Se oikea tuli liian myöhään

Artikkeli käsittelee aihetta

http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201804242200899287_we.shtml

Näinköhän tässä tulee käymään vai johtunevatko ajatukset muutaman vuoden päästä lähestyvästä neljänkympin rajapyykistä ja ikäkriisistä.

Mutta jostainhan asiat aina johtuvat; miehet ja naiset jäävät yksineläjiksi, perheettömiksi ja lapsettomiksi. Mitkä lopulta ovat oikeita syitä tähän? Onko syy yhteiskunnassa, asenteissa ja ihanteissa? Työ, elämänmenon hektisyys, individualismi vai nirsous?

Sitä sopii miettiä. Pysähdyin itse ajattelemaan asiaa kun jouduin menemään työterveyteen revähtäneen nilkan vuoksi ja tohtori kysyi, mikset hankkisi nyt lapsia ja miksei niitä jo ole? Mitähän siihenkin olisi pitänyt vastata. Lähinnä mielessäni oli kipeä jalka, mutta nyt joudun pohtimaan jo tätäkin.

168

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin vapun alla on turha pohtia joutavia.

Joko on vapuksi varattuna herraseuraa?

• Onko se nyt susta joutavaa jos lääkärikin sitä kysyy? Pöh...
        Olihan se aika rontti kun menee vapun tienoilla noin syvällisiä kyselemään kun iloita pitäisi...nyt mä joudun miettimään jotain vauvaa.

Herraseuraa? Hitto...kun pääsis jalalla edes kylppäriin. Ei tällä yöjalkaan lähdetä eikä herraseurain völjyyn. Vappu meni ihan v*tuiks kun piti etukäteen kontata.. (anteeksi kirosana).

• misspönttöuuni kirjoitti:

Onko se nyt susta joutavaa jos lääkärikin sitä kysyy? Pöh...
        Olihan se aika rontti kun menee vapun tienoilla noin syvällisiä kyselemään kun iloita pitäisi...nyt mä joudun miettimään jotain vauvaa.

Herraseuraa? Hitto...kun pääsis jalalla edes kylppäriin. Ei tällä yöjalkaan lähdetä eikä herraseurain völjyyn. Vappu meni ihan v*tuiks kun piti etukäteen kontata.. (anteeksi kirosana).

Huomaan että vappusi on jo nyt pilalla. Ehkä känni auttaa?

Onko se nyt susta joutavaa jos lääkärikin sitä kysyy? Pöh...

Eihän sun tarvii kun päästä sänkyyn kömpimään niin heraseura huolehtii lopusta. Tilaat vaikka täältä netistä herraseuraa.

• Harmaaritari kirjoitti:

Eihän sun tarvii kun päästä sänkyyn kömpimään niin heraseura huolehtii lopusta. Tilaat vaikka täältä netistä herraseuraa.

Herrat tykkää ilotytöistä, ei surutytöistä.

• A.Palstamäki kirjoitti:

Huomaan että vappusi on jo nyt pilalla. Ehkä känni auttaa?

Ehkä...

Jotain voitelua kaipais. Nilkalle linimenttiä ja käärö, ja mulle vähän topakampaa touppinkia.
        Oisin tyynempi.

Mitäs nyt enää mahtaa.

Tilaan netistä? Hölmö..

Joo ei musta nyt paljoa iloa olisi.

Tilaan netistä? Hölmö..

Minä kun luulin että tinderillä hoituu nykyään, naisilta ainakin luulisi onnistuvan. meillä miehillä voi olla vähän vaikeampaa vaikka mitäpä minä niistä tietäisin :)

Kyllä se suru siitä iloksi muuttuu kun kiltti & kunnollinen mies tulee viereen lohduttamaan :)

Ehkä...

Jotain voitelua kaipais. Nilkalle linimenttiä ja käärö, ja mulle vähän topakampaa touppinkia.
        Oisin tyynempi.

Mitäs nyt enää mahtaa.

Ihmiset jaksaa marista kaikesta, vaikka meille kaikille koittaa aikanaan se päivä kun ei enää kolota tai harmita. On vain armelias hiljaisuus.

Jotenka, muista iloita. Viinalla tai ilman, kumpi on luontevampaa.

Joo ei musta nyt paljoa iloa olisi.

Se on aina ikävää.

• Lerppu

Miksi ei saisi jäädä yksineläjäksi? Mitä pahaa siinä on? En kyllä vaihtaisi osia perheellisten kanssa, se elämänmeno on totaalisesti out.

• No siksi, että terveyshuollon mukaan niitä lapsia PITÄISI olla. Ensinnäkin minä olen järkyttynyt, että tuommoista edes lääkärissä kysytään jos menee ihan muun asian takia! Alaleuka meinasi kopsahtaa lattiaan...

Enpä älynnyt sanoa, että vähän paha kun ei sitä miestäkään näy..

Ihan tuntuu kuin jalkaankin koskisi enemmän. Vappukin pilalla.

No siksi, että terveyshuollon mukaan niitä lapsia PITÄISI olla. Ensinnäkin minä olen järkyttynyt, että tuommoista edes lääkärissä kysytään jos menee ihan muun asian takia! Alaleuka meinasi kopsahtaa lattiaan...

Enpä älynnyt sanoa, että vähän paha kun ei sitä miestäkään näy..

Ihan tuntuu kuin jalkaankin koskisi enemmän. Vappukin pilalla.

*PUUUUHHHHHH* puhalsi nilkkaan, helpottiko :)

*PUUUUHHHHHH* puhalsi nilkkaan, helpottiko :)

No ainahan se hoivaaminen auttaa :) Jos toinen myötäkärsii, niin minua se helpottaa. Kaikki tuntemani miehet ovat ihmetelleet tätä, että heidänkin on kurjisteltava jos minulla on paha olla.
        Selväähän se on etteivät toisetkaan saa ilakoida jos yhteen sattuu.

Mutta tämä vauva-case, se lisää tuskaa. Ois vaan pitänyt itse vetää pinteli kinttuun ja olla kotona ilman tohtoria.

No ainahan se hoivaaminen auttaa :) Jos toinen myötäkärsii, niin minua se helpottaa. Kaikki tuntemani miehet ovat ihmetelleet tätä, että heidänkin on kurjisteltava jos minulla on paha olla.
        Selväähän se on etteivät toisetkaan saa ilakoida jos yhteen sattuu.

Mutta tämä vauva-case, se lisää tuskaa. Ois vaan pitänyt itse vetää pinteli kinttuun ja olla kotona ilman tohtoria.

Oliko siinä tilanteessa semmoista aistittavissa että tohtori olisi kenties ollut valmistautumassa tarjoamaan apuaan alulle laitossa? ei varmaan ihan mahdotonta sellainenkaan olisi :D

On se varmaan kuitenkin parempi kun kävit lekurilla, itse en käynyt silloin kun murtui niin oli se aika pitkään kipeä sitten mutta kyllähän se lopulta parani.

Oliko siinä tilanteessa semmoista aistittavissa että tohtori olisi kenties ollut valmistautumassa tarjoamaan apuaan alulle laitossa? ei varmaan ihan mahdotonta sellainenkaan olisi :D

On se varmaan kuitenkin parempi kun kävit lekurilla, itse en käynyt silloin kun murtui niin oli se aika pitkään kipeä sitten mutta kyllähän se lopulta parani.

No se oli nainen. Ellei sitten olisi johonkin munasolujen pakastushommaan ryhtynyt...

Missä sinä jalan mursit..? Ehkä olit sittenkin viisas kun et mennyt, ties mitä sinulta olisi kysytty..

Joka tapauksessa ylihuomenna on vapunaatto. Mistä oikeasti wappufiilis? Piti tanssiakin...

• Pillujen--asiantuntija

Yksineläjäksi jäävät miehet koska naiset ei kelpuuta tasoisiaan miehiä. Naiset haluaa top 10 miehen. Niin sitä ikää tulee lisää yhtäkkiä eikä lapsia saa kun nainen kelpuuttaa jonkun jännämiehen jonka siittiöt ovat huumeissa.

• No onhan nyt mieheen tietysti jotkin kriteerit. Ja onhan ne miehilläkin.

Kaikki on tehty niin vaikeaksi. Miehen löytäminen, pesukoneen liittäminen, kaikki.

No onhan nyt mieheen tietysti jotkin kriteerit. Ja onhan ne miehilläkin.

Kaikki on tehty niin vaikeaksi. Miehen löytäminen, pesukoneen liittäminen, kaikki.

Kyllä siihen pesukoneen asentamiseen on hyviäå ohjeita olemassa:

https://huoltosivut.fi/pyykinpesukoneen-asennus/

• ""Se oikea tuli liian myöhään"

Lykkäsin lasten hankintaa, koska miehet selkeästi eivät halunneet vakinaista suhdetta. Yksinhuoltajaksi en halunnut ryhtyä.

Viimein löysin ”sen oikean”, joka olisi vieläpä ollut upea ja kärsivällinen isä.

Ikävä kyllä lapsen saaminen ei ollut tuolloin enää realiteetti."

No NIINPÄ. Nainen rännälöi jännämiessuhteissa nuoruutensa ja keski-ikänsä, jännämiehet eivät tietenkään halua yhteen naiseen sitoutua. Vasta sitten kun naisen markkina-arvo on ikääntymisen myötä laskenut sille kelpaa yhteen naiseen sitoutumiskykyinen, kiltti & kunnollinen mies joka olisi ollut myös upea ja kärsivällinen isä.

• Sinut voidaan lähettää sinne lääkärin pakeille selvittämään tämä asia. Minä menin ihan sanattomaksi mokomaan kysymykseen.

Hemmetti, miksei voinut vaan kipsata ja sillä siisti.

Sinut voidaan lähettää sinne lääkärin pakeille selvittämään tämä asia. Minä menin ihan sanattomaksi mokomaan kysymykseen.

Hemmetti, miksei voinut vaan kipsata ja sillä siisti.

"mikset hankkisi nyt lapsia ja miksei niitä jo ole? Mitähän siihenkin olisi pitänyt vastata"

Niin no ensikerraksi toimintaohje tuollaiseen kysymykseen olisi että sanot sille mulkerolle että mikset sinä mene mene vaikka hirteen? Jos minä huolehdin ettei tule lisää kusipäitä tähän maailmaan sun pitäis huolehtia kanssa.

"mikset hankkisi nyt lapsia ja miksei niitä jo ole? Mitähän siihenkin olisi pitänyt vastata"

Niin no ensikerraksi toimintaohje tuollaiseen kysymykseen olisi että sanot sille mulkerolle että mikset sinä mene mene vaikka hirteen? Jos minä huolehdin ettei tule lisää kusipäitä tähän maailmaan sun pitäis huolehtia kanssa.

Hah, nythän sinä...

Minusta kyllä tuntui itse asiassa niin kuin olisin ollut jossakin kuulustelussa.

Hah, nythän sinä...

Minusta kyllä tuntui itse asiassa niin kuin olisin ollut jossakin kuulustelussa.

Niin no mulla kyllä on tapana napsauttaa takaisin jos koen että nyt pitää :D Mutta sulla varmaan tosiaan niin puskista tuli toi että ei siinä hirveästi ehdi keksiä mitään.

Niin no mulla kyllä on tapana napsauttaa takaisin jos koen että nyt pitää :D Mutta sulla varmaan tosiaan niin puskista tuli toi että ei siinä hirveästi ehdi keksiä mitään.

Lähinnä otin ja häkellyin kun ei tuollaista kukaan odota. Satuttukin niin prkleesti. Jos nyt olisi ollut jossain muussa tohtorissa niin ehkä sitten asiaan kuuluvana..

Pitäskö panna jälkikäteen meiliä, että anna olla viimenen kerta...hah. Jospa ne kartottaa meitä sinkkuja, että mikä se niin kuin hommassa nyt mättää.

Lähinnä otin ja häkellyin kun ei tuollaista kukaan odota. Satuttukin niin prkleesti. Jos nyt olisi ollut jossain muussa tohtorissa niin ehkä sitten asiaan kuuluvana..

Pitäskö panna jälkikäteen meiliä, että anna olla viimenen kerta...hah. Jospa ne kartottaa meitä sinkkuja, että mikä se niin kuin hommassa nyt mättää.

No jaa, ei hän varmaan pahuuttaan ottanut puheeksi, saattaa ammatissaan nähdä paljonkin naisia jota jättää liian myöhään ja hakevat sitten neuvoa, sanovat että miksi ei kukaan aiemmin patistanut. Älä sä noista ota stressiä, lapsi/lapsia tulee jos on tullakseen sullekin tai sitten ei, et ole yhtään huonompi tai vajaampi jos ei.

No jaa, ei hän varmaan pahuuttaan ottanut puheeksi, saattaa ammatissaan nähdä paljonkin naisia jota jättää liian myöhään ja hakevat sitten neuvoa, sanovat että miksi ei kukaan aiemmin patistanut. Älä sä noista ota stressiä, lapsi/lapsia tulee jos on tullakseen sullekin tai sitten ei, et ole yhtään huonompi tai vajaampi jos ei.

Oh...niin kai. Ei kai se ihmistä määritä. Ja kun en mä kuule mitään biologisenkellon raksutusta..ei vaan kuulu. Musta puuttuu joku äitigeeni...

Ehkä se ammattillisesti tarkoitti vain hyvää...tai herätellä, mutta jotenkin jäi paha mieli..

Ensi kerralla valkkaan toisen tohtorin.

• niinkadunniinkadun

Ei aina ole kysymys siitä etteikö olisi pannut merkille kuinka erityisestä, siis tarkoittaen henkilön aivan muista poikkeavia, harvinaislaatuisia, hienoja ominaisuuksia, jotka mätsäävaat omiin ihanteisiin täydentyen voimakkaalla vastakkaisen sukupuolen vetovoimalla. Suuri mysteeri onkin sitten miksi toimii toisin, täysin järjenvastaisesti, myös omia tunteitaan vastaan. Olisipa nyt psykiatri ratkomassa tätä!

Naisillahan (osalla) syntyy rakastuessaan lisääntymisvietti. Haluavat ikään kuin antaa "lahjan" rakastamalleen miehelle. Joskus vain elämän realiteetit lyövät kipeästi poskelle ja mennessä vielä toisellekkin -ainakin vastaheränneitä.

• uijk

Olipa asiaton lääkäri. Tekisin kantelun tuollaisesta vähintään työnantajalle.

• No saako tuommoista edes kysyä kun aihekin oli jalka??

• Ihan asiallinen oli, sipilä on lähettänyt kaikille lääkäreille komentokirjeen että kaikkia naisia pitää syyllistää lapsentekotalkoisiin että saadaan lisää kusetettavia tähän maahan.

• Vahinkoja sattuu :) :) :)

• Tuokaan nyt helpota...tiedä, mitä pitäis ajatella.

Vappuna kuuluu salsata, iloita ja nauraa...ei miettiä, että joku vääntää sinappia vaippaan :(

• Ei tuo ihan tavatonta ole lääkäriltä kysellä tuollaista, paitsi että asiayhteys on vähän kummallinen. Memet jalan takia ja lapsista udellaan..höh.

Ei se ehkä mahdotonta ole lastakaan varmaan vielä saada, jos lasta haluat...et sinä vielä ikäloppu ole. ☺️

• No pahintahan tässä on kun minä en tiedä, haluanko, ja ei se nyt ihan se 'lapsenalku' minuun ilmasta asetu.

Liian monta vaikeaa, liikkuvaa elementtiä ja osaa asiassa. Tätä ennen ei asia paljoa aivoja ole rasittanut, mutta nyt mä ajattelen KOKO VAPUN VAUVAA. V*ttu koko kesän..

Ja että, missä sen ISÄ on?

Oisin halunnut vaan munkkia, ja simaa..

No pahintahan tässä on kun minä en tiedä, haluanko, ja ei se nyt ihan se 'lapsenalku' minuun ilmasta asetu.

Liian monta vaikeaa, liikkuvaa elementtiä ja osaa asiassa. Tätä ennen ei asia paljoa aivoja ole rasittanut, mutta nyt mä ajattelen KOKO VAPUN VAUVAA. V*ttu koko kesän..

Neiti Pönttöuuni,

eihän tuota asiaa tarvitse ratkaista nyt vapun seutuvilla!

Ja muutenkin suosittelen ettette nyt säntää suinpäin lisääntymään jonkun satunnaistuttavuuden kanssa.

Neiti Pönttöuuni,

eihän tuota asiaa tarvitse ratkaista nyt vapun seutuvilla!

Ja muutenkin suosittelen ettette nyt säntää suinpäin lisääntymään jonkun satunnaistuttavuuden kanssa.

Niinkö? Onko vielä harkinta-aikaa. Pikkusen pistää tuommoset jo kuumottamaan, ja ei he*vetti, kolmosellakin uutiset kertoo just VAUVOISTA, rokottaako ne nyt niitä siinä.

Antakaa kaukosäädin ja korvatulpat. Mikä kampanja se on alkanut.

Niinkö? Onko vielä harkinta-aikaa. Pikkusen pistää tuommoset jo kuumottamaan, ja ei he*vetti, kolmosellakin uutiset kertoo just VAUVOISTA, rokottaako ne nyt niitä siinä.

Antakaa kaukosäädin ja korvatulpat. Mikä kampanja se on alkanut.

Jos miehelle iskee vauvakuume (todennäköisyys 1/9 500 000 000), niin sen voi parantaa avaamalla naistenlehden. Pari riviä luettuaan, mies tajuaa ajautuneensa mielenhäiriöön.

Ehkäpä kokelisitte miestenlehteä, se voi toimia naiselle samoin.

Jos miehelle iskee vauvakuume (todennäköisyys 1/9 500 000 000), niin sen voi parantaa avaamalla naistenlehden. Pari riviä luettuaan, mies tajuaa ajautuneensa mielenhäiriöön.

Ehkäpä kokelisitte miestenlehteä, se voi toimia naiselle samoin.

Hah, nyt mulla on jo puolet parempi olo. :D
        Siis tuosta sinun ohjeestasi, eh, en kerennyt vielä lehteä avaamaan :D

No pahintahan tässä on kun minä en tiedä, haluanko, ja ei se nyt ihan se 'lapsenalku' minuun ilmasta asetu.

Heh, ehkäpä se vauva asia ei sitten ole kovin akuutti, kun et sitä ole ajatellut aiemmin intensiivisemmin. Tietysti sitä on hyvä miettiä jossain kohtaa, jos yhtään on olemassa pienintäkään lisääntymishalua.

Niin ei jää sitten auttamattoman myöhään sen asian vatvominen. Sitten ois vielä löydettävä lisääntymishaluinen kumppani ja ehkäpä jopa tarttisi hiukan tutustuakin ensin ja viettää yhteistä elämää kaksistaankin. Jopas, pianhan sitä voikin tulla kauhia kiirus jummijammi!!!😬😱

Vai tuliko orastava vauvakuume nyt?!😜

Vauvat on kyllä aivan hurmaavan ihania pieniä olentoja, eihän niitä voi kun jumaloida ja ihastella silmät hellyyttä tursuten. 👶❤️

Omat vielä sitten erityisen ihania ja sydämen täyttäviä.

On siinä sulle nyt sarkaa....

• Nicitönnä kirjoitti:

Heh, ehkäpä se vauva asia ei sitten ole kovin akuutti, kun et sitä ole ajatellut aiemmin intensiivisemmin. Tietysti sitä on hyvä miettiä jossain kohtaa, jos yhtään on olemassa pienintäkään lisääntymishalua.

Niin ei jää sitten auttamattoman myöhään sen asian vatvominen. Sitten ois vielä löydettävä lisääntymishaluinen kumppani ja ehkäpä jopa tarttisi hiukan tutustuakin ensin ja viettää yhteistä elämää kaksistaankin. Jopas, pianhan sitä voikin tulla kauhia kiirus jummijammi!!!😬😱

Vai tuliko orastava vauvakuume nyt?!😜

Vauvat on kyllä aivan hurmaavan ihania pieniä olentoja, eihän niitä voi kun jumaloida ja ihastella silmät hellyyttä tursuten. 👶❤️

Omat vielä sitten erityisen ihania ja sydämen täyttäviä.

On siinä sulle nyt sarkaa....

Ettäs kehtaat nyt sinäkin Niksupiksu. Älä lisää vettä myllyyn.

Vauva...onhan se varmaan söpö tuhisija silleen pienenä pakettina, kapaloissa, mutta epäilen ettei isompana...Mun hermo ei kestäis teini-ikää katella..?

Sinusta kyllä aina huokuu tuo äidillisyys enkä uskalla lukea kommenttejasi, koska alkaa pelottamaan milloin joku äitisolu alkaa Pöntössä toden teolla huutamaan. (naurua)

Hyvin olen aihetta väistellyt, mutta tohtori lisäsi vähän outoa hätäilyä mielen päälle...Loppuuko multa aika? Kun joo, totta puhut, pitäisihän siihen isäänkin ehtiä vähän tutustua...nih, että huh... ja voi huolta.

Pitäisiköhän tämä aihe nyt kuopata.

• crux

Minusta ihmiset eivät enää uskalla puhua asioista. Oikeista ja vakavista asioista. Käydään ehkä treffeillä, jutellaan matkakohteista, parhaassa tapauksessa jopa tutustutaan mutta siltikin asiat jäävät ikään kuin ilmaan roikkumaan. Ajattelevatko ihmiset että tämäkin asia hoituu jotenkin automaattisesti? Monet yksinelävät yrittävät tämän lisäksi unohtaa myös sen että haluaisivat kumppanin. Sitäkään ei saa jostain syystä sanoa ääneen.

• Joo, kyllä sitä tavallaan voi pelätä totuutta. Kyllä.

Alitajunta syöttää tekosyitä enemmän kuin faktoja.

• Uijui...mistäs se pilkistää. Harmaa hirsi ja keltainen kukka.

No kiitos, olipa kaunis kuva ja kivasti tehty.

Vappukukkanen :) Täällä ei vielä kuki mikään (eikä ole 'alulla' mikään, heh, mustaa huumoria aiheeseen liittyen).

Saataisiin nuo loput lumet pois..

Uijui...mistäs se pilkistää. Harmaa hirsi ja keltainen kukka.

No kiitos, olipa kaunis kuva ja kivasti tehty.

Vappukukkanen :) Täällä ei vielä kuki mikään (eikä ole 'alulla' mikään, heh, mustaa huumoria aiheeseen liittyen).

Saataisiin nuo loput lumet pois..

Ladon seinästä pilkistää, heinäladon, heiniäkin näkyi olevan
        Täältä on lumet jo sulaneet

• pujotteIija kirjoitti:

Ladon seinästä pilkistää, heinäladon, heiniäkin näkyi olevan
        Täältä on lumet jo sulaneet

Siellä on kevät pidemmällä... Täällä veikkaillaan vielä, milloin jäät lähtee. Kovin tummalta tuo kansi kyllä jo näyttää. Mä pistän sitten vasta karvalakin talviteloille kun ulappa lainehtii :D

Siellä on kevät pidemmällä... Täällä veikkaillaan vielä, milloin jäät lähtee. Kovin tummalta tuo kansi kyllä jo näyttää. Mä pistän sitten vasta karvalakin talviteloille kun ulappa lainehtii :D

Asutko järven lähettyvillä?

• pujotteIija kirjoitti:

Asutko järven lähettyvillä?

Kyllä, iso selkä. Katsotaanpa...juu, ei näy vastarantaa. Noh hät' hätää pilkistää.

Kyllä, iso selkä. Katsotaanpa...juu, ei näy vastarantaa. Noh hät' hätää pilkistää.

Täällä ei oo kun naapurin lammikko, parinsadanmetrin päässä. Täytyykin kattoa onko siitä kuvaa

• pujotteIija kirjoitti:

Täällä ei oo kun naapurin lammikko, parinsadanmetrin päässä. Täytyykin kattoa onko siitä kuvaa

Vesielementti kumminkin!

..Niin kuin vauvalla masussa...ei hel*etti.

Minä en saa pois tätä nyt päästä.

Vesielementti kumminkin!

..Niin kuin vauvalla masussa...ei hel*etti.

Minä en saa pois tätä nyt päästä.

Vauvakuume iski. Talvikuva löytyi, olen tuossa testannut jään kestävyyttä
        https://aijaa.com/SUFWXh

• pujotteIija kirjoitti:

Vauvakuume iski. Talvikuva löytyi, olen tuossa testannut jään kestävyyttä
        https://aijaa.com/SUFWXh

Hortoillut heikoilla jäillä...huis sentäs.
        Ahvenanhan tuosta läpi näkkee kurkistamassa :)

P.s. Toivottavasti EI OLE vauvakuume.

Jotain tabletteja mä kyllä sain, mutta oletin, että nilkkaa varten. Ei mitään keltarauhashormoonia tms.

Ruutanoita siellä ainakin on ollut

Jotain tabletteja mä kyllä sain, mutta oletin, että nilkkaa varten. Ei mitään keltarauhashormoonia tms.

Tuntuuko kuin istuskelisit pilven reunalla?

• Täällä jo valkovuokot ja krookukset kukkii..

• pujotteIija kirjoitti:

Tuntuuko kuin istuskelisit pilven reunalla?

Kuulostanko jo siltä

ei ei soi vielä harppu..

(naurua)

• Wwuwuw kirjoitti:

Täällä jo valkovuokot ja krookukset kukkii..

Valkovuokot täälläkin

• Wwuwuw kirjoitti:

Täällä jo valkovuokot ja krookukset kukkii..

Niin no kun sä asutkin jo melkein Espanjassa asti..taatusti soi jo flamencokin :)

Kuulostanko jo siltä

ei ei soi vielä harppu..

(naurua)

Aattelin vaan....että jos olet pilleripilvessä

• pujotteIija kirjoitti:

Aattelin vaan....että jos olet pilleripilvessä

Tuhmeli, minä olen aivan selvillä vesillä. Jos on pillereitä, ei voi ottaa muuta kuin maitokahvia, ja vappukin, no sekin menee nyt kahvin voimalla. Mikä pikku-i-sen kypsyttää. Ei soi lambada.

• 432

Tuossa linkkaamassasi artikkelissa se yksi miesvaltaisella alalla työskentelevä nainen kertoi suoraan kuinka nykysuomalaiset miehet lastenhankintaan suhtautuvat: halveksivat avoimesti lapsia hankkivia naisia.

Ei siis ihme, että ikäluokat kutistuvat.

Palstamäkikin yhdessä ketjussa oli kivenkovaan sitä mieltä, että alhainen syntyvyys olisi jotenkin taloudellisesta tilanteesta kiinni. Eniten se on kiinni naisten mukavuudenhalusta ja toiseksi eniten noista miesten asenteista.

(Ja Harmaaritarin on nyt sitten turha tulla vikisemään, että miehet halveksivat ainoastaan niitä jännämiehille lutkailevia yh-mammoja, kun äitiyslomalle jäävät naiset lähes poikkeuksetta elävät vakituisessa parisuhteessa kunnollisen avio-/avomiehensä kanssa.)

• Joo-o, se on raakaa peliä työmarkkinoilla. Onhan se vähän huolestuttavaa jos miehetkin rupeaa ääneen ihannoimaan, että kivaa, sulla ei oo lapsia. Tässä enää tiedä sitten kukaan, että mikä olisi hyväksi...Nainenkin unohtaa olevansa nainen...ja mikä on tarkoitus.

Kohta käy Suomen rajojen sisäpuolella vaan tuulen humina, kojootit juoksee muttei yhtään ihmistä.

• Onhan täällä palstallakin vallallaan ajatus, ettei naisella saisi olla lapsia, eikä mielellään minkäänlaista seksiin liittyvää menneisyyttä. Jos alkaa parisuhteeseen naisen kanssa, jolla on lapsia, leimataan aisuriksi. En ole tälläistä ajatusta kuullut kuin vuosia sitten yhdeltä mieheltä, kun hän oli sinkku. Kas kummaa, hänkin jonkin ajan kuluttua asui yhdessä eronneen yksinhuoltajan kanssa ja entiset vaahtoamiset toisen miehen lapsista oli unohdettu täysin. En kyllä ymmärrä sitäkään, että tässä pitäisi laittaa Suomi nousuun lapsentekotalkoilla. Kaikki eivät lapsia edes halua, toiset eivät saa, vaikka haluaisivatkin.

• SoliterniuM1977___

Miehet etsii hoikkia, kauniita ja vielä mukavia naisia ja naiset taas komeita, mukavia (mutta ei liian mukavia) itsevarmoja, statusmiehiä. Ei osu kohdalle, joten mieluummin ihmiset ovat sitten yksin.

Mullekin tärkeimmät kriteerit naiselle ovat yleisen mukavuuden lisäksi hoikkuus ja lapsettomuus. 30-50v sinkkunaisissa vaan ei sellaisia naisia ole. Joten elän sitten ihan itsekseen ja yksin hautaan asti.

• Niin tämmöstä se kai on, ja mitä enemmän ikää tulee, sitä ronkelimmaksi käy. Ite olen yrittänyt siitä lastenlääkäri-tasosta jo vähän pudottaa...nyt ei enää välttämättä tartteis olla se :)

Niin tämmöstä se kai on, ja mitä enemmän ikää tulee, sitä ronkelimmaksi käy. Ite olen yrittänyt siitä lastenlääkäri-tasosta jo vähän pudottaa...nyt ei enää välttämättä tartteis olla se :)

..mutta ajattele, siitä on lähdetty. :)

• Parisuhdemies-

Naiset on laiskoja mutta riippuen missä asuu niin kyllä normipainoisia naisia kyllä löytyy jotka tykkää liikkua ja pitää huolta kropastaan.

• Mie oon mies ja multaki on kyselty että onko lapsia ja että miksei ole. :D

Kyllä 37-vuotiaasta vielä äiti tehään.

• Mistäs sinä nyt kenenkään ikää tiedät, ja "tehdään",
        Aika rehvakasta. Ajattele jos naiset sanoisivat, että kyllä sinusta vielä isukkipappa tehdään. :D

Millä tämän vauveli-ajatuksen nyt saisi loppumaan, koska tätä ei ole tarvinnyt kuuna kullan valkeana miettiä ennen tätä viikkoa. Alan ihmisilläkin voisi olla joku vastuu, mitä ajatusta asiakkaan mieleen istuttavat..

Viime yökin meni miettiessä ja heräsin silmänaluset mustina.

Mistäs sinä nyt kenenkään ikää tiedät, ja "tehdään",
        Aika rehvakasta. Ajattele jos naiset sanoisivat, että kyllä sinusta vielä isukkipappa tehdään. :D

Millä tämän vauveli-ajatuksen nyt saisi loppumaan, koska tätä ei ole tarvinnyt kuuna kullan valkeana miettiä ennen tätä viikkoa. Alan ihmisilläkin voisi olla joku vastuu, mitä ajatusta asiakkaan mieleen istuttavat..

Viime yökin meni miettiessä ja heräsin silmänaluset mustina.

Tuossa uutisessa on 37-vuotias nainen joka luulee olevansa matti myöhänen.

Kyllähän naiset on sanonutki..
        Ihmettelevät sitäkin kun sanon että ei ole minkäänlaista parisuhdetta. :D
        Kun en halua itsestäni levitellä vääränlaista kuvaa niin sanon vaan että kyllä se oikea sattuu jossain vaiheessa kohalle.

Nää kyssärit on aika yleisiä.. Naiset vaan nyt vetää herneen nokkaan ja tekee kärpäsestä härkäsen.

• KonnaKettu kirjoitti:

Tuossa uutisessa on 37-vuotias nainen joka luulee olevansa matti myöhänen.

Kyllähän naiset on sanonutki..
        Ihmettelevät sitäkin kun sanon että ei ole minkäänlaista parisuhdetta. :D
        Kun en halua itsestäni levitellä vääränlaista kuvaa niin sanon vaan että kyllä se oikea sattuu jossain vaiheessa kohalle.

Nää kyssärit on aika yleisiä.. Naiset vaan nyt vetää herneen nokkaan ja tekee kärpäsestä härkäsen.

Siinä se on: Aamun ensimmäinen uutisotsikko kun netin avasin

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/33-vuotiaana-luovuin-toivosta-ashley-kertoo-miksi-han-hankki-lapsen-yksin/6878132#gs.6k7oULA

Tänään en aio nettiä enempää selata. Yritän könkätä pihan terassituolille istumaan, jo pittää olla uutisetkin kohtalon ivaa. :(

Huomasin vielä sinun vastausksen ja jäin miettimään, miten sitä sinäkin yksinäs vielä tallustelet, et ole perhettä halunnut/kaipaillut? Mutta eihän miehillä niin kiire kait olekaan...te voitte tuumailla tovin pitemmälle..

Tuo lääkärin kysymys ei minusta niin yleinen ollut...pikemminkin outo ja säpsäyttävä, vähän loukkaavakin. Tätä ennen kukaan alan ihminen ei tuollaisia ole mennyt esille ottamaan.

Mie lähen nyt katsomaan kun aurinko paistaa. Toivottavasti iltaan mennessä ovat keksineet muutakin uutisointia kuin me matti ja maija myöhäset. Turha kiusata itseään vauva-ajatuksilla, voi ajatella vaiks tippaleipiä, nam & heippa! :)

Siinä se on: Aamun ensimmäinen uutisotsikko kun netin avasin

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/33-vuotiaana-luovuin-toivosta-ashley-kertoo-miksi-han-hankki-lapsen-yksin/6878132#gs.6k7oULA

Tänään en aio nettiä enempää selata. Yritän könkätä pihan terassituolille istumaan, jo pittää olla uutisetkin kohtalon ivaa. :(

Huomasin vielä sinun vastausksen ja jäin miettimään, miten sitä sinäkin yksinäs vielä tallustelet, et ole perhettä halunnut/kaipaillut? Mutta eihän miehillä niin kiire kait olekaan...te voitte tuumailla tovin pitemmälle..

Tuo lääkärin kysymys ei minusta niin yleinen ollut...pikemminkin outo ja säpsäyttävä, vähän loukkaavakin. Tätä ennen kukaan alan ihminen ei tuollaisia ole mennyt esille ottamaan.

Mie lähen nyt katsomaan kun aurinko paistaa. Toivottavasti iltaan mennessä ovat keksineet muutakin uutisointia kuin me matti ja maija myöhäset. Turha kiusata itseään vauva-ajatuksilla, voi ajatella vaiks tippaleipiä, nam & heippa! :)

Nainen hankkii lapsen yksin... Jaahas.
        Niin eihän siihen miestä tarvita ollenkaan... Miehet vaan opettais pojat sovinisteiksi. :D
        Taitaa Ashleyllä vaan olla aika kakka luonne. :D

Kyllä mie ne lapset hankin jonkun kivan typykän kanssa. :D
        Ei vaan ole sen aika nytten.

Ne on tosi yleisiä kysymyksiä jos alkaa oikein kuuntelemaan.
        Multa myös kysytään minkälaisista naisista tykkään.
        Ja että koenko ulkomaalaiset naiset viehättävinä ja voisinko ottaa ulkomaalaisen vaimon.

Hiukkasen intiimejä kysymyksiä jos rupeaa siltä kantilta kattomaan. :D

• Nythän sulle laitettiin lasta jalkaan..

Öhöhöh...

Ei kyllä pitäis kuulua lääkärille(kään).

• flowersreally

Oisit todennut, että podet maailmantuskaa.

• Mitähän sitten olisi ehdotettu?

Varmaan olisi kaivanut mieskatalogin pöytälaatikosta. Että siinä, ruppeeppa tyttö sevelimmään.
        Suosittelisin nyt loppupäätelminä, että käytte vain eläinlääkärillä.

Siellä ei muuta pahaa tapahdu kuin yksi ylimääräinen madotusruuttaus. :)

• flowersreally
        misspönttöuuni kirjoitti:

Mitähän sitten olisi ehdotettu?

Varmaan olisi kaivanut mieskatalogin pöytälaatikosta. Että siinä, ruppeeppa tyttö sevelimmään.
        Suosittelisin nyt loppupäätelminä, että käytte vain eläinlääkärillä.

Siellä ei muuta pahaa tapahdu kuin yksi ylimääräinen madotusruuttaus. :)

No sehän se just ois ollut mielenkiintoista nähdä, että mitä arvon tohtori maailmantuskaan suosittelee. Bonuksena olisi lapset unohtuneet, koska niitä nyt ei ainakaan maailmantuskaan sovi yhdistää.

• flowersreally kirjoitti:

No sehän se just ois ollut mielenkiintoista nähdä, että mitä arvon tohtori maailmantuskaan suosittelee. Bonuksena olisi lapset unohtuneet, koska niitä nyt ei ainakaan maailmantuskaan sovi yhdistää.

Ehkä rommia? :)

• flowersreally
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ehkä rommia? :)

Tai pirtua.

• No miten homma etenee, ihan uteliaisuuttani kyselen.

• Mikä homma?

Jalka on tosi kipeä. En tiedä. Menee varmaan useampi viikko.

Ja siihen toiseen niin, muumimuki-menetelmä kuulostaa liian villiltä. Se ei oo ehkä mun juttu.

Mikä homma?

Jalka on tosi kipeä. En tiedä. Menee varmaan useampi viikko.

Ja siihen toiseen niin, muumimuki-menetelmä kuulostaa liian villiltä. Se ei oo ehkä mun juttu.

Eli olet kuitenkin päättänyt pitää lapsen?

Eli olet kuitenkin päättänyt pitää lapsen?

Mitäh?

Ei sitä nyt tietääkseni(?!) vielä ole asetettu tulovalmiuteen, vai mitä, onko sinulla tarkempaa tietoa?

(naurua)

Pöhkö..

Jalkaa tässä hoidetaan.

Mitäh?

Ei sitä nyt tietääkseni(?!) vielä ole asetettu tulovalmiuteen, vai mitä, onko sinulla tarkempaa tietoa?

(naurua)

Pöhkö..

Jalkaa tässä hoidetaan.

Tunnen naiset.

Olet pamahtanut raskaaksi, ja nyt vierität syytä työpaikkalääkärin niskoille. Veikkaan että laskettu aika on lokakuun alku, ja valmistelet palstalaisia siihen että ajautuisit muka lääkärin manipuloimana hankkiutumaan raskaaksi.

Muistutan sinua siitä, että me osaamme laskea.

Tunnen naiset.

Olet pamahtanut raskaaksi, ja nyt vierität syytä työpaikkalääkärin niskoille. Veikkaan että laskettu aika on lokakuun alku, ja valmistelet palstalaisia siihen että ajautuisit muka lääkärin manipuloimana hankkiutumaan raskaaksi.

Muistutan sinua siitä, että me osaamme laskea.

Hiljaa!

Minä puhun. Joudun taas muistuttamaan sinua.

Sinä esität nyt toiveajattelua. :D

En osaa laskea, mutta en ole raskaanakaan. Enkä kevätrastaana. Ihme sikiäminen olisi ollut, yleisessä saunassakaan en ole ollut -ilman peflettiä. :'D

Taitaa herralla olla nyt hevosmiesten tietotoimiston kuulopuheita korvantakusella. Nih..

Hiljaa!

Minä puhun. Joudun taas muistuttamaan sinua.

Sinä esität nyt toiveajattelua. :D

En osaa laskea, mutta en ole raskaanakaan. Enkä kevätrastaana. Ihme sikiäminen olisi ollut, yleisessä saunassakaan en ole ollut -ilman peflettiä. :'D

Taitaa herralla olla nyt hevosmiesten tietotoimiston kuulopuheita korvantakusella. Nih..

Ei kyse ole toiveajattelusta, vaan puhtaasta realismista. Olen itsekin ajautunut elämässäni tukaliin tilanteisiin, ja niistä kuivin jaloin selviäminen edellyttää hyvää tarinaa ja taitoa kertoa tuo tarina.

Tarina jolla selviydytään tukalista tilanteista on kuin elämysmatka, se vaatii että kuulijat otetaan näennäisesti mukaan tapahtumien polttopisteeseen vaikka tosiasiallisesti kuulijat ovat ulkokehällä ja täysin sen informaation varassa mitä kertoja haluaa heille kertoa.

Veikkaan että tulevina viikkoina saamme lukea yllättävistä käänteistä jotka käynnistyivät kertojan mukaan tuon työpaikkalääkärin istutettua Suloisen neiti Pönttöuunin päähän lisääntymishalun. Tarinasta tuskin puuttuu romanttisia kohtaamisia komeiden uroiden kanssa, joista sitten yksi episodi johtaa raskauteen.

Ei kyse ole toiveajattelusta, vaan puhtaasta realismista. Olen itsekin ajautunut elämässäni tukaliin tilanteisiin, ja niistä kuivin jaloin selviäminen edellyttää hyvää tarinaa ja taitoa kertoa tuo tarina.

Tarina jolla selviydytään tukalista tilanteista on kuin elämysmatka, se vaatii että kuulijat otetaan näennäisesti mukaan tapahtumien polttopisteeseen vaikka tosiasiallisesti kuulijat ovat ulkokehällä ja täysin sen informaation varassa mitä kertoja haluaa heille kertoa.

Veikkaan että tulevina viikkoina saamme lukea yllättävistä käänteistä jotka käynnistyivät kertojan mukaan tuon työpaikkalääkärin istutettua Suloisen neiti Pönttöuunin päähän lisääntymishalun. Tarinasta tuskin puuttuu romanttisia kohtaamisia komeiden uroiden kanssa, joista sitten yksi episodi johtaa raskauteen.

Nyt jos oisit tässä käden ulottuvilla niin kutittaisin sinua kainaloista niin kauan, että lopettaisit tuommoiset puheet.

(naurua)

EN ole raskaana. Eikä kukaan ole päässyt p*killekaan. Lääkäri ainoana käynyt vähän lähempänä, ja sekin sivellyt nilkkaa ja nivelsiteitä.

Ainoa yhtymäkohta tarinaasi on se, että pelkään ettei minuun vain istutettu vauvakuumetta. Kenen katala juoni se olisi? Keväällä otetaan kaikkien 30 naisten kanssa vauvat puheeksi, koski sitten hampaaseen tai päähän. Aika hyvin suunniteltu:)

Nyt jos oisit tässä käden ulottuvilla niin kutittaisin sinua kainaloista niin kauan, että lopettaisit tuommoiset puheet.

(naurua)

EN ole raskaana. Eikä kukaan ole päässyt p*killekaan. Lääkäri ainoana käynyt vähän lähempänä, ja sekin sivellyt nilkkaa ja nivelsiteitä.

Ainoa yhtymäkohta tarinaasi on se, että pelkään ettei minuun vain istutettu vauvakuumetta. Kenen katala juoni se olisi? Keväällä otetaan kaikkien 30 naisten kanssa vauvat puheeksi, koski sitten hampaaseen tai päähän. Aika hyvin suunniteltu:)

No, en jatka aiheesta tämän edemmäksi koska on häviävän pieni mahdollisuus siihen että olen tulkinnut sinulta tulevat signaalit väärin.

Mitä jos sinuun on istutettu vauvakuume? Jos oikeasti päättäisit ryhtyä toimeen (vapun jälkeen)?

Kuinka toimit tilanteessa...

No, en jatka aiheesta tämän edemmäksi koska on häviävän pieni mahdollisuus siihen että olen tulkinnut sinulta tulevat signaalit väärin.

Mitä jos sinuun on istutettu vauvakuume? Jos oikeasti päättäisit ryhtyä toimeen (vapun jälkeen)?

Kuinka toimit tilanteessa...

(naurua) Vapun jälkeen...

noh, kai siihen mies tarvitaan... ...edelleen, vapunkin jälkeen. (naurua)

Kai sitä sitten pitäis tosissaan ruveta yrittämään. Ensin saalistaa se mies, joka kestää minua kauemmin kuin yhden päivän. Minä nimittäin en yh-äitikäksi rupea. Vaan mies joutuu olemaan siinä seuraavat neljäkymmentä vuotta ainakin.

Pitäisi määrittää oikeasti aikaraja. Ensin vaihe 1) mies, vaihe 2) kunniallinen seurustelu, vaihe 3) väliero, että näkee onko tosissaan, ja vaihe 4) lapsi.

Mutta korostan, että TOIVON ettei minulla ole vauvakuumetta. Kuulostaa jo epäluonnolliselta sanoa sana ääneen.

(naurua) Vapun jälkeen...

noh, kai siihen mies tarvitaan... ...edelleen, vapunkin jälkeen. (naurua)

Kai sitä sitten pitäis tosissaan ruveta yrittämään. Ensin saalistaa se mies, joka kestää minua kauemmin kuin yhden päivän. Minä nimittäin en yh-äitikäksi rupea. Vaan mies joutuu olemaan siinä seuraavat neljäkymmentä vuotta ainakin.

Pitäisi määrittää oikeasti aikaraja. Ensin vaihe 1) mies, vaihe 2) kunniallinen seurustelu, vaihe 3) väliero, että näkee onko tosissaan, ja vaihe 4) lapsi.

Mutta korostan, että TOIVON ettei minulla ole vauvakuumetta. Kuulostaa jo epäluonnolliselta sanoa sana ääneen.

Saalistaminen tuskin koituu ongelmaksi, mutta miksi arvelet ettei kukaan mies kestäisi sinua pidempään kuin yhden päivän?

Saalistaminen tuskin koituu ongelmaksi, mutta miksi arvelet ettei kukaan mies kestäisi sinua pidempään kuin yhden päivän?

Koska olen itsepäinen pässinpää ja niin helv*tin oikeassa joka asiassa ja ja ja... voimakastahtoinen, että mies heittää minut mieluummin seinään tai vetää tukasta pitkin pihatietä.

https://www.youtube.com/watch?v=zYUoUWZA1lU

Laitan, vaikket musaa kuuntelekaan :D

Tarvitaan erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu, jämäkkä, rehti, rauhallinen ja selväpäinen mies. Joka kestää pikkuriikkisen vastuksen naiseltakin, nih.

Koska olen itsepäinen pässinpää ja niin helv*tin oikeassa joka asiassa ja ja ja... voimakastahtoinen, että mies heittää minut mieluummin seinään tai vetää tukasta pitkin pihatietä.

https://www.youtube.com/watch?v=zYUoUWZA1lU

Laitan, vaikket musaa kuuntelekaan :D

Tarvitaan erittäin hyvällä itsetunnolla varustettu, jämäkkä, rehti, rauhallinen ja selväpäinen mies. Joka kestää pikkuriikkisen vastuksen naiseltakin, nih.

Itsepäisyys, oikeassaoleminen ja voimakastahtoisuus eivät ole pahoja asioita.

Oletko riidanhaluinen?

Itsepäisyys, oikeassaoleminen ja voimakastahtoisuus eivät ole pahoja asioita.

Oletko riidanhaluinen?

En ole jos koen, että minuakin kuunnellaan eikä aina syytetä, ja aloiteta lauseita "sinä et..." "sinä aina..", "entäs itse..", "etpä sinäkään.." jne.

Parisuhteessa pitää molempien pystyä toisiaan arvostamaan. Minua voi muokata, mutta täysin ei pysty ketään muuttamaan. Pitäis vaan muistaa mennä se rakkaus ja ymmärrys edellä. Niin sitten minäkin jaksan yrittää eikä kaikki hajoa ku korttitalo..

Mutta enää en rupea siihen, että mies määrää kaiken, mitä tehdään ja miten minun kuuluu elää.

En ole jos koen, että minuakin kuunnellaan eikä aina syytetä, ja aloiteta lauseita "sinä et..." "sinä aina..", "entäs itse..", "etpä sinäkään.." jne.

Parisuhteessa pitää molempien pystyä toisiaan arvostamaan. Minua voi muokata, mutta täysin ei pysty ketään muuttamaan. Pitäis vaan muistaa mennä se rakkaus ja ymmärrys edellä. Niin sitten minäkin jaksan yrittää eikä kaikki hajoa ku korttitalo..

Mutta enää en rupea siihen, että mies määrää kaiken, mitä tehdään ja miten minun kuuluu elää.

"En ole jos koen, että minuakin kuunnellaan eikä aina syytetä, ja aloiteta lauseita "sinä et..." "sinä aina..", "entäs itse..", "etpä sinäkään.." jne."

-Ehdolliset vastaukset voivat antaa kuvaa siitä että sallit itsellesi likaisten temppujen käytön oman harkintasi mukaan. Toisaalta, olet ehkä käynyt läpi suhteen/suhteita joissa on ajauduttu vääntämään pohjamudissa.

"Minua voi muokata, mutta täysin ei pysty ketään muuttamaan. Pitäis vaan muistaa mennä se rakkaus ja ymmärrys edellä. Niin sitten minäkin jaksan yrittää eikä kaikki hajoa ku korttitalo.."

-Ihmissuhteissa on vain yksi sääntö: toista et voi muuttaa, sinun tulee kyetä rakastamaan häntä omana itsenään. Se koskee sinua, mutta myös miehiä joihin tutustut.

"En ole jos koen, että minuakin kuunnellaan eikä aina syytetä, ja aloiteta lauseita "sinä et..." "sinä aina..", "entäs itse..", "etpä sinäkään.." jne."

-Ehdolliset vastaukset voivat antaa kuvaa siitä että sallit itsellesi likaisten temppujen käytön oman harkintasi mukaan. Toisaalta, olet ehkä käynyt läpi suhteen/suhteita joissa on ajauduttu vääntämään pohjamudissa.

"Minua voi muokata, mutta täysin ei pysty ketään muuttamaan. Pitäis vaan muistaa mennä se rakkaus ja ymmärrys edellä. Niin sitten minäkin jaksan yrittää eikä kaikki hajoa ku korttitalo.."

-Ihmissuhteissa on vain yksi sääntö: toista et voi muuttaa, sinun tulee kyetä rakastamaan häntä omana itsenään. Se koskee sinua, mutta myös miehiä joihin tutustut.

Mä olen ymmärtäväinen jos toinenkin yrittäisi. Mikään ei toimi yksipuolisesti. Riitatilanteetkin voisi hoitaa niin, että aloittaisi, että "pitäisikö meidän jutella tästä yhdessä" eikä niin, että suoraan syytetään toista. Totta kai ihminen on sillon puolustuskannalla. Arvostan vähäisessäkin määrin heti jos toinen edes vähän väläyttää ymmärtämisen näkökulmaa. Saa se mieskin oman kantansa sanoa ja osaan kuunnella asian loppuun asti. Mutta jatkuvasti dissaamisesta en tykkää.

Siitä olen samaa mieltä, että jokaista on pystyttävä rakastamaan omana persoonanaan. Jatkuvasta vänkäämisestä ei tule mitään tai turhasta odotuksesta, että vielä tuo muuttuu.

Mä olen ymmärtäväinen jos toinenkin yrittäisi. Mikään ei toimi yksipuolisesti. Riitatilanteetkin voisi hoitaa niin, että aloittaisi, että "pitäisikö meidän jutella tästä yhdessä" eikä niin, että suoraan syytetään toista. Totta kai ihminen on sillon puolustuskannalla. Arvostan vähäisessäkin määrin heti jos toinen edes vähän väläyttää ymmärtämisen näkökulmaa. Saa se mieskin oman kantansa sanoa ja osaan kuunnella asian loppuun asti. Mutta jatkuvasti dissaamisesta en tykkää.

Siitä olen samaa mieltä, että jokaista on pystyttävä rakastamaan omana persoonanaan. Jatkuvasta vänkäämisestä ei tule mitään tai turhasta odotuksesta, että vielä tuo muuttuu.

"Mä olen ymmärtäväinen jos toinenkin yrittäisi. Mikään ei toimi yksipuolisesti. Riitatilanteetkin voisi hoitaa niin, että aloittaisi, että "pitäisikö meidän jutella tästä yhdessä" eikä niin, että suoraan syytetään toista. Totta kai ihminen on sillon puolustuskannalla. Arvostan vähäisessäkin määrin heti jos toinen edes vähän väläyttää ymmärtämisen näkökulmaa. Saa se mieskin oman kantansa sanoa ja osaan kuunnella asian loppuun asti. Mutta jatkuvasti dissaamisesta en tykkää."

Huomaan että olet elänyt tavanomaisen eroon päättyneen parisuhteen. Jossain vaiheessa molemmat ovat niin kyrpiintyneitä kumppaniin, ettei tarvita kuin katse niin tiedät että kohta sataa paskaa.

En usko että tuosta kaavasta pääsee pois tulevissakaan parisuhteissa, ellei itse opettele ylläpitämään lämpöä suhteessa. Vaikka me ajattelemme että toisen tulisi arvostaa meitä kaikissa olosuhteissa ja kaikissa tilanteissa, niin oikeasti kumppanimme kohtelee omalta osaltaan meitä niin kuin me kohtelemme kumppaniamme.

"Mä olen ymmärtäväinen jos toinenkin yrittäisi. Mikään ei toimi yksipuolisesti. Riitatilanteetkin voisi hoitaa niin, että aloittaisi, että "pitäisikö meidän jutella tästä yhdessä" eikä niin, että suoraan syytetään toista. Totta kai ihminen on sillon puolustuskannalla. Arvostan vähäisessäkin määrin heti jos toinen edes vähän väläyttää ymmärtämisen näkökulmaa. Saa se mieskin oman kantansa sanoa ja osaan kuunnella asian loppuun asti. Mutta jatkuvasti dissaamisesta en tykkää."

Huomaan että olet elänyt tavanomaisen eroon päättyneen parisuhteen. Jossain vaiheessa molemmat ovat niin kyrpiintyneitä kumppaniin, ettei tarvita kuin katse niin tiedät että kohta sataa paskaa.

En usko että tuosta kaavasta pääsee pois tulevissakaan parisuhteissa, ellei itse opettele ylläpitämään lämpöä suhteessa. Vaikka me ajattelemme että toisen tulisi arvostaa meitä kaikissa olosuhteissa ja kaikissa tilanteissa, niin oikeasti kumppanimme kohtelee omalta osaltaan meitä niin kuin me kohtelemme kumppaniamme.

Yritän kamppailla kyynistymistä vastaan.

Etteivät kaikki miehet olisikaan samanlaisia, toistensa kopioita. En tiedä. Mutta ei minua enää kyykytetä. Sen tiedän.

Yritän kamppailla kyynistymistä vastaan.

Etteivät kaikki miehet olisikaan samanlaisia, toistensa kopioita. En tiedä. Mutta ei minua enää kyykytetä. Sen tiedän.

En pysty vaikuttamaan sinuun, mutta annan ilmaisen neuvon.

Älä taistele kyynistymistä vastaan, vaan tee mieluummin tekoja jotka saavat sydämesi lämpöiseksi.

En pysty vaikuttamaan sinuun, mutta annan ilmaisen neuvon.

Älä taistele kyynistymistä vastaan, vaan tee mieluummin tekoja jotka saavat sydämesi lämpöiseksi.

Jes, palataan.

Hyvää yötä sinullekin nyt, niskat on menny jo ihan lukkoon :)

Jes, palataan.

Hyvää yötä sinullekin nyt, niskat on menny jo ihan lukkoon :)

Öitä sullekin ja kauniita unia.

Äläkä mieti nyt niitä vauvahommia.

"niin oikeasti kumppanimme kohtelee omalta osaltaan meitä niin kuin me kohtelemme kumppaniamme."

.. Ja Peiskat.. Tuota NarsuMarsujen Valhetta ei kannata ikinä, eikä koskaan Uskoa.. Ainakaan kovinkaan pitkään ilman Näyttöä, että asia kanssa Oikeasti Näin On.. Yksilö on Persoonansa/Luonteensa Vanki, niin "hyvässä", kuin "pahassakin".. ;P

.. Jooh.. Ihan Silkkaa NarsuMarsunSontaa Tuo.. Äläkä ala Vänkää.. Asia on ihan selvää ja YksinKertaista PässinLihaa.. Yhdenkään LämpiMämmän ei kannata tuollaista Sontaa Haukata, että "toinen kyllä muuttuu".. "paremmat ajat koittaa" jne..jne.. Ne kylmemmät persoonat käyttävät tuollaista Peiskaa just heitä vastaan ja pyrkivät Syyllistämään omista Outouksista&Persestelyistä toista.. Tavalla jos Toisella.. ;P

• No sama se kuka sitä kysyy?
      Ihmiset ovat uteliaita...jotkut enemmän, jotkut vähemmän. Tämä lääkäri vissiin vähän liiankin utelias tyyppi...

Mutta aina se jälkikasvun miettiminen on varmaan sykähdyttävää, jos sitä ei ole päättänyt varmaksi.

Totuushan on, että lapsitie on oma lukunsa elämässä. Se on joko/tai vaihtoehto. Ja se sulkeutuu jolloinkin...sinne johtava silta vaan lahoaa...

• Hän, tämä lääkäri, on sellainen, että kun menet, hän kohdentaa valon suoraan sinuun ja kysely alkaa. Jos tohtori olisi ollut mies, niin...noh olisin ottanut paremmin, mutta nainen. Nainen kysyy.

Paremmin olisin kestänyt jos naapurin mummeli olisi udellut. Sen olisi voinut laittaa höperehtämisen piikkiin. En kokenut tohtorilla kysymystä soveliaaksi.

• Tarkoitatko sinä Diuts nyt, että nainen lahoaa?

Tarkoitatko sinä Diuts nyt, että nainen lahoaa?

No naislääkärit vasta utelijaita ovatkin...

Ja misyä tietää, että on oikeasti utelias lähinnä syntyvyyden laskemisen takia.

Elä ota henkilökohtaisesti...luultavasti lääkärikin vaan tilastoi sen nupissaan ja unohti sut henkilönä käynnin jälkeen.

Eikä se tarkoita sua lahoomassa, höpsö, vaan sille lapsitielle johtava silta lahoaa.. sit mentävä muita teitä. Kun se putoaa, jää rotko.

Toi Diuts saa mieleen Deuzin...tulee mieleen miehekäs vihreä traktori...drämdräm!

• Dissident kirjoitti:

Elä ota henkilökohtaisesti...luultavasti lääkärikin vaan tilastoi sen nupissaan ja unohti sut henkilönä käynnin jälkeen.

Eikä se tarkoita sua lahoomassa, höpsö, vaan sille lapsitielle johtava silta lahoaa.. sit mentävä muita teitä. Kun se putoaa, jää rotko.

Toi Diuts saa mieleen Deuzin...tulee mieleen miehekäs vihreä traktori...drämdräm!

No jo mie vähän ajattelin, että nytkö se mies minnuu lahoksi sillaksi sannoo hah ;)

Ei mulla ole oikein ikinä käynyt sen tätin kanssa kemiat yhteen...se kuulustelee ihan liikaa.
        Mihin ikävuoteen asti saa muuten adoptoida, kai siihenkin on kattoraja?

Niin, no sä oot mulle Diuts...forever :D

• Dissident kirjoitti:

Deutz on vaalean vihreä, Jontikka tumman vihreänä on ehkä miehekkäämpi

No jo mie vähän ajattelin, että nytkö se mies minnuu lahoksi sillaksi sannoo hah ;)

Ei mulla ole oikein ikinä käynyt sen tätin kanssa kemiat yhteen...se kuulustelee ihan liikaa.
        Mihin ikävuoteen asti saa muuten adoptoida, kai siihenkin on kattoraja?

Niin, no sä oot mulle Diuts...forever :D

Ehä minä....

No arvasin...kyylä tätilääkäri...

Mutta kyllä säkään et ole ehdotonta eitä sanonut...

En tiedä ikärajoista mitään, mutta riippunee adobtoitavankin iästä...???

Diuts käy hyvin... disse, dissi, dex, dee.. mullahan näitä löytyy...joku sano tissitentikskin...heh...saattasin tentatakin jotkut kannut....hähä...

• pujotteIija kirjoitti:

No onhan jontikka aina jontikka.

Mutta neliskanttinen deutsikin on aika mureannäköinen....tokko niitä enää tehdäänkään?

• Dissident kirjoitti:

Ehä minä....

No arvasin...kyylä tätilääkäri...

Mutta kyllä säkään et ole ehdotonta eitä sanonut...

En tiedä ikärajoista mitään, mutta riippunee adobtoitavankin iästä...???

Diuts käy hyvin... disse, dissi, dex, dee.. mullahan näitä löytyy...joku sano tissitentikskin...heh...saattasin tentatakin jotkut kannut....hähä...

Ehkä adoptiovanhemman ikä vois olla max.50 v.?

Joo, kyllä sullakin pitää lempinimiä olla:)

Vappukannut hähäh ;D

Mä parantelen nyt tätä jalkaa, ei passaa riekkua..

• pujotteIija kirjoitti:

Smurffit on sinisiä niinku sun lippalakki, eikö ;)

Ja valmetti punainen!

Nyt on menny kahvia jo viis mukia...

(naurua)

Smurffit on sinisiä niinku sun lippalakki, eikö ;)

Ja valmetti punainen!

Nyt on menny kahvia jo viis mukia...

(naurua)

Tuo kuvassa oleva lippis lensi kymijokeen, kun pyöräilin keskikosken sillan yli. Aikamoinen kahvikissa

Ehkä adoptiovanhemman ikä vois olla max.50 v.?

Joo, kyllä sullakin pitää lempinimiä olla:)

Vappukannut hähäh ;D

Mä parantelen nyt tätä jalkaa, ei passaa riekkua..

Tää ketju on jo liian pitkä mun kännykälle...pät..pät..pätkii...

Ainiin se kinttukoipi...

Pätkäskö pitkäänkin saikkua?

Ja miten sä noin koikkaroit?

• Dissident kirjoitti:

Tää ketju on jo liian pitkä mun kännykälle...pät..pät..pätkii...

Ainiin se kinttukoipi...

Pätkäskö pitkäänkin saikkua?

Ja miten sä noin koikkaroit?

Tässähän tätä on jo leppuutettu...pannaan liimasidettä ni mimmi pyssyy pystyssä. Ei pitäs metsään mennä, niin ei niin takuulla yllättyis. Sellainen juurakon ryöjäke se siinä loikoili ja mie kattelin taivaanrantoja, ni tarttu kenkään. Närhi puunoksalta selvästi riäkäs, että mitteepä sammalikosta löysit kun olin nenälläni :D

Mee sie nukkummaan, ketju on pitkä kun yhdeksän kuukauden odotus..

(herrajestas se oli freudilainen)

(naurua)

Hyvää yötä jos ei oikeasti puhelin enää pelitä...see ya. :)

• pujotteIija kirjoitti:

Tuo kuvassa oleva lippis lensi kymijokeen, kun pyöräilin keskikosken sillan yli. Aikamoinen kahvikissa

Kovaa sie sitte ajelet...hyvä lippis meni, mutta onneksi ei isäntä ite. Polkasehan välillä niitä jarruloita :)

Kovaa sie sitte ajelet...hyvä lippis meni, mutta onneksi ei isäntä ite. Polkasehan välillä niitä jarruloita :)

Tais johtua enemmänkin kovasta tuulesta. Oot sie muutes kuin painava? Meinasin vaa että voiskohan sinua käyttää lisäpainona pyöräillessä

• pujotteIija kirjoitti:

Tais johtua enemmänkin kovasta tuulesta. Oot sie muutes kuin painava? Meinasin vaa että voiskohan sinua käyttää lisäpainona pyöräillessä

Kyllä varmasti sitten painan jos vauva on masussa..

(naurua)

Muuten kysymystä ei sallita. :'D
        En ole elefantin painoinen...mutta silti ikä ja paino, Pujiiiiiis, naiselta tuommosta kysymään! Vaan en mie ole mikkään parimetrinen pituushyppääjäkään, sehän on siun unelmiis naikkonen tsihi :D

Tässähän tätä on jo leppuutettu...pannaan liimasidettä ni mimmi pyssyy pystyssä. Ei pitäs metsään mennä, niin ei niin takuulla yllättyis. Sellainen juurakon ryöjäke se siinä loikoili ja mie kattelin taivaanrantoja, ni tarttu kenkään. Närhi puunoksalta selvästi riäkäs, että mitteepä sammalikosta löysit kun olin nenälläni :D

Mee sie nukkummaan, ketju on pitkä kun yhdeksän kuukauden odotus..

(herrajestas se oli freudilainen)

(naurua)

Hyvää yötä jos ei oikeasti puhelin enää pelitä...see ya. :)

No menen mä tästä..vielä yhden laitsn vsikka ssmsunki räjähtäs...

No voi perhana. Ei pidä haahuilla metikössä ajatuksissaan....mutta olet hmmmmm...TODELLA maanläheinen...

Mä oikasin kiuksan piipun. Piikkasin viikolla pannuhuoneen katosta piipunpohjan esille ja tyrkkäsin sisäpiipun sinne. Ja kilkuttelin saunaan myös pannuhuoneesta reijän.. tänään muurasin loppuun pikkupiipun, mihin isomman piipun noet tipahtaa ja mistä saa kiukaalle menevän putken nuohottua...

Hyvin veti...piti alaluukkua laittaa kiinnemmäks, ettei pienemmän klapit ois lentänyt piipusta...

Nyt niin naatti, että meinaa sohvalta valua lattialle...koitan nitkua sänkyyn ja vetää viltin korville. Huomenna reteet 3 v syntsät kummityttösellä. Veikkaan, että asiaa löytyy neitiltä taas...

Öitä ja ota iisisti. Kyllä sulle vielä naksahtaa noi vauvajutut kohdalleen ja saat rauhan...ja kinttukin ehjäytyy...nyt hyvä miettiä, kun ei voi vipottaa minnetahansa..

Kyllä varmasti sitten painan jos vauva on masussa..

(naurua)

Muuten kysymystä ei sallita. :'D
        En ole elefantin painoinen...mutta silti ikä ja paino, Pujiiiiiis, naiselta tuommosta kysymään! Vaan en mie ole mikkään parimetrinen pituushyppääjäkään, sehän on siun unelmiis naikkonen tsihi :D

Tais olla parikymppinen, se pituushyppääjä. Oliko sitten unelmien nainen, vai mikä lie

• Dissident kirjoitti:

No menen mä tästä..vielä yhden laitsn vsikka ssmsunki räjähtäs...

No voi perhana. Ei pidä haahuilla metikössä ajatuksissaan....mutta olet hmmmmm...TODELLA maanläheinen...

Mä oikasin kiuksan piipun. Piikkasin viikolla pannuhuoneen katosta piipunpohjan esille ja tyrkkäsin sisäpiipun sinne. Ja kilkuttelin saunaan myös pannuhuoneesta reijän.. tänään muurasin loppuun pikkupiipun, mihin isomman piipun noet tipahtaa ja mistä saa kiukaalle menevän putken nuohottua...

Hyvin veti...piti alaluukkua laittaa kiinnemmäks, ettei pienemmän klapit ois lentänyt piipusta...

Nyt niin naatti, että meinaa sohvalta valua lattialle...koitan nitkua sänkyyn ja vetää viltin korville. Huomenna reteet 3 v syntsät kummityttösellä. Veikkaan, että asiaa löytyy neitiltä taas...

Öitä ja ota iisisti. Kyllä sulle vielä naksahtaa noi vauvajutut kohdalleen ja saat rauhan...ja kinttukin ehjäytyy...nyt hyvä miettiä, kun ei voi vipottaa minnetahansa..

Samsunki kuumeni heh..

Paljonpas olet saanut aikaiseksi. Tuo on vaatinut paneutumista ettei tee sisään vetävää saunaa. Aika hienoa. Kaikkea sitä sinäkin osaat...Kesästä näemmä haaveilet, että pääsee nautiskelemaan : )

Pitäkäähän hurjat pilleet, kummisetää, Godfatheria viedään tuas :D Mie luppaan olla retuamati, haluis kuitenkin vielä kesälenkeille..jos sitä nyt ilman vaunuja. :)

Unia sinne!

• pujotteIija kirjoitti:

Tais olla parikymppinen, se pituushyppääjä. Oliko sitten unelmien nainen, vai mikä lie

Parimetrinen tai -kymppinen, pikkuinen nyanssiero vain :)

Tuohon nähden itse kävisin korkeintaan puolentoista metrin mittatikuksi hyppypaikalle.

(naurua)

• "Työ, elämänmenon hektisyys, individualismi vai nirsous?"

Naisten hypergamia.

Ongelman ratkaisuna miehiä vihaava feministiyhteiskunta nyt on laillistanut lesboparien ja "itsellisien" eli itsekkäiden naisten lapsien hankkimisen ihan ilman että tarvitsee miehen kanssa elää ja että lapsi saisi nähdä joskus oman isänsä.

Omalla osallani asiaan vaikuttaa naisten hypegamiasta aiheutunut mgtow. Ei kiinnosta nuoruutensa parhaat vuodet muiden miesten kanssa viettäneiden vauvakuumeisten naisten ja yh-mammojen perheprojektien taloudellinen toteuttaminen.

• No kurn kurn, en minä ainakaan miehiä vihaa... se on aika kaukana pönttösestä se ajattelu (naurua).

Mutta mihinkäs me joudutaan, me naiset, jotka emme ole kuuluneet vauvakuumeisiin aiemmin emmekä ole yh-äitejäkään. Mekin jäädään ihmettelemään, että kappas kun on elämä tyhjää...

Miehet viipottavat omia menojaan kuin hattivatit.

No kurn kurn, en minä ainakaan miehiä vihaa... se on aika kaukana pönttösestä se ajattelu (naurua).

Mutta mihinkäs me joudutaan, me naiset, jotka emme ole kuuluneet vauvakuumeisiin aiemmin emmekä ole yh-äitejäkään. Mekin jäädään ihmettelemään, että kappas kun on elämä tyhjää...

Miehet viipottavat omia menojaan kuin hattivatit.

"Mutta mihinkäs me joudutaan, me naiset, jotka emme ole kuuluneet vauvakuumeisiin aiemmin emmekä ole yh-äitejäkään."

Pitäisikö sen asian kiinnostaa ja olla merkityksellinen niille miehille, jotka eivät ole nuorempana naisille kelvanneet? Naiset ovat opportunisteja ja pyrkivät hyödyntämään miehiä eri ikäisinä aina sen mukaan miten itselleen parhaiten sopii.

• super-atm kirjoitti:

"Mutta mihinkäs me joudutaan, me naiset, jotka emme ole kuuluneet vauvakuumeisiin aiemmin emmekä ole yh-äitejäkään."

Pitäisikö sen asian kiinnostaa ja olla merkityksellinen niille miehille, jotka eivät ole nuorempana naisille kelvanneet? Naiset ovat opportunisteja ja pyrkivät hyödyntämään miehiä eri ikäisinä aina sen mukaan miten itselleen parhaiten sopii.

Ai niin, niinpä tietysti. Sori, pääsin tietenkin unohtamaan tämän pointin...

Sitten ollaan erikseen me, me kiltit maalaistytöt, jotka emme ole koskaan päässeet arvioimaan tai lokeroimaan miehiä :D

Ja sinä unohdit heidät. Me olemme juosseet vain heinäpellolla, kaukana opportunisteista, koskaan tapaamatta elämämme Tauno Paloa.

Ai niin, niinpä tietysti. Sori, pääsin tietenkin unohtamaan tämän pointin...

Sitten ollaan erikseen me, me kiltit maalaistytöt, jotka emme ole koskaan päässeet arvioimaan tai lokeroimaan miehiä :D

Ja sinä unohdit heidät. Me olemme juosseet vain heinäpellolla, kaukana opportunisteista, koskaan tapaamatta elämämme Tauno Paloa.

"Sitten ollaan erikseen me, me kiltit maalaistytöt, jotka emme ole koskaan päässeet arvioimaan tai lokeroimaan miehiä :D"

Olet arvioinut ja lokeroinut miehiä ihan niin kuin muutkin naiset. Väität ettet olisi niin tehnyt koska etsit aisuria. Naisilla on tapana jättää melko paljon historiastaan kertomatta.

"Ja sinä unohdit heidät. Me olemme juosseet vain heinäpellolla, kaukana opportunisteista, koskaan tapaamatta elämämme Tauno Paloa."

Heinäpelloilla juoksevia hyvellisiä ja viattomia naisia ei ole kuin elokuvissa, jos niissäkään.

• super-atm kirjoitti:

"Sitten ollaan erikseen me, me kiltit maalaistytöt, jotka emme ole koskaan päässeet arvioimaan tai lokeroimaan miehiä :D"

Olet arvioinut ja lokeroinut miehiä ihan niin kuin muutkin naiset. Väität ettet olisi niin tehnyt koska etsit aisuria. Naisilla on tapana jättää melko paljon historiastaan kertomatta.

"Ja sinä unohdit heidät. Me olemme juosseet vain heinäpellolla, kaukana opportunisteista, koskaan tapaamatta elämämme Tauno Paloa."

Heinäpelloilla juoksevia hyvellisiä ja viattomia naisia ei ole kuin elokuvissa, jos niissäkään.

Aisuria? En ymmärrä. Hevosmaailmasta jotain...mutta tästä en. Ei minulla ole mitään aisuroitavaa, EI ole lasta, mutta se heinäpelto, se on :)

Aisuria? En ymmärrä. Hevosmaailmasta jotain...mutta tästä en. Ei minulla ole mitään aisuroitavaa, EI ole lasta, mutta se heinäpelto, se on :)

Tiedän oikein hyvin mitä palstalla aisurilla tarkoitetaan. Turha erittää tietämätöntä.

• super-atm kirjoitti:

Tiedän oikein hyvin mitä palstalla aisurilla tarkoitetaan. Turha erittää tietämätöntä.

Siis tiedät.

• super-atm kirjoitti:

Siis tiedät.

Enpäs! Hiljaa!

Enpäs! Hiljaa!

Siinä tyypillinen suomalaisen feministin kommentti.

• super-atm kirjoitti:

Siinä tyypillinen suomalaisen feministin kommentti.

En tiedä edes mikä on feministi. Ettei sulla vaan olisi vauvakuumetta (kokeilee otsaa)?

En tiedä edes mikä on feministi. Ettei sulla vaan olisi vauvakuumetta (kokeilee otsaa)?

Joko olet todella tyhmä tai sitten esität sellaista.

• super-atm kirjoitti:

Joko olet todella tyhmä tai sitten esität sellaista.

Kurn (kehrää)

• Minä jo mietin 15vuotiaana perustaa perheenja mietin jos 30 ikäisenä ole perhettä tapan itseni
      Ostin morsiuspuvun valmiiksi 17 vuotiaana ja totesin enää sulhanen puuttuu🤩.
      Myin asuni sisarelleni kun hän halusi lainata.

Itse en pysty ajatella ilman lapsia elämää.
      Eikä elämäni ole kuin ripustuneena lapsille koen epäonnistumista koska en pystynyt antamaan heille lapsuutta jonka halusin itselleni koska elämästä puuttuu raha, jolla olisin luonut heille mahdollisuuksia.

Tuntuu siltä että lapsia tekemällä saan annettua lapsilleni enemmän mutta vain lapsia tekemällä kun ei minusta muuhunkaan ole,jokaisen askeleen kun tajuan olevan köyhä kirjaimellisesti kun näen muiden lapsien saavan enemmän ja turvallisemman sekä mahdollisuuksia enemmän.
      Lapsi on kuitenkin yksi osa elämästäni kun koen olevani oikeasti tärkeä

• Sinulla on selvät sävelet ja olet onnellinen valintasi kanssa, se on hienoa. Voi sitten kun sä olet vanha, sulla on suuri, ihana suku ympärillä ja paljon 'mummotettavia'! :)

Toiset on vaan tuolleen luontevasti äitiköitä...ja se näkyy, että se sopii hyvin sinulle ja teille :)

Sinulla on selvät sävelet ja olet onnellinen valintasi kanssa, se on hienoa. Voi sitten kun sä olet vanha, sulla on suuri, ihana suku ympärillä ja paljon 'mummotettavia'! :)

Toiset on vaan tuolleen luontevasti äitiköitä...ja se näkyy, että se sopii hyvin sinulle ja teille :)

Olen ylpeä mummi kun lapsen lapsia alkaa tulemaan pyörittelee pallerot pyörryksiin nautin tälläkin hetkellä vauvan pyörittelystä kun heidän iloiset kiljahdukset ovat parhainta. vain kerran olen saanut nyt vauvan vasta nauramaan äänen ja toivoisin sen äänen oleman päivittäistä enemmänkin se on aurinkoista hymyä vain.
        väliin tarvitsee antaa tämä vauva isukillekin syliin kun siivoan en raaski pistää sitteriin onneksi taas sisarukset myös on hänen seuranaan ja tahtoo kovasti hoitaa.

Haluan lapsella olevan kaikki tuki alusta alkaen, etten puutu pois elämästä. Minä en ota kontaktia vain syöttäessä vaan muuna aikoina että keskittyy syömiseen. helposti suu menee hymyyn niin syöminen keskeytyy ja alkaa keskusteleen vauvakieltä.

Olisi mahtavaa jos olisi kaikki luksus lapsien elämässä ja olisi yhtä juhlaa eikä olisi muita murheita kun aina olisi rahaa ratkaista ongelma.

Vaikka kuinka selitän lapsien kasvaessa joudun vääntämään ikärajoista olet liian vanha taas sinä liian nuori tähän. Onneksi ne ymmärtävät lopulta vaikka keskustelut on pitkiä ja hermoja raastavia mutta palkitsevia lopulta kun saat järkeä siihen menoon.

• valtakunta kirjoitti:

Olen ylpeä mummi kun lapsen lapsia alkaa tulemaan pyörittelee pallerot pyörryksiin nautin tälläkin hetkellä vauvan pyörittelystä kun heidän iloiset kiljahdukset ovat parhainta. vain kerran olen saanut nyt vauvan vasta nauramaan äänen ja toivoisin sen äänen oleman päivittäistä enemmänkin se on aurinkoista hymyä vain.
        väliin tarvitsee antaa tämä vauva isukillekin syliin kun siivoan en raaski pistää sitteriin onneksi taas sisarukset myös on hänen seuranaan ja tahtoo kovasti hoitaa.

Haluan lapsella olevan kaikki tuki alusta alkaen, etten puutu pois elämästä. Minä en ota kontaktia vain syöttäessä vaan muuna aikoina että keskittyy syömiseen. helposti suu menee hymyyn niin syöminen keskeytyy ja alkaa keskusteleen vauvakieltä.

Olisi mahtavaa jos olisi kaikki luksus lapsien elämässä ja olisi yhtä juhlaa eikä olisi muita murheita kun aina olisi rahaa ratkaista ongelma.

Vaikka kuinka selitän lapsien kasvaessa joudun vääntämään ikärajoista olet liian vanha taas sinä liian nuori tähän. Onneksi ne ymmärtävät lopulta vaikka keskustelut on pitkiä ja hermoja raastavia mutta palkitsevia lopulta kun saat järkeä siihen menoon.

Sinä olet suloinen tuon perheesi kanssa, oikeasti :)

Vähän sellainen leijonaemo, ihailtavaa. Älä kerro enempää, rupean ihan liiaksi hempeilemään tuonne vauvoihin päin :)

Näkyy, että olet niin kiitollinen kaikesta.

• ajattelinvaan

Parempi vaan olla miehellä hyvä työ ja hyvä palkka jos niitä lapsia haluaa. Kaveri kertonut että itselle ei jää paljon mitään palkasta kun elatusmaksut on tonnin kuussa. Sossutädit on naisten puolella aina vaikka kaverin exä pudotti sen lapsen 2 kerroksen ikkunasta ulos. Siinä sitten tulee vielä 150 tonnin oikeuskulut miehelle kun eroa käsitellään oikeudessä. Tässä maassa miehillä ei ole oikeuksia sen jälkeen kun tekee lapsia vaan mies maksaa aina.

• Pelottavaa...

Kaikkien kannalta. Juuri nämä tarinat saavat naisenkin lyömään jarrut päälle.

Pelottavaa...

Niinpä ja miehen myös. Koska systeemi on mitä on jos vähänkään järkevästi ajatteleva kiltti & kunnollinen mies löytää naisen menee sillä vähintään kaksi-kolme vuotta naiseen tutustumiseen ennen kuin se uskaltaa alkaa edes harkitsemaan lapsen tekoa sen naisen kanssa vaikka olisi miten ihana nainen. Nopeaa ratkaisua hakevalle naiselle jää siis vain vaihtoehdot jännämies joka ei paljon välitä mitä tapahtuu ja aisuri-tyyppinen mies joka on vamis mihin tahansa naisen saadakseen/sitouttaakseen, noista kumpikaan ei liene hyvä loppuelämän valinta.

Pelottavaa...

Oiskohan sulle viisain valinta hommata tuollainen interaktiivinen nukke:

https://www.br-lelut.fi/tuoteryhmaemme/nuket-nukkekodit-ja-tarvikkeet/interaktiiviset-nuket?q=:relevance:priceValue:[39.99 TO 77.99]:ageTo:[0 TO *]:ageFrom:[* TO 1188]&text=&page=0&pageType=4&size=48&pricefrom=39.99&priceto=77.99&minprice=39.99&maxprice=77.99&agefrom=0&ageto=16

Koettaisit hoitaa niin kuin "oikeaa" lasta ja sitten vaikka parin kuukauden ja puolen kymmenen seinään heitetyn nuken jälkeen voisit jo ihan hyvin hyväksyä tosiasian että maailmahan on jo muutenkin ylikansoitettu :D

Niinpä ja miehen myös. Koska systeemi on mitä on jos vähänkään järkevästi ajatteleva kiltti & kunnollinen mies löytää naisen menee sillä vähintään kaksi-kolme vuotta naiseen tutustumiseen ennen kuin se uskaltaa alkaa edes harkitsemaan lapsen tekoa sen naisen kanssa vaikka olisi miten ihana nainen. Nopeaa ratkaisua hakevalle naiselle jää siis vain vaihtoehdot jännämies joka ei paljon välitä mitä tapahtuu ja aisuri-tyyppinen mies joka on vamis mihin tahansa naisen saadakseen/sitouttaakseen, noista kumpikaan ei liene hyvä loppuelämän valinta.

Niinpä. Lopulta jää nopea ratkaisu käteen. Ite luulen, että olen kehittänyt itseni niin itselliseksi, että aika loppuu kesken...Sen kai se rouva tohtorikin näki.

Kun oppii olemaan omillaan, ei opikaan enää olemaan toisen kanssa, ja lämpimästäkin naisesta tulee kova.

Mä luulen etten ole oikeasti äiti-tyyppiä tai sitten täytyy kyllä jo maailman seitsemän ihmettä tapahtua kerralla, joku tulee ja lyö ällikällä.. pönttö vaan kumisee :)

Tosi vaikea asia. Aikuisten oikeasti.

Niinpä. Lopulta jää nopea ratkaisu käteen. Ite luulen, että olen kehittänyt itseni niin itselliseksi, että aika loppuu kesken...Sen kai se rouva tohtorikin näki.

Kun oppii olemaan omillaan, ei opikaan enää olemaan toisen kanssa, ja lämpimästäkin naisesta tulee kova.

Mä luulen etten ole oikeasti äiti-tyyppiä tai sitten täytyy kyllä jo maailman seitsemän ihmettä tapahtua kerralla, joku tulee ja lyö ällikällä.. pönttö vaan kumisee :)

Tosi vaikea asia. Aikuisten oikeasti.

Niin ja tiedäthän sen sanonnan "Hätäilemällä ei tule kuin....", voi olla siis ihan viisasta olla lähtemättä koko touhuun kuin väkisin yrittää veivata enää jos/kun ei sitä herra oikeaakaan ole haavissa. Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan, esmes. valtakunta on varmaan äitinä justiinsa siinä hommassa mihin on tarkoitettukin ja sitten taas sulla on jotain muuta tehtävää tässä maailmassa. Se vähän niin että jos kiireellä yrittää löytää ja ottaa vaan jonkun ja se jokukin on jo itsenäiseen elämään tottunut ja sitten ykskaks pitäis oppia ihan uusi "rooli" ei siitä helposti ainakaan mitään tule.

No niinpä, samahan se on miehilläkin, elämä opettaa ja kyynistää,m ehkä liikaakin.

No niin, eikä sun edes tarvii olla, pönttöilet vaan tyytyväisenä tilanteiden mukaan, sillähän ne ongelmat selviää kun ei liikaa niitä murehdi.

No joo, ehkä naisille on vaikemapi kuin miehille, me kun ei tuossa asiassa juri päästä edes päättämään.

Niin ja tiedäthän sen sanonnan "Hätäilemällä ei tule kuin....", voi olla siis ihan viisasta olla lähtemättä koko touhuun kuin väkisin yrittää veivata enää jos/kun ei sitä herra oikeaakaan ole haavissa. Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan, esmes. valtakunta on varmaan äitinä justiinsa siinä hommassa mihin on tarkoitettukin ja sitten taas sulla on jotain muuta tehtävää tässä maailmassa. Se vähän niin että jos kiireellä yrittää löytää ja ottaa vaan jonkun ja se jokukin on jo itsenäiseen elämään tottunut ja sitten ykskaks pitäis oppia ihan uusi "rooli" ei siitä helposti ainakaan mitään tule.

No niinpä, samahan se on miehilläkin, elämä opettaa ja kyynistää,m ehkä liikaakin.

No niin, eikä sun edes tarvii olla, pönttöilet vaan tyytyväisenä tilanteiden mukaan, sillähän ne ongelmat selviää kun ei liikaa niitä murehdi.

No joo, ehkä naisille on vaikemapi kuin miehille, me kun ei tuossa asiassa juri päästä edes päättämään.

Olen alkanut tulemaan samaan tulokseen, mitä noita liittoja nyt on katsellut sivusta.

Että homma näyttää onnistuvan jos mies ja nainen ovat löytäneet toisensa nuorina, ja siinä ollaan niin kuin yhdessä kasvettu siihen elämään. Osataan tavallinen, yhteinen arki ja lapset on helppo siihen sovittaa. Se näyttääkin tosi kivuttomalta, toimivalta ja luonnolliselta ulospäin.

Toista se on yli 30sillä.

Joo ei parane liikoja ajatella, onneksi tämä mimmi on aika optimisti ja riittävän peruspositiivisvireinen näinkin. En osaa murehtia. Ainakaan hyvin pitkään. Joo, jokaisella meillä on jokin tarkoitus. Ei väkisin mitään, siitä ei tule kuin ahdistusta ja hampaiden kirskuntaa.

Sinäkin. sie olet just hyvä noin :)

Maailma korkkaa muuteskin kohta ihmismäärässä yli, kyllä.

Olen alkanut tulemaan samaan tulokseen, mitä noita liittoja nyt on katsellut sivusta.

Että homma näyttää onnistuvan jos mies ja nainen ovat löytäneet toisensa nuorina, ja siinä ollaan niin kuin yhdessä kasvettu siihen elämään. Osataan tavallinen, yhteinen arki ja lapset on helppo siihen sovittaa. Se näyttääkin tosi kivuttomalta, toimivalta ja luonnolliselta ulospäin.

Toista se on yli 30sillä.

Joo ei parane liikoja ajatella, onneksi tämä mimmi on aika optimisti ja riittävän peruspositiivisvireinen näinkin. En osaa murehtia. Ainakaan hyvin pitkään. Joo, jokaisella meillä on jokin tarkoitus. Ei väkisin mitään, siitä ei tule kuin ahdistusta ja hampaiden kirskuntaa.

Sinäkin. sie olet just hyvä noin :)

Maailma korkkaa muuteskin kohta ihmismäärässä yli, kyllä.

Joo, sama vika omassa tuttavapiirissä että ne ikäänkuin on hitsautuneet yhteen ja semmoisia pareja ettei ikinä uskoisi niiden eroavan, ne taas jotka "ikisinkkuja" tai eronneita niillä ne jutut ei vaan näytä kestävän, ehkä tulee liikaa menneisyyden taakkoja.

Jep. näillähän meillä on mentävä mitä on osaksi saatu, ei kannata väkisin yhtään enempää yrittääkään.

Joo, sama vika omassa tuttavapiirissä että ne ikäänkuin on hitsautuneet yhteen ja semmoisia pareja ettei ikinä uskoisi niiden eroavan, ne taas jotka "ikisinkkuja" tai eronneita niillä ne jutut ei vaan näytä kestävän, ehkä tulee liikaa menneisyyden taakkoja.

Jep. näillähän meillä on mentävä mitä on osaksi saatu, ei kannata väkisin yhtään enempää yrittääkään.

Näihin kuviin, ja harvinaisen yhteneväisiin mielipiteisiin tältä erää..,

Hyvää yötä Harmis harmajainen :)

Näihin kuviin, ja harvinaisen yhteneväisiin mielipiteisiin tältä erää..,

Hyvää yötä Harmis harmajainen :)

Jep. öitä sullekin, ite kattelen tuon länkkärin vielä loppuun :)

"Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan"

.. Noh, Ehkä KeskiMäärin hieman paremmin, mutta kyllä monet NykyKulttuurilliset piirteet saavat BonoBo ja/tai NarsuMarsu Persoonaiset/Luonteiset Yksilöt ennemmin tai myöhemmin Persestelemään&Outoilemaan monet asiat enemmän tai vähemmän Päin P:tä.. Ennemmin tai myöhemmin.. ;P

.. Nämä on edelleen Persoona/Luonne kohtaisia juttuja.. Ja Totuus nyt vai on, että suurin osa IhmisApinoista on BonoBoja ja/tai NarsuMarsuja.. Ja niin kuin sanoin, niin Monet NykyKulttuurilliset piirteet vielä vahvistavat näitä piirteitä ja aiheuttavat näille sellaisia "outoja" näkemyksiä/tuntemuksia, että nämä minun Perseilyt&Outoilut ovat "vain" ihan "normaalia" toimintaa ja "normaalin" yksilön touhuja.. ;P

• 999uuu
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

"Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan"

.. Noh, Ehkä KeskiMäärin hieman paremmin, mutta kyllä monet NykyKulttuurilliset piirteet saavat BonoBo ja/tai NarsuMarsu Persoonaiset/Luonteiset Yksilöt ennemmin tai myöhemmin Persestelemään&Outoilemaan monet asiat enemmän tai vähemmän Päin P:tä.. Ennemmin tai myöhemmin.. ;P

.. Nämä on edelleen Persoona/Luonne kohtaisia juttuja.. Ja Totuus nyt vai on, että suurin osa IhmisApinoista on BonoBoja ja/tai NarsuMarsuja.. Ja niin kuin sanoin, niin Monet NykyKulttuurilliset piirteet vielä vahvistavat näitä piirteitä ja aiheuttavat näille sellaisia "outoja" näkemyksiä/tuntemuksia, että nämä minun Perseilyt&Outoilut ovat "vain" ihan "normaalia" toimintaa ja "normaalin" yksilön touhuja.. ;P

Onko sun nyt vittu ihan pakko änkeä joka toiseen viestiin narsumarsua tai bono bonoa?

• 999uuu kirjoitti:

Onko sun nyt vittu ihan pakko änkeä joka toiseen viestiin narsumarsua tai bono bonoa?

.. Onko Sun nyt ihan Pakko tuoda noin IlmiSelvästi esiin, mitä "Lajia" edustat.. Ja olla vielä kaiken lisäksi noin Hemmetin MielensäPahoittaja.. Mut joo.. Sellasta se on Se NarsuMarsun Elo.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

""Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan"

.. Noh, Ehkä KeskiMäärin hieman paremmin, mutta kyllä monet NykyKulttuurilliset piirteet saavat BonoBo ja/tai NarsuMarsu Persoonaiset/Luonteiset Yksilöt ennemmin tai myöhemmin Persestelemään&Outoilemaan monet asiat enemmän tai vähemmän Päin P:tä.. Ennemmin tai myöhemmin.. ;P"

No joo, ei me tuossa asiassa oikeastaan edes eri mieltä olla, mulla unhtui vaan laittaa sana todennäköisemmin tuohon, ainakin omassa tuttavapiirissä näin on että ne jotka alle parikymppisenä meni kimppaan ja teki lapset ovat pääsääntöisesti yhdessä kun ne ei olekaan mitään narsumarsuja. No joo yksi kaveri on eronnut mutta se onkin narsumarsu ja sen nyt arvasi jo silloin ettei tule kestämään kun sen tyttiksessäkin oli nitä piirteitä.

""Itse vähän olen sitä mieltä että lapset ja liitot onnistuu silloin kun pari nuorena löytää toisensa ja alkaa vain perhettä perustamaan"

.. Noh, Ehkä KeskiMäärin hieman paremmin, mutta kyllä monet NykyKulttuurilliset piirteet saavat BonoBo ja/tai NarsuMarsu Persoonaiset/Luonteiset Yksilöt ennemmin tai myöhemmin Persestelemään&Outoilemaan monet asiat enemmän tai vähemmän Päin P:tä.. Ennemmin tai myöhemmin.. ;P"

No joo, ei me tuossa asiassa oikeastaan edes eri mieltä olla, mulla unhtui vaan laittaa sana todennäköisemmin tuohon, ainakin omassa tuttavapiirissä näin on että ne jotka alle parikymppisenä meni kimppaan ja teki lapset ovat pääsääntöisesti yhdessä kun ne ei olekaan mitään narsumarsuja. No joo yksi kaveri on eronnut mutta se onkin narsumarsu ja sen nyt arvasi jo silloin ettei tule kestämään kun sen tyttiksessäkin oli nitä piirteitä.

.. Noh, Hieman epäilen, että Kaunistelet enemmän tai vähemmän.. Mut joo.. Sama Se.. ;P

• Pillujen--asiantuntija

Ei kannata nirsoilla. Onko sillä ulkonäöllä niin paljon merkitystä että jää lapsettomaksi kun nainen ei saa sitä kalvin kleinin supermalli miestä isäksi. Lapsia ei tehdä enää koska naiset ei halua tavis miehiä vaikka 90 % naisista ja miehistä on taviksia.

• Kyllä naiset siihen sortuu...voin rehellisesti naisedustajana sen sanoa. Se on sitten oma häppee, kyllä.

• nykymeno

No pahoita mielesi ja haasta lekuri oikeuteen rasismista...

• Ehkä ei kannata haastaa oikeuteen, mutta vähän noottia kannattaisi lääkäriasemalle laittaa. Vaikka itse ei loukkaantuisi näistä kyselyistä, seuraava potilas saattaa. Ties mitä muutakin asiatonta lääkärillä on tapana kysellä. Esim. mieheltä se voisi kysyä, että joko on vaimoa katsottuna? Jaa ei, no miksi ei?

• Zokonoo

"Haasta oikeuteen". Ei tämä ole amerikka. Siis, vastakkain sinun suullinen palautteesi ja toisella puolella lääkärin veistelemä loppuraportti, josta asiat luetaan, jos siihen joudutaan palaamaan.

• Uskomatonta jos lääkäri kyselee tuollaisia kun vaivallakaan ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Pakko epäillä tarinaasi keskityksi. Jos se pitää paikkaansa, asialla lienee hyvin vanhan polven lääkäri - tuuraamaan kutsuttu reilut 70-vuotias eläkeläinen meibi?

• Vappu on "jännämiesteen" parasta aikaa. Kohta moni mainen menettä neitsyytensä, kun karvainen miehen perse nousee ja laskee naisen päällä.

• Kyllä naiset lapsia saavat vielä vanhempana kuin 37-vuotiaina, lähipiirissäkin monta yli 40-vuotiasta synnyttäjää. Lääketieteen avustuksella yli 50-vuotiaatkin tulevat raskaaksi. Moni parikymppinenkin tarvitsee apua hedelmöittymiseen, ei se aina ole iästäkään kiinni.

Jos aina odottaa joka asiassa täydellisyyttä sitku-elämän tapaan, saattaa jäädä monta muutakin juttua elämättä... Elämä menee harvoin etukäteissuunnitelman mukaan.

• jokuroti

No lääketiede nyt avustaa paljon kyseenalaista hommaa. Siihen on syynsä että naisen hedelmällisyys laskee iän myötä, sitä ei pitäisi keinotekoisesti avustaa. Jos lasta ei siunaannu ajoissa tai ollenkaan luonnollisesti, se pitää vain hyväksyä. Luonto päättää ketkä niitä saa, ihmisen ei pitäis siihen puuttua. Kaikkien ei kannatakaan lisääntyä. Järkyttävää tuo että vielä 50 vuotiaita yritetään luonnottomin keinoin saada raskaaksi.

• Jes, vauvakeskustelua. Eilen olin menossa sählyyn ja pieni pojanviikari oli siinä oven edessä ja katsoi minua pitkään alhaalta ylös ja takaisin. Totesi sitten vain että "maalivahti". Oli mulla mv:n kamppeet päällä ja sitä jäi kaveri ihmettelemään. Oli kyllä suloinen lapsi.
      Päivällä taas kaupassa yksi ihana tuttinaama katseli minua vihaisesti kulmien alta. Rupesi sitäkin lopulta hymyilyttämään. Siinä pihalla vielä lapset hyppivät lätäköissä ja harmittelin kun ei ollut saappaita. Olisi ollut niin mukava mennä rakentamaan patoja.
      Vauvat ja lapset on kyllä ihania; välillä oikein mietityttää missä vaiheessa niistä tulee tälläisia kyynisiä aikuisia.

Onhan noita syitä esitetty monesta näkökulmasta, miesten heikompi koulumenestys johtaa siihen että naiset ovat yliopistoissa ja miehet on "ns hanttihommissa" tai syrjäytyvät. Syntyy kohtanto-ongelma. Työelämä on pirstaloitunut ja epävarmuus tulevasta painaa. Mielenkiintoista myös miten hallitus on heikentämässä nuorten työsuhdeturvaa ja samalla ihmetellään miksi lapsia ei synny.
      Varmaan moni myös miettii kannattaako tämme maapallolle enää yhtään ihmistä tehdä lisää kun nytkin ollaan kantokyvyn rajoilla,
      Varmaan myös ihmisten asenne on muuttunut, silloin kun itse olin nuori niin lapsia piti olla enemmänkin kun katovuodet ja rutto vei osan. Nyt mietitään siitä näkökulmasta että milloin se yksi tai kaksi lasta kannattaa hankkia jotta jatkossa pärjätään vaikka sosiaaliturva on mailman mittapuulla ensiluokkaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      211
      6531
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2887
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      97
      2164
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1467
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      80
      1444
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1366
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1315
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      388
      1261
    Aihe