Metoo -henkinen hyökkäily palstalla

Otsikon mukaisesti, sitähän olemme tässä pari viikkoa jo nähneet. Palstalla on #metoo -kampanjan henkisesti naisvihaa keppihevosena käyttäen hyökkäilty palstan perinteisiä, vuosien aikana hioutuneita toimintatapoja vastaan.

Itsehän palstalla jo muutama päivä sitten huomautin #metoo:n vaaroista kun linkitin jutun viisaasta kirjailijanaisesta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15221704/metoo--onkin-vaarallinen-massaliike

Nythän on Appelsiinin Ullakin asiasta kirjoittanut, siinä toinen viisas nainen jonka kolumneista tykkään:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005617401.html?ref=rss

Myös kirjailija-muusikko Kauko Röyhkä on ottanut kärkevästi kantaa #metoo:hun:

https://www.soundi.fi/uutiset/suomeen-syntymassa-ajatuspoliisi-joka-kayttaa-feminismia-keppihevosenaan-kauko-royhka-jatkaa-edelleen-metoo-liikkeen-kritisoimista/

https://www.soundi.fi/uutiset/menetin-tassa-apurahat-ja-monta-fania-mutta-vitut-siita-kauko-royhka-jatkaa-metoo-ja-louhimies-aiheiden-kommentointia/

Tykkäsin tuosta kaukon kommentista koska se tuo niin palstan mieleen:

”Suomeen on syntymässä ajatuspoliisi, joka käyttää feminismiä keppihevosenaan” – Kauko Röyhkä

”Palstalle on syntymässä ajatuspoliisi, joka käyttää naisvihaa keppihevosenaan”

Tämä vasta hauska onkin:

"Kaikenlaisia nilkkejä kaivautuu ulos koloistaan esittämään nokkelia mielipiteitään. Monilla heistä ei ole mitään tekemistä feminismin kanssa, he ovat vain haistaneet tilaisuutensa koittaneen ja pääsevät nyt turvallisista asemista potkimaan minua päähän”, Röyhkä kirjoittaa.

"Kaikenlaisia nilkkejä kaivautuu ulos koloistaan esittämään nokkelia mielipiteitään. Monilla heistä ei ole mitään tekemistä naisvihan kanssa, he ovat vain haistaneet tilaisuutensa koittaneen ja pääsevät nyt turvallisista asemista potkimaan palstan kittejä & kunnollisia miehiä päähän”

28

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajankäyttösi

Älä pidä tätä loukkauksena vaan uteliaana kysymyksenä. Mitä teet yleensä töiden jälkeen?

• Aika paljon tulee palstailtua ja muuta näpräiltyä siinä ohessa, tai toisinpäin.

• Kikuasiko
        Harmaaritari kirjoitti:

Aika paljon tulee palstailtua ja muuta näpräiltyä siinä ohessa, tai toisinpäin.

Mitä näpräilet palstaillessasi?

• ajankäyttösi
        Harmaaritari kirjoitti:

Aika paljon tulee palstailtua ja muuta näpräiltyä siinä ohessa, tai toisinpäin.

Oletko yksinäinen?

• ajankäyttösi kirjoitti:

Oletko yksinäinen?

En koe olevani, olen kai sen verran introvertti luonne että viihdyn hyvin itsekseni. Viihtyisin varmaan hyvin erakkona jossain korevessa kun joskus tuntuu että puhelinyhteydetkin on vähän liikaa.

• No muutokset ei tapahdu ikinä ilman liikehdintää. Ja aina se tekee kipeää jossain.

"
      Kaikenlaisia nilkkejä kaivautuu ulos koloistaan esittämään nokkelia mielipiteitään. Monilla heistä ei ole mitään tekemistä naisvihan kanssa, he ovat vain haistaneet tilaisuutensa koittaneen ja pääsevät nyt turvallisista asemista potkimaan palstan kittejä & kunnollisia miehiä päähän”

No mitenkäs sinua päähän potkitaan?

• Ei minua sinällään mutta noin yleensä näyttää olevan niin että ätmiviha valtaa palstaa ja ennenäkemättömiä nikkejä on ryöminyt koloistaan, sinälläänhän se on hyväkin mutta hauskasti vaan tuli tuosta Kaukon sanomasta mieleen että nekin näyttää naisvihaa nyt tuleen tomerasti kitkemään.

• Harmaaritari kirjoitti:

Ei minua sinällään mutta noin yleensä näyttää olevan niin että ätmiviha valtaa palstaa ja ennenäkemättömiä nikkejä on ryöminyt koloistaan, sinälläänhän se on hyväkin mutta hauskasti vaan tuli tuosta Kaukon sanomasta mieleen että nekin näyttää naisvihaa nyt tuleen tomerasti kitkemään.

No toivottavasti keskustelut viriää ja saatais sellaista sorinaa tänne, että kukaan ei jahtais ketään.

Asiallisia ätmejä ei liiemmin ole kukaan potkimassakaan pois. Joskin saisivat opetella olemaan vaan ihan miehiä ilnan tasoja...onneton, ujo, rujo...mutta ei mikään alemman tason mies...

• Laasasen_suolistaja
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei minua sinällään mutta noin yleensä näyttää olevan niin että ätmiviha valtaa palstaa ja ennenäkemättömiä nikkejä on ryöminyt koloistaan, sinälläänhän se on hyväkin mutta hauskasti vaan tuli tuosta Kaukon sanomasta mieleen että nekin näyttää naisvihaa nyt tuleen tomerasti kitkemään.

Ätmiviha on luonnollinen asia.

• mansikkakakkua
        Laasasen_suolistaja kirjoitti:

Ätmiviha on luonnollinen asia.

Ihan niin kauan kun isäLaasanen saa pakinoitaan ja suurta aatetaan myytyä sekä kilisevää kertyy tilille.

No, myönnetään ett on saalistavia naisia, jotka hakevat hyötyä miehen lompakon paksuudesta.
        Mutt se kun ei koske ihan tavallisia; matti ja maija meikäläisiä... ainoastaan joitain tosi rikkaita... rallikuskeja, jääkiekkoilijoita, uhkapelureita (esim. pokeri) ja rikkaiden sukujen perillisiä... jotka kyllä osaa ne karikot aika hyvin vältellä. Mitä mä olen sivusta seurannut... siis mun mielestäni.
        Otetaan nyt esim. Donnerin suku, joka muutenkin on ollut pramilla. Yhtä jos toistakin siinä suvussa... juttua on ollut esillä ja tapahtumia erilaisten naisten kanssa. Pikku rahalla lakaistu ns. maton alle... useammassa sukupolvessa. Ja aina on ollut uusia yrittäjiä tarjolla; saaden murusia.

Tämä taso jauhanta täällä on niin turhaa... yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä... joillekin käy lähes kaikki. Jokainen voi itse päätellä mihin diiliin suostuu ja mihin ei ole mitään mahdollisuutta. Mutt ei ole mitään alemman tason miehiä tai naisia... vain erilaisia ihmisiä, omine ominaisuuksineen. Piste! Mä alan olla ilmeisesti jo oma itseni... alkaa nämä taistelut täällä tuulimyllyjä vastaan olla mulle liikaa... ihan hyödytöntä, ei saa oma mielipide kannatusta.
        Tiedän oman omituisuuteni... yksilöllisyyteni syyn; yksinkertaisesti olen demiseksuaallinen ja siksi mulla on ollut ja tulee olemaan vaikeuksia elämässä... ilmeisesti. Mä olen; mikä olen.

Hyvää pääsiäistä, babaa ja pashaa (пасха) kaikille tasoille! ;))

• Kaisanoasaa

Jos nainen on hukkumassa, älä auta koska meetoo. Voit vahingossa koskea naisen rintavarustukseen ja saat sitten syytteen.

• fdsfsdfsd

Auttamatta jättämisestä saa varmasti syytteen.

• ei.sukupuolikysymys

Näinpä. Myös nainen miehen heitteillejätöstä, nainen naisen ja mies miehen...

• PyöräileväÄtmi
        fdsfsdfsd kirjoitti:

Minä huomasin, kun nuorella naisella oli ilmeisesti ongelma polkupyörän kanssa, kun oli pyörä käännetty ylös alaisin ja nainen oli ilmeisesti juuri alkamassa korjaamaan pyörään tullutta vikaa.
        Ilmeisesti pyörän ketju oli livennyt pois hammasrattaalta.
        Helppo korjata, mutta kädet siinä likaantuu.
        En mennyt apuun, koska nainen ei ollut hengenvaarassa ja nainen olisi voinut ehkä tuntea olonsa ahdistavaksi, kun siihen vieras ja tuntematon mies tulee läheisyyteen eli tarkkana täytyy olla näissäkin asioissa, ettei tule MeeToo...

Minullehan tuollainen pyörän korjaus olisi ollut pikkujuttu, kun muutenkin polkupyöriä tulee huolettua, kun niitä on useampia, en ole pyörän huolto bisnestä vielä laittanut päälle.

• Hukkukoon.mokomat
        fdsfsdfsd kirjoitti:

Mutta siitä selviää tuomiolla. Metoo-nostossa tuhotaan miehen koko elämä. Auttamatta jättämisestä selviää siis vähemmällä.

• lihavihatipunen

Kauko Röyhkä, tuo vanha sovinisti ja seksisti.

• Kyllähän tuo kamppanja on vahva ase; ei siitä mihinkään pääse. Siihen kun pääsee vielä melko helposti käsiksi niin jälki on helposti aika rumaa. Tästä nyt esimerkkinä Tukholman kaupungin teatterijohtajan itsemurha. Viimeisin syytöshän tuli guess-vaatefirman johtajaa vastaan. Itse en tiedä onko totta vai tarua mutta todennäköisesti jonkunlaisia negatiivisia vaikutuksia yritykselle on tulossa.

Se mistä olen tässä kamppanjassa ollut iloinen on sen sivuosumat jotka kohdistuivat huonoon ja epäasialliseen kohtelluun ja johtamiseen. Viimeisimpänä esimerkkinä kansallisbaletin johtaja sekä AL. Toivottavasti tällaisesta johtamiskulttuurista päästään yli.

Itse olen jo mielessäni verrannut tätä kamppanjaa Suomen sisällissotaan jossa naiset ovat valkoisia jotka paremman taktisen osaamisen kautta pääsivät voitolle ja nyt sitten enää mietitään miten näitä punavankeja kohdellaan. Joku sivusta saattaa kyseenalaistaa mutta suurimmalla osalla on jo varmistimet poistettu. Ihan sama miten tämä kahakka sitten päättyykään niin ainakin varmaa taas on että se kirjoitetaan historiaan voittajan musteella.

• Meetoo-sex

Älkää lähestykä naisia missään nimessä.

• Peltipoliisipelle

Uskaltaako baarissa enää yrittää iskeä naisia? Saa pian syytteen. Reilua.
      Mitä jos miehet tekis kampanjan ettei kukaan katso ei yritä iskeä naisia baarissa eikä missään muuallakaan.(no se nyt ei mitenkään onnistu, mutta jos onnistuis).
      Naiset kuitenkin sitä varten laittaa tissit esille ja meikit naamaan, varatutkin käy testaamassa välillä että vieläkö toimii. Ja sit miehet saa syytteen. Reilua.

• AlkoholiLieventää

Baarissa tehdyt naiseen kohdistuvat iskemiset, lähentelyt, lääppimiset, halailut, kourimiset ja rintojen koskettelut kuuluvat olennaisena osana baarikulttuuria, eikä MeeToo ulotu baariin, koska kyseiset ahdistelu toimet tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.
        Alkoholi siis on lieventävä asianhaara.
        Missään muualla ei vastavia tekoja voisi tehdä selvinpäin, eikä edes lähestyä naista, jos sen tekee selvinpäin, koska se on heti MeeToo.
        Jos sen tekee alkoholin vaikutuksen alaisena, niin se on lieventävä asianhaara ja todennäköisesti siitä ei tule MeeToota, jos teko on tehty alkoholin alaisena.

• ci329cs
        AlkoholiLieventää kirjoitti:

Baarissa tehdyt naiseen kohdistuvat iskemiset, lähentelyt, lääppimiset, halailut, kourimiset ja rintojen koskettelut kuuluvat olennaisena osana baarikulttuuria, eikä MeeToo ulotu baariin, koska kyseiset ahdistelu toimet tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena.
        Alkoholi siis on lieventävä asianhaara.
        Missään muualla ei vastavia tekoja voisi tehdä selvinpäin, eikä edes lähestyä naista, jos sen tekee selvinpäin, koska se on heti MeeToo.
        Jos sen tekee alkoholin vaikutuksen alaisena, niin se on lieventävä asianhaara ja todennäköisesti siitä ei tule MeeToota, jos teko on tehty alkoholin alaisena.

Tavisnaisten tyypillisin metoo-kokemus on baarissa ilman lupaa käpälöivä äijä joten metoo ulottuu baariinkin, eikä alkoholi ole lieventävä tekijä sielläkään.

• ci329cs kirjoitti:

Tavisnaisten tyypillisin metoo-kokemus on baarissa ilman lupaa käpälöivä äijä joten metoo ulottuu baariinkin, eikä alkoholi ole lieventävä tekijä sielläkään.

Tuossahan noita tyypillisiä metoo -kokemuksia on:

https://mvlehti.net/2018/03/29/matut-loivat-naista-jyvaskylalaisessa-yokerhossa/

Taas syytetään suomalaista miestä ja ollaan huolissaan naisten kohtaamasta väkivallasta.

• tissijulkisuus

Olenko ymmärtänyt oikein? Nainen on joutunut näyttämään tissit päästäkseen filmitähti-julkkikseksi. Noin kymmenen vuotta myöhemmin häntä ei vaadita enää näyttämään eikä miehet edes kirjoita rooleja joissa vaihdevuosia lähestyvä nainen ”joutuu” näyttämään jotakin.
      Tässä vaiheessa nainen katuu sitä mihin suostui nuorempana ja kerää porukan kivittämään ohjaajan joka vaati tissien näyttämistä.
      Kiivaiden feministien ja vaginavammaisten miesten avulla näyttämisestä paisuu maailmanlaajuinen valtava ongelma jossa kivitetään pahat pahat ohjaajat kiusaavat naisia. Mediakin näkee tässä valtavan ongelman jota pitää päivittää jatkuvasti.

Samaan aikaan maaimassa on oikeita isoja ongelmia joista kärsivät mijoonat naiset. Esimerkiksi pikkutyttöjen ”silpominen” jotta he ”pääsisivät” naimisiin. Klitoriksen poisto, excisio, infibulaatio, kauterisaatio yms. Usein näitä pakollisia ”poistoja” tehdään jopa 15- vuotiaille naisenaluille. Missä on ”filmitähti-feministi” joka käynnistää kampanjan silpojien kivittämiseksi? Maahanmuuton myötä nämä tyttöjen pahoinpitelyrikokset on yleistymässä myös Suomessa.

Miksi on näin?

No niinpä. Kremlistä jyrähtää tiukka kanjnanotto tuohonkin asiaan:

https://www.verkkouutiset.fi/vladimir-putinin-tiedottaja-vertaa-hairintaa-kokeneita-nayttelijoita-prostituoiduiksi/

Nojuu, haiskahtaahan se jos ensin lähtee ottamaan " ahdistelusta" hyötyjä irti ja vuosia on ihan hiljaa tyytyväisenä rahojen kanssa. Sitten yks kaks alkaa muistelemaan asiaa kuinka ahdistavaa se olikaan. Ja koittaa ottaa vielä niskalenkkiä asian kanssa, johon on itse suostunut ja sillä tienannut.

Metoo on minusta karannut käsistä ja saanut absurdeja mittasuhteita, varsinkin piireissä missä maine on aina otsikoissa.

Vähän höhlimiseksi jo menee, kun joka orrella vääntämällä väännetään muakin joku ahdisteli, kun ohimennessä hipaisi käsi kylkeen tms. Ja asiat mitkä on vuosia saaneet homehtua taka alalla, hymyjen ja kultaisten vuosien ajan niin nyt ne kaivetaan rautalapioin muumiot haudoistaan.

Hyvä, että oikeet meetoo aiheet ja ahdistelut sanotaan ääneen, mutta on joukossa niitäkin jotka menee joukkohysterian nimissä mukaan.

• Nicitönnä kirjoitti:

Nojuu, haiskahtaahan se jos ensin lähtee ottamaan " ahdistelusta" hyötyjä irti ja vuosia on ihan hiljaa tyytyväisenä rahojen kanssa. Sitten yks kaks alkaa muistelemaan asiaa kuinka ahdistavaa se olikaan. Ja koittaa ottaa vielä niskalenkkiä asian kanssa, johon on itse suostunut ja sillä tienannut.

Metoo on minusta karannut käsistä ja saanut absurdeja mittasuhteita, varsinkin piireissä missä maine on aina otsikoissa.

Vähän höhlimiseksi jo menee, kun joka orrella vääntämällä väännetään muakin joku ahdisteli, kun ohimennessä hipaisi käsi kylkeen tms. Ja asiat mitkä on vuosia saaneet homehtua taka alalla, hymyjen ja kultaisten vuosien ajan niin nyt ne kaivetaan rautalapioin muumiot haudoistaan.

Hyvä, että oikeet meetoo aiheet ja ahdistelut sanotaan ääneen, mutta on joukossa niitäkin jotka menee joukkohysterian nimissä mukaan.

Niinpä mutta eikö olekin jännä että siinä missä länsimaat ja eurooppa aina vaan tuntuu muuttuvan hullummaksi asiassa kuin asiassa niin samaan aikaan tuolla rajan takana tuntuu olevan tolkku monessa asiassa vaikka sitä niin vihataan täällä.

Niinpä mutta eikö olekin jännä että siinä missä länsimaat ja eurooppa aina vaan tuntuu muuttuvan hullummaksi asiassa kuin asiassa niin samaan aikaan tuolla rajan takana tuntuu olevan tolkku monessa asiassa vaikka sitä niin vihataan täällä.

No veli venäläiset ei ole niin trendiherkkä maa. Meille tulee tuolta jenkki hourulasta liikaa vaikutteita.

• pakotettiinko

Kumpia on Suomessa enemmän?
      Pikkutyttöjen pakkoavioliittoja vai ”filmitähtiä” joka näytti tissit kun ohjaaja ”pakotti”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11428
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5439
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2697
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1841
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1795
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      27
      1483
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1450
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1386
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1369
    Aihe