Kesä tulee kesä tuleee

Kaikysyäsaa

Ja te olette naisettomia. Mitäs aiotte tehdä yksin kesällä?

97

1549

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nauttia elämästä kuten nytkin :)

• rumahcätmi

Ajattelin kiivetä muuntajaan.

• Minkä hemmetin tähden?

Siellä saa istua vaan varikset jos nekään. Ja siihen tarvitaan koulutus sekä saksikengät. Jos sulla ei niitä ole, sinne ei ole mitään asiaa.

Pois sieltä.

Kesällä menet soutelemaan, olisi hyvä jos toisit 5 kilon kuhan sieltä..
        Tai mansikkapellolle, nam. :)

• rumahcätmi
        misspönttöuuni kirjoitti:

Minkä hemmetin tähden?

Siellä saa istua vaan varikset jos nekään. Ja siihen tarvitaan koulutus sekä saksikengät. Jos sulla ei niitä ole, sinne ei ole mitään asiaa.

Pois sieltä.

Kesällä menet soutelemaan, olisi hyvä jos toisit 5 kilon kuhan sieltä..
        Tai mansikkapellolle, nam. :)

Saapahan ne varikset nokittavaa sitten.

Kalastaminen on eläinrääkkäystä ja aivan käsittämättömän tylsää touhua. Marjojen poiminta on ihan yhtä tylsää.

• rumahcätmi kirjoitti:

Saapahan ne varikset nokittavaa sitten.

Kalastaminen on eläinrääkkäystä ja aivan käsittämättömän tylsää touhua. Marjojen poiminta on ihan yhtä tylsää.

Siinä lukee "suurjännitevaara".

Hus nyt muualle siitä tolpan juurelta..

• mietitään_vielä

Hei Rumacätmi,
        missäpäin se sun muuntaja on? Kiivetäänkö yhdessä? Mä olen kyllä valitettavasti nainen, mutta ei kai se haittaa?
        Mietin, missä tavataan ja mitä yhteystietoja tähän uskaltaa laittaa.

• Elä sellaista tee

• poisonälinä

Ei kai yksi kesä naista tee, muuten viettelen kuten parikymmentä edellistäkin. Kesää.

• Lumi, liukkaus ja kylmät ilmat on mun mielestä kivoja ainoastaan autolla ajaessa. Silloin on plussaa 4WD sekä tulinen pannu pellin alla!

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Lumi, liukkaus ja kylmät ilmat on mun mielestä kivoja ainoastaan autolla ajaessa. Silloin on plussaa 4WD sekä tulinen pannu pellin alla!

Heh, nojoo autolla ne menee. Mutta muuten ulkosalla ei ole mukavaa olla tönkkösuolattuna sillinä toppavaatteissa ja puskea lunta pihasta niska hiessä. :)

Eikä sitä autoakaan oo mukava lumihangesta kaivaa ja polttaa bensaa litrakaupalla jääkausikelien vallitessa. x)

Kiva kun voi hilpasta ulos kevyessä vaatetuksessa ja tonkia maaperää nokka ja kynnet mullassa. Istutella kukkia ja kuunnella lintusten laulua, avottia. :) <3

• Nicitönnä kirjoitti:

Heh, nojoo autolla ne menee. Mutta muuten ulkosalla ei ole mukavaa olla tönkkösuolattuna sillinä toppavaatteissa ja puskea lunta pihasta niska hiessä. :)

Eikä sitä autoakaan oo mukava lumihangesta kaivaa ja polttaa bensaa litrakaupalla jääkausikelien vallitessa. x)

Kiva kun voi hilpasta ulos kevyessä vaatetuksessa ja tonkia maaperää nokka ja kynnet mullassa. Istutella kukkia ja kuunnella lintusten laulua, avottia. :) <3

Niin just. Mitä nyt kukin tykkää!

• Just jonkinsikaa sitten möngin töistä. Lunta taas piha täynnä. Lumilingon naru jäi käteen, jousi poikki palautussysteemistä ja etuhyrrästä pari katkopulttia...

Ajattelin, että nyt saa riittää...minä en kolaa, en linkoa tai tee mitään muutakaan lumille. Oon ihan täynnä tuota valkoista pa.kaa!

Ja auta armias jos ei veneen moottori kesällä toimi...tai kelit on kurjat...
        Tai no...mitäs mä uhon...en voi taaskaan mitään...

• Nicitönnä kirjoitti:

Oot ihan asianytimessä. :D

Muistakaapas pojat...
        https://www.youtube.com/watch?v=MYHYtDNYZX4

Johnnyn sanoin sitten, kun käypi noin...

Tuota kappaletta kuunneltuani; jos multa kysytään, niin riippuu kyl vähän siitä, kenestä tytöstä oikein puhutaan.

• Dissident kirjoitti:

Just jonkinsikaa sitten möngin töistä. Lunta taas piha täynnä. Lumilingon naru jäi käteen, jousi poikki palautussysteemistä ja etuhyrrästä pari katkopulttia...

Ajattelin, että nyt saa riittää...minä en kolaa, en linkoa tai tee mitään muutakaan lumille. Oon ihan täynnä tuota valkoista pa.kaa!

Ja auta armias jos ei veneen moottori kesällä toimi...tai kelit on kurjat...
        Tai no...mitäs mä uhon...en voi taaskaan mitään...

Se on oikein tehdään kapina tuota valkoista shittiä vastaan. Jos se ei kohta ala sulaa, niin olkoon siinä mihin sattuu tippumaan. 😄

Sulla ottaa pattiin, mulla ottaa pattiin...ottaako jollain muullakin pattiin?

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Tuota kappaletta kuunneltuani; jos multa kysytään, niin riippuu kyl vähän siitä, kenestä tytöstä oikein puhutaan.

Niin sitä pitää. Kestä tahansa tytöstä ei haastella.

• Nicitönnä kirjoitti:

Se on oikein tehdään kapina tuota valkoista shittiä vastaan. Jos se ei kohta ala sulaa, niin olkoon siinä mihin sattuu tippumaan. 😄

Sulla ottaa pattiin, mulla ottaa pattiin...ottaako jollain muullakin pattiin?

Tiedän montakin.

No vielä piti mennä kokeilemaan, jos saisin rakkineen käyntiin, mutta en...

Taidan käydä naapurin tätin pihan mättämässä puhtaaks. Mutta oma saa olla kun ei kalusto toimi.

Saakeli noihin pitäis hommata kaikki irto-osat varaosina...

• Dissident kirjoitti:

Tiedän montakin.

Taidan käydä naapurin tätin pihan mättämässä puhtaaks. Mutta oma saa olla kun ei kalusto toimi.

Jepa, tää lähtee mukuloita kylvettää. Ota sä lumelta luulot pois. ☺️👍

• Dissident kirjoitti:

Tiedän montakin.

Älä revi sitä! Liikaa testosteronia..

..sitä linkoa siis, ei tätiä.

:D

Kuka haluaa lunta lisää?

#ilovesnow

(naurua)

• misspönttöuuni
        Dissident kirjoitti:

Tiedän montakin.

Se ei ollukaan se maahan palaava kiinalainen avaruusromu,
        vaan vieteri siitä sun kapineesta. Komeassa kaaressa.

Horisonttia tuossa vaan katselin..

#ketäkiukuttaa
        #kukamurisee

(naurua)

Mä oon työntänyt lunta. Hauis ei mahdu enää t-paitaan.
        Ja tiedätkö, olin vanhan navetan katolla, ja siellä oli ollut jäniskin! Kyllä.
        Miten se on mahdollista.

(naurua)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Se ei ollukaan se maahan palaava kiinalainen avaruusromu,
        vaan vieteri siitä sun kapineesta. Komeassa kaaressa.

Horisonttia tuossa vaan katselin..

#ketäkiukuttaa
        #kukamurisee

(naurua)

Mä oon työntänyt lunta. Hauis ei mahdu enää t-paitaan.
        Ja tiedätkö, olin vanhan navetan katolla, ja siellä oli ollut jäniskin! Kyllä.
        Miten se on mahdollista.

(naurua)

No jos se ois se sitten ollut.

Kyllä lähialueen naakat katos olkansa yli pelokkaasti pälyillen, kun avasin sanaisen (jokseenkin yksipuolisen) arkkuni asian tiimoilta.

Mutta ei ole kiinanpoika sellaista kapinetta keksinyt, ettei suivaantunut savolaisukko sitä käyntiin saa. Sain yhden putken ympärille nyörittyä narua ja kun pyttyyn ruikkastaan bensan sekaista ilmaa ja nappastaan kipinä, niin nyt on lumityöt tehty tässä ja naapuriosoitteessa.

Täällä ei pentele lumimasiinat huilaa, ennenkuin tuo lumentulo lakkaa...hele.etti!

Hehe..

• Nicitönnä kirjoitti:

Kyllä kuule niin kävi, että konstit löytyi. Sellainen 5 cm halkaisialtaan oleva holkki oli siinä käynnistinhässäkän alla. Kieputin siihen narua ja sain kapineen käyntiin. Ajelin antaumuksella pihat puhtaiks.

Mut sovitaanko niin, että nää oli viimeiset lumet sitten...jookoskookos?

• Dissident kirjoitti:

No jos se ois se sitten ollut.

Kyllä lähialueen naakat katos olkansa yli pelokkaasti pälyillen, kun avasin sanaisen (jokseenkin yksipuolisen) arkkuni asian tiimoilta.

Mutta ei ole kiinanpoika sellaista kapinetta keksinyt, ettei suivaantunut savolaisukko sitä käyntiin saa. Sain yhden putken ympärille nyörittyä narua ja kun pyttyyn ruikkastaan bensan sekaista ilmaa ja nappastaan kipinä, niin nyt on lumityöt tehty tässä ja naapuriosoitteessa.

Täällä ei pentele lumimasiinat huilaa, ennenkuin tuo lumentulo lakkaa...hele.etti!

Hehe..

Jihhuu Savo-Kiina 1-0!!

Pytty, bensa, kipinä...sounds bäääd?

Pääseeköhän sillä kymmeneen kilometriin
        kerta laakista ja ilman kulmakarvoja, hih.

Tulee väkisin se tarina mieleen, siitä miehestä, joka yritti kiskoa veneen perämoottoria käyntiin; ote lipesi pahasti ja vetikin veneessä ollutta kalakaverinaista nyrkillä nokkaan. Au...aivotärähdyshän siitä seurasi ja emäntä tajuttomaksi. :0

Vehkeissä ei pitäisi olla vetovartta vaan nappi..

Mut huomenna huilataan, aurinko paistaa, lomalainen loistaa :D

(tanssii)

Jihhuu Savo-Kiina 1-0!!

Pytty, bensa, kipinä...sounds bäääd?

Pääseeköhän sillä kymmeneen kilometriin
        kerta laakista ja ilman kulmakarvoja, hih.

Tulee väkisin se tarina mieleen, siitä miehestä, joka yritti kiskoa veneen perämoottoria käyntiin; ote lipesi pahasti ja vetikin veneessä ollutta kalakaverinaista nyrkillä nokkaan. Au...aivotärähdyshän siitä seurasi ja emäntä tajuttomaksi. :0

Vehkeissä ei pitäisi olla vetovartta vaan nappi..

Mut huomenna huilataan, aurinko paistaa, lomalainen loistaa :D

(tanssii)

Jaa? Paistaaks arska huomenna?

Sopis hyvin.. ulkohommia tiedossa.

Ja sulla ryökäleellä lomaa... epistä!

Paistaa. :D

Lupaan.

https://www.youtube.com/watch?v=lHFPQvhuFKg

Aijai minua pientä ronttia.

https://www.youtube.com/watch?v=Exxj6JjeuBg

Oli pakko. Vähän hehkuttaa..

https://www.youtube.com/watch?v=zOnOwUvYL14

Anteeks, nyt ei pysty näköjään lopettamaan.

(naurua)

No hyvä, että olet valoisalla ja pirteällä tuulella. Paljon kivempi niin, kuin että olisit mörököllinä ja känkkäränkkänä.

Ehkä sä oletkin juuri niiiiin tuon loman tarpeessa. Kekkelehdi oikein ja kerää voimia.

Jaksat taas sitten hassutella lisää kesää kohti.

• Dissident kirjoitti:

No hyvä, että olet valoisalla ja pirteällä tuulella. Paljon kivempi niin, kuin että olisit mörököllinä ja känkkäränkkänä.

Ehkä sä oletkin juuri niiiiin tuon loman tarpeessa. Kekkelehdi oikein ja kerää voimia.

Jaksat taas sitten hassutella lisää kesää kohti.

Joo en minä ole enää pitkään aikaan ollut mörökölli-tuulella.

Mitä nyt yksi päivä vähän "tuiskahdin"...(punastuu)

Ihan kutittaa kun suoniin alkaa tulla uutta virtaa.
        Naurattaa ja laulattaa.

Pääsiäinen oli katos kova paikka...pikkusen liikaa painetta. Niin kuin pyhät aina.

Nyt mä oon vähän aikaa vapaa ja voin painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa heh. :D

Onko siellä pirteä olo (jos nyt nuo lumitaakat unohdetaan)? : )

Joo en minä ole enää pitkään aikaan ollut mörökölli-tuulella.

Mitä nyt yksi päivä vähän "tuiskahdin"...(punastuu)

Ihan kutittaa kun suoniin alkaa tulla uutta virtaa.
        Naurattaa ja laulattaa.

Pääsiäinen oli katos kova paikka...pikkusen liikaa painetta. Niin kuin pyhät aina.

Nyt mä oon vähän aikaa vapaa ja voin painua niin pitkälle kuin pippuri kasvaa heh. :D

Onko siellä pirteä olo (jos nyt nuo lumitaakat unohdetaan)? : )

Höh...tää sivusto keljuilee mulle....hirrrmutarinan pistin, niin kaikki hävis tuostavaan...

Hyvä tosiaan, että olet pirteänä ja iloisena hepsankeikkana taas. Voin kuvitella, että hyppäilet villasukilla pitkin kämppää...

No siis lumet on jo niin nätisti penkalla ja hiekatkin levitetty, että kiukku niistä unohdettu, mutta pienoinen kevätväsymys meinaa pukata päälle...vaikka kaikki maailman multivitamiinit pistelen poskeen...mutta kai se joskus helpottaa...

• Dissident kirjoitti:

Höh...tää sivusto keljuilee mulle....hirrrmutarinan pistin, niin kaikki hävis tuostavaan...

Hyvä tosiaan, että olet pirteänä ja iloisena hepsankeikkana taas. Voin kuvitella, että hyppäilet villasukilla pitkin kämppää...

No siis lumet on jo niin nätisti penkalla ja hiekatkin levitetty, että kiukku niistä unohdettu, mutta pienoinen kevätväsymys meinaa pukata päälle...vaikka kaikki maailman multivitamiinit pistelen poskeen...mutta kai se joskus helpottaa...

Sivu potkii pois...joo, ja tarinat häviää, johan on kettu grrrr...

Kellonsiirto, kellonsiirto, se on monella syynä kevätväsyyn ja -kiukkuun.
        Kaksi viikkoa menee, sitten sie olet jo täydessä latingissa.

• LihaWatVainio
        Nicitönnä kirjoitti:

Jaanako mainostaa leveeää hanuriansa

Kummone kypärä sullon?
        tps://www.yohtutube.com/watch?v=X1CpXICu8jQ

• Totuus-

Miksi pitäisi tehdä jotain kesällä. Mies jolla ei ole läheisiä eikä kavereita ei voi oikein tehdä mitään eikä varsinkaan tavata toisia ihmisiä. Sitä ollaan vaan yksin kotona ja kulutetaan aikaa. Tai sitten voisi ajella veneellä ruotsin laivan perässä ruotsiin. Kerran ajelin puolitoista tuntia viking linen perässä huvikseni.

• pitkätukka-68

Kesällä voi ostaa viiniä ja mennä Stallörsparkeniin siihen rantalentisverkkojen kohdalle ja katella ku rantaruottalaiset tytöt pelaa. Näin itse ainakin teen.

Välillä pitää kuitenkin käydä meressä jäähdyttelemässä.

• pitkätukka-68

Koitan saada jotain väliaikaista säpinää 25-vuoden takaisen tyttöystäväni kanssa. Kaukanahan hän asuu, mutta kovasti haluis tulla tänne etelään kyläilemään.

Mielenkiintoisia keskusteluja meillä on ollut puhelimessa. Useita tunteja.

• 0lenhanMies

Istun kotona vetämässä viinaa, olen housuunpaskoja.

• Selvä lälly

• pujotteIija kirjoitti:

Selvä lälly

Juu, kesälälly khihih. :D

Lällynpaljastaja, minä yritin salaa..

Jos meinaa olla vauhdissa heinäkuussa, täytyy aloittaa huhtikuussa!

https://www.youtube.com/watch?v=Oyq7qwfmhVs

...Harjoitukset.

"Hän on täällä taas."

• hulvatonvulva

• pujotteIija kirjoitti:

Tässä sinulle reippaan repäisevä lälly https://www.youtube.com/watch?v=sOIeK3rL8Mg

Aika hyvä musa- ja naismaku sulla on.

"Sä kaunehin oot",
        ai jai ai jai. Etten sanoisi.

Vaiks mä olen tän ikänen, mäkin pidän esim. Kari Tapiosta. Janne Tulkkikin on hyvä.
        Ei se ikää katso...

Aika hyvä musa- ja naismaku sulla on.

"Sä kaunehin oot",
        ai jai ai jai. Etten sanoisi.

Vaiks mä olen tän ikänen, mäkin pidän esim. Kari Tapiosta. Janne Tulkkikin on hyvä.
        Ei se ikää katso...

Eli minkä ikäinen? Kerro HETI!!

Ai nii mut naiseltahan ei kai ole kovinkaan soveliasta ikää kysellä

• pujotteIija kirjoitti:

Eli minkä ikäinen? Kerro HETI!!

Ai nii mut naiseltahan ei kai ole kovinkaan soveliasta ikää kysellä

Tiedustelee hän :)

Ei se haittaa, olen joskus aikaisemmin jo kertonutkin jossain yhteydessä heh.
        Aika penska vielä...puu-uunin piipun verran vaille 38 v.
        Mutta siihen asti täysillä vielä 37 v.

Tähän suuntaan mennessä täytyy hillitä innostumistaan syntymäpäivistä. : )

Kuis nyt suu pannaan?

(naurua)

Tiedustelee hän :)

Ei se haittaa, olen joskus aikaisemmin jo kertonutkin jossain yhteydessä heh.
        Aika penska vielä...puu-uunin piipun verran vaille 38 v.
        Mutta siihen asti täysillä vielä 37 v.

Tähän suuntaan mennessä täytyy hillitä innostumistaan syntymäpäivistä. : )

Kuis nyt suu pannaan?

(naurua)

Minä en ainakaan ole nähnyt missään yhteydessä. Sinähän olet nuori tyttönen vielä

• pujotteIija kirjoitti:

Minä en ainakaan ole nähnyt missään yhteydessä. Sinähän olet nuori tyttönen vielä

"Nuori tyttönen"! Wihhiiiiiii (hulatanssia)

Aijai, no kiitos pujottelijalle. Sepä teki hyvää näin 4-kympinkriisin alla.

Sellaista ei onneksi vielä ole, eikä tule, tuollaisilla kommenteilla.

(virne)

• MuistanKesän

Ajella avo-Mustagilla ympäri Pohjoismaiden kaupunkeja kauniilla säillä, käydä norjan kielen kursseilla Oslossa, olla tutun mukana lennolla yksityiskoneella Milanoon ja sieltä edelleen Roomaan ja Vatikaaniin ihmettelemään kauniita ja siveellisiä nunnia Ja sieltä harrastusmatkalle Sorrentoon, josta taas kotimaahan. Tässä nyt muutamia suunnitelmia.

• pitkätukka-68

Jos olisit nainen, tulisin mielelläni mukaan.

Pahoin pelkään ettet ole :(

• kysytvielä

Jalkapallon mm-kisat.

• Parisuhdemies-

Menen ainakin viikoksi yhteen saareen mökille jonka olen vuokrannut. Yks nainen tulee mukaani. Ei ole ihmeempiä suunnitelmia muuten.

• yötönyöfani

Kaltaisiasi saisi olla enemmän tämän keskustelun vastaajissa. Olet ainoa tyyppi, joka sopisi minulle, jos olisit vapaana. Kesääni kuuluu kotipuutarha ja yöttömän yön kävelyt.

• PleikkaViinaJaRunkku

Pelaan pleikkaa, juon viinaa ja runkkaan. Eihän tämän pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään.

• Ei tullut.

Vaihda sentään välillä suoritusjärjestystä.

(naurua)

• PleikkaViinaJaRunkku
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ei tullut.

Vaihda sentään välillä suoritusjärjestystä.

(naurua)

Ei sitä voi vaihtaa. Jos ottaa viinaa ennen pelaamista, menee pelaaminen ihan perseelleen, ja runkun jälkeen taas ei jaksa edes pelata.

• PleikkaViinaJaRunkku kirjoitti:

Ei sitä voi vaihtaa. Jos ottaa viinaa ennen pelaamista, menee pelaaminen ihan perseelleen, ja runkun jälkeen taas ei jaksa edes pelata.

No kokeile edes.

Tiedä miten extremekokemus siitä muodostuu.

• Mie_aenakkii

Aaattelin viijjä sun naiset. Ne kaekki.

• .. Kesä saa tulla, kunhan ei tulis mikään InkkariKesä.. Helteet on lähes aina Persiistä.. Harvemmin silloin on sellaiset olosuhteet, että IlmaLiikkuu ja HappeaRiittää.. ;P

• mansikkakakkua

Ihan sama millainen kesäsää on, mulla vapaa-aika kuluu varmaan tontillani,ensin risusavotassa. Porakaivontekijätkin pitää tilata/varata... ihan heti kun joutavat vaan sen mulle tekemään.

Kompostoiva käymäläkin pitää nyt aluksi sinne hommata... sillä kaivon tekevällä työporukalla pitää olla vessa käytettävissä... ettei tule valituksia naapurustosta.

Iso laadukas 17 m² huvimaja grillillä, eli krillikotaa olen PihaTuurista katsellut...täyttäisi kaikki vaatimukseni kesäasunnosta näin alkuun.
        Jos joskus sinne pienen asunnonkin saisin pystytetyksi (maksamalla työporukalle)... Tämä grillikota jatkaisi elämäänsä pihapiirissä kesäkeittiönä ja vierasmajana silloin.

Ett sellaisesta kesästä mä nyt olen haaveillut... ja yritän sen myös toteuttaa juhannukseen mennessä. Mustikka aikaan kun alan marjastuksen ja sitä ennen pitää päästä myös merelle jossain vaiheessa kalaan... töiden kanssa on mulla varmaan jo helpompaa... kun ei tarvitse enää jokapaikan höylänä häärätä, alkaa hommat hoitua jo luonnostaan pikku hiljaa... kun porukka tietää mitä pitää tehdä.
        Ja kesätyöntekijöistä ei ole pulaa meillä... 2-3 vuoden alan opiskelijat kesän vapaina-> työhön.

Kakkonen on raivannut ne kasketkin jo kannoista vapaaksi. Ihan laillisesti ilman murinoita ovat
        meille sopeutumattomat henkilöt vaihtaneet työtehtäviä ja samalla työpaikkaa... se oli pelkkä järjestelykysymys.

• mansikkakakkua kirjoitti:

Ihan sama millainen kesäsää on, mulla vapaa-aika kuluu varmaan tontillani,ensin risusavotassa. Porakaivontekijätkin pitää tilata/varata... ihan heti kun joutavat vaan sen mulle tekemään.

Kompostoiva käymäläkin pitää nyt aluksi sinne hommata... sillä kaivon tekevällä työporukalla pitää olla vessa käytettävissä... ettei tule valituksia naapurustosta.

Iso laadukas 17 m² huvimaja grillillä, eli krillikotaa olen PihaTuurista katsellut...täyttäisi kaikki vaatimukseni kesäasunnosta näin alkuun.
        Jos joskus sinne pienen asunnonkin saisin pystytetyksi (maksamalla työporukalle)... Tämä grillikota jatkaisi elämäänsä pihapiirissä kesäkeittiönä ja vierasmajana silloin.

Ett sellaisesta kesästä mä nyt olen haaveillut... ja yritän sen myös toteuttaa juhannukseen mennessä. Mustikka aikaan kun alan marjastuksen ja sitä ennen pitää päästä myös merelle jossain vaiheessa kalaan... töiden kanssa on mulla varmaan jo helpompaa... kun ei tarvitse enää jokapaikan höylänä häärätä, alkaa hommat hoitua jo luonnostaan pikku hiljaa... kun porukka tietää mitä pitää tehdä.
        Ja kesätyöntekijöistä ei ole pulaa meillä... 2-3 vuoden alan opiskelijat kesän vapaina-> työhön.

Kakkonen on raivannut ne kasketkin jo kannoista vapaaksi. Ihan laillisesti ilman murinoita ovat
        meille sopeutumattomat henkilöt vaihtaneet työtehtäviä ja samalla työpaikkaa... se oli pelkkä järjestelykysymys.

.. PieniTupa ja PerunaMaa.. Ja luultavammin vielä Luontoa Ympärillä MiälinMäärin.. Ovesta kun astuu ulos, niin Pääsee LuonnonHelmaan.. VoeElämä.. Kyllä Sun nyt Kelpaa.. =`)

.. Ja mitä tulee säähän, niin olishan se parempi, ettei Sun Savottaa liialliset Helteet kiusais.. Onhan se nyt paljon Uuvuttavampaa Helteillä Touhuta.. Eikä sellainen ole ollenkaan Terveydelläkään Hyväks.. Ettäs tiiät.. Ja muistat kans.. Ettei Tartte.. Ja niin PoisPäin.. ;D

Mukava kuulla myös, että noi TyöJututkin mennöö KokAjan Parempaan suuntaan sun kannaltas.. =)

• mansikkakakkua
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. PieniTupa ja PerunaMaa.. Ja luultavammin vielä Luontoa Ympärillä MiälinMäärin.. Ovesta kun astuu ulos, niin Pääsee LuonnonHelmaan.. VoeElämä.. Kyllä Sun nyt Kelpaa.. =`)

.. Ja mitä tulee säähän, niin olishan se parempi, ettei Sun Savottaa liialliset Helteet kiusais.. Onhan se nyt paljon Uuvuttavampaa Helteillä Touhuta.. Eikä sellainen ole ollenkaan Terveydelläkään Hyväks.. Ettäs tiiät.. Ja muistat kans.. Ettei Tartte.. Ja niin PoisPäin.. ;D

Mukava kuulla myös, että noi TyöJututkin mennöö KokAjan Parempaan suuntaan sun kannaltas.. =)

" PieniTupa ja PerunaMaa"...Mä kyllä raivaan vaan aarin tai kaksi rikkaruohoista kuokan ja lapion kanssa ja kylvän sen kokonaan hernemaaksi, ensimmäiseksi vuodeksi. Johonkin teen myös sipulimaan, erilaisille sipuleille, valkosipulit istutan vasta syksyllä: ens vuotta varten.
        Pienen kohopenkin teen muutamalle mansikan taimelle... saa ehkä muutaman marjan jo syyskesästä maistella jos taimet ostan isoina ja tuuria on vähänkään.

Suuren valetun kukka-altaani raahaan kyllä tontilleni...ja ruukun täyteen yrttejä kylvän siemenistä, ehkä muutaman kuten tinjamin ostan isona ruukkutaimena. Persiljaa paljon sitä pitää aina olla, mun yks suosikkini.( jota työnnän lähes kaikkeen ruokaan mukaan, kuulemma!) =)
        Pari tammen alkua ainakin istutan sinne, lähemmäs porttia... mutt oksat ei saa edes täysikasvuisena mennä tontiltani ulos.... ja jalopähkinäpuita taimina taas lähemmäs, pihapiiriä.

Ilta mennyt lukien... ja tehden suunnitteluja mökistäni sekä kasvimaista ym. muuta hömppää.
        Ei ole tylsää yksinänikään... puuhaa riittää, enemmän mitä on aikaa käyttää. Ainakin nyt tuntuu siltä. Onneks huomenna tulee kunnon vesisade ja loputkin lumet ehkä sulaa... toivottavasti.
        Illanjatkoja kaikille, tasapuolisesti

" PieniTupa ja PerunaMaa"...Mä kyllä raivaan vaan aarin tai kaksi rikkaruohoista kuokan ja lapion kanssa ja kylvän sen kokonaan hernemaaksi, ensimmäiseksi vuodeksi. Johonkin teen myös sipulimaan, erilaisille sipuleille, valkosipulit istutan vasta syksyllä: ens vuotta varten.
        Pienen kohopenkin teen muutamalle mansikan taimelle... saa ehkä muutaman marjan jo syyskesästä maistella jos taimet ostan isoina ja tuuria on vähänkään.

Suuren valetun kukka-altaani raahaan kyllä tontilleni...ja ruukun täyteen yrttejä kylvän siemenistä, ehkä muutaman kuten tinjamin ostan isona ruukkutaimena. Persiljaa paljon sitä pitää aina olla, mun yks suosikkini.( jota työnnän lähes kaikkeen ruokaan mukaan, kuulemma!) =)
        Pari tammen alkua ainakin istutan sinne, lähemmäs porttia... mutt oksat ei saa edes täysikasvuisena mennä tontiltani ulos.... ja jalopähkinäpuita taimina taas lähemmäs, pihapiiriä.

Ilta mennyt lukien... ja tehden suunnitteluja mökistäni sekä kasvimaista ym. muuta hömppää.
        Ei ole tylsää yksinänikään... puuhaa riittää, enemmän mitä on aikaa käyttää. Ainakin nyt tuntuu siltä. Onneks huomenna tulee kunnon vesisade ja loputkin lumet ehkä sulaa... toivottavasti.
        Illanjatkoja kaikille, tasapuolisesti

.. Noh, Sitähän mä Tuolla PerunaMaalla vähän meinasinkin.. Se oli helpompi/lyhempi kuvata tuolla Termillä.. Aattelin, että se on hyvä noin, ja että kyllä sä Kässäät tuon(kin) VertausKuvan ainakin suunnilleen oikein.. ;P

Mukava kuulla, että on ollut mielekästä(kin) tekemistä.. HymyHuulilla on HyväMerkki ja jos ei Hymyilytä, niin sitten laitetaan Hymyilyttämään, että tiedä Sä Se.. =)

Roope Salminen & Koirat - Tanssi se ulos (feat. Ellinoora)
        https://www.youtube.com/watch?v=dVUmQUhw-eA

.. Laitetaas VillaSukkiin Vipinää.. =).. IllanJatkoja Myös Sulle.. Ja HyvääYötä ja MakoisiaUnia.. Näin jo Ennakkoon Toivottaa.. Hän.. =)

• pitkätukka-68

Intiaanikesä tulee vasta syksyllä jos on tullakseen. Sehän tarkoittaa nimenomaan jälkikesää, eli kun pitäisi olla jo syksy, niin tuleekin yhtäkkiä helleaalto. SEon intiaanikesä.

Förlåt min besserwisseriys.

• mansikkakakkua
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Intiaanikesä tulee vasta syksyllä jos on tullakseen. Sehän tarkoittaa nimenomaan jälkikesää, eli kun pitäisi olla jo syksy, niin tuleekin yhtäkkiä helleaalto. SEon intiaanikesä.

Men snälla du har helt rätt!

• pitkätukka-68 kirjoitti:

.. Niin VirallisenMäärityksen mukaan, mutta ei Subjektiivisen.. ;D

• mansikkakakkua

.. Niin VirallisenMäärityksen mukaan, mutta ei Subjektiivisen.. ;D

Huomenta sullekin! Kohta on lounas aika ja mulla alkaa ruokasalissa oleen kiirusta. Lihamureketta, uunimakkaraa, muusia ja keitinperunat, riisiä... ruskeakastike ja valkokastike munalla höystettynä, porkkana/selleri/maaartisokka/perunasosekeittoa ja salaatti pöytä antimineen.
        Tänään piti olla hernekeittoa... joku toheloinut eikä herneet olleet likomassa yötä, joten hernekeittoa ei ole tänään, mutt uunipannaria on jälkkärinä kuitenkin. Hernekeitto siirtyi nyt ens´viikkon tiistaiksi... ja ens´viikkon torstain kaalikeitosta tuleekin nyt lihakaalilaatikkoa!

Ja nyt menoksi... porukkaa näyttää työntyvän joka ovesta ruokasaliin... työmaa porukkaakin jo täällä.

Huomenta sullekin! Kohta on lounas aika ja mulla alkaa ruokasalissa oleen kiirusta. Lihamureketta, uunimakkaraa, muusia ja keitinperunat, riisiä... ruskeakastike ja valkokastike munalla höystettynä, porkkana/selleri/maaartisokka/perunasosekeittoa ja salaatti pöytä antimineen.
        Tänään piti olla hernekeittoa... joku toheloinut eikä herneet olleet likomassa yötä, joten hernekeittoa ei ole tänään, mutt uunipannaria on jälkkärinä kuitenkin. Hernekeitto siirtyi nyt ens´viikkon tiistaiksi... ja ens´viikkon torstain kaalikeitosta tuleekin nyt lihakaalilaatikkoa!

Ja nyt menoksi... porukkaa näyttää työntyvän joka ovesta ruokasaliin... työmaa porukkaakin jo täällä.

.. TouhuVillikset vipottaa näemmä taas siihen tahtiin, että Suhina vaan käy.. ;D

Mukavia TouhotusHetkiä ja Hyvää PäivänJatkoa sinne.. =)

• mansikkakakkua

.. TouhuVillikset vipottaa näemmä taas siihen tahtiin, että Suhina vaan käy.. ;D

Mukavia TouhotusHetkiä ja Hyvää PäivänJatkoa sinne.. =)

Erehdyit nyt... mä menin aamu luennolle; ylläri ylläri luennoitsija ei tullut... meitä opiskelijoita siellä kyllä oli! Toiset niistä harmistuneista jopa kiukkuisista tuntemistani ihmisistä päättivät lähteä siihen läheiseen baariin istuskelemaan joksikin aikaa. Mä sanoin ett käyn vaan hakemassa autoni parempaan paikkaan, kun olin pysäköinyt sen ehkä väärin.

Totesin siinä kävellessäni autolle ett on mulla parempaakin tekemistä... kuin kuluttaa aikaani baarissa ja ajoin kotipihalle, firman parkkiruutuun, autoni. Töissä olen nyt tehnyt kaikkea pientä, yhden kuntoutus jutunkin, joka tuli yllättäin ovesta sisään... ilman ajanvarausta.
        Mikä säkä asiakkaalla ett yleensä edes olin paikalla... minunhan piti olla opiskelemassa.

Nyt katsottiin kalenterit ja verrattiin niitä... sovittiin kuntoutus ajatkin jo etukäteen ja niistä nyt kumpikin pitää kiinni... poikkeudet on sovittava etukäteen, sanktioiden uhalla. Kummallakin on omat tärkeät menonsa ja tapaamiset... mulla ei rahallisti heti suoraan ne näy, mutt opiskelu saattaa pitkittyä jos on aiheettomia poissaoloja... ihan turhan takia tiedoissani puutosta, jne.
        Tää opiskelu puolestaan maksaa mulle... muutakin kuin rahan menoa, tämä on niin rikkinäistä ja tempoilevaa aikaa... sinne-> tänne ->tonne...., eikun ympäri pyörähdä; ja aloita alusta! Ähh!

Otin isomman palan kakkua kuin kuvittelinkaan... vaan eiköhän tämä tästä; on ne muutkin tämän loppuun asti suorittaneet ja henkiin jääneet!
        Kahvi ja kroisant.. tämä palaverikin loppui... olin kuunteluoppilas tällä kertaa!

Erehdyit nyt... mä menin aamu luennolle; ylläri ylläri luennoitsija ei tullut... meitä opiskelijoita siellä kyllä oli! Toiset niistä harmistuneista jopa kiukkuisista tuntemistani ihmisistä päättivät lähteä siihen läheiseen baariin istuskelemaan joksikin aikaa. Mä sanoin ett käyn vaan hakemassa autoni parempaan paikkaan, kun olin pysäköinyt sen ehkä väärin.

Totesin siinä kävellessäni autolle ett on mulla parempaakin tekemistä... kuin kuluttaa aikaani baarissa ja ajoin kotipihalle, firman parkkiruutuun, autoni. Töissä olen nyt tehnyt kaikkea pientä, yhden kuntoutus jutunkin, joka tuli yllättäin ovesta sisään... ilman ajanvarausta.
        Mikä säkä asiakkaalla ett yleensä edes olin paikalla... minunhan piti olla opiskelemassa.

Nyt katsottiin kalenterit ja verrattiin niitä... sovittiin kuntoutus ajatkin jo etukäteen ja niistä nyt kumpikin pitää kiinni... poikkeudet on sovittava etukäteen, sanktioiden uhalla. Kummallakin on omat tärkeät menonsa ja tapaamiset... mulla ei rahallisti heti suoraan ne näy, mutt opiskelu saattaa pitkittyä jos on aiheettomia poissaoloja... ihan turhan takia tiedoissani puutosta, jne.
        Tää opiskelu puolestaan maksaa mulle... muutakin kuin rahan menoa, tämä on niin rikkinäistä ja tempoilevaa aikaa... sinne-> tänne ->tonne...., eikun ympäri pyörähdä; ja aloita alusta! Ähh!

Otin isomman palan kakkua kuin kuvittelinkaan... vaan eiköhän tämä tästä; on ne muutkin tämän loppuun asti suorittaneet ja henkiin jääneet!
        Kahvi ja kroisant.. tämä palaverikin loppui... olin kuunteluoppilas tällä kertaa!

.. No kai sitä nyt erehtyy, jos/kun annettu informaatio tukee "erehtymistä".. Ihan InhiMillinen jutska.. Puolin ja Toisin.. ;P

.. Ei sun auta nyt, kuin Priorisoida asioita.. Ja Tärkeimpänä juttuna Toivoisin, että pitäisit Omaa Terveyttäsi.. Varpisti tiedät Täydellisen Hyvin, mitä kaikkea se pitää sisällään.. Tiedän, että monesti on helppo sanoa (varsinkin vierestä), mutta toteutus voi olla hyvinkin vaikeaa.. ;P

.. AvainSana kuitenkin on.. Elämä on.. Valintoja.. ;P

.. Ja Mäpä Toistan näitä Sulle Vaikka MaailmanTappiin asti.. Just niin kauan, että ne on Sulla Varpisti SelkäYtimessä.. Että Tiedä Sä(kin) vaan Se.. =)

• mansikkakakkua

.. No kai sitä nyt erehtyy, jos/kun annettu informaatio tukee "erehtymistä".. Ihan InhiMillinen jutska.. Puolin ja Toisin.. ;P

.. Ei sun auta nyt, kuin Priorisoida asioita.. Ja Tärkeimpänä juttuna Toivoisin, että pitäisit Omaa Terveyttäsi.. Varpisti tiedät Täydellisen Hyvin, mitä kaikkea se pitää sisällään.. Tiedän, että monesti on helppo sanoa (varsinkin vierestä), mutta toteutus voi olla hyvinkin vaikeaa.. ;P

.. AvainSana kuitenkin on.. Elämä on.. Valintoja.. ;P

.. Ja Mäpä Toistan näitä Sulle Vaikka MaailmanTappiin asti.. Just niin kauan, että ne on Sulla Varpisti SelkäYtimessä.. Että Tiedä Sä(kin) vaan Se.. =)

Sorry, nyt... ei ollut tarkoitus sulle sättiä! Mulla vaan yleinen ketutus päällä, jos asiat ei mene kuin pitäis mennä. Taidan ottaa iltapäivä torkut, kun Faijakin vei Pojun koiratarhaan, muiden isojen koirien kanssa telmimään; sieltä tulee takaisin taas "kuramooses - rapa-apina" Pojumme.
        Pesen ensin koiran ja hieman kuivailen sitä... huuhtelen ylimääräiset ravat kylppärin seiniltä sekä lattialta ja käyn suihkussa sitt vasta itse. Runsas tunti mulla meneekin koiran ja oman pääni kuivailuun... ja loppu ilta lukemiseen ja haaveiluun...

Viikon kuluttua mä olen maksanut se tonttini, ehkä... riippuu varmaan pankista, miten se asioita käsittelee. No kun kaupat on tehty, eli mä olen ostanut sen... pitää se lainhuudattaa mulle.
        Kun ne paperit/tieto mulle tulee... on aika alkaa muut toimenpiteet, jotta projekti etenee.
        Ja nyt näkemään unia kesästä... tontista veneilystä ja kalstuksesta... ym. ym!
        "Että Tiedä Sä(kin) vaan Se.." ....joo,joo!
        Näkyilee...ehkä!

Sorry, nyt... ei ollut tarkoitus sulle sättiä! Mulla vaan yleinen ketutus päällä, jos asiat ei mene kuin pitäis mennä. Taidan ottaa iltapäivä torkut, kun Faijakin vei Pojun koiratarhaan, muiden isojen koirien kanssa telmimään; sieltä tulee takaisin taas "kuramooses - rapa-apina" Pojumme.
        Pesen ensin koiran ja hieman kuivailen sitä... huuhtelen ylimääräiset ravat kylppärin seiniltä sekä lattialta ja käyn suihkussa sitt vasta itse. Runsas tunti mulla meneekin koiran ja oman pääni kuivailuun... ja loppu ilta lukemiseen ja haaveiluun...

Viikon kuluttua mä olen maksanut se tonttini, ehkä... riippuu varmaan pankista, miten se asioita käsittelee. No kun kaupat on tehty, eli mä olen ostanut sen... pitää se lainhuudattaa mulle.
        Kun ne paperit/tieto mulle tulee... on aika alkaa muut toimenpiteet, jotta projekti etenee.
        Ja nyt näkemään unia kesästä... tontista veneilystä ja kalstuksesta... ym. ym!
        "Että Tiedä Sä(kin) vaan Se.." ....joo,joo!
        Näkyilee...ehkä!

.. Noh, Ethän sä edes Sättinyt.. ;P

.. Väsy olo täälläkin.. Mutta kyllä se siitä.. Nyt ei viitsi mennä enää ees Päikkäreil.. Koska, kun ja Siksi.. Pitänee Palstailla tänään TodKöykäisesti, sen mitä tulee palstailtua.. Noh, Eipä tässä tilassa paljon muuhun kykenekään.. ;D

Toivottavasti oli Makoisat Päikkärit.. Ja kyllä nuo jutut menee varmasti hyvin.. Ei saa olla Hättänen.. Tulee Vuan Turhaa Stressiä.. ;P

Jeps, Näkkyilemisiin.. =)

• mansikkakakkua

.. Noh, Ethän sä edes Sättinyt.. ;P

.. Väsy olo täälläkin.. Mutta kyllä se siitä.. Nyt ei viitsi mennä enää ees Päikkäreil.. Koska, kun ja Siksi.. Pitänee Palstailla tänään TodKöykäisesti, sen mitä tulee palstailtua.. Noh, Eipä tässä tilassa paljon muuhun kykenekään.. ;D

Toivottavasti oli Makoisat Päikkärit.. Ja kyllä nuo jutut menee varmasti hyvin.. Ei saa olla Hättänen.. Tulee Vuan Turhaa Stressiä.. ;P

Jeps, Näkkyilemisiin.. =)

Huomenna on työpäivä...mä painan pääni nyt tyynyyn ja vetäisen toisen tyynyn kainalooni, unikaveriksi.

Kävin Pojun kanssa nopeasti pihanurkkaukses;... sireenipuskan "kastelussa" koira toimitti sen ilta lannoituksen ja tultiin kiiruusti takaisin sisälle.
        Hitsi ett tuntui kolealle ulkoilma, kylmät vilun väreet menee vieläkin pitkin selkää... ois pitänyt pukea takki ylle, oli vain ylisuuri paksu irlantilainen villapusero...ja kolitsit,sekä reinot jaloissa... ei riittänyt oikein ulkoilu asusteiks!

Hyvää yötä, tasapuolisesti kaikille palstalaisille!

Huomenna on työpäivä...mä painan pääni nyt tyynyyn ja vetäisen toisen tyynyn kainalooni, unikaveriksi.

Kävin Pojun kanssa nopeasti pihanurkkaukses;... sireenipuskan "kastelussa" koira toimitti sen ilta lannoituksen ja tultiin kiiruusti takaisin sisälle.
        Hitsi ett tuntui kolealle ulkoilma, kylmät vilun väreet menee vieläkin pitkin selkää... ois pitänyt pukea takki ylle, oli vain ylisuuri paksu irlantilainen villapusero...ja kolitsit,sekä reinot jaloissa... ei riittänyt oikein ulkoilu asusteiks!

Hyvää yötä, tasapuolisesti kaikille palstalaisille!

.. Juuh.. Ei ole vielä kesä, eikä edes Kevät lähtenyt kunnolla käyntiin.. ;P

Toivottavasti sait makoisat unet.. UniKamun kanssa.. =)

Hyviä PäivänJatkoja.. =)

• mansikkakakkua

.. Juuh.. Ei ole vielä kesä, eikä edes Kevät lähtenyt kunnolla käyntiin.. ;P

Toivottavasti sait makoisat unet.. UniKamun kanssa.. =)

Hyviä PäivänJatkoja.. =)

Moikka, sain keittiön juuri kiinni, tein iltatiskin pois... tänä iltana sai tiskari viikata puhtaan pyykin kuivaushuoneesta koriin. Mä inhoan huoneita joissa ei ole ikkunaa... suljetunpaikan kammoa vissiin, mulla sen kompensoi se etten mä tyhjän torinkaan läpi kävele mielelläni. Puidulla viljapellolla mä kyllä saatan risteillä mielinmäärin ja ainakin tutkia sen viereisen metsänreunan ojat, jos niistä löytisi mulle jotain.

".. Juuh.. Ei ole vielä kesä, eikä edes Kevät lähtenyt kunnolla käyntiin.. ;P"
        Ei ole ei... mutt kaikki kevään merkit näkyy ja kuuluu jo! Sitä se valoisuus aina tekee... tosin syksyn pimeys tekee aivan saman ilmiön, joissakin ihmisissä.
        Koita kestää, tsemppiä näin; "Mä olen kallllliiioootaaaa!”

Mä en lähde tuolle upottavalle suolle... vieraan Urpon seuraksi... mulla niitä riittää täällä omasta takaa muutama, "kevät ampiainen" taas pörisemässä omiaan. Kyllä mun "ampparini" tasoittuvat kesäkuun alkuun jo ilman lääkitystäkin ja sitt onkin taas mielenkuohunnan kanalta koko kesä rauhallista aikaa, toivottavasti.
        Toisin kuin maanisdepressiivisillä joilla kaudet saattaa vaihdella... riippumatta aina vuoden ajoitakaan... kun jokin laukaisee sairauden uusiin sfääreihin.

Menen syömään uunikalan loppuja kotiin... jos niitä vielä on jäljellä... saattaa olla ett ovat maistuneet jo loppuun asti! Illalla oli aprikoosi/neljänviljanpuuroa tai minestronekeittoa, enkä mä välittänyt kummastakaan erikoisemmin... ja jätin väliin koko ruokailun. Nyt on kiljuva nälkä ja jos kalaa ei enää ole; sipulimunakkaan pyöräytän vatsan täytteeksi itselleni.

Näkylee taas... ehkä.

Moikka, sain keittiön juuri kiinni, tein iltatiskin pois... tänä iltana sai tiskari viikata puhtaan pyykin kuivaushuoneesta koriin. Mä inhoan huoneita joissa ei ole ikkunaa... suljetunpaikan kammoa vissiin, mulla sen kompensoi se etten mä tyhjän torinkaan läpi kävele mielelläni. Puidulla viljapellolla mä kyllä saatan risteillä mielinmäärin ja ainakin tutkia sen viereisen metsänreunan ojat, jos niistä löytisi mulle jotain.

".. Juuh.. Ei ole vielä kesä, eikä edes Kevät lähtenyt kunnolla käyntiin.. ;P"
        Ei ole ei... mutt kaikki kevään merkit näkyy ja kuuluu jo! Sitä se valoisuus aina tekee... tosin syksyn pimeys tekee aivan saman ilmiön, joissakin ihmisissä.
        Koita kestää, tsemppiä näin; "Mä olen kallllliiioootaaaa!”

Mä en lähde tuolle upottavalle suolle... vieraan Urpon seuraksi... mulla niitä riittää täällä omasta takaa muutama, "kevät ampiainen" taas pörisemässä omiaan. Kyllä mun "ampparini" tasoittuvat kesäkuun alkuun jo ilman lääkitystäkin ja sitt onkin taas mielenkuohunnan kanalta koko kesä rauhallista aikaa, toivottavasti.
        Toisin kuin maanisdepressiivisillä joilla kaudet saattaa vaihdella... riippumatta aina vuoden ajoitakaan... kun jokin laukaisee sairauden uusiin sfääreihin.

Menen syömään uunikalan loppuja kotiin... jos niitä vielä on jäljellä... saattaa olla ett ovat maistuneet jo loppuun asti! Illalla oli aprikoosi/neljänviljanpuuroa tai minestronekeittoa, enkä mä välittänyt kummastakaan erikoisemmin... ja jätin väliin koko ruokailun. Nyt on kiljuva nälkä ja jos kalaa ei enää ole; sipulimunakkaan pyöräytän vatsan täytteeksi itselleni.

Näkylee taas... ehkä.

.. Noh, Moikkelis.. =)

.. Jeps, Jokaisella on omat kammonsa.. Mut tuskin sulla mitään sen suurempaa AukeanPaikanKammoa ole.. Kertomuksesi perusteella sulla on vain hieman ns. EstradiKammoja tjmv.. ;P

.. Tuo UpottavaSuo&VierasUrpo jutska mulla meni hieman ohi.. Tai siis en ole ihan varma mitä sillä ajoit takaa.. KevätPörriäisellä luultavammin tarkoitit, että Virtaa tuntuu olevan lapasissa NiinMaanPerkuleesti, että Heikompaa hirvittää.. Ja itteäänkin.. Ja/tai jotain muuta.. ;D

.. Vedin Just KalkkunaMunakasta.. Ja laitoin LohenUuniin, ettei mene huonoks.. Tarvetta ei olisi muuten ollut tänään.. Noh, Ompahan sitten huomenna valmiina KypsääLohta.. ;P

.. Hyviä IllanJatkoja sinne MyyLandiaan.. =)

• mansikkakakkua

.. Noh, Moikkelis.. =)

.. Jeps, Jokaisella on omat kammonsa.. Mut tuskin sulla mitään sen suurempaa AukeanPaikanKammoa ole.. Kertomuksesi perusteella sulla on vain hieman ns. EstradiKammoja tjmv.. ;P

.. Tuo UpottavaSuo&VierasUrpo jutska mulla meni hieman ohi.. Tai siis en ole ihan varma mitä sillä ajoit takaa.. KevätPörriäisellä luultavammin tarkoitit, että Virtaa tuntuu olevan lapasissa NiinMaanPerkuleesti, että Heikompaa hirvittää.. Ja itteäänkin.. Ja/tai jotain muuta.. ;D

.. Vedin Just KalkkunaMunakasta.. Ja laitoin LohenUuniin, ettei mene huonoks.. Tarvetta ei olisi muuten ollut tänään.. Noh, Ompahan sitten huomenna valmiina KypsääLohta.. ;P

.. Hyviä IllanJatkoja sinne MyyLandiaan.. =)

".. Tuo UpottavaSuo&VierasUrpo jutska mulla meni hieman ohi.. Tai siis en ole ihan varma mitä sillä ajoit takaa.. "
        - ja KevätPörriäisellä ... jne ...tätä kaiken tietävä saunavuorojen jakakaa tarkoitin.
        Kirkas auringonpaiste laukaisee toisille... kaiken moista pörinää, kuten tällekin uudelle tulokkaalle... arvelen ihan köökkipsygologialla vaan näin käyneen.
        Eivät olleet mulle kalaa säästäneet... nyyh!

No huomenna on ruokalassa; ruodottomasta fileestä uunitaimenta, ranskalaisiaperunoita ja kiinankaali/ananas/kurkku/omenasalaattia...kermaviili/kurkkupikkelssi kastikeella. Toki muusiakin on tarjolla, mutt veikkaan ett 2/3 osaa syöjistä haluaa ranskalaisia. Kaslerpihvejä ja kanapullia, ruskea paistinkastike, lisäksi leipää ja voita.Niistä sitä voi valita lounaan mitä syö.
        Jälkkärinä hedelmätäytekakkua iso palanen, kahvin tai teen kanssa!

Hyvää yötä!

".. Tuo UpottavaSuo&VierasUrpo jutska mulla meni hieman ohi.. Tai siis en ole ihan varma mitä sillä ajoit takaa.. "
        - ja KevätPörriäisellä ... jne ...tätä kaiken tietävä saunavuorojen jakakaa tarkoitin.
        Kirkas auringonpaiste laukaisee toisille... kaiken moista pörinää, kuten tällekin uudelle tulokkaalle... arvelen ihan köökkipsygologialla vaan näin käyneen.
        Eivät olleet mulle kalaa säästäneet... nyyh!

No huomenna on ruokalassa; ruodottomasta fileestä uunitaimenta, ranskalaisiaperunoita ja kiinankaali/ananas/kurkku/omenasalaattia...kermaviili/kurkkupikkelssi kastikeella. Toki muusiakin on tarjolla, mutt veikkaan ett 2/3 osaa syöjistä haluaa ranskalaisia. Kaslerpihvejä ja kanapullia, ruskea paistinkastike, lisäksi leipää ja voita.Niistä sitä voi valita lounaan mitä syö.
        Jälkkärinä hedelmätäytekakkua iso palanen, kahvin tai teen kanssa!

Hyvää yötä!

.. Noh, Nyt tajusin.. =).. Pitkät piuhat tai Jottain.. ;D

.. Yammy.. Tammukkaa.. Saiskin.. =`)`.. Sulla on huomenna HerkkuPäivä.. =)

Hyvää yötä ja.. KauneimpiaUnia.. Tanssia ja vaikka mitä.. =)

• mansikkakakkua

.. Noh, Nyt tajusin.. =).. Pitkät piuhat tai Jottain.. ;D

.. Yammy.. Tammukkaa.. Saiskin.. =`)`.. Sulla on huomenna HerkkuPäivä.. =)

Hyvää yötä ja.. KauneimpiaUnia.. Tanssia ja vaikka mitä.. =)

Sain taimenesta niin hyvän tarjouksen; ale hinnalla... en malttanut ohittaa sitä... 10€/kg. Ostin 24kg keittiölle; sunnuntai ruokaa varten. Kala on taatusti tuoretta, mä näin ensin ne mitä ostin, ja tunnen kalat. Puolikkaan taimenta paistoin kotona uunissa jo eilen... sanotaan ett kokeeksi, ja mun koetulokset oli nyt syöty... käynyt tuholaisia jääkaapissa. =))

Nyt on pakko mennä nukkumaan... mulla on täytekaakkujen kokoominen huomenna, itse lupasin sen homman tehdä. Niitä pitää vielä leikata palasiksi ainakin 60kpl valmiiksi leivospaperi alusille, nopeempi jakaa siten lähtevien ruoka-annosten kanssa, kun ei tarvitse enää silloin alkaa kakkuja pilkkomaan. Lounas aika kun on usein hektinen.

Öitä, kaikille... viimeinkin!

• mansikkakakkua
        mansikkakakkua kirjoitti:

Sain taimenesta niin hyvän tarjouksen; ale hinnalla... en malttanut ohittaa sitä... 10€/kg. Ostin 24kg keittiölle; sunnuntai ruokaa varten. Kala on taatusti tuoretta, mä näin ensin ne mitä ostin, ja tunnen kalat. Puolikkaan taimenta paistoin kotona uunissa jo eilen... sanotaan ett kokeeksi, ja mun koetulokset oli nyt syöty... käynyt tuholaisia jääkaapissa. =))

Nyt on pakko mennä nukkumaan... mulla on täytekaakkujen kokoominen huomenna, itse lupasin sen homman tehdä. Niitä pitää vielä leikata palasiksi ainakin 60kpl valmiiksi leivospaperi alusille, nopeempi jakaa siten lähtevien ruoka-annosten kanssa, kun ei tarvitse enää silloin alkaa kakkuja pilkkomaan. Lounas aika kun on usein hektinen.

Öitä, kaikille... viimeinkin!

Huomenta! Koiran kanssa ulos ja sitten niitä täytekakkuja rakentelemaan. Käyn välillä kuuntelemassa aamurapsan ja jatkan sen jälkeen taas kakkujen parissa. Mulla ei ole keittovuoroa tänään... sekään ei ole varmaa kun olen se lähin varahenkilö, koska olen jo paikalla.
        Salaatit ehdin varmaan avuksi tekemään... ainakin osan niistä.
        Lounaan jälkeen mä kyllä aion häippästä päiväunilleni... yöunet kun jäi vähän lyhyeen nyt.
        Ja nyt menoksi... ulos!

• mansikkakakkua
        mansikkakakkua kirjoitti:

Huomenta! Koiran kanssa ulos ja sitten niitä täytekakkuja rakentelemaan. Käyn välillä kuuntelemassa aamurapsan ja jatkan sen jälkeen taas kakkujen parissa. Mulla ei ole keittovuoroa tänään... sekään ei ole varmaa kun olen se lähin varahenkilö, koska olen jo paikalla.
        Salaatit ehdin varmaan avuksi tekemään... ainakin osan niistä.
        Lounaan jälkeen mä kyllä aion häippästä päiväunilleni... yöunet kun jäi vähän lyhyeen nyt.
        Ja nyt menoksi... ulos!

Mitä? Nukutkos sinä vieläkin? Mä olen menossa nyt päikkäreille, vatsassa taimenta ja salaattia; oikeesti kolmea lajia salaattia jos italiansalaatti lasketaan mukaan. Otin sitäkin ruokalusikallisen lautaselleni maistaakseni, likat kun tekivät sen nyt itse...eka kerran: ja hyvää tuli!
        Näkyilee joskus illan tullen...jos en lähde ulos, keilaileen tai pelamaan korttia. Kyläilläkin vois...

Se on moi vaan, sulle nyt.

Mitä? Nukutkos sinä vieläkin? Mä olen menossa nyt päikkäreille, vatsassa taimenta ja salaattia; oikeesti kolmea lajia salaattia jos italiansalaatti lasketaan mukaan. Otin sitäkin ruokalusikallisen lautaselleni maistaakseni, likat kun tekivät sen nyt itse...eka kerran: ja hyvää tuli!
        Näkyilee joskus illan tullen...jos en lähde ulos, keilaileen tai pelamaan korttia. Kyläilläkin vois...

Se on moi vaan, sulle nyt.

.. Noh, olenhan mä jo muutaman tunnin ollut hereillä.. Siis IrlHereillä.. =)

Juu.. Etpä sä montaa tuntia ehtinyt taas(kaan) uinumaan.. Päikkärit on Varpisti hyvä idis.. ;P

.. Toivottavasti VaraHenkilölle ei tule tarvetta.. Varsinkin, jos sua ei nyt sellaiset jutut niin innostaisi ja sulla on tarvetta rentoutumishetkelle.. ;P

Hybää PäivänJatkoa.. Se on MoikkelisKoikkelis.. =)

• mansikkakakkua

.. Noh, olenhan mä jo muutaman tunnin ollut hereillä.. Siis IrlHereillä.. =)

Juu.. Etpä sä montaa tuntia ehtinyt taas(kaan) uinumaan.. Päikkärit on Varpisti hyvä idis.. ;P

.. Toivottavasti VaraHenkilölle ei tule tarvetta.. Varsinkin, jos sua ei nyt sellaiset jutut niin innostaisi ja sulla on tarvetta rentoutumishetkelle.. ;P

Hybää PäivänJatkoa.. Se on MoikkelisKoikkelis.. =)

Broidin luo eksyin menemään... pitkästä aikaa. Siis nuoremman veljeni luo, iltapäivä kahveille.
        Tuli sitten viihdyttyä koko ilta siellä, muksutkin menivät nukkumaan kun mä vielä istuin iltateen ääressä ihmetellen kuulumisia, joista mulla ei ollut ennen tietoakaan.
        Mutt oli hyvä tietää minunkin näistä asioista etukäteen... eivät ainakaan tule yllätyksenä eteeni ja häkellyksissäni tee vääriä päätöksiä.

Nukuin muuten 3h päivänokoset eli kyllä vrk:n unitarpeet tuli täytettyä, vaikkakin kahdessa osassa. Ei ollut puutteita keittiöhenkilökunnan miehityksessä... minä olin ylimääräisenä, täydentäen työvoimaa... tein molemmat vihersalaatit ja täytekakutkin koristeluineen. Paloitin kolme kakkua valmiiksi, lopuista sanoivat kyllä selviävänsä itse sitt kun tarvis vaatii paloittelua ja hoivaosastolle kakkua ei tarvinnut paloittaa, veitiin kakunpalanen ja kahvi vasta pääruuan jälkeen... Niin jokainen jaksoi syödä ruokansa ensin, eikä jäänyt pelkän kakunpalasen varaan iltapäiväksi.
        Kakunpalasen kaikki söivät, osalta kahvi jäikin sitten juomatta... mutt sitä saa klo yhdestä - aina kolmeen asti pyytäessään 1-2 kupillista, ollut pakko rajoittaa kun ei se kahvi kuitenkaan mikään terveysjuoma ole.
        Huomiseen...

Hyvää yötä, kaikille tasapuolisesti!

Broidin luo eksyin menemään... pitkästä aikaa. Siis nuoremman veljeni luo, iltapäivä kahveille.
        Tuli sitten viihdyttyä koko ilta siellä, muksutkin menivät nukkumaan kun mä vielä istuin iltateen ääressä ihmetellen kuulumisia, joista mulla ei ollut ennen tietoakaan.
        Mutt oli hyvä tietää minunkin näistä asioista etukäteen... eivät ainakaan tule yllätyksenä eteeni ja häkellyksissäni tee vääriä päätöksiä.

Nukuin muuten 3h päivänokoset eli kyllä vrk:n unitarpeet tuli täytettyä, vaikkakin kahdessa osassa. Ei ollut puutteita keittiöhenkilökunnan miehityksessä... minä olin ylimääräisenä, täydentäen työvoimaa... tein molemmat vihersalaatit ja täytekakutkin koristeluineen. Paloitin kolme kakkua valmiiksi, lopuista sanoivat kyllä selviävänsä itse sitt kun tarvis vaatii paloittelua ja hoivaosastolle kakkua ei tarvinnut paloittaa, veitiin kakunpalanen ja kahvi vasta pääruuan jälkeen... Niin jokainen jaksoi syödä ruokansa ensin, eikä jäänyt pelkän kakunpalasen varaan iltapäiväksi.
        Kakunpalasen kaikki söivät, osalta kahvi jäikin sitten juomatta... mutt sitä saa klo yhdestä - aina kolmeen asti pyytäessään 1-2 kupillista, ollut pakko rajoittaa kun ei se kahvi kuitenkaan mikään terveysjuoma ole.
        Huomiseen...

Hyvää yötä, kaikille tasapuolisesti!

Oli varmasti ihan mieluisat Rupattelut&Istujaiset.. ;P

.. Tuollaisia voi jo kutsua kunnon Päikkäreiks.. =).. Hyvä juttu, että ehtisit ne ottamaan, jos Vajetta kerran oli.. Ja Jeps.. Ei sen kahvinkaan LiikaKäyttö välttis kauhean hyvä juttu ole.. Jo ihan KoFeiinin takia.. AivoKemioita sekin sotkee enemmän tai vähemmän.. Ja monet vetää ns. PiriPäänä yli elimistön normaalin jaksamiskyvyn jne., eikä sekään välttis kauhean hyvä juttu ole.. Ainakaan PiremmänPiälle.. ;P

.. Jumittaa taas.. Siis Polla.. Väsystä johtuu.. Onneks siihen(kin) on helppo ja turvallinen "lääkitys".. ;D

HyvääYötä ja MakoisiaUnia.. Mäkin tairan ihan just koht aloittaa "lääkityksen".. =)

• mansikkakakkua

Oli varmasti ihan mieluisat Rupattelut&Istujaiset.. ;P

.. Tuollaisia voi jo kutsua kunnon Päikkäreiks.. =).. Hyvä juttu, että ehtisit ne ottamaan, jos Vajetta kerran oli.. Ja Jeps.. Ei sen kahvinkaan LiikaKäyttö välttis kauhean hyvä juttu ole.. Jo ihan KoFeiinin takia.. AivoKemioita sekin sotkee enemmän tai vähemmän.. Ja monet vetää ns. PiriPäänä yli elimistön normaalin jaksamiskyvyn jne., eikä sekään välttis kauhean hyvä juttu ole.. Ainakaan PiremmänPiälle.. ;P

.. Jumittaa taas.. Siis Polla.. Väsystä johtuu.. Onneks siihen(kin) on helppo ja turvallinen "lääkitys".. ;D

HyvääYötä ja MakoisiaUnia.. Mäkin tairan ihan just koht aloittaa "lääkityksen".. =)

Huomenta! Olen menossa kohta raportille ja aamupalalle alakertaan ja sen jälkeen päiväni kuluukin opiskelun merkeissä. Tätä päivää en voi vaihtaa muuksi, tänään mun on oltava opiskelun parissa vaikka sairaana! (jos niin olis)
        Iltapäivällä tai alkuillan mä taas nukun hiukan... lisä unia kun nyt en ehtinyt ihan...=))

Moikka... mukavaa päivää, teille kaikille jotka viestini luitte!

Huomenta! Olen menossa kohta raportille ja aamupalalle alakertaan ja sen jälkeen päiväni kuluukin opiskelun merkeissä. Tätä päivää en voi vaihtaa muuksi, tänään mun on oltava opiskelun parissa vaikka sairaana! (jos niin olis)
        Iltapäivällä tai alkuillan mä taas nukun hiukan... lisä unia kun nyt en ehtinyt ihan...=))

Moikka... mukavaa päivää, teille kaikille jotka viestini luitte!

.. Jeps, Meet päikkäreille viimeistään siinä vaiheessa, jos/kun alat huomaamaan, että olet sen verran väsy ettei pänttäämisestä meinaa tulla mitään Väsymyksen takia.. ;P

.. PäivänJatkoja myös Sinne.. =)

• Tahvo53

Aluksi Italiaan kuukaudeksi ja sitten yksi konsertti ulkomailla, siinä se kesäloma menee mukavasti.

• Ätminki

Pääsiskö mukaan, kun ei sitä naista kuiteskaan saa tänäkään vuonna.

• pitkätukka-68
        Ätminki kirjoitti:

Niin, ehkä italiattaret innostuiskin vaaleesta pohjoismaalaisesta jurottajasta, melkein viikingistä. Monia kiehtoo kulttuurierot, joten kyllä pohjoismaisella hiljaisella miehellä vois olla tuollapäin hyvätkin mahdollisuudet.

Itse vaan en ole aina kovin hiljainen. Temperamenttia riittää etelän ihmisen verran vaikkei sukujuuriltaan suomalaisempaa voi olla. Ainoastaan machoilun jätän muille.

• Tahvo53
        Ätminki kirjoitti:

Tottakai, mukaan vaan

• qwasd
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Niin, ehkä italiattaret innostuiskin vaaleesta pohjoismaalaisesta jurottajasta, melkein viikingistä. Monia kiehtoo kulttuurierot, joten kyllä pohjoismaisella hiljaisella miehellä vois olla tuollapäin hyvätkin mahdollisuudet.

Itse vaan en ole aina kovin hiljainen. Temperamenttia riittää etelän ihmisen verran vaikkei sukujuuriltaan suomalaisempaa voi olla. Ainoastaan machoilun jätän muille.

Voin kertoa, että vaalealla suomiolmilla ei ole etelän maissa sen enempää saumoja kuin täälläkään. Ei niitä välimeren kaunottaria kiinnosta tällaiset rumat ätmit, kun saavat komeampia paikallisia miehiä helposti. Tunnen paljon väkeä noista maista ja vaikka ovat ihan mukavaa porukkaa, niin ei se suhteen saamiseen mitään vaikuta.

• Äädämi11111
        qwasd kirjoitti:

Voin kertoa, että vaalealla suomiolmilla ei ole etelän maissa sen enempää saumoja kuin täälläkään. Ei niitä välimeren kaunottaria kiinnosta tällaiset rumat ätmit, kun saavat komeampia paikallisia miehiä helposti. Tunnen paljon väkeä noista maista ja vaikka ovat ihan mukavaa porukkaa, niin ei se suhteen saamiseen mitään vaikuta.

Italia on perse mesta, ämmät nokka pystyssä pihtaavat tavaraansa ihan kuin täälläkin, mutta eivät sentään ole yhtä käytettyjä, siinä suomilutka häviää. Kannattaa mennä kauemmaksi etelään, Thaimaasta irtoaa tussua. Siellä on tiukemmat reiät kuin Suomessa tai Italiassa. Laatutavaraa pikkurahalla.

• Tahvo53
        Äädämi11111 kirjoitti:

Italia on perse mesta, ämmät nokka pystyssä pihtaavat tavaraansa ihan kuin täälläkin, mutta eivät sentään ole yhtä käytettyjä, siinä suomilutka häviää. Kannattaa mennä kauemmaksi etelään, Thaimaasta irtoaa tussua. Siellä on tiukemmat reiät kuin Suomessa tai Italiassa. Laatutavaraa pikkurahalla.

Jaa, no en kyllä ajatellut sekaantua Italian tyttöihin. Pari tunnen sieltä päin ja ovat kyllä äärettömän mukavia eli ei kuvaamasi kokemuksia.

• Carola_
      • Likatantaisikyllä

• Huu-haa

• pitkätukka-68

• Franzzy
    • Tavallinen-tapaus

Kesä menee töissä. Pääsiin hommiin seurakunnan veneenkuskiksi, kuskaan rippileirilläisiä saareen ja myös työntekijöitä kokkeja ja muita. Teen myös remppahommiin seurakunnalle siinä samalla.

• Pillujen--asiantuntija

Varo sitten meetoota kun on nuoria tyttöjä kyydissä. Älä sitten katsele niitä liian pitkään

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      130
      7054
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4310
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      53
      3432
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      491
      3069
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2060
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1723
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1631
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1553
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      175
      1461
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1416
    Aihe