viimeistään ainakin sen takia ettei joutus helvettiin, onko hyvä motiivi tuo? Helvetti vedetään aina ikäänkuin viimeisenä oljenkortena esiin saada kunkin mielestä jumalattomat ym. - kaidalle tielle uskomaan tasan samoin kuin itsekin, eli se on selvä pelote vaikka usein muuta väitetään..
Ensin ollaan mielin, kielin mutta jos ei alkaa tepsimään, kaivetaan ikuinen piina..esiin.
Kuinka moni uskoo tuon takia, jos tuohon ei uskoisi niin olisiko syytä uskoa lainkaan? Minun mielestäni hyvään voi ja kannattaa uskoa ilman uhkausia ja pelotteita, mutta sellainen uskominen on vailla "muotteja" tietenkin.
Uskoako ---
15
196
Vastaukset
- Eerikatässäkommentoi
Ei se helvetti ole mikään "viimeinen oljenkorsi", vaan eräs tärkeimmistä kristinuskon lähtökohdista. Helvettiä opettaa kaikki kristilliset kirkkounnat, sitä asiaa ei kannata yrittää kieltämällä väistellä.
Katsos, mitään pelastusta ei edes tarvittaisi jos me emme olisi syntisiä ja tarvitsi vapahdusta synneistämme, ja pääsyä iankaikkisesta helvetin rangaistuksesta. Silloin ei edes tarvittaisi koko kristinuskoa mihinkään.
Mutta nyt tärkeä asia juuri sinulle:
SINÄ olet syntinen, paha ihminen, tehnyt paljon pahaa elämäsi aikana ja kaikki sinun(kin) pahuutesi on kirjoitettu ylös Jumalan kirjaan. Kyllä sinä olet ihan itse, omilla synneilläsi ja pahalla elämälläsi ANSAINNUT sen helvetin, ei se ole mikään "pelottelukeino".
Sinun tulisi havhtua tunnustamaan ja tunnistamaan todellinen kadotuksenalainen tilasi ja ottamaan vastaan pelastuksen ja syntien anteeksiantamuksen evankeliumiin uskomalla. Silloin sinun tulee luopua noista lapsellisista kuvitelmistasi että olet muka "viaton" ihminen kärsimään helvetin rangaistusta.
Et sinä ole viaton. Sen todistaa sinulle kyllä omatontosikin mutta ennenkaikkea Jumalan sana.
Ota siis vakavasti Raamatun varoiitukset. Ei se ole ollenkaan huono asia tulla uskoon siksi että tajuaa olevansa kadotettu syntinen, itse asiassa se on ainoa oikea todellinen motiivi! Juuri sen takia Jeesus tuli ja kuoli puolestasi!Tiedätkö muuten, että pelkkä uskoontulo ei riitä, täytyy pysyä siinä uskossa loppuun saakka. Mitä luulet, löytyykö tuo sinun nikkisi käyttö sieltä kirjasta?
- Eerikatässäkommentoi
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tiedätkö muuten, että pelkkä uskoontulo ei riitä, täytyy pysyä siinä uskossa loppuun saakka. Mitä luulet, löytyykö tuo sinun nikkisi käyttö sieltä kirjasta?
Oletko olevinasi viisaskin?
Tarkoituksenasi kieltää lain ja evankeliumin julistaminen? Syntisiä ei saisi varoittaa?
Sinä kyykäärmeen sikiö, miksi sinä vastustat Jumalan sanaa? Pelkäätkö että maktato´verisi lavelta polultasi erkaantuisivat sinusta ja tekisivät parannuksen? - Näinseasiaon
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tiedätkö muuten, että pelkkä uskoontulo ei riitä, täytyy pysyä siinä uskossa loppuun saakka. Mitä luulet, löytyykö tuo sinun nikkisi käyttö sieltä kirjasta?
Jumalan sana julistus tuo ilmi sydänten todelliset ajatukset, niinkuin nyt sinunkin Kuusenjuuret. Sinä seisot vastaan syntisten varoittamista.
Eerikatässäkommentoi kirjoitti:
Oletko olevinasi viisaskin?
Tarkoituksenasi kieltää lain ja evankeliumin julistaminen? Syntisiä ei saisi varoittaa?
Sinä kyykäärmeen sikiö, miksi sinä vastustat Jumalan sanaa? Pelkäätkö että maktato´verisi lavelta polultasi erkaantuisivat sinusta ja tekisivät parannuksen?"Oletko olevinasi viisaskin?"
Olen ihan normaalijärjellä varustettu.
"Tarkoituksenasi kieltää lain ja evankeliumin julistaminen? Syntisiä ei saisi varoittaa?"
Ei ole tarkoitukseni ja syntisiä saa toki varoittaa. Esim. toisen nikin väärinkäytöstä.
"Sinä kyykäärmeen sikiö, miksi sinä vastustat Jumalan sanaa? Pelkäätkö että maktato´verisi lavelta polultasi erkaantuisivat sinusta ja tekisivät parannuksen?"
En vastusta Jumalan sanaa. Tuo viimeinen kysymys on jäi epäselväksi, enkä saa siitä mitään tolkkua.Näinseasiaon kirjoitti:
Jumalan sana julistus tuo ilmi sydänten todelliset ajatukset, niinkuin nyt sinunkin Kuusenjuuret. Sinä seisot vastaan syntisten varoittamista.
Sinä nyt tulkitset väärin sitä, mitä kirjoitin. Missä kohtaa kirjoitin, että syntisiä ei saisi varoittaa?
- Näinseasiaon
Kuusenjuuret kirjoitti:
Sinä nyt tulkitset väärin sitä, mitä kirjoitin. Missä kohtaa kirjoitin, että syntisiä ei saisi varoittaa?
MIksi sinä sitten riennät soittamaan suutasi kun syntisiä varoitetaan? Yleensä sinä olet silloin aina ensimmäisten joukossa paikalla.
Mitähän sinulle sanottiinkaan juuri äsken valheiden puhumisesta? Näinseasiaon kirjoitti:
MIksi sinä sitten riennät soittamaan suutasi kun syntisiä varoitetaan? Yleensä sinä olet silloin aina ensimmäisten joukossa paikalla.
Mitähän sinulle sanottiinkaan juuri äsken valheiden puhumisesta?Kiinnitin vain huomion oleelliseen asiaan, että pelkkä uskoontulo ei riitä. Uskossa tulee pysyä loppuun saakka. Eikö tämä mielestäsi ole totta?
"Yleensä sinä olet silloin aina ensimmäisten joukossa paikalla."
Tuo on suoraan sanottuna vale.
"Mitähän sinulle sanottiinkaan juuri äsken valheiden puhumisesta?"
Mitähän minulle sanottiinkaan juuri äsken valheiden puhumisesta ja miten se liittyy tähän? Mitä tarkalleen ottaen olen valehdellut?- kui2
MINÄ olen syntinen,mutta niin olet SINÄKIN, mitä sitten..mikä ero.
On se viimenen oljenkorsi saada ihminen sidotuksi siihen omaan erinomaiseen uskonkäsitykseen ainakin näennäisesti! mitä hittoja tuo hyödyttää. Yhtä hyvin MINÄ voisin alkaa jankutta tuota, mikä estäisi.. kui2 kirjoitti:
On se viimenen oljenkorsi saada ihminen sidotuksi siihen omaan erinomaiseen uskonkäsitykseen ainakin näennäisesti! mitä hittoja tuo hyödyttää. Yhtä hyvin MINÄ voisin alkaa jankutta tuota, mikä estäisi..Oletko tehnyt synnisetäsi parannusta katukut niitä ja pyytänyt niitä anteeksi Jeesuksen veren tähden?
Jos olet niin oletko saanut ne anteeksi?- ympärimennään
Joo. niin tekee "kristilliset kirkkounnat", raamattu tosin ei opeta helvettiä, mutta siitä kai ei nyt olekaan kyse. Tai onko?
ympärimennään kirjoitti:
Joo. niin tekee "kristilliset kirkkounnat", raamattu tosin ei opeta helvettiä, mutta siitä kai ei nyt olekaan kyse. Tai onko?
Kyllä Raamattu opettaa helvetistä.
Matteuksen evankeliumi:
5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.> Jakeen lisätiedot
5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin. > Jakeen lisätiedot
10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.> Jakeen lisätiedot
Markuksen evankeliumi:
9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.> Jakeen lisätiedot
9:45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin. > Jakeen lisätiedot
9:47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, > Jakeen lisätiedot
Luukkaan evankeliumi:
12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.> Jakeen lisätiedot- kui2
kui2 kirjoitti:
On se viimenen oljenkorsi saada ihminen sidotuksi siihen omaan erinomaiseen uskonkäsitykseen ainakin näennäisesti! mitä hittoja tuo hyödyttää. Yhtä hyvin MINÄ voisin alkaa jankutta tuota, mikä estäisi..Ihan hyvä yritys mutta meillä on se ero että minä olen KATUVA syntinen joka on tunnustanut syntisyytensä ja tehnyt parannuksen sekä uskonut Jumalan sanan.
Sinä olet katumaton vihan lapsi joka epäuskossasi vielä elät synneissäsi kulkien kohti iankaikkista kadotustasi. - kai96
kui2 kirjoitti:
Ihan hyvä yritys mutta meillä on se ero että minä olen KATUVA syntinen joka on tunnustanut syntisyytensä ja tehnyt parannuksen sekä uskonut Jumalan sanan.
Sinä olet katumaton vihan lapsi joka epäuskossasi vielä elät synneissäsi kulkien kohti iankaikkista kadotustasi.Kiva kun puhut itsellesi.
"Minun mielestäni hyvään voi ja kannattaa uskoa ilman uhkausia ja pelotteita, mutta sellainen uskominen on vailla "muotteja" tietenkin."
Ja paitsi vailla muotteja, myös vailla pelastusta. "Hyvään" uskova uskoo omaan ajatteluunsa siitä, mikä on hyvää. Todellisuudessa vain Jumala on hyvä. Häneen meidän on uskominen, jos haluamme pelastua. Uskominen Häneen raalisoituu uskona ja kuuliaisuutena Hänen Sanalleen, joka on Pyhä Raamattu KOKONAISUUDESSAAN NIIN KUIN SE ON!!! Kuvailemasi kaltainen usko ei ole uskoa vaan haaveilua ja lopulta syntihyväksyntää. Totinen usko Herraan vaatii myös sen "muotin", muuten langennut sielumme eksyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin892401Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010