Tyttömme nimeksi tulee Mirella. Kertookapas jotain ehdotuksia toiseksi ja kolmanneksi nimeksi,että toinen niistä on lyhyempi ja ei mielellään sellaisia missä on R-kirjain, koska sukunimessä on myös niin tulee liikaa R kirjaimia.
Esim. Mirella Ada Julia.
eikä mielellään Kaisa,Hanna,Martta,Heli tai Suvi tyylisiä!
Oisko ehdotuksia =)
13
1359
Vastaukset
- ets
Jos sukunimenne on vähän muuta kuin aivan tavallinen virtanen, niin Mirella Charlotta olisi kaunis nimi. Siinä tosin on se R...
Käy nimi toki suomalaiseenkin sukunimeen, mutta voi vaikuttaa liian "hienostelevalta".
Muita ehdotuksia
Mirella Vilhelmiina
Mirella Annabella
Mirella Isabella tai Isabelle (onkohan likaa älliä?)
Mirella Ada Elina- alkup.
tuo Isabella on ihan kiva =) Sukunimi ei oo ihan tavallinen suomalainen.. charlottakin on kyllä ihan kiva.
- Tyylipoliisi
En kyllä ymmärrä, mitä hienoa ihmiset näkee Mirella Nea Milla, Mirella Ada Stella -tyyppisissä nimissä. Ehkä se viehätys on siinä, että kolme nimeä on niin kiva laittaa (kun se on niin "uutta" ja vanhemmilla itsellään on yleensä 2 nimeä). Minun silmääni tuollainen näyttää monesti vain nimiluettelolta, eikä siis ollenkaan tyylikkäältä tai hienolta. Mutta vanhemmat tottakai päättää itse, mistä pitää.
Itse olen ehkä sitten niin paljon tutustunut nimiin (liikaa?), että olen omaksunut aika kansainvälisen nimimaun, ja kyllästynyt liikaan nimikikkailuun. Arvostan sitä, että nimi annetaan omista sukujuurista ja sen kielisenä mikä on kotikieli.
Monta nimeä näyttää mielestäni hyvältä jossain prinsessanimessä, jossa kaikki nimet täydessä mitassaan (ei lyhenteitä) ja vanhoja suvun nimiä, tyyliin Victoria Ingrid Alice Desirée. Tai sitten lyhyt kolminiminen (Madonnan poika) Rocco John Ritchie. Tavallisilla ihmisillä (ei-kuninkaallisilla) kolminiminen on mielestäni enemmän jees, ei tule niin luettelomainen. Norjan pikkuprinsessan (muuallakin kehuttu) nimi on mielestäni todella tyylikäs, yksinkertaisen klassinen ja naisellinen: Ingrid Alexandra. Kyllä minun silmissäni Mirella Ada Julia -tyyppiset nimet kalpenee tällaisen rinnalla.
Mirellan kanssa sopii monet toiset nimet, Katariina tai Eveliina esimerkiksi. Tai jos halutaan persoonallisempaa, niin Suvikukka, Päivänsäde, Meri-Tuulia yms., voivat olla sellainen mielenkiintoinen yksityiskohta nimessä, josta kuitenkin etunimeä yleensä eniten käytetään.
Mielestäni turhaan vauhkotaan, että Päivänsäde ja vastaavat "merkitysnimet" ovat jotenkin ylipersoonallisia ja erikoisia, ja merkitysnimet hyväksytään vain, kun ne ovat heprean, kreikan tai latinankielisiä. Turhaa vanhanaikaisuutta (vaikka ennen kristinuskon tuloa suomalaislapsia nimen omaan nimettiin suomenkielellä, tyyliin Aallotar tai Aino ="ainoani") väittää, että Aurora esimerkiksi olisi tosi jees nimi, mutta Päivänsäde ei. Merkitys on täysin sama! Samalla tavalla Rosa=Ruusu, Susanna, Susan jne= Lilja, Maria=kaunis, katkera, Veera=totuus, Natalia=jouluna syntynyt jne. Kaikilla nimillä on siis merkityksensä, paitsi niillä, jotka vanhemmat ovat omasta päästään heittäneet (ja nekin yleensä ovat jonkin nimen lyhenteitä). Ruusunnuppu, Nuppu, Mansikka, Vadelma, Myrsky, Pyry, Tuisku, Merituuli jne. ovat mielestäni erittäin kivoja nimiä, persoonallisia ja mielikuvituksekkaampia kuin suoraan muista kielistä kopioidut. Kymmenen vuoden päästä näette, että erikoisemmat nimet ovat tulleet todella perusnimiksi (tämä on suuntaus, Omena, Vanilja, Vadelma ja vastaavat yleistyvät koko ajan). Muutoksen vastustaminen on tyypillistä kaavoihin kangistuneille ihmisille. (En silti suosittele mitään epätyylikkäitä Carlos Viking Jurvanen-nimiä tai Josephine Freya-Katariina Liimataisia). Suomalaiset nimet on siis tosi jees, kuten myös ne kansainväliset "tuliaiset", jotka sopivat kieleemme ja on helppo ääntää(Joanna, Josefiina, Jelena, Ingrid, Fredrik, Kevin yms.). Muutosta ei voi siis vastustaa ilman selkeitä ja järkeviä perusteita.
Ehdotuksia suomenkieliselle ja suomalais-sukunimiselle lapselle:
Mirella Elisabet "Aarnio"
Mirella Matleena "Aarnio"
Mirella Sinivuokko "Aarnio"
Mirella Aleksandra/Susanna/Amalia/Amanda/Tuulia jne. - NimiFani
Tyylipoliisi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, mitä hienoa ihmiset näkee Mirella Nea Milla, Mirella Ada Stella -tyyppisissä nimissä. Ehkä se viehätys on siinä, että kolme nimeä on niin kiva laittaa (kun se on niin "uutta" ja vanhemmilla itsellään on yleensä 2 nimeä). Minun silmääni tuollainen näyttää monesti vain nimiluettelolta, eikä siis ollenkaan tyylikkäältä tai hienolta. Mutta vanhemmat tottakai päättää itse, mistä pitää.
Itse olen ehkä sitten niin paljon tutustunut nimiin (liikaa?), että olen omaksunut aika kansainvälisen nimimaun, ja kyllästynyt liikaan nimikikkailuun. Arvostan sitä, että nimi annetaan omista sukujuurista ja sen kielisenä mikä on kotikieli.
Monta nimeä näyttää mielestäni hyvältä jossain prinsessanimessä, jossa kaikki nimet täydessä mitassaan (ei lyhenteitä) ja vanhoja suvun nimiä, tyyliin Victoria Ingrid Alice Desirée. Tai sitten lyhyt kolminiminen (Madonnan poika) Rocco John Ritchie. Tavallisilla ihmisillä (ei-kuninkaallisilla) kolminiminen on mielestäni enemmän jees, ei tule niin luettelomainen. Norjan pikkuprinsessan (muuallakin kehuttu) nimi on mielestäni todella tyylikäs, yksinkertaisen klassinen ja naisellinen: Ingrid Alexandra. Kyllä minun silmissäni Mirella Ada Julia -tyyppiset nimet kalpenee tällaisen rinnalla.
Mirellan kanssa sopii monet toiset nimet, Katariina tai Eveliina esimerkiksi. Tai jos halutaan persoonallisempaa, niin Suvikukka, Päivänsäde, Meri-Tuulia yms., voivat olla sellainen mielenkiintoinen yksityiskohta nimessä, josta kuitenkin etunimeä yleensä eniten käytetään.
Mielestäni turhaan vauhkotaan, että Päivänsäde ja vastaavat "merkitysnimet" ovat jotenkin ylipersoonallisia ja erikoisia, ja merkitysnimet hyväksytään vain, kun ne ovat heprean, kreikan tai latinankielisiä. Turhaa vanhanaikaisuutta (vaikka ennen kristinuskon tuloa suomalaislapsia nimen omaan nimettiin suomenkielellä, tyyliin Aallotar tai Aino ="ainoani") väittää, että Aurora esimerkiksi olisi tosi jees nimi, mutta Päivänsäde ei. Merkitys on täysin sama! Samalla tavalla Rosa=Ruusu, Susanna, Susan jne= Lilja, Maria=kaunis, katkera, Veera=totuus, Natalia=jouluna syntynyt jne. Kaikilla nimillä on siis merkityksensä, paitsi niillä, jotka vanhemmat ovat omasta päästään heittäneet (ja nekin yleensä ovat jonkin nimen lyhenteitä). Ruusunnuppu, Nuppu, Mansikka, Vadelma, Myrsky, Pyry, Tuisku, Merituuli jne. ovat mielestäni erittäin kivoja nimiä, persoonallisia ja mielikuvituksekkaampia kuin suoraan muista kielistä kopioidut. Kymmenen vuoden päästä näette, että erikoisemmat nimet ovat tulleet todella perusnimiksi (tämä on suuntaus, Omena, Vanilja, Vadelma ja vastaavat yleistyvät koko ajan). Muutoksen vastustaminen on tyypillistä kaavoihin kangistuneille ihmisille. (En silti suosittele mitään epätyylikkäitä Carlos Viking Jurvanen-nimiä tai Josephine Freya-Katariina Liimataisia). Suomalaiset nimet on siis tosi jees, kuten myös ne kansainväliset "tuliaiset", jotka sopivat kieleemme ja on helppo ääntää(Joanna, Josefiina, Jelena, Ingrid, Fredrik, Kevin yms.). Muutosta ei voi siis vastustaa ilman selkeitä ja järkeviä perusteita.
Mirella Aleksandra/Susanna/Amalia/Amanda/Tuulia jne.Tyylipoliisi kirjoitti todella asiaa,oli mielenkiintoista lukea ajatuksia,jotka voisivat olla ihan omianikin,olen siis samaa mieltä..Olen itse vielä sitä mieltä ,että itsessään Mirella niin kaunis ja pitkä nimi,että hyvemmältä näyttää ,kun on vain toinen nimi.Jos on lyhyt etunimi niin silloin kolme nimeä sopii,mutta harvoin pitkään etunimeen sopii niin hyvin kolme nimeä.Kuitenkin ,kun kolmea nimeä kysyjä toivoi ,niin ehdottelin niitä jo toiselle palstalla,ja tähän laitan sit muutaman ,jotka nimenomaan kauniisti sopii Mirellan lisänä.
Mirella Minea
Mirella Isabel
Mirella Adalmiina
Mirella Sofia
Mirella Amanda
Mirella Emilia - ALKUP.
Tyylipoliisi kirjoitti:
Mirella Aleksandra/Susanna/Amalia/Amanda/Tuulia jne.kirjituksesi oli kiva kun asiat olivat perusteltuja ja aloin itsekkin miettimään ettei siinä nimessä tarvitse olla välttämättä kolmea nimeä, jos löytyy joku kiva toinen nimi niin ei siihen väkisin tarvitse keksiä sitä kolmatta, mutta sitä mieltä olen että toinen nimi olisi kiva olla silloin pitempi entä kuin esim. kolmi kirjaiminen...
Esim. Mirella Isabella Renrooth
itse tykkään Milja nimestä... sopiiko Milja Mirellan perään..
Mirella Milja Renrooth??? - äiti-72
ALKUP. kirjoitti:
kirjituksesi oli kiva kun asiat olivat perusteltuja ja aloin itsekkin miettimään ettei siinä nimessä tarvitse olla välttämättä kolmea nimeä, jos löytyy joku kiva toinen nimi niin ei siihen väkisin tarvitse keksiä sitä kolmatta, mutta sitä mieltä olen että toinen nimi olisi kiva olla silloin pitempi entä kuin esim. kolmi kirjaiminen...
Esim. Mirella Isabella Renrooth
itse tykkään Milja nimestä... sopiiko Milja Mirellan perään..
Mirella Milja Renrooth???Mirella Isabella -ei oikein hyvä,kaksi -ella loppua,tekee nimestä hassun.
Mirella Isabel-sit ennemmin
Mirella Milja -jää niinku kesken? entäs Mirella Minea? se kuulostaa paremmalta. - daniele-t.
NimiFani kirjoitti:
Tyylipoliisi kirjoitti todella asiaa,oli mielenkiintoista lukea ajatuksia,jotka voisivat olla ihan omianikin,olen siis samaa mieltä..Olen itse vielä sitä mieltä ,että itsessään Mirella niin kaunis ja pitkä nimi,että hyvemmältä näyttää ,kun on vain toinen nimi.Jos on lyhyt etunimi niin silloin kolme nimeä sopii,mutta harvoin pitkään etunimeen sopii niin hyvin kolme nimeä.Kuitenkin ,kun kolmea nimeä kysyjä toivoi ,niin ehdottelin niitä jo toiselle palstalla,ja tähän laitan sit muutaman ,jotka nimenomaan kauniisti sopii Mirellan lisänä.
Mirella Minea
Mirella Isabel
Mirella Adalmiina
Mirella Sofia
Mirella Amanda
Mirella EmiliaMirellaa ehdotetaan täällä ehkä joka kolmannelle tytön nimen kysyjälle. On vallalla Mirella-buumi!
Edistykselliset vanhemmat antavat lapselle nimeksi Mirella. Kuinka joku voi antaa pikkutytölle muun nimen kuin Mirella?
Mirella Minea, Mirella Isabel ... eikö jo nyt kelpaa?
Mirellaa ei muuten ole nimenä edes kalenterissa! - She
daniele-t. kirjoitti:
Mirellaa ehdotetaan täällä ehkä joka kolmannelle tytön nimen kysyjälle. On vallalla Mirella-buumi!
Edistykselliset vanhemmat antavat lapselle nimeksi Mirella. Kuinka joku voi antaa pikkutytölle muun nimen kuin Mirella?
Mirella Minea, Mirella Isabel ... eikö jo nyt kelpaa?
Mirellaa ei muuten ole nimenä edes kalenterissa!Suomessa 1170 kpl saanut Mirella nimen.Edelliselle kirjoittajalle tiedoksi ,että kalenteriin ei millään mahdu kaikki nimet ,on paljon nimiä jotka odottaa pääsyä kalnteriin,mutta eihän niitä ole mahdollista lisätä sitä mukaa,vaikka nimen kantajia olisi yli kalenterirajan.Mirella todella kaunis nimi,tunnen kaksi aikuista Mirellaa,kouluikäisen ja vauvan.Nimi sopii mainiosti Suomalaiselle lapselle,ei ole todellakaan vieras tänne.
- nimet
Eli minulla oli aikoinaan tuo sama ongelma ja meidänkin tyttömme nimeksi tuli Mirella. Tyttäremme on nyt 6 ja hänen nimensä on: Mirella Anna Maria. Ihan nätti nimi vai mitä!?!
- Mirkun äiti
Minulla on 12v tyttö Mirella Rosalia,siitäkin tykätty kovasti aikoinaan mietin Mirella Rosa-Mariaa,mutta se tuntui hirvittävän pitkältä,kun etunimi itsessään niin pitkä,joten päädyimme lyhyempään versioon.
- tiltu
Luin koko ketjun, kun oli mielenkiintoista ja asiallista. Mirella on nätti nimi, mutta minunkin korvaani vähän särähtää tuo MirELLA IsabELLA. Pidn eniten jonkun ehdottamasta Mirella Amandasta, jos haluaa "erikoisemman" nimen. Toisaalta ei ollut paha perinteisemmilläkään nimillä, Mirella Anna Maria sopii myös loistavasti!
Amandassa on myös se hyvä puoli, että jos käy niin että lapsestanne tulee r-vikainen tai jotain, Amanda on helppo sanoa. - Mirella :)
Eikö Mirella Juliana olisi hyvä?
Itse ainakin pidän siitä :) - Täti
Mirella Eva Ilona
Mirella Aini Elisa
Mirella Helmi Anniina
Mirella Sini Johanna
Mirella Silja Olive
Mirella Inka Linnea
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187