Johanna Tulonen-Tapio, Eksote Honkaharjun sairaala

Eskote

Soitin saamani ohjeen mukaan 19.2.2018 Honkaharjun päivystykseen. Puhelimeen vastasi röyhkeästi, provosoivasti ja agressiivisesti käyttäytynyt Arto Pellinen, sairaanhoitajaksi esittäytyi. En saanut asiaani esitettyä, koska Pellinen puhui päälle, teki diagnooseja ja provosoi vaikken ollut edes antanut henkilötietojani. Kun ne lopulta sain annettua, Pellinen uhkasi kirjoittaa perättömiä asioita potilastietoihini. Näin tekikin, sen tarkistin. Varsinaisen asian, yskänlääkereseptin uusinnan tilanteen kertomisen, Pellinen jätti hoitamatta. Myöskään aikaa vastaanotolle Pellinen ei suostunut varaamaan. Yskä yskitään pois, oli Pellisen diagnoosi. Laittoi puhelimen kiinni. Yritin vielä soittaa uudestaan, mutta en saanut asiaani selvitettyä vaan Pellinen katkaisi puhelun.

Toimin täysin aamupäivällä samasta paikasta saamieni ohjeiden mukaisesti. Minua neuvottiin kysymään kello 16 jälkeen, koska lääkäri uusii tuona aikana reseptit. Nämä ohjeet antoi samassa numerossa vastannut toinen sairaanhoitaja.

Myöhemmin selvisi, resepti oli uusittu. Pellisen röyhkeä käytöksen sijaan olisi tarvittu tehtävänsä osaava henkilö ja asia olisi hoitunut saman tien.

Tein oikaisupyynnön keväällä kirjallisesti postissa. Pyysin koko Pellisen kirjoittaman tekstin poistoa, koska siinä ei ole terveydenhoitoon liittyvää asiaa. Koska tietojani ei oikaistus kohtuullisessa ajassa soitin 13.6.2018 koko päivän yrittäen saada kiinni vastaavaa johtajaa. Ainut kenet sain, oli toimitusjohtaja Pentti Itkonen. Hän lupasi laittaa asioita eteenpäin.

Ylilääkäri Johanna Tulonen-Tapio soitti 14.6.2018. Muutos tietoihini ei käy totuuden mukaisesti, vaan hänen lausumallaan tavalla. Silloin sinne ei jää totuuden mukaista tekstiä. Ristiriidassa pyytämäni tekstin poiston kanssa.
Tulonen-Tapio alkaa korottaa ääntään, muuttuu aggressiiviseksi ja jopa uhkailee korostamalla asemaansa virkamiehenä. Tiedän etten ole samanarvoinen lain edessä. Vain diplomi-insinööri. Koen tulleeni uhatuksi, sanon sen hänelle ja pyydän lopettamaan uhkailun.

Voiko tällainen henkilö hoitaa virkaansa?

7

2190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urpo55

Pitäiskö dipl insinöörin syödä kiltisti lääkkeensä tai ainakin hakeutua hoitoon?

• Pera1423

Ole yhteydessä eksoten potilasasiamieheen, äläkä tirise täällä kokemaasi vääryyttä.

• oli.rintakipuja

Kerran honkaharjun puhelimessa mies ääni teki minulle diagnoosin, ei kysynyt edes nimeä, enkä päässyt lääkärille. En muista henkilön nimeä, mutta tapahtui pari vuotta sitten.

• yksimatralainen

Eskote, kyllä tämä asia on huolestuttavaa.

No oli yksi naislääkäri, joka ymärtämättömäyydestä johtuen kirjoitti haukkuma- ja loukkaussanan potilastietoon. Hän ei tiennyt, että se on haukkuma- ja loukkaussana, jota hän aina käyttää potilastietoihin. Lain mukaan se on ihmiskunnian loukkaus. On olemassa sivistyssana, jota hän ei käytä ollenkaan.

Toivottavasti sinun asiat saisi selvitettyä ja kuulumattomat tekstit poistettua.

• Mummo100

Soitit päivystykseen yskänlääke reseptin vuoksi.. No oisko 112 ollut oikea paikka.....

• jökötys

Mihin pitää soittaa jos jököttää?

• mysteerios

Tämmösistä avautumisista nyt ei ota selkoa, olisi kiinnostavaa kuulla myös toinen puoli tarinasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe