Oliiviöljyn maku

olivia

Kuuluuko kylmäpuristetun neitsytoliiviöljyn maistua pahalle? Olen ostanut sitä monta kertaa, merkkejä vaihdellen, ja aina siinä on pistävä epämiellyttävä maku. Ei tee mieli syödä.

Miksi oliiviöljyn herkullisuutta hehkutetaan? Onko makuaistissani vikaa, vai onko hyvä öljy jotain erikoismerkkiä, joka pitää ostaa erikoiskaupasta? Mistä?

6

2507

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murhemies

Vaimollani sama juttu. Meillä on oltava eri salaatinkastikkeet (minulla balsamico kylmäpuristettu oliiviöljy, hänellä jotain vallan muuta) ja minun on käytettävä oliiviöljyä ruuanlaitossani varovasti muutenkin.

Onhan niitä mielipiteitä jakavia herkkuja toki muitakin...

• olivia

Kelpaako sinulle mikä tahansa kylmäpuristettu oliiviöljy? Ovatko ne kaikki hyviä mielestäsi vai onko niissä eroja?

Mistä tiedän, milloin maku on normaali ja milloin on kyse pilaantumisesta?

• Gopher.

Maku muuttuu aika tavalla jos sitä käytetään ruoan kypsyttämiseen, mausta tulee varsin neutraali. Salaatissa ja kypsentämättömänä maku ei muutu.

Ei makuaistissasi vikaa ole, jokaisella se on erilainen.

Kokeile esim:
      - laittaa öljyä vähemmän
      - käyttää omenaviinietikkaa salaatissa...itse pidän huomattavasti enemmän tästä kuin öljystä

Jos et pidä niin et pidä, ei tarvitse itseään turhaan kiusata.

• Hellä Mietonen

En itse ole koskaan sattunut ostamaan pahanmakuista/pilaantunutta neitsytoliiviöljyä. Siitä päätellen et vain yksinkertaisesti pidä mausta. Kokeile näitä:

- sekoita neitsytoliiviöljyyn valkoista balsamicoa, ripaus suolaa, puserrettua valkosipulia, yrttejä. Valmis salaattikastike maistuu hyvin erilaiselta kuin pelkkä öljy. Kokeile mielimausteitasi.

- vaihda vaaleaan perusoliiviöljyyn, se on miedomman makuista.

- vaihda kylmäpuristettuun rypsiöljyyn, sekin on miedomman makuista.

• olivia

Siis siitä, että et ole koskaan ostanut pahanmakuista öljyä.

• Anonyymi

Oot ehkä PTC-maistaja. Mä en kans pysty käyttämään neitsytoliiviöljyä, ihan varmaan makuista, pakko sylkeä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1090
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      761
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      87
      734
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      688
    Aihe