Oliiviöljyn maku

olivia

Kuuluuko kylmäpuristetun neitsytoliiviöljyn maistua pahalle? Olen ostanut sitä monta kertaa, merkkejä vaihdellen, ja aina siinä on pistävä epämiellyttävä maku. Ei tee mieli syödä.

Miksi oliiviöljyn herkullisuutta hehkutetaan? Onko makuaistissani vikaa, vai onko hyvä öljy jotain erikoismerkkiä, joka pitää ostaa erikoiskaupasta? Mistä?

6

2547

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murhemies

Vaimollani sama juttu. Meillä on oltava eri salaatinkastikkeet (minulla balsamico kylmäpuristettu oliiviöljy, hänellä jotain vallan muuta) ja minun on käytettävä oliiviöljyä ruuanlaitossani varovasti muutenkin.

Onhan niitä mielipiteitä jakavia herkkuja toki muitakin...

• olivia

Kelpaako sinulle mikä tahansa kylmäpuristettu oliiviöljy? Ovatko ne kaikki hyviä mielestäsi vai onko niissä eroja?

Mistä tiedän, milloin maku on normaali ja milloin on kyse pilaantumisesta?

• Gopher.

Maku muuttuu aika tavalla jos sitä käytetään ruoan kypsyttämiseen, mausta tulee varsin neutraali. Salaatissa ja kypsentämättömänä maku ei muutu.

Ei makuaistissasi vikaa ole, jokaisella se on erilainen.

Kokeile esim:
      - laittaa öljyä vähemmän
      - käyttää omenaviinietikkaa salaatissa...itse pidän huomattavasti enemmän tästä kuin öljystä

Jos et pidä niin et pidä, ei tarvitse itseään turhaan kiusata.

• Hellä Mietonen

En itse ole koskaan sattunut ostamaan pahanmakuista/pilaantunutta neitsytoliiviöljyä. Siitä päätellen et vain yksinkertaisesti pidä mausta. Kokeile näitä:

- sekoita neitsytoliiviöljyyn valkoista balsamicoa, ripaus suolaa, puserrettua valkosipulia, yrttejä. Valmis salaattikastike maistuu hyvin erilaiselta kuin pelkkä öljy. Kokeile mielimausteitasi.

- vaihda vaaleaan perusoliiviöljyyn, se on miedomman makuista.

- vaihda kylmäpuristettuun rypsiöljyyn, sekin on miedomman makuista.

• olivia

Siis siitä, että et ole koskaan ostanut pahanmakuista öljyä.

• Anonyymi

Oot ehkä PTC-maistaja. Mä en kans pysty käyttämään neitsytoliiviöljyä, ihan varmaan makuista, pakko sylkeä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      77
      1128
    2. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      42
      804
    3. Pisa-tulokset.....

Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisten osaaminen on edelleen OECD-maiden keskitasoa parempaa. Kantaväestön oppilaiden
      Maailman menoa
      234
      684
    4. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      50
      555
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      34
      542
    6. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      45
      528
    7. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      75
      511
    8. Tiedät että on

Tunteita yhä ja edelleen. Ehkä molemmin puolin.
      Ikävä
      23
      488
    9. Jos ajattelit että

Annan anteeksi niin en anna.
      Ikävä
      23
      442
    10. Ihan pikku vinkki

Kannattaa tallentaa kaikki mitä sen naisen kanssa puhuu ettei tule hankaluuksia myöhemmin
      Ikävä
      52
      429
    Aihe