Tarvis apua tällaisessa tehtävässä kiitos.
Alla olevassa kuvassa esitetyt kondensaattorit ovat alussa tyhjiä varauksesta, ja kytkin S
suljetaan ajanhetkellä 0.
a) Kirjoita jännitemittarin lukemaa kuvaava ajan funktio.
b) Kirjoita virtamittarin lukemaa kuvaava ajan funktio.
c) Määritä piirin ekvivalenttikondensaattorin kapasitanssi ja kirjoita sen levyillä
olevaa sähkövarausta kuvaava ajan funktio.
C = 2,4mF
R = 15,6K ohm
V1 = 12V
V2 = 9V
piiri levy
-V1 --> C --> V2- --> R --> aukinainen kytkin -->
jos tosta saa ny mitää selvää.
RC piiri tehtävä
5
262
Vastaukset
- Jonessäs
Unohi laittaa toho et se jännitemittari on ton kondensaattorin yli ja toi virtamittari on V2 jälkeen.
- arvelenpa.vain
Varmaan kannattaa piirtää kuva paperille ja ottaa siitä kännykällä valokuva ja lähettää se esimerkiksi aijaa.comiin.
- lue.oppikirjaasi
Kannattaa myös lukea oppikirjasta se tehtävää edeltävä osa, jossa kerrotaan tehtävän ratkaisemiseen tarvittavat asiat. Kokeessa/tentissä joudut kuitenkin itse ratkomaan nuo ilman apua muilta.
Ratkaise itse niin pitkälle kuin osaat ja kysy vasta sitten. - ÄrSeetäPeliin
Täst vois olla apuu:
https://www.hutasu.net/elektroniikka/teoriaa/rc-piiri/
Ja konkkien kapasitanssit ja vastusten resistanssit sä nyt varmaan osaat ynnätä yhteen itekin, tai jos et, ni sä oot sit ihan väärällä alalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199