Rasistit valtaavat palstan

Sivistys

Olen seurannut huolestuneena rasismin nousua tällä palstalla. Ulkomaisuusvastaisuus ei kuulu sivistykseen ja sivistyneeseen kulttuuriin. Olen kasvattanut itsestäni sivistyneen ja suvaitsevaisen. Erilaisuus on rikkaus, ei uhka. Joskus se voi osoittaa huonoa makua kuten esimerkiksi arabien pitkät parrat, mutta antakaamme heidän pitää ne!

Pienet suvaitsevat teot ja eri kulttuurien päivittäiset kohtaamiset rikastuttavat elämää. Tänääkin pysähdyin kauppakeskuksen parkkihallissa (olin ostamassa uutta kevät takkia ja varmistin nimenomaan että vaate on tehty aasiassa missä työstä saatu tulo on enemmänkin tarpeen) juttelemaan ja antamaan rahaa neekerille, joka keräsi rahaa köyhään kotimaahansa. Vannotinkin häntä että ostavat rahoilla ennemmin lapioita kuin porakaivon sillä lapiollahan näissä jälkeenjääneissä maissa työllistää jo itsensä.

Monikulttuuristen pakolaisten asiaa voi edistää monella tavalla. Kotinurkille takatöölöön oli tulossa vastaanottokeskus. Vältimme onneksi vaaratilanteen sillä eihän vaarallinen pölyinen ja kaasuinen kaupunki ilma sovi ihmisille jotka tulevat puhtailta savanneilta. Kerroin tästä tietysti kaupungille ja tutuille valtuutetuille. He olivat hämmästyneitä ja eivät olleet ajatelleet tältä kantilta. Siten keskus perustettiin muualle ja totesimme yhteen ääneen että näin saimme suomeen tervetullutta kulttuurista diversiteettiä. Olimme myös ylpeitä että kyllä heidän nyt kelpaa upinniemen raittiissa ilmassa.

Seuraavan kerran kun syöt turkkilaisten tekemää pitsaa, unohda ennakkoluulosi, kiitä kauniisti ja pidäthän omana tietona että se ei muistuta aitoa pitsaa ja on tehty huonnoimmista raaka-aineista veroja maksamatta. Näin toimii sivistynyt ihminen.

2

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajatusonteko

      Olet löyhkäävä kokopaska rasisti! N sanaa ei saa käyttää! Missä kulttuurinen ymmärrys, sivistys ja itsehillintä. Sinulla ei moisen moukkamaisuuden jälkeen ole mitään oikeuksia.

    • Kgjjjk

      Aivan järkyttävää! Miten ihminen voi pettää itseään noin! Sehän on täysi rasisti! Komppaan edellistä. Sinulla ei ole enää ihmisoikeuksia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3173
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2824
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1903
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1664
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1626
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1173
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1133
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1083
    Aihe