset kampaviinerikokoomuslaisiin ja pölynimurikauppiaskokoomuslaisiin. Valitkaa siitä kumpaan haluatte kuulua.
- kuparivaippaluuserit
Oli hauska sanonta eräässä tv-sarjassa: Sledge Hammer!, hän puhuu aina revolverilleen: haluaisitko sinä revolveri saada joululahjaksi teräsvaippaisia paukkuja? Olisivatko ne mukavia, kun kuparivaipat ovat huonoja mielestäsi?
Tarpeeksi kun kääntyy oikealle, on kohta vasemmalla...ja päinvastoin.
Eli eikös se ole sama?
Hehe..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun594044KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar932408Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452062- 221793
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261601- 281536
- 151212
- 311148
- 1101125
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791062