niin paljon meitä yksinäisiä miehiä kuin Suomessa. Sen näkee jo siitäkin että kolmannes suomalaisista miehistä jää lapsettomiksi vanhoiksi pojiksi. Mikä aiheuttaa sen että niin suuri osa miesten ikäluokista syrjäytyy?
Missään muualla ei ole
41
693
Vastaukset
- 123d1231d312d
en tiiä eikä kiinnostakkaa :( ps oon itekki kärsiny paljo tuosta tunteesta varsinki nuorempana nyt oon 30v eikä mua hirveenä kiinnosta, saaan iloa muistaki asioista ku panemisesta.
jos joku on ollu suhteessa ja niin edespäin niin koitan olla olematta kateellinen, kyllä heilläki ongelmansa on.
oon ite huomannu et monet suomineidot on matkustellu paljo eikä siksi jaksa jäädä kotipaikkakuntansa miehiin, osa lähtee hesaan osa jopa ulkomaille.
tai sitte naiset oottaa et ulkomaalainen mies tulee tänne ja sitte ottavat sen.
näin se menee. suomalainen mies ei ole mitään.- 13d21321d323d
myöskin valitettava tosi-asia on se että naiset haluaa ruskea silmäisiä miehiä eikä kaltaisiani sini-silmiä. naiset on ikäänkuin roturealistisia mutta käänteisesti sinisilmäisiä kohtaan
13d21321d323d kirjoitti:
myöskin valitettava tosi-asia on se että naiset haluaa ruskea silmäisiä miehiä eikä kaltaisiani sini-silmiä. naiset on ikäänkuin roturealistisia mutta käänteisesti sinisilmäisiä kohtaan
Elä höpise.
- Per-kel
No ,itte kun mualimaa kolusin löysin rakkaan kaukoidästä :-*
- Kiltti-ja-Kunnollinen
Koka naiset rakastaa väkivaltaisia jännämiehiä niin kunnolliset miehet jää lapsettomiksi.
- Hohhohhoijaa
Kysehän on miehistä. Ei jännä eikä muutenkaan luokitelluista miehistä. Ihan vaan miehistä yleensä.
Naapureissa hirveesti jännämies isiä. Joka asunnossa.
- EdesUnissa
30 % miehistä jää lapsettomiksi, mutta noin 26% naisistakin jää lapsettomiksi. Syntyvyydellä ei voi syrjäytyneisyyttä perustella.
Suomessa on yksinasuvia miehiä noin 500 000 ja naisia noin 600 000. Luvut eivät erityisesti korosta miesten syrjäytymistä. Naisten luvussa ero tulee sillä että yli 75 vuotiaita naisia on juuri tuo 100 000 enemmän yksinelävää. Alle 75 vuotiaissa miesten ja naisten osuus on sama.- hgj5vl5
Vaan kuinka suuri osa lapsettomista naisista on ihan omasta tahdostaan lapsettomia? Jos nainen kovasti haluaa lapsen, hän voi tehdä sen vaikka yhden yön baarituttavuuden kanssa., joten epäilen että tuosta 26% aika moni on vapaaehtoisesti lapsettomia. Vaan kuinka moni noista 30% miehestä oikeasti olisi halunnut lapsia, mutta ei koskaan löytänyt naista kenen kanssa tehdä niitä?
- plkj
Tämä ei pidä paikkaansa. Yksinasuvat miehet ovat enemmistö kautta ikäluokkien. Miesten korkeampi kuolleisuus 50-60 vuotiaista eteenpäin sitten kääntää kyllä tilanteen noihin absoluuttisiin lukuihin. Tuota nuoremmissa 25- ikäluokissa miesten osuus yksinasuvista on suurempi, jopa merkittävästi suurempi.
- Nainen39vee
hgj5vl5 kirjoitti:
Vaan kuinka suuri osa lapsettomista naisista on ihan omasta tahdostaan lapsettomia? Jos nainen kovasti haluaa lapsen, hän voi tehdä sen vaikka yhden yön baarituttavuuden kanssa., joten epäilen että tuosta 26% aika moni on vapaaehtoisesti lapsettomia. Vaan kuinka moni noista 30% miehestä oikeasti olisi halunnut lapsia, mutta ei koskaan löytänyt naista kenen kanssa tehdä niitä?
"Vaan kuinka suuri osa lapsettomista naisista on ihan omasta tahdostaan lapsettomia? Jos nainen kovasti haluaa lapsen, hän voi tehdä sen vaikka yhden yön baarituttavuuden kanssa., joten epäilen että tuosta 26% aika moni on vapaaehtoisesti lapsettomia. Vaan kuinka moni noista 30% miehestä oikeasti olisi halunnut lapsia, mutta ei koskaan löytänyt naista kenen kanssa tehdä niitä? "
Kaikki naiset eivät syystä tai toisesta halua tehdä lasta yksin siinä tapauksessa, että kumppania ei löydy. Mutta siinä olet toki oikeassa, että halutessaan lapsen hankkiminen olisi naiselle helpompaa ilman kumppania. Joskin yhden yön juttu on siihen huono vaihtoehto - todennäköisyys tulla raskaaksi yhdynnästä on joku 20%. Eli aika monta kertaa saattaisi joutua harrastamaan seksiä mahdollisesti epäkiinnostavien kumppaneiden kanssa, ennen kuin tärppää. Ja tuollainen baarista haettu seksi on niin altis häiriöille - jos mies ei saakaan tulemaan tai tulee vahingossa väärään paikkaan. Ja tietysti tuossa on tautiriski, ja mitäs sitten jos mies haluaakin käyttää kumia (kuten toki fiksua onkin).
Sanoisin, että yksin lasta haluavalle on hedelmöityshoito paras vaihtoehto. Tähän taas kaikilla ei ole varaa. Ja joillekin vaan on iso kynnys lähteä tällaiseen.
Mutta onhan niitä vapaaehtoisesti lapsettomiakin naisia. He tosin eivät muuttuisi lasta haluaviksi, vaikka suhde jonkun lasta haluavan miehen kanssa syntyisikin, joten sinkkuus ei tältä osin ole ongelma. Pikemminkin se parisuhde hukkaisi miehenkin aikaa ja ehtisi synnyttää turhia toiveita.
Tosin pitää muistaa, että vapaaehtoisesti lapsettomia on miehissäkin. Sekä niitä, jotka ensin vuosikymmeniä "eivät ole vielä valmiita isäksi" ja kokevat perhe-elämän rajoittavan heidän harrastuksiaan ja menojaan - sitten voi miehellekin käydä niin, että juna menee ohi ja lopulta ne naiset, jotka olisivat halunneet lapsia, ovat joko tehneet niitä jonkun muun kanssa tai yksin, tai sitten tottuneet elämään lapsettomana ja löytäneet elämään niin paljon muuta sisältöä, etteivät enää innostukaan ajatuksesta.
Mutta en vähättele miehenkään halua tulla isäksi, ja onhan se ikävää, jos se ei toteudu :(
Ei kai sillä ole mitään merkitystä, että ketkä niitä lapsia hankkivat ja ketkä jäävät lapsettomiksi. Mutta sä taidatkin itse olla joku nussimaton ätmiluuseri, kun tollaista paskaa täällä julkenet kirjoittaa saatana.
- Normaalimies--
Elähän hc-ätmi siellä metoo !
Normaalimies-- kirjoitti:
Elähän hc-ätmi siellä metoo !
Ai sä itse oot joku hc-ätmiluuseri vai, no se onkin sun kaltaisesta luuserimehestä oikein helppo uskoa. Mä sen sijaan itse olenkin ihan selkeä YTM-mies.
- Normaalimies--
DarkFear kirjoitti:
Ai sä itse oot joku hc-ätmiluuseri vai, no se onkin sun kaltaisesta luuserimehestä oikein helppo uskoa. Mä sen sijaan itse olenkin ihan selkeä YTM-mies.
Onko kiva peukuttaa omia kirjotuksia sasi-kalju ätmi luuseri!
- nvdjownvo
Jos ei naiset kiinnosta, niin yksinhän sitä jää. Jos on kova veto naisten perään tai ihmisten pariin, niin eihän sitä yksinäiseksi jää, vaan menee ja tekee ja yrittää ja yrittämisen kautta löytää keinot mitkä toimii saada naista ja löytää ihmisiä. Mutta jos ei sitä vetoa naisia kohtaan ole, niin ei siihen mikään auta. Itse on elämää elettävä.
- viinamies
Miehet eivät enää ryyppää tarpeeksi. Jos kävisi säänöllisesti viihteellä ryyppäämässä voisi sieltä nainenkin tarttua mukaan.
Raittiina jää yksin.- Karvamies
Jos juopi viinaa niin kikkeli lakkaapi seisomasta tästä on seurauksena jotta suomessa ei enään sikiä lapsia.
- Pillujen--asiantuntija
Miehet on liian rumia naisille. Naisetkaan ei ole kaikki kauniita mutta ne vaatii komeaa pitkää bodari status miestä joten rumat miehet ei koskaan saa lapsia. Rumimmat naiset haluaa sen sata tonnia tienaavan jääkiekkoilijan jotta naisella olis joku joka maksaa lapsen elatuksen.
- tässä_totuus
Se on luonnonvalintaa. Kelvoton aines ei pääse lisääntymään.
- narsissit
tässä_totuus kirjoitti:
Se on luonnonvalintaa. Kelvoton aines ei pääse lisääntymään.
Nainen on siis narsissi.
- Narsistit
narsissit kirjoitti:
Nainen on siis narsissi.
Ja mies narsisti.
- 32727372372
Mistä ja miten tänä päivänä voi löytää vapaan naisen, joka on niin sanottua vaimomateriaalia?
Eli suht normaalivartaloinen nainen, jolla on terveelliset elämäntavat, mielenterveys ok, pystyy sitoutumaan yhteen mieheen ja haluaa perustaa perheen? Vi**u kun niitä naisia ei ole tämän päivän Suomessa!
Itse sinkkumiehenä koen suurimmaksi ongelmaksi kumppanin löytämisen.
Suomi on muutenkin väestöltään ihan vanhainkoti. Aika hämmentävää liikkua tuolla maakunnissa, kun jengin keski-ikä on joku 60v. Ehkä jossain kaupan kassalla saattaa olla nelikymppinen nainen töissä.- opetettuu
Ei uskalla. Jännämiesriski...
- vaikkasamapatuo
Juuri näin. Maalla ei ole naisia ja kaupungeissa olevat ovat ihan sekaisin. Tietenkään tavallinen mies ei edes kelpaa näille naisille mutta kai sen toisaalta ymmärtää kun molemmat elävät ihan eri maailmoissa.
- Nainen39vee
"Mistä ja miten tänä päivänä voi löytää vapaan naisen, joka on niin sanottua vaimomateriaalia?
Eli suht normaalivartaloinen nainen, jolla on terveelliset elämäntavat, mielenterveys ok, pystyy sitoutumaan yhteen mieheen ja haluaa perustaa perheen? Vi**u kun niitä naisia ei ole tämän päivän Suomessa!"
Jaa-a. Tilastojen mukaan naisissa on enemmän normaalivartaloisia kuin miehissä, naisilla on keskimäärin terveellisemmät elämäntavat, suurin osa ihmisistä varmaankin haluaa sellaisen "perinteisen" suhteen jossa on vain yksi kumppani, ja aika moni haluaa perheenkin.
"Itse sinkkumiehenä koen suurimmaksi ongelmaksi kumppanin löytämisen.
Suomi on muutenkin väestöltään ihan vanhainkoti. Aika hämmentävää liikkua tuolla maakunnissa, kun jengin keski-ikä on joku 60v. Ehkä jossain kaupan kassalla saattaa olla nelikymppinen nainen töissä. "
Totta, jossain maakunnissa, joissa jengin keski-ikä on joku 60v voi olla vaikea löytää kumppania. Silloin kannattaa ehkä suosiolla hyväksyä, että sellaisesta kylästä ei sitä löydy, ja kokeilla etsiä kauempaa. - Ikiätmi
Itse olen sitä ikäluokkaa, että juuri nuo 60 v naiset kiinnostaisi. Vaan kun sellaisilla naisilla on jo vakikumppani tai sitten heitä ei kiinnosta pätkääkään kaltaiseni.
Niin, ettei se ikäkään tuo muutosta mihinkään jos olet ätmiksi sattunut syntymään. Parempi olisi ollut, jos isäukko olisi kumia käyttänyt, mutta eihän niitä siihen aikaan ollut.
- enole.botti
Miksi et sitten muuta pois Suomesta? Espanjaan? Portugaliin? Italiaan? Ranskaan?
- rivgmefim
Ei kai ätmi ketmiksi muutu vain maata vaihtamalla. Ei ne naiset niin erilaisia Espanjassakaan ole.
- suomimies22
On äärimmäisen harvinaista että suomalaisella miehellä olisi italialainen tai espanjalainen nainen. Nuo suhteet ovat aina niinpäin että suomalaisella naisella on ulkomaalainen mies.
- enole.botti
suomimies22 kirjoitti:
On äärimmäisen harvinaista että suomalaisella miehellä olisi italialainen tai espanjalainen nainen. Nuo suhteet ovat aina niinpäin että suomalaisella naisella on ulkomaalainen mies.
Mitä sitten? Mikä estää suomalaisia miehiä tekemästä muutosta tuohon tilastoon?
- rivgmefim
enole.botti kirjoitti:
No se että se on suomalainen mies.
- suomimies22
enole.botti kirjoitti:
Naisilla on paljon paremmat mahdollisuudet lähteä asumaan em. maihin. esim aupairiksi voivat lähteä vain naiset.
Naiset voivat lisäksi jäädä em. maihin kotiäideiksi. Miehet taas eivät ja etelä-euroopasta on suomalaisen miehen hyvin vaikea löytää töitä. Harva italiatar tai espanjatar haluaa muuttaa kylmään pohjolaan.
Naiset ovat myös em. maissa tottuneet etelän miesten hurmaavuuteen ja siinä pelissä ei suomimies pärjää. - Sinkkunainenn
suomimies22 kirjoitti:
Naisilla on paljon paremmat mahdollisuudet lähteä asumaan em. maihin. esim aupairiksi voivat lähteä vain naiset.
Naiset voivat lisäksi jäädä em. maihin kotiäideiksi. Miehet taas eivät ja etelä-euroopasta on suomalaisen miehen hyvin vaikea löytää töitä. Harva italiatar tai espanjatar haluaa muuttaa kylmään pohjolaan.
Naiset ovat myös em. maissa tottuneet etelän miesten hurmaavuuteen ja siinä pelissä ei suomimies pärjää.Kyllä on miehellä vaikeaa kun on syntynyt ilman pillua. Valivalivali.
Onneksi en ole mies. Sinkkuuskin on niin paljon helpompaa naisena. Ei ole tarvetta parisuhteeseen. enole.botti kirjoitti:
Luultavasti suurin osa niistä naisettomista suomalaismiehistä on sen verran persujunttihenkisiä, etteivät he oikein haluaisi ulkomaalaista naista, kun heidän mielestä suomalaisten kuuluisi aina pariutua vain keskenään.
- suomimies22
No tuossa nyt on syitä miksi suomimies-italiatar -pareja ei käytännössä ole. Ei siinä mitään valitusta ole.
Kun suomalainen mies nai ulkomaalaisen, on se yleensä venakko. Sinkkunainenn kirjoitti:
Kyllä on miehellä vaikeaa kun on syntynyt ilman pillua. Valivalivali.
Onneksi en ole mies. Sinkkuuskin on niin paljon helpompaa naisena. Ei ole tarvetta parisuhteeseen.Niin aika tekosyiltä kyllä vaikuttaa tollaiset selitykset, etteikö muka myös miehet voisi lähteä ulkomaille töiden tai opiskelujen perässä. Varsinkin tänä päivänä se ulkomaille lähteminen on vielä helpompaa, kun se on edullisempaa ja nykynuoret ovat myös selvästi koulutetumpaa kun vanhempien ja isovanhempien sukupolvi. Johtuu vaan just siitä, että varsinkin nämä ätmit tykkäävät aina mieluummin valittaa turhasta ja etsiä niitä vikoja aina kaikista muista paitsi itsestään.
- suomimies22
No kyllähän miehet Suomesta ulkomaille lähtevätkin, mutta eivät Espanjaan tai Italiaan josta suomalaisen miehen on lähes mahdotonta löytää töitä. Varsinkaan koulutettujen miesten. Jotain hanttihommia huonolla palkalla voi löytyäkin.
- maailmallevaaan
suomimies22 kirjoitti:
No kyllähän miehet Suomesta ulkomaille lähtevätkin, mutta eivät Espanjaan tai Italiaan josta suomalaisen miehen on lähes mahdotonta löytää töitä. Varsinkaan koulutettujen miesten. Jotain hanttihommia huonolla palkalla voi löytyäkin.
Nimenomaan koulutetut voi löytää töitä, jos jotkut. Hanttihommat noissa maissa tekee afrikasta tulevat laittomat siirtolaiset.
Lopettakaa nyt toi surkuttelu ja tehkää itse asialle jotain. Antakaa muille hyvää esimerkkiä. He ensin joilla on siihen paremmat edellytykset kuin muilla - eli tarvittavaa rohkeutta ( = tietoa siitä mitä on tekemässä ja kykyä luottaa siihen). Kyllä siitä sitten lähtee sellainen positiivinen lumipalloefekti liikkeelle. Näytetään mallia koko muulle maailmalle. Ihan oikeasti. Aivan hyvin jossain Jenkeissä, Venäjällä ja Kiinassa voitaisiin lähitulevaisuudessa ihailla, kuinka me ennen niin hiljaiset Suomalaiset toimitaankin nyt aktiivisena esimerkkinä ja roolimalleina kaikille muille! Eikö se olisi aika hienoa?
Tärkeintä on ajatella positiivisesti, ei negatiivisesti. Latkaa toteamasta mikä tilanne on, koska te tiedätte jo mikä se on. Ei se ikinä muutu ainakaan paremmaksi, ellette oikeasti tee asialle jotain POSITIIVISTA. Se, mitä se positiivinen on, on aivan teidän itsenne päätettävissä. Kunhan otatte tavaksi tehdä edes jotain.
Minä esimerkiksi varasin tänään aamupäivällä ajan hammaslääkäriin (yksityiseen, koska julkisissa on niin kova jono) hyvin pitkästä aikaa, koska ajattelin, että siitä voisi olla mulle hyötyä. Ei oo särkyjä eikä kipuja tai muitakaan erityisiä ongelmia suussa, mutta lähden joka tapauksessa kuulemaan asiantuntijaa, mitä mieltä hän on suuni terveydestä. Täysin avoimin mielin sinne olen menossa. Tiedä mitä sitten myöhemmin päähän pälkätää, saati sitten huomenna... hyvää ja hyödyllistä kuitenkin pyrin koko ajan tekemään.
Ehkä vois tiskata astiat illemmalla - niitä kun on jonkin verran jo kertynyt. Mulla on kyllä astianpesukone, mutten näe tarpeelliseksi käyttää sitä, koska tiskejä tulee mun taloudessa varsin hitaaseen tahtiin.
Kyllähän sitä joskus saa revitelläkin ja antaa vaan olla - esimerkiksi jättää tiskit työtasolle kun ei heti huvita niitä jynssätä puhtaaksi - ehkä vaan kuitenkin hulauttaa vähän vedellä vaan ensin, jotta niiden puhdistus olisi myöhemmin helpompaa. Hälläväliäasenne ei saa liiaksi hallita elämää, kun ei myöskään pitkälle rutinisoitunut ja ennalta suunniteltu kalenterielämä. Tasapaino katsokaas. Se on se juttu. Ääripäissä saa käydä, mutta niihin ei tule jäädä pysyvästi. Auton moottoria saa kierrättää ajon aikana punarajalle niin usein kun tarpeelliseksi kokee, mutta ei sitä kaasua tule vapaalla vaihteella pohjassa pitää, koska silloin jotakin luultavasti särkyy jostakin ennemmin tai myöhemmin - ellei sitten polttoaine lopu sitä ennen kesken.Olkaa kavereita toisillenne..
Hymyilkää, halatkaa ja antakaa poskipusuja..
🐴
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448109Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432151Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262062- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811627Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071- 251066
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850