Vassujen kiihotukset vappuhuisessa

ei.hyvää.päivää

"Hallitus vihaa työntekijöitä ja hallitus inhoaa työntekijöisen oikeuksia"

Onko tämä sivistyneen AY-pomon puhetta?
Eikö tämä ole päinvastoin kiihotusta hallitusta vastaan ja valehtelemista?

115

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joko IR saan vastata😂❓

      Oli tosiaan törkeää kielenkäyttöä, oikein kunnon kommarimeininkiä.

      "SAK:N PUHEENJOHTAJA Jarkko Eloranta varoitteli, että jos seuraavasta hallituksesta tulee nykyisen kanssa ”saman sieluinen”, edessä on kovia heikennyksiä työntekijöiden asemaan.

      ”Niin paljon patoutunutta vihaa tuntuu olevan järjestäytynyttä työvoimaa kohden, että sen sammuttamiseksi eivät pienet toimet riitä. Ja niin paljon vihaa tuntuu olevan työntekijöiden oikeuksia kohden, että ne halutaan niittää maan tasalle”, hän ennusti."

      • Umpiheterox

        Mitähän sinäkin täällä moisesta asiasta puhut? Olet täällä jatkuvasti ja olet sosiaalipummi jolle me kaikk muut maksamme "viikkorahat" sossun kautta. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Mitähän sinäkin täällä moisesta asiasta puhut? Olet täällä jatkuvasti ja olet sosiaalipummi jolle me kaikk muut maksamme "viikkorahat" sossun kautta. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.

        😂😂😂 kuulem kyllä minä itseni elätän omalla tuölläni oikein muka asti ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.


      • ei.hyvää.päivää
        usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂 kuulem kyllä minä itseni elätän omalla tuölläni oikein muka asti ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.

        On mahdotonta uskoa että osaisit mitään 😂😂😂


      • ei.hyvää.päivää kirjoitti:

        On mahdotonta uskoa että osaisit mitään 😂😂😂

        Sinun "osaamisesi" taitaa rajoittua noihin koulunpihalla opittuihin huuteluihin😂


      • Umpiheterox
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinun "osaamisesi" taitaa rajoittua noihin koulunpihalla opittuihin huuteluihin😂

        BUAHAHAH HAHAH HAH AHAHAH HAAAH HAHAH HAHAH HAHAH HAHAH HAAA. Kuule nyt sosiaalipummi, älä unta näe. Vaikka taas toisaalta sinun tekstiesi perusteella elät muutenkin todella harhaisessa maailmassa. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        BUAHAHAH HAHAH HAH AHAHAH HAAAH HAHAH HAHAH HAHAH HAHAH HAAA. Kuule nyt sosiaalipummi, älä unta näe. Vaikka taas toisaalta sinun tekstiesi perusteella elät muutenkin todella harhaisessa maailmassa. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.

        Joko helpotti 😂😂😂❓


      • Umpiheterox kirjoitti:

        BUAHAHAH HAHAH HAH AHAHAH HAAAH HAHAH HAHAH HAHAH HAHAH HAAA. Kuule nyt sosiaalipummi, älä unta näe. Vaikka taas toisaalta sinun tekstiesi perusteella elät muutenkin todella harhaisessa maailmassa. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.

        ps. jos en olisi töissä, en siitä huolimatta saisi sentiäkään sossusta koska minulla on omaksuutta ja tuloja muutenkin 🤓


      • Umpiheterox kirjoitti:

        BUAHAHAH HAHAH HAH AHAHAH HAAAH HAHAH HAHAH HAHAH HAHAH HAAA. Kuule nyt sosiaalipummi, älä unta näe. Vaikka taas toisaalta sinun tekstiesi perusteella elät muutenkin todella harhaisessa maailmassa. Mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.

        ps. jos en olisi töissä, en siitä huolimatta saisi sentiäkään sossusta koska minulla on omaisuutta ja tuloja muutenkin 🤓


      • Umpiheterox
        usko.vainen kirjoitti:

        ps. jos en olisi töissä, en siitä huolimatta saisi sentiäkään sossusta koska minulla on omaisuutta ja tuloja muutenkin 🤓

        HÄH HÄHÄ HÄÄÄH HÄHÄ HÄHHÄ HÄÄÄH HÄHÄ HÄHÄH HÄHÄ HÄHHÄ HÄÄH HÄÄ. Ompas sulla kuvitelmia. Että ihan omasuutta. Kuule omaisuudeksi ei lasketa sitä muovipussia jonka olet saanut kaupasta lahjoituksensa sossun maksamista ostoksista. Kuten sanottu mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        HÄH HÄHÄ HÄÄÄH HÄHÄ HÄHHÄ HÄÄÄH HÄHÄ HÄHÄH HÄHÄ HÄHHÄ HÄÄH HÄÄ. Ompas sulla kuvitelmia. Että ihan omasuutta. Kuule omaisuudeksi ei lasketa sitä muovipussia jonka olet saanut kaupasta lahjoituksensa sossun maksamista ostoksista. Kuten sanottu mene töihin niin sinustakin olisi jotain hyötyä tälle yhteiskunnalle. Vaikka tuskin kukaan sinunlaista luuseria töihin edes ottaa.

        Ilmeisesti sinä olet katkera niille joilla jotain on. Olen pahoillani puolestasi mutta yritä ryhdistäytyä ja mennä aluksi vaikka töihin niin elämäsi reliteetit palaavat 🤓


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        ps. jos en olisi töissä, en siitä huolimatta saisi sentiäkään sossusta koska minulla on omaisuutta ja tuloja muutenkin 🤓

        "sentiäkään"
        Korjaa vielä kerran ja muista myös pilkut.


      • harjoitus.tekee.mestarin kirjoitti:

        "sentiäkään"
        Korjaa vielä kerran ja muista myös pilkut.

        Monellako nikillä olet tänään minulle kirjoittanut 😂❓


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂 kuulem kyllä minä itseni elätän omalla tuölläni oikein muka asti ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.

        "kuulem" kyllä minä itseni elätän omalla "tuölläni" oikein "muka asti" ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.
        Järkyttävää, että joku voi saada yhteen lauseeseen noin monta virhettä.


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        Monellako nikillä olet tänään minulle kirjoittanut 😂❓

        Tulin juuri palstalle eli toistaiseksi vasta yhdellä.


      • harjoitus.tekee.mestarin kirjoitti:

        "kuulem" kyllä minä itseni elätän omalla "tuölläni" oikein "muka asti" ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.
        Järkyttävää, että joku voi saada yhteen lauseeseen noin monta virhettä.

        Juu, minä kun teen tässä samalla ihan muuta 😂😂😂


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu, minä kun teen tässä samalla ihan muuta 😂😂😂

        Niin minäkin teen samalla muuta.


      • harjoitus.tekee.mestarin kirjoitti:

        Niin minäkin teen samalla muuta.

        Kiva, muista edellenkin hengittää 😂


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        Kiva, muista edellenkin hengittää 😂

        "edellenkin "
        Tarkoitat varmaan edelleenkin?


      • harjoitus.tekee.mestarin

        Kun hengittää tasaisesti, ei tarvitse vetää henkeä.
        Mistä olet niin yllättynyt, että ihan kolmen emojin voimin se pitää osoittaa?


      • harjoitus.tekee.mestarin kirjoitti:

        Kun hengittää tasaisesti, ei tarvitse vetää henkeä.
        Mistä olet niin yllättynyt, että ihan kolmen emojin voimin se pitää osoittaa?

        Ihan miten vaan, vaikka läähättäisit 😂😂😂😂😂😂😂


      • harjoitus.tekee.mestarin
        usko.vainen kirjoitti:

        Ihan miten vaan, vaikka läähättäisit 😂😂😂😂😂😂😂

        Kirjoitusvirheesi johtuvat siis siitä, että teet samalla muuta. Toisin sanoen vedät samalla käteen mistä syystä vedät vuoroin henkeä ja läähätät.


      • harjoitus.tekee.mestarin kirjoitti:

        Kirjoitusvirheesi johtuvat siis siitä, että teet samalla muuta. Toisin sanoen vedät samalla käteen mistä syystä vedät vuoroin henkeä ja läähätät.

        Aha, käteenvetäminen on ainoa tekeminen minkä tiedät 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂


      • Jumala-armahtaa

        1980-luvun lähtien koettu yli 200 rahoituskriisiä - pankkikriisi
        tai valuuttakriisi tai molemmat yhdessä. Sama kaava: Markkinat vapautetaan holtittomasti, tulee luottoekspansio, markkinat ylikuumenevat ja buumi päättyi lopulta romahdukseen. Suomen mallimaa Irlanti, Kreikka ja unohtamatta Suomen lamaa 1990 luvun alussa.

        Lamaa aletaan korjaamaan: finanssitalouteen pumpattavalla rahalla, saman aikaisesti vaatien palkanalennuksia, työjoustoja, verohelpotuksia, valtiolta tukea, valtion omaisuuden myyntiä pienenevien verojen ja valtion taseen korjaamiseksi. Tuo kaikki raha kuitenkin jaetaan omistajien kesken laman varjolla sijoitettavaksi valtiolta ostettuihin yrityksiin, omaisuudenhoitoyrityksiin, veroparatiiseihin, järjettömiin palkkoihin ja palkkioihin yritysjohtajille.

        1978 alkaneiden korpilammen kokousten sarjaa aloitti seminaareihin kutsuttujen ulkomaalaisten luennoitsijoiden voimalla uusliberaalisen talouspolitiikan synnyn. Tuolle tuho politiikalle on rakennettu koko länsimainen talous. Eliitti on häikäilemättömästi ryöstänyt kansojen varallisuuden itselleen. Harjoitetun tuhoisan politiikan seurausten valjettua kunnolla, nuo nykyiset pää puolueet hajoavat ja tilalle tulee uusia puolueita.

        Kyseessä on maanpetoksellisuuteen verrattava toiminta, jossa tuhotaan väestön hyvinvointi. Järjettömintä on kuitenkin ay-liikkeen hyväuskoisuus eliitin lama tulkintaan ja sen korjausmekanismeihin.

        Uusliberaalisen talous johtaa rajuun eriarvoistumiseen. Finanssitalouden seurauksena syntyy ulosheitettyjen keskuudessa itsemurhiin johtavaa pahoinvointia, huumeiden käyttöä, rikollisuutta. Hyvin voimakasta näköalattomuutta ja moraalin rapautumista.

        Tuo kaikki johtaa hyvin arvaamattomaan poliittiseen käyttäytymiseen sekä levottomuuksiin, jota yritetään estää demokratiaa kaventamalla, kuten on käynyt jo. Puhutaan, voimistuvin sanoin, ettei kansalle kuulu päättäjien asiat. Ollaan syventämässä näennäisdemokraattista rahavaltaan perustuvaa diktatuuria. Ilmais- ja orjatyö on tulevaisuutta, joka naamioidaan koulutukseksi kuntoutukseksi ja elinikäiseksi oppimiseksi.

        Ahtisaari ”Kansanäänestykset pitäisi lailla kieltää” Holmströmin mukaan ihanne olisi, että ihmiset luottaisivat demokraattisesti valitsemiinsa päättäjiin, vaikka näiden päätökset vaikuttaisivat välillä oudoilta. Silloin äänestäjän pitäisi luottaa siihen, että päättäjällä on jokin tieto, jonka perusteella tämä toimii ja jota äänestäjälle ei ole. Nyt tällainen luottamus on katoamassa.

        Finassitalous ja Reaalitalous ovat erkaantuneet toisistaan hyvin huolestutavalla tavalla. Velkaraha luodaan finanssitalouteen jonka viimekädessä maksaa kuluttaja. Kaikki raha on jonkun velkaa. Raha ei enää kierä taloudessa. Tuo kierto on pudonnut alimmileeen 60 vuoteen. Rahakiertonopeus on pudonnut 1/3 osaan.

        http://janilindroos.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218002-finanssitalous-vs-reaalitalous

        Hitlerillä oli käytössään sosialisdarvinistinen tieteelinen totuus. Kansallisosialismin taustalla oli Ernst Haeckelin kehitysopillinen näkemys arjalaisen rodun ylivertaisuudesta. Hitlerin valtaan päsyn jälkeen alkoivat alempirotuisten vainot, jotka päätyivät järjestelmällisiin kansalaisten, etnisten, uskonnollisten ja muiden ryhmien knsanmurhiin. 1930 ja 1940- löukujen aikana. Erityisen vainon kohteeksi eri maissa joituivat juutalaiset, mustalaiset, kehitysvammaiset ja toisinajattelijat.

        Viha työttömiä kohtaan on kasvamassa vainoamiseksi. Sosialisdarvinistinen ajattelu ettei heille kuulu mitään, valtaa yhä enemmän alaa. Ovat likaisia, sotkevat paikat, elävät toisten kustanuksela. Ovat laiskoja ja velttoja. Heitä pitää patistaa olemattomiin työopaikkoihin ottamalla elämän edellytykset pois.

        Länsimainen talous ja elämäntapa on tuhoutumassa silmiemme edessä.
        Tuossa allaolevassa linkissä käydään läpi nykyisiä lähi-idän tapahtumia ja mysteeri babyloniaa. Tuho tulee olemaan myös materiaalinen.
        http://aliveafterthefall.com/nht_v52/front-sl.php?


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Aha, käteenvetäminen on ainoa tekeminen minkä tiedät 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        Vedät siis käteen yhdessä Repen kanssa😂😂😂😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        😂😂😂 kuulem kyllä minä itseni elätän omalla tuölläni oikein muka asti ja varmaan sinuakin veroprosenttini kautta.

        Minua kiinnostaisi kovasti uskis tietää, MIKÄ on se Sinun mystinen työtehtäväsi, jota et minun näkökulmastani oikein milloinkaan hoida. Jostakin syystä Sinulla ei ole pokkaa kertoa sitä, vaikka esim. minun ammattini tiedätkin.

        Et ole muuten tainnut huomata, että lempparipuolueesi Persutkin on oppositiossa?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi kovasti uskis tietää, MIKÄ on se Sinun mystinen työtehtäväsi, jota et minun näkökulmastani oikein milloinkaan hoida. Jostakin syystä Sinulla ei ole pokkaa kertoa sitä, vaikka esim. minun ammattini tiedätkin.

        Et ole muuten tainnut huomata, että lempparipuolueesi Persutkin on oppositiossa?

        Minun työtehtävässäni ei ole mitään mystistä 🤗 Eikä se kuulu sinulle millään tavalla.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minun työtehtävässäni ei ole mitään mystistä 🤗 Eikä se kuulu sinulle millään tavalla.

        Kuuluuhan minunkin työni Sinulle niin paljon, että olet useinkin tuntenut tarvetta vähätellä sekä työtäni että tapaani hoitaa työni. Et kai jotenkin häpeä työtäsi?


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Kuuluuhan minunkin työni Sinulle niin paljon, että olet useinkin tuntenut tarvetta vähätellä sekä työtäni että tapaani hoitaa työni. Et kai jotenkin häpeä työtäsi?

        Toki sinun työsi kuuluu sinulle ja minun työni minulle 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Toki sinun työsi kuuluu sinulle ja minun työni minulle 😂

        Niin? Miksi Sinun on sitten ollut tarpeen aukoa päätäsi työstäni? Onko se ollutkin jonkinlainen virhe?


      • Voi voi... Taas tapahtui tuo taantuminen kuvakielen tasolle...


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Voi voi... Taas tapahtui tuo taantuminen kuvakielen tasolle...

        Siinä kaikki mitä susta aattelen 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Siinä kaikki mitä susta aattelen 😂

        Hyvä, että siellä viellä toistaiseksi on kuitenkin mukana edes se sana "susta". Jos sekin jää pois, tarvitset jo apua.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Hyvä, että siellä viellä toistaiseksi on kuitenkin mukana edes se sana "susta". Jos sekin jää pois, tarvitset jo apua.

        Voi kauheeta 😮😮😮😮


      • usko.vainen kirjoitti:

        Voi kauheeta 😮😮😮😮

        No, se on sitten moi moi!


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        No, se on sitten moi moi!

        Niihhh😉


    • Kupinkääntäjä

      Se on hyvä että nykyhallitusta vastustetaan.

      • Joo, on se kauheaa kun Suomella menee paremmin kuin vuosikausiin ja työllisyyskin on kohta tavoitteessa 72%:ssa😂😂😂


      • itsekö.ajatte.tätä
        usko.vainen kirjoitti:

        Joo, on se kauheaa kun Suomella menee paremmin kuin vuosikausiin ja työllisyyskin on kohta tavoitteessa 72%:ssa😂😂😂

        Ei voi mennä kovinkaan hyvin, kun hallitus keskittyy työntekijöiden kurmoottamiseen niin ettei nuoret enää uskalla edes lapsia tehdä 😂😂😂


      • itsekö.ajatte.tätä kirjoitti:

        Ei voi mennä kovinkaan hyvin, kun hallitus keskittyy työntekijöiden kurmoottamiseen niin ettei nuoret enää uskalla edes lapsia tehdä 😂😂😂

        Onko se kurmootusta kun ihmisiiä patistetaan töihin😳❓


      • NiinSurullista
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko se kurmootusta kun ihmisiiä patistetaan töihin😳❓

        Töihin jotka on lyhytaikaisia, osa-aikaisia tai niistä voi tulla kenkää koska tahansa. Vain mamut ja sosiaalituilla makaavat uskaltaa enää lisääntyä 😳


      • NiinSurullista kirjoitti:

        Töihin jotka on lyhytaikaisia, osa-aikaisia tai niistä voi tulla kenkää koska tahansa. Vain mamut ja sosiaalituilla makaavat uskaltaa enää lisääntyä 😳

        Nekin ovat parempia kuin kotona makaaminen ja sossun tuilla eläminen. Niistä on aina mahdollisuus pysyvään työpaikkaan ja ammattitaito pysyy yllä ja oppii uutta. Lisääntyminen ei ollut nälkävuonnakaan kiinni työpaikkojen pysyvyydestä.
        Työelämä ja työsuhteet muuttuvat, enää ei olla "valtiolla" töissä🤗


      • Sinulla ei ole mitään syytä olla huolissasi, en ole kilpailijasi 😂


      • Niinkö, siksikö se hevonen potkii - rakkaudesta 😂😂😂❓


      • Umpiheterox
        usko.vainen kirjoitti:

        Niinkö, siksikö se hevonen potkii - rakkaudesta 😂😂😂❓

        Mutta se on selvä että sinulla ei todellakaan ole ketään, siis ei yhtään KETÄÄN! Se on aivan varma, koska jos olisi niin sinulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä jatkuva netissä roikkuminen.

        Kotopäässä varmasti hermostuttaisiin moisesta mutta kun siellä ei ole KETÄÄN, niin ei kukaan hermostu. Sinun ainoa suhteesi muihin ihmisiin on tämä netti ja katkerat viestisi kertovat ihmissuhteissa täysin epäonnistuneesta ihmisestä.

        Juu, tiedän mitä aiot vastata. Että olenhan minäkin täällä. Niin olen mutta en jatkuvasti. Sen voit tarkistaa koska tahansa kun selaat taaksepäin. Minun nikkiä sieltä ei löydy mutta sinun nikkisi "asuu" siellä. Tämä vappu meni minun puolestani netissä mahataudin vuoksi.

        Ilman sitä olisin viettänyt vapun lapsieni kanssa. Mutta sinullahan ei ole omia lapsia, mikä on oikein hyvä asia. Nimittäin sinun tyyppisille elämän vihaajille pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle.

        Sanon tämän vakavissani, sillä huomenna taas palaan opepöydän taakse opettamaan lapsia. Silloin tällöin opevuosien aikana on luokassa ollut kiihkouskovaisten vanhempien lapsia, jotka ovat kaikella tavalla rajoittaneet lapsiensa elämää.

        Eräs oppilas avautui omassa ainekirjoituksessaan kun ihmettelin sitä kuinka hän 15 vuotiaana halusi muuttaa pois kotoa ja lähteä opiskelemaan muualle. Tuossa aineessa hän kertoi suoraan millaista helvettiä hänen elämänsä oli ollut kiihkouskovaisten vanhempien kanssa.

        Hänen veljensä oli lähtenyt jo aikasemmin. Aineen jälkeen juttelimme kaksistaan luokassa. Kiitin häntä rehellisyydestä ja samalla toivoi hänelle hyvää tulevaisuutta. Muistin myös siitä että vapautta pitää käyttää vastuullisesti ja elää sitä mukaa.

        Nykyisessä koulussani rehtori kertoi kuinka paikkakunnan yksi suurimpia yrittäjä, joka on myös hihhuli, oli ottanut häneen yhteyttä ja vaatinut että opetuksessa ei saa homojen oikeuksista. Lisäksi kyseinen henkilö vaati koulua puuttumaan tilanteeseen jossa kaksi koulun tyttöoppilasta seurustelee keskenään.

        Rehtori oli suoraan ilmoittanut, että asia ei kuulu yrittäjälle pätkääkään. Eikä tyttöjen seurustelu kuulu muuta kuin heille itselleen. Koulussa noudatetaan Suomen lakia eikä mitään uskovaisten toiveajattelua. Kyseinen yrittäjä veti tietysti herneen nenäänsä ja tarjosi asiasta juttua paikallislehteen.

        Tietenkään lehti ei julkaisut sitä. Seurauksena yrittäjä irtisanoi mainosopimuksen lehden kanssa. Näin te hihhulit jopa yrittätte ostaa suomalaista demokratiaa, sillä sananvapaus on demokratian perusta. Toisen nimeltä mainitun ihmisen herjaaminen ei ole demkratiaa, se on rikos.

        Kolmas vastaava hhhulitapaus sattui kun olin ensimmäistä vuotta opena. Tällöin en saanut vielä koulutustani vastaavaa työtä, joten olin erkkaopena. Luokassa oli eräs tyttö, joka oli todella vainoharhoinen. Ei suostunut tekemään mitään ja syytti kaikesta muita.

        Sain hänen kotoaan kirjeen joka alkoi raamatun lainauksella. Sen jälkeen oli vuorossa saarna, jossa minua varoitettiin siitä että vaarassa rakastua nuoren miesopettajana johonkin tyttöoppilaaseen. Olin todella hämmetynyt enkä tiennyt mitä tehdä.

        Kävin rehtorin juttusilla ja näytin hänelle kirjettä. Hän luki sen läpi kertoi että heillä on aikasemminkin ollut vaikeuksia kyseisen perheen kanssa. Sovittiin että tyttö vaihtaa luokkaa, niin isän ei tarvitse pelätä "rakastunutta" miesopettajaa.

        Asia ratkesi sillä. Muutaman vuoden päästä tapasin rehtorin eräässä tilaisuudessa kun jo työskentelin oman aineeni parissa. Kysyin häneltä että mitä tytölle kuuluu. Rehtori kertoi hänen joutuneen hullujenhuoneelle seuraavana vuonna kun olin lähtenyt pois koulusta.

        Neljäs tapaus oli sellainen, että eräs isä oli todella viksahtanut päästään. Hän vaati tyttäriään pitämään mustia körttivaatteita. Tyttäret oli peloteltu odottamaan maailmanloppua joka oli isän mukaan tulossa lähiaikona. Hän halusi määrätä myös mille tunneilla tytöt saavat mennä ja mille eivät.

        Tässä vaiheessa viranomaiset puuttuivat asiaan. Sen seurauksena kyseinen isä pakkasi koko pesueen mukaansa ja muutti ulkomaille. Sieltä hän lähetti valokuvan koululle jossa tytöt oli sidottuna tuoleihin, siis ihan tosi - SIDOTTUNA TUOLEIHIN - ja mukana olisi teksti jossa isä vakuutti perheen olevan valmis ottamaan jeesus vastaan kun hän tulee.

        Tämän kaiken pohjalta ja vähän muunkin, minä todella toivon että sinulla - eikä kenelläkään muullakaan sinunlaisella hihhulilla - ole omia lapsia. Te tukahtudatte heidän elämänsä ja vapautensa elää. Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Mutta se on selvä että sinulla ei todellakaan ole ketään, siis ei yhtään KETÄÄN! Se on aivan varma, koska jos olisi niin sinulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä jatkuva netissä roikkuminen.

        Kotopäässä varmasti hermostuttaisiin moisesta mutta kun siellä ei ole KETÄÄN, niin ei kukaan hermostu. Sinun ainoa suhteesi muihin ihmisiin on tämä netti ja katkerat viestisi kertovat ihmissuhteissa täysin epäonnistuneesta ihmisestä.

        Juu, tiedän mitä aiot vastata. Että olenhan minäkin täällä. Niin olen mutta en jatkuvasti. Sen voit tarkistaa koska tahansa kun selaat taaksepäin. Minun nikkiä sieltä ei löydy mutta sinun nikkisi "asuu" siellä. Tämä vappu meni minun puolestani netissä mahataudin vuoksi.

        Ilman sitä olisin viettänyt vapun lapsieni kanssa. Mutta sinullahan ei ole omia lapsia, mikä on oikein hyvä asia. Nimittäin sinun tyyppisille elämän vihaajille pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle.

        Sanon tämän vakavissani, sillä huomenna taas palaan opepöydän taakse opettamaan lapsia. Silloin tällöin opevuosien aikana on luokassa ollut kiihkouskovaisten vanhempien lapsia, jotka ovat kaikella tavalla rajoittaneet lapsiensa elämää.

        Eräs oppilas avautui omassa ainekirjoituksessaan kun ihmettelin sitä kuinka hän 15 vuotiaana halusi muuttaa pois kotoa ja lähteä opiskelemaan muualle. Tuossa aineessa hän kertoi suoraan millaista helvettiä hänen elämänsä oli ollut kiihkouskovaisten vanhempien kanssa.

        Hänen veljensä oli lähtenyt jo aikasemmin. Aineen jälkeen juttelimme kaksistaan luokassa. Kiitin häntä rehellisyydestä ja samalla toivoi hänelle hyvää tulevaisuutta. Muistin myös siitä että vapautta pitää käyttää vastuullisesti ja elää sitä mukaa.

        Nykyisessä koulussani rehtori kertoi kuinka paikkakunnan yksi suurimpia yrittäjä, joka on myös hihhuli, oli ottanut häneen yhteyttä ja vaatinut että opetuksessa ei saa homojen oikeuksista. Lisäksi kyseinen henkilö vaati koulua puuttumaan tilanteeseen jossa kaksi koulun tyttöoppilasta seurustelee keskenään.

        Rehtori oli suoraan ilmoittanut, että asia ei kuulu yrittäjälle pätkääkään. Eikä tyttöjen seurustelu kuulu muuta kuin heille itselleen. Koulussa noudatetaan Suomen lakia eikä mitään uskovaisten toiveajattelua. Kyseinen yrittäjä veti tietysti herneen nenäänsä ja tarjosi asiasta juttua paikallislehteen.

        Tietenkään lehti ei julkaisut sitä. Seurauksena yrittäjä irtisanoi mainosopimuksen lehden kanssa. Näin te hihhulit jopa yrittätte ostaa suomalaista demokratiaa, sillä sananvapaus on demokratian perusta. Toisen nimeltä mainitun ihmisen herjaaminen ei ole demkratiaa, se on rikos.

        Kolmas vastaava hhhulitapaus sattui kun olin ensimmäistä vuotta opena. Tällöin en saanut vielä koulutustani vastaavaa työtä, joten olin erkkaopena. Luokassa oli eräs tyttö, joka oli todella vainoharhoinen. Ei suostunut tekemään mitään ja syytti kaikesta muita.

        Sain hänen kotoaan kirjeen joka alkoi raamatun lainauksella. Sen jälkeen oli vuorossa saarna, jossa minua varoitettiin siitä että vaarassa rakastua nuoren miesopettajana johonkin tyttöoppilaaseen. Olin todella hämmetynyt enkä tiennyt mitä tehdä.

        Kävin rehtorin juttusilla ja näytin hänelle kirjettä. Hän luki sen läpi kertoi että heillä on aikasemminkin ollut vaikeuksia kyseisen perheen kanssa. Sovittiin että tyttö vaihtaa luokkaa, niin isän ei tarvitse pelätä "rakastunutta" miesopettajaa.

        Asia ratkesi sillä. Muutaman vuoden päästä tapasin rehtorin eräässä tilaisuudessa kun jo työskentelin oman aineeni parissa. Kysyin häneltä että mitä tytölle kuuluu. Rehtori kertoi hänen joutuneen hullujenhuoneelle seuraavana vuonna kun olin lähtenyt pois koulusta.

        Neljäs tapaus oli sellainen, että eräs isä oli todella viksahtanut päästään. Hän vaati tyttäriään pitämään mustia körttivaatteita. Tyttäret oli peloteltu odottamaan maailmanloppua joka oli isän mukaan tulossa lähiaikona. Hän halusi määrätä myös mille tunneilla tytöt saavat mennä ja mille eivät.

        Tässä vaiheessa viranomaiset puuttuivat asiaan. Sen seurauksena kyseinen isä pakkasi koko pesueen mukaansa ja muutti ulkomaille. Sieltä hän lähetti valokuvan koululle jossa tytöt oli sidottuna tuoleihin, siis ihan tosi - SIDOTTUNA TUOLEIHIN - ja mukana olisi teksti jossa isä vakuutti perheen olevan valmis ottamaan jeesus vastaan kun hän tulee.

        Tämän kaiken pohjalta ja vähän muunkin, minä todella toivon että sinulla - eikä kenelläkään muullakaan sinunlaisella hihhulilla - ole omia lapsia. Te tukahtudatte heidän elämänsä ja vapautensa elää. Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää.

        En jaksa lukea tuota vuodatustasi mutta lerron sinulle, että ei tämä mitään roikkukista ole kun on kunnon laitteet ja rekattu nikki. Suosittelen sinullekin🤗


      • Umpiheterox
        usko.vainen kirjoitti:

        En jaksa lukea tuota vuodatustasi mutta lerron sinulle, että ei tämä mitään roikkukista ole kun on kunnon laitteet ja rekattu nikki. Suosittelen sinullekin🤗

        Ymmärrän kyllä hyvin miksi sinä et muka "jaksa" lukea minun kirjoitustani. Yksinkertaisesti siksi että kerron elävästä elämästä tapauskia, joita te puupäähihhulit saatte aikaan. Mutta täsä taas huomaa kuinka esim valehtelu ei tuota sinulle minkäänlaisia ongelmia. Näinkö tosiaan raamattu käskee sinut tekemään? Siis valehtelmaan suoraan?


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä hyvin miksi sinä et muka "jaksa" lukea minun kirjoitustani. Yksinkertaisesti siksi että kerron elävästä elämästä tapauskia, joita te puupäähihhulit saatte aikaan. Mutta täsä taas huomaa kuinka esim valehtelu ei tuota sinulle minkäänlaisia ongelmia. Näinkö tosiaan raamattu käskee sinut tekemään? Siis valehtelmaan suoraan?

        Juu, minä en pidä sinun aggressiivisesta tyylistäsi syttää minua ja siksi en kertakaikkiaan viitsi lukea 😏


      • Ninkö olet päättänyt 😂😂😂❓


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Ninkö olet päättänyt 😂😂😂❓

        Kyseessä ihan oma päätöksesi😂😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Kyseessä ihan oma päätöksesi😂😂😂😂😂😂

        Kerrotko mikä minussa sinua niin kovasti kiinnostaa🤓❓
        Et kai ole rakastunut minuun😉❓


      • Senkö väittäminen on nyt loppuillan aiheesi 😂🤗


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Mutta se on selvä että sinulla ei todellakaan ole ketään, siis ei yhtään KETÄÄN! Se on aivan varma, koska jos olisi niin sinulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä jatkuva netissä roikkuminen.

        Kotopäässä varmasti hermostuttaisiin moisesta mutta kun siellä ei ole KETÄÄN, niin ei kukaan hermostu. Sinun ainoa suhteesi muihin ihmisiin on tämä netti ja katkerat viestisi kertovat ihmissuhteissa täysin epäonnistuneesta ihmisestä.

        Juu, tiedän mitä aiot vastata. Että olenhan minäkin täällä. Niin olen mutta en jatkuvasti. Sen voit tarkistaa koska tahansa kun selaat taaksepäin. Minun nikkiä sieltä ei löydy mutta sinun nikkisi "asuu" siellä. Tämä vappu meni minun puolestani netissä mahataudin vuoksi.

        Ilman sitä olisin viettänyt vapun lapsieni kanssa. Mutta sinullahan ei ole omia lapsia, mikä on oikein hyvä asia. Nimittäin sinun tyyppisille elämän vihaajille pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle.

        Sanon tämän vakavissani, sillä huomenna taas palaan opepöydän taakse opettamaan lapsia. Silloin tällöin opevuosien aikana on luokassa ollut kiihkouskovaisten vanhempien lapsia, jotka ovat kaikella tavalla rajoittaneet lapsiensa elämää.

        Eräs oppilas avautui omassa ainekirjoituksessaan kun ihmettelin sitä kuinka hän 15 vuotiaana halusi muuttaa pois kotoa ja lähteä opiskelemaan muualle. Tuossa aineessa hän kertoi suoraan millaista helvettiä hänen elämänsä oli ollut kiihkouskovaisten vanhempien kanssa.

        Hänen veljensä oli lähtenyt jo aikasemmin. Aineen jälkeen juttelimme kaksistaan luokassa. Kiitin häntä rehellisyydestä ja samalla toivoi hänelle hyvää tulevaisuutta. Muistin myös siitä että vapautta pitää käyttää vastuullisesti ja elää sitä mukaa.

        Nykyisessä koulussani rehtori kertoi kuinka paikkakunnan yksi suurimpia yrittäjä, joka on myös hihhuli, oli ottanut häneen yhteyttä ja vaatinut että opetuksessa ei saa homojen oikeuksista. Lisäksi kyseinen henkilö vaati koulua puuttumaan tilanteeseen jossa kaksi koulun tyttöoppilasta seurustelee keskenään.

        Rehtori oli suoraan ilmoittanut, että asia ei kuulu yrittäjälle pätkääkään. Eikä tyttöjen seurustelu kuulu muuta kuin heille itselleen. Koulussa noudatetaan Suomen lakia eikä mitään uskovaisten toiveajattelua. Kyseinen yrittäjä veti tietysti herneen nenäänsä ja tarjosi asiasta juttua paikallislehteen.

        Tietenkään lehti ei julkaisut sitä. Seurauksena yrittäjä irtisanoi mainosopimuksen lehden kanssa. Näin te hihhulit jopa yrittätte ostaa suomalaista demokratiaa, sillä sananvapaus on demokratian perusta. Toisen nimeltä mainitun ihmisen herjaaminen ei ole demkratiaa, se on rikos.

        Kolmas vastaava hhhulitapaus sattui kun olin ensimmäistä vuotta opena. Tällöin en saanut vielä koulutustani vastaavaa työtä, joten olin erkkaopena. Luokassa oli eräs tyttö, joka oli todella vainoharhoinen. Ei suostunut tekemään mitään ja syytti kaikesta muita.

        Sain hänen kotoaan kirjeen joka alkoi raamatun lainauksella. Sen jälkeen oli vuorossa saarna, jossa minua varoitettiin siitä että vaarassa rakastua nuoren miesopettajana johonkin tyttöoppilaaseen. Olin todella hämmetynyt enkä tiennyt mitä tehdä.

        Kävin rehtorin juttusilla ja näytin hänelle kirjettä. Hän luki sen läpi kertoi että heillä on aikasemminkin ollut vaikeuksia kyseisen perheen kanssa. Sovittiin että tyttö vaihtaa luokkaa, niin isän ei tarvitse pelätä "rakastunutta" miesopettajaa.

        Asia ratkesi sillä. Muutaman vuoden päästä tapasin rehtorin eräässä tilaisuudessa kun jo työskentelin oman aineeni parissa. Kysyin häneltä että mitä tytölle kuuluu. Rehtori kertoi hänen joutuneen hullujenhuoneelle seuraavana vuonna kun olin lähtenyt pois koulusta.

        Neljäs tapaus oli sellainen, että eräs isä oli todella viksahtanut päästään. Hän vaati tyttäriään pitämään mustia körttivaatteita. Tyttäret oli peloteltu odottamaan maailmanloppua joka oli isän mukaan tulossa lähiaikona. Hän halusi määrätä myös mille tunneilla tytöt saavat mennä ja mille eivät.

        Tässä vaiheessa viranomaiset puuttuivat asiaan. Sen seurauksena kyseinen isä pakkasi koko pesueen mukaansa ja muutti ulkomaille. Sieltä hän lähetti valokuvan koululle jossa tytöt oli sidottuna tuoleihin, siis ihan tosi - SIDOTTUNA TUOLEIHIN - ja mukana olisi teksti jossa isä vakuutti perheen olevan valmis ottamaan jeesus vastaan kun hän tulee.

        Tämän kaiken pohjalta ja vähän muunkin, minä todella toivon että sinulla - eikä kenelläkään muullakaan sinunlaisella hihhulilla - ole omia lapsia. Te tukahtudatte heidän elämänsä ja vapautensa elää. Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää.

        Surullisia tapauksia nuo kertomasi ja niitä on varmasti paljon lisääkin. Kaikki uskovaiset eivät kuitenkaan mene noin äärimmäisyyksiin. Etkö urasi varrella koskaan törmännyt uskovien vanhempien lapsiin, joilla asiat olisivat yhtä hyvin kuin ei-uskovien lapsilla? Tai ei-uskovien vanhempien lapsiin, joilla olisi asiat huonosti?


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Senkö väittäminen on nyt loppuillan aiheesi 😂🤗

        Miksi rakastat Repeä???


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Miksi rakastat Repeä???

        Samasta syystä kuin sinäkin😂😂😂


      • Umpiheterox
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Surullisia tapauksia nuo kertomasi ja niitä on varmasti paljon lisääkin. Kaikki uskovaiset eivät kuitenkaan mene noin äärimmäisyyksiin. Etkö urasi varrella koskaan törmännyt uskovien vanhempien lapsiin, joilla asiat olisivat yhtä hyvin kuin ei-uskovien lapsilla? Tai ei-uskovien vanhempien lapsiin, joilla olisi asiat huonosti?

        Et lukenut juttua loppuun saakka. Sanoin siinä näin:

        "Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää."

        Eli jos ja kun uskonto hallitsee elämää liikaa kuten hihhuleilla on tapana ja samalla yritetään kieltää esim tieteellisen totuuden, kuten vaikka evoluutio tai homojen oikeudet, niin siinä vaiheessa mennään kyllä metsään. Silloin uskonnosta tulee kahle ihmiselle eikä mikään turva.

        Tiedän että asia on veteen piiretty viiva mutta jokainen kuitenkin omassa mielessään ymmärtää mikä on liikaa. Tuohon "kahlemaisuuteen" kuuluu myös se, että silloin rakkautta ja ymmärrystä riittää vain omille. Ei kenellekkään muulle.

        Näitä tapauksia tällä palstalla tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi. Se näkyy ilkkumisena ja ylimielisyytenä, jolla ei taatusti ole mitään tekemistä raamatun tärkeimmän viestin kanssa. Sehän oli "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Tämä lauseen voi jokainen tieteeseen uskova ajatteleva ateisti allekirjoittaa. Mutta se ei poista sitä, että pönttöjä ajatuksia esittävää henkilöä ei saisi sanoa pöntöksi. Yksinkertaisesti siksi että pöttö haluaa rajoittaa muiden oikeuksia ja vapautta.


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Samasta syystä kuin sinäkin😂😂😂

        Kyllähän Repe on sinun heiniäsi😊😊😊 Olette unelmapari😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Kyllähän Repe on sinun heiniäsi😊😊😊 Olette unelmapari😂😂😂😂😂

        Pidä hyvänäsi vaan 😆😆😆


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Pidä hyvänäsi vaan 😆😆😆

        Ehei, ei kukaan sinulta miestäsi voi viedä🤣🤣🤣 olette unelmapari😂😂😂😂

        Kuinka usein käytte Repen kanssa Nekalan Baarissa?


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Ehei, ei kukaan sinulta miestäsi voi viedä🤣🤣🤣 olette unelmapari😂😂😂😂

        Kuinka usein käytte Repen kanssa Nekalan Baarissa?

        Pidä ja aja loppuun vaan 😂😂😂


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Pidä ja aja loppuun vaan 😂😂😂

        En voi sinun miestäsi Repeä pitää😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        En voi sinun miestäsi Repeä pitää😂😂😂😂😂

        Eikö Repe olekaan nainen😳😳😳❓‼️


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Eikö Repe olekaan nainen😳😳😳❓‼️

        Repe on oma homomussukkasi😂😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Repe on oma homomussukkasi😂😂😂😂😂😂

        Kerro lisää Repestä kun olet hänet jo käyttänyt loppuu. 😂


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro lisää Repestä kun olet hänet jo käyttänyt loppuu. 😂

        No kerronpa lisää. Repe on miehesi ja rakastat häntä😂😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        No kerronpa lisää. Repe on miehesi ja rakastat häntä😂😂😂😂😂😂

        Yritä nyt hyvä tyttö hieman uudistua😂😂😂😂


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Et lukenut juttua loppuun saakka. Sanoin siinä näin:

        "Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää."

        Eli jos ja kun uskonto hallitsee elämää liikaa kuten hihhuleilla on tapana ja samalla yritetään kieltää esim tieteellisen totuuden, kuten vaikka evoluutio tai homojen oikeudet, niin siinä vaiheessa mennään kyllä metsään. Silloin uskonnosta tulee kahle ihmiselle eikä mikään turva.

        Tiedän että asia on veteen piiretty viiva mutta jokainen kuitenkin omassa mielessään ymmärtää mikä on liikaa. Tuohon "kahlemaisuuteen" kuuluu myös se, että silloin rakkautta ja ymmärrystä riittää vain omille. Ei kenellekkään muulle.

        Näitä tapauksia tällä palstalla tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi. Se näkyy ilkkumisena ja ylimielisyytenä, jolla ei taatusti ole mitään tekemistä raamatun tärkeimmän viestin kanssa. Sehän oli "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi".

        Tämä lauseen voi jokainen tieteeseen uskova ajatteleva ateisti allekirjoittaa. Mutta se ei poista sitä, että pönttöjä ajatuksia esittävää henkilöä ei saisi sanoa pöntöksi. Yksinkertaisesti siksi että pöttö haluaa rajoittaa muiden oikeuksia ja vapautta.

        "Näitä tapauksia tällä palstalla tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi. Se näkyy ilkkumisena ja ylimielisyytenä, jolla ei taatusti ole mitään tekemistä raamatun tärkeimmän viestin kanssa. Sehän oli "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi". "

        Totta, täällä näyttäisi olevan tuollaisia tapauksia kuin kerroit. En tiedä, kuinka moni heistä esiintyy tuolla tavalla live-maailmassa. Nimimerkin takaa kun on helppo ilkkua.

        "Mutta se ei poista sitä, että pönttöjä ajatuksia esittävää henkilöä ei saisi sanoa pöntöksi. Yksinkertaisesti siksi että pöttö haluaa rajoittaa muiden oikeuksia ja vapautta."

        Jokainen tekee toki omat valintansa siitä, kuinka täällä (tai muualla) esiintyy. Itse olen ajatellut sitä niin, että ei minun tarvitse vajota samalle tasolle ilkkumaan. Yritän pitää oman ilmaisuni asiallisena ja ystävällisenä.


      • Umpiheterox kirjoitti:

        Mutta se on selvä että sinulla ei todellakaan ole ketään, siis ei yhtään KETÄÄN! Se on aivan varma, koska jos olisi niin sinulla olisi muutakin tekemistä kuin tämä jatkuva netissä roikkuminen.

        Kotopäässä varmasti hermostuttaisiin moisesta mutta kun siellä ei ole KETÄÄN, niin ei kukaan hermostu. Sinun ainoa suhteesi muihin ihmisiin on tämä netti ja katkerat viestisi kertovat ihmissuhteissa täysin epäonnistuneesta ihmisestä.

        Juu, tiedän mitä aiot vastata. Että olenhan minäkin täällä. Niin olen mutta en jatkuvasti. Sen voit tarkistaa koska tahansa kun selaat taaksepäin. Minun nikkiä sieltä ei löydy mutta sinun nikkisi "asuu" siellä. Tämä vappu meni minun puolestani netissä mahataudin vuoksi.

        Ilman sitä olisin viettänyt vapun lapsieni kanssa. Mutta sinullahan ei ole omia lapsia, mikä on oikein hyvä asia. Nimittäin sinun tyyppisille elämän vihaajille pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan. Olet vaaraksi heidän mielenterveydelle.

        Sanon tämän vakavissani, sillä huomenna taas palaan opepöydän taakse opettamaan lapsia. Silloin tällöin opevuosien aikana on luokassa ollut kiihkouskovaisten vanhempien lapsia, jotka ovat kaikella tavalla rajoittaneet lapsiensa elämää.

        Eräs oppilas avautui omassa ainekirjoituksessaan kun ihmettelin sitä kuinka hän 15 vuotiaana halusi muuttaa pois kotoa ja lähteä opiskelemaan muualle. Tuossa aineessa hän kertoi suoraan millaista helvettiä hänen elämänsä oli ollut kiihkouskovaisten vanhempien kanssa.

        Hänen veljensä oli lähtenyt jo aikasemmin. Aineen jälkeen juttelimme kaksistaan luokassa. Kiitin häntä rehellisyydestä ja samalla toivoi hänelle hyvää tulevaisuutta. Muistin myös siitä että vapautta pitää käyttää vastuullisesti ja elää sitä mukaa.

        Nykyisessä koulussani rehtori kertoi kuinka paikkakunnan yksi suurimpia yrittäjä, joka on myös hihhuli, oli ottanut häneen yhteyttä ja vaatinut että opetuksessa ei saa homojen oikeuksista. Lisäksi kyseinen henkilö vaati koulua puuttumaan tilanteeseen jossa kaksi koulun tyttöoppilasta seurustelee keskenään.

        Rehtori oli suoraan ilmoittanut, että asia ei kuulu yrittäjälle pätkääkään. Eikä tyttöjen seurustelu kuulu muuta kuin heille itselleen. Koulussa noudatetaan Suomen lakia eikä mitään uskovaisten toiveajattelua. Kyseinen yrittäjä veti tietysti herneen nenäänsä ja tarjosi asiasta juttua paikallislehteen.

        Tietenkään lehti ei julkaisut sitä. Seurauksena yrittäjä irtisanoi mainosopimuksen lehden kanssa. Näin te hihhulit jopa yrittätte ostaa suomalaista demokratiaa, sillä sananvapaus on demokratian perusta. Toisen nimeltä mainitun ihmisen herjaaminen ei ole demkratiaa, se on rikos.

        Kolmas vastaava hhhulitapaus sattui kun olin ensimmäistä vuotta opena. Tällöin en saanut vielä koulutustani vastaavaa työtä, joten olin erkkaopena. Luokassa oli eräs tyttö, joka oli todella vainoharhoinen. Ei suostunut tekemään mitään ja syytti kaikesta muita.

        Sain hänen kotoaan kirjeen joka alkoi raamatun lainauksella. Sen jälkeen oli vuorossa saarna, jossa minua varoitettiin siitä että vaarassa rakastua nuoren miesopettajana johonkin tyttöoppilaaseen. Olin todella hämmetynyt enkä tiennyt mitä tehdä.

        Kävin rehtorin juttusilla ja näytin hänelle kirjettä. Hän luki sen läpi kertoi että heillä on aikasemminkin ollut vaikeuksia kyseisen perheen kanssa. Sovittiin että tyttö vaihtaa luokkaa, niin isän ei tarvitse pelätä "rakastunutta" miesopettajaa.

        Asia ratkesi sillä. Muutaman vuoden päästä tapasin rehtorin eräässä tilaisuudessa kun jo työskentelin oman aineeni parissa. Kysyin häneltä että mitä tytölle kuuluu. Rehtori kertoi hänen joutuneen hullujenhuoneelle seuraavana vuonna kun olin lähtenyt pois koulusta.

        Neljäs tapaus oli sellainen, että eräs isä oli todella viksahtanut päästään. Hän vaati tyttäriään pitämään mustia körttivaatteita. Tyttäret oli peloteltu odottamaan maailmanloppua joka oli isän mukaan tulossa lähiaikona. Hän halusi määrätä myös mille tunneilla tytöt saavat mennä ja mille eivät.

        Tässä vaiheessa viranomaiset puuttuivat asiaan. Sen seurauksena kyseinen isä pakkasi koko pesueen mukaansa ja muutti ulkomaille. Sieltä hän lähetti valokuvan koululle jossa tytöt oli sidottuna tuoleihin, siis ihan tosi - SIDOTTUNA TUOLEIHIN - ja mukana olisi teksti jossa isä vakuutti perheen olevan valmis ottamaan jeesus vastaan kun hän tulee.

        Tämän kaiken pohjalta ja vähän muunkin, minä todella toivon että sinulla - eikä kenelläkään muullakaan sinunlaisella hihhulilla - ole omia lapsia. Te tukahtudatte heidän elämänsä ja vapautensa elää. Usko toki voi mutta ei tukahduttaa. Se ei tuota mitään hyvää.

        Kiintoisa kirjoitus. Valitettavasti, voisi kai taas lisätä.


      • tiedän.toiveesi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kiintoisa kirjoitus. Valitettavasti, voisi kai taas lisätä.

        Olet pari usko.vaisen kanssa, homppeli😂😂😂😂😂


    • Fnfjfjdmdmdm

      Opettelisit kirjoittamaan edes oikealle alueelle.

      • Mitä oppimiskykyä voi olla ihmisrauniolla jonka mielestä lepakoilla on kuusi (6) kappaletta raajoja ja hyönteisillä neljä (4).


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitä oppimiskykyä voi olla ihmisrauniolla jonka mielestä lepakoilla on kuusi (6) kappaletta raajoja ja hyönteisillä neljä (4).

        Missäs vappubileissä se Repeliini oli 😂❓


      • tsadin.kundi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitä oppimiskykyä voi olla ihmisrauniolla jonka mielestä lepakoilla on kuusi (6) kappaletta raajoja ja hyönteisillä neljä (4).

        Nyt repesin. Taidat juksata, ei usko.vainenkaan noin tyhmä ole. Kai 😂❓


      • En ollut siellä päinkään. Olitko sinä😳❓


      • 😂😂😂 olit varmaan itse.


      • Laitappas nyt se Tomppa kiinni 😂😂😂


      • Etkö sinä sitä olekaan päättänyt puolestani 😂❓


      • Jaa, niinkö olet sitten päättänyt 😂😂😂❓


      • Niinkö päätit 😂😂😂❓


      • Kerrotko mikä minussa niin kovasti kiinnostaa sinua🤓❓
        Et kai vain ole rakaatunut minuun ja kaipaat huomiotani😉❓


      • Kerrotko mikä minussa niin kovasti kiinnostaa sinua🤓❓
        Et kai vain ole rakastunut minuun ja kaipaat huomiotani😉❓


      • Senkö väittäminen on nyt loppuillan aiheesi 😂❓


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Senkö väittäminen on nyt loppuillan aiheesi 😂❓

        Miksi rakastat Repeä?????


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Miksi rakastat Repeä?????

        Samasta syystä kuin sinäkin😂😂


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Samasta syystä kuin sinäkin😂😂

        Kyllähän Repe on sinun heiniäsi😊😊😊 Olette unelmapari😂😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Kyllähän Repe on sinun heiniäsi😊😊😊 Olette unelmapari😂😂😂😂😂😂

        Pidä hyvänäsi vaan, edellenkin😆😆😆


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Pidä hyvänäsi vaan, edellenkin😆😆😆

        Eihän kukaan sinulta miestäsi voi viedä, kuten sanoin olette unelmapari😂😂😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Eihän kukaan sinulta miestäsi voi viedä, kuten sanoin olette unelmapari😂😂😂😂😂😂😂

        Pidä hyvänäsi vain minä en sinun käytettyäsi huoli 😂😂😂


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Pidä hyvänäsi vain minä en sinun käytettyäsi huoli 😂😂😂

        Sinä veit kuulemma Repen poikuuden😂😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Sinä veit kuulemma Repen poikuuden😂😂😂😂😂

        Minne muka sen vein😳😳😳❓


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Minne muka sen vein😳😳😳❓

        Repe on oma mussukkasi😂😂😂😂


      • tiedän.toiveesi kirjoitti:

        Repe on oma mussukkasi😂😂😂😂

        Minne sen poikiiden muka olen vienyt 😳❓


      • tiedän.toiveesi
        usko.vainen kirjoitti:

        Minne sen poikiiden muka olen vienyt 😳❓

        Vain sinä tiedät vastauksen siihen😂😂😂😂😂


    • Minusta niin Elorannan kuin Andersonin puheet olivat totta ja maltillisia kun niitä tv-uutisista katsoin.

      • Jos joku muu puhuisi noin saisi syytteen kiihotuksesta kansanryhmää vaataan 😉


    • Sopuli

      Työntekijöiltä loppuu demokratia kun leimaa itsensä työmaalle, ei ole kuin velvollisuuksia. Julma totuus, eikä ole ruokinta velvollisuutta, kehitys on muotoutunut ahneeseen mielenvikaisuuteen.

      • On se kauheeta kun vassunkin tarvii tehdä töitä eikä yhteiskunta elätä 🤔


    • ngfngfnfg

      Onhan se totta, että Vanhasen ensimmäisestä hallituksesta lähtien on maamme saavutuksia, niitä joille hyvinvointimme on rakentunut, haluttu järjestelmällisesti pistää palasiksi. Nykyinen hallitus on siinä erityisen innokas. Järjestäytynyttä työväkeä vastaan käydään kaikin keinoin. Opetustoimi, terveydenhuolto, jopa metsähallitus, kaikki halutaan pistää uusiksi, vaikka ne on kaikki asioita, joiden takia elintasomme on niin korkea kuin se on. Jotenkin aivan käsittämätöntä, että halutaan korjata jotain, joka todistetusti toimii. Mutta mikäpä olisikaan sellaista, jota ei voisi nopealle voitolle uhrata.

      Mitä taas tulee tällaiseen aiheeseen tällä palstalla, on sekin vaan naurettavaa, että tällainen asia saa jotkut puolustamaan hallitusta, joka toisten keskustelujen puitteissa on läpimätä, jokseenkin Saatanasta seuraava. Mutta niinpä on ailahtelevainen ihmisen mieli ..

      • eienääuhreja

        Sun kohdalla ainakin vasemmiston kansankiihottajat ovat onnistuneet suorastaan loistavasti. Miksi kiihotatte uutta kansalaissotaa?


      • valitettavasti
        eienääuhreja kirjoitti:

        Sun kohdalla ainakin vasemmiston kansankiihottajat ovat onnistuneet suorastaan loistavasti. Miksi kiihotatte uutta kansalaissotaa?

        Ja noita riittää.....


    • ei.meininki
      • ihananainen

        Kaunis, kuten aina.


    • eikansalaissotaaenää

      Vasemmisto kiihottaa uutta kansalaissotaa, vaikka palkansaajien asema on parantunut roimasti viime vuosina, kun palkkoja on nostettu ja tuloveroa alennettu paljon. Lisäksi lähes 100000 ihmistä on saanut aktiivimallin innoittamana työtä eli työttömien tulomäärä on kasvanut kymmeniä prosentteja. Vain he jotka eivät enää jaksa tai halua mennä töihin, niin heidän "palkkansa" on alentunut vajaa 40 euroa kuukaudessa, mikä palkansaajien mielestä palkankorotuksena on yhtä kuin ei mitään. Hallitus on tehnyt valtavan suuren palveluksen Suomen kansalle ja erityisesti palkansaajille ja tästä vasemmisto on nyt suorastaan raivoissaan.

      • Mslslsl

        Joo, kohta alkaa punaisten kapina.


      • Demokratia ei ole koskaan ollut vassujen vahva alue😏


      • Autuasantaa
        usko.vainen kirjoitti:

        Demokratia ei ole koskaan ollut vassujen vahva alue😏

        Mitä Jeesu sanoo kieroutuneesta ja vääristyneestä demokratiasta. se suoranaista saatanan palvontaa.


      • Autuasantaa kirjoitti:

        Mitä Jeesu sanoo kieroutuneesta ja vääristyneestä demokratiasta. se suoranaista saatanan palvontaa.

        Niin, lähimmöisen rakkaus ja esivallan kunnioitus oli ainakin kaukana noista akittaattoreiden puheista😏


      • >Vasemmisto kiihottaa uutta kansalaissotaa

        Raportoi Korkkiruuvi taas suoraan Marsista.

        >palkansaajien asema on parantunut roimasti viime vuosina,

        Kyllä huomaa että olet nuppieläkkeellä etkä palkansaaja. 😀

        >kun palkkoja on nostettu

        Tai siis laskettu työtunteihin nähden.

        >tuloveroa alennettu paljon.

        Se oli kylläkin yhteisövero jota alennettiin paljon.

        >Lisäksi lähes 100000 ihmistä on saanut aktiivimallin innoittamana työtä eli työttömien tulomäärä on kasvanut kymmeniä prosentteja.

        Todellisuudessa aktiivimalli on ollut katastrofi eikä useimmilla yrityksillä ole ollut tarjota sen mukaisia hommia. Jopa Aamulehden mielestä olisi pitänyt käyttää kepin sijasta porkkanaa eli NOSTAA päivärahaa aktiivisuusehdon täyttäjillä eikä laskea sitä täyttämättömillä. Silloin olisi voinut jotain myönteistäkin tapahtua. Syrjäisemmissä maakunnissa on silti lähes mahdotonta täyttää aktiivisuusehtoa vaikka olisi oikeasti miten aktiivinen, kuten eräs sotkamolainen kirjoitti juuri Hesarissa.

        >Hallitus on tehnyt valtavan suuren palveluksen Suomen kansalle ja erityisesti palkansaajille

        Karhunpalveluksen, kyllä.

        >tästä vasemmisto on nyt suorastaan raivoissaan.

        On syytäkin.


      • tiedän.toiveesi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Vasemmisto kiihottaa uutta kansalaissotaa

        Raportoi Korkkiruuvi taas suoraan Marsista.

        >palkansaajien asema on parantunut roimasti viime vuosina,

        Kyllä huomaa että olet nuppieläkkeellä etkä palkansaaja. 😀

        >kun palkkoja on nostettu

        Tai siis laskettu työtunteihin nähden.

        >tuloveroa alennettu paljon.

        Se oli kylläkin yhteisövero jota alennettiin paljon.

        >Lisäksi lähes 100000 ihmistä on saanut aktiivimallin innoittamana työtä eli työttömien tulomäärä on kasvanut kymmeniä prosentteja.

        Todellisuudessa aktiivimalli on ollut katastrofi eikä useimmilla yrityksillä ole ollut tarjota sen mukaisia hommia. Jopa Aamulehden mielestä olisi pitänyt käyttää kepin sijasta porkkanaa eli NOSTAA päivärahaa aktiivisuusehdon täyttäjillä eikä laskea sitä täyttämättömillä. Silloin olisi voinut jotain myönteistäkin tapahtua. Syrjäisemmissä maakunnissa on silti lähes mahdotonta täyttää aktiivisuusehtoa vaikka olisi oikeasti miten aktiivinen, kuten eräs sotkamolainen kirjoitti juuri Hesarissa.

        >Hallitus on tehnyt valtavan suuren palveluksen Suomen kansalle ja erityisesti palkansaajille

        Karhunpalveluksen, kyllä.

        >tästä vasemmisto on nyt suorastaan raivoissaan.

        On syytäkin.

        Sinähän olet myös nuppieläkkeellä😂😂😂😂😂😂


    • Vääräesivalta

      Jaakobin kirje:
      2:6 Mutta te olette häväisseet köyhän. Eivätkö juuri rikkaat teitä sorra, ja eivätkö juuri he vedä teitä tuomioistuimien eteen?
      5:1 Kuulkaa nyt, te rikkaat: itkekää ja vaikeroikaa sitä kurjuutta, joka on teille tulossa

    • downwitheu

      Hävetkää hallitus ja päättäjät hävetkää.
      Ajatte kiinan kommunistista mallia globalismin nimessä.
      Kätkeydytte eu ja pankkien suojakaapuun.
      Eu ei ole mikään demokratian, vaan totalitarismin tyyssija.
      https://www.youtube.com/watch?v=W-giM_uRF38

      • Valburg

        Mikä on vappu?


    • Li.Pääministeriksi

      Työn orjat sorron yöstä nouskaa maan ääriin kuuluu Kostamus!

    • IRehtiijokapaikkaan

      Miksi palstalla ei ole valvojaa?

      Miksi tällaista soopaa koko ketju Luterilaisella palstalla?

      Eikö mitään rajaa enää kirjoittelussa?

      Ketjuja toisensa perään kuin 12-vuotiaat leikkisivät noilla alapään asioilla.

      Onko Luterilaisuus-palsta muuttunut opettamaan alakoululaisille tapoja lähetellä kännykkäviestejä. Lienee sama Inhoittava Realisti koko ketjun aikaansaaja ja hänhän tituleeraa itseään mennen tullen opettajaksi?

    • Hallitus ilmeisesti haluaisi tehdä työllistämisen helpommaksi ... .

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe