Mikähän perkele siinä on, että motarilla tai muulla monikaistaisella tiellä pitää tulla aivan lähelle eteen? Eikö autokoulussa meillä todellakaan enää opeteta, miten se tehdään oikein (eli ajetaan riittävän pitkälle ohi ja vasta sitten vaihdetaan kaistaa)? Omasta autokouluajastani on 40 vuotta, mutta kyllä se silloin opetettiin, vaikkei niitä motareita edes ollut läheskään nykyistä kilometrimäärää.
Kuivalla tiellä tuosta töttöröinnistä ei tietysti niin suurta haittaa ole, jos se eteentulija ajaa sen verran kovempaa, että häipyy parissa sekunnissa pois törkkäysetäisyydeltä, mutta vähänkin kosteutta tien pinnassa, kunnon sadekelistä puhumattakaan, ja tattis vaan saatanan taliaivo!
Eteenpuskijat
69
1066
Vastaukset
- MinäPresidentiksi
MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ! MINÄ!MINÄ!
- LoistoEhdokas
Ääänestän heiti SINUA!
- OnkoVapullaOsaaAsiaan
Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, että minkä maakunnan murretta on: Ääänestän heiti SINUA!?
- kahjot.hoitoon
Älä odota vajakeilta liikaa. Vajakkien määrä lisääntyy jatkuvasti, ja se näkyy myös liikenteessä.
- JaSamaLevyPyöriiEdelleen
Älä odota vajakilta mitään. Vajakkien määrä lisääntyy netissä jatkuvasti ja se näkyy myös keskustelupalstoilla ylläolevan kirjoittajan tapaisina idiootteina.
- kahjot.hoitoon
JaSamaLevyPyöriiEdelleen kirjoitti:
Älä odota vajakilta mitään. Vajakkien määrä lisääntyy netissä jatkuvasti ja se näkyy myös keskustelupalstoilla ylläolevan kirjoittajan tapaisina idiootteina.
Laitahan vähän perusteluja kommenttiisi. Onko totuuden sanominen mielestäsi idioottimaista?
- JaSamaLevyPyöriiEdelleen
kahjot.hoitoon kirjoitti:
Laitahan vähän perusteluja kommenttiisi. Onko totuuden sanominen mielestäsi idioottimaista?
Kuka määrittelee totuuden? Et sinä ainakaan. Kaikki mitä täällä kirjoitat on vain sinun oma mielipiteesi. Faktan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi maanisuuden tasolle noussut ja fanaattinen nastarenkaiden viha vääristää mielipiteitäsi.
Laita kuule ensin itse perustelujasi vajakkien lisääntymisestä liikenteessä. Se ei riitä totuudeksi että sinä olet sitä mieltä. - hankkikaa.huone
JaSamaLevyPyöriiEdelleen kirjoitti:
Kuka määrittelee totuuden? Et sinä ainakaan. Kaikki mitä täällä kirjoitat on vain sinun oma mielipiteesi. Faktan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi maanisuuden tasolle noussut ja fanaattinen nastarenkaiden viha vääristää mielipiteitäsi.
Laita kuule ensin itse perustelujasi vajakkien lisääntymisestä liikenteessä. Se ei riitä totuudeksi että sinä olet sitä mieltä.Taas ne kaksi hinttiä löysi toisensa.
- Kjell.C.D.Pippelström
Pian taas uudelleen hottis...
- hankkikaa.huone
Kjell.C.D.Pippelström kirjoitti:
Pian taas uudelleen hottis...
Onko sulla jo kovana?
- kahjot.hoitoon
JaSamaLevyPyöriiEdelleen kirjoitti:
Kuka määrittelee totuuden? Et sinä ainakaan. Kaikki mitä täällä kirjoitat on vain sinun oma mielipiteesi. Faktan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi maanisuuden tasolle noussut ja fanaattinen nastarenkaiden viha vääristää mielipiteitäsi.
Laita kuule ensin itse perustelujasi vajakkien lisääntymisestä liikenteessä. Se ei riitä totuudeksi että sinä olet sitä mieltä.Älä pidä niitä silmiäsi kiinni, kun seuraavan kerran olet liikenteessä. Jos et silmät avattuasi huomaa vajakkien määrää, niin mene silmälääkäriin. Ja ei, en minä nastarenkaita vihaa, vaan vähä-älyisiä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä milloin on talvi. Olen monesti sanonut, että nastat ovat omiaan mummoille, vaareille ja ajotaidottomille ihmisille, kunhan ymmärtävät milloin niitä käytetään.
- palkosieraimeen
JaSamaLevyPyöriiEdelleen kirjoitti:
Kuka määrittelee totuuden? Et sinä ainakaan. Kaikki mitä täällä kirjoitat on vain sinun oma mielipiteesi. Faktan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi maanisuuden tasolle noussut ja fanaattinen nastarenkaiden viha vääristää mielipiteitäsi.
Laita kuule ensin itse perustelujasi vajakkien lisääntymisestä liikenteessä. Se ei riitä totuudeksi että sinä olet sitä mieltä.Jahas.. bemaripoju sai herneen nenuun
- 345436
Juuri tämän takia haluaisin kameratolpat 500m välein motareille ja vastaaville 2-kaistaisille teille ohituskaistalla. Ei auta vaikka ajaa itse 5-10km/h ylinopeutta, pakko joidenkin on ohittaa ja usein käännetään heti eteen että kaikki lika ja kivet lentää tuulilasiini.
Valtio saisi motareilta erittäin mukavat sakkotulot joten sinne kannattaisi asennella tolppia 500m välein. 100-120 alueet kuitenkin sellaisia että saa muutenkin ajaa kovaa joten kaikista turhimpia paikkoja ajaa ylinopeutta.Moottoritiet ovat myös kaikkein turvallisimpia paikkoja ajaa ylinopeutta, joten tuossa menisi se viimeinenkin yritys väittää, etteivät kameratolpat ole pelkkää rahastusta.
- 345436
TheRat kirjoitti:
Moottoritiet ovat myös kaikkein turvallisimpia paikkoja ajaa ylinopeutta, joten tuossa menisi se viimeinenkin yritys väittää, etteivät kameratolpat ole pelkkää rahastusta.
Ei kai se kenellekään ole enää epäselvää että sakkoja kerätään rahastustarkoituksella. Sakotuskynnystä jatkuvasti lasketaan ja sakkoja nostetaan pienistäkin ylinopeuksista, siitä huolimatta että nopeusrajoituksia on laskettu isolla osalla tiestöstä viimeisen 10-15v aikana.
Autoilijana mieluiten näkisin lisää valvontaa siellä missä ylinopeudet kaikista turhimpia, kuten motareilla ja 100-teillä missä muutenkin saa ajaa lujaa. Se olisi juuri sitä vapaaehtoista rahan lahjoittamista valtiolle. Taajama-alueilla on useimmiten liioitellun alhaiset rajoitukset, turhaa liikenteen hidastamista ja pelkää autoilun haittaamista ilman pätevää syytä.
30 alueet ihan naurettavia kun polkupyörätkin pyöräilee ohi. 40-50 alueetkin sellaisia että ne rajoitukset paikallaan korkeintaan jäisellä kelillä, hyvällä kelillä 20km/h enemmän olisi vielä täysin turvallista. 60 alueetkin liioitellun isoja, meilläpäin 2km 60-suora metsän läpi ilman minkäänlaista kevyttä liikennettä eikä ainuttakaan taloa/sivutietä. 70-80 tietkin usein pelkkää kukkahattutätien lepuuttamista jos alueella joskus tapahtunut yksittäinen onnettomuus (jolla ei välttämättä mitään tekemistä nopeusrajoituksen kanssa).
Minun näkökulmasta 100 ja 120 alueet ainoat missä rajoitus kohdallaan ja siellä saisi minun puolesta valvoa eniten ylinopeuksia. (Tänään muuten näin poliisin esimerkillisesti sakottavan 100-alueella, kerrankin järkevä paikka kun ylinopeus siinä täysin turha) - pala---kakkua
345436 kirjoitti:
Ei kai se kenellekään ole enää epäselvää että sakkoja kerätään rahastustarkoituksella. Sakotuskynnystä jatkuvasti lasketaan ja sakkoja nostetaan pienistäkin ylinopeuksista, siitä huolimatta että nopeusrajoituksia on laskettu isolla osalla tiestöstä viimeisen 10-15v aikana.
Autoilijana mieluiten näkisin lisää valvontaa siellä missä ylinopeudet kaikista turhimpia, kuten motareilla ja 100-teillä missä muutenkin saa ajaa lujaa. Se olisi juuri sitä vapaaehtoista rahan lahjoittamista valtiolle. Taajama-alueilla on useimmiten liioitellun alhaiset rajoitukset, turhaa liikenteen hidastamista ja pelkää autoilun haittaamista ilman pätevää syytä.
30 alueet ihan naurettavia kun polkupyörätkin pyöräilee ohi. 40-50 alueetkin sellaisia että ne rajoitukset paikallaan korkeintaan jäisellä kelillä, hyvällä kelillä 20km/h enemmän olisi vielä täysin turvallista. 60 alueetkin liioitellun isoja, meilläpäin 2km 60-suora metsän läpi ilman minkäänlaista kevyttä liikennettä eikä ainuttakaan taloa/sivutietä. 70-80 tietkin usein pelkkää kukkahattutätien lepuuttamista jos alueella joskus tapahtunut yksittäinen onnettomuus (jolla ei välttämättä mitään tekemistä nopeusrajoituksen kanssa).
Minun näkökulmasta 100 ja 120 alueet ainoat missä rajoitus kohdallaan ja siellä saisi minun puolesta valvoa eniten ylinopeuksia. (Tänään muuten näin poliisin esimerkillisesti sakottavan 100-alueella, kerrankin järkevä paikka kun ylinopeus siinä täysin turha)Yylinopeusveron välttäminen on kuitenkin hyvin yksinkertaista. Ei aja ylinopeutta.
- KakkuaTollaisille
pala---kakkua kirjoitti:
Yylinopeusveron välttäminen on kuitenkin hyvin yksinkertaista. Ei aja ylinopeutta.
Eivät nämä tollot sellaista ymmärrä. Heidän mielestään kaikki liikennesäännöt on vaan rahastusta, vaikka niiden tarkoitus on tehdä liikenteestä turvallinen paikka kaikille siellä liikkuville.
pala---kakkua kirjoitti:
Yylinopeusveron välttäminen on kuitenkin hyvin yksinkertaista. Ei aja ylinopeutta.
Juuri näin. Minun puolestani saa rahastaa ihan vapaasti.
- 345436
Ei nopeusrajoitukset ole mitään Jumalan suusta tulleita totuuksia vaan subjektiivisia virkamiehien (virhe)päätöksiä.
Ihme nää rajoitususkovaiset joille ei tule mieleen että rajoituksia voisi kritisoidakin.
En puolusta ylinopeutta mutta kyllä rajoitukset varsinkin taajama-alueilla on usein liioitellun alhaisia. Enmmän juuri kukkahattutätien lepuuttamista kuin oikeisiin tilastoihin perustuvaa turvallisuuden parantamista.
Vai löytyykö tutkimuksia että nämä 30, 40, 50, 60, 70, 80 alueet vähentäneet onnettomuuksia jos siellä aiemmin ollut korkeampi rajoitus? Tuskin. Mutta linkatkaa ihmeessä jos on olemassa tällaisia tutkimuksia. Muutenhan alhaiset rajoitukset vain turhaa liikenteen haittaamista. 345436 kirjoitti:
Ei nopeusrajoitukset ole mitään Jumalan suusta tulleita totuuksia vaan subjektiivisia virkamiehien (virhe)päätöksiä.
Ihme nää rajoitususkovaiset joille ei tule mieleen että rajoituksia voisi kritisoidakin.
En puolusta ylinopeutta mutta kyllä rajoitukset varsinkin taajama-alueilla on usein liioitellun alhaisia. Enmmän juuri kukkahattutätien lepuuttamista kuin oikeisiin tilastoihin perustuvaa turvallisuuden parantamista.
Vai löytyykö tutkimuksia että nämä 30, 40, 50, 60, 70, 80 alueet vähentäneet onnettomuuksia jos siellä aiemmin ollut korkeampi rajoitus? Tuskin. Mutta linkatkaa ihmeessä jos on olemassa tällaisia tutkimuksia. Muutenhan alhaiset rajoitukset vain turhaa liikenteen haittaamista.Ne ovat kuitenkin laki, joten autoa ajaessasi sinun tulee suhtautua niihin samalla kunnioituksella kuin harras uskovainen muslimi Koraaniin.
Helsingissä ollaan alentamassa ASUINkatujen rajoitus siihen 30 km/h. Pidän sitä loistavana ideana MYÖS liikenteen haittaamisena, koska en halua kotikaduilleni läpiajoliikennettä (asun alueella, jonka kautta päivittäin kymmenet tai sadat autoilijat "oikaisevat" välttääkseen parit pääväylän liikennevalot).- uiva.nakki
345436 kirjoitti:
Ei nopeusrajoitukset ole mitään Jumalan suusta tulleita totuuksia vaan subjektiivisia virkamiehien (virhe)päätöksiä.
Ihme nää rajoitususkovaiset joille ei tule mieleen että rajoituksia voisi kritisoidakin.
En puolusta ylinopeutta mutta kyllä rajoitukset varsinkin taajama-alueilla on usein liioitellun alhaisia. Enmmän juuri kukkahattutätien lepuuttamista kuin oikeisiin tilastoihin perustuvaa turvallisuuden parantamista.
Vai löytyykö tutkimuksia että nämä 30, 40, 50, 60, 70, 80 alueet vähentäneet onnettomuuksia jos siellä aiemmin ollut korkeampi rajoitus? Tuskin. Mutta linkatkaa ihmeessä jos on olemassa tällaisia tutkimuksia. Muutenhan alhaiset rajoitukset vain turhaa liikenteen haittaamista.Kritisoida saa ja kannattaakin, ja varsinkin perustelut kannattaa tuoda selkeästi esille, mutta nopeusrajoitusten kritisointi on silkkaa typeryyttä. Mitäs luulet, mihin suuntaan rajoitusta muutetaan ylinopeuden seurauksena?
- uiva.nakki
uiva.nakki kirjoitti:
Kritisoida saa ja kannattaakin, ja varsinkin perustelut kannattaa tuoda selkeästi esille, mutta nopeusrajoitusten kritisointi on silkkaa typeryyttä. Mitäs luulet, mihin suuntaan rajoitusta muutetaan ylinopeuden seurauksena?
No hienostipa tuli osattua tämä. Täsmennys: rajoitusten kritisointi ylinopeutta ajamalla on silkkaa typeryyttä.
- TörmäysenergiaPienenee
345436 kirjoitti:
Ei nopeusrajoitukset ole mitään Jumalan suusta tulleita totuuksia vaan subjektiivisia virkamiehien (virhe)päätöksiä.
Ihme nää rajoitususkovaiset joille ei tule mieleen että rajoituksia voisi kritisoidakin.
En puolusta ylinopeutta mutta kyllä rajoitukset varsinkin taajama-alueilla on usein liioitellun alhaisia. Enmmän juuri kukkahattutätien lepuuttamista kuin oikeisiin tilastoihin perustuvaa turvallisuuden parantamista.
Vai löytyykö tutkimuksia että nämä 30, 40, 50, 60, 70, 80 alueet vähentäneet onnettomuuksia jos siellä aiemmin ollut korkeampi rajoitus? Tuskin. Mutta linkatkaa ihmeessä jos on olemassa tällaisia tutkimuksia. Muutenhan alhaiset rajoitukset vain turhaa liikenteen haittaamista.En tiedä onko 30km/h-nopeudet vähentäneet onnettomuuksia taajamassa enkä kyseistä nopeutta sen kummemmin puolustele mutta se on selvää että törmäys ihmiseen on 30km/h-nopeudella on selvästi vähemmän "vaarallinen" kuin 40km/h. Siinä voi olla juuri se raja jossa ihminen vielä vammoistaan paranee. Tämä näkökulma kannattaa aina ottaa huomioon vaikka se kolmenkympin nopeus kovasti vituttaakin.
- Fkffkfkfkfmfmmf
Näiden eteentörkkääjien takia on ajettava joko 140 lasissa, jolloin niitä ei tule kuin hyvin harvoin, tai sitten sopivan lähellä jonkun rekan perässä, mihin väliin eivät törkkää, vaan ohittavat samaa soittoa rekankin.
Toisaalta alkaa ilmeisesti yleistyä sellainenkin eteentörkkääjien koulukunta, jotka katsovat oikeudekseen ja velvollisuudekseen syöksyä 10-20km/h ylinopeutta vasenta kaistaa ajavan eteen oikealta.
Ja sitten on noita rottia, joiden mielestä liikenne on sujuvampaa, kun oikein paljon vaihdellaan kaistoja eestaas, sen mukaan mistä itse nopeimmin pääsee.> alkaa ilmeisesti yleistyä sellainenkin eteentörkkääjien koulukunta, jotka
> katsovat oikeudekseen ja velvollisuudekseen syöksyä 10-20km/h ylinopeutta
> vasenta kaistaa ajavan eteen oikealta.
Nuo ovat hieman huolestuttavia. Tosin tekevät sitä kyllä silloinkin, kun edetään ihan rajoitusten mukaista vauhtia. Oletan että on jonkinnäköinen tarve vaihtaa kaistaa, mutta ei kykyä nostaa omaa nopeutta ennen kaistan vaihtoa...
> Ja sitten on noita rottia, joiden mielestä liikenne on sujuvampaa, kun oikein
> paljon vaihdellaan kaistoja eestaas, sen mukaan mistä itse nopeimmin pääsee.
Pakko tällä nimimerkillä varustettuna huomauttaa, että noita rottia voisi kutsua jollakin toisellakin nimellä. Sitä paitsi rotat ovat sympaattisia, älykkäitä ja sosiaalisia eläimiä. Kutsutaan noita oman edun tavoittelijoita mielummin vaikka pöllöiksi, jos jokin eläin pitää valita.- olet.hieman.väärässä
Ihan hyvin pystyy 140 lasissa ajavan edelle vaihtamaan kaistaa.
- Fkfkfkfkfkfkfmfmf
olet.hieman.väärässä kirjoitti:
Ihan hyvin pystyy 140 lasissa ajavan edelle vaihtamaan kaistaa.
Ja pystyy vaikka 250 lasissa ajavankin eteen,
Vaan harvemmassa jo ovat yli 140 ajavat ja vielä paljon harvemmassa 250 ajavan ohittajat.
Oikealta vasemmalle eteen tietty voi änkeä milloin vain, mutta ainakin noita liikennepoliiseja jo vähän rajoittaa kasvava riski kolahduksesta. - olet.hieman.väärässä
Fkfkfkfkfkfkfmfmf kirjoitti:
Ja pystyy vaikka 250 lasissa ajavankin eteen,
Vaan harvemmassa jo ovat yli 140 ajavat ja vielä paljon harvemmassa 250 ajavan ohittajat.
Oikealta vasemmalle eteen tietty voi änkeä milloin vain, mutta ainakin noita liikennepoliiseja jo vähän rajoittaa kasvava riski kolahduksesta.Liikennepoliisit toimivat hieman toisin.
Pitää tietysti muistaa se, että jos joku ajaa oikeaa kaistaa täsmälleen rajoitusnopeudella, niin hänellä on perusteltu oikeus olettaa, ettei kukaan aja nopeammin. Eikä ole kovin turvallistakaan jäädä tuijottamaan ennen kaistanvaihtoa peiliin niin pitkäksi aikaa, että pystyisi arvioimaan vasemmalla kaistalla olevan nopeuden.
- Fmfmfmmfmfmfmf
10-14 kirjoitti:
Pitää tietysti muistaa se, että jos joku ajaa oikeaa kaistaa täsmälleen rajoitusnopeudella, niin hänellä on perusteltu oikeus olettaa, ettei kukaan aja nopeammin. Eikä ole kovin turvallistakaan jäädä tuijottamaan ennen kaistanvaihtoa peiliin niin pitkäksi aikaa, että pystyisi arvioimaan vasemmalla kaistalla olevan nopeuden.
Voi vittu.
Pitää tietysti muistaa se, että aina on syytä katsoa mihin ajaa. Ei tuo ainakaan itseltäni mitään ihmeitä vaadi vilkuilla peileihin ja hahmottaa takaa tulevan nopeutta sekä omaa etäisyyttä siihen.
Vahinkojahan sattuu ja vajakkeja riittää liikenteessä, mutta jos kuljettajaa ei ole vajakiksi todettu, niin ei liikenteen hahmottaminen mikään mahdottomuus ole.
Ja vielä turvallistakaan. Voi vittu taas. Sovitaan että sinä saat ajaa eteen, kun et muuhun pysty, mutta hanki autosi perään joku ”Tässä menee vajakki” - varoitus, jotta sinulta osaa odottaa mitä vaan poukkoilua. - hyvä.idea
Fmfmfmmfmfmfmf kirjoitti:
Voi vittu.
Pitää tietysti muistaa se, että aina on syytä katsoa mihin ajaa. Ei tuo ainakaan itseltäni mitään ihmeitä vaadi vilkuilla peileihin ja hahmottaa takaa tulevan nopeutta sekä omaa etäisyyttä siihen.
Vahinkojahan sattuu ja vajakkeja riittää liikenteessä, mutta jos kuljettajaa ei ole vajakiksi todettu, niin ei liikenteen hahmottaminen mikään mahdottomuus ole.
Ja vielä turvallistakaan. Voi vittu taas. Sovitaan että sinä saat ajaa eteen, kun et muuhun pysty, mutta hanki autosi perään joku ”Tässä menee vajakki” - varoitus, jotta sinulta osaa odottaa mitä vaan poukkoilua.Erittäin mainio ajatus tuo, että nämä "täsmälleen rajoitusnopeutta ajavat", joilla on "perusteltu oikeus olettaa" mutta ei ilmeisesti mitään velvollisuutta takaa lähestyvien tarkkailuun, hankkisivat autonsa perään ehdottamasi, mieluusti isolla fontilla varustetun "varoitus" kyltin/tekstin.
- ei.saa.kiroilla
Fmfmfmmfmfmfmf kirjoitti:
Voi vittu.
Pitää tietysti muistaa se, että aina on syytä katsoa mihin ajaa. Ei tuo ainakaan itseltäni mitään ihmeitä vaadi vilkuilla peileihin ja hahmottaa takaa tulevan nopeutta sekä omaa etäisyyttä siihen.
Vahinkojahan sattuu ja vajakkeja riittää liikenteessä, mutta jos kuljettajaa ei ole vajakiksi todettu, niin ei liikenteen hahmottaminen mikään mahdottomuus ole.
Ja vielä turvallistakaan. Voi vittu taas. Sovitaan että sinä saat ajaa eteen, kun et muuhun pysty, mutta hanki autosi perään joku ”Tässä menee vajakki” - varoitus, jotta sinulta osaa odottaa mitä vaan poukkoilua.Myös eteen on hyvin helppo katsoa. Jos osaa, niin silloin näkee myös tilanteet, joissa joku on vaihtamassa sallittua nopeutta ajaen ohituskaistalle. Sitten pitää vaan himmata omaa vauhtia sen verran, ettei aiheuta edellä ajavalle vaaraa.
Helppoa! - Fjjccghjjk
ei.saa.kiroilla kirjoitti:
Myös eteen on hyvin helppo katsoa. Jos osaa, niin silloin näkee myös tilanteet, joissa joku on vaihtamassa sallittua nopeutta ajaen ohituskaistalle. Sitten pitää vaan himmata omaa vauhtia sen verran, ettei aiheuta edellä ajavalle vaaraa.
Helppoa!Teen kyllä tuotakin, ei se ihan aina silti onnistu, eikä poista sen törpön vastuuta, joka eteen puskee katsomatta tai röyhkeyttään.
- ei.saa.kiroilla
Fjjccghjjk kirjoitti:
Teen kyllä tuotakin, ei se ihan aina silti onnistu, eikä poista sen törpön vastuuta, joka eteen puskee katsomatta tai röyhkeyttään.
Jos noita tilanteita tapahtuu usein, niin keino parantaa tilannetta löytyy yllättävän läheltä sinua.
- ÖLLÖLÄ__
10-14 kirjoitti:
Pitää tietysti muistaa se, että jos joku ajaa oikeaa kaistaa täsmälleen rajoitusnopeudella, niin hänellä on perusteltu oikeus olettaa, ettei kukaan aja nopeammin. Eikä ole kovin turvallistakaan jäädä tuijottamaan ennen kaistanvaihtoa peiliin niin pitkäksi aikaa, että pystyisi arvioimaan vasemmalla kaistalla olevan nopeuden.
Saahan sitä olettaa mitä haluaa, mutta ei se silti tarkoita että saisi omalla toiminnallaan aiheuttaa onnettomuuden, esim siirtymällä vasemmalle kaistalle nopeammin ajavan eteen juuri kun hän on kohdalla.
- pallila
ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:
Saahan sitä olettaa mitä haluaa, mutta ei se silti tarkoita että saisi omalla toiminnallaan aiheuttaa onnettomuuden, esim siirtymällä vasemmalle kaistalle nopeammin ajavan eteen juuri kun hän on kohdalla.
Eteen kun on kohdalla? Silloin siirrytään kylkeen, ja niin ei saa tehdä. Edelle saa tottakai siirtyä.
- Ngngfkfnkg
ei.saa.kiroilla kirjoitti:
Jos noita tilanteita tapahtuu usein, niin keino parantaa tilannetta löytyy yllättävän läheltä sinua.
Teen kyllä tuotakin, ei se ihan aina silti onnistu, eikä poista sen törpön vastuuta, joka eteen puskee katsomatta tai röyhkeyttään.
X - Kfkfkfkfkf
pallila kirjoitti:
Eteen kun on kohdalla? Silloin siirrytään kylkeen, ja niin ei saa tehdä. Edelle saa tottakai siirtyä.
Sitten tietenkin saa myös oikealle siirtyä eteesi puolen metrin välillä.
Kfkfkfkfkf kirjoitti:
Sitten tietenkin saa myös oikealle siirtyä eteesi puolen metrin välillä.
Ensinnäkin en puhunut mitään "puolen metrin väillä" vasemmalle siirtymisestä vaan lähinnä sellaisesta tilanteesta, että peilissä näkyvä on kohtuullisella etäisyydellä. Sen toteaminen riittää, vilkku vain vasemmalle ja ohitukseen. Ei siinä tarvitse ottaa huomioon mahdollisuutta, että se toinen onkin ylinopeutta ajava kaahari. Ylipäätään, jos ajat hiukankin ylinpeutta, menetät KAIKEN oikeuden vaatia muilta sitä, että sinut otetaan huomioon. Itse asiassa olisikin parempi, että sinut poistetaan geenipoolista.
Ja toiseksi: jos sinulla olisi hiukankin älyä ja moraalia, tajuaisit itsekin vertauksesi älyttömyyden.ÖLLÖLÄ__ kirjoitti:
Saahan sitä olettaa mitä haluaa, mutta ei se silti tarkoita että saisi omalla toiminnallaan aiheuttaa onnettomuuden, esim siirtymällä vasemmalle kaistalle nopeammin ajavan eteen juuri kun hän on kohdalla.
Onnettomuuden aiheuttaja on sen kaltaisessa tilanteessa se ylinopeutta ajava. Tämä on sellainen perusasia, jonka kiistäjiltä pitäisi ottaa ajokortti lopullisesti pois: koko homma pelaa sen varassa, että KAIKKI noudattavat sääntöjä.
Te kaaharit olette jostain kumman syystä vaatimassa, että kaikkien muiden tulisi kohdella teitä sääntöjen mukaan, vaikka itse rikotte häikäilemättömästi sääntöjä. Tehkää palvelus ihmiskunnalle eli itsemurha per heti. Mutta ei liikenteessä, kiitos!- pallila
Kfkfkfkfkf kirjoitti:
Sitten tietenkin saa myös oikealle siirtyä eteesi puolen metrin välillä.
Saisko perustelut?
- Kfkfkfkfkfk
10-14 kirjoitti:
Onnettomuuden aiheuttaja on sen kaltaisessa tilanteessa se ylinopeutta ajava. Tämä on sellainen perusasia, jonka kiistäjiltä pitäisi ottaa ajokortti lopullisesti pois: koko homma pelaa sen varassa, että KAIKKI noudattavat sääntöjä.
Te kaaharit olette jostain kumman syystä vaatimassa, että kaikkien muiden tulisi kohdella teitä sääntöjen mukaan, vaikka itse rikotte häikäilemättömästi sääntöjä. Tehkää palvelus ihmiskunnalle eli itsemurha per heti. Mutta ei liikenteessä, kiitos!”Kaaharit” eli vaikka 2km/h sinun määrittämääsi ylintä sallittua kovempaa ajava ja siten sinulle kiilausoikeuden antanut,
Kyllä totuus on se, että se ongelma ja riski ylimielisessä kusipäisyydessäsi olet sinä, eikä joku joka ajaa leveällä moottoritiellä aavistuksen sinua kovempaa, vauhtia, josta kuitenkaan poliisikaan ei koskaan anna sakkoja.
Liikenne nimenomaan on yhteispeliä, mihin kuuluu huomaavaisuus. Huomaavaisuutta ihan kirjaimellisesti EI ole se, että julistaa itsensä kiilausoikeutetuksi teiden kunkuksi, koska se ottaa niin koville, että joku ajaa vähän kovempaa. Soita poliisille niistä moottoritiellä 130km/h mittarissa ajavista, saattavat ajaa todellista nopeutta jopa 123km/h eli melkein 3% yli rajoituksen!
Tai hanki se ”Tässä menee vajukki!” - tarra autosi perään. - Kfkffkfkfkfkfk
10-14 kirjoitti:
Onnettomuuden aiheuttaja on sen kaltaisessa tilanteessa se ylinopeutta ajava. Tämä on sellainen perusasia, jonka kiistäjiltä pitäisi ottaa ajokortti lopullisesti pois: koko homma pelaa sen varassa, että KAIKKI noudattavat sääntöjä.
Te kaaharit olette jostain kumman syystä vaatimassa, että kaikkien muiden tulisi kohdella teitä sääntöjen mukaan, vaikka itse rikotte häikäilemättömästi sääntöjä. Tehkää palvelus ihmiskunnalle eli itsemurha per heti. Mutta ei liikenteessä, kiitos!Ja minä ainakaan en ole mikään kaahari vs. muut. Kyllä, usein ajan moottoritiellä 20km/h mittariylinopeutta, mistä muuten ei koskaan saa sakkoja, mutta usein ajan myös alle suurimman sallitun. Olen siis usein ohittaja, mutta usein myös ohitettava, eikä minulle ole mikään ongelma ajaa kummassakaan roolissa. Tarkkailen liikennettä aivan samoin nopeudestani riippumatta ja olen huomaavainen edessä ja takana ajavia, hitaampia ja nopeampia kohtaan aivan mittarista riippumatta. Jos tähän ei pysty, niin tee itsari tai odota, että joku sikailusi uhri avustaa siinä.
- Kdkfkfkfkkf
pallila kirjoitti:
Saisko perustelut?
Eteen kun on kohdalla? Silloin siirrytään kylkeen, ja niin ei saa tehdä. Edelle saa tottakai siirtyä.
X - Kfkfkfkflffl
10-14 kirjoitti:
Ensinnäkin en puhunut mitään "puolen metrin väillä" vasemmalle siirtymisestä vaan lähinnä sellaisesta tilanteesta, että peilissä näkyvä on kohtuullisella etäisyydellä. Sen toteaminen riittää, vilkku vain vasemmalle ja ohitukseen. Ei siinä tarvitse ottaa huomioon mahdollisuutta, että se toinen onkin ylinopeutta ajava kaahari. Ylipäätään, jos ajat hiukankin ylinpeutta, menetät KAIKEN oikeuden vaatia muilta sitä, että sinut otetaan huomioon. Itse asiassa olisikin parempi, että sinut poistetaan geenipoolista.
Ja toiseksi: jos sinulla olisi hiukankin älyä ja moraalia, tajuaisit itsekin vertauksesi älyttömyyden.Totta kai toisen nopeus on huomioitava, mutta totta kyllä, ettei sitä nyt sen enempää tarvitse jäädä analysoimaan. Normaalilla järjellä varustettu kyllä huomaa, jos nopeusero niin huomattava, että tulee konflikti. Tästä huomioimisesta sinä vaan irtisanouduit, vaikka itse olet tehnyt eteenpuskijoita haukkuvan avauksen. Paradoksaalista. Oikein kunnon minäminän huipentuma, narsistinen paska.
Laita se vajakkitarra niin yritän ymmärtää katkeruuttasi ohitetuksi tulemisesta, muutoin noissa tilanteissa ohi päästyäni kiilaan taatusti siihen puolen metrin päähän eteesi. Samalla tässä taisi löytyä vastaus avaukseesi: kiilaavat eteesi, koska itse pusket eteensä ensin samalla tavalla tai törkeämminkin.
Viimeksi eilen yksi BMW-mummo alkoi ohituskaistatiellä kohdallani kiihdyttämään. No pääseehän BMW 7:lla tietenkin kovempaa kuin omallani, mutta sitten ohituskaistan jälkeen jäi taas ajamaan sitä samaa minua hitaampaa nopeutta eteeni. Noh, jouduin ohittamaan tavallisella tiellä, ihme kyllä ei siinäkin kiihdyttänyt, jonka jälkeen aloin köröttelemään edessään 20-30km/h hitaammin kuin ajoi aiemmin. Kunnes takaa tuli toinen auto, joka oli syytön munanjatkemummon sekoiluun ja jatkoin normaalia matkanopeutta.
Varmaan sekin munanjatkemummo oli määrittänyt suurimman sallitun, jota kovempaa ei kukaan saa ajaa, eikä siten häntä ohittaa. Olisi saattanut luita särkyä samalla pysähdyspaikalla, liikenneturvallisesti. - pallila
Kdkfkfkfkkf kirjoitti:
Eteen kun on kohdalla? Silloin siirrytään kylkeen, ja niin ei saa tehdä. Edelle saa tottakai siirtyä.
XOletko selvin päin? Pyysin perusteluja tälle älyttömälle väitteellesi: "Sitten tietenkin saa myös oikealle siirtyä eteesi puolen metrin välillä." Niitäkö ei sitten ole?
- Mgkgkggkgk
pallila kirjoitti:
Oletko selvin päin? Pyysin perusteluja tälle älyttömälle väitteellesi: "Sitten tietenkin saa myös oikealle siirtyä eteesi puolen metrin välillä." Niitäkö ei sitten ole?
Etkö ymmärrä omaa tekstiäsi? Ihan itse sanoit, että eteen saa tulla, kunhan vaan mahtuu, eikä kolaria tule. Minähän en ole tuosta samaa mieltä, mutta kysehän oli sinun aivopierustasi.
- pallila
Mgkgkggkgk kirjoitti:
Etkö ymmärrä omaa tekstiäsi? Ihan itse sanoit, että eteen saa tulla, kunhan vaan mahtuu, eikä kolaria tule. Minähän en ole tuosta samaa mieltä, mutta kysehän oli sinun aivopierustasi.
Ymmärrän hyvin. Mutta en löydä siitä perustetta älyttömälle kommentillesi, etkä sinä itsekään osannut sitä selittää.
- Kgkgkgkgkgkgkg
pallila kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Mutta en löydä siitä perustetta älyttömälle kommentillesi, etkä sinä itsekään osannut sitä selittää.
Si-nä sa-noit, et-tä e-del-le saa vaih-taa kais-taa, kun-han ei kyl-keen o-su. E-li puo-len met-rin-kin vä-li riit-tää, sil-loin-han ei o-su kyl-keen.
- pallila
Kgkgkgkgkgkgkg kirjoitti:
Si-nä sa-noit, et-tä e-del-le saa vaih-taa kais-taa, kun-han ei kyl-keen o-su. E-li puo-len met-rin-kin vä-li riit-tää, sil-loin-han ei o-su kyl-keen.
Näytätkö kirjoituksestani kohdan, jossa puhuin puolesta metristä jotain?
- Lflflffl
pallila kirjoitti:
Näytätkö kirjoituksestani kohdan, jossa puhuin puolesta metristä jotain?
Ihanko metriä vai jopa kahta tarkoitit?
- pallila
Lflflffl kirjoitti:
Ihanko metriä vai jopa kahta tarkoitit?
Lue se kirjoitukseni. En jaksa enempää vääntää asioista, joita luulet siinä olevan, mutta joita sinä ei oikeasti ole.
- Kdkfkflflf
pallila kirjoitti:
Lue se kirjoitukseni. En jaksa enempää vääntää asioista, joita luulet siinä olevan, mutta joita sinä ei oikeasti ole.
Ai tämä?
Eteen kun on kohdalla? Silloin siirrytään kylkeen, ja niin ei saa tehdä. Edelle saa tottakai siirtyä. - Flmfmfmfmmfmfmf
pallila kirjoitti:
Lue se kirjoitukseni. En jaksa enempää vääntää asioista, joita luulet siinä olevan, mutta joita sinä ei oikeasti ole.
Vai onkohan kuningasajatuksesi siis se, että vasemmalle saa siirtyä nopeamman eteen, pakottaen takaa tulevan voimakkaaseenkin jarrutukseen, mutta Sinun eteesi oikealle ei saa siirtyä? Oikealle eteen siirtyessä ohituksen jälkeen nopeusero on tyypillisesti etäisyyttä kasvattava, eikä siten pakota taakse jäävää jarruttamaan. Sinä kaiken nurinperin ajattelevana ilmeisesti pidät siis oikealle eteen tulemista pahempana kuin vasemmalle eteen, vaikka rationaalisesti tuon jarrutuspakotuksen ja jopa kolaririskin takiahan vasemmalle eteen ajaminen on paljon raskauttavampaa.
En missään nimessä kannusta ketään ajamaan toisten nokan eteen oikeallekaan, mutta jos noista on valittava, niin mieluummin niin kuin vasemmalle eteen. - pallila
Flmfmfmfmmfmfmf kirjoitti:
Vai onkohan kuningasajatuksesi siis se, että vasemmalle saa siirtyä nopeamman eteen, pakottaen takaa tulevan voimakkaaseenkin jarrutukseen, mutta Sinun eteesi oikealle ei saa siirtyä? Oikealle eteen siirtyessä ohituksen jälkeen nopeusero on tyypillisesti etäisyyttä kasvattava, eikä siten pakota taakse jäävää jarruttamaan. Sinä kaiken nurinperin ajattelevana ilmeisesti pidät siis oikealle eteen tulemista pahempana kuin vasemmalle eteen, vaikka rationaalisesti tuon jarrutuspakotuksen ja jopa kolaririskin takiahan vasemmalle eteen ajaminen on paljon raskauttavampaa.
En missään nimessä kannusta ketään ajamaan toisten nokan eteen oikeallekaan, mutta jos noista on valittava, niin mieluummin niin kuin vasemmalle eteen.Lukutaitoisen ei tarvitse arvailla, mitä joku muu tarkoittaa.
Vaan mitäpä siinä sitä voisit mitään tietää. - Kgkgkgkggkgkgk
pallila kirjoitti:
Lukutaitoisen ei tarvitse arvailla, mitä joku muu tarkoittaa.
Vaan mitäpä siinä sitä voisit mitään tietää.No galluppi sitten pystyyn siitä, että miten tuo mystinen mietelauseesi voidaan tulkita? Onkohan kukaan ymmärtänyt ”oikein”?
Kgkgkgkggkgkgk kirjoitti:
No galluppi sitten pystyyn siitä, että miten tuo mystinen mietelauseesi voidaan tulkita? Onkohan kukaan ymmärtänyt ”oikein”?
Gallupvastaus:
- Tarkoitus oli osoittaa omaa etevyyttään siinä, että osaa tulkita "kohdalla" tarkoittamaan täsmälleen vierellä, ei esimerkiksi "ohitusetäisyydellä", joka on paljon hähmäisempi termi ja
- Ei se tietenkään oikeasti tarkoittanut, että eteen saisi siirtyä. Tai siis saa, mutta ei aina. Tässä kohtaa se eksaktiusvaatimus katoaa.- pallila
TheRat kirjoitti:
Gallupvastaus:
- Tarkoitus oli osoittaa omaa etevyyttään siinä, että osaa tulkita "kohdalla" tarkoittamaan täsmälleen vierellä, ei esimerkiksi "ohitusetäisyydellä", joka on paljon hähmäisempi termi ja
- Ei se tietenkään oikeasti tarkoittanut, että eteen saisi siirtyä. Tai siis saa, mutta ei aina. Tässä kohtaa se eksaktiusvaatimus katoaa.No minun mielestäni siinä ei näytetä minkäänlaista etevyyttä kun toteaa, että kohdalla vaihtaminen johtaa kylkeen osumiseen, ja niin ei saa tehdä. Sehän on itsestäänselvyyden toteamista. Tosin nyt olen huomannut, että joillekin tuon ymmärtäminen on mahdotonta. Myös sanojen "eteen" ja "edelle" välisen eron ymmärtäminen ei kaikilta onnistu.
- Fjjccghjjk
pallila kirjoitti:
No minun mielestäni siinä ei näytetä minkäänlaista etevyyttä kun toteaa, että kohdalla vaihtaminen johtaa kylkeen osumiseen, ja niin ei saa tehdä. Sehän on itsestäänselvyyden toteamista. Tosin nyt olen huomannut, että joillekin tuon ymmärtäminen on mahdotonta. Myös sanojen "eteen" ja "edelle" välisen eron ymmärtäminen ei kaikilta onnistu.
Sepä se, kun näin aikuisten kesken itsestäänselvyyksistä ei aleta lässyttämään, joten kunnioituksesta kanssakeskustelijaa kohtaan täytyy yrittää tulkita viestin oikea merkitys, sillä vain vajakkihan toteaa, ettei kylkeen saa ajaa.
Tässä yhteydessä myös edelle ajaminen oli selvästi tulkittava suoraan nokan eteen ajamiseksi, huomioiden viesti, johon vastasit ja vasta-argumentoiva sävysi.
Ilmeisesti virheeni tosiaan oli olettaa, että yrität sanoa jotain merkityksellistä. Et yrittänytkään, my bad. - pallila
Fjjccghjjk kirjoitti:
Sepä se, kun näin aikuisten kesken itsestäänselvyyksistä ei aleta lässyttämään, joten kunnioituksesta kanssakeskustelijaa kohtaan täytyy yrittää tulkita viestin oikea merkitys, sillä vain vajakkihan toteaa, ettei kylkeen saa ajaa.
Tässä yhteydessä myös edelle ajaminen oli selvästi tulkittava suoraan nokan eteen ajamiseksi, huomioiden viesti, johon vastasit ja vasta-argumentoiva sävysi.
Ilmeisesti virheeni tosiaan oli olettaa, että yrität sanoa jotain merkityksellistä. Et yrittänytkään, my bad.Älä pistä väärinymmärrystäsi minun piikkiini. Yritä käyttäytyä vaihteeksi niinkuin aikuiset. Silloin saatat ymmärtää jotain oikein.
Niitä perusteluja ei sitten tule? - näin.on.nähtävä
10-14 kirjoitti:
Ensinnäkin en puhunut mitään "puolen metrin väillä" vasemmalle siirtymisestä vaan lähinnä sellaisesta tilanteesta, että peilissä näkyvä on kohtuullisella etäisyydellä. Sen toteaminen riittää, vilkku vain vasemmalle ja ohitukseen. Ei siinä tarvitse ottaa huomioon mahdollisuutta, että se toinen onkin ylinopeutta ajava kaahari. Ylipäätään, jos ajat hiukankin ylinpeutta, menetät KAIKEN oikeuden vaatia muilta sitä, että sinut otetaan huomioon. Itse asiassa olisikin parempi, että sinut poistetaan geenipoolista.
Ja toiseksi: jos sinulla olisi hiukankin älyä ja moraalia, tajuaisit itsekin vertauksesi älyttömyyden." Ylipäätään, jos ajat hiukankin ylinpeutta, menetät KAIKEN oikeuden vaatia muilta sitä, että sinut otetaan huomioon."
Ja höpön höpön, oksennuksesi on vain ja ainoastaan pisipäisen narsistisen kotipoliisin märkä päiväuni. - Kfkfkckckckckckf
10-14 kirjoitti:
Ensinnäkin en puhunut mitään "puolen metrin väillä" vasemmalle siirtymisestä vaan lähinnä sellaisesta tilanteesta, että peilissä näkyvä on kohtuullisella etäisyydellä. Sen toteaminen riittää, vilkku vain vasemmalle ja ohitukseen. Ei siinä tarvitse ottaa huomioon mahdollisuutta, että se toinen onkin ylinopeutta ajava kaahari. Ylipäätään, jos ajat hiukankin ylinpeutta, menetät KAIKEN oikeuden vaatia muilta sitä, että sinut otetaan huomioon. Itse asiassa olisikin parempi, että sinut poistetaan geenipoolista.
Ja toiseksi: jos sinulla olisi hiukankin älyä ja moraalia, tajuaisit itsekin vertauksesi älyttömyyden.Siitä on muuten oikeustapauksia, kun takaa tullut ajanut ohi sulkuviivojen alkavalle kaistalle ja sitten tullut kolari, kun hänen ei siinä olisi pitänyt voida edes olla. Siis edellä ajanut vaihtanut samalle kaistalle heti ensimmäisessä laillisessa paikassa eli ollut tavallaan syytön kolariin. Vaan oikeudessa silti katsottu, että tämän ”syyttömän” olisi pitänyt katsoa mihin ajaa ja näin on joutunut maksamaan. Tosin kai se yllätysohittajakin joutunut maksamaan.
- 32e32e233232edrd
Niin monella on ajosuoritustressi.
Se saa aikaan niitä kaikki mistä täällä paljon kirjoitellaan, pahimmillaan kolareitakin.
ei kyetä ajamaan normaalisti, hirveä paine koko ajan ettei menetä välimatkaa edellä olemaan, järkyttää kaasun ja jarrun pumppaamista, joka käänteessä pitää tehdä kaikki äkkiä ja hosuen.
Kyllä tätä saa ammattikuski joka päivä nautiskella mutta ammattikuski myös osaa reakoida ja ajaa muutenkin muiden hölmöilyt huomioiden tiettyyn rajaan saakka toki, ei nyt kaikkeen voi varautua tai sitten pitää olla ajamatta.
Kyllä sinne lapsia kerkiää hakemaan ilman että pitää tappaa muiden lapsia sillä matkan varrella.
Tai sohva jaksaa kyllä odottaa vaikka olisit 15min myöhässä. - Sekunonniin
Ruotsissa 25 liikennekuolemaa vuodessa per miljoonaihmistä.
Suomessa 39 kuolemaa.
Kun päästäisiin tätäkin palstaa vaivaavista liikenneturvallisuutta kohtaa kielteisistä asenteista eroon, ei ehkä hävittäisi tässäkin asiassa Ruotsille.- Hujjjj
Entä per ajettu kilometri? Entä per autojen taso? Entä tiestön taso ja sääolot?
- aatun-jälkeläinen
Kysessähän on useimmiten joku Saksalaisella korjaamoiden elättäjä merkillä kaahaileva, muka preimiuri, liikennesäännöistä ja muista autoilijoista piittaamaton narsistinen älykääpiö. Näille on vastattava samalla mitalla.
- OlenhanBMWKing
Mä vedän aina teidän kaikkien köyhien eteen Saksalaisautojen antamalla röyhkeydellä. Vetäkää te vaan händyyn siellä Tohjottimissanne.
- KeksitköIhanItse
Olipa huono provo.
- enskaitkonen
Ajat liian hiljaa. Selkeä merkki tuo eteen tulo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107