mitä voisi käyttää, olen allerginen sitruunalle ja muille sitrushedelmille. vinkkejä! tossa just laiton kalan uuniin, johon olis pitäny laittaa liemeen sitruunamehua, mut laitoin vähän etikkaa.
sitruunamehun tilalle
12
5407
Vastaukset
- Gopher.
Teriyaki kastike toimii aika hyvin. Lisäksi voit lorauttaa kastikkeeseen HIUKAN valkoviiniä. Ei liikaa, pilaa maun. Kalan päälle kunnolla rouhittua valkopippuria. Voit lisätä makusi mukaan myös vaikka yrttisuolaa.
Käytä kastikkeena perinteistä kermaa johon voit tiputtaa ruokalusikallisen kapriksia. Päälle silputtua tilliä. Pitäisi toimia. - Nipsu
Valkoinen balsamico -etikka toimii hyvin sitruunan tilalla mm. salaatinkastikkeissa yms.
- totoro
...tai sitten siideriviinietikka.
- rehu
Entäs sitruunaiset yrtit? Voimakkaimpana esim. sitruunabasilika?
- vaikka...
omenamehua, sinappia,
- Kir3
Valkoviiniä on yleisesti käytetty ruoanlaitossa. Siis kuivaa sellaista.
- werlku
Kysy alkosta happaminta valkoviiniä.
- HellikääAistejanne
Omenamehua, ananasmehua, hapanta marjamehua? Itselläni sitruuna ja sitrukset iskevät ikävästi limakalvoihin, tuo ananas on aika lähellä samaa.
Suomessa käytetään liikaa hapanta ja happoja, mikään ei maistu umamille eli hyvältä eikä pehmeänpyöreältä, kun ruokateollisuus säilöö kaiken happamaksi ja kokit lisäävät hapanta niin että syöjät ovat naamat väärällään -ja valittaa ei voi koska se on niin hienoa ja varsinkin tatuoitujen mieskokkien mieleen jotka hermostuvat heti jos antaa kritiikkiä.
Kananmunalla ennen hoidettiin krapula ja viinan tuhoamat vatsat, mutta nykyisin joka paikkaan lisätään "vähän kärkee ja potkuu" ja irvistellään miehekkäästi.- yrttinen
sitrusten ja suolan tilalle yrtti - nappaako vastaan sokerilla/stevialla höystetty
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/lisaa-makua-ruokaan-ilman-suolaa-poimi-vinkit/4298068
Ennen kuin tuli sitrus-valistus oli vain Hunaja-omena Rajamäeltä sekä Valko- tai punaviinietikat -yrteistä ei halaistua sanaa
http://www.yrttitarha.fi/alasivu.html
- rgy53y
Sappineste korvaa sitruksen aika hyvin.
- TakaisinLuontoon
No tietenkin luomuomenaviinietikka! Sellainen, missä on pohjalla näkyvä "käymisaine", englanniksi puhuvat 'apple cider vinegar with "mother"'. Tuossa itselläni pöydällä nököttää sellainen, Beutelsbacher, Demeter-merkinnällä, ja muistaakseni Ruohonjuuresta ostettua. Tässä kun kirjoittelin, hämmästelin myös pitkää säilyvyyttä, on nimittäin aikaa, kun viimeksi käytin, ja kas, vielä on yli vuosi käyttöaikaa...
- 1tätönen
Onkohan alkuperäinen kirjoittaja jo kokeillut pieninä määrinä pelkkää sitruunahappoa keittiössä? Mm. Maustefirma Sallinen myy jauheena. Sitrusallergiassa on yleensä kysymys sitrushedelmissä esiintyvistä proteiineista.
Sitruunahappo itsessään on rakenteeltaan proteiinimolekyyleitä yksinkertaisempi, ja myös ihmisen elimistö tuottaa sitä soluhengityksessä, sitruunahappokierrossa. Yhteenvetoa vaikka tässä:
https://tuomiopaivantytto.wordpress.com/2012/05/19/soluhengitys-ja-yhteyttaminen/.
Sitruunahappo E330 on myös lisäaineena suuressa määrässä elintarvikkeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659