Hiiren rulla vs. kosketusnäyttö

Hei taas!

Kuinka voisi kosketusnäytöllä tehdä semmosen homman mikä onnistuu helpoiten hiiren rullalla?
Mulla se homma on palikan pyöritys tässä pelissä, jota olen tehnyt:

https://codepen.io/minkkilaukku/full/MGzQyX/

Olisi myös mukava kuulla toimiiko tuo peli teille ja olisiko mitään muita ideoita sen suhteen.

12

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta-oikea

      Ei mitenkään.
      Hanki oikea tietokone.

    • Antaa olla!

    • Jihaaa

      Peli toimii tabletissa muuten hyvin, mutta controllit...

      • MitäHäh

        Miten noita palikoita ylipäätään saa pyöriteltyä? En onnistu edes hiirellä.


      • iivari-julma
        MitäHäh kirjoitti:

        Miten noita palikoita ylipäätään saa pyöriteltyä? En onnistu edes hiirellä.

        Tartu siilen palikkaan hiirellä ja sitte pyörittelet rullalla.

        Siihen lääpintänäyttöhärveliin voi liittää vaikkapa langattoman rotan.


      • MitäHäh
        iivari-julma kirjoitti:

        Tartu siilen palikkaan hiirellä ja sitte pyörittelet rullalla.

        Siihen lääpintänäyttöhärveliin voi liittää vaikkapa langattoman rotan.

        Mulla on lääpintähärveli (joku ZTE:n tabletti) ja siinä Logitechin tavallinen langaton råtta. Ei vaan käänny palikat.


      • MitäHäh kirjoitti:

        Mulla on lääpintähärveli (joku ZTE:n tabletti) ja siinä Logitechin tavallinen langaton råtta. Ei vaan käänny palikat.

        Se pyöritystoiminnallisuus on tällä hetkellä canvaksen onmousewheel-eventissä. Kokeile toimiiko tää, että ymmärtääkö se ne rullaeventit:
        https://jsfiddle.net/4wobn7o3/4/embedded/result/


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Se pyöritystoiminnallisuus on tällä hetkellä canvaksen onmousewheel-eventissä. Kokeile toimiiko tää, että ymmärtääkö se ne rullaeventit:
        https://jsfiddle.net/4wobn7o3/4/embedded/result/

        Ai nii ja pyöräytettyä saa myös klikkaamalla sillä rullanapilla (eli hiiren onko se nyt kolmos, vai mones, painike). Sen pitäs ainakii toimia, sillä ihan tavan click-eventti.


      • MitäHäh
        minkkilaukku kirjoitti:

        Se pyöritystoiminnallisuus on tällä hetkellä canvaksen onmousewheel-eventissä. Kokeile toimiiko tää, että ymmärtääkö se ne rullaeventit:
        https://jsfiddle.net/4wobn7o3/4/embedded/result/

        Joo. olikin niin, ettei toimi tällä Firefoxilla (60.0.1), Cromella näyttäis toimivan.

        Vasempaa nappia tuplaklikkaamalla toimii Foxissakin, mutta ihan helvetin nihkeesti kun tarpeeksi kauan jaksaa pahoinpidellä pikkujyrsijää.
        Käytännössä siis ei toimi Foxissa.


    • 102030405060

      Hieno peli!

      Kosketusnäytölle ehkä tupla napautus, tai sitten erillinen nappi? Tai sitten se niin, että kahden sormen avulla kun tulee kiertoliike, se vain, että miten tuon detektointi tapahtuu selaimessa . . .

      • Kiitos. Selaimelle olemassa noita toucheventtejä: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Touch_events/Multi-touch_interaction
        Menneetkö sitte mouseeventtien kanssa päällekkäin ja jotenkii päättää sitte kumpia kuunnellaan? En tiiä, pitäs kokkeilla. Toi nappi-ratkaisu ois aika hyvä. Sillo ku palikkaa raahaa ni näytettäs siinä vieressä nappi, josta vois kääntää (90deg myötäpäivään). Tai sit toi tuplaklikkaus, siihehä taitaa olla oma eventtisäkkii jo valamiiks.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Kiitos. Selaimelle olemassa noita toucheventtejä: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Touch_events/Multi-touch_interaction
        Menneetkö sitte mouseeventtien kanssa päällekkäin ja jotenkii päättää sitte kumpia kuunnellaan? En tiiä, pitäs kokkeilla. Toi nappi-ratkaisu ois aika hyvä. Sillo ku palikkaa raahaa ni näytettäs siinä vieressä nappi, josta vois kääntää (90deg myötäpäivään). Tai sit toi tuplaklikkaus, siihehä taitaa olla oma eventtisäkkii jo valamiiks.

        Mä laitoin nyt sillä tuplaklikkaustavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe