Pikkumersu ei ole oikea mersu

Isotmersut

Se vaan on totuus ettei aikuinen mies viihdy A, CLA tms C luokan mersuissa lopulta kovinkaan kauaa ellei ole pieni mies. Nämä autot on kuitenkin ns.naisten autoja eikä se A sarja muutu siitä vaikka olisi mikä amg. Kuitenkin vasta isot E, S ja maasturit on niitä kunnon mersuja joita katsotaan kateellisina ja niillä ajaa sitten tietty porukka myös hyvin usein. Naisille riittää ne pikkuautot ja mieluiten automaattina koska naiset ei ole ratissa kovinkaan hyviä yleensä kun katselevat lähinä peilistä itseään ajon aikana:). Niin ne edulliset A,C jne pikkumersut ei mielestäni täytä mersun määritelmää vielä oikein kunnolla. Miehellä tulee olla iso auto, on niinku maanteiden valtias.

21

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähään_tyytyväinen

      Minusta nykyinen C-Mersu (W205, S205) on oikein kivan kokoinen peli, en kaipaa yhtään isompaa. En toki taida täyttää raavaan miehen mittojakaan: 175 cm ja alle 90 kg. Aikuisuuteenkin minulla on vielä matkaa, vasta kaksi kolmasosavuosisataa mittarissa.

      Tässä iässä reilut 10 hv auton sataa painokiloa kohden riittävät oikein hyvin. Valmistaja väittää autoni kulkevan tarvittaessa 221 km/h; itselläni ei ole ollut vielä tarvetta testata väitteen totuusarvoa (en ole ehtinyt vielä käydä autollani Saksassa). Rekkojen ohittelukin käy oikein kivuttomasti.

      Isälläni oli aikanaan 220 D vm. 1968, tuon puolen vuosisadan takaisen ajan ”taksi-Mersu”. Sitä pidettiin yleisesti kohtalaisen isona autona. Nyky-C:n ulkomitat ovat kauttaaltaan vähän isommat ja painoakin on enemmän. Sisätilat riittävät oikein mainiosti kaksihenkiseksi supistuneelle jääkaappikunnalleni ja mökkikamatkin mahtuvat vaivatta mukaan (farkku). Toki samoihin ulkomittoihin on tehty tilavampiakin autoja.

      C-Mersu on Mersu myös kahdessa perinteisessä mielessä: on takavetoinen (ellei halua nelivetoista) ja automaattivaihteisto on momentinmuuntimella varustettu eikä kaksoiskytkintyyppinen.

      C-Mersussakin oli maksamista minun taloudellisiin voimavaroihini nähden ihan tarpeeksi.

      On silti hienoa, että vaativammille löytyy myös kookkaampia ja kulkevampia Mersuja!

    • invataksit.erikseen

      Juu ei nykyajan ylipainoisilla lonkka- ja polvivammaisilla yli 50 vuotiailla olekaan mitään jakoa päästä A-Mersun sisään eikä ainakaan sieltä pois auttamatta.

      • Vähään_tyytyväinen

        Minulla on tuota ikää lähempänä seitsemääkymmentä enkä kokenut A-Mersua mitenkään ahtaaksi, kun sellaisella (huollon sijaisautolla) noin vuosi sitten ajelin. Apua en sisään istahtaessani ja autosta poistuessani kaivannut vähän vertaa.

        Kokoluokassaan ihan kelpo peliltä vaikutti muutenkin, selvää Mersu-sukua. Selvin ero C-Mersuuni oli äänimaailmassa: C on tuntuvasti A:ta hiljaisempi.

        Puhe on tietenkin kummankin mallisarjan tuoreista versioista. A-Mersun ensimmäinen sukupolvi oli melkoinen kummajainen eikä nyky-A:lla taida olla sen kanssa mitään tekemistä.


    • Joo, isoon tottuu kumman nopeasti. C-malli voisi nippa nappa mennä farkkuna, mutta olisi kuitenkin tyylivirhe mennä sillä esim. Oopperaan!
      Ennen E-mersua minulla oli isoja C-Vectroja kolminkin kappalein, etenkin farkkua ei mitenkään tarvinnut pakata, kaikki mahtui yleensä heittämällä kyytiin.
      Mittani Ooppeleihin tuli täyteen, kun ketjukäyttöinen nokka-akseli 40T ajetussa autossa hypähti hampaan ylitse tunnetuin seurauksin.

    • Enpä tiedä, kyllä tuolla SLK:lla on ihan kiva ajella...

      • en.valita

        Kyllä sitä jo A200;llakin ajelee, kyllä siinä riisipussit jää ominaisuuksiltaan toiseksi.


    • olenpa.minä.utelias

      A on ahdas, ennen muuta liian matala.

      Kun en ole automiehiä, pyydän jotakuta vähän selittämään, miten tällainen on mahdollista "ketjukäyttöinen nokka-akseli 40T ajetussa autossa hypähti hampaan ylitse".

      • Ennen_varmaa_laatua

        Mersu ei ole enää se sama luotettava työjuhta kuin 90-luvun alkuun saakka. Vanhoissakin katkesi tosin joskus ketjunohjaimia jonka kuuli käynnistysäänestä.


      • SivustaSeurannut

        "Mittani Ooppeleihin tuli täyteen, kun ketjukäyttöinen nokka-akseli 40T ajetussa autossa hypähti hampaan ylitse tunnetuin seurauksin. " ei siis mersussa ja toisaalta nokka-akseli ei hypännyt, vaan venynyt nokka-akselin ketju pari hammasta pieleen ja vähintään venttiilit solmuun, jollei täystuhoa tullut


      • kaistapäinen

        Kannattaa kysymys kohdistaa VW- palstalle ja Vag areenaan. Siellä on omakohtaista ja kokemusperäistä tietoa surkealaatuisista ketjujakopäistä.


      • olenpa.minä.utelias
        SivustaSeurannut kirjoitti:

        "Mittani Ooppeleihin tuli täyteen, kun ketjukäyttöinen nokka-akseli 40T ajetussa autossa hypähti hampaan ylitse tunnetuin seurauksin. " ei siis mersussa ja toisaalta nokka-akseli ei hypännyt, vaan venynyt nokka-akselin ketju pari hammasta pieleen ja vähintään venttiilit solmuun, jollei täystuhoa tullut

        "nokka-akseli ei hypännyt, vaan venynyt nokka-akselin ketju pari hammasta pieleen ja vähintään venttiilit solmuun"

        Tuo oli jo ymmärrettävä selitys, kiitos!


    • SepeteusSepe

      Puhut pelkkää asiaa... ja iso kyrpä ottassa kanssa, niin tietää muutkin että on ÄIJÄ ratissa...

    • Piilossa

      Tyyppien tuntijat, selittäkää mikä on W245G?
      W245 ja W246 ovat jotenkin selvitettävissä, mutta W245G?

    • Eiole

      Ei ole oikea Mersu. Ei ole. Ei sitten millään.

      • Maalaisjuntti1

        Selvittäkää aina kun ostatte mersu ettei ole renaultin konetta, ainakin pikku dieseliä löytyy joistain malleista. Ne on luonnollisesti susia turha odottaa mersu laatua.


      • Tgkfifkfkfkfkg
        Maalaisjuntti1 kirjoitti:

        Selvittäkää aina kun ostatte mersu ettei ole renaultin konetta, ainakin pikku dieseliä löytyy joistain malleista. Ne on luonnollisesti susia turha odottaa mersu laatua.

        Mersun dieselit ovat top-10 useimmin leviävien joukossa, Rellun eivät.


    • Grisse

      Tyyppi 245 G
      Daimler peruutti jo hyväksytyn uuden hyväksynnän ja rakensi uuden mallin vanhan muutetun luvan osalta. Syynä lienee EU-direktiivi koskien ilmastointijärjestelmän kylmäaineita.
      Itsellä myös B-mersu v.2015 Faselift - tyyppi 245 G.

    • vetää.neljästä.ovesta

      Ajakaa vaan niillä 20 vuotiailla Tojoilla, ne ovat niitä "aikuisten miesten" urheilu- ja voimisteluautoja, ajaessa tulee ainakin hiki.

    • näin.se.vaan.on

      Miehellä pitää toki olla paljon saastuttava auto, jolla hän ajaa yksin ja useinkin täysin turhaa ajoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8326
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4728
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2595
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe