Narkomaanin avoin tilitys

Jari Sillanpään haastattelu EVS-showssa oli mielestäni yksi mielenkiintoisimpia henkilöhaastatteluja joita olen eläessäni nähnyt. Mielenkiintoisen tuosta haastattelusta teki Jari Sillanpään avoimmuus.

Sillanpää on koukussa metamfetamiiniin ja hän myönsi tuon ihan reilusti. Aineriippuvuus ei ole Suomessakaan täysin ennenkuulumaton ilmiö, mutta Sillanpää päätti olla avoin aineriippuvuutensa myöntämisen lisäksi myös siitä kuinka hän suhtautuu omaan riippuvuuteensa. Sillanpää ei selitellyt käyttöään, ei lupautunut yrittää päästä aineista eroon, eikä ollut edes pahoillaan riippuvuudestaan,

Sillanpää on hyvin toimeentuleva ihminen, hänellä on tällä hetkellä varaa huumeisiin eikä hänen elintasonsa toistaiseksi romahda vaikka hän käyttäisi kallista huumetta päivittäin. Lisäksi Sillanpää jakaa harrastuksen elämänkumppaninsa kanssa, eli käyttö on samalla myös parisuhteeseen panostamista. Voisi sanoa että Sillanpään huumeiden käyttö antaa miehelle positiivisia fiiliksiä eikä mies koe että hän kärsisi tilanteesta.

Ehkä Sillanpää ymmärtää itsekin jollain tasolla että hän pelaa vaarallista peliä, mutta minut yllätti se että hän kertoi totuuden siitä kuinka varoissaan oleva narkomaani suhtautuu tilanteeseensa.

86

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavihatipunen

      Mua jäi vaivaamaan siinä haastattelussa yks asia...Jartsa oli sanomassa jotain hänen ja miesystävänsä lääkäristä mutta Enbuske keskeytti. Joten jäin siihen käsitykseen, että sen lääkärin mielestä kristallin vetäminen on "ihan OK" 🤔

      • Katsoin tuon haastattelun huonossa paikassa, jäi huomaamatta tuo kohta. En olisi yhtään yllättynyt jos Sillanpää saa valistusta aineiden käyttöönsä muiltakin kuin huumeiden katukauppiailta.


      • lihavihatipunen
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Katsoin tuon haastattelun huonossa paikassa, jäi huomaamatta tuo kohta. En olisi yhtään yllättynyt jos Sillanpää saa valistusta aineiden käyttöönsä muiltakin kuin huumeiden katukauppiailta.

        Makin katsoin se haastattelun vähän ohimennen mutta tuo kohta tosiaan jäi vaivaamaan. Ja se jäi mieleen, että he tekevät Silmin kanssa "fysiologisia kokeita" kehollaan. Olen ennenkin kuullut päihteiden käyttöä perustettavan "kokeilla"...tai ainakin mun yks ystäväni on perustellut. Mulla ei itsellä ole henk. koht. kokemusta huumeista enkä ajatellut hankkiakaan. Ei olisi kovin eettistä noin ammatillisessa mielessäkään.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        Makin katsoin se haastattelun vähän ohimennen mutta tuo kohta tosiaan jäi vaivaamaan. Ja se jäi mieleen, että he tekevät Silmin kanssa "fysiologisia kokeita" kehollaan. Olen ennenkin kuullut päihteiden käyttöä perustettavan "kokeilla"...tai ainakin mun yks ystäväni on perustellut. Mulla ei itsellä ole henk. koht. kokemusta huumeista enkä ajatellut hankkiakaan. Ei olisi kovin eettistä noin ammatillisessa mielessäkään.

        Minua vaivasi tuossa haastattelussa se, että sekä Sillanpää että Enbuske halusivat ajoittain puhua eri asioista. Sillanpää oli selkeästi avoimella tuulella, mutta Enbusken halu päästä esittämään ennalta sovitut kysymykset eivät antaneet mahdollisuutta syventää keskustelua niiltä osin kun Sillanpäällä oli siihen haluja.

        Ymmärrän toki että ohjelma-aika on rajallinen, ja Sillanpään puhe oli hivenen enemmän kallellaan tajunnanvirtaan päin kuin analyyttiseen puheeseen. Nuo heikensivät Enbusken mahdollisuuksia saada ihan kympin arvoista suoritusta.

        Huumeet ei ole mulle tuttuja aineita, mutta voisin hyvin kuvitella että ainakin tutustumisvaiheessa tuo touhu on nimenomaan kokeilua.


      • lihavihatipunen
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Minua vaivasi tuossa haastattelussa se, että sekä Sillanpää että Enbuske halusivat ajoittain puhua eri asioista. Sillanpää oli selkeästi avoimella tuulella, mutta Enbusken halu päästä esittämään ennalta sovitut kysymykset eivät antaneet mahdollisuutta syventää keskustelua niiltä osin kun Sillanpäällä oli siihen haluja.

        Ymmärrän toki että ohjelma-aika on rajallinen, ja Sillanpään puhe oli hivenen enemmän kallellaan tajunnanvirtaan päin kuin analyyttiseen puheeseen. Nuo heikensivät Enbusken mahdollisuuksia saada ihan kympin arvoista suoritusta.

        Huumeet ei ole mulle tuttuja aineita, mutta voisin hyvin kuvitella että ainakin tutustumisvaiheessa tuo touhu on nimenomaan kokeilua.

        "Huumeet ei ole mulle tuttuja aineita, mutta voisin hyvin kuvitella että ainakin tutustumisvaiheessa tuo touhu on nimenomaan kokeilua."

        Siltsullahan se ei enää ole kokeilua jos sitä on jatkunut vuodesta 2014 ilmeisesti aika säännöllisesti. Mä en sitä käyttöä ole onneksi ollut rahoittamassa koska en ole fani.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        "Huumeet ei ole mulle tuttuja aineita, mutta voisin hyvin kuvitella että ainakin tutustumisvaiheessa tuo touhu on nimenomaan kokeilua."

        Siltsullahan se ei enää ole kokeilua jos sitä on jatkunut vuodesta 2014 ilmeisesti aika säännöllisesti. Mä en sitä käyttöä ole onneksi ollut rahoittamassa koska en ole fani.

        Se lienee tosi ettei kyse voi olla enää kokeilusta, omien sanojensa mukaanhan hän ei edes käytä muita aineita.

        Mitä mieltä olit Sillanpään valitsemasta avoimesta linjasta?


      • lihavihatipunen
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Se lienee tosi ettei kyse voi olla enää kokeilusta, omien sanojensa mukaanhan hän ei edes käytä muita aineita.

        Mitä mieltä olit Sillanpään valitsemasta avoimesta linjasta?

        "Mitä mieltä olit Sillanpään valitsemasta avoimesta linjasta?"

        Hyvin "Sillanpäämaista". Mutta se oli kyllä varmaan osaksi valhetta, että hoitaisi keikkansa hyvin. Mitä jotain oon lukenut niin ei ole kaikki keikat sujunut ihan "kunniallisesti".

        Tuosta tuli mieleen, että en ole aikoihin ollut keikalla jossa olis tarvinnut jännittää artistin puolesta. Viimeksi varmaan muutama vuosi sitten eräillä festareilla kun Michael Monroen kitaristi Dregen oli todella kännissä, ja lopulta tais heittää mikrofoninsa yleisöön. Pyyteli kyllä somessa anteeksi seuraavana päivänä.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        "Mitä mieltä olit Sillanpään valitsemasta avoimesta linjasta?"

        Hyvin "Sillanpäämaista". Mutta se oli kyllä varmaan osaksi valhetta, että hoitaisi keikkansa hyvin. Mitä jotain oon lukenut niin ei ole kaikki keikat sujunut ihan "kunniallisesti".

        Tuosta tuli mieleen, että en ole aikoihin ollut keikalla jossa olis tarvinnut jännittää artistin puolesta. Viimeksi varmaan muutama vuosi sitten eräillä festareilla kun Michael Monroen kitaristi Dregen oli todella kännissä, ja lopulta tais heittää mikrofoninsa yleisöön. Pyyteli kyllä somessa anteeksi seuraavana päivänä.

        Olen jostakin syystä onnistunut välttämään kaikki Sillanpään tekemät haastattelut joten en tiennyt että tuo on ihan tyypillistä sillanpäätä. Tuokin olisi mennyt ohi ellen olisi nähnyt netissä juttua aiheesta ja löytänyt haastattelua sieltä.

        Mietin itsekin haastattelua katsellessani että on niitä juttuja ehkä ollut lööpissä joissa on käsitelty Sillanpään esiintymiskuntoa. Sinänsä olisi ollut parempi jatkaa siltäkin osin avoimuuden linjalla.

        Jos esiintyjä mokaa keikan humalallaan, vertaisin tilannetta siihen kun kokki polttaa pihvin karrelle humalaspäissään. Rahat takaisin.


    • Kuten tuolla toisaalla kirjoitin.

      "Niin no kuvaavintahan ssinä haastattelussa oli tuo:

      https://www.mtv.fi/viihde/ohjelmat/enbuskeveitolasalminen/uutiset/artikkeli/jari-sillanpaa-kommentoi-rattijuopumustuomiotaan-ma-en-perhana-tajunnut-silloin-etta-huumejutuissa-on-nollatoleranssi/6840012#gs.JZV9lz0

      " Mä en perhana tajunnut silloin, vaikka tämä kuulostaa selittelyltä, mä en tajunnut – koska mä olin ihan selkofiiliksessä, vaikka olin ottanut muutaman henkäyksen (metamfetamiinia) – että oli ihan nollatoleranssi huumejutuissa."

      Sehän oli ajellut vähän miten sattuu ja siksi pysäytettiin. Aina varmaan nuo rattijuopot ja muut on olevinaan selkofiiliksissä eikä niitä huolestuta telooko ne jonkun, ainoastaan kiinnijääminen huolestuttaa."


      Sitten tuosta "avoimuudesta", ei yllättänyt yhtään kun mitä olisi muka ollut vaihtoehtona? yrittää kierrellä, kaarrella ja kiemurrella ja saada kansan vihat niskaan? Ei vaan ehdottomastri parempi taktiikka on myöntää "avoimesti" ongelmansa antaa tassua ja kierähtää selälleen rapsuitettavaksi niin kyllä kansa antaa anteeksi, nänihän mm. louhimiehenkin kohdalla on jo melkein käynyt. Jarska vetäisi tötsyt, otti mediakonsultin neuvot onkeensa jäa lähti haastatteluun. Ainoa moka tuli sitten vasta siinä lopun murtumisessa, Jos ei sitä olisi tullut olisi kesän keikat ollut pelastettu, keikkajärjestäjät olisi nähneret että ihan hyvinhän tuo vetää ja kun ilmainen mainoskampanjakin tuli nyt niin olisi ollut kalenteri täynnä kohta kesäksi. Se haasttattelun loppu vaan meni nyt niin että eivät ihan uskalla ehkä luottaa esiintymiskuntoon.

      • Voisin ihan kuvitella että siinä missä ämpärillisen väkevää alkoholia juonut suomimies kuvittelee ettei kukaan huomaa hänen humalatilaansa, myös narkomaani pitää itseään selvänä. Juonut kuitenkin älyää että rutiininomaiseen puhallusratsiaan ajaminen vie kortin, narkomaani voi ajatella että puhallusratsia on ok.

        Sillanpää ei myöntänyt avoimesti ongelmaansa, Sillanpää myönsi avoimesti ettei hänellä ole ongelmaa.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Voisin ihan kuvitella että siinä missä ämpärillisen väkevää alkoholia juonut suomimies kuvittelee ettei kukaan huomaa hänen humalatilaansa, myös narkomaani pitää itseään selvänä. Juonut kuitenkin älyää että rutiininomaiseen puhallusratsiaan ajaminen vie kortin, narkomaani voi ajatella että puhallusratsia on ok.

        Sillanpää ei myöntänyt avoimesti ongelmaansa, Sillanpää myönsi avoimesti ettei hänellä ole ongelmaa.

        Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa.

        Totta, mutta kuitenkaan ei kiistänyt sillätavalla että siitä jäisi kansalle kiertelyn maku suuhun, varmaan olisi kyllä vielä paremmin toiminut jos olisi ollut muka älyttömän pahoillaan ja aikonut taas hakea apua ongelmaansa mutta sehän tuli jo sen rattikäryn jälkeen, olisi saattanut alkaa kuulostamaan vanhalta levyltä ja sitäkautta kääntynyt jarskaa vastaan. Epäilemättä valittu taktiikka oli tähän tilanteeseen kuitenkin hyvä ja jos ei käytetty media-ammattilaisen apua linjan valintaan täytyy arvostaa Sillanpään itsensä älykkyyttä taktiikan valinnassa.

        I


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa.

        Totta, mutta kuitenkaan ei kiistänyt sillätavalla että siitä jäisi kansalle kiertelyn maku suuhun, varmaan olisi kyllä vielä paremmin toiminut jos olisi ollut muka älyttömän pahoillaan ja aikonut taas hakea apua ongelmaansa mutta sehän tuli jo sen rattikäryn jälkeen, olisi saattanut alkaa kuulostamaan vanhalta levyltä ja sitäkautta kääntynyt jarskaa vastaan. Epäilemättä valittu taktiikka oli tähän tilanteeseen kuitenkin hyvä ja jos ei käytetty media-ammattilaisen apua linjan valintaan täytyy arvostaa Sillanpään itsensä älykkyyttä taktiikan valinnassa.

        I

        "Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa."

        -Varmasti ihan identtinen tilanne.

        En usko että media-ammattilainen oli ainakaan päättänyt tapaa jolla tullaan ulos, mutta en olisi yllättynyt jos Sillanpää olisi kysynyt ammattilaisen mielipidettä siitä mitä riskejä tuohon avautumiseen voisi liittyä.

        Minun arvioni mukaan Sillanpää puhui ainakin pääpiirteissään täysin rehellisesti. Hän käyttää huumeita, ei koe asiaa tällä hetkellä ongelmaksi eikä pidä itseään myöskään tilivelvollisena teoistaan. Noin ajattelee narkomaani jolla on varaa paheeseensa, parisuhde ei kärsi, ja kuntokin on toistaiseksi ok.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        "Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa."

        -Varmasti ihan identtinen tilanne.

        En usko että media-ammattilainen oli ainakaan päättänyt tapaa jolla tullaan ulos, mutta en olisi yllättynyt jos Sillanpää olisi kysynyt ammattilaisen mielipidettä siitä mitä riskejä tuohon avautumiseen voisi liittyä.

        Minun arvioni mukaan Sillanpää puhui ainakin pääpiirteissään täysin rehellisesti. Hän käyttää huumeita, ei koe asiaa tällä hetkellä ongelmaksi eikä pidä itseään myöskään tilivelvollisena teoistaan. Noin ajattelee narkomaani jolla on varaa paheeseensa, parisuhde ei kärsi, ja kuntokin on toistaiseksi ok.

        Kunto ei kyllä ole ok, tyyppi on pöhöttynyt, turpea ja hikoilee kuin niagara. Kyllä sillä joku sisäelin kohta sanoo poks.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Kunto ei kyllä ole ok, tyyppi on pöhöttynyt, turpea ja hikoilee kuin niagara. Kyllä sillä joku sisäelin kohta sanoo poks.

        On miehellä ollut varmasti parempiakin hetkiä, en epäile sitä.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        On miehellä ollut varmasti parempiakin hetkiä, en epäile sitä.

        On taatusti niin. Riutumaanhan ne rupee joiden kroppa lakkaa pelaamasta.


      • javist
        Harmaaritari kirjoitti:

        Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa.

        Totta, mutta kuitenkaan ei kiistänyt sillätavalla että siitä jäisi kansalle kiertelyn maku suuhun, varmaan olisi kyllä vielä paremmin toiminut jos olisi ollut muka älyttömän pahoillaan ja aikonut taas hakea apua ongelmaansa mutta sehän tuli jo sen rattikäryn jälkeen, olisi saattanut alkaa kuulostamaan vanhalta levyltä ja sitäkautta kääntynyt jarskaa vastaan. Epäilemättä valittu taktiikka oli tähän tilanteeseen kuitenkin hyvä ja jos ei käytetty media-ammattilaisen apua linjan valintaan täytyy arvostaa Sillanpään itsensä älykkyyttä taktiikan valinnassa.

        I

        "Noinhan se varmaan on, harkintakyky pettää, vähän vastaava tilanne kuin naisilla euforiatilassa jännämiesten kanssa."

        Ja miehillä seksikkäiden misujen kanssa.


    • aa_313

      Eniten ärsytti enbusken tarkoituksellinen ja vittumainen tapa grillata haastateltavaa. Empaattisuuden ele häneltä nähtiin vasta siltsun purskahdettua itskuun.

      • Onhan tuossa Enbuskessa vähän sellaista moralistia, se tekee noista haastatteluista ehkä hieman pinnallisia.

        Maarit Tastula olisi saanut tuosta paljon enemmän irti.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Onhan tuossa Enbuskessa vähän sellaista moralistia, se tekee noista haastatteluista ehkä hieman pinnallisia.

        Maarit Tastula olisi saanut tuosta paljon enemmän irti.

        Enpaska on samaa sarjaa veitolan kanssa. mukasuvaitsevainen mulkku joka tahtoo viedä asioita itsensä tahtomaan suuntaan, jos niin ei käy yrittää kärkkäällä tyylillä kääntää suunnan eikä anna haastateltavan puhua loppuun. Hyvä haastattelija antaa sen haastateltavan kertoa asiansa ja sitten ottaa kantaa, ei omasta näkökulmasta vaan kansan eli katsojien jos ottaa. Kärkkäys haastattelijalta on hyvä asia jos haastateltava ei muuten tahdo avautua mutta jos puhetta tulee miksi se pitää jatkuvasti keskeyttää?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Enpaska on samaa sarjaa veitolan kanssa. mukasuvaitsevainen mulkku joka tahtoo viedä asioita itsensä tahtomaan suuntaan, jos niin ei käy yrittää kärkkäällä tyylillä kääntää suunnan eikä anna haastateltavan puhua loppuun. Hyvä haastattelija antaa sen haastateltavan kertoa asiansa ja sitten ottaa kantaa, ei omasta näkökulmasta vaan kansan eli katsojien jos ottaa. Kärkkäys haastattelijalta on hyvä asia jos haastateltava ei muuten tahdo avautua mutta jos puhetta tulee miksi se pitää jatkuvasti keskeyttää?

        Enbuske tekee pikahaastatteluja, ja hyvä niin sillä hän ei kykenisi tekemään syvähaastatteluja.


    • Suomen_perinnehuume

      Suomalaishiihtäjien arvellaan käyttäneen pervitiiniä jo 1930-luvun hiihtokilpailuissa.

      Höökipilleriä poskeen ja menox.

      "Historia

      Metamfetamiini syntetisoitiin ensimmäisen kerran Japanissa vuonna 1893. Toisen maailmansodan aikana sekä liittoutuneet että akselivallat jakoivat metamfetamiinia sotilailleen. Saksassa valmistetun metamfetamiinin tunnetuin tuotemerkki oli Pervitin, jonka vuoksi ainetta kutsuttiin Suomessa nimellä pervitiini. Rintamasotilaat kutsuivat ainetta ”höökipilleriksi”.

      Myöhemmin aineen syntetisoi Temmlerin lääketehtaalle työskennellyt kemisti Berliinissä 1934 ja pervitiini-nimitys vakiintui tuolloin käyttöön tuotemerkistä. Lääke kaupallistettiin pian ja sitä markkinoitiin samoin kuin Yhdysvalloissa valmistettua bentsedriiniä. Pervitin-piristettä käyttivät muun muassa kuorma-autonkuljettajat, kotirouvat, urheilijat ja opiskelijat. Lääkkeeksi sitä määräsivät psykiatrit ja psykoterapeutit. Saksan armeija koekäytti pervitiiniä sodankäynnin apuna Saksan hyökätessä Puolaan 1. syyskuuta 1939. Pian sitä jaettiin yleisesti sotatoimissa ja stressitilanteissa oleville sotilaille ja upseereille kuten valiojoukoille ja lentäjille. Wehrmachtille ja Luftwaffelle toimitettiin vuoden 1940 huhtikuusta heinäkuuhun yli 35 miljoonaa tablettia pervitiiniä ja siitä lääkeyritys Knollin valmistamaa versiota Isophania. Adolf Hitler käytti pervitiiniä piristeenä varsinkin sodan aikana ja vuodesta 1942 yleensä päivittäin.

      Jatkosodan aikana Suomessa olleet saksalaisjoukot käyttivät yleisesti pervitiiniä, esimerkiksi XIX armeijakunnan komentaja vuosina 1942–1943, Ferdinand Schörner käytti ainetta jatkuvasti suurissa määrin. Pervitiiniä jaettiin myös muun muassa suomalaisille kaukopartiomiehille ja lentäjille. Sitä käytettiin myös kenttäsairaalassa lääkäreiden piristeenä."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Metamfetamiini

      • 654

        "Suomalaishiihtäjien arvellaan käyttäneen pervitiiniä jo 1930-luvun hiihtokilpailuissa."
        Arvellaan ilman todisteita asiasta.


    • Totuus-

      Katsoin myös sen haastattelun. Melkoinen äijä kun myönsi suoraan. Ihmettelen vaan että noin puhuu julkisuudessa. Kun menee thaimaahan ja se jää kiinni kun ostaa sieltä huumeita niin se on 25 vuotta häkkiä eikä sieltä pääse pois puhumalla. Kyllä ne thaimaan viranomaiset on saanut tietoon jollain tavalla että sillanpää voipi ostaa sieltä huumeita. No jännämiehet on tyhmiä ja jossain vaiheessa käry käy. Jäämme odottelemaan siitä uutisia. Suomessa selvii sakoilla tuosta.

      • Lahjomalla selviää.


      • 654
        Wwuwuw kirjoitti:

        Lahjomalla selviää.

        Niin. Eiköhän siltsu ollut tuohon varautunut riittävillä käteisvaroilla.


    • Metamfetamiini on köyhän miehen kokkelia.

      Tai näin olen jossain kuullut.

      • Hinnan vai vaikutuksen osalta?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Hinnan vai vaikutuksen osalta?

        Olettaisin että sekä että.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Olettaisin että sekä että.

        Tavallaan säälittävää jos suuri kansantaiteilija käyttää halpoja korvikkeita. Sama kuin jos Olavi Virta olisi sotkeentunut keskiolueen.


      • .. Mitäs kaikkia kokkeleita sä olet elämäsi aikana kokeillut ja testaillut?.. ;P

        .. Vastaa rehellisesti.. ;D



      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mitäs kaikkia kokkeleita sä olet elämäsi aikana kokeillut ja testaillut?.. ;P

        .. Vastaa rehellisesti.. ;D

        Ai mä?

        Pilveä. Jaa ja nuorena myös amfetamiinia, join lasista. En huomannut mitään.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai mä?

        Pilveä. Jaa ja nuorena myös amfetamiinia, join lasista. En huomannut mitään.

        Paitsi että piristyin. Sen muistan. Oli taas vauhti päällä.


      • Töötit

      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai mä?

        Pilveä. Jaa ja nuorena myös amfetamiinia, join lasista. En huomannut mitään.

        .. Mä vähän aavistelinkin, että sulla on varmaan jotain "historiaa" näissä(kin) asioissa.. ;P

        .. Noh, on mutkin huumattu ainakin kerran.. Sairaalassa.. ;(.. Ainakin Opiaateilla.. ;P

        .. Niin ja joskus jossain Alku Illan vietossa "jotkut" vetelivät siihen malliin KannabisTuotetta, että taisin saada itsekin siitä osakseni hieman, kun kaikki räppänät olivat asunnosta suljettuna, ettei naapurit vaan haista.. ;D.. Tosin.. En jaksanut just sen takia olla siellä kuin hetken ja siitäkin ajasta suurimmaksi osin vietin parvekkeella Hapekkaammassa Ilmassa.. Siltikin Hampun maku&tuoksu kyllä tuntui vieläkin aamullakin.. ;P

        Noi Huumaajat on kyllä niin Persiist, kuin olla ja voi.. Siis noi "PaukunTerästäjät" ymv.. Pitäis vedellä TruPiin ja kunnolla.. Mut eihän ne KusPiät siitä(kään) mitään oppis, kuin ehkä ihan pikkaisen varovaisemmaksi.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Mä vähän aavistelinkin, että sulla on varmaan jotain "historiaa" näissä(kin) asioissa.. ;P

        .. Noh, on mutkin huumattu ainakin kerran.. Sairaalassa.. ;(.. Ainakin Opiaateilla.. ;P

        .. Niin ja joskus jossain Alku Illan vietossa "jotkut" vetelivät siihen malliin KannabisTuotetta, että taisin saada itsekin siitä osakseni hieman, kun kaikki räppänät olivat asunnosta suljettuna, ettei naapurit vaan haista.. ;D.. Tosin.. En jaksanut just sen takia olla siellä kuin hetken ja siitäkin ajasta suurimmaksi osin vietin parvekkeella Hapekkaammassa Ilmassa.. Siltikin Hampun maku&tuoksu kyllä tuntui vieläkin aamullakin.. ;P

        Noi Huumaajat on kyllä niin Persiist, kuin olla ja voi.. Siis noi "PaukunTerästäjät" ymv.. Pitäis vedellä TruPiin ja kunnolla.. Mut eihän ne KusPiät siitä(kään) mitään oppis, kuin ehkä ihan pikkaisen varovaisemmaksi.. ;P

        Ei, kun ei se mikään drinkin salaterästys ollut, kyllä mä siitä tiesin. Tarkoitin että en huomannut vaikutusta, muuta kuin siis sen, että känniväsymys katosi.

        Miten niin arvasit..Et sä mitään arvannut...

        Kovin huume on mun kokemuksen mukaan kuningas alkoholi. Tiedä sitten keisareista, tsaareista sun muista pingviineistä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei, kun ei se mikään drinkin salaterästys ollut, kyllä mä siitä tiesin. Tarkoitin että en huomannut vaikutusta, muuta kuin siis sen, että känniväsymys katosi.

        Miten niin arvasit..Et sä mitään arvannut...

        Kovin huume on mun kokemuksen mukaan kuningas alkoholi. Tiedä sitten keisareista, tsaareista sun muista pingviineistä.

        .. Kyllä mä "jostain" syystä paljon (tahtomattanikin) "arvailen" kaikenlaista "oikein".. Jos en sitten syyllisty SiniSilmäSyndrooman aiheuttamaan ItsePetokseen.. Mut.. Se tuntuisi olevan nykyään aika hyvin hallinnassa.. Nyt kun sen(kin) ilmiön tiedostaa ja tunnistaa sen vaikutukset jne.. ;P

        "Kovin huume on mun kokemuksen mukaan kuningas alkoholi."

        .. Juuri tuollaisia kaikki HjuumeVeikot aina Laukoilee.. ;D


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kyllä mä "jostain" syystä paljon (tahtomattanikin) "arvailen" kaikenlaista "oikein".. Jos en sitten syyllisty SiniSilmäSyndrooman aiheuttamaan ItsePetokseen.. Mut.. Se tuntuisi olevan nykyään aika hyvin hallinnassa.. Nyt kun sen(kin) ilmiön tiedostaa ja tunnistaa sen vaikutukset jne.. ;P

        "Kovin huume on mun kokemuksen mukaan kuningas alkoholi."

        .. Juuri tuollaisia kaikki HjuumeVeikot aina Laukoilee.. ;D

        Ai, no sähän se sitten tiedät mitä ne veikot laukoo..


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kyllä mä "jostain" syystä paljon (tahtomattanikin) "arvailen" kaikenlaista "oikein".. Jos en sitten syyllisty SiniSilmäSyndrooman aiheuttamaan ItsePetokseen.. Mut.. Se tuntuisi olevan nykyään aika hyvin hallinnassa.. Nyt kun sen(kin) ilmiön tiedostaa ja tunnistaa sen vaikutukset jne.. ;P

        "Kovin huume on mun kokemuksen mukaan kuningas alkoholi."

        .. Juuri tuollaisia kaikki HjuumeVeikot aina Laukoilee.. ;D

        Toisessa ketjussa lobbasit suklaatia, täällä alkoholia. Mitä seuraavaksi?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ai, no sähän se sitten tiedät mitä ne veikot laukoo..

        .. Noh, Ei kai se nyt mun vika ole, että ne(kin) on monesti niin StereoTyyppisiä Tapauksia.. ;D


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Toisessa ketjussa lobbasit suklaatia, täällä alkoholia. Mitä seuraavaksi?

        .. DeJavu.. Sun Aatteet, Ei ol Mun Vaatteet.. =)


      • EdesUnissa
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Hinnan vai vaikutuksen osalta?

        Laatu ja hinta. Sitä voi tehdä autotallissa lukion kemian oppimäärällä. Yleinen tuote USAn etelävaltioissa joissa autotallit ja keittelijät poksahtelevat. Valmistuksessa käytetään muistaakseni rikkihappoa ja siitä erittyy vetyä. Se pamahtaa helposti.


    • Satulinna oi my beibi kaduilla tuulee. Jep. Se on kuten kuka tahansa juoppo, tietää olevansa mutta ei se ongelma hänelle ole.

      Ehkä otin, ehkä en ja kippis.

      Yleisön asenne vähän itkettää.

      • "Yleisön asenne vähän itkettää."


        -Meinasitko studioyleisöä ohjelmassa?


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        "Yleisön asenne vähän itkettää."


        -Meinasitko studioyleisöä ohjelmassa?

        Faneja yms.populaa, jotka paasaa hänelle.

        Vieroitushoitoyksikössä joskus Lahdessa, mikä on ko.tyyppien "parantola", tuli noita tyyppejä nähtyä. Krokotiilinkyyneleitä sanon minä.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Faneja yms.populaa, jotka paasaa hänelle.

        Vieroitushoitoyksikössä joskus Lahdessa, mikä on ko.tyyppien "parantola", tuli noita tyyppejä nähtyä. Krokotiilinkyyneleitä sanon minä.

        Siis itsesäälin kyyneleitä.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Faneja yms.populaa, jotka paasaa hänelle.

        Vieroitushoitoyksikössä joskus Lahdessa, mikä on ko.tyyppien "parantola", tuli noita tyyppejä nähtyä. Krokotiilinkyyneleitä sanon minä.

        Sillanpää kyllä sanoi suoraan tuossa ohjelmassa ettei hän pidä aineiden käyttöään minään ongelmana eikä hän koe olevansa tilivelvollinen kenellekään. Tavallaan ne muutamat krokotiilinkyyneleet tuli vasta siinä kohtaa kun hän puhui siitä että haluaisi että häneen luotettaisiin edelleen artistina joka hoitaa velvoitteensa.

        Sillanpää tai hänen yleisönsä ei ole mulle tuttuja, mutta studioyleisö tuossa EVS-showssa oli erikoisessa mielentilassa. Jengihän nauroi ja aplodeerasi kun Sillanpää kertoili rempseästi huumeiden käytöstään, tuosta jäi kuva siitä että he pitivät juttua hauskana.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Sillanpää kyllä sanoi suoraan tuossa ohjelmassa ettei hän pidä aineiden käyttöään minään ongelmana eikä hän koe olevansa tilivelvollinen kenellekään. Tavallaan ne muutamat krokotiilinkyyneleet tuli vasta siinä kohtaa kun hän puhui siitä että haluaisi että häneen luotettaisiin edelleen artistina joka hoitaa velvoitteensa.

        Sillanpää tai hänen yleisönsä ei ole mulle tuttuja, mutta studioyleisö tuossa EVS-showssa oli erikoisessa mielentilassa. Jengihän nauroi ja aplodeerasi kun Sillanpää kertoili rempseästi huumeiden käytöstään, tuosta jäi kuva siitä että he pitivät juttua hauskana.

        Noniin nimenomaan noin. Hän kokee, että nää paasaajat ei luota häneen ja se vähän loukkaa. Herra kun itse uskoo olevansa tilanteen tasalla tai ehkä yläpuolella jopa.

        Juuri näinhän ne addiktit reagoi. Loukkaa, kun ei uskota miehen olevan ok kaikesta huolimatta. Mitäs se nyt jos vähän huumeissa tai viinoissa höyryää.

        Ihminen tulee itelleen sokeeks. Monilla tulee sellainen ylivoimaisuuden tunne, että he voivat kokea olevansa enemmän kun ennen ja täysin handlaavansa kaiken. Muut vaan hössöttää ja härnää epäluottamuksella.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Noniin nimenomaan noin. Hän kokee, että nää paasaajat ei luota häneen ja se vähän loukkaa. Herra kun itse uskoo olevansa tilanteen tasalla tai ehkä yläpuolella jopa.

        Juuri näinhän ne addiktit reagoi. Loukkaa, kun ei uskota miehen olevan ok kaikesta huolimatta. Mitäs se nyt jos vähän huumeissa tai viinoissa höyryää.

        Ihminen tulee itelleen sokeeks. Monilla tulee sellainen ylivoimaisuuden tunne, että he voivat kokea olevansa enemmän kun ennen ja täysin handlaavansa kaiken. Muut vaan hössöttää ja härnää epäluottamuksella.

        Ja noi naurakat taitaa nauraa jännittyneisyyttään. Erikoinen tilanne, ristiriitainen ihmisten ihailema laulaja, kummassa kusessa ja ei oikeen tiedetä itkeekö vai nauraa. Ihmiset valitsee nauramisen, kun ne on hämillään ja koittaa olla korrekteja.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Noniin nimenomaan noin. Hän kokee, että nää paasaajat ei luota häneen ja se vähän loukkaa. Herra kun itse uskoo olevansa tilanteen tasalla tai ehkä yläpuolella jopa.

        Juuri näinhän ne addiktit reagoi. Loukkaa, kun ei uskota miehen olevan ok kaikesta huolimatta. Mitäs se nyt jos vähän huumeissa tai viinoissa höyryää.

        Ihminen tulee itelleen sokeeks. Monilla tulee sellainen ylivoimaisuuden tunne, että he voivat kokea olevansa enemmän kun ennen ja täysin handlaavansa kaiken. Muut vaan hössöttää ja härnää epäluottamuksella.

        Juuri tuota meinaankin. Sillanpää on narkomaani, ajattelee kuin narkomaani, ja päätti nyt myös puhua narkomaanin näkökulmasta. Hän ei edes vaivautunut vetoamaan muiden sääliin ja "rukoillut" armahdusta, hän oli narkomaani sellaisena kuin narkomaani on paljaimmillaan.

        Se oli mielestäni aika raju ulostulo, edes yhteisön asettama paine saanut miestä selittelemään asioita.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Ja noi naurakat taitaa nauraa jännittyneisyyttään. Erikoinen tilanne, ristiriitainen ihmisten ihailema laulaja, kummassa kusessa ja ei oikeen tiedetä itkeekö vai nauraa. Ihmiset valitsee nauramisen, kun ne on hämillään ja koittaa olla korrekteja.

        Tuosta haastattelusta sai kuvan siitä että Sillanpää sai aika hyvän kontaktin yleisöön. Sillanpää piti hiljaisia hetkiä puhuessaan aina kun yleisö hihitteli, hän katsoi studioyleisöön lähes enemmän kuin haastattelijaansa, hän selkeästi luki yleisöä ja uskon että hän jopa rohkaistui puhumaan avoimemmin yleisön antaman palautteen pohjalta.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Juuri tuota meinaankin. Sillanpää on narkomaani, ajattelee kuin narkomaani, ja päätti nyt myös puhua narkomaanin näkökulmasta. Hän ei edes vaivautunut vetoamaan muiden sääliin ja "rukoillut" armahdusta, hän oli narkomaani sellaisena kuin narkomaani on paljaimmillaan.

        Se oli mielestäni aika raju ulostulo, edes yhteisön asettama paine saanut miestä selittelemään asioita.

        Se on nyt siinä jamassa, kun on otettava homma haltuun ja hän osaa yleisöä käsitellä. Eihän se muuten olis niin menestynytkään, jos pelisilmä puuttus. Ja ei tietäis mikä vetoo ihmisiin. :)

        Ja ehkäpä hän ajattelee, että kun hän on vakuuttava ja avoin, homma saa jatkua ja ihmiset ei menetä uskoaan ja toivoaan. Tukijoukkoja on. Sinällään ihan sivistynyt tapa...mutta läpinäkyvä.

        Se itku tulee just siinä kohtaa, taas kun pitäs ottaa vastaan vierotushoito tms. ehdotuksia ja ihmiset peruu keikkoja eikä luota hänen toiminta- ja harkintakykyyn. Kolaus itsetunnolle. Egolle.

        Spekuloin. Hän voi jopa jossain kohtaa nöyrtyä ottamaan vieroitushoito ehdotuksia ystäviltä vastaan tai näyttävästi julkisuudessa avaa siitä jossain kohtaa puheenaiheen itse. Miten nyt pelaa sitten peliään, mutta ei se iha helpolla tota tuu loppuun saamaan. Tulemme lukemaan vielä monet lööpit kuinka hän on löytänyt ties minkä ja koittaa parantua, ellei hautajaiset tule sitä ennen...käy joku kelju floppi. Nykäs tyylin jojoilua...lopetin juomisen ja v*ttu nääh en lopettanutkaan.

        Monet rapajuopot tekee samaa, on ja off...lähentyy ja loitontuu, tuuliviirinä heijaa riippuvuutensa ja ihmisten välillä.

        Mun yksi exä oli just oiva esimerkki siitä mitä päihderiippuvainen sooloilee. Se on nyt kuollut, ei päässyt useista vieroitushoidoista huolimatta alkoholista ja lääkkeistä eroon. Terveys meni ja kivulias loppu.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Se on nyt siinä jamassa, kun on otettava homma haltuun ja hän osaa yleisöä käsitellä. Eihän se muuten olis niin menestynytkään, jos pelisilmä puuttus. Ja ei tietäis mikä vetoo ihmisiin. :)

        Ja ehkäpä hän ajattelee, että kun hän on vakuuttava ja avoin, homma saa jatkua ja ihmiset ei menetä uskoaan ja toivoaan. Tukijoukkoja on. Sinällään ihan sivistynyt tapa...mutta läpinäkyvä.

        Se itku tulee just siinä kohtaa, taas kun pitäs ottaa vastaan vierotushoito tms. ehdotuksia ja ihmiset peruu keikkoja eikä luota hänen toiminta- ja harkintakykyyn. Kolaus itsetunnolle. Egolle.

        Spekuloin. Hän voi jopa jossain kohtaa nöyrtyä ottamaan vieroitushoito ehdotuksia ystäviltä vastaan tai näyttävästi julkisuudessa avaa siitä jossain kohtaa puheenaiheen itse. Miten nyt pelaa sitten peliään, mutta ei se iha helpolla tota tuu loppuun saamaan. Tulemme lukemaan vielä monet lööpit kuinka hän on löytänyt ties minkä ja koittaa parantua, ellei hautajaiset tule sitä ennen...käy joku kelju floppi. Nykäs tyylin jojoilua...lopetin juomisen ja v*ttu nääh en lopettanutkaan.

        Monet rapajuopot tekee samaa, on ja off...lähentyy ja loitontuu, tuuliviirinä heijaa riippuvuutensa ja ihmisten välillä.

        Mun yksi exä oli just oiva esimerkki siitä mitä päihderiippuvainen sooloilee. Se on nyt kuollut, ei päässyt useista vieroitushoidoista huolimatta alkoholista ja lääkkeistä eroon. Terveys meni ja kivulias loppu.

        Olipa ihminen sitten juoppo, narkomaani, peliriippuvainen, seksiriippuvainen tai mikä tahansa addikti, niin ei tuo askartelu oman mielenkiintonsa parissa ole hänelle ongelma. Ongelma syntyy siinä vaiheessa kun tuo addiktio synnyttää riittävästi haasteita muilla elämän osa-alueilla.

        Silloin kun riippuvuus vie rahat, terveyden, työpaikan, parisuhteen, yleensäkin ihmissuhteet jne jne, silloin ihminen näkee ongelmansa. Addiktoitunut ihminen tunnustaa ongelmansa vain siinä tapauksessa jos hän näkee ajautuneensa "harrasteensa" johdosta umpikujaan.

        Me ulkopuolelta näemme nuo "harrasteet" ongelmana, riippuvaiselle ongelma on "harrasteiden" negatiiviset seuraukset. Se on oikeastaan tavallisen "kansan" ja riippuvaisen välinen ero. Sillanpää ei ole umpikujassa, hän kokee että elämä on hänen käsissään.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        Olipa ihminen sitten juoppo, narkomaani, peliriippuvainen, seksiriippuvainen tai mikä tahansa addikti, niin ei tuo askartelu oman mielenkiintonsa parissa ole hänelle ongelma. Ongelma syntyy siinä vaiheessa kun tuo addiktio synnyttää riittävästi haasteita muilla elämän osa-alueilla.

        Silloin kun riippuvuus vie rahat, terveyden, työpaikan, parisuhteen, yleensäkin ihmissuhteet jne jne, silloin ihminen näkee ongelmansa. Addiktoitunut ihminen tunnustaa ongelmansa vain siinä tapauksessa jos hän näkee ajautuneensa "harrasteensa" johdosta umpikujaan.

        Me ulkopuolelta näemme nuo "harrasteet" ongelmana, riippuvaiselle ongelma on "harrasteiden" negatiiviset seuraukset. Se on oikeastaan tavallisen "kansan" ja riippuvaisen välinen ero. Sillanpää ei ole umpikujassa, hän kokee että elämä on hänen käsissään.

        Jep, näin tekee.

        "Silloin kun riippuvuus vie rahat, terveyden, työpaikan, parisuhteen, yleensäkin ihmissuhteet jne jne, silloin ihminen näkee ongelmansa. Addiktoitunut ihminen tunnustaa ongelmansa vain siinä tapauksessa jos hän näkee ajautuneensa "harrasteensa" johdosta umpikujaan."

        - Jep ja tässäkin kohtaa vielä, kun työt ja ihmiset kaikkoo, rahat loppuu jne. moni käpertyy itsesääliin ja uppoaa syvemmälle kuiluunsa. Tunnustaa joo, mutta ei vielä välttämättä tee siirtoa muuttaa mitään. Voi tulla ajatus, että meni mikä meni...uhmallaan jatkaa ja näyttää olevansa riippumaton muista. Vähän kuin paskat minä teistä ja laulu soi.

        Se kolaus voi tulla sitten joku kerta, kun ne rillumareit tai siellä harrastelijoiden piirissä ajautuu törmäyskurssille.

        Sitten tulee se totaali yksinjäämisen pelko ehkä mukaan. Ja että tää on ihan paskaa, mähän oon aivan kusessa jne.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Jep, näin tekee.

        "Silloin kun riippuvuus vie rahat, terveyden, työpaikan, parisuhteen, yleensäkin ihmissuhteet jne jne, silloin ihminen näkee ongelmansa. Addiktoitunut ihminen tunnustaa ongelmansa vain siinä tapauksessa jos hän näkee ajautuneensa "harrasteensa" johdosta umpikujaan."

        - Jep ja tässäkin kohtaa vielä, kun työt ja ihmiset kaikkoo, rahat loppuu jne. moni käpertyy itsesääliin ja uppoaa syvemmälle kuiluunsa. Tunnustaa joo, mutta ei vielä välttämättä tee siirtoa muuttaa mitään. Voi tulla ajatus, että meni mikä meni...uhmallaan jatkaa ja näyttää olevansa riippumaton muista. Vähän kuin paskat minä teistä ja laulu soi.

        Se kolaus voi tulla sitten joku kerta, kun ne rillumareit tai siellä harrastelijoiden piirissä ajautuu törmäyskurssille.

        Sitten tulee se totaali yksinjäämisen pelko ehkä mukaan. Ja että tää on ihan paskaa, mähän oon aivan kusessa jne.

        " Jep ja tässäkin kohtaa vielä, kun työt ja ihmiset kaikkoo, rahat loppuu jne. moni käpertyy itsesääliin ja uppoaa syvemmälle kuiluunsa. Tunnustaa joo, mutta ei vielä välttämättä tee siirtoa muuttaa mitään. Voi tulla ajatus, että meni mikä meni...uhmallaan jatkaa ja näyttää olevansa riippumaton muista. Vähän kuin paskat minä teistä ja laulu soi."

        -Tyypillisestihän riippuvuuteen ajautunut ihminen tarvitsee sen pohjakosketuksen tunnustaakseen ongelmansa. Juopolle ja narkomaanille pohjakosketus voi olla kokemus kuolevaisuudesta, ei se että esim. rahatilanne ei väliaikaisesti mahdollista soitannan jatkumisen.

        Pohjakosketuksen tulee olla kyllin voimakas jotta se saisi ihmisen nöyrtymään, sillä ilman nöyryyttä ihminen ei muista ongelmaansa sillä hetkellä kun nautintoaineita on taas ulottuvilla.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        " Jep ja tässäkin kohtaa vielä, kun työt ja ihmiset kaikkoo, rahat loppuu jne. moni käpertyy itsesääliin ja uppoaa syvemmälle kuiluunsa. Tunnustaa joo, mutta ei vielä välttämättä tee siirtoa muuttaa mitään. Voi tulla ajatus, että meni mikä meni...uhmallaan jatkaa ja näyttää olevansa riippumaton muista. Vähän kuin paskat minä teistä ja laulu soi."

        -Tyypillisestihän riippuvuuteen ajautunut ihminen tarvitsee sen pohjakosketuksen tunnustaakseen ongelmansa. Juopolle ja narkomaanille pohjakosketus voi olla kokemus kuolevaisuudesta, ei se että esim. rahatilanne ei väliaikaisesti mahdollista soitannan jatkumisen.

        Pohjakosketuksen tulee olla kyllin voimakas jotta se saisi ihmisen nöyrtymään, sillä ilman nöyryyttä ihminen ei muista ongelmaansa sillä hetkellä kun nautintoaineita on taas ulottuvilla.

        Pohjakosketuksen tulee olla kyllin voimakas jotta se saisi ihmisen nöyrtymään, sillä ilman nöyryyttä ihminen ei muista ongelmaansa sillä hetkellä kun nautintoaineita on taas ulottuvilla.


        - Näin juuri. Siltsustakin näkee, että nöyrtyminen on vielä kaukana.


      • Nicitönnä kirjoitti:

        Pohjakosketuksen tulee olla kyllin voimakas jotta se saisi ihmisen nöyrtymään, sillä ilman nöyryyttä ihminen ei muista ongelmaansa sillä hetkellä kun nautintoaineita on taas ulottuvilla.


        - Näin juuri. Siltsustakin näkee, että nöyrtyminen on vielä kaukana.

        " Näin juuri. Siltsustakin näkee, että nöyrtyminen on vielä kaukana."

        -Kommenttisi tuo minulle ajatuksen siitä, että tuota nöyrtymistä pidetään jotenkin oletusasetuksena. Näin ei mielestäni kuitenkaan ole.

        Ongelmaan herätään vasta kun "harrasteet" tuovat mukanaan riittävästi elämää vaikeuttavia ja rajoittavia elementtejä. Tuokaan ei silti vielä riitä, vaan tarvitaan riittävän vahva pohjakosketus joka säikäyttää.

        En ennusta Sillanpäälle mukavaa loppuelämää, mutta on täysin mahdollista että mies lasketaan maan poveen näkemättä hänen nöyrtymistään.


      • A.Palstamäki kirjoitti:

        " Näin juuri. Siltsustakin näkee, että nöyrtyminen on vielä kaukana."

        -Kommenttisi tuo minulle ajatuksen siitä, että tuota nöyrtymistä pidetään jotenkin oletusasetuksena. Näin ei mielestäni kuitenkaan ole.

        Ongelmaan herätään vasta kun "harrasteet" tuovat mukanaan riittävästi elämää vaikeuttavia ja rajoittavia elementtejä. Tuokaan ei silti vielä riitä, vaan tarvitaan riittävän vahva pohjakosketus joka säikäyttää.

        En ennusta Sillanpäälle mukavaa loppuelämää, mutta on täysin mahdollista että mies lasketaan maan poveen näkemättä hänen nöyrtymistään.

        "Kommenttisi tuo minulle ajatuksen siitä, että tuota nöyrtymistä pidetään jotenkin oletusasetuksena. Näin ei mielestäni kuitenkaan ole."

        - Lähinnä toivottavana. Ei oletusasetuksena. Sitä just sivusin tuossa flopissa, että ei ehdi nöyrtyä kun kuolo korjaa, jos oikeen hänen kannaltaan keljusti valitsee. Tiiän tuon nöyrtymisen, kun isäni kohdalla sen näin tapahtuvan. Alkoholi ja juomaseurat jäi ja taas exäni nöyrtymättömyys vei, hän vaan jatkoi ja kuoli. Siinä kuolinvuoteella oli nöyrtyminen kuolemalle.


      • HugePoint

        Itselläni on laajakokemus huumeista ja päihteistä. Aina pysynyt käyttö hallussa ja välillä on monien kuukausien taukoja. Omien kokemuksieni pohjalta alkoholi saa sen pään eniten sekaisin. Itse haastattelusta lähtee iso peukku Sillanpäälle ei nöyristellyt ketään vaan kertoi räikeästi niinkun asiat on. Täälläkin puhutaan että addiktio on sokaissut hänet mutta jos kyseisen aineen käyttö ei häiritse hänen normaalia elämää niin mikä tässä on ongelma? Hän on valinnut toisen päihteen alkoholin tilalle mikä ei hänelle omien sanojensa mukaan sopinut. Kaikkia päihteitä voi käyttää hallitusti oikein ilman että ne häiritsevät normaalia elämää jos elämä ei pyöri pelkästään näiden päihteiden ympärillä. Toivottavasti tämä haastattelu avaa monien ihmisten silmiä huumeiden käyttäjistä niitä on yhteiskunnan jokaisella sektorilla, mutta suomessa huumeet on niin paha tabu ettei näistä uskalleta puhua vaan käyttö salataan viimeiseen asti.


      • HugePoint kirjoitti:

        Itselläni on laajakokemus huumeista ja päihteistä. Aina pysynyt käyttö hallussa ja välillä on monien kuukausien taukoja. Omien kokemuksieni pohjalta alkoholi saa sen pään eniten sekaisin. Itse haastattelusta lähtee iso peukku Sillanpäälle ei nöyristellyt ketään vaan kertoi räikeästi niinkun asiat on. Täälläkin puhutaan että addiktio on sokaissut hänet mutta jos kyseisen aineen käyttö ei häiritse hänen normaalia elämää niin mikä tässä on ongelma? Hän on valinnut toisen päihteen alkoholin tilalle mikä ei hänelle omien sanojensa mukaan sopinut. Kaikkia päihteitä voi käyttää hallitusti oikein ilman että ne häiritsevät normaalia elämää jos elämä ei pyöri pelkästään näiden päihteiden ympärillä. Toivottavasti tämä haastattelu avaa monien ihmisten silmiä huumeiden käyttäjistä niitä on yhteiskunnan jokaisella sektorilla, mutta suomessa huumeet on niin paha tabu ettei näistä uskalleta puhua vaan käyttö salataan viimeiseen asti.

        Päihteissä on silti riskinsä ja addiktoituminen on se ensimmäinen, ellei onnistu ottamaan jo itseltään nirrin pois. No riippuu tietysti päihteestä, ihmisen sietokyvystä käytettävälle aineelle, mutta eiköhän tuo pitkäaikaisessa käytössä jotakin vahinkoa aiheuta. Puhumattakaan jos törttöilee liikenteessä tms. missä vaarantaa itsensä lisäksi muut ihmiset.

        Sikäli uskon, että joku huume voi olla vähemmän paha aine kun alkoholi.


    • Yksinäinen-ätmi

      Tunsin yhden narkkarin. Siihen se kuolikin sitten kun veti liikaa. Suurelta osin se ei ole narkkareilla hallussa. No jari on siinä onnellisessa asemassa että sillä oon varmaan rahaa omasta takaa ettei tarvii ryöstää mummoja saadakseen huumeita mutta lopulta ei siitä mitään hyvää tule. Vankilaan pariksi vuodeksi niin voi päästä huumeista eroon.

      • Semis90

        Onko sinusta silloin tällöin ryyppäävä ihminen alkoholisti? Miksi silloin tällöin huumeita käyttävä ihminen on narkkari? Nyt niitä valoja päälle ja herätys vuoteen 2018! Suurinosa huumeita käyttävistä ihmisistä ei ole mitään rapanarkkeja, jotka näitä mummoja ryöstelee vaan ihan normaaleja töissä käyviä ihmisiä, jotka tykkää nauttia jotain muuta päihdettä alkoholin sijaan. Tuosta vankilaan laittamisesta, nämä ongelma käyttäjät ovat usein syrjäytyneitä ja yhteiskunnan ulkopuolella jo valmiiksi ja haluat syrjäyttää heitä lisää laittamalla häkkiin? Se ei koskaan poista ongelmaa päinvastoin. Narkomaanitkin ovat sairaita ihmisiä jotka ansaitsevat hoitoa kuten alkoholistitkin!


    • Yksinäinen-ätmi

      Oon katsonut ohjelmia perun rajavartijat. Joku yritti salakuljettaa kokaa 16 kiloo ja jäi kiinni. 20 vuotta linnaa perulaisessa vankilassa Ei ole hauskaa elämää. Sitten monet naiset on kuriireja ja ne jää kiiinni niin oho, pääsevät mummona pois linnasta.

    • ohjelmahomoille

      Takahuoneessa enbuske ja siltsu harrastivat villiä anaaliseksiä, näin huhutaan,

    • Kaisanoasaa

      Rehti mies kun tunnusti. Siis sillä sen verran huumeita että riittää 7 vuodeksi. Eikä äijä ole jo linnassa. Tavis huumeveikko olis jo sellissä mutta julkkiksilla omat säännöt. Ei varmaan istu päivääkään linnassa vaikka toinen kerta jo kun jäi kiinni.

      • lihavihatipunen

        Ei kukaan pelkästä huumeiden käytöstä linnaan joudu. Siihen liittyy sitten jo muitakin rikoksia.


      • EdesUnissa
        lihavihatipunen kirjoitti:

        Ei kukaan pelkästä huumeiden käytöstä linnaan joudu. Siihen liittyy sitten jo muitakin rikoksia.

        Tuo on totta. Muistaakseni YLEn toimittaja Jessica Aro jäi kiinni amfetamiinistä eikä istunut vaikka myös syyllistyi välittämiseen. En usko että Sillanpää joutuisi vankilaan pelkästä käytöstä.


    • räsyhinttirumilusbuske

      Enbuske on jotenkin kulahtaneen oloinen hintti vai olenko yksin mielipiteeni kanssa?

      • Enbuske on hetero, mutta kieltämättä miehen olemus näyttää siltä kuin hän olisi jotenkin kulahtanut.


      • hotellihuonetta nainenkin kielenhuoltoa netin hinnat nauhoitella tonnin hetkien luonnehtia talonnekin heti.


      • afffffffffafafafa
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Enbuske on hetero, mutta kieltämättä miehen olemus näyttää siltä kuin hän olisi jotenkin kulahtanut.

        Tämä selvä, kiitos asiallisesta vastauksesta.


      • hmmmmmmmmm
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Enbuske on hetero, mutta kieltämättä miehen olemus näyttää siltä kuin hän olisi jotenkin kulahtanut.

        Vai onko se bi?
        Joku nainenhan sillä aina on kainalossa, mutta huhutaan myös miesten välisestä harrastuksesta hänen kohdallaan.


    • Minusta Siltsu veti ihan hyvin tuon haastattelun.
      Annan pisteet siitä, että ei pyydellyt anteeksi, koska miksi vitussa pitäisi pyydellä anteeksi joltain faneilta..Kaveri käyttää huumetta ja se on kyllä mulle ihan ok, kunhan ei ajeta liikenteessä pieruissa.
      Onhan tuo mukava nähä pidemmällä aikavälillä, et miten tuo kaveriin vaikuttaa..En tiedä millainen hän on aiemmin ollu, mutta vaikutti olevan melko hapuilevaa se vastailu..Vähä niinku olis ollu järki kohmeessa.

      • Narkomaanin rehellinen ulostulo, mitään ei ollut tarkoituskaan peitellä.

        Sanoisin ettei ollut ihan omien kemioiden varassa, jotain oli ehkä napattu haastattelua varten.


      • sdfghjklkjhgfu
        A.Palstamäki kirjoitti:

        Narkomaanin rehellinen ulostulo, mitään ei ollut tarkoituskaan peitellä.

        Sanoisin ettei ollut ihan omien kemioiden varassa, jotain oli ehkä napattu haastattelua varten.

        Ei ollut käytöksessä mitään rehellistä, vaan tyypillistä narkomaanin valehtelua, ei muka tiennyt, kuka oli huumetta laittanut tämän matkalaukkuun, eikä voinut rehellisesti tunnustaa, ettei halua lopettaa aineiden käyttöä. Oli löperön oloinen, jotkut tulkitsevat sen avoimuudeksi ja rehellisyydeksi, mutta Silsa oli pikku pöllyissä haastattelussakin. Äijä ei ymmärrä, että on viimeiset hetket ryhdistäytyä, mutta taitaa se homokumppani, toinen narkomaani vetää aineisiin päin, eikä siksi pääse irti, ainoastaan muutaman vuoden linnatuomio voisi pelastaa. Eiköhän sellainenkin vielä tule.


      • kauankolleetyhdessä
        sdfghjklkjhgfu kirjoitti:

        Ei ollut käytöksessä mitään rehellistä, vaan tyypillistä narkomaanin valehtelua, ei muka tiennyt, kuka oli huumetta laittanut tämän matkalaukkuun, eikä voinut rehellisesti tunnustaa, ettei halua lopettaa aineiden käyttöä. Oli löperön oloinen, jotkut tulkitsevat sen avoimuudeksi ja rehellisyydeksi, mutta Silsa oli pikku pöllyissä haastattelussakin. Äijä ei ymmärrä, että on viimeiset hetket ryhdistäytyä, mutta taitaa se homokumppani, toinen narkomaani vetää aineisiin päin, eikä siksi pääse irti, ainoastaan muutaman vuoden linnatuomio voisi pelastaa. Eiköhän sellainenkin vielä tule.

        Minullekin tuli mieleen se että onko käyttö saanut alkunsa uuden suhteen myötä.


      • CamelBoots
        sdfghjklkjhgfu kirjoitti:

        Ei ollut käytöksessä mitään rehellistä, vaan tyypillistä narkomaanin valehtelua, ei muka tiennyt, kuka oli huumetta laittanut tämän matkalaukkuun, eikä voinut rehellisesti tunnustaa, ettei halua lopettaa aineiden käyttöä. Oli löperön oloinen, jotkut tulkitsevat sen avoimuudeksi ja rehellisyydeksi, mutta Silsa oli pikku pöllyissä haastattelussakin. Äijä ei ymmärrä, että on viimeiset hetket ryhdistäytyä, mutta taitaa se homokumppani, toinen narkomaani vetää aineisiin päin, eikä siksi pääse irti, ainoastaan muutaman vuoden linnatuomio voisi pelastaa. Eiköhän sellainenkin vielä tule.

        Miten niin..Hänhän sanoi hyvin selkeästi ettei aio lopettaa mitään. Sanoi ettei halua lopettaa.
        Itseni yllätti lähinnä tuossa se, että ajattelin hänen olevan ns. näitä vkloppu käyttäjiä, mutta olikin päivittäistä..


      • sdfghjklkjhgfu kirjoitti:

        Ei ollut käytöksessä mitään rehellistä, vaan tyypillistä narkomaanin valehtelua, ei muka tiennyt, kuka oli huumetta laittanut tämän matkalaukkuun, eikä voinut rehellisesti tunnustaa, ettei halua lopettaa aineiden käyttöä. Oli löperön oloinen, jotkut tulkitsevat sen avoimuudeksi ja rehellisyydeksi, mutta Silsa oli pikku pöllyissä haastattelussakin. Äijä ei ymmärrä, että on viimeiset hetket ryhdistäytyä, mutta taitaa se homokumppani, toinen narkomaani vetää aineisiin päin, eikä siksi pääse irti, ainoastaan muutaman vuoden linnatuomio voisi pelastaa. Eiköhän sellainenkin vielä tule.

        Sillanpää on tietenkin rikostutkinnan kohteena ja miestä koskee itsekriminointisuoja siinä missä meitä muitakin. En odota että noista lähtökohdista lörpötellään jotakin josta voisi saada luunappia.

        Sillanpää sanoi hyvin ymmärrettävästi että hän ei koe huumeiden käyttöään ongelmaksi eikä koe olevansa tilivelvollinen asioistaan. Se on narkomaanin rehellinen mielipide.


    • Jaahaapas

      Tuan näki kaikki! Jari on torella kuses ja vänän viä päästi. Toivon, että hakee ammattiauttajat!

    • Kiltti-ja-Kunnollinen

      Kaikki narkkarit sai polttaa elävältä.

      • Kiltti-ja-Kunnollinen

        Kaikki narkkarit saisi polttaa elävältä.


      • piffailee

        Punkinfinland-sivusto kuolisi :(


      • just.jooo
        Kiltti-ja-Kunnollinen kirjoitti:

        Kaikki narkkarit saisi polttaa elävältä.

        No olipa taas kerran "kiltti ja kunnollinen" kommentti, jossa toivotaan kidutudta kanssaihmisille. Tuli kerralla selväksi mitä "kiltteys" tarkoittaa palstan pojille. Jännämiehetkin jäävät toiseksi näille "kilteille", mitä väkivaltaisuuteen tulee.


    • sanonvaan--

      Jari sillanpää kävelee vapaana kun jäi kaksi kertaa kiinni huumeista ja toisen kerran 7 vuoden annostuksen verran. Kaverini käytti kerran huumeita, sillä jotain puol grammaa huumeita ja oli kiinni otettuna 2 kuukautta ja linnassa 6 kuukautta.

    • EiTossaKummallistaOle

      Narkomaani, jolla on addikti ja joka tykkää käyttää... on varmasti vastaansanomista siihen että hänen lempiharrastustaan tahdotaan kritisoida....
      Ja ihan saman voi sanoa alkoholista, kyllä sitä puhutaan että olisi mukava rajoittaa juomista muttei siihen ryhdytä varsinkaan silloin kun menee hermot ja alkaa vieroitusoireet....

    • tietääköjoku

      Minkä pituisia tuomioita saa huumerikoksista? Voiko Suomessa saada 8 vuotta?
      Yks tyyppi vain istuu linnassa noin pitkää kakkua. Taposta hän ei istu, ja minä olen ihmetellyt mistä muusta voi saada noin kovan rangaistuksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      182
      3525
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2862
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2702
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      39
      2193
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2007
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1637
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1605
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1548
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1311
    Aihe