MiesJokaTIetääMitäHaluaa on palstan sairain tyyppi

itsesääliätmi

Varokaa tätä nikkiä. Luulee olevansa ehjä vaikka on täysi BESSERWISSER oikein pahimmasta päästä. Ei kestä ollenkaan erimieltä olevia, on aina oikeassa, psykologian tietämyskin on pahasti hukassa. Jos hän olisi ehjä, hän ei raivoaisi tällä palstalla ja yrittäisi olla jatkuva päsmäri.

85

1094

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa, enpä ole pistänyt merkille. Ei tuo mulle ainakaan mikään päällekäypä uhka ole ollut. Mutta ehkä sitten jonkun toisen mielestä...

      Kenenkään palstalaisen sairasteluun on aika vaikea ottaa kantaa. Mitenkähän tuonkin mittaroisi? Kelan maksamilla lääkekuluilla? Diagnoosihistorialla? Sairaspäivämaksuilla vai vuodeosastohoitopäivillä?

    • kfjlkghg

      Olen aivan samaa mieltä! Se yksinään painaa enemmän päälle kun koko venäjän trolli armeija yhteensä joten se ei voi olla henkisesti täysin tasapainoinen ihminen.

      • itsesääliätmi

        Väittää voittaneensa vaikeudet ja kuitenkin koko ajan raivoaa eikä kestä ollenkaan kritiikkiä. Mikä vaikeudet?


    • kjhgkjhgkjkkhj

      Ainoa "vika" on se, että sillä on aivot -ja hemmetin terävät onkin..

      Ei sitä kantsi ajaa pois ottaen huomioon, ettei ainakaan ätmien päässä liiku yhtään mitään.

      • itsesääliätmi

        Juuri tuollaisia säälittäviä ätmejä se osaakin manipuloida.


      • itsesääliätmi kirjoitti:

        Juuri tuollaisia säälittäviä ätmejä se osaakin manipuloida.

        Mistä tiedät että "kjhgkjhgkjkkhj" on mies?


      • Jebujebu
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mistä tiedät että "kjhgkjhgkjkkhj" on mies?

        Koska kommentti on selkeästi sinun kirjoittamasi. A. Palstamäki on tehnyt paluun palstalle, pitkäänpä maltoit olla pois 😂😂


      • Jebujebu kirjoitti:

        Koska kommentti on selkeästi sinun kirjoittamasi. A. Palstamäki on tehnyt paluun palstalle, pitkäänpä maltoit olla pois 😂😂

        Olkoon sitten niin - mutta sillä ehdolla että kykenet todistamaan väitteesi todeksi.


    • dlflflg

      Vaikka ei oliskaan tasapainoinen niin mitä sitten, saahan sitä kirjoitella. Mitä varottavaa sitten vois olla? Että tulee nettilankoja pitkin luoksesi?

      • "Että tulee nettilankoja pitkin luoksesi?"
        Tarvittaessa tulen kyllä.


      • Jebujebu
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Että tulee nettilankoja pitkin luoksesi?"
        Tarvittaessa tulen kyllä.

        Uskoisitko, jos sanoisin, ettei ketään oikeasti kiinnosta? Et tietenkään, koska luulet olevasi kiinnostava persoona. Narsistit aina luulee niin.


      • Jebujebu kirjoitti:

        Uskoisitko, jos sanoisin, ettei ketään oikeasti kiinnosta? Et tietenkään, koska luulet olevasi kiinnostava persoona. Narsistit aina luulee niin.

        Etkö sä tykkää musta?


    • perustelujahei

      En oo moista kyllä huomannut. Vähän yksisilmäinen, mutta ei muuten ihmeempää.

    • Wittnengstein

      Jaahas......keittiöneuropsykiatrin professorien meetingissä
      tehdään freudilista psykoanalyysiä kokaiinihuppelissa, kuten Freudsetäkin

      mites olis behaviorirtine diagnoosi?

    • Kyllä ilman muuta älykäs kaveri ja tietää paljon, mutta mä odottaisin ehkä vähän enemmän kärsivällisyyttä. Mä en ainakaan pysty keskustelee, jos ei keskustelu etene maltilla. Voi toki olla munkin keskutelutyylissä parantamisen varaa niinkuin varmasti onkin. Mun tyyli on kommentoida ehkä vähän liiankin yksityiskohtaisesti ja se ei ehkä kaikille sovi. Mä jokatapauksessa yritän selittää, ettei asiat mene aina niin yksinkertaisesti ja ehkä vähän liiankin paljon pyrin ahtaamaan tekstiä jokaisen seikan perusteluun. Tämä nyt on ainakin toistaiseksi tämä mun tyyli. Jos tämä MiesJokaTietääMitäHaluaa on kiinnostunut ottaa selville, miksi mä en kaikkea näe aivan niin yksinkertaisesti, toki aina voi kommentoida mun keskusteluihin ja koko ajan pyrin tuomaan selkeämmin ja selkeämmin esille, mitä itse tarkoitan sillä, mitä nyt tänne kirjoitan.

      • Mitä vitun kärsivällisyydenmittauskokeita sä täällä järjestelet? Kaveri vaan selittää ja selittää ja selittää ja selittää ja selittää ja selittää... eikä osoita mitään merkkejä ottaakseen muiden neuvoista vaarin, tai toimiakseen edes jollain tavoin muiden pyyntöjen mukaisesti. Mä kun toivoisin, että keskustelu joskus etenisikin jonnekin keskustelukumppanini kanssa - varsinkin, kun se keskustelukumppani on osoittanut halukkuutta oppia jotakin. Sä et ole tullut meidän keskustelussa oikeastaan vielä mitenkään vastaan vaan oot pysynyt koko ajan omalla mukavuusalueellasi. Ja silti odotat multa respectiä?


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mitä vitun kärsivällisyydenmittauskokeita sä täällä järjestelet? Kaveri vaan selittää ja selittää ja selittää ja selittää ja selittää ja selittää... eikä osoita mitään merkkejä ottaakseen muiden neuvoista vaarin, tai toimiakseen edes jollain tavoin muiden pyyntöjen mukaisesti. Mä kun toivoisin, että keskustelu joskus etenisikin jonnekin keskustelukumppanini kanssa - varsinkin, kun se keskustelukumppani on osoittanut halukkuutta oppia jotakin. Sä et ole tullut meidän keskustelussa oikeastaan vielä mitenkään vastaan vaan oot pysynyt koko ajan omalla mukavuusalueellasi. Ja silti odotat multa respectiä?

        "Sä et ole tullut meidän keskustelussa oikeastaan vielä mitenkään vastaan vaan oot pysynyt koko ajan omalla mukavuusalueellasi."

        Mukavuusalueella pysyminen kyllä pitää paikkansa, mutta ei sieltä hetkessä kyllä poistutakaan.


    • Ainakin yritti houkutella pönttöä...
      Muusta en tiedä.

      • hanakashalukas

        Kaikki äijät Pöntön tahtoo
        vaika Pönttö feikki onkin


      • hanakashalukas kirjoitti:

        Kaikki äijät Pöntön tahtoo
        vaika Pönttö feikki onkin

        Hus hiiten kiusimasta.
        Minä olen minä.

        Tuosta sähköpostivonkaajasta ei tiedä, mikä hän on.
        Suosittelen harkintaa. En ehtinyt kirjoittaa.


      • Olen edelleen pahoillani siitä, mutta itsehän ekana aloit mulle flirttailla. Yritin tänne tullessani tehdä erään naisen mustasukkaiseksi, ja sä annoit siihen todella hyvän mahdollisuuden.


      • tyhmäkysyjä
        misspönttöuuni kirjoitti:

        Hus hiiten kiusimasta.
        Minä olen minä.

        Tuosta sähköpostivonkaajasta ei tiedä, mikä hän on.
        Suosittelen harkintaa. En ehtinyt kirjoittaa.

        Nyt ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta onko rekisteröityneiden käyttäjien sähköposti lähes aina sama kuin itse nikki? Joillakin se lukee, toisilla taas ei. Sulla ei lue.


    • hienoahienoa

      https://en.wikipedia.org/wiki/Neurosis
      Jonkinlainen narsistinen/egoistinen neuroosi sillä tyypillä on. Ei oikeasti sano hirveästi mitään, mutta haukkuu kusipäiksi sellaisia miehiä, jotka eivät toimi juuri sillä tavalla kuin hän haluaisi heidän toimivan. Eikä ota huomioon kenenkään muun teorioita, vaan toistaa sitä omaa mantraansa. Ei oikein osaa perustella argumenttejaan, vaan menee sillä omalla monologiallaan jatkuvasti. Ja muutenkin poliittisesti korrekti, eli aivopesty yksilö.

      • welldone

        Hyvin kuvailit itsesi.


      • Miten politiikka siis liittyy tähän? Kyllä asiallista kritiikkiä tarvitaan. EI me voida rakentaa kestävää kehitystä sillä tavalla, että jotkut miehet joutuvat kohtuuttomasti vaan "tekee töitä" saadakseen naisia kiinnostumaan. Kyllä tämä tosiasia vaan pitäis tiedostaa, että on vaan olemassa OIKEESTI sellaisia miehiä, joilla on "taidot" ja ominaisuudet selvästi "keskiverto" miestä heikommalla parisuhteen osalta. Toki täytyy miettiä mistä asia johtuu ja ainakin yrittää parhaansa, jotta tulevaisuudessa mahdollisuudet paranisi. Jokatapauksessa jos on "keskiverto" ihmistä HUOMATTAVASTI heikommalla nimenomaan parisuhteeseen pääsyn osalta, ei nyt ainakaan voi olettaa, että tarvittavat "taidot" ja ominaisuudet kovin nopeasti kehittyisivät. Olen jokatapauksessa sitä mieltä, että parempi päästä parisuhteeseen ja olla siinä niin kauan kuin mahdollista kuin se, että elää loputtoman kauan vasten tahtoisesti yksinäisyydessä.

        Mainitsit tuosta, ettei ota muiden teorioita huomioon. No itse olen tuonut esiin nuo pelimiehen oppaat. Edelleenkään en puhu yhden yön jutuista. Ne ei ole mun juttu. Mä toivoisin, että tämä MiesJokaTIetääMitäHaluaa ei käsittäisi väärin tätä mun "pokaus" sanaa - se ei todellakaan tarkoita ainakaan mun kohdalla mitään yhden yön suhteita.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Miten politiikka siis liittyy tähän? Kyllä asiallista kritiikkiä tarvitaan. EI me voida rakentaa kestävää kehitystä sillä tavalla, että jotkut miehet joutuvat kohtuuttomasti vaan "tekee töitä" saadakseen naisia kiinnostumaan. Kyllä tämä tosiasia vaan pitäis tiedostaa, että on vaan olemassa OIKEESTI sellaisia miehiä, joilla on "taidot" ja ominaisuudet selvästi "keskiverto" miestä heikommalla parisuhteen osalta. Toki täytyy miettiä mistä asia johtuu ja ainakin yrittää parhaansa, jotta tulevaisuudessa mahdollisuudet paranisi. Jokatapauksessa jos on "keskiverto" ihmistä HUOMATTAVASTI heikommalla nimenomaan parisuhteeseen pääsyn osalta, ei nyt ainakaan voi olettaa, että tarvittavat "taidot" ja ominaisuudet kovin nopeasti kehittyisivät. Olen jokatapauksessa sitä mieltä, että parempi päästä parisuhteeseen ja olla siinä niin kauan kuin mahdollista kuin se, että elää loputtoman kauan vasten tahtoisesti yksinäisyydessä.

        Mainitsit tuosta, ettei ota muiden teorioita huomioon. No itse olen tuonut esiin nuo pelimiehen oppaat. Edelleenkään en puhu yhden yön jutuista. Ne ei ole mun juttu. Mä toivoisin, että tämä MiesJokaTIetääMitäHaluaa ei käsittäisi väärin tätä mun "pokaus" sanaa - se ei todellakaan tarkoita ainakaan mun kohdalla mitään yhden yön suhteita.

        "Mä toivoisin, että tämä MiesJokaTIetääMitäHaluaa ei käsittäisi väärin tätä mun "pokaus" sanaa - se ei todellakaan tarkoita ainakaan mun kohdalla mitään yhden yön suhteita."

        Mitä pidemmän ja onnellisemman suhteen molempien osapuolien kannalta sä itsellesi haluat, sitä vähemmän kaikenkarvaisten kirjojen lukumäärä sua tulee auttamaan.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Mä toivoisin, että tämä MiesJokaTIetääMitäHaluaa ei käsittäisi väärin tätä mun "pokaus" sanaa - se ei todellakaan tarkoita ainakaan mun kohdalla mitään yhden yön suhteita."

        Mitä pidemmän ja onnellisemman suhteen molempien osapuolien kannalta sä itsellesi haluat, sitä vähemmän kaikenkarvaisten kirjojen lukumäärä sua tulee auttamaan.

        Väität sä, ettei lukemisesta ole hyötyä? Mitä sä olet esimerkiksi mieltä sellaisesta, että lukee paljon naiskirjailijoiden kirjoja? Täällä juuri äskettäin joku sanoi, että sinkkumiehen kannattaa lukea naiskirjailijoiden kirjoja. Kirjojen luku kehittää empatia kykyä.
        Tuossa tuo kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289917/nainen39vee-on-palstan-alykkain-kirjoittaja#comment-93852272


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Väität sä, ettei lukemisesta ole hyötyä? Mitä sä olet esimerkiksi mieltä sellaisesta, että lukee paljon naiskirjailijoiden kirjoja? Täällä juuri äskettäin joku sanoi, että sinkkumiehen kannattaa lukea naiskirjailijoiden kirjoja. Kirjojen luku kehittää empatia kykyä.
        Tuossa tuo kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289917/nainen39vee-on-palstan-alykkain-kirjoittaja#comment-93852272

        Oho... tää tais olla selkeästi älykkäin kommentti sulta tähän saakka mitä olen nähnyt - ja siis oikeasti älykäs huomautus. Ehkä sulla tosiaan onkin vielä jotain toivoa :)


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Oho... tää tais olla selkeästi älykkäin kommentti sulta tähän saakka mitä olen nähnyt - ja siis oikeasti älykäs huomautus. Ehkä sulla tosiaan onkin vielä jotain toivoa :)

        Kyllähän tuo on tietysti ihan järkevää, että lukee monipuolisesti niin miehen kuin naisenkin näkökulmia. No jos me nyt olemme joistakin asioista samaa mieltä, onko sulla sitten suositella jotain sellaista kirjaa, josta olisi mulle hyötyä. Mä jo ehdin suositella. Toki voin vilkaista ja ehkä ajan kanssa lukeakin jos on vaan tarpeeksi aikaa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kyllähän tuo on tietysti ihan järkevää, että lukee monipuolisesti niin miehen kuin naisenkin näkökulmia. No jos me nyt olemme joistakin asioista samaa mieltä, onko sulla sitten suositella jotain sellaista kirjaa, josta olisi mulle hyötyä. Mä jo ehdin suositella. Toki voin vilkaista ja ehkä ajan kanssa lukeakin jos on vaan tarpeeksi aikaa.

        Mä voin auttaa sua tästä eteenpäin ainoastaan jos me tavataan irl.


      • hienoahienoa
        welldone kirjoitti:

        Hyvin kuvailit itsesi.

        Siinä taas yksi ääliö, joka ei osaa perustella kommenttiaan. Minä sentään annan lähteitä kirjoituksilleni monissa eri kommenteissa ja monet sanomani perustuvat tehtyihin tutkimuksiin ja tilastoihin. MJTMH sen sijaan kerrankin alkoi minulle jotain vittuilemaan kun laitoin hänen nenän eteensä tekemäni kuvakoosteen, jossa olin selvitellyt asioita tutkimuksien ja tilastojen avulla. Ei kuulemma tutkimukset ja tilastot kiinnosta. Elikä toisin sanoen häntä ei faktat kiinnosta, eikä näköjään sinuakaan. Kerro ihmeessä faktoilla vastaväitteet, jos minua haluat haastaa. Ei näytä onnistuvan.


      • hienoahienoa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Miten politiikka siis liittyy tähän? Kyllä asiallista kritiikkiä tarvitaan. EI me voida rakentaa kestävää kehitystä sillä tavalla, että jotkut miehet joutuvat kohtuuttomasti vaan "tekee töitä" saadakseen naisia kiinnostumaan. Kyllä tämä tosiasia vaan pitäis tiedostaa, että on vaan olemassa OIKEESTI sellaisia miehiä, joilla on "taidot" ja ominaisuudet selvästi "keskiverto" miestä heikommalla parisuhteen osalta. Toki täytyy miettiä mistä asia johtuu ja ainakin yrittää parhaansa, jotta tulevaisuudessa mahdollisuudet paranisi. Jokatapauksessa jos on "keskiverto" ihmistä HUOMATTAVASTI heikommalla nimenomaan parisuhteeseen pääsyn osalta, ei nyt ainakaan voi olettaa, että tarvittavat "taidot" ja ominaisuudet kovin nopeasti kehittyisivät. Olen jokatapauksessa sitä mieltä, että parempi päästä parisuhteeseen ja olla siinä niin kauan kuin mahdollista kuin se, että elää loputtoman kauan vasten tahtoisesti yksinäisyydessä.

        Mainitsit tuosta, ettei ota muiden teorioita huomioon. No itse olen tuonut esiin nuo pelimiehen oppaat. Edelleenkään en puhu yhden yön jutuista. Ne ei ole mun juttu. Mä toivoisin, että tämä MiesJokaTIetääMitäHaluaa ei käsittäisi väärin tätä mun "pokaus" sanaa - se ei todellakaan tarkoita ainakaan mun kohdalla mitään yhden yön suhteita.

        "Miten politiikka siis liittyy tähän?"
        Poliittisesti korrekti -termi ei pakosti liity politiikkaan mitenkään, vaan se kertoo sellaisesta ihmisestä, joka käyttäytyy ja ajattelee poliittisesti korrektilla tavalla, eli siten ettei loukkaa sellaisia ryhmiä joita ei saisi loukata yms. No joo, vaikea selittaa, lue vaikka täältä:

        https://www.britannica.com/topic/political-correctness
        "Those who are most strongly opposed to so-called “political correctness” view it as censorship and a curtailment of freedom of speech that places limits on debates in the public arena. They contend that such language boundaries inevitably lead to self-censorship and restrictions on behaviour. They further believe that political correctness perceives offensive language where none exists."

        MJTMH menee just tuon poliittisen korrektiuden mukaan, eli loukkaa sellaisia ihmisryhmiä joita on "ok" loukata, esim. ätmejä ja valkoisia heteromiehiä, muttei uskaltaisi "loukata" esim. feministejä, naisia, valkoritareita, muslimeita yms. Kyllä sellainen käytös täyttää aivopestyn ihmisen merkit. Ja pelkurin.

        Ja minun mielestäni on kummallista, ettet sinä näköjään oikein tajunnut tuonkaan termin merkitystä/sinulla ei ollut sisälukutaitoa sisäistää mitä tarkoitin, koska itse tiesin tuon termin tarkoituksen jo teini-ikäisenä. Minusta sinun tulisi parantaa yleissivistystäsi, siis muissa kuin naisasioissa (naisjutuista tiedätkin jo erittäin paljon ja totuuden siitä miten joillekin miehille ne ovat todella vaikeita). Se voisi laajentaa sinun maailmankuvaasi ja uskon, että olisit tyytyväisempi kun keskittyisit enemmän muihin kuin näihin naisasioihin.


      • hienoahienoa kirjoitti:

        "Miten politiikka siis liittyy tähän?"
        Poliittisesti korrekti -termi ei pakosti liity politiikkaan mitenkään, vaan se kertoo sellaisesta ihmisestä, joka käyttäytyy ja ajattelee poliittisesti korrektilla tavalla, eli siten ettei loukkaa sellaisia ryhmiä joita ei saisi loukata yms. No joo, vaikea selittaa, lue vaikka täältä:

        https://www.britannica.com/topic/political-correctness
        "Those who are most strongly opposed to so-called “political correctness” view it as censorship and a curtailment of freedom of speech that places limits on debates in the public arena. They contend that such language boundaries inevitably lead to self-censorship and restrictions on behaviour. They further believe that political correctness perceives offensive language where none exists."

        MJTMH menee just tuon poliittisen korrektiuden mukaan, eli loukkaa sellaisia ihmisryhmiä joita on "ok" loukata, esim. ätmejä ja valkoisia heteromiehiä, muttei uskaltaisi "loukata" esim. feministejä, naisia, valkoritareita, muslimeita yms. Kyllä sellainen käytös täyttää aivopestyn ihmisen merkit. Ja pelkurin.

        Ja minun mielestäni on kummallista, ettet sinä näköjään oikein tajunnut tuonkaan termin merkitystä/sinulla ei ollut sisälukutaitoa sisäistää mitä tarkoitin, koska itse tiesin tuon termin tarkoituksen jo teini-ikäisenä. Minusta sinun tulisi parantaa yleissivistystäsi, siis muissa kuin naisasioissa (naisjutuista tiedätkin jo erittäin paljon ja totuuden siitä miten joillekin miehille ne ovat todella vaikeita). Se voisi laajentaa sinun maailmankuvaasi ja uskon, että olisit tyytyväisempi kun keskittyisit enemmän muihin kuin näihin naisasioihin.

        Puhutaan lisää myöhemmin. Nyt on kiire. Mutta yksi kysymys: miksi sä et rekisteröidy tälle sivustolle? Sua kiinnostaa faktatieto, joka on erityisen tärkeää. Tää palsta kaipaa sellaisia tyyppejä, jotka ovat oikeesti omistautuneita tälle ätmien ongelmalle ja kirjoittaa kunnon viestejä ja tuo erilaisia tutkimuksia esiin. Jotkut todellakin vastaa vaan muttamalla sanalla. Mä ilman muuta luen mieluummin sellaista tekstiä, johon on kunnolla paneuduttu ja kunnon argumentit. EI mua haittaa vaikka olenkin välillä jostain eri mieltä. Mä mielellään luen laadukasta tekstiä, vaikka tekstin kirjoittaja ei oliskaan kaikesta samaa mieltä.
        Itse siis suosittelen sua rekisteröitymään.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Puhutaan lisää myöhemmin. Nyt on kiire. Mutta yksi kysymys: miksi sä et rekisteröidy tälle sivustolle? Sua kiinnostaa faktatieto, joka on erityisen tärkeää. Tää palsta kaipaa sellaisia tyyppejä, jotka ovat oikeesti omistautuneita tälle ätmien ongelmalle ja kirjoittaa kunnon viestejä ja tuo erilaisia tutkimuksia esiin. Jotkut todellakin vastaa vaan muttamalla sanalla. Mä ilman muuta luen mieluummin sellaista tekstiä, johon on kunnolla paneuduttu ja kunnon argumentit. EI mua haittaa vaikka olenkin välillä jostain eri mieltä. Mä mielellään luen laadukasta tekstiä, vaikka tekstin kirjoittaja ei oliskaan kaikesta samaa mieltä.
        Itse siis suosittelen sua rekisteröitymään.

        Sua tuo politiikkakin kiinnostaa. Käytkö koskaan täällä suomi24 sivulla kommentoimassa esimerkiksi tuolla yhteiskunnallisten asioiden palstalla?


      • hienoahienoa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Sua tuo politiikkakin kiinnostaa. Käytkö koskaan täällä suomi24 sivulla kommentoimassa esimerkiksi tuolla yhteiskunnallisten asioiden palstalla?

        Politiikan seuraaminen on kiinnostavaa, mutta siitä kinaaminen ei. ;)


    • Tekis mieli vetää tästä ketjusta sellaiset johtopäätökset että kaikki ei oikein taida tykätä musta. Olenko oikeilla jäljillä?

      • 54353535

        Minä ainakin pidän.

        Voi sanoa, että täällä on kolme ryhmää: 1. ätmit 2. keski-ikäiset naiset 3. muutama täysjärkinen mies

        Ainoastaan ätmit eivät tykkää, koska eivät halua katsoa peiliin.


      • 54353535 kirjoitti:

        Minä ainakin pidän.

        Voi sanoa, että täällä on kolme ryhmää: 1. ätmit 2. keski-ikäiset naiset 3. muutama täysjärkinen mies

        Ainoastaan ätmit eivät tykkää, koska eivät halua katsoa peiliin.

        "Ainoastaan ätmit eivät tykkää, koska eivät halua katsoa peiliin."

        EI pidä mennä yleistää. Kyllä mä olen omia ongelmia miettinyt vaikka kuinka paljon ja olen kyllä lukenut tämän kyseisen nimimerkin keskusteluja ja itsekin keskutellut hänen kanssa, mutta jotenkin tämä keskustelu tuntuu vähän kaatuvan siihen, kun olen kaikessa liian "hidas". En ole muistaakseni missään viestissä väittänyt, etteikö tämä kaveri tietäisi paljon asioista. Kyllä ilman muuta huomaa ainakin sen perusteella, mitä olen lukenut näitä kirjoituksia, että on todella omistautunut ja perehtynyt asioihin, kirjoittaa pitkiä viestejä, mikä on ilman muuta positiivista. Mä paljon mieluummin luen pitkiä viestejä, joissa asiaan perehdytään kunnolla kuin sellaisia, joissa vastataan vain muutamalla sanalla.
        Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Ainoastaan ätmit eivät tykkää, koska eivät halua katsoa peiliin."

        EI pidä mennä yleistää. Kyllä mä olen omia ongelmia miettinyt vaikka kuinka paljon ja olen kyllä lukenut tämän kyseisen nimimerkin keskusteluja ja itsekin keskutellut hänen kanssa, mutta jotenkin tämä keskustelu tuntuu vähän kaatuvan siihen, kun olen kaikessa liian "hidas". En ole muistaakseni missään viestissä väittänyt, etteikö tämä kaveri tietäisi paljon asioista. Kyllä ilman muuta huomaa ainakin sen perusteella, mitä olen lukenut näitä kirjoituksia, että on todella omistautunut ja perehtynyt asioihin, kirjoittaa pitkiä viestejä, mikä on ilman muuta positiivista. Mä paljon mieluummin luen pitkiä viestejä, joissa asiaan perehdytään kunnolla kuin sellaisia, joissa vastataan vain muutamalla sanalla.
        Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi.

        "Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi."

        Tää kaikki on vain sun omassa päässäsi - ei siis mikään totuus tai tosiasia. Ja juuri sen takia olet tuomittu epäonnistumaan vähintäänkin siihen saakka kunnes lakkaat uskomasta tuollaiseen hölynpölyyn. Sut on aivopesty sekä itsesi että muiden toimesta.

        Tai on edelleen olemassa se toinenkin vaihtoehto...........
        .............................. että olet TROLLI.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi."

        Tää kaikki on vain sun omassa päässäsi - ei siis mikään totuus tai tosiasia. Ja juuri sen takia olet tuomittu epäonnistumaan vähintäänkin siihen saakka kunnes lakkaat uskomasta tuollaiseen hölynpölyyn. Sut on aivopesty sekä itsesi että muiden toimesta.

        Tai on edelleen olemassa se toinenkin vaihtoehto...........
        .............................. että olet TROLLI.

        Tosiasia on se, että mulla on vaikka kuinka paljon kokemusta naisen etsimisestä. Kun teet tuttavuutta naiseen, siinä pätee tietyt lainalaisuudet. Mä kävin juuri hyvää keskustelua Nainen39veen kanssa, jossa hän totesi kyllä täydellisesti juuri noista kommunikointi taidoista.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93907882

        Lue myös ajatuksella tuokin kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93913998


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi."

        Tää kaikki on vain sun omassa päässäsi - ei siis mikään totuus tai tosiasia. Ja juuri sen takia olet tuomittu epäonnistumaan vähintäänkin siihen saakka kunnes lakkaat uskomasta tuollaiseen hölynpölyyn. Sut on aivopesty sekä itsesi että muiden toimesta.

        Tai on edelleen olemassa se toinenkin vaihtoehto...........
        .............................. että olet TROLLI.

        "Tää kaikki on vain sun omassa päässäsi - ei siis mikään totuus tai tosiasia. "

        Olisiko sulla sitten esittää pätevästi, miksi mun teoria ei pidä paikkaansa. Löytyisikö joitain tutkimuksia? Esimerkiksi kirjat? Voin kyllä yrittää lukea, jos vaan on aikaa. Ainakin nopeasti selailla.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tosiasia on se, että mulla on vaikka kuinka paljon kokemusta naisen etsimisestä. Kun teet tuttavuutta naiseen, siinä pätee tietyt lainalaisuudet. Mä kävin juuri hyvää keskustelua Nainen39veen kanssa, jossa hän totesi kyllä täydellisesti juuri noista kommunikointi taidoista.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93907882

        Lue myös ajatuksella tuokin kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15289729/kylla-atmit-vaan-tarvitsee-paljon-iskuyrityksia#comment-93913998

        Kyllä olen jo lukenu noi.

        Mä oon aika vahvasti sitä mieltä että sä tarvitsisit helppiä ihan irl-kontekstissa. Täällä vänkäämisestä ei tule yhtään mitään.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Tää kaikki on vain sun omassa päässäsi - ei siis mikään totuus tai tosiasia. "

        Olisiko sulla sitten esittää pätevästi, miksi mun teoria ei pidä paikkaansa. Löytyisikö joitain tutkimuksia? Esimerkiksi kirjat? Voin kyllä yrittää lukea, jos vaan on aikaa. Ainakin nopeasti selailla.

        Mä oon erittäin vahvasti sitä mieltä että sä tarvitsisit helppiä ihan irl-kontekstissa. Täällä vänkäämisestä ei tule yhtään mitään.


      • NainenRuudunTakaa

        Kaikki ei koskaan pidä kaikista. Mä tykkään sun tyylistä ja että annat vähän toisenlaista, kipakampaa ja samalla laajempaa miesnäkökulmaa palstan yleisiin aiheisiin.

        Sulla on sellaien jalat maassa -asenne asioihin. Että ihmissuhteet ei oo mitään peliä, vaan sitä että ihmiset viihtyy aidosti keskenään, mikä on monilta täällä ihan hukassa. Oot yksi palstan helmistä Dissidentin ja Nainen39veen ohella. Teidän takia näitä samoja"miksen saa naista" -ketjujakin jaksaa lukea.


      • 567547564657
        todellavaikeeta kirjoitti:

        "Ainoastaan ätmit eivät tykkää, koska eivät halua katsoa peiliin."

        EI pidä mennä yleistää. Kyllä mä olen omia ongelmia miettinyt vaikka kuinka paljon ja olen kyllä lukenut tämän kyseisen nimimerkin keskusteluja ja itsekin keskutellut hänen kanssa, mutta jotenkin tämä keskustelu tuntuu vähän kaatuvan siihen, kun olen kaikessa liian "hidas". En ole muistaakseni missään viestissä väittänyt, etteikö tämä kaveri tietäisi paljon asioista. Kyllä ilman muuta huomaa ainakin sen perusteella, mitä olen lukenut näitä kirjoituksia, että on todella omistautunut ja perehtynyt asioihin, kirjoittaa pitkiä viestejä, mikä on ilman muuta positiivista. Mä paljon mieluummin luen pitkiä viestejä, joissa asiaan perehdytään kunnolla kuin sellaisia, joissa vastataan vain muutamalla sanalla.
        Toivoisin kuitenkin, että keskusteluissa huomioitaisi ehkä enemmän ätmienkin vaikeuksia, jotka voivat todellakin olla jopa ylitsepääsemättömiä: vaikka ätmi kuinka opettelisi kommunikointi taitoja ja yrittäisi pois ujoudesta, tämä tosiasia on vaan hyväksyttävä, että ei välttämättä tule koskaan pääsemään "normaalin" miehen tasolle näissä asioissa. Siitä huolimatta ei tarkoita etteikö ätmeillä olisi myös vahvuuksia, joissa ätmi on jopa "keskiverto" ihmistä huomattavasti taitavampi.

        Älä aliarvioi itseäsi. En pidä sua ätminä, vaan hyvinkin kehityskelpoisena.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Kaikki ei koskaan pidä kaikista. Mä tykkään sun tyylistä ja että annat vähän toisenlaista, kipakampaa ja samalla laajempaa miesnäkökulmaa palstan yleisiin aiheisiin.

        Sulla on sellaien jalat maassa -asenne asioihin. Että ihmissuhteet ei oo mitään peliä, vaan sitä että ihmiset viihtyy aidosti keskenään, mikä on monilta täällä ihan hukassa. Oot yksi palstan helmistä Dissidentin ja Nainen39veen ohella. Teidän takia näitä samoja"miksen saa naista" -ketjujakin jaksaa lukea.

        "Kaikki ei koskaan pidä kaikista."
        Tiedän :) Se nyt vaan on mun mielestä hauskaa alkaa välillä leikkimään jotain dorkaa juuri sellaisella hetkellä kun asian pitäisi olla tavallaan "itsestään selvä". Sellainen asenne voi olla todella ärsyttävää heidän mielestään jotka tuon päivänselkeän viestin ovat antaneet. Usein saa samalla hyvin arvokastakin informaatiota siitä, kuinka eri ihmiset alkavat käyttäytyä kun se viesti ei näytäkään menneen perille, ilmeisen kovasta yrityksestä huolimatta. Moni näyttää todellisen luonteensa juuri sellaisella hetkellä kun luulee saaneensa jonkilaisen henkisen yliotteen keskustelukumppanistaan jostain hänen "ilmeisestä" epäloogisuudestaan tai typeryydestään.

        Miksi luulet että aloin eilen jakelemaan nimmareitani tuossa tuoreimmassa ketjussani?
        Se oli aivan samaa strategiaa - suoraa jatkoa tästä ketjusta :D Joku täällä aivan selvästi yrittää saada mut jollain tavalla "ruotuun", varomaan jatkossa mitä sanoisin, ilmeisesti koska kokevat mut itselleen uhkana tai vähintäänkin ärsyttävänä. Turha toivo. Minähän sanon ja teen jatkossakin juuri mitä ikinä sattuu huvittamaankaan.


    • BESSERWISSER kuulostaa joltain saksalaiselta olutbrändiltä. Tulkoon tämä nyt ainakin selväksi että sen merkkistä bissee en ole koskaan litkinyt.

    • nainenjalatmaassa

      Olen uusi täällä ja vasta jonkin aikaa lueskellut näitä ketjuja. Sain kuitenkin sen ainoan kerran täällä kirjoiteltuani asiallista palautetta ja ajattelun aihetta ko. nickiltä.

      Olen itse pohtijatyyppinen ja puntaroin asioita eri aspekteista ja arvostan samoja piirteitä toisilla. Mitään ihmissuhdepelejä en jaksa ja vaistoan helpohkosti ihmisten tarkoitusperät.

      Sinkkusivustolla kun olen ja aiemmin vahvasti parisuhdeihmisenä olen sopeutunut nykyiseen statukseeni. Ajoittain on tarkoitusta ja yritystä tutustua sopivaan mieheen, mutta riittävän samankaltaista ei ole kohdalle osunut.
      Siksikin täytän elämääni uuden oppimisella ja katsomalla tarkemmin arjen pieniä asioita.

      • Voisitko laittaa linkin tuosta keskustelusta? En valitettavasti voi muistaa kaikkia (varsinkaan rekisteröimättömiä) keiden kanssa olen mistäkin jutellut :/


    • adhdcdefg

      Palstan sairain tyyppi? :D

      Häntä sairaampia ovat *rummunpärinää* ujoatm32, naisasialooseri, 121212, harmaaritari, dissident, wuwu, nuuskamuikkunen, misspönttöuuni, prm, n28v, darkfear.... oikeastaan kaikki palstalla säännöllisesti vaikuttavat ovat jokaisella mittapuulla sairaampia.

      Aloittaja, olikohan aloitus vähän liioiteltu?

      • Järjen ja järjettömyyden raja on kaikkea muuta kuin selkeä.


      • nvn75757nvnn

        Tuo oli aika suuri kohteliaisuus!

        Noista kyllä n28v oli mielestäni ihan normaali. Muista samaa mieltä.


    • Ihanselvästi

      Se on pölö pätijä pertsa palstamäki.

      • Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä?


      • Eioleikävä
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä?

        Varmaankin vaikea esittää mitä ei ole. Sadut ja tarinat loppu ja tais vähä siipeensä saada.


      • Eioleikävä kirjoitti:

        Varmaankin vaikea esittää mitä ei ole. Sadut ja tarinat loppu ja tais vähä siipeensä saada.

        Kyllä sillä oli pallo hallussa ihan hyvin siihen saakka, kunnes tilttasi Lakkaa-olemasta-kusipäämies-ketjussa.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä?

        Oliko Palstamäki sun kavereita täällä? Ainakin mitä joitain hänen kirjoituksia luin, vaikutti ihan fiksulta kaverilta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Oliko Palstamäki sun kavereita täällä? Ainakin mitä joitain hänen kirjoituksia luin, vaikutti ihan fiksulta kaverilta.

        Kyllä pidin häntä aina jollain tasolla ystävänäni siitäkin huolimatta että loppua kohden ne hänen pimeät puolensa alkoivat tulla varsin voimakkaasti esille.

        Mistä sitä tietää vaikka sinä olisit hän.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Kyllä pidin häntä aina jollain tasolla ystävänäni siitäkin huolimatta että loppua kohden ne hänen pimeät puolensa alkoivat tulla varsin voimakkaasti esille.

        Mistä sitä tietää vaikka sinä olisit hän.

        Kun aloitin täällä, mulla oli kyllä keskusteluja Palstamäen kanssa ja aina emme olleet samaa mieltäkään kaikesta.

        Luuletko, että sillä olisi merkitystä, miksi hän katosi tältä palstalta, kun loppua kohden ne pimeät puolet tulivat enemmän esille?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Kun aloitin täällä, mulla oli kyllä keskusteluja Palstamäen kanssa ja aina emme olleet samaa mieltäkään kaikesta.

        Luuletko, että sillä olisi merkitystä, miksi hän katosi tältä palstalta, kun loppua kohden ne pimeät puolet tulivat enemmän esille?

        "Luuletko, että sillä olisi merkitystä, miksi hän katosi tältä palstalta, kun loppua kohden ne pimeät puolet tulivat enemmän esille?"

        Vaikea sanoa. Olishan se toki loogista olettaa että sillä olisi merkitystä.
        Varmuudella en tiedä yhtään mitään.


      • hljkll
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä?

        Erikoinen kysymys kun kuitenkin seuraat palstaa tarkasti ja pidit Palstamäkeä jopa ystävänäsi.
        Taidatte kuitenkin olla yksi ja sama henkilö.


      • hljkll kirjoitti:

        Erikoinen kysymys kun kuitenkin seuraat palstaa tarkasti ja pidit Palstamäkeä jopa ystävänäsi.
        Taidatte kuitenkin olla yksi ja sama henkilö.

        Eikö saa kysyä muilta mielipidettä mihinkään?


      • sopppppe
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Eikö saa kysyä muilta mielipidettä mihinkään?

        "Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä? "
        Juuri noin kysytään ellei itse tiedä.

        Mitä veikkaatte, miksi lopetti sillä nicillä?
        Tässä yksi tapa kysyä muiden mielipidettä. Ai niin, ethän tunnusta koskaan olevasi väärässä.

        Aika yksinkertainen oot ja jätä se nainen vuodelta 2011 jo rauhaan.


      • sopppppe kirjoitti:

        "Minkä vuoksi se lopetti sillä nicillä? "
        Juuri noin kysytään ellei itse tiedä.

        Mitä veikkaatte, miksi lopetti sillä nicillä?
        Tässä yksi tapa kysyä muiden mielipidettä. Ai niin, ethän tunnusta koskaan olevasi väärässä.

        Aika yksinkertainen oot ja jätä se nainen vuodelta 2011 jo rauhaan.

        "Aika yksinkertainen oot ja jätä se nainen vuodelta 2011 jo rauhaan."

        Keneltä tämä? En tunne ketään sopppppea.


    • Kurppa-nainen

      MIes joka luulee tietävänsä kaiken naisista vaikka on itse ilman naista.

      • Mulla on 2011 lähtien ollut äärimmäisen monimutkainen kuvio menossa erään naisen kanssa.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mulla on 2011 lähtien ollut äärimmäisen monimutkainen kuvio menossa erään naisen kanssa.

        Onko sullta ollut joskus aikaisemmin vaikeuksia saada naista? Kyllä mä ilman muuta olen sitä mieltä, että sitten kun naisen saa "pokattua" tuleekin uudet haasteet - miten saa pysymään. Kuten jo sanoin täällä - ei kiinnosta yhden yön jutut.
        No jos nyt puhutaan tästä vähän huonosta sanasta "pokaus" ja sitä käsittelevästä kirjallisuudesta. Olen ilman muuta myös vahvasti sitä mieltä, että pitää myös lukea paljon jopa enemmän myös sellaistakin kirjallisuutta, josta voisi olla nimenomaan hyötyä siihen, että suhde myös kestää.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Onko sullta ollut joskus aikaisemmin vaikeuksia saada naista? Kyllä mä ilman muuta olen sitä mieltä, että sitten kun naisen saa "pokattua" tuleekin uudet haasteet - miten saa pysymään. Kuten jo sanoin täällä - ei kiinnosta yhden yön jutut.
        No jos nyt puhutaan tästä vähän huonosta sanasta "pokaus" ja sitä käsittelevästä kirjallisuudesta. Olen ilman muuta myös vahvasti sitä mieltä, että pitää myös lukea paljon jopa enemmän myös sellaistakin kirjallisuutta, josta voisi olla nimenomaan hyötyä siihen, että suhde myös kestää.

        "Onko sullta ollut joskus aikaisemmin vaikeuksia saada naista?"
        Ei.
        Mutta on kuitenkin yksi aika iso poikkeus tähän: 90-luvun lopulta aina jonnekin vuoteen 2010 mulla oli niin suuria vaikeuksia itseni hyväksymisen kanssa, etten tuolloin oikeastaan ikinä vaivautunut edes yrittämään saada ketään naista itselleni. Kerran (ehkä 2003 tai 4?) pakotin itseni pyytämään erään kuuman punapään treffeille ja siellä sitten väkisin yritin räpeltää jotain herrasmiestä mutta olin erittäin kaukana mukavuusalueeltani eikä tuo nuori naisenalku voinut olla huomaamatta sitä. Tuo kokemus palveli vain ja ainoastaan sitä tarkoitusta että sain todeta olevani valtavissa ristiriidoissa itseni kanssa, enkä sen koommin enää lähestynyt yhtäkään naista sillä silmällä.

        Seuraavan kerran pyysin kahveille erään naisen vasta vajaa 10 vuotta myöhemmin.


      • niinäkyyolevan
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mulla on 2011 lähtien ollut äärimmäisen monimutkainen kuvio menossa erään naisen kanssa.

        Sinä ahdistelet häntä, etkä suostu ymmärtämään kieltävää vastausta, ja hän yrittää vältellä sinua parhaansa mukaan. Tämän olen rivien väleistä havainnut. Vähän niinkuin sellainen laimeampi versio nahkahansikastyypistä.


      • niinäkyyolevan kirjoitti:

        Sinä ahdistelet häntä, etkä suostu ymmärtämään kieltävää vastausta, ja hän yrittää vältellä sinua parhaansa mukaan. Tämän olen rivien väleistä havainnut. Vähän niinkuin sellainen laimeampi versio nahkahansikastyypistä.

        Hän on vältelly mua sen takia koska luulee mun olevan joku sekopää.
        Hän ei ymmärrä miks mä teen mitä mä teen, ja siksi pelkää. Hän ilmeisesti pelkää siksikin, koska tietää/aavistaa mihin kaikkeen mä halutessani pystyisin. Ja hän on aivan oikeassa. Mä voisin olla aivan helvetin vaarallinen ihminen jos mä sitä vaan haluaisin.

        Mutta kun en halua. En ole koskaan halunutkaan. Musta ei ikinä tule vaarallista ihmistä. Tämän voin vakuuttaa kaikille.

        Nimittäin se "ahdistelu" mitä hän on saanut menneinä vuosina kokea, on kuulkaas aika höyhenenkevyttä kamaa sen rinnalla millaista se oikeasti vois olla jos jotakuta haluaisin todella alkaa ahdistelemaan. Se tähänastinen "ahdistelu" on ollut lähinnä sellaista, etten vain ole suostunut luovuttamaan - vielä. Mielestäni olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti joka hetkellä, ottaen huomioon tilanteen, koska se nyt on mitä se on. Tämä ei ole mikään uhkaus, vaan muistutus ja tiedoksianto siitä, että suhteellisuudentajuaan ei kannata tällaisissa asioissa koskaan menettää. Eikä missään tapauksessa malttiaan eikä hermojaan. Asioiden tulee antaa edetä omalla painollaan, ja jokaisen osapuolen tulee pitää päänsä kylmänä nyt ja jatkossakin.

        Olen mielestäni tehnyt hänelle selväksi sen, että luovutan lopullisesti vasta sitten, kun hänellä on rohkeutta sekä halukkuutta kertoa mulle kasvotusten, suoraan päin naamaa, että ei. Että emme voi olla edes ystäviä. Näin hän ei nimittäin ole vielä koskaan toiminut. Mulle on tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama, uskaltaako hän tulla paikalle yksin, vai haluaako hän kokonaisen erikoisjoukkojen eliittiosaston tilannetta valvomaan kovat piipussa. Kunhan ilmestyy paikalle ja kertoo mulle, mitä oikeasti haluaa.


      • einäinhyvämies
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Hän on vältelly mua sen takia koska luulee mun olevan joku sekopää.
        Hän ei ymmärrä miks mä teen mitä mä teen, ja siksi pelkää. Hän ilmeisesti pelkää siksikin, koska tietää/aavistaa mihin kaikkeen mä halutessani pystyisin. Ja hän on aivan oikeassa. Mä voisin olla aivan helvetin vaarallinen ihminen jos mä sitä vaan haluaisin.

        Mutta kun en halua. En ole koskaan halunutkaan. Musta ei ikinä tule vaarallista ihmistä. Tämän voin vakuuttaa kaikille.

        Nimittäin se "ahdistelu" mitä hän on saanut menneinä vuosina kokea, on kuulkaas aika höyhenenkevyttä kamaa sen rinnalla millaista se oikeasti vois olla jos jotakuta haluaisin todella alkaa ahdistelemaan. Se tähänastinen "ahdistelu" on ollut lähinnä sellaista, etten vain ole suostunut luovuttamaan - vielä. Mielestäni olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti joka hetkellä, ottaen huomioon tilanteen, koska se nyt on mitä se on. Tämä ei ole mikään uhkaus, vaan muistutus ja tiedoksianto siitä, että suhteellisuudentajuaan ei kannata tällaisissa asioissa koskaan menettää. Eikä missään tapauksessa malttiaan eikä hermojaan. Asioiden tulee antaa edetä omalla painollaan, ja jokaisen osapuolen tulee pitää päänsä kylmänä nyt ja jatkossakin.

        Olen mielestäni tehnyt hänelle selväksi sen, että luovutan lopullisesti vasta sitten, kun hänellä on rohkeutta sekä halukkuutta kertoa mulle kasvotusten, suoraan päin naamaa, että ei. Että emme voi olla edes ystäviä. Näin hän ei nimittäin ole vielä koskaan toiminut. Mulle on tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama, uskaltaako hän tulla paikalle yksin, vai haluaako hän kokonaisen erikoisjoukkojen eliittiosaston tilannetta valvomaan kovat piipussa. Kunhan ilmestyy paikalle ja kertoo mulle, mitä oikeasti haluaa.

        Silä, että se välttelee sua, se kertoo jo mitä haluaa. Miksi sä et hyväksy sitä ja anna olla?


      • hienoahienoa

      • nohuhhuh
        hienoahienoa kirjoitti:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Stalking#Types_of_stalkers
        Eiköhän selitys löydy tuolta

        "have a fixation, or in some cases, a sense of entitlement to an intimate relationship with those who have attracted their amorous interest."

        Todellakin: tyypillä on entitlement-kuvitelma siitä, että olis oikeutettu tietynlaiseen käytökseen naiselta. että naisen pitäis olla tietyssä paikassa ja käyttäytyä tietyllä tavalla.

        Todella sairasta ja helvetin pelottavaa. Ei todellakaan oo mikään puolustus, ettei koskaan ryhtyis esim. väkivaltaiseksi. Millä perusteella ei. Jo tollainen pakottaminen on henkistä väkivaltaa, jonka vuoksi JOKAISEN NAISEN olis paras vältellä tyyppiä.

        Ei todellakaan tollaislle päsmäreille pidä mitään sanoa suoraan. Vittu mikä kusipäämies.

        Hyvä jos on henkisen kehityksen tiellä, mutta on vielä pitkä tie kuljettavana ihmisten rajojen ymmärtämisessä.


      • einäinhyvämies kirjoitti:

        Silä, että se välttelee sua, se kertoo jo mitä haluaa. Miksi sä et hyväksy sitä ja anna olla?

        Miks jakelet neuvoja vaikka en sellaisia pyytänyt?
        Mua ei kiinnosta sivullisten neuvot tän asian suhteen, koska kukaan teistä ei ole sellaisessa asemassa että voisitte edes jotenkin ymmärtää tätä skenaariota. Ja jos ei ymmärrä, ei voi antaa hyviä neuvojakaan. Ei tässä tilanteessa voi nyt tehdä muuta kuin olla kärsivällinen.

        Kirjoitin ton 29.5.2018 19:50 ihan vaan siinä toivossa, jos tuo kyseinen nainen tai joku muu asianosainen sattuisi sen lukemaan. Vois olla taas yksi askel kohti tilanteen ratkaisua.

        Ja sit nää pari muuta kauhistelijaa tässä sun perässä... voi että mitä kaikkitietäviä! Heti tuppaamassa jotain vitun stalkkeridiagnoosia ilman minkäänlaista perehtymistä juuri tähän tapaukseen - he eivät edes tiedä, mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut!


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Miks jakelet neuvoja vaikka en sellaisia pyytänyt?
        Mua ei kiinnosta sivullisten neuvot tän asian suhteen, koska kukaan teistä ei ole sellaisessa asemassa että voisitte edes jotenkin ymmärtää tätä skenaariota. Ja jos ei ymmärrä, ei voi antaa hyviä neuvojakaan. Ei tässä tilanteessa voi nyt tehdä muuta kuin olla kärsivällinen.

        Kirjoitin ton 29.5.2018 19:50 ihan vaan siinä toivossa, jos tuo kyseinen nainen tai joku muu asianosainen sattuisi sen lukemaan. Vois olla taas yksi askel kohti tilanteen ratkaisua.

        Ja sit nää pari muuta kauhistelijaa tässä sun perässä... voi että mitä kaikkitietäviä! Heti tuppaamassa jotain vitun stalkkeridiagnoosia ilman minkäänlaista perehtymistä juuri tähän tapaukseen - he eivät edes tiedä, mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut!

        "Ja sit nää pari muuta kauhistelijaa tässä sun perässä... voi että mitä kaikkitietäviä! Heti tuppaamassa jotain vitun stalkkeridiagnoosia ilman minkäänlaista perehtymistä juuri tähän tapaukseen - he eivät edes tiedä, mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut!"

        Mä olen myös keskustellut tällä palstalla hankalistakin asioista ja saanut aika nopeasti kauhisteluja. Olen kyllä yrittänyt sen jälkeen oikoa ja selittää perusteellisesti mistä on ollut kyse.
        Tuo on kyllä harmillista, jos ei voi keskustella ollenkaan hankalista asioista, jos moni alkaa aina epäilemään heti pahinta.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Ja sit nää pari muuta kauhistelijaa tässä sun perässä... voi että mitä kaikkitietäviä! Heti tuppaamassa jotain vitun stalkkeridiagnoosia ilman minkäänlaista perehtymistä juuri tähän tapaukseen - he eivät edes tiedä, mitä tarkalleen ottaen on tapahtunut!"

        Mä olen myös keskustellut tällä palstalla hankalistakin asioista ja saanut aika nopeasti kauhisteluja. Olen kyllä yrittänyt sen jälkeen oikoa ja selittää perusteellisesti mistä on ollut kyse.
        Tuo on kyllä harmillista, jos ei voi keskustella ollenkaan hankalista asioista, jos moni alkaa aina epäilemään heti pahinta.

        Ei tuosta mun ja sen naisen välisestä skenaariosta kannata edes yrittää keskustella täällä.

        Mitäs olet mieltä tuosta mun ehdotuksestani? Missä päin suomea asut?


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Hän on vältelly mua sen takia koska luulee mun olevan joku sekopää.
        Hän ei ymmärrä miks mä teen mitä mä teen, ja siksi pelkää. Hän ilmeisesti pelkää siksikin, koska tietää/aavistaa mihin kaikkeen mä halutessani pystyisin. Ja hän on aivan oikeassa. Mä voisin olla aivan helvetin vaarallinen ihminen jos mä sitä vaan haluaisin.

        Mutta kun en halua. En ole koskaan halunutkaan. Musta ei ikinä tule vaarallista ihmistä. Tämän voin vakuuttaa kaikille.

        Nimittäin se "ahdistelu" mitä hän on saanut menneinä vuosina kokea, on kuulkaas aika höyhenenkevyttä kamaa sen rinnalla millaista se oikeasti vois olla jos jotakuta haluaisin todella alkaa ahdistelemaan. Se tähänastinen "ahdistelu" on ollut lähinnä sellaista, etten vain ole suostunut luovuttamaan - vielä. Mielestäni olen käyttäytynyt erittäin asiallisesti joka hetkellä, ottaen huomioon tilanteen, koska se nyt on mitä se on. Tämä ei ole mikään uhkaus, vaan muistutus ja tiedoksianto siitä, että suhteellisuudentajuaan ei kannata tällaisissa asioissa koskaan menettää. Eikä missään tapauksessa malttiaan eikä hermojaan. Asioiden tulee antaa edetä omalla painollaan, ja jokaisen osapuolen tulee pitää päänsä kylmänä nyt ja jatkossakin.

        Olen mielestäni tehnyt hänelle selväksi sen, että luovutan lopullisesti vasta sitten, kun hänellä on rohkeutta sekä halukkuutta kertoa mulle kasvotusten, suoraan päin naamaa, että ei. Että emme voi olla edes ystäviä. Näin hän ei nimittäin ole vielä koskaan toiminut. Mulle on tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama, uskaltaako hän tulla paikalle yksin, vai haluaako hän kokonaisen erikoisjoukkojen eliittiosaston tilannetta valvomaan kovat piipussa. Kunhan ilmestyy paikalle ja kertoo mulle, mitä oikeasti haluaa.

        "Olen mielestäni tehnyt hänelle selväksi sen, että luovutan lopullisesti vasta sitten, kun hänellä on rohkeutta sekä halukkuutta kertoa mulle kasvotusten, suoraan päin naamaa, että ei. Että emme voi olla edes ystäviä. Näin hän ei nimittäin ole vielä koskaan toiminut. Mulle on tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama, uskaltaako hän tulla paikalle yksin, vai haluaako hän kokonaisen erikoisjoukkojen eliittiosaston tilannetta valvomaan kovat piipussa. Kunhan ilmestyy paikalle ja kertoo mulle, mitä oikeasti haluaa."

        Ehkä hän pelkää sinua?


      • outsider1 kirjoitti:

        "Olen mielestäni tehnyt hänelle selväksi sen, että luovutan lopullisesti vasta sitten, kun hänellä on rohkeutta sekä halukkuutta kertoa mulle kasvotusten, suoraan päin naamaa, että ei. Että emme voi olla edes ystäviä. Näin hän ei nimittäin ole vielä koskaan toiminut. Mulle on tässä vaiheessa oikeastaan aivan sama, uskaltaako hän tulla paikalle yksin, vai haluaako hän kokonaisen erikoisjoukkojen eliittiosaston tilannetta valvomaan kovat piipussa. Kunhan ilmestyy paikalle ja kertoo mulle, mitä oikeasti haluaa."

        Ehkä hän pelkää sinua?

        "Ehkä hän pelkää sinua?"

        On aivan itsestään selvää että hän tällä hetkellä pelkää - ainakin mun motiivejani sen suhteen, miksi olen toiminut niinkuin olen toiminut. Sitähän se pelko on - kun ei ymmärrä jotakin ja mielikuvitus alkaa luomaan kaikenlaisia skenaarioita siihen ymmärtämättömyyden tyhjiöön, mitä pahimmillaan voisi tapahtua jos...

        Se, että joutuu osa-aikaisesti kestämään pelkoa, voi olla todella pieni hinta maksettavaksi siitä, mitä voi mahdollisesti saada vastineeksi siitä edespäin, kun tuo pelko on laantunut pois. Ja se TULEE laantumaan pois - mahdollisesti hyvinkin pian! Sellaisia siirtoja on viime aikoina tehty, että eteen on tullut tienhaara - nyt on PAKKO valita, mihin suuntaan on lähdettävä - sama meininki ei voi meidän välillämme enää koskaan jatkua.

        Millä tavalla hän käyttäytyy seurassani silloin, kun EI pelkää mua? Senkin olen saanut jo kokea. Ja juuri tuon kokemuksen takia en ole vielä(kään) suostunut luovuttamaan.

        Kysynpähän vaan, että mitä tunteita hänelle JÄÄ (taas) JÄLJELLE, kun hän EI (taaskaan) ENÄÄ pelkää mua??? Mikäli kuitenkin olen jo tuossa vaiheessa täysin luovuttanut hänen suhteensa, olisiko hänellä itsellään rohkeutta tulla oma-aloitteiseti kertomaan mulle, että "anteeksi, olin väärässä sun suhteesi ja plaa plaa, olisitko vielä halukas yrittämään jne"? MIkäli hänellä olisi rohkeutta siihen (mitä kuitenkin suuresti epäilen, ottaen huomioon mitä kaikkea on jo tapahtunut), olisiko silloin jo liian myöhäistä?

        Sen jälkeen kun olisin lopullisesti luovuttanut, en itse ainakaan TAATUSTI tulisi ehdottelemaan hänelle enää ikinä yhtään mitään! Sitä paitsi, jos olen jo onnistunut löytämään jonkun toisen naisen jonka kanssa rakkaus rehottaa molemminpuoleisesti ja meillä on jo yhteinen elämä... en usko että voisin enää siinä vaiheessa kääntää kelkkaa ja jättää tuota uutta naista jolle olen tuolloin omistautunut - en voisi jättää häntä vain siksi jos tämä vanha rakkauteni kohde vihdoin osoittaisi muuttaneen mielensä... koska --- en omistaudu KENELLEKÄÄN, ellen varmasti koe olevani siihen valmis! Jos minä lupaan omistautua jollekulle, se lupaus on ikuinen - sillä edellytyksellä ja siihen saakka, että/kun tämä omistautumiseni kohde on valmis omistautumaan minulle myös! En todellakaan jätä enkä petä ketään vain siksi, että/jos olisi luvassa jotakin "parempaa" säätöä jonkun toisen kanssa.

        Aivan tuon rakkaani omaksi parhaakseen olen yrittänyt joka hetkellä toimia. Ei ole pakko uskoa, mutta se on joka tapauksessa totuus. Jos kuitenkin luulette etten välitä siitä kun hän ilmiselvästi pelkää mua - tai ehkä jopa luulisitte mun saavan jonkinlaista nautintoa tai muuta mielihyvää siitä että hän joutuu pelkäämään mua, niin sanonpahan vaan että...
        Haistakaa vittu.


    • En ole huomannut mitään erikoista.

    • Normaalinainen-

      Mies joka kirjoittelee palstalla pitkiä juttuja usein on ihan sekopää. Luulisi että jos on joku kuvio naisen kanssa menossa niin käyttäisi kaikki aikansa sen selvittämiseen. Seurustelun pitää olla yksinkertaista eikä monimutkaista. Mies ja nainen seurustelee , asuu yhdessä, viettää aikaa yhdessä ja harrastaa yhdessä. Joskus voi nähdä työkavereita lasillisen ääressä mutta seurustelevan miehen ja naisen pääasiassa pitää olla yhdessä vapaa-ajat.

      • Sulla vaikuttaa olevan varsin voimakas fiksaatio siihen, millaista kaiken PITÄÄ olla jotta asiat olisivat "hyvin" tai "oikein". Määritelmästä poikkeaminen leimaa jonkin sortin kummajaiseksi.
        Onko tää hyvä juttu?


      • hjjhjhgjhg

        Täällähän on vaikka miten paljon varattuja naisiakin. Oletko niistä samaa mieltä?


    • helmiä_sioille

      Pertsa taas vauhdissa.... :D

      • paljastuksienpaljastus

        Onko hän Pertsa eli A.Palstamäki eli nyk. Ananias?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe