Mistä ihmiset löytää parisuhteita?

MustaLeski45

Minulla pn monta ikäistäni, toisella kierroksella olevaa, ystävää ja tuntuu, että heillä niitä uusia kumppaneita hyppää ovista ja ikkunoista sisään, vaikka eivät kuulemma edes yritä löytää ketään.

Yksi löysi kirjastosta, yksi työmatkalta junassa, yksi töistä, yhdelle tuli ihan vaan kotiin oven taakse. En ymmärrä, mikä minussa on vikana, kun kukaan ei ilmesty ovelle/ala keskustelemaan tms., vaikka kuinka yritän olla "avoimin silmin" ja liikkua erilaisissa paikoissa/harrastuksissa (en kylläkään baareissa).

Ja nyt tietysti sanotte, että ei minun ikäisenä ja minun ulkonäölläni... Joo, en todellakaan ole nuori enää (reilusti yli 40v), enkä mikään kedon kaunein ruusu, mutta ei nuo minun kaveritkaan mitään sen kummempia ole olleet.

123

2879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanokaapa.se

Henkilön taso määrittää kaiken.
      Yleensähän neuvona sanotaan, että hakeudu paikkoihin joissa on vastakkaista sukupuolta tai ole aktiivinen nettideiteissä.
      Mitäs sitten jos olet jo toteuttanut nämä eikä siltikään kukaan kiinnostu?
      Olen töissä paikassa jossa on naisia 95%.
      Olen nettideiteissä ja tinderissä joka päivä mätsäilemässä ja viestittämässä naisia.
      = Huono tuote ei mene kaupaksi suurellakaan näkyvyydellä.

• MustaLeski45

Tämä tasoteoria ei minuun kyllä uppoa, jos vertaan itseäni esim. ystäviini. Tai sitten tässä teoriassa on jokin muuttuja, mitä en ole hiffannut. Ulkonäöllisesti vastaan mielestäni ihan hyvin näitä jo pariutuneita, taloudellisesti ja yhteiskunnallisen aseman perusteella olen muutamaa selvästi korkeammalla tasolla ja muihinkin verrattuna about samalla tasolla. Sosiaaliset kyvyt ihan normeja eikä mitään (ainakaan helposti havaittavia) luurankoja kaapissa.

• neuvoton
      • Panosta.sitten

Vaan kun ei pääse sille panollekaan... Vaikka minulla on 18-senttinen työkalu...

• asdasfasfd

Sun pitää aloittaja tehdä itse niitä aloitteita miehille, et voi vain odotella että miehet tekee. Varsinkin sun ikäisenä ja jos ulkonäkökään ei ole huipputasoa.

• tulenkertomaan

Toiselle kierrokselle löytyy kyllä nykyään kohteita. Se joka sinusta on kiinnostunut tulee kyllä eteesi. Oli se tuntematon tai tuttu. Mutta pahalta tuntuu tuo toinen kierros. Kun mukaan saa niitä käsittelemättömiä ex ja monesti vielä elätettäviä. Ei kiitos en ole kiinnostunut. Katsotaan myöhemmin kun olet sinkku ja ilman mukana tulevia rasitteita. Ehkä sitten voisimme aloittaa. Mutta toivon että harjoittelet sen kanssa joka sulla kuvioissa mukana. Ja jos eroatte ja et ole kiinni enään kestään niin katsotaan tilannetta muutaman vuoden kuluttua . Tulen sitten kertomaan että haluan sinut ilman riippakiviä.

• kerroitohanitsemulle

Kyllä sulla on useampi kierros menossa Itsehän kerroit. Joten muista laskea ne kaikki äläkä esitä puhtoista pulmusta.

• Nnnnnnnnnnnnnnn

Passiivisesti odottelu ei ole hyvä tapa löytää suhdetta. Nuorena se riitti, aikuisena ei enää. Nuorena on luonnollinen ikä pariutua ja monelle se tutustuminen käy kuin itsestään, aikuisena miehet eivät vain tule ja vie, vaan sillon sillä sisällölläkin on väliä. Tuskin ystäväsikään mykkänä omissa mietteissään on tulleet vaan kaapatuksi kaupan kassalla? Tuskin ystävällinen hymy pelkältään on riittänyt? Aktiivinen pitää sen naisenkin olla, mielellään iästä riippumatta mutta vanhempana eritoten. Ei tarvitse luoda merkittäviä katseita ja odottaa että joku tulee, vaan voi itse myös alkaa avaamaan keskusteluja eri ihmisten kanssa ja katsoa mitä siitä syntyy. Ei tarvitse suoraan marssia jutulle ja pyytää treffeille vaan arkielämän keskustelulla laittaa tutustuminen alulle. Jos toinen on kiinnostunut puhumaan ehkä se siitä.

Toisten elämää on vaikea arvioida ulkopuolelta kun ei ole siinä vierellä katsomassa 24/7. Montako ehkä merkityksetöntä keskustelua on käyty jotta on kohdattu se yksi joka onkin kiinnostunut? Tämä arkipäivän sosiaalinen kanssakäyminen on toisille luonnollista ja siksi niitä kumppaneita vaan löytyy jostain yrittämättä. Toisille se ei ole niin luontaista ja siksi tuntuu että pitää niin kovin nähdä vaivaa kumppanin löytämiseen.

Aktiivisuutta. Se on se keino löytää kumppani.. tornin prinsessat tullaan hakemaan kotoa prinssin hoviin, ei tavalliset naiset olr mitään prinsessoja.

• Viinamies---

Baarista ihmiset löytää sen kumppanin. Ihmiset on sosiaalisia ja menevät sinne missä on muita eli baariin viikonloppuna ja muihin tapahtumiin missä myydään alkoholia Siellä ne tutustuu ja sitten alkaa suhde. Tinder ja muut deitit on myös paikkoja missä hyväksytetään ulkonäkö ja sitten ne treffailee. Jos ei juo viinaa niin ei tapaa uusia ihmisiä eikä ole sosiaalinen niin ei löydä kumppania.

• mklbgflrt

Toiset löytävät mielin määrin, ja toiset eivät millään ensimmäistäkään. Ehkä ulkonäkö yksinään ei selitä sitä, vaan kyse on henkilökohtaisesta karismasta vaikka ulkonäöllä on siinäkin osuutensa.

Joillain sitä viehätysvoimaa tuntuu olevan, ja toisilla ei, eikä asialle voi oikein mitään tehdäkään.

• LiikaaKarismaa

Tuo ulkonäkö ja karisma on kaksipiippuinen juttu. Jos naisella oli liikaa karismaa, tai/ja on liian seksikäs (ilman tiettyä pukeutumistyyliäkin) miehet kyllä kiinnostuvat ja ihastuvat, aluksi...

Parisuhteeseen miehet tuntuvat valitsevan hieman tavallisemman oloisia naisia.

• flowersreally

Minkälaisissa harrastuksissa olet ollut avoimin mielin?

• 12121212121212

Erämaavaelluksella keskitalvella ja naisten jumpassa?

• flowersreally
        12121212121212 kirjoitti:

Erämaavaelluksella keskitalvella ja naisten jumpassa?

No heh. Onko sulla omakohtaista kokemusta?

• 12121212121212
        flowersreally kirjoitti:

No heh. Onko sulla omakohtaista kokemusta?

No ensimmäisestä ei ainakaan. En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat pyöriä metsissä Fjällraven-reppujensa kanssa.

• 12121212121212 kirjoitti:

No ensimmäisestä ei ainakaan. En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat pyöriä metsissä Fjällraven-reppujensa kanssa.

Mitä helv...

Se voi olla myös Vaeltaja-rinkka.

Ja vain puolukka pyörii, tiedät kyllä missä. Muuten mennään kuin kunnon eräjormat tasavarmalla askeleella.

• flowersreally

Mutta naisten jumpasta siis on.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Mitä helv...

Se voi olla myös Vaeltaja-rinkka.

Ja vain puolukka pyörii, tiedät kyllä missä. Muuten mennään kuin kunnon eräjormat tasavarmalla askeleella.

Ennen vanhaan sitäpä olikin sellainen käsitys, että naiset tulee raskaaksi puolukasta. Näin kävi. Sen ymmärrän, että naiset lähti marjaan ja metsässä vierähti aikaa ja tuliaisina oli lopulta paitsi kontti täynnä marjoja niin myös posket ja persposket punaisina ja muitakin tuliaisa. Mutta miten selitetään se puolukan joutuminen alapäähän? Ilman housujako siellä mättäillä käytiin ja marjaa niin paljon, että vähän kun pettää sammal jalan alla, niin heti on puolukka pillussa pyörimässä? Kyllä ei ollut ennen aikaan ihmiset kovin fiksuja kun noin ontoilla tarinoilla huijattiin. Ja miten se puolukan lapsi voi näyttää ihan naapuritalon väinöltä?

• scrg kirjoitti:

Ennen vanhaan sitäpä olikin sellainen käsitys, että naiset tulee raskaaksi puolukasta. Näin kävi. Sen ymmärrän, että naiset lähti marjaan ja metsässä vierähti aikaa ja tuliaisina oli lopulta paitsi kontti täynnä marjoja niin myös posket ja persposket punaisina ja muitakin tuliaisa. Mutta miten selitetään se puolukan joutuminen alapäähän? Ilman housujako siellä mättäillä käytiin ja marjaa niin paljon, että vähän kun pettää sammal jalan alla, niin heti on puolukka pillussa pyörimässä? Kyllä ei ollut ennen aikaan ihmiset kovin fiksuja kun noin ontoilla tarinoilla huijattiin. Ja miten se puolukan lapsi voi näyttää ihan naapuritalon väinöltä?

Kalevalan mukaan Marjatta söi puolukan ja siitä tuli raskaaksi..

Ja jos käy kyykkypissillä niin voihan sinne jokunen puolukka jäädä persposkien väliin pyörimään..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kalevalan mukaan Marjatta söi puolukan ja siitä tuli raskaaksi..

Ja jos käy kyykkypissillä niin voihan sinne jokunen puolukka jäädä persposkien väliin pyörimään..

Niinkö se menikin. Puolukan pyöriminen pillussa onkin ilmeisesti myöhempää kansanperinnettä. Eihän se oikein taivu edes runomittaan.

Punahilkka, nuori nainen,
        jolla puolukka punainen
        Pillussa pyörii puolukka
        Ihmettelee susihukka,
        nälkäinen, aliravitttu:
        "Miks on noin iso .... hilkka?"

Mutta siis nimihön on ennen: Marjatta. Ilman puolukkamarjoja raskaaksi tuli.

• scrg kirjoitti:

Niinkö se menikin. Puolukan pyöriminen pillussa onkin ilmeisesti myöhempää kansanperinnettä. Eihän se oikein taivu edes runomittaan.

Punahilkka, nuori nainen,
        jolla puolukka punainen
        Pillussa pyörii puolukka
        Ihmettelee susihukka,
        nälkäinen, aliravitttu:
        "Miks on noin iso .... hilkka?"

Mutta siis nimihön on ennen: Marjatta. Ilman puolukkamarjoja raskaaksi tuli.

Se olikin sitten ihan puhuva puolukka..ja uteliaisuutta katsoin, niin etunimihaun perusteella löytyy muutama Puolukka- nimen omaava mies - ja nainenkin.

http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/sammon_salat/characterpages/marjatta.html

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

"Mutta miten selitetään se puolukan joutuminen alapäähän?"

Etkös sä sen itse sanonut juuri edellisen lauseen lopussa?

• Wwuwuw kirjoitti:

Se olikin sitten ihan puhuva puolukka..ja uteliaisuutta katsoin, niin etunimihaun perusteella löytyy muutama Puolukka- nimen omaava mies - ja nainenkin.

http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/sammon_salat/characterpages/marjatta.html

Saatanasta sikiävät tuollaiset jeesukset ja muut spermattomat lapset. Herodes oli tolkun mies, mutta alamaiset ei vain noudattaneet sen ajan sote-uudistusta, eli alle 2-vuotiaiden poikalasten jälkiehkäisyä. Nuoria miehiä on maailmassa aina ylimäärin muuten.

• TotuusSattuuQC
        scrg kirjoitti:

"Mutta miten selitetään se puolukan joutuminen alapäähän? Ilman housujako siellä mättäillä käytiin"

Itse asiassa kyllä. Alushousut ovat varsin uusi keksintö eikä niitä esim. 1800-luvulla maalla naiset käyttäneet. Oli siis vain pitkät hameet. Alushousut olisivat olleet hankalat myös hygienian takia koska ei ollut mahdollisuuksia vaihtaa alushousuja joka päivä ja kuukautissuojien puuttuessa alushousut olisivat olleet alituiseen likaisia.

• TotuusSattuuQC kirjoitti:

"Mutta miten selitetään se puolukan joutuminen alapäähän? Ilman housujako siellä mättäillä käytiin"

Itse asiassa kyllä. Alushousut ovat varsin uusi keksintö eikä niitä esim. 1800-luvulla maalla naiset käyttäneet. Oli siis vain pitkät hameet. Alushousut olisivat olleet hankalat myös hygienian takia koska ei ollut mahdollisuuksia vaihtaa alushousuja joka päivä ja kuukautissuojien puuttuessa alushousut olisivat olleet alituiseen likaisia.

Ergonomisesti ymmerrättävää. Nainen pyllistää ja hame korviin. Miehen taas pitää olla pystyssä, joten hame olisi epäkäytännöllinen. Olkaimet alas tai nappi auki ja housut putoavat toiminta-asentoon. Jossain vaiheessa housuihin on myös pukeimmat ukot vaatineet räätäriltä luukkuja. Mikäs siinä on ollut mennä herrojen kanssa marjaan.

• Perimätietoa
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

Kyllä ennen vanhaan oli kuukautissuojia. Ne virkattiin itse, sellaisia siteen muotoisia pussukoita joiden sisälle laitettiin jotain täytteeksi (kangasta, jopa sammalta. Se "side" kiinnitettiin kuminauhalla vyötärölle.

• 12121212121212

"Minulla pn monta ikäistäni, toisella kierroksella olevaa, ystävää ja tuntuu, että heillä niitä uusia kumppaneita hyppää ovista ja ikkunoista sisään, vaikka eivät kuulemma edes yritä löytää ketään."

Jospa he valehtelevat? Naiset ovat narsisteja jotka rakastuvat ajatukseen omasta haluttavuudestaan.

Mahdollisimman komea/statuksekas mies haluaa minut = olen kuuma.
      Sain miehen vaikken edes hakenut kumppania = olen niin hot.
      Jouduin itse tekemään aloitteita = en ole haluttu.

Luultavasti ystäväsi olivat tavalla tai toisella aloitteellisia, kun taas sinä pelaat 21-vuotiaan kauniin naisen prinsessataktiikalla (miehen pitää tehdä aloite ja hurmata).

• Yep

• MustaLeski45

Tätä en olekaan tullut ajatelleeksi, voihan se olla noinkin...
        Mutta antakaas nyt sitten vinkkejä 45-v:lle, että miten olla aloitteellinen? Tarkoittaako se vain, että pitää mennä baareihin tyrkylle (eipä juuri huvittaisi) tai laittaa nettiprofiili johonkin palveluun? Vai pitääkö mun aloittaa joku hyvin miehinen harrastus? Joka olisi??

• TotuusSattuuQC
        MustaLeski45 kirjoitti:

Mutta antakaas nyt sitten vinkkejä 45-v:lle, että miten olla aloitteellinen? Tarkoittaako se vain, että pitää mennä baareihin tyrkylle (eipä juuri huvittaisi) tai laittaa nettiprofiili johonkin palveluun? Vai pitääkö mun aloittaa joku hyvin miehinen harrastus? Joka olisi??

Kaikki lähtee asenteesta, ei niinkään mistään muusta. Sinun pitää olla oikeasti avoimin mielin liikkella ja katsella muita "sillä silmällä". Jos vaikutat yhtään torjuvalta tai välinpitämättömältä, et herätä kiinnistusta. Positiivisuus, iloisuus ja pilke silmäkulmassa taas vetävät puoleensä.

• flllvb
        MustaLeski45 kirjoitti:

Jos todellakin ja ilmiselvästi pidät itseäsi liian vanhana mihinkään kun oot vasta 45v?
        Niin siinähän se vika on, sulla on väärä asenne.

• 12121212121212
        MustaLeski45 kirjoitti:

Ei pelkästään sitä.

Sen lisäksi että hankkiudut tilanteisiin joissa miehet näkevät sinut, aloitteellisuus tarkoittaa sitä että aloitat keskusteluja potentiaalisten miesten kanssa, ja ilmaiset myös romanttis-seksuaalisen kiinnostuksen hyväksyen riskin ettei mies tunnekaan samoin ja saat pakit.
        Miten luulet että suhteet syntyivät kun olit nuorempi? No siten että miehet hankkiutuivat paikkoihin joissa oli naisia, menivät puhumaan naisille ja ottivat riskin pakkien saamisesta ilmaisemalla kiinnostuksensa.

Nyt et ole enää 21. On sinun vuorosi olla aloitteellinen. Niinpä, ei ole kivaa. Ei ole kivaa miehillekään.

• ErilainenTapaus

Ei pelkästään sitä.

Sen lisäksi että hankkiudut tilanteisiin joissa miehet näkevät sinut, aloitteellisuus tarkoittaa sitä että aloitat keskusteluja potentiaalisten miesten kanssa, ja ilmaiset myös romanttis-seksuaalisen kiinnostuksen hyväksyen riskin ettei mies tunnekaan samoin ja saat pakit.
        Miten luulet että suhteet syntyivät kun olit nuorempi? No siten että miehet hankkiutuivat paikkoihin joissa oli naisia, menivät puhumaan naisille ja ottivat riskin pakkien saamisesta ilmaisemalla kiinnostuksensa.

Nyt et ole enää 21. On sinun vuorosi olla aloitteellinen. Niinpä, ei ole kivaa. Ei ole kivaa miehillekään.

Mä olen tehnyt tuota. Lähestynyt ja alkanut juttelemaan yksin baarissa olevan miehen kanssa. Miesten reaktio on lähes aina ollut tyrmistynyt. En tiedä onko mulla joku varattujen miesten harhatutka, mutta aina ne on olleet varattuja. Jotkut miehet ovat menneet suorastaan paniikkiin ja alkaneet selittää ääni takellellen, että "vaimo tulee kohta".. : D

Mistä voin tietää, kuka on vapaa?

• 12121212121212
        ErilainenTapaus kirjoitti:

Mä olen tehnyt tuota. Lähestynyt ja alkanut juttelemaan yksin baarissa olevan miehen kanssa. Miesten reaktio on lähes aina ollut tyrmistynyt. En tiedä onko mulla joku varattujen miesten harhatutka, mutta aina ne on olleet varattuja. Jotkut miehet ovat menneet suorastaan paniikkiin ja alkaneet selittää ääni takellellen, että "vaimo tulee kohta".. : D

Mistä voin tietää, kuka on vapaa?

No mistä miehet tietävät? Niinpä juuri - eivät mistään.

Naistenhan piti olla sosiaalisesti taitavampia, eli luulisi aloitteiden tekemisen onnistuvan.

• viinamies

Taitavat ystävät vain valehdella. Ei ne suhteet missään junassa ala oikeasti vaan baarissa kun ollaan kännissä.

• sdgwegwdgsgsegwegw

Ei se avoimin silmin mitään merkitse vaan pitää pääasiassa olla suu avoinna, tehdä aloitteita ja tarttua tilaisuuksiin. Ja tuo koskee niin naisia kuin miehiäkin.

• MustaLeski45

Mutta tämä on niin vaikeaa; mä en ainakaan osaa tulkita ihmisiä niin hyvin, että osaisin ns. tarttua tilaisuuteen. Mun edesmennyt mieskin joutui silloin muinoin aikalailla rautalangasta aluksi vääntämään, että tajusin et on minusta kiinnostunut.

Otetaan esimerkkitilanne; olin eilen vaihdattamassa renkaita autooni. Tyyppi rengasliikkeessä oli hyvin miellyttävän oloinen, minun ikäiseni mies. Juteltiin mukavia säästä, renkaista ja vaikka mistä. Sen katsoin, ettei hänellä ole sormusta. Mutta ei kyllä siitä voi vielä päätellä, etteikö kotona olisi vaimoa/naisystävää odottamassa. Ja vaikka ei olisikaan, niin en kyllä kertakaikkiaan tiedä miten tällaisesta mukavasta jutustelutilanteesta voisi MITENKÄÄN edetä mihinkään...

• VaikkaNäin
        MustaLeski45 kirjoitti:

Mutta tämä on niin vaikeaa; mä en ainakaan osaa tulkita ihmisiä niin hyvin, että osaisin ns. tarttua tilaisuuteen. Mun edesmennyt mieskin joutui silloin muinoin aikalailla rautalangasta aluksi vääntämään, että tajusin et on minusta kiinnostunut.

Otetaan esimerkkitilanne; olin eilen vaihdattamassa renkaita autooni. Tyyppi rengasliikkeessä oli hyvin miellyttävän oloinen, minun ikäiseni mies. Juteltiin mukavia säästä, renkaista ja vaikka mistä. Sen katsoin, ettei hänellä ole sormusta. Mutta ei kyllä siitä voi vielä päätellä, etteikö kotona olisi vaimoa/naisystävää odottamassa. Ja vaikka ei olisikaan, niin en kyllä kertakaikkiaan tiedä miten tällaisesta mukavasta jutustelutilanteesta voisi MITENKÄÄN edetä mihinkään...

"Ja vaikka ei olisikaan, niin en kyllä kertakaikkiaan tiedä miten tällaisesta mukavasta jutustelutilanteesta voisi MITENKÄÄN edetä mihinkään."

No edetään aina niin että mahdollistetaan uusi kohtaaminen ja katsotaan miten se toinen reagoi siihen. Esim. rengasliikkeessä voit vaikka lopuksi todeta että jos tulee renkaiden kanssa mitään ongelmaa niin tulet kyllä takaisin liikkeeseen jossa on näin hyvä palvelu. Ja veikeä hymy päälle. Jos mies toivottaa tervetulleeksi takaisin niin kannattaa mennä seuraavalla viikolla varmistamaan että renkaat on varmasti oikein painotettu kun vähän tuntuu tärisevän...

• MustaLeski45

No joo, toi olisi toimivaa varmasti. Mutta minkäs teet, kun keksin nämä tällaiset kikat vasta kun olen kysynyt suomi24:sta ohjeita... Eli itseltäni valitettavasti puuttuu tällainen tilanneälykkyys vissiin kokonaan, tai sitten vain olen niin epävarma, etten kertakaikkiaan viitsi edes yrittää, kun olen jo luovuttanut etukäteen.

• flllro
        VaikkaNäin kirjoitti:

"Ja vaikka ei olisikaan, niin en kyllä kertakaikkiaan tiedä miten tällaisesta mukavasta jutustelutilanteesta voisi MITENKÄÄN edetä mihinkään."

No edetään aina niin että mahdollistetaan uusi kohtaaminen ja katsotaan miten se toinen reagoi siihen. Esim. rengasliikkeessä voit vaikka lopuksi todeta että jos tulee renkaiden kanssa mitään ongelmaa niin tulet kyllä takaisin liikkeeseen jossa on näin hyvä palvelu. Ja veikeä hymy päälle. Jos mies toivottaa tervetulleeksi takaisin niin kannattaa mennä seuraavalla viikolla varmistamaan että renkaat on varmasti oikein painotettu kun vähän tuntuu tärisevän...

Entä jos sama mies on silloin juuri toisen auton kimpussa tai ei olekaan töissä sillä hetkellä? Sanot että tuut uudestaan kun sejase mies on paikalla, haluan että juuri se mies tarkistaa onko renkaissa vikaa..

• Huihaiuyko

Alottajalle,toisille kelpaa kaikki kuhan on ny joku siin .

• ryyppämäänkö

Olen ajatellut että lenkkipolulta, mutta ei sieltä ole.

• Samassa ikäluokassa ollaan ja samojen havaintojen ja tuntemuksien kanssa pyörin minäkin vaikkakin katson asiaa putkiaivojen läpi.

En sitten tiedä onko se harha mutta jotenkin tuntuu että eipä kavereilla ole kauaa mennyt kun uusi on jo eron jälkeen kainalossa. Välillä on käynyt mielessä että onko ne eronneet vasta sen jälkeen kun uusi on ensin katsottu. Samanlaisia polun vieressä kahlaajia kuten minäkin mutta luulen että nuo kaverit ovat sosiaalisesti mihua lahjakkaampia; ja sosiaalisesti lahjakkaampi tarkoittaa että pystyvät tuottamaan mielenkiintoista keskustelua jo siinä vaiheessa kun minä vielä yritän saada leukaani irti rinnasta.

Sellainen asia saattaa myös vaikuttaa kuin asuinpaikka. Itse kun asun täällä hieman pohjoisemmassa niin Tinderistä ei kovin helpolla saa treffejä kursittua kasaan. Vähän sellainen olo että kyllä ne etsivät tavallista miestä mutta kun vapaata naista kohden on 40 vapaata miestä niin taviksen ollessa kyseessä pistetään rastia koska ajatellaan että varmaan tuolta löytyy myös se hiukan parempi tavallinen mies.
      Itse olin tuossa joku aika sitten koulutuksessa ruuhkasuomessa ja siellä kyllä tykkäyksiä ja supertykkäyksiä tuli ja suoraan pyysivät kahville. Siellä varmaan on tilanne jossa vapaata miestä kohden on taas useampi vapaa nainen. En nyt tiedä joutuisiko nainen sitten tyytymään minuun jos menisin etelään vai onko täällä pohjoisempaa sitten krantumpaa porukkaa.

• MustaLeski45

Heh; "polun vieressä kahlaaja"...

Niin, olen itse täältä ruuhkasuomesta, mutta ei tunnu täältä miehiä löytyvän. Ehkä pitäisi muuttaa sinne pohjoisemmaksi :)

• MustaLeski45 kirjoitti:

Heh; "polun vieressä kahlaaja"...

Niin, olen itse täältä ruuhkasuomesta, mutta ei tunnu täältä miehiä löytyvän. Ehkä pitäisi muuttaa sinne pohjoisemmaksi :)

Ilmoita kun tulet niin pistän kahvin tippumaan.

• Pillujen--asiantuntija

Mistä naiset löytää ne väkivaltaiset jännämiehet? Miten tutustutte ja mitä se mies teille selittää että annatte pillua sille?

• Parisuhdemies-

Sanoisin ettei baaristä löydy koska kävin 10 vuoden ajan eikä löytynyt kun yhden yön panoja. Parisuhde löytyi sitten bussista.

• MustaLeski45

Bussista!! Tämä on just se, mitä mä mietin: miten?? Siis mitä siellä bussissa tapahtui? Aloit jutella vieressä istuvalle? Ja pyysit kahville? Kerro!

• pop98

Naisella nähdäkseni voi olla vain kaksi estettä, se yleisin on, ylipaino.
      Laihduttamisen jälkeen sellainen nainen löyttää hyvän miehen parissa päivässä.

Toinen syy voi olla tietynlainen, ulospäin näkyvä negatiivinen asenne, se ensimmäinen sekunti kun katseet kohtaa. Nouseeko leukasi koppavasti, millin pari, tai käännätkö katseesi heti muualle, kun normi mies sinua avoimesti katsoo joskus? Silloin voi toki hiukan siirtää katsetta sivuun, mutta sitten kuitenkin vilkaista vielä, eli antaa miehelle sopivasti vihreää valoa. että jos kiinnostaa voi tehdä avauksen..sa.
      Jos olemuksesi ei anna vihreää valoa, tyyppitapaus, elämänsä aika yleensä satoja pakkeja saanut normaali fiksi tavallinen mies, ei vaivaudu yrittämään, tarkoittaa toki myös että ehkä että et ole valmis parisuhteeseen ,ainakaan vielä.
      Nuohan on kuitenkin aika pitkälti tiedostamattomia asioita.
      Toki jos nainen on erityisen kaunis niin miehet tunkee sen negamuurin lävitsekin, mutta tavisnaisen annetaan olla jos on kovin myrtsi.

Joitakin tähän (koppava) kategoriaan meneviä tyyppitapauksia, joista voi ehkä iseään etsiä:
      -30 heppanaiset.
      -Lyhyttukkaiset poikatytöt.
      -Jakkupukunaiset(koulutettuja, ja tav mies avoid.)
      -Jännämiesten kanssa useaan kertaan kisata halunneet, mutta pettyneet(kaikki miehet on paskoja).
      -Heikolla itsetunnolla varustetut naiset(ei mua kuitenkaan oikeasti kukaan huoli)
      -Koiranaiset(koira, tai kaksi, on tärkeämpi kuin mies)
      -Minulla on ystäviä, en tarvitse miestä(vaikkakin itkee itsensä iltaisin uneen yksinäisyyttään)
      -Nainen joka on kavereiden tuki, ja hoitaa sisarusten serkkujen lapsia, jne kaikkien pyyteetön apu ja omaishoitaja, ei siis aikaa miehelle, eikä halua antaa tilaakaan.
      -Miesvaltaisessa työpaikassa puskurin rakentanut, joka ei osaa sitä vapaallakaan heittää pois ympäriltään.

Ja kaikki haluais miehen, mutta omat rajoitteet tekee niin koppavaksi ensivaikutelmaltaan, että mitään ei voi koskaan kehkeytyä.

Joten hypää roolistasi ulos maailmaan, silmät auki ja avoimin mielin, hymyä huuleen..

• kyssäri

Mikähän sinua pitää ätminä?

• l6tkletykk6keykyk

Mikähän siinä on että ätmien naisilla ei ikinä saisi olla mitään mikä "kilpailisi" heidän kanssaan naisen huomiosta, taitaa olla niin että ätminkäiset ovat äitiä vailla eikä mitään naiskumppania.

• hienoahienoa

"-Koiranaiset(koira, tai kaksi, on tärkeämpi kuin mies)"
        Kyllä kissanaiset ovat pahempia. Suurin osa MT-ongelmaisia ja haisevat kissankuselle ja -paskalle. Ja ylipainoisia ja ties mitä. Kuka sellaista naista haluaa itselleen?

Minäkin olen ihmetellyt mistä jotkut löytävät niitä parisuhteita. Aika useat suhteiden löytäjät ovat usein jotenkin pakkomielteisiä, että heti kun suhde loppuu, niin 2 kk ja heti on joku toinen messissä. Naiset varsinkin vaativat mieheltä kokemusta ja mitä vanhempi mies on, sitä enemmän naisen mielestä miehellä pitäisi olla kokemusta suhteista ja naisista. Helppoahan se on niille jännämiehille, jotka pääsivät harjoittelemaan jo yläasteella ja lukiossa. Ei mies voi sille mitään jos naista ei saa. Nainen sen sijaan on jotenkin viallinen, jos ei mukamas miestä löydä.

• hienoahienoa kirjoitti:

"-Koiranaiset(koira, tai kaksi, on tärkeämpi kuin mies)"
        Kyllä kissanaiset ovat pahempia. Suurin osa MT-ongelmaisia ja haisevat kissankuselle ja -paskalle. Ja ylipainoisia ja ties mitä. Kuka sellaista naista haluaa itselleen?

Minäkin olen ihmetellyt mistä jotkut löytävät niitä parisuhteita. Aika useat suhteiden löytäjät ovat usein jotenkin pakkomielteisiä, että heti kun suhde loppuu, niin 2 kk ja heti on joku toinen messissä. Naiset varsinkin vaativat mieheltä kokemusta ja mitä vanhempi mies on, sitä enemmän naisen mielestä miehellä pitäisi olla kokemusta suhteista ja naisista. Helppoahan se on niille jännämiehille, jotka pääsivät harjoittelemaan jo yläasteella ja lukiossa. Ei mies voi sille mitään jos naista ei saa. Nainen sen sijaan on jotenkin viallinen, jos ei mukamas miestä löydä.

Eikä se ole mitenkään miehelle välttämätöntä seurustella vielä joskus yläasteiässä tai lukiossa, sillä oikein hyvin sitä ehtii sitten joskus myöhemminkin. Sun pitäisi vaan luopua tollaisesta negatiivisesta asenteesta ja lopettaa ne typerät puheet niistä jännämiehistä ja varsinkin lopettaa se turha naisten syyllistäminen siitä, jos heille ei kuka tahansa mies vaan hyvin vuoksi kelpaa.

Tuskin sä itse oot vielä yhtään liian vanha seurustelemaan, niin ei muuta kun naisia vaan etsimään ja tapailemaan, niin kyllä se siitä lähtee sullakin elämä parempaan suuntaan.

• Nainen39vee

Mikä on 30 heppanainen? Siis nainen, joka harrastaa ratsastusta vai - mitä huonoa siinä on, kuitenkin liikunnallinen harrastus, jossa ulkoillaan, ja todennäköisesti tällainen nainen ei olisi mikään ylipainoinen tai kömpelökään?

En tunne aihepiiriä, kun koskaan en ole itse hevosia harrastanut, mutta en kyllä ymmärrä, mitä huonoa hevosharrastuksessa on. Ja mikä sitten olisi hyvä harrastus, kun tuntuu että suunnilleen kaikkea vaan haukutaan.

• arvotkohtaa
        Nainen39vee kirjoitti:

Mikä on 30 heppanainen? Siis nainen, joka harrastaa ratsastusta vai - mitä huonoa siinä on, kuitenkin liikunnallinen harrastus, jossa ulkoillaan, ja todennäköisesti tällainen nainen ei olisi mikään ylipainoinen tai kömpelökään?

En tunne aihepiiriä, kun koskaan en ole itse hevosia harrastanut, mutta en kyllä ymmärrä, mitä huonoa hevosharrastuksessa on. Ja mikä sitten olisi hyvä harrastus, kun tuntuu että suunnilleen kaikkea vaan haukutaan.

Sama kuin kysyisi mitä huonoa on metsästävässä ihmisessä. Se on liikunnallinen harrastus myös jonka ohessa saa luomuruokaa. Kyse on enemmänkin siitä mitä itse arvostaa. Jos nainen ei arvosta metsästävää miestä niin sellaiseen ei kannata aikaansa tuhlata eikä voimia siitä valittaiseen ja samoin jos mies ei pidä ratsastavista heppanaisista ei heihin kannata energiaansa tuhlata eikä niitä netissä parjaamallakaan asia paremmaksi muutu.

• MustaLeski45

Jaa, mä olen koiraihminen, mulla on korkeakoulututkinto (vaikka en jakkupuvussa usein kuljekaan), auttelen naapureita lastenhoidossa aina satunnaisesti ja ehkä tuo itsetunto-osiokaan mikään täydellinen ole. Nämäkö siis selittää, miksi en miestä löydä? En mä kyllä tähänkään teoriaan aivan usko...

• Nainen39vee
        MustaLeski45 kirjoitti:

Jaa, mä olen koiraihminen, mulla on korkeakoulututkinto (vaikka en jakkupuvussa usein kuljekaan), auttelen naapureita lastenhoidossa aina satunnaisesti ja ehkä tuo itsetunto-osiokaan mikään täydellinen ole. Nämäkö siis selittää, miksi en miestä löydä? En mä kyllä tähänkään teoriaan aivan usko...

No tuo "korkeasti koulutettu nainen ei kiinnosta" on vaan joidenkin palstamiesten itsetunto-ongelmien paikkausta. Oikeastihan kyllä korkeasti koulutettu nainen kiinnostaa miehiä - ei tietenkään kaikkia, mutta ei kukaan kiinnosta kaikkia. Täällä palstalla vaan jotkut haluaisivat, että naiset olisivat aina huonommin koulutettuja, varsinkin jos eivät itse ole oikein opiskeluissa pärjänneet. Jotkut palstamiehet tuntevat itse niin suurta alemmuutta, että yrittävät saada muutkin tuntemaan samoin.

Ja on niitä koiraihmisiä miehissäkin. Tietysti joku allerginen tai sellainen, joka ei tykkää koirista, ei varmaan kiinnostu, mutta näinhän se aina on kaikkien asioiden suhteen - joidenkin kanssa mätsää ja joidenkin kanssa ei. Palstalla vaan joitain miehiä ärsyttää, jos osa naisista ei sovi heidän toiveisiinsa, kun he haluaisivat, että joka ikinen nainen olisi juuri itselle potentiaalinen kumppani - en tiedä miksi.

• Nainen39vee kirjoitti:

No tuo "korkeasti koulutettu nainen ei kiinnosta" on vaan joidenkin palstamiesten itsetunto-ongelmien paikkausta. Oikeastihan kyllä korkeasti koulutettu nainen kiinnostaa miehiä - ei tietenkään kaikkia, mutta ei kukaan kiinnosta kaikkia. Täällä palstalla vaan jotkut haluaisivat, että naiset olisivat aina huonommin koulutettuja, varsinkin jos eivät itse ole oikein opiskeluissa pärjänneet. Jotkut palstamiehet tuntevat itse niin suurta alemmuutta, että yrittävät saada muutkin tuntemaan samoin.

Ja on niitä koiraihmisiä miehissäkin. Tietysti joku allerginen tai sellainen, joka ei tykkää koirista, ei varmaan kiinnostu, mutta näinhän se aina on kaikkien asioiden suhteen - joidenkin kanssa mätsää ja joidenkin kanssa ei. Palstalla vaan joitain miehiä ärsyttää, jos osa naisista ei sovi heidän toiveisiinsa, kun he haluaisivat, että joka ikinen nainen olisi juuri itselle potentiaalinen kumppani - en tiedä miksi.

"No tuo "korkeasti koulutettu nainen ei kiinnosta" on vaan joidenkin palstamiesten "

Noinhan se ei toimi. Korkeasti koulutetut naiset usein itse haluaa, että mies on korkeasti koulutettu. Miehille koulutustasosta riippumatta voi hyvinkin olla kiinnostavampaa haluaako nainen maksalaatikkonsa rusinoilla vai ilman kuin se onko nainen jotain ylikoulua käynyt. Pääsääntöisesti ihmiset ei kuitenkaan niissä pilalle mene.

• Nainen39vee
        arvotkohtaa kirjoitti:

Sama kuin kysyisi mitä huonoa on metsästävässä ihmisessä. Se on liikunnallinen harrastus myös jonka ohessa saa luomuruokaa. Kyse on enemmänkin siitä mitä itse arvostaa. Jos nainen ei arvosta metsästävää miestä niin sellaiseen ei kannata aikaansa tuhlata eikä voimia siitä valittaiseen ja samoin jos mies ei pidä ratsastavista heppanaisista ei heihin kannata energiaansa tuhlata eikä niitä netissä parjaamallakaan asia paremmaksi muutu.

"Sama kuin kysyisi mitä huonoa on metsästävässä ihmisessä. Se on liikunnallinen harrastus myös jonka ohessa saa luomuruokaa. Kyse on enemmänkin siitä mitä itse arvostaa. Jos nainen ei arvosta metsästävää miestä niin sellaiseen ei kannata aikaansa tuhlata eikä voimia siitä valittaiseen ja samoin jos mies ei pidä ratsastavista heppanaisista ei heihin kannata energiaansa tuhlata eikä niitä netissä parjaamallakaan asia paremmaksi muutu. "

Joo, siis tajuan toki tämän, että jotkut eivät vaan tykkää hevosista jne, mutta tässä ketjussa asia esitettiin jotenkin yleispätevänä. Eivät tosiaan ne kasvissyöjänaisetkaan välttämättä innostu yhtään metsästäjämiehestä, mutta onhan niitä sellaisiakin naisia, joille asia on neutraali tai ihan ok. Kaipa monelle miehellekin hevosharrastus voi olla ihan neutraali - tai jos itsekin harrastaa vaikka raveja, voi jopa tykätä että nainenkin tietää hevosista jotain.

Mutta kysyin ihan vilpittömästi, kun en keksi, mikä nimenomaan hevosharrastuksessa naisten kohdalla on sellainen, josta ei pidettäisi - tajuan, että jos joku ei yleisesti tykkää eläimistä tai vaikka juuri koirista, mutta onko siis hevosissa jotain erityisen ärsyttävää? En siis itse todellakaan tiedä enkä tunne sitä aluetta lainkaan, mutta kun lasten ja nuorten harrastuksena sitä pidetään sellaisena "hyvänä" ja vähän elitistisenäkin harrastuksena, niin johtuuko se vastenmielisyys joidenkin kohdalla tästä? Vai onko siinä jotain sellaista, että kun nainen osaa hallita suurta hevosta, jota mies itse saattaisi jopa pelätä, niin jotkut miehet eivät sitten tykkää tällaisesta asetelmasta?

Minusta olisi vaan seksikästä, jos naisystävä osaisi ratsastaa - vielä jos sen tekisi jossain maastossa hiukset hulmuten :D

• Nainen39vee
        scrg kirjoitti:

"No tuo "korkeasti koulutettu nainen ei kiinnosta" on vaan joidenkin palstamiesten "

Noinhan se ei toimi. Korkeasti koulutetut naiset usein itse haluaa, että mies on korkeasti koulutettu. Miehille koulutustasosta riippumatta voi hyvinkin olla kiinnostavampaa haluaako nainen maksalaatikkonsa rusinoilla vai ilman kuin se onko nainen jotain ylikoulua käynyt. Pääsääntöisesti ihmiset ei kuitenkaan niissä pilalle mene.

"Noinhan se ei toimi. Korkeasti koulutetut naiset usein itse haluaa, että mies on korkeasti koulutettu. Miehille koulutustasosta riippumatta voi hyvinkin olla kiinnostavampaa haluaako nainen maksalaatikkonsa rusinoilla vai ilman kuin se onko nainen jotain ylikoulua käynyt. Pääsääntöisesti ihmiset ei kuitenkaan niissä pilalle mene. "

Niin, se voi olla totta, että miehille naisen koulutus ei ole aina niin tärkeä asia, mutta en usko siihenkään, että joku mies nimenomaan ei missään tapauksessa haluaisi korkeasti koulutettua naista - siis jos itsekin on korkeasti koulutettu. Jotkut matalasti koulutetut kyllä halveksivat nimenomaan yliopistoa, mutta vähemmistöä he taitavat kyllä olla - ja he toki saattavat haluta duunarinaisen.

Ja kyllä isolla osalla naisistakin muut tekijät ovat merkittävämpiä. On myös eri asia, toivooko jotain vai pitääkö sitä ehdottomana kriteerinä. Sellainen "olis kiva löytää joku samalla alalla oleva akateeminen" on ihan eri asia kuin "pakko olla akateeminen tai muut ei kelpaa". Veikkaan, että jälkimmäisiä on vähemmän naisissakin.

Mutta pääsääntöisesti korkea koulutus ei ole miinus naistenkaan kohdalla - siitähän tässä oli kyse.

• Nainen39vee kirjoitti:

"Sama kuin kysyisi mitä huonoa on metsästävässä ihmisessä. Se on liikunnallinen harrastus myös jonka ohessa saa luomuruokaa. Kyse on enemmänkin siitä mitä itse arvostaa. Jos nainen ei arvosta metsästävää miestä niin sellaiseen ei kannata aikaansa tuhlata eikä voimia siitä valittaiseen ja samoin jos mies ei pidä ratsastavista heppanaisista ei heihin kannata energiaansa tuhlata eikä niitä netissä parjaamallakaan asia paremmaksi muutu. "

Joo, siis tajuan toki tämän, että jotkut eivät vaan tykkää hevosista jne, mutta tässä ketjussa asia esitettiin jotenkin yleispätevänä. Eivät tosiaan ne kasvissyöjänaisetkaan välttämättä innostu yhtään metsästäjämiehestä, mutta onhan niitä sellaisiakin naisia, joille asia on neutraali tai ihan ok. Kaipa monelle miehellekin hevosharrastus voi olla ihan neutraali - tai jos itsekin harrastaa vaikka raveja, voi jopa tykätä että nainenkin tietää hevosista jotain.

Mutta kysyin ihan vilpittömästi, kun en keksi, mikä nimenomaan hevosharrastuksessa naisten kohdalla on sellainen, josta ei pidettäisi - tajuan, että jos joku ei yleisesti tykkää eläimistä tai vaikka juuri koirista, mutta onko siis hevosissa jotain erityisen ärsyttävää? En siis itse todellakaan tiedä enkä tunne sitä aluetta lainkaan, mutta kun lasten ja nuorten harrastuksena sitä pidetään sellaisena "hyvänä" ja vähän elitistisenäkin harrastuksena, niin johtuuko se vastenmielisyys joidenkin kohdalla tästä? Vai onko siinä jotain sellaista, että kun nainen osaa hallita suurta hevosta, jota mies itse saattaisi jopa pelätä, niin jotkut miehet eivät sitten tykkää tällaisesta asetelmasta?

Minusta olisi vaan seksikästä, jos naisystävä osaisi ratsastaa - vielä jos sen tekisi jossain maastossa hiukset hulmuten :D

Minulla on vähän sellainen kuva että ratsastus ja vaikkapa golf ovat sellaisessa maineessa että ne sopivat vain henkilöille jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa.
        Tietysti tässäkin on eroa onko naisella oma hevonen ja onko se kotona vai jossakin muualla. Jos hevonen on oma niin siihen kyllä sitoutuu paljon aikaa ja rahaa. Vähän se myös miehisyyttä karsii ja jos käännät Fiat Punton tallille ja nainen kysyy että tollako tosiaan lähdetään koppia vetämään.

• Nainen39vee kirjoitti:

Mitä tuota kaveripiiriä mietin niin siellä on aika paljon koiraihmisiä. Mutta ero tulee siitä että miehillä on "käyttökoiria" eli osa käy niiden kanssa metsällä, osa on vapepassa ja osalla on ihan vahtikoirana tai lenkkikaverina.
        Naisilla taas on järjestäen noita "kynnyksen yli nostettavia" ja tuntuu että joka viikonlopun jälkeen tulee someen kuvia miten joku oli taas saanut jonkun ruusukkeen tai lipun tai mitallin jossakin kilpailuissa. Siinä kun kuukaudesta on kolme viikonloppua kisoissa ja näyttelyissä niin aika pieneksi jää se yhteinen aika.

Tuo että korkeakoulutettu nainen ei kiinnosta voi kyllä olla monelle ihan totta enkä vetäisi tästä yhtäläisyysmerkkiä siihen että halutaan laskea naisten koulutustaso tai että heitä ei arvostettaisi. Tässä tulee vaan se kohtaanto-ongelma kun naiset ovat yliopistossa ja miehet alemman asteen koulutuksessa. Jos katsoo noita naisten treffi-ilmoituksia niin siellähän painotetaan keskustelutaitoa mutta jos toinen tutkii työkseen syöpäsoluja ja käy ratsastamassa sekä matkustaa parin kuukauden välein Tahitille uimaan samalla kun toinen asentaa ilmalämpöpumppuja, heittelee frisbeegolffia ja käy katsomassa Kajaanin Hakan kotipelit niin tulee melko pitkiä koti-iltoja kun ei voida keskustella kuin säästä ja uusista verhoista; joista jälkimmäisenkin kanssa tulee aina riita.

• Beobachter
        Nainen39vee kirjoitti:

Ensin on heppa, sitten on oma heppa, ja sitten on omat hepat. Ja sitten se onkin jo elämäntehtävä ja tarvitaan oma maatila heppa-aitauksineen ja talleineen. Tai vaihtoehtoisesti kalliit tallipaikat ja ylläpito jostain muualta. Joka tapauksessa lopulta kaikki vapaa-aika ja rahat menevät heppojen kanssa puljaamiseen.

Ja raviheppapuljaaminen on vielä kalliimpaa valmennuksineen ja ylläpitoineen. Ja sitten ajetaan naurettavaa ympyrää typerien kärryjen kanssa.
        Todellisuudessahan ainoa hyötykäyttö hepoille on makkaratehtaassa tai kissanruokatehtaassa. Ei millään pahalla (mutta ei millään hyvälläkään).

Eli pysykää erossa heppahulluista ja koirahöperöistä. Sillä sama analogia pätee piskien kanssa puljaajiin. Ensin on yksi piski, sitten on kaksi piskiä, pian niitä on jo lauma. Ja sitten se onkin jo elämäntehtävä. Joka tapauksessa lopulta kaikki vapaa-aika ja rahat menevät piskien kanssa puljaamiseen.
        Todellisuudessahan ainoa hyötykäyttö piskeille on kissanruokatehtaassa. Ei millään pahalla (mutta ei millään hyvälläkään).

Lisätodisteita Maajussille morsian naisjusseista, ovat järjestään pesun kestäviä heppahulluja ja/tai koirahöperöitä. Ei ole ihme, että ovat yksin.

• dkkfkg
        Nainen39vee kirjoitti:

Tukeviakin ratsastusintoisia löytyy, ei se painoa katso. Hevosta käy sääliksi ja hoikemmat ratsastajat supisevat keskenään lihavasta ratsastajasta, oon kuullut tästä kun yhen naisen tytär kävi ratsastustunneilla..

• hienoahienoa
    • Nainen39vee

Ei ole kauhean todennäköistä löytää kumppania kirjastosta tms. Suurin osa varmaan löytää työpaikan tai harrastuksen kautta, kavereiden ja tuttujen kautta, netistä, ja sitten tietysti jotkut löytävät baarista. En oikein hahmota, miten kumppani voi "tulla ovelle", kuten sanot jollekin kaverillesi käyneen. Ne, jotka esittävät, että kumppaneita tulee ovista ja ikkunoista, liioittelevat - edes niille kaikkein parhaimman näköisille ja kiinnostavimmille ihmisille ei jatkuvasti sada jotain treffikutsuja.

Jos vaikka työn kautta on luontava tutustua ihmisiin, voi olla hyvä taktiikka ensin vaan tutustua miehiin ilman sitä ajatusta, että jokaista pitäisi punnita deittailun kannalta. Tätä kautta voi jonkun kanssa alkaakin synkata niin, että haluaa olla muutakin kuin (työ)kaveri. Ja samoin, jos tuttujen ihmisten kautta tapaa uusia ihmisiä, voi tällä lailla verkostoitumalla löytääkin jonkun. Mutta nettideittailu on ihan hyvä väylä myös - jos olet kokeillut eikä tulosta ole tullut, kokeile eri deittipalstoja, kokeile vähän erilaisella profiilitekstillä, vaihda kuvia... en siis tarkoita, että välttämättä edellisissäkään on ollut sinänsä mitään vikaa, mutta aina jos jokin ei tunnu toimivan, kannattaa kokeilla muuttaa siinä jotain. Minusta nettideittailussa kannattaa tehdä sellainen ilmoitus, joka houkuttelee nimenomaan sellaisia omantyyppisiä ihmisiä sen sijaan, että se houkuttelisi kaikkia. Sellainen, joka käy kaikille, ei lopulta herätä kenenkään mielenkiintoa, mutta sellainen kiinnostaa, joka tuntuu täsmäilmoitukselta juuri itselle. Eli panosta kuvan lisäksi esittelytekstiin - joo, palstalla on opittu, että iso osa miehistä ei sitä esittelytekstiä lue, mutta jotkut lukevat, koska kyllä miehissäkin on niitä, jotka hakevat kumppania tosissaan, eivätkä vain massapostita kaikille naisille.

• kiinnostava

"Ne, jotka esittävät, että kumppaneita tulee ovista ja ikkunoista, liioittelevat - edes niille kaikkein parhaimman näköisille ja kiinnostavimmille ihmisille ei jatkuvasti sada jotain treffikutsuja."

Mitä tarkoitat "kiinnostavimmilla"? Se kun on ihan katsojasta kiinni kuka on kiinnostava ja kuka ei.

• Nainen39vee
        kiinnostava kirjoitti:

"Ne, jotka esittävät, että kumppaneita tulee ovista ja ikkunoista, liioittelevat - edes niille kaikkein parhaimman näköisille ja kiinnostavimmille ihmisille ei jatkuvasti sada jotain treffikutsuja."

Mitä tarkoitat "kiinnostavimmilla"? Se kun on ihan katsojasta kiinni kuka on kiinnostava ja kuka ei.

Tottakai, näinhän se on. Tässä kohtaa tarkoitin sellaista ihmistä, josta keskimääräistä useampi on kiinnostunut. Eli objektiivisesti tarkasteltuna "kiinnostavinta". Tietenkään kaikkien mielestä se ihminen ei ole kiinnostava ollenkaan.

• Avainsanat "eivät kuulemma edes yritä löytää". Jos miehen epätoivo karkoittaa naiset, niin samalla tavalla epätoivoisen naisen vonkaaminen karkoittaa itseään kunnioittavan miehen. Ripustautuva nainen on aivan yhtä vastenmielinen olipa ikä/koko/ulkonäkö miten priimaa tahansa.

• MustaLeski45

En mäkään kyllä koe olevani mikään epätoivoinen! Olen kuitenkin jo vuosia ollut yksin, ja lapsetkin on tehty, eli ei kiirettä mihinkään. Enemmän pitäisin epätoivoisina osaa näistä ystävistäni, joiden vierelle ilmestyi uusi kumppani lähes heti edellisen suhteen päätyttyä.

• ErilainenTapaus
        MustaLeski45 kirjoitti:

En mäkään kyllä koe olevani mikään epätoivoinen! Olen kuitenkin jo vuosia ollut yksin, ja lapsetkin on tehty, eli ei kiirettä mihinkään. Enemmän pitäisin epätoivoisina osaa näistä ystävistäni, joiden vierelle ilmestyi uusi kumppani lähes heti edellisen suhteen päätyttyä.

Komppaan. Usein juuri nuo "heti uuden löytävät" ovat niitä jotka eivät osaa olla ja elää yksin. Monilla on tämän vuoksi myös täysin käsittelemättä ja analysoimatta miksi suhteet eivät toimi. Yleinen itsetutkiskeleminen on muutenkin paikallaan kaikille aikuisille.

Itse olen eron jälk ollu lähes koko ajan yksin, jo 14 vuotta. Välillä on mennyt vuosia etten ole etsinyt /kaivannut ketään, olen vain keskittynyt arkeen. Eipä ole silloinkaan tullut ketään vastaan. Välillä yksinäisyys on alkanut sitten tympiä ja olen etsinyt enemmän tai vähemmän tosissani, eikä silloinkaan ole ketään tosissaan olevaa löytynyt. Olen myös ollut eri elämäntilanteissa esim työn/ koulutuksen suhteen, ja ollut välillä normaalipainoinen/ hieman pyöreä/ reilusti ylipainoinen. Ei ole normaalipainoisenakaan flaksi käynyt yhtään paremmin kuin ylipainoisena. Kasvoilta olen kaunis, vaikka itse sanonkin. Ja niin on moni muukin sanonut, sekä miehet että naiset. Olen itsevarma ja tyytyväinen ulkonäkööni, joten epävarmuus tai epätoivo ei kyllä minusta huokaa.

Samaan aikaan vierestä viedään (anteeksi ilmaisu) rumat, ylipainoisetkin, tyhmätkin, tupakoivat, rikollista taustaa omaavat kaverit ja tuttavat...

Tiedän, että minussa on miesten silmissä jotain vikaa. Kauan sitten eräs mies sanoi, että "alussa vaikutat oudolta, mutta sitten kun tutustuu niin oletkin tavallinen. Sitten kun sinut tuntee erittäin hyvin, huomaa ettet olekaan samanlainen kuin muut." Tämä oli aika hyvin analysoitu. Olen persoonallinen enkä sulaudu massaan. Se häiritsee miehiä.

• ErilainenTapaus kirjoitti:

Komppaan. Usein juuri nuo "heti uuden löytävät" ovat niitä jotka eivät osaa olla ja elää yksin. Monilla on tämän vuoksi myös täysin käsittelemättä ja analysoimatta miksi suhteet eivät toimi. Yleinen itsetutkiskeleminen on muutenkin paikallaan kaikille aikuisille.

Itse olen eron jälk ollu lähes koko ajan yksin, jo 14 vuotta. Välillä on mennyt vuosia etten ole etsinyt /kaivannut ketään, olen vain keskittynyt arkeen. Eipä ole silloinkaan tullut ketään vastaan. Välillä yksinäisyys on alkanut sitten tympiä ja olen etsinyt enemmän tai vähemmän tosissani, eikä silloinkaan ole ketään tosissaan olevaa löytynyt. Olen myös ollut eri elämäntilanteissa esim työn/ koulutuksen suhteen, ja ollut välillä normaalipainoinen/ hieman pyöreä/ reilusti ylipainoinen. Ei ole normaalipainoisenakaan flaksi käynyt yhtään paremmin kuin ylipainoisena. Kasvoilta olen kaunis, vaikka itse sanonkin. Ja niin on moni muukin sanonut, sekä miehet että naiset. Olen itsevarma ja tyytyväinen ulkonäkööni, joten epävarmuus tai epätoivo ei kyllä minusta huokaa.

Samaan aikaan vierestä viedään (anteeksi ilmaisu) rumat, ylipainoisetkin, tyhmätkin, tupakoivat, rikollista taustaa omaavat kaverit ja tuttavat...

Tiedän, että minussa on miesten silmissä jotain vikaa. Kauan sitten eräs mies sanoi, että "alussa vaikutat oudolta, mutta sitten kun tutustuu niin oletkin tavallinen. Sitten kun sinut tuntee erittäin hyvin, huomaa ettet olekaan samanlainen kuin muut." Tämä oli aika hyvin analysoitu. Olen persoonallinen enkä sulaudu massaan. Se häiritsee miehiä.

Olet sitten turhan persoonallinen ja vielä korostat sitä, siinä on hyvä syy kiertää sellainen nainen kaukaa. Tehdään asioista vaikeita, kun ollaan niin erikoisia. Kumma, että ne rumat ja tavalliset löytää seuraa, kun nätti ja erikoinen ei kelpaa.

Jos he eivät edes yritä löytää miestä rinnalleen, mikä heistä tekee epätoivoisia mielestäsi? Jos yhden kanssa ei natsaa, voi kokeilla toista, jos niitä kerran tulee ovista ja ikkunoista ihan etsimättä.

• ErilainenTapaus
        elämänpeli1 kirjoitti:

Olet sitten turhan persoonallinen ja vielä korostat sitä, siinä on hyvä syy kiertää sellainen nainen kaukaa. Tehdään asioista vaikeita, kun ollaan niin erikoisia. Kumma, että ne rumat ja tavalliset löytää seuraa, kun nätti ja erikoinen ei kelpaa.

En todellakaan korosta. En voi ulkonäölleni, äänelleni, persoonalleni mitään. En ole tyyppillisen suomalaisen näköinen ja oloinen. Olen avoin ja puhelias (puhun tuntemattomillekin). En harrasta enkä tee mitään erikoista/ friikkiä. Arkielämässäni olen hyvin tavallinen ja elän säännöllistä elämää.

Kaikki miehet on sanoneet että mun kanssa on helppo olla, tulla toimeen. Rentoa, eikä tarvii pingottaa. En todellakaan ole hankala, saati että "tekisin asioista vaikeita".

Erilaisuuttani kuvastaa mm se etten olisi millään halunnut esim mennä FB.hen, mutta minusta riippumattomista syistä lopulta menin sinne. En myöskään ole "suvakki" mikä tuntuu nykyisin olevan vallitseva ideologia jos aikoo olla hyväksytty... Olen melko arvokonservatiivi, joka on monelle punainen vaate. En voi tällaisista minulle tärkeistä arvoista luopua, että olisin hyväksytty (miesten silmissä). Pinnallinen, materialistinen elämäntapa ei minua kiehdo, mutta olen normaalilla tavalla mukavuudenhaluinen enkä askeettinen friikki.

Ihmiset etsivät kumppanikseen mahdollisimman keskivertoa. Kaikki ääripäät koetaan lajille uhkaksi.

• TotuusSattuuQC

En todellakaan korosta. En voi ulkonäölleni, äänelleni, persoonalleni mitään. En ole tyyppillisen suomalaisen näköinen ja oloinen. Olen avoin ja puhelias (puhun tuntemattomillekin). En harrasta enkä tee mitään erikoista/ friikkiä. Arkielämässäni olen hyvin tavallinen ja elän säännöllistä elämää.

Kaikki miehet on sanoneet että mun kanssa on helppo olla, tulla toimeen. Rentoa, eikä tarvii pingottaa. En todellakaan ole hankala, saati että "tekisin asioista vaikeita".

Erilaisuuttani kuvastaa mm se etten olisi millään halunnut esim mennä FB.hen, mutta minusta riippumattomista syistä lopulta menin sinne. En myöskään ole "suvakki" mikä tuntuu nykyisin olevan vallitseva ideologia jos aikoo olla hyväksytty... Olen melko arvokonservatiivi, joka on monelle punainen vaate. En voi tällaisista minulle tärkeistä arvoista luopua, että olisin hyväksytty (miesten silmissä). Pinnallinen, materialistinen elämäntapa ei minua kiehdo, mutta olen normaalilla tavalla mukavuudenhaluinen enkä askeettinen friikki.

Ihmiset etsivät kumppanikseen mahdollisimman keskivertoa. Kaikki ääripäät koetaan lajille uhkaksi.

"Olen melko arvokonservatiivi, joka on monelle punainen vaate."

En usko että sinällään arvosi olisivat monelle ongelma mutta niihin usein liittyvän jonkinlainen ehdottomuus ja näkemysten tiukkuus voi olla. Se saattaa antaa vaikutelman että et ole kauhean hyvä tekemään kompromisseja joita parisuhteessa täytyy väkisinkin tehdä. Avarakatseinen ihminen antaa ainakin vaikutelman siitä että tulee helpommin toimeen ihmisten kanssa jotka eivät ole ihan samanlaisia kuin itse on.
        Ja korostan siis että kyse on vaikutelmista, ei siitä millainen lopulta pohjimmiltasi olet. Mutta parinmuodostus nyt vain perustuu voimakkaasti varsin nopeisiin vaikutelmiin.

• MustaLeski45
        elämänpeli1 kirjoitti:

Jos he eivät edes yritä löytää miestä rinnalleen, mikä heistä tekee epätoivoisia mielestäsi? Jos yhden kanssa ei natsaa, voi kokeilla toista, jos niitä kerran tulee ovista ja ikkunoista ihan etsimättä.

Se, että koko ajan pitää olla joku, ei voi olla hetkeäkään yksin. Eikö se ole epätoivoista, jos mikä?

• ErilainenTapaus
        MustaLeski45 kirjoitti:

Se, että koko ajan pitää olla joku, ei voi olla hetkeäkään yksin. Eikö se ole epätoivoista, jos mikä?

Sano muuta.... Mutta ihmistä jolla on kumppani, vaikka se aina vaihtuisikin, aletaan pitää "suosittuna". Ja sitä joka on yksin, aletaan pitää epätoivoisena luuserina. : D

• ErilainenTapaus
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

"Olen melko arvokonservatiivi, joka on monelle punainen vaate."

En usko että sinällään arvosi olisivat monelle ongelma mutta niihin usein liittyvän jonkinlainen ehdottomuus ja näkemysten tiukkuus voi olla. Se saattaa antaa vaikutelman että et ole kauhean hyvä tekemään kompromisseja joita parisuhteessa täytyy väkisinkin tehdä. Avarakatseinen ihminen antaa ainakin vaikutelman siitä että tulee helpommin toimeen ihmisten kanssa jotka eivät ole ihan samanlaisia kuin itse on.
        Ja korostan siis että kyse on vaikutelmista, ei siitä millainen lopulta pohjimmiltasi olet. Mutta parinmuodostus nyt vain perustuu voimakkaasti varsin nopeisiin vaikutelmiin.

Ei mulla kyllä ekaan 35 ikävuoteen ollut tällaisia selkeitä mielipiteitä kuin nykyisin. Mun konservatiivinen arvomaalima on kehittynyt sitä mukaa kuin liberaali "vihervasemmistosuvakkius" on lisääntynyt. Jos tämä nykyinen arvomaailmani ihmisiä haittaakin, se ei ollut nuorempana esteenä. Eikä mulla nuorenakaan vientiä ollut.

Sitä ihmettelen, kun tälläkin palstalla usein huudetaan että "naiset on suvakkeja" ja "naiset on kaikki toistensa klooneja" niin kuitenkaan tällainen ei-suvakki ja massasta poikkeava (mutta korostan että täysin normaalia elämää elävä) nainenkaan ei ole hyvä.

Millä tavalla pitää poiketa naismassasta että miehet hyväksyy sen poikkeaman??

Etpä sinäkään ole tyytyväinen, vaikka yksin oletkin, kovin ainakin kummeksut, miten vierestä viedään. Itse ymmärrän epätoivon paniikinomaiseksi parin etsinnässä ja kuka tahansa käy ja siinä roikutaan kiinni kynsin ja hampain kun kerran on joku siihen vierelle saatu. Se on vastenmielistä.

• ErilainenTapaus kirjoitti:

Ääripäät ovat aina niitä hankalia tapauksia, eivätkä varmasti näe itsessään mitään vikaa. Tuskin kaikki hakevat keskivertoa puolisoksi, kyllä normaalilla järjellä varustettu ihminen hakee itselleen sopivaa kumppania. Minä esimerkiksi en jaksaisi kuunnella kimittäjää kovinkaan pitkään, vaikka kuinka kaunis olisi. Omalla tavallaan kaikki me olemme ääripäitä hyvine ja huonoine puolinemme, täytyy vain löytää se samanlainen ääripää, jonka kanssa homma toimii. Ei kannata tuhlata aikaa huonoon ihmissuhteeseen, eikä se tarkoita suhteesta toiseen hyppäämistä vaan peli vihelletään poikki, koska yhteistä tulevaisuutta ei vain ole.

• ErilainenTapaus
        elämänpeli1 kirjoitti:

Ääripäät ovat aina niitä hankalia tapauksia, eivätkä varmasti näe itsessään mitään vikaa. Tuskin kaikki hakevat keskivertoa puolisoksi, kyllä normaalilla järjellä varustettu ihminen hakee itselleen sopivaa kumppania. Minä esimerkiksi en jaksaisi kuunnella kimittäjää kovinkaan pitkään, vaikka kuinka kaunis olisi. Omalla tavallaan kaikki me olemme ääripäitä hyvine ja huonoine puolinemme, täytyy vain löytää se samanlainen ääripää, jonka kanssa homma toimii. Ei kannata tuhlata aikaa huonoon ihmissuhteeseen, eikä se tarkoita suhteesta toiseen hyppäämistä vaan peli vihelletään poikki, koska yhteistä tulevaisuutta ei vain ole.

Näin on. Vaikka en kovin tiuhaan treffeille pääsekään, olen kyllä antanut pakkeja miehille joista heti tiedän (arvomaailman erilaisuuden vuoksi) ettei suhde pitkän päälle kanna. Edellisen miesystävän kanssa lopetin suhteen, vaikka olin täysin rakastunut häneen ja kemia välillämme oli poikkeuksellinen. Suhde vaan ei toiminut arjen tasolla, ja oli pakko lopettaa se ennen kuin se menee liian vaikeaksi. Itkin vuoden sen jälkeen : (

Ehkä mä sitten olen liian rationaalinen, kun en vain hyppää kenen tahansa kanssa suhteeseen. Etenkin kun juuri minulle on niitä vakavissaan olevia miehiä niin vähän tarjolla. Seksiseuraksihan toki kelpaisin, niin kuin nykyisin näyttää olevan trendi.. Ei kiinnosta mua.

• xmxmxmx
        MustaLeski45 kirjoitti:

Kysyitkö löytyikö netistä uusi kumppani? Minä oon löytänyt naiskumppanin monta kertaa netistä enkä koskaan ole sanonut totuutta että mistä löytyi. Valkoisia valheita on aina sanottu, niin minä kuin nämä naisystävätkin, vain yksi nainen taisi olla rehellinen ja sanoi ystävilleen että nettideiteistä löysi. Ei kaikki kehtaa tunnustaa sitä, salassahan aika usein sitä netissä seuraa etsitään vapaanakin.

• wooops

Näin on. Vaikka en kovin tiuhaan treffeille pääsekään, olen kyllä antanut pakkeja miehille joista heti tiedän (arvomaailman erilaisuuden vuoksi) ettei suhde pitkän päälle kanna. Edellisen miesystävän kanssa lopetin suhteen, vaikka olin täysin rakastunut häneen ja kemia välillämme oli poikkeuksellinen. Suhde vaan ei toiminut arjen tasolla, ja oli pakko lopettaa se ennen kuin se menee liian vaikeaksi. Itkin vuoden sen jälkeen : (

Ehkä mä sitten olen liian rationaalinen, kun en vain hyppää kenen tahansa kanssa suhteeseen. Etenkin kun juuri minulle on niitä vakavissaan olevia miehiä niin vähän tarjolla. Seksiseuraksihan toki kelpaisin, niin kuin nykyisin näyttää olevan trendi.. Ei kiinnosta mua.

Siksikö keväisin joet tulvii? Naiset itkevät suruunsa vuoden. Aika pönttö pitää olla että jättää miehen ja sitten itkee perään vuoden. Arvomaailmat erilaiset, mitä sontaa, kuvittelet vaan itsestäsi liikoja.

• ErilainenTapaus
        wooops kirjoitti:

Siksikö keväisin joet tulvii? Naiset itkevät suruunsa vuoden. Aika pönttö pitää olla että jättää miehen ja sitten itkee perään vuoden. Arvomaailmat erilaiset, mitä sontaa, kuvittelet vaan itsestäsi liikoja.

Jos et tiedä mitä on oikeasti tapahtunut, on turhaa tulla haukkumaan. Mulla ja eksällä oli ihan samanlaiset arvomaailmat, mutta joskus suhde vaan ei toimi vaikka mitä tekisi.

On aivan luonnollista että ihminen suree pitkään, jos on ollut oikeasti rakastunut ja välit menee poikki. Et ymmärrä sitä?

Tilanteet, joissa olen antanut miehille pakkeja "arvomaailman vuoksi" ovat esim se että mies etsii uutta parisuhdetta vaikka asuu vielä eksänsä kanssa, ja on tehnytnäin monta kertaa. Lapsia minen eri naisen kanssa. Menee kihloihin jokaisen kanssa, jota on tapaillut muutaman kuukauden... Mun "arvomaailma" pitää tätä epäkypsänä. Luulen itsestäni liikoja??

Tai jos miehelle maistuu alkoholi joka viikonloppu, se kuulemma rentouttaa raskaan työviikon jälkeen. Luulen taas itsestäni liikoja, kun arvomaailmaani kuuluu omien elämäntapojen ajoittainen päivittäminen, jos alkaa luisua väärille teille??

Tai mies ei avioeron jälkeen tapaa lapsiaan, koska on niin suuttunut erosta ex-vaimolleen. Luulen taas itsestäni liikoja, kun "arvomaailmani" ei hyväksy tätä??

Tai miehen elämän prioriteetti nro 1 on jatkuva työn tekeminen (kokopäivätyön päälle tehdään keikkaa viikonloput), että saa toteuttaa materialistisia haaveitaan. Taaskin luulen itsestäni liikoja, jos olen sitä mieltä että elämässä pitäisi olla muitakin arvoja kuin ylimääräisen rahan ansaitseminen, jos/kun normityöllä elää ihan hyvin??

Tai mies on vihervasemmistolainen ja haluaa tänne lisää maahanmuuttajia. Ok, tämä on nykyisin vaikea aihe... ja luulen monen mielestä itsestäni liikoja kun "arvomaailmani" mukaan täällä on jo niin paljon mamuja etteivät he sopeudu yhteiskuntaamme. "Arvomaailmani mukaan" ensin täytyy hoitaa Suomessa jo asuvien suomalaisten heikko-osaisten asiat kuntoon. Vanhustenhoito on retuperällä, koulumaailma eriarvoistuu, työttömiä on valtava määrä, tieverosto ja infra rapistuu jne.

Luulen kai sitten itsestäni liikoja, kun olen antanut pakkeja erilaisen arvomaailman vuoksi, mutta suhdettani eksään en täällä ala avata, se on yksityisasia.

• ihmetyttää-

Jos et tiedä mitä on oikeasti tapahtunut, on turhaa tulla haukkumaan. Mulla ja eksällä oli ihan samanlaiset arvomaailmat, mutta joskus suhde vaan ei toimi vaikka mitä tekisi.

On aivan luonnollista että ihminen suree pitkään, jos on ollut oikeasti rakastunut ja välit menee poikki. Et ymmärrä sitä?

Tilanteet, joissa olen antanut miehille pakkeja "arvomaailman vuoksi" ovat esim se että mies etsii uutta parisuhdetta vaikka asuu vielä eksänsä kanssa, ja on tehnytnäin monta kertaa. Lapsia minen eri naisen kanssa. Menee kihloihin jokaisen kanssa, jota on tapaillut muutaman kuukauden... Mun "arvomaailma" pitää tätä epäkypsänä. Luulen itsestäni liikoja??

Tai jos miehelle maistuu alkoholi joka viikonloppu, se kuulemma rentouttaa raskaan työviikon jälkeen. Luulen taas itsestäni liikoja, kun arvomaailmaani kuuluu omien elämäntapojen ajoittainen päivittäminen, jos alkaa luisua väärille teille??

Tai mies ei avioeron jälkeen tapaa lapsiaan, koska on niin suuttunut erosta ex-vaimolleen. Luulen taas itsestäni liikoja, kun "arvomaailmani" ei hyväksy tätä??

Tai miehen elämän prioriteetti nro 1 on jatkuva työn tekeminen (kokopäivätyön päälle tehdään keikkaa viikonloput), että saa toteuttaa materialistisia haaveitaan. Taaskin luulen itsestäni liikoja, jos olen sitä mieltä että elämässä pitäisi olla muitakin arvoja kuin ylimääräisen rahan ansaitseminen, jos/kun normityöllä elää ihan hyvin??

Tai mies on vihervasemmistolainen ja haluaa tänne lisää maahanmuuttajia. Ok, tämä on nykyisin vaikea aihe... ja luulen monen mielestä itsestäni liikoja kun "arvomaailmani" mukaan täällä on jo niin paljon mamuja etteivät he sopeudu yhteiskuntaamme. "Arvomaailmani mukaan" ensin täytyy hoitaa Suomessa jo asuvien suomalaisten heikko-osaisten asiat kuntoon. Vanhustenhoito on retuperällä, koulumaailma eriarvoistuu, työttömiä on valtava määrä, tieverosto ja infra rapistuu jne.

Luulen kai sitten itsestäni liikoja, kun olen antanut pakkeja erilaisen arvomaailman vuoksi, mutta suhdettani eksään en täällä ala avata, se on yksityisasia.

Kuinka kauan olitte kimpassa ja kuinka "vakavasta" suhteesta oli kyse?

• klllo

Kokeile välillä normaaleja miehiä, ei jännämiehiä. Tunnen olevani itse aika normaali ja mikään noista asioista ei koske mua, ne ei sovi munkaan arvomaailmaan.
        Itseäsi voit syyttää että saat itkeä vuoden.

• ErilainenTapaus
        ihmetyttää- kirjoitti:

Kuinka kauan olitte kimpassa ja kuinka "vakavasta" suhteesta oli kyse?

Se oli yksi lukuisista yhden illan jutuistani. En minä sitä oikeasti rakastanut, mutta se tuntui olevan helposti höynäytettävissä. Harmittaa vain kun sillä ei ollut kauheasti mitään resursseja joita siltä olisi voinut höynäyttää.

• ErilainenTapaus-SeOIKEA

Se oli yksi lukuisista yhden illan jutuistani. En minä sitä oikeasti rakastanut, mutta se tuntui olevan helposti höynäytettävissä. Harmittaa vain kun sillä ei ollut kauheasti mitään resursseja joita siltä olisi voinut höynäyttää.

HAHAHAHAA - Olen sitten NIIIN kiinnostava, että sun kannattaa vohkia nikkini ja heittää trollijuttuja.

• ErilainenTapaus
        klllo kirjoitti:

Kokeile välillä normaaleja miehiä, ei jännämiehiä. Tunnen olevani itse aika normaali ja mikään noista asioista ei koske mua, ne ei sovi munkaan arvomaailmaan.
        Itseäsi voit syyttää että saat itkeä vuoden.

Katso peiliin, näet siellä oikean jännämiehen. Te jännät ette itse ymmärrä niitä olevanne.

Eksäni oli tavallinen, rehti, suomalainen mies, joka ei hauku muita eikä pane kaikkea mikä liikkuu.

• 8908980

Miehellä kävi sitten tuuri.

• roooggt

Katso peiliin, näet siellä oikean jännämiehen. Te jännät ette itse ymmärrä niitä olevanne.

Eksäni oli tavallinen, rehti, suomalainen mies, joka ei hauku muita eikä pane kaikkea mikä liikkuu.

Jos eksäsi oli tavallinen mies ja sitä rataa niin sitten vika on vaan sinussa.

• Eimullamuuta-

Suhteen löytää ihan mistä vaan jos on rohkea ja uskaltaa lähestyä naisia. Pitää olla röyhkeyttä sanoa naiselle että näytät mukavalta, lähdetkö kahville. Niin minä tein ja olen seurustellut jo kohta 10 vuotta. Hiljaisten nörttien on vaikeaa tutustua naisiin koska ovat ujoja eivätkä usko itseensä eikä mahdollisuuksiinsa. Pitää olla aika puhelias että saa naisen kiinnostumaan. Väitän että rumimpikin mies saa naisen jos vaan aukaisee suun ja uskaltaa naisille puhua.

• Ihmettelensamaa

Itse ihmettelen samaa miehenä. Ystävät ja tuttavat menevät suhteesta toiseen. Kun yksi suhde päättyy on yleensä muutaman päivän tai yleensä alle kuukauden päästä heillä uusi suhde. Naispuoleisilla ystävilläni uusi suhde tulee yleisemmin heti, mutta miehillä olen huomannut, että sen saaminen kestää korkeintaan muutaman viikon. Tuollainen kierto näkyy toimivan kuin vuodenajat ympärilläni. Sitten ole minä jolle suhteen saaminen on junnannut paikoillaan vuosikymmenet. Elän kuin jatkuvaa syksyn pimeyttä. Ei auta nasivaltaisissa ympyröissä pyöriminen, ei jokaisella mahd nettideiteillä oleminen ja tinderöiminen, ei vaikka kaikki elämän palikat olisi kunnossa. Miten ihmeessä toiset vaan pyörii tuossa suhteiden oravanpyörässä kuin kello jatkuvasti edeten?

• MustaLeski45

Tämä on just se! Mullakin yksi kaveri, joka vaihtaa miestä melkein yhtä usein kuin sukkiaan. En itse tällaista elämää haluaisi, mutta kiinnostaisi tietää, että mistä IHMEESTÄ se löytää niitä miehiä, kun mä en sitä yhtäkään löydä. Kysyin sitä siltä muutamankin kerran, mut ne vaan kuulemma jotenkin ilmestyy sen eteen ja sitten rakastuvat. Joo, eihän tuo tervettä ole tuokaan, mutta jotain tässä naisessa täytyy olla miesten mielestä enemmän/paremmin, mitä minussa ei ole, mutta en kyllä keksi mitä!

• Nainen39vee
        MustaLeski45 kirjoitti:

Tämä on just se! Mullakin yksi kaveri, joka vaihtaa miestä melkein yhtä usein kuin sukkiaan. En itse tällaista elämää haluaisi, mutta kiinnostaisi tietää, että mistä IHMEESTÄ se löytää niitä miehiä, kun mä en sitä yhtäkään löydä. Kysyin sitä siltä muutamankin kerran, mut ne vaan kuulemma jotenkin ilmestyy sen eteen ja sitten rakastuvat. Joo, eihän tuo tervettä ole tuokaan, mutta jotain tässä naisessa täytyy olla miesten mielestä enemmän/paremmin, mitä minussa ei ole, mutta en kyllä keksi mitä!

No tuo kuulostaa lähinnä siltä, että heille "rakastuminen" on joku tosi kevyt tunne. Eihän sitä normaalisti ihminen rakastu jokaiseen kohdalle osuvaan ihmiseen. Kyllä minunkin elämääni ilmestyy jatkuvasti ihmisiä "jostain" - tulee uusia tuttuja työn kautta, tutun tuttuja, jotain naapurustossa tavattuja, ties ketä... mutta en minä heihin kehenkään rakastu. Kuulostaa siltä, että jos tuosta noin vaan löytää jonkun ja rakastuu, tarkoittaa tällaiselle ihmiselle rakastuminen jotain täysin eri asiaa kuin vaikka minulle.

Eli selitys voi olla se, että nämä tyypit alunperinkin etsivät eri asiaa kuin sinä.

Voi myös olla, että nämä heidän miehensä ovat samantyyppisiä. Usein ne, jotka itsekin "rakastuvat" helposti kehen vaan, saavat myös sellaisia kumppaneita, jotka "rakastuvat" helposti kehen vaan.

• aaltomalja

Minä löysin kirpparilta vähän säröisen mutta muuten melkein ehjän parisuhteen.

• Whiiiiiiirlpool

Minä puolestani löysin kodinkoneliikkeestä Outi merkkisen tiskikoneen.

• No ihmettelyä riittää isolla rintamalla, kun kiinnostusta ei ole. Olen huomannut keski-iän kantturoilla eronneissa ihan samaa. Itsekin olen siihen törmännyt.

Sen verran utelias olen luonteeltani ja toisaalta mietin, että kaikkeen on jokin syy, että tätäkin tutkin.

Kun toisiin ei voi vaikuttaa, niin tutkin itseäni tässä suhteessa. Huomasin seuraavaa:

1. Entisten suhteiden pettymykset vaivasivat. En osannut ymmärtää ketään puhtaalta pöydältä, vaan aistin edellisiä pettymyksen tuomia tunteita seuraavissa. Ihan sama mitä toinen sanoi. Tähän tilanteeseen on vaikea kenenkään tulla...

2. Oma itsevarmuus ja itsensä arvostaminen. Se oli liki nollissa. Todellinen itsensä hyväksyminen ja virheitten hyväksyminen ei ole läpihuutojuttu. Ulkoiset paineet ja hyväksyminen muitten silmissä on helppoa, pahin mörkö vainoaa huomaamatta itsessään.

3. Vastuu omasta elämästä.
      Mitä enemmän mietit muitten osallisuutta sinun elämäntilanteeseen se johtuu oman elämän vastuunotosta. Muut ei ole tippaakaan aikuisen ihmisen elämästä vastuussa. Se on yksiselitteisen selvää. Ainakin perusterveellä ihmisellä.
      Se että on ihmisiä lähellä ja tärkeitä perhesuhteita, ystäviä ei tarkoita, että he kannattelevat sinua iäisyyden. Joskus on otettava vaan se oma homma haltuun ja tehtävä oma elämä...se pitää pysyä, vaikka olisi se parisuhde.

Nuo minä oivalsin itsestäni. Tulostavoitteita en ole enää miettinyt. Jos joku ihana ihminen (nainen) osuu kohdalle, olen valmiimpi päivä päivältä loppuelämän suhteeseen. Nyt tiedän, että tätä kaavaa ei voi oikoa. Tie on käytävä läpi.

• MustaLeski45

Tuo kohta 3 on itseäni viime aikoina pohdituttanut hyvin paljon ja täytyy myöntää, että sen sisäistäminen on itselleni ollut (ja on varmaan edelleen) hyvin vaikeaa!

Olen oikeastaan aina jollainlailla elänyt muiden tukemana, vaikka ihan täysivaltainen aikuinen olenkin. Elin ensin turvallisessa ydinperheessä lapsuuden ja nuoruuden, sitten löysin puolison, jonka kanssa oli onnellinen parisuhde aina siihen "kunnes kuolema meidät erotti" asti. Pitkälti olen myös ylikilttinä ihmisenä mennyt muiden toiveiden ja halujen mukana. Ja nyt vasta ensimmäistä kertaa olen ollut yksin. Tai on lapset, mutta sen sentään tajuan, että lapsille ei voi sälyttää vastuuta omasta onnellisuudestaan. Voi olla, että tämä kohta 3 onkin juuri se, että miksi en löydä suhdetta; ehkä minusta paistaa läpi, että etsin itselleni "kannattelijaa" vieläkin.... Pitäisi vain keskittyä oman onnellisuuden löytämiseen, eikä kumppanin.

Tuo kohta 3 on itseäni viime aikoina pohdituttanut hyvin paljon ja täytyy myöntää, että sen sisäistäminen on itselleni ollut (ja on varmaan edelleen) hyvin vaikeaa!

Olen oikeastaan aina jollainlailla elänyt muiden tukemana, vaikka ihan täysivaltainen aikuinen olenkin. Elin ensin turvallisessa ydinperheessä lapsuuden ja nuoruuden, sitten löysin puolison, jonka kanssa oli onnellinen parisuhde aina siihen "kunnes kuolema meidät erotti" asti. Pitkälti olen myös ylikilttinä ihmisenä mennyt muiden toiveiden ja halujen mukana. Ja nyt vasta ensimmäistä kertaa olen ollut yksin. Tai on lapset, mutta sen sentään tajuan, että lapsille ei voi sälyttää vastuuta omasta onnellisuudestaan. Voi olla, että tämä kohta 3 onkin juuri se, että miksi en löydä suhdetta; ehkä minusta paistaa läpi, että etsin itselleni "kannattelijaa" vieläkin.... Pitäisi vain keskittyä oman onnellisuuden löytämiseen, eikä kumppanin.

Elä ole huolissas...

Kaikki johtuu oikeastaan kohdasta 2. Ja siitä ajautuu kohtaan 1. Minä olen huomannut tämän alituisen jatkumon...

Itsensä hyväksyminen sellaisenaan on oikeasti vaikeaa. Helpointa on odottaa muualta se apu siihen.

Omista lapsistas ymmärrät sen, että ainoa kantava voima on se mitä olet. Ja haluat jakaa sen jälkeesi.

Kertaa ajatuksella vaan kohdat 1 ja 2...ja mieti haluatko noi kuntoon vai vaaditko? Sillä on eroa.

https://youtu.be/sMlpM640wEE

Pystytkö tanssimaan tään?

• MustaLeski45

Tää ei oo niin haudanvakavaa, etteikö tanssimaan pystyisi :)

Ja kyllä, kyllä noista kohdista 1 ja 2 löytää asioita, mitkä vaikuttaa omaan käyttäytymiseen. Kohdassa 1 itsellä ehkä vaikeinta on edellisen suhteen äkillisen ja totaalisen päättymisen aiheuttama menenttämisen pelko; ei uskalla sitoutua, ettei koskaan enää joutuisi kohtaamaan sitä murskaavaa surua, minkä on kerran kohdannut.

Kohta 2 on on juuri se, miksi sitä helposti etsii onneaan muista, kun ei luota itseensä ja siihen, että onni löytyisi itsestä sisältä. Elämässäni on tällä hetkellä paljon asioita, joista en ihan rehellisesti tiedä, pidänkö niistä oikeasti vai pidänkö niistä ihan vain siksi, että ne on joku muu tuonut elämääni ja sanonut, että nämä ovat hyviä juttuja.

Itsetunnon kehittäminen ei myöskään ole mikään ihan helppo kakku. Vaikka siitä paljon puhutaan ja kirjoitetaan, monesti on vain niin paljon helpompaa mennä ja elää, eikä miettiä liikaa...

https://youtu.be/8NLjC2k96IM

• Dissident kirjoitti:

Elä ole huolissas...

Kaikki johtuu oikeastaan kohdasta 2. Ja siitä ajautuu kohtaan 1. Minä olen huomannut tämän alituisen jatkumon...

Itsensä hyväksyminen sellaisenaan on oikeasti vaikeaa. Helpointa on odottaa muualta se apu siihen.

Omista lapsistas ymmärrät sen, että ainoa kantava voima on se mitä olet. Ja haluat jakaa sen jälkeesi.

Kertaa ajatuksella vaan kohdat 1 ja 2...ja mieti haluatko noi kuntoon vai vaaditko? Sillä on eroa.

https://youtu.be/sMlpM640wEE

Pystytkö tanssimaan tään?

Sopiva biisi löytyi...

https://youtu.be/0FLsTmYNuFc

Löydä itsesi. Olet taatusti vahva omasta mielestäsi, mutta se on pintaa...ja muista yksi juttu...se ei ole vaan se ulkopuolinen joka tuosta hyötyy....se halu hyötyä lähtee sinusta itsestäs. Oot fiksu...ymmärrät, kun mietit ja haet vastauksia.. mutta esitä kysymyksiä. Vastaukset tulee sinusta...ei muualta.

• MustaLeski45

Tää ei oo niin haudanvakavaa, etteikö tanssimaan pystyisi :)

Ja kyllä, kyllä noista kohdista 1 ja 2 löytää asioita, mitkä vaikuttaa omaan käyttäytymiseen. Kohdassa 1 itsellä ehkä vaikeinta on edellisen suhteen äkillisen ja totaalisen päättymisen aiheuttama menenttämisen pelko; ei uskalla sitoutua, ettei koskaan enää joutuisi kohtaamaan sitä murskaavaa surua, minkä on kerran kohdannut.

Kohta 2 on on juuri se, miksi sitä helposti etsii onneaan muista, kun ei luota itseensä ja siihen, että onni löytyisi itsestä sisältä. Elämässäni on tällä hetkellä paljon asioita, joista en ihan rehellisesti tiedä, pidänkö niistä oikeasti vai pidänkö niistä ihan vain siksi, että ne on joku muu tuonut elämääni ja sanonut, että nämä ovat hyviä juttuja.

Itsetunnon kehittäminen ei myöskään ole mikään ihan helppo kakku. Vaikka siitä paljon puhutaan ja kirjoitetaan, monesti on vain niin paljon helpompaa mennä ja elää, eikä miettiä liikaa...

https://youtu.be/8NLjC2k96IM

Mä puhun mielellään itsensä tuntemisesta. Se itsetunto sekoitetaan usein ulkoiseen palautteen tuomaan hyvän tunteeseen.

Mieti meidät ihmismassaksi polkemassa vettä paikallaan. Jotkut lähelläolevat auttaa, kun olet tärkeä...mutta ei kukaan jaksa kannattaa itseään ja toista. Joskus pitää löytää tahto kannatella itseään...

Sulla kun on lapsia...niin kuuntelepoa tää seuraava biisi ajatuksella, että aurinosi on he...aika nostattavaa..

https://youtu.be/vBHR7gmTAuM

Aika mahdollisuus meillä...

• MustaLeski45

Yksi mun lempibiiseistäni :)

Joo, niinhän se on. Jos mulla ei olisi noita lapsia, en todellakaan tiedä missä olisin nyt. Tuskin tässä! Mutta tämäkin on kaksipiippuinen juttu; lapset on mun elämä ja mun ehdottomasti tärkeimmät ihmiset maailmassa, nyt ja aina. Mut hekään eivät saa olla mun KOKO elämä, koska silloin se taakka heille tulee liian raskaaksi.

Nyt ei kyllä irtoa mitään aiheeseen sopivaa biisiä. Youtube suosittelee tätä, mut tämä ei kyllä liity enää aiheeseen mitenkään, vaikka erinomainen biisi onkin. :)
        https://youtu.be/BYo-zrMHti8

Yksi mun lempibiiseistäni :)

Joo, niinhän se on. Jos mulla ei olisi noita lapsia, en todellakaan tiedä missä olisin nyt. Tuskin tässä! Mutta tämäkin on kaksipiippuinen juttu; lapset on mun elämä ja mun ehdottomasti tärkeimmät ihmiset maailmassa, nyt ja aina. Mut hekään eivät saa olla mun KOKO elämä, koska silloin se taakka heille tulee liian raskaaksi.

Nyt ei kyllä irtoa mitään aiheeseen sopivaa biisiä. Youtube suosittelee tätä, mut tämä ei kyllä liity enää aiheeseen mitenkään, vaikka erinomainen biisi onkin. :)
        https://youtu.be/BYo-zrMHti8

Sä oot paras äiti forever, kun muistat itses.

Mä oon huippuiskä muksujen mielestä kun elän mukana. Oon joskus paska, mutta kerron aina miks.

Mistähän se ihminen imee itseensä eniten vaikutteita? Lapsuudesta? Voit olla vajavainen...näytä se. Ole totta..

Mihin me aikuisena pyritään? Olemaan muuta kuin ollaan?

Totuutta kentälle! Ja sen mukaan biisi...(ei sananmukaisesti, mutta tätä kuuntelee muutkin kuin me ikäloput!!!)

https://open.spotify.com/track/74Pfl6SB7YzjogcZt0q80c?si=_erEBzwBT-uNrjxLpPUFtw

Jos ei spotify toimi..niin sit tää...

https://youtu.be/jiAfrG7bKBo

Ei sinne päinkään, mutta en hätäpäissäni muuta keksinyt...heh..

• MustaLeski45

Voit olla varma, että näin leskenä tätä äitiyttä/vanhemmuutta on tullut mietittyä ja paljon. Kun kaikki lapset oli kouluikäisiä tai alle, kun menettivät isänsä, niin paljon on ajatellut sitä, miten sitä yksin riittää. Ja ei, ei ole läheskään aina riittänyt ja joka kerta olen sen lapsille kertonut, miksi.

https://youtu.be/ITtf73qVEm4

Aika kauas on ajauduttu mun parisuhdehaavekeskustelusta.... :D

Voit olla varma, että näin leskenä tätä äitiyttä/vanhemmuutta on tullut mietittyä ja paljon. Kun kaikki lapset oli kouluikäisiä tai alle, kun menettivät isänsä, niin paljon on ajatellut sitä, miten sitä yksin riittää. Ja ei, ei ole läheskään aina riittänyt ja joka kerta olen sen lapsille kertonut, miksi.

https://youtu.be/ITtf73qVEm4

Aika kauas on ajauduttu mun parisuhdehaavekeskustelusta.... :D

Haaveita saa olla. Mutta sanon nyt suoraan. Saat lippiksen noston urheasta työstä leskenä lasten kanssa....mitä muuta odotat?

En minä tai moni muukaan sulta miestä vienyt...

Maailma osaa olla julmanoloinen, mutta jokainen joutuu hoitamaan oman elämänsä. Minäkin.....

Enkä ole toisten silmissä mikään supermies...
        Heh...

Elä ota vittuiluna vaan pehmeänä persiillepotkuna mieheltä maailmalta...vielä sä keksit keinot ymmärtää enempi...

• .. Sun kannattaa Oikeasti kelata millainen olet, mitä tarvitset/haluat jne. ja löytää ne omat YksilöKohtaiset vastaukset Itsestäsi Itselles.. ;P

.. Jos toimit muiden "asiantuntijuuden" mukaan , niin helposti voi käydä niin, että loukkaat vain itseäs enemmän tai vähemmän, jos/kun toimit Persoonaasi/Luonnettasi vastaan jne.. Jos huonosti käy niin, Rikot Itseäs pahastikin.. ;P

.. Ne neuvot/ohjeet/käytännöt jne., joita nämä "asiantuntijat" antaa toimii vain heille itselleen ja heidän kaltaisille.. Toki, jos joku on Sun Kaltainen ja sen tiedostat, niin hänen ohjeet/neuvot jne. voivat sopia sullekin.. Ainakin niiltä osin, kun ne tuntuvat omilta.. ;P

.. Ei BonoBojen ohjeet SiipiOtuksille käy, eikä NarsuMarsujen EiNarsuMarsuille jne.. ;P

• Voisitko antaa mulle edes yhden reilun mahdollisuuden? Tapaillaan alustavan ehdotukseni mukaisesti kaksi viikkoa sillä varauksella, että voit jo viikon päästä laittaa poikki jos niin haluat, ilman MITÄÄN PERUSTEITA. Aikaisemminkin, jos ihan oikeasti alkaa hälytyskellot kunnolla soida, mutta toivoisin silloin, että teet mulle jollain tavoin päivänselväksi, että game over. Voit halutessasi jälleen käyttää lakeijoitasi välittämään tuon viestin mulle.

Mulle riittää yksi reilu mahdollisuus. Mikäli sen aikana käy ilmi että ei siitä mitään tule, luovutan ikuisiksi ajoiksi.

Älä vastaa tähän heti, vaan mieti nyt erittäin tarkkaan jokaisesta mahdollisesta näkökulmasta, mitä oikeasti haluat vastata. Yritä asettua mun asemaan ja ajatella, miltä musta tuntuu tällainen jatkuva epätietoisuudessa eläminen.

Kuuntele tarkkaan tämän kappaleen kertosäkeistön sanat.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xl7osklgX4g

• MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

Voisitko antaa mulle edes yhden reilun mahdollisuuden? Tapaillaan alustavan ehdotukseni mukaisesti kaksi viikkoa sillä varauksella, että voit jo viikon päästä laittaa poikki jos niin haluat, ilman MITÄÄN PERUSTEITA. Aikaisemminkin, jos ihan oikeasti alkaa hälytyskellot kunnolla soida, mutta toivoisin silloin, että teet mulle jollain tavoin päivänselväksi, että game over. Voit halutessasi jälleen käyttää lakeijoitasi välittämään tuon viestin mulle.

Mulle riittää yksi reilu mahdollisuus. Mikäli sen aikana käy ilmi että ei siitä mitään tule, luovutan ikuisiksi ajoiksi.

Älä vastaa tähän heti, vaan mieti nyt erittäin tarkkaan jokaisesta mahdollisesta näkökulmasta, mitä oikeasti haluat vastata. Yritä asettua mun asemaan ja ajatella, miltä musta tuntuu tällainen jatkuva epätietoisuudessa eläminen.

Kuuntele tarkkaan tämän kappaleen kertosäkeistön sanat.
        https://www.youtube.com/watch?v=Xl7osklgX4g

.. Painu Koloos Siitä.. ;P

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15259413/onko-kukaan-enaa-selvinpain#comment-93552982

.. Prkl.. PääPiPi HomoTrolli.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Painu Koloos Siitä.. ;P

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15259413/onko-kukaan-enaa-selvinpain#comment-93552982

.. Prkl.. PääPiPi HomoTrolli.. ;D

Kiitos että et ottanut enempää kantaa vielä.

Sä olet useaan otteeseen painottanut sitä, että et halua ikivänkää. En minäkään halua. Joten älä sitten yritä provosoida mua siihen että saisin syitä muuttaa mieltäni. Koska en halua muuttaa mieltäni sen asian suhteen. En halua, että katsotaan menneisiin.

• Kaikysyäsaa

Montako parisuhdetta tarvitset? Deitti palstat on täynnä naisia jotka haluaa miehen ja suhteen. Sun tarvii vaan esittää naisen ihannemiestä niin nainen kiinnostuu. Mieti miten huijaat naista kiinnostumaan. Lupaat sille hyvä elämän ja perheen niin saat naisen.

• Nainen39vee

Miten kukaan voisi luvata toiselle hyvän elämän? Eihän sellaista voi kukaan muu järjestää.

• Kaikysyäsaa
        Nainen39vee kirjoitti:

Miten kukaan voisi luvata toiselle hyvän elämän? Eihän sellaista voi kukaan muu järjestää.

Ei jännämiehet voi luvata mutta se ei varmaan sinua haittaisi koska haluat olla jännämiehen kanssa.

• hienoahienoa

Onneksi olet sentään konservatiivi. Suomessa kuitenkin moni mies jakaa arvot kanssasi, joten painota sitä kun miestä etsit.

• Nettideiteiltä, tinderistä ja facebookista..

• taivaan.lahja

Seurakunnista, niitäkin on monenlaisia. Käy tsekkaamassa paikkakunnallasi, napurikaupungissa. Et mitään menetäkään.

• ErilainenTapaus

Seurakunnissa on pelkkiä vapaita naisia : D Ja pariskuntia/ lapsiperheitä. Siellä ei todellakaan ole yksinäisiä vapaita miehiä!

Terveisin; käyn 2 eri seurakunnan tilaisuuksissa useita kertoja viikossa...

• lesbppppp

Seurakunnissa on pelkkiä vapaita naisia : D Ja pariskuntia/ lapsiperheitä. Siellä ei todellakaan ole yksinäisiä vapaita miehiä!

Terveisin; käyn 2 eri seurakunnan tilaisuuksissa useita kertoja viikossa...

Eikö nainen olisi se oikea, miehen sijaan ellei miestä löydy? ;)

• maailmaanmahtuu
        lesbppppp kirjoitti:

Eikö nainen olisi se oikea, miehen sijaan ellei miestä löydy? ;)

Joissakin tapauksissa sen on näinkin.

• kuriton

Kaikille sisäisen kritisoijan alistamille ihmisen kuville:

Maailmassa ainoa pysyvä asia on muutos (ja muutosvastarinta).
      Jostakin luin, että ihmisen solut uusiutuvat, vaihtuvat kokonaan noin 7 vuoden aikana.
      Myös sisäinen maailmasi voi uudistua. Voit jättää menneisyyden tunkkaisine ajatuksineen ja turhine painolasteineen taaksesi, kääntää uuden sivun elämäsi kirjassa.
      Kaikki eivät tule tätä hyväksymään, mutta lähtökohtaisesti se on heidän (toivottavasti ei pysyvä) ongelmansa.

Sinun elämäsi, sinun päätöksesi.
      Heitä negatiivisuus mettään! Lopeta valittaminen!
      Rakastu itseesi.
      Sitten muutkin voivat tehdä saman.

Ja hei, flirttiä kehiin, sä olet kuuma ja niin on kesäkin ;)

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4032
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3101
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2275
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2078
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      76
      1830
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1811
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1800
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe