Olen mitannut pariston napajännitteen riippuvuutta sähkövirrasta ja saanut pariston kuormituskäyrän. Voinko jotenkin määrittää tästä pariston tehon, esim. saako sen määrättynä integraalina?
Pariston tehon laskeminen
6
474
Vastaukset
- uri.pui
Noista saa määritettyä pariston sisäisen vastuksen. Se syö kuormitusvastukseen satavaa tehoa. Mitä pienempi Rs sitä parempi pariston kunto.
- uri.pui
Esim. litium-akkujen sisäinen vastus kasvaa käytön ja ikääntymisen myötä niin, että tehoja ei enää irtoa kuormavastukseen vaikka ladatun akun napajännite näyttää kuormittamattomana normaalilukemaa.
- kysynpävain
uri.pui kirjoitti:
Esim. litium-akkujen sisäinen vastus kasvaa käytön ja ikääntymisen myötä niin, että tehoja ei enää irtoa kuormavastukseen vaikka ladatun akun napajännite näyttää kuormittamattomana normaalilukemaa.
Pieneneekö myös pariston lähdejännite käytön myötä, kunnes se loppuu?
- uri.pui
kysynpävain kirjoitti:
Pieneneekö myös pariston lähdejännite käytön myötä, kunnes se loppuu?
Tarkoitin tuossa edellä lähdejännitettä, joka on sama kuin "napajännite kuormittamattomana". Se ei yleensä pienene.
- jännite.kertaa.virta
Kun tiedät pariston napajännitteen kuormitusvirran funktiona voit laskea paristosta lähtevän tehon kuormitusvirran funktiona. Se on napajännite kertaa kuormitusvirta ja sillä on jossakin kohdassa nollan ja oikosulkuvirran välissä maksiminsa.
- volttikertaawatti
Napajännite tulee siitä kun dildosta loppuu agriaattivirta ennen hekuman tuloa ja R-kioskikin on kiinni ja naapurin äijä sammunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693