Todvaikeen pohdintoja: Sosiaalisuuden vaikeudet

Olen saanut kritiikkiä pitkistä kirjoituksistani. Ajattelin siksi tehdä ihan oman keskusteluketjun yhdestä todella mielenkiintoisesta aiheesta. Harmaaritari teki aloituksen tästä nykynaisten kylmyydestä. Aihe oli sen verran mielenkiintoinen, että venyihän mun kommentti taas liian pitkäksi. Muut sen sijaan kommentoi paljon lyhyemmin. Tämän takia ajattelin tehdä aivan uuden keskusteluketjun, johon sellaiset henkilöt voivat huoletta eksyä, jotka lukevat mielellään pitkiä ja analyyttisia keskusteluja. Voin toki yrittää kommentoida lyhyemminkin ja olen siinä myös joskus onnistunutkin, mutta sitten on asioita, jotka tarvitsevat tai on ainakin mielekäämpää analysoida perusteellisemmin. Mä näkisin, että molempia tarvitaan. En siis missään tapauksessa myöskään väheksy lyhyitä tiivistettyjä kommenttejakaan. Tosin ne ovat jostain syystä mulle ollut vähän haasteellisempia.

Niin siis tuossa mun kommentti tuohon Harmaaritarin aloitukseen. Tässä keskusteluketjussa voidaan siis pohtia yksityiskohtaisesti ja perinpohjaisesti. Tämän takia laitoinkin tuohon alkuun, kenen aloittama keskusteluketju.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15315940/naisen-herkkyys-sopoydelle#comment-94107836

116

3596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blablablablablablabla

      blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

    • Noku sen lämpötilan voi vaiks perseestä mitata ja se o sit siinä se, ni mitä sit pitkittelemään?

    • jhgkjhgjkhgjhhkhjk

      Olet todella ok ja fiksu.

      Ymmärtänet palstan vähä-älyisten, ja kaikin tavoin syrjäytyneiden miesten annin tälle keskustelupalstalle?

      ----pillu / huora / lutka / jännämies jne.----

      Näiden ihmisten mielipiteillä ei ole mitään väliä.

      • ätmelsson

        sinä kuulut meidän kerhoon:)


      • NainenRuudunTakaa

        Kyllä todellavaikeetan jutut voittaa normiätmien jankkauksen 10-0.


    • sosiaaliset vaikeudet kattaa muutakin eikä tarkoita joilla on sosiaalinen vaikeus olisi sen vuoksi samanlainen ilkiä.

    • Muistathan

      Kritiikki voi olla myös rakentavaa, ei ilkeilyä.

      • Tottakai. Mutta siitä huolimatta olis hyvä, jos olis monenlaisia keskusteluja. Toki voin yrittää vähän paremmin skarpata joissakin keskusteluissa ja kiroittaa lyhyemmin ja tiivistetymmin. Joitakin keskusteluja vaan on todella vaikeeta laittaa hyvin tiivistetysti. Toki tässäkin lajissa voi aina kehittyä.


      • 56bvb76878
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tottakai. Mutta siitä huolimatta olis hyvä, jos olis monenlaisia keskusteluja. Toki voin yrittää vähän paremmin skarpata joissakin keskusteluissa ja kiroittaa lyhyemmin ja tiivistetymmin. Joitakin keskusteluja vaan on todella vaikeeta laittaa hyvin tiivistetysti. Toki tässäkin lajissa voi aina kehittyä.

        Välillä tuntuu, että olet täällä s24:llä vähän väärässä paikassa..

        Vaikka rakastan Suomea, niin kyllä täällä ihan poikkeuksellisen inhottavia ja negatiivisia ihmisiä asuu. Vivahteikas keskustelutyylisi olisi todella arvostettua maailmalla. Muualla ei kehdata käyttäytyä näin -heti luokitellaan wt:ksi.


      • Muistathan
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tottakai. Mutta siitä huolimatta olis hyvä, jos olis monenlaisia keskusteluja. Toki voin yrittää vähän paremmin skarpata joissakin keskusteluissa ja kiroittaa lyhyemmin ja tiivistetymmin. Joitakin keskusteluja vaan on todella vaikeeta laittaa hyvin tiivistetysti. Toki tässäkin lajissa voi aina kehittyä.

        Tarkoitukseni oli nimenomaan olla rakentava antaessani palautetta. Olet huomaavaisempi ja miellyttävämpi keskustelukumppani, kun koitat hiukan kasata asiaasi tiiviimmin.

        Kaikki tiedämme ihmisiä, joiden kanssa keskustelu menee siihen, kuinka naapurin kissan kummin kaima, joka itseasiassa kävi siinä ja siinä kaupassa muistatteko paikan itsekin ostin sieltä kello kolmelta sitä vai oliko tätä ja oliko se tarjouksessa ollenkaan vai edellisenä päivänä onko sitä kauppaa enää ja pääseekö sillä ja sillä bussilla vai vaihtuuko pysäkki, niin ja se kissan kummin kaima eräänä kesäpäivänä lähtikin torille ja menikin sillä kertaa polkupyörällä oli senkin juuri maalannut vaikka ketjut pudonneet.

        Tarkoitukseni ei missään tapauksessa ole olla ilkeä, vaan nämä ovat yllättävänkin tärkeitä asioita, joita pitäisi opettaa jo koulussa. Kuten muitakin sosiaalisia asioita.


      • 56bvb76878
        Muistathan kirjoitti:

        Tarkoitukseni oli nimenomaan olla rakentava antaessani palautetta. Olet huomaavaisempi ja miellyttävämpi keskustelukumppani, kun koitat hiukan kasata asiaasi tiiviimmin.

        Kaikki tiedämme ihmisiä, joiden kanssa keskustelu menee siihen, kuinka naapurin kissan kummin kaima, joka itseasiassa kävi siinä ja siinä kaupassa muistatteko paikan itsekin ostin sieltä kello kolmelta sitä vai oliko tätä ja oliko se tarjouksessa ollenkaan vai edellisenä päivänä onko sitä kauppaa enää ja pääseekö sillä ja sillä bussilla vai vaihtuuko pysäkki, niin ja se kissan kummin kaima eräänä kesäpäivänä lähtikin torille ja menikin sillä kertaa polkupyörällä oli senkin juuri maalannut vaikka ketjut pudonneet.

        Tarkoitukseni ei missään tapauksessa ole olla ilkeä, vaan nämä ovat yllättävänkin tärkeitä asioita, joita pitäisi opettaa jo koulussa. Kuten muitakin sosiaalisia asioita.

        Anteeksi. En missään tapauksessa tarkoittanut sinua, ja ymmärrän pointtisi.

        Olen vaan niin iloinen, että todellavaikeeta on palstalla, ja haluan antaa myönteistä palautetta.

        Tuollainen keskustelutyyli saattaa kertoa myös yksinäisyydestä. Ei ole ketään kenelle puhua, mutta asioita tulee mietittyä paljon.. Sitten se purkautuu täällä.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tottakai. Mutta siitä huolimatta olis hyvä, jos olis monenlaisia keskusteluja. Toki voin yrittää vähän paremmin skarpata joissakin keskusteluissa ja kiroittaa lyhyemmin ja tiivistetymmin. Joitakin keskusteluja vaan on todella vaikeeta laittaa hyvin tiivistetysti. Toki tässäkin lajissa voi aina kehittyä.

        Hyvä että halut kehittyä. Siitä on etua asiassa kuin asiassa.


    • vaikeesanoo

      Minusta mikään evolutiivisesti valikoitunut yleinen spontaani reaktio ei ole merkki muuta kuin elukkamaisesta vietistä. Ei myöskään se, mitä kulttuurisesti pidetään soveliaana hyvänä tai toivottavana tai ihasteltavana makuna. Se, ettei pidä esim. vauvoja yleisesti söpöinä läsyyttävine ulkoisesti ja kulttuurisesti toivottavine, ilmaistuine ja isosti havaittavine reaktioineen ei välttämättä kerro naisen (tai miehen, ilmeisesti miehiltä söpöysrektiota ei odoteta?) kasvattajakyvyistä, jotka saattaa olla mainioimmillaan juuri silloin kun ex-vaavelit on kasvaneet ulkoisesti ja sisäisesti inhottavimpaan ikävaiheeseensa, ja jolloin niitä tarvitaan eniten

      • Mä ottaisin tähän vertauksen naiseen tutustumisessa. Kun tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen, on lähes aivan pakko tehdä "oikeella" tyylillä ensimmäiset sanat. Jokatapauksessa on vaikeeta sanoa, onko itse parisuhdetaidot hyviä vai huonoja sitten kun tutustuu naiseen paremmin. Tutustumis vaiheessa ollaan vaan hyvin heikoilla, jos ei silloin sano ensimmäisiä sanoja naiselle "oikealla" tyylillä. Olen jo aikaisemminkin puhunut tästä hyypiön maineesta, jos "mokaa" alussa.


      • 6th.impression
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä ottaisin tähän vertauksen naiseen tutustumisessa. Kun tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen, on lähes aivan pakko tehdä "oikeella" tyylillä ensimmäiset sanat. Jokatapauksessa on vaikeeta sanoa, onko itse parisuhdetaidot hyviä vai huonoja sitten kun tutustuu naiseen paremmin. Tutustumis vaiheessa ollaan vaan hyvin heikoilla, jos ei silloin sano ensimmäisiä sanoja naiselle "oikealla" tyylillä. Olen jo aikaisemminkin puhunut tästä hyypiön maineesta, jos "mokaa" alussa.

        Onhan sitä mietitty ja kirjoitettu ensimmäisten minuuttien "ratkaisevasta tärkeydestä" joissain tilanteissa, mutta tuskin ainakaan kokeneet ihmiset on niin kovin niiden vietävissä.


      • 6th.impression kirjoitti:

        Onhan sitä mietitty ja kirjoitettu ensimmäisten minuuttien "ratkaisevasta tärkeydestä" joissain tilanteissa, mutta tuskin ainakaan kokeneet ihmiset on niin kovin niiden vietävissä.

        Siis se ei tietenkään takaa mitään, että tulis mikään pitempi tuttavuus, mutta kyllä tuo vaan tahtoo niin mennä, että alussa, kun aloittaa juttelun tuntemattomalle, täytyy tehdä kaikki "oikein".


      • äärellinen
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Siis se ei tietenkään takaa mitään, että tulis mikään pitempi tuttavuus, mutta kyllä tuo vaan tahtoo niin mennä, että alussa, kun aloittaa juttelun tuntemattomalle, täytyy tehdä kaikki "oikein".

        Enpä oikein usko. Minulla on mm. pitkäaikaisimpia ystävyyssuhteita henkilöihin keihin en ole kokenut alunperin kummoisempaa yhteyttä. Ajan kanssa asiat ovat molemmin puolin selkeytyneet yhteisen sävelen löytäen, vaikkemme mitään sen suurempaa sinfoniaa muodostakaan. Tietysti tämä vaatii tietun "pakko"fyysisen läheisyyden ts. liikutte samoissa piireissä, ja jotenkin vaan ainakin toinen kokee jotain kiinnostusta persoonaan, ainakaan ei vastenmielisyyttä. Eihän sitä nyt yksi ihminen jaksakaan ihan perhosena kauhean montaa seurapiiriä liihotella varsinkaan torjuvin ja huonoin kokemuksin.

        :)


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Siis se ei tietenkään takaa mitään, että tulis mikään pitempi tuttavuus, mutta kyllä tuo vaan tahtoo niin mennä, että alussa, kun aloittaa juttelun tuntemattomalle, täytyy tehdä kaikki "oikein".

        Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. Yhdelle on ihan luontevaa jutella tuntemattomalle tuosta vaan, toisilta se vaikuttaa aina väkinäiseltä ja saa hyypiön maineen kun ei lue sitä tilannetta.

        Suomessa noin yleensäkin tuntemattomille juttelu on enemmän tilannesidonnaista. Jos oot pokausmielellä liikkeellä, niin hyypiön maine tulee helposti, riippumatt siitä mitä teet kun naiset näkee sun kömpelöiden yritysten läpi kuitenkin.

        Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. Yhdelle on ihan luontevaa jutella tuntemattomalle tuosta vaan, toisilta se vaikuttaa aina väkinäiseltä ja saa hyypiön maineen kun ei lue sitä tilannetta.

        Suomessa noin yleensäkin tuntemattomille juttelu on enemmän tilannesidonnaista. Jos oot pokausmielellä liikkeellä, niin hyypiön maine tulee helposti, riippumatt siitä mitä teet kun naiset näkee sun kömpelöiden yritysten läpi kuitenkin.

        Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista.

        "Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista."

        Tämä on erittäin fiksua, mutta silti olen monesti kuullut, kuinka jotkut naiset romantisoivat sillä että joku mies joskus tulisi ihan kadulla tai kaupan kassalla yllättäen "vetämään hihasta" ja pyytämään treffeille tjms.
        Joka tapauksessa, itse en mielellään lähestyisi yhtäkään naista ilman minkäänlaista "asiayhteyttä", puskista niinkuin itse sanoit. Edes jonkinlainen alustava keskustelu jostakin ihan vilpittömästä syystä kannattaa käydä, ennen kuin ottaa sen ensimmäisen askeleen kohti henkilökohtaisempaa tutustumisyritystä.


      • NainenRuudunTakaa
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista."

        Tämä on erittäin fiksua, mutta silti olen monesti kuullut, kuinka jotkut naiset romantisoivat sillä että joku mies joskus tulisi ihan kadulla tai kaupan kassalla yllättäen "vetämään hihasta" ja pyytämään treffeille tjms.
        Joka tapauksessa, itse en mielellään lähestyisi yhtäkään naista ilman minkäänlaista "asiayhteyttä", puskista niinkuin itse sanoit. Edes jonkinlainen alustava keskustelu jostakin ihan vilpittömästä syystä kannattaa käydä, ennen kuin ottaa sen ensimmäisen askeleen kohti henkilökohtaisempaa tutustumisyritystä.

        Jaa että monesti kuullut. Onks tää naisseura minkä ikäistä ja tyyppistä?

        En kiistä etteikö jollain vois tuollaisia fantasioita olla, mutta fantasiat vs todellisuus on hyvä erottaa. Kun fantasioissa asiat tapahtuu niin että siinä on se oma kontrolli. Niin siksi asiat etenee eri tavalla kuin todellisuudessa.

        Että jos toi on totta eikä palstaretoriikkaa, että oot oikeesti kuulut sellaista, niin ne ei oo niitä nuoria naisia, joita oikeesti tullaan kaupoissa jne vonkaamaan, jotka sitä romantisoi.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jaa että monesti kuullut. Onks tää naisseura minkä ikäistä ja tyyppistä?

        En kiistä etteikö jollain vois tuollaisia fantasioita olla, mutta fantasiat vs todellisuus on hyvä erottaa. Kun fantasioissa asiat tapahtuu niin että siinä on se oma kontrolli. Niin siksi asiat etenee eri tavalla kuin todellisuudessa.

        Että jos toi on totta eikä palstaretoriikkaa, että oot oikeesti kuulut sellaista, niin ne ei oo niitä nuoria naisia, joita oikeesti tullaan kaupoissa jne vonkaamaan, jotka sitä romantisoi.

        Ehkä "lukeminen" olis ollu parempi sana tähän kohtaan. "Kuuleminen" on mun mielestä sellainen yleiskäsite sille, että on saanut tiedon jostakin jollakin tavalla.

        Mutta kuten jo kerroin, en ole antanut tuollaisille satunnaisille kertomuksille niin paljoa painoarvoa että olisin niiden pohjalta alkanut muuttamaan käytöstäni.


      • flowersreally
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jaa että monesti kuullut. Onks tää naisseura minkä ikäistä ja tyyppistä?

        En kiistä etteikö jollain vois tuollaisia fantasioita olla, mutta fantasiat vs todellisuus on hyvä erottaa. Kun fantasioissa asiat tapahtuu niin että siinä on se oma kontrolli. Niin siksi asiat etenee eri tavalla kuin todellisuudessa.

        Että jos toi on totta eikä palstaretoriikkaa, että oot oikeesti kuulut sellaista, niin ne ei oo niitä nuoria naisia, joita oikeesti tullaan kaupoissa jne vonkaamaan, jotka sitä romantisoi.

        Kyllähän noita aina silloin tällöin kuulee, että mies on naisen ekaa kertaa nähtyään todennut, että siinä menee hänen tuleva vaimonsa. Ehkä se on vaan miesten läppä. Sitten kun siitä tuleekin totta, niin se on kiva ja romanttinen tarina. Vähän tyhmänä pidän tuollaisia miehiä, mutta miehet nyt on.


      • flowersreally
        flowersreally kirjoitti:

        Kyllähän noita aina silloin tällöin kuulee, että mies on naisen ekaa kertaa nähtyään todennut, että siinä menee hänen tuleva vaimonsa. Ehkä se on vaan miesten läppä. Sitten kun siitä tuleekin totta, niin se on kiva ja romanttinen tarina. Vähän tyhmänä pidän tuollaisia miehiä, mutta miehet nyt on.

        Siis miehillä nyt välillä on tyhmää läppää piti tuo loppu mennä...


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        "Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista."

        Tämä on erittäin fiksua, mutta silti olen monesti kuullut, kuinka jotkut naiset romantisoivat sillä että joku mies joskus tulisi ihan kadulla tai kaupan kassalla yllättäen "vetämään hihasta" ja pyytämään treffeille tjms.
        Joka tapauksessa, itse en mielellään lähestyisi yhtäkään naista ilman minkäänlaista "asiayhteyttä", puskista niinkuin itse sanoit. Edes jonkinlainen alustava keskustelu jostakin ihan vilpittömästä syystä kannattaa käydä, ennen kuin ottaa sen ensimmäisen askeleen kohti henkilökohtaisempaa tutustumisyritystä.

        "Edes jonkinlainen alustava keskustelu jostakin ihan vilpittömästä syystä kannattaa käydä, ennen kuin ottaa sen ensimmäisen askeleen kohti henkilökohtaisempaa tutustumisyritystä."

        Ilman muuta näin. Tuo aloittaminen vaatii ilman muuta sitä tilannetajua, jotta ei tulisi sitä "puskista iskemistä". Olen kuitenkin huomannut, että se "työ" täytyy vaan tehdä - opetella tilannetajua.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        "Edes jonkinlainen alustava keskustelu jostakin ihan vilpittömästä syystä kannattaa käydä, ennen kuin ottaa sen ensimmäisen askeleen kohti henkilökohtaisempaa tutustumisyritystä."

        Ilman muuta näin. Tuo aloittaminen vaatii ilman muuta sitä tilannetajua, jotta ei tulisi sitä "puskista iskemistä". Olen kuitenkin huomannut, että se "työ" täytyy vaan tehdä - opetella tilannetajua.

        Miten ihan käytännössä saatais sun tilannetajua kehitettyä?


      • flowersreally
        NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. Yhdelle on ihan luontevaa jutella tuntemattomalle tuosta vaan, toisilta se vaikuttaa aina väkinäiseltä ja saa hyypiön maineen kun ei lue sitä tilannetta.

        Suomessa noin yleensäkin tuntemattomille juttelu on enemmän tilannesidonnaista. Jos oot pokausmielellä liikkeellä, niin hyypiön maine tulee helposti, riippumatt siitä mitä teet kun naiset näkee sun kömpelöiden yritysten läpi kuitenkin.

        Itselle olisi todella iso negatiivinen häkytysmerkki, että mies tulis puskista iskemään. Kyllä se "esivalinta" on totta ja tärkeää eli että mies pitää löytyä kavereiden ja kavereiden kaverien kautta, jotta niiltä voi vähän kysellä taustoja ennen iskemistä. Tai tyyppi pitää itse tuntea esim. harrastuksen kautta. Tuntemattomat on lähtökohtaisesti epäilyttäviä enkä ryhdy läheiseen kanssakäymiseen ns. puskista.

        ”Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. ”

        Ihmiset on erilaisia, mutta silti meillä on sosiaaliset normit, jotka säätelee (odotettua) käyttäytymistä aika paljon. Sanoisin, että ne pitää hallita ensin aika hyvin, vasta sitten niitä voi rikkoa. Silleen sopivasti vaan.


      • flowersreally kirjoitti:

        ”Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. ”

        Ihmiset on erilaisia, mutta silti meillä on sosiaaliset normit, jotka säätelee (odotettua) käyttäytymistä aika paljon. Sanoisin, että ne pitää hallita ensin aika hyvin, vasta sitten niitä voi rikkoa. Silleen sopivasti vaan.

        Aivan, eihän kukaan voi edes ymmärtää mitä se normien rikkominen ylipäätään on, jos ei ensin hahmota yleisten standardien luomia raja-arvoja, eli millaiset ne totutut normit on :)


      • flowersreally kirjoitti:

        ”Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. ”

        Ihmiset on erilaisia, mutta silti meillä on sosiaaliset normit, jotka säätelee (odotettua) käyttäytymistä aika paljon. Sanoisin, että ne pitää hallita ensin aika hyvin, vasta sitten niitä voi rikkoa. Silleen sopivasti vaan.

        Tuo onkin hankala kysymys. Voidaan miettiä vaikka eri aikakautta. Mikä oli esimerkiksi homojen asema joitakin vuosikymmeniä sitten.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo onkin hankala kysymys. Voidaan miettiä vaikka eri aikakautta. Mikä oli esimerkiksi homojen asema joitakin vuosikymmeniä sitten.

        Vähemmistöjen edustajilla ei mun mielestä ole mitään tekemistä sen kanssa, millaista yleisesti hyväksytty, hyvän maun rajoissa tapahtuva sosiaalinen kanssakäyminen on tänä päivänä tai millaista se on ollut joskus aiemmin.

        Siis meinaan sitä, että vaikka esim. homoja(kin) on joskus syrjitty enemmän kuin nykyään, ei se liity tähän nyt. Syrjintä ja rasismi ovat täysin oma lukunsa, eivätkä koskaan lukeudu mihinkään yleisten sosiaalisten normien piiriin.


      • flowersreally
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo onkin hankala kysymys. Voidaan miettiä vaikka eri aikakautta. Mikä oli esimerkiksi homojen asema joitakin vuosikymmeniä sitten.

        Mä ajattelin enemmän vaikkapa sellaista, miten yhdessä tilanteessa on hyvin outoa jos et tervehdi kätellen ja toisessa tilanteessa olisi hyvin outoa jos tervehtisit kätellen. Ihan vaikka nyky-Suomessa.


      • flowersreally kirjoitti:

        Mä ajattelin enemmän vaikkapa sellaista, miten yhdessä tilanteessa on hyvin outoa jos et tervehdi kätellen ja toisessa tilanteessa olisi hyvin outoa jos tervehtisit kätellen. Ihan vaikka nyky-Suomessa.

        Hyvät sosiaaliset taidot ovat täynnä yksityiskohtia. Koska sosiaaliset taidot ovat joillekin huomattavasti vaikeampia omaksua, on niitä tutkittava myös hyvin tarkasti. Jotenkin vaan on joskus vaikea saada kirjoitettua hyvin lyhyitä viestejä, kun yrittää analysoida monia seikkoja, jotka liittyy sosiaalisiin taitoihin. Tämän takia mielestäni ei ole huono asia, jos tälläkin palstalla on monenlaisia keskusteluja.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyvät sosiaaliset taidot ovat täynnä yksityiskohtia. Koska sosiaaliset taidot ovat joillekin huomattavasti vaikeampia omaksua, on niitä tutkittava myös hyvin tarkasti. Jotenkin vaan on joskus vaikea saada kirjoitettua hyvin lyhyitä viestejä, kun yrittää analysoida monia seikkoja, jotka liittyy sosiaalisiin taitoihin. Tämän takia mielestäni ei ole huono asia, jos tälläkin palstalla on monenlaisia keskusteluja.

        Monenlaisia keskusteluja ja myös monenlaista lukijaa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Monenlaisia keskusteluja ja myös monenlaista lukijaa.

        Vieläkin tuntuu vahvasti siltä että yrität jotenkin tahallasi välttyä näiden keskustelujen johtamisesta johonkin hedelmälliseen kehitykseen. Tuntuu, että haluat vain keskustella etkä kehittyä. Siksi en ymmärrä sua vieläkään.

        Ei tää todellakaan ole niin monimutkaista kuin mitä koko ajan yrität väen vänkäämällä väittää.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Vieläkin tuntuu vahvasti siltä että yrität jotenkin tahallasi välttyä näiden keskustelujen johtamisesta johonkin hedelmälliseen kehitykseen. Tuntuu, että haluat vain keskustella etkä kehittyä. Siksi en ymmärrä sua vieläkään.

        Ei tää todellakaan ole niin monimutkaista kuin mitä koko ajan yrität väen vänkäämällä väittää.

        Itse asiassa mähän sanoin jo aikaisemmin, että meidän yhteistyö ei oikein vaan toimi. Pahoittelen, kyllä sä olet asioihin ilman muuta perehtynyt ja tiedät asioista ja on hyvä periaate tämäkin, että haluaa auttaa ihmisiä, mutta tämä meidän juttu vaan ei nyt toimi. Ehkä kevyempi rupattelu voi toimia paremmin. Kyllähän sä toki voit lukea mun kirjoituksia ja vastailla, jos on tärkeitä seikkoja huomioitavana. Pitää paikkansa, että mulla on halu kehittyä, mutta se miten kehittyy ja millä tavalla, ei ole aina niin yksinkertaista. Ei kannattaisi jankata tän asian kanssa liikaa. Jätetään tämä juttu ainakin toistaiseksi tauolle ja rupatellaan kevyemmin. Ei mun mielestä kannata väkiselläkään yrittää.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Monenlaisia keskusteluja ja myös monenlaista lukijaa.

        Sä tarttet sellaisen "isähahmon", joka opettaa ja näyttää sulle pitkäjänteisellä otteella, kuinka tosimiehen tulee käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa, nimenomaan IRL. Oletan, että sulla ei ole sellaista roolimallia vielä koskaan ollut.

        Aivan sama pätee muihinkin miehiin, jotka ovat sosiaalisissa tilanteissa täysin hukassa. Sinä olet vain yksi tapaus muiden joukossa (mikäli siis et vain trollaa aikasi kuluksi). (Anteeksi että edelleen epäilen vilpittömyyttäsi jos vilpitön olet).


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Itse asiassa mähän sanoin jo aikaisemmin, että meidän yhteistyö ei oikein vaan toimi. Pahoittelen, kyllä sä olet asioihin ilman muuta perehtynyt ja tiedät asioista ja on hyvä periaate tämäkin, että haluaa auttaa ihmisiä, mutta tämä meidän juttu vaan ei nyt toimi. Ehkä kevyempi rupattelu voi toimia paremmin. Kyllähän sä toki voit lukea mun kirjoituksia ja vastailla, jos on tärkeitä seikkoja huomioitavana. Pitää paikkansa, että mulla on halu kehittyä, mutta se miten kehittyy ja millä tavalla, ei ole aina niin yksinkertaista. Ei kannattaisi jankata tän asian kanssa liikaa. Jätetään tämä juttu ainakin toistaiseksi tauolle ja rupatellaan kevyemmin. Ei mun mielestä kannata väkiselläkään yrittää.

        Ohhoh... taas tuli tuutin täydeltä seliseliselityksiä.
        Alkaa Nuuskan terminologia tarttua.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Sä tarttet sellaisen "isähahmon", joka opettaa ja näyttää sulle pitkäjänteisellä otteella, kuinka tosimiehen tulee käyttäytyä sosiaalisissa tilanteissa, nimenomaan IRL. Oletan, että sulla ei ole sellaista roolimallia vielä koskaan ollut.

        Aivan sama pätee muihinkin miehiin, jotka ovat sosiaalisissa tilanteissa täysin hukassa. Sinä olet vain yksi tapaus muiden joukossa (mikäli siis et vain trollaa aikasi kuluksi). (Anteeksi että edelleen epäilen vilpittömyyttäsi jos vilpitön olet).

        Tämä meidän yhteistyö ei vaan toimi. Taaskin aloit epäilee trollauksesta. Tuo loukkaa syvästi.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Ohhoh... taas tuli tuutin täydeltä seliseliselityksiä.
        Alkaa Nuuskan terminologia tarttua.

        Meidän yhteistyö ei vaan toimi. USKO JO. ÄLÄ JANKKAA.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Tämä meidän yhteistyö ei vaan toimi. Taaskin aloit epäilee trollauksesta. Tuo loukkaa syvästi.

        Voitko todistaa ettet ole?


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Meidän yhteistyö ei vaan toimi. USKO JO. ÄLÄ JANKKAA.

        Alkaako trollin hermot palaa?


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Voitko todistaa ettet ole?

        En voi


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        En voi

        Vai et vaan halua?


      • flowersreally
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Hyvät sosiaaliset taidot ovat täynnä yksityiskohtia. Koska sosiaaliset taidot ovat joillekin huomattavasti vaikeampia omaksua, on niitä tutkittava myös hyvin tarkasti. Jotenkin vaan on joskus vaikea saada kirjoitettua hyvin lyhyitä viestejä, kun yrittää analysoida monia seikkoja, jotka liittyy sosiaalisiin taitoihin. Tämän takia mielestäni ei ole huono asia, jos tälläkin palstalla on monenlaisia keskusteluja.

        Njoo. Täynnä yksityiskohtia, mutta silti perustuvat hyvin pitkälle läsnäoloon. Ehkä kannattaakin keskustella niistä yksityiskohdista eri tilanteissa eikä jostain abstraktista.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        En voi

        Sä oot aivan helkutin naiivi jätkä jos ihan tosissasi odotat luottamusta ihmisiltä tällaisessa keskusteluympäristössä pelkästään tähänastisiin kirjoituksiisi nojaten.


      • flowersreally kirjoitti:

        ”Ei oo mitään yhtä oikeeta tapaa olla sosiaalinen. Kun ihmiset on erilaisia. ”

        Ihmiset on erilaisia, mutta silti meillä on sosiaaliset normit, jotka säätelee (odotettua) käyttäytymistä aika paljon. Sanoisin, että ne pitää hallita ensin aika hyvin, vasta sitten niitä voi rikkoa. Silleen sopivasti vaan.

        .. Tuskin Kukaan on oppinut "ne" "aika hyvin" ilman KantaPiän Oppikoulun Osuutta.. Joten tahattomalla (ja tahallisellakin.. ;D) "Rikkomisella" monet asiat oppii.. Tosin Viisas Oppii Muiden Virheistä.. Tyhmä Ei Omistakaan.. ;P

        "Silleen sopivasti vaan."

        .. Riippuu ihan Tilanteesta ja mitä sillä "rikkomisella" on "hakemassa".. ;P

        Loppuun toteaisin (ihan irrallisena asiana.. ;D), että.. Siis (TodUsealla.. ;D) naisella(kin) on välillä (Usein.. ;D) tyhmää läppää.. Mutta (TodMonet) naiset(kin) nyt Vuan On.. ;P


      • flowersreally kirjoitti:

        Njoo. Täynnä yksityiskohtia, mutta silti perustuvat hyvin pitkälle läsnäoloon. Ehkä kannattaakin keskustella niistä yksityiskohdista eri tilanteissa eikä jostain abstraktista.

        Voisitko ottaa joitakin esimerkkejä mun keskusteluista. Jos on aikaa, voit lukea mun kirjoituksia. Konkreettiset esimerkit auttavat.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Mä ottaisin tähän vertauksen naiseen tutustumisessa. Kun tekee tuttavuutta tuntemattomaan naiseen, on lähes aivan pakko tehdä "oikeella" tyylillä ensimmäiset sanat. Jokatapauksessa on vaikeeta sanoa, onko itse parisuhdetaidot hyviä vai huonoja sitten kun tutustuu naiseen paremmin. Tutustumis vaiheessa ollaan vaan hyvin heikoilla, jos ei silloin sano ensimmäisiä sanoja naiselle "oikealla" tyylillä. Olen jo aikaisemminkin puhunut tästä hyypiön maineesta, jos "mokaa" alussa.

        Ei se tyyli ole niin tärkeätä kunhan et mitään negatiivista kysyen kuin toinen olisi jo,

        ”Mä olen uskollinen, oletko pettäjä?”

        Mikä ei kuulu joukkoon?


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tuskin Kukaan on oppinut "ne" "aika hyvin" ilman KantaPiän Oppikoulun Osuutta.. Joten tahattomalla (ja tahallisellakin.. ;D) "Rikkomisella" monet asiat oppii.. Tosin Viisas Oppii Muiden Virheistä.. Tyhmä Ei Omistakaan.. ;P

        "Silleen sopivasti vaan."

        .. Riippuu ihan Tilanteesta ja mitä sillä "rikkomisella" on "hakemassa".. ;P

        Loppuun toteaisin (ihan irrallisena asiana.. ;D), että.. Siis (TodUsealla.. ;D) naisella(kin) on välillä (Usein.. ;D) tyhmää läppää.. Mutta (TodMonet) naiset(kin) nyt Vuan On.. ;P

        Suurin osa ihmiskunnasta heittää aika tyhmää läppää useinkin, mut miehet useammin kuin naiset.


      • flowersreally
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Voisitko ottaa joitakin esimerkkejä mun keskusteluista. Jos on aikaa, voit lukea mun kirjoituksia. Konkreettiset esimerkit auttavat.

        Tehdään mieluummin niin päin, että esitä sä jokin konkreettinen tilanne/esimerkki, johon toivoisit mun mielipidettä.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Tuskin Kukaan on oppinut "ne" "aika hyvin" ilman KantaPiän Oppikoulun Osuutta.. Joten tahattomalla (ja tahallisellakin.. ;D) "Rikkomisella" monet asiat oppii.. Tosin Viisas Oppii Muiden Virheistä.. Tyhmä Ei Omistakaan.. ;P

        "Silleen sopivasti vaan."

        .. Riippuu ihan Tilanteesta ja mitä sillä "rikkomisella" on "hakemassa".. ;P

        Loppuun toteaisin (ihan irrallisena asiana.. ;D), että.. Siis (TodUsealla.. ;D) naisella(kin) on välillä (Usein.. ;D) tyhmää läppää.. Mutta (TodMonet) naiset(kin) nyt Vuan On.. ;P

        Sulla on sellainen hauska tapa ottaa varsin vahvasti kantaa moniinKIN asioihin kuitenkaan menemättä yksityiskohtiin tai henkilökohtaisuuksiin ☺


      • flowersreally kirjoitti:

        Tehdään mieluummin niin päin, että esitä sä jokin konkreettinen tilanne/esimerkki, johon toivoisit mun mielipidettä.

        Säkin oot vissiin alkanu vaistoamaan että toi jätkä saattaa vaan haluta vetää mahdollisimman monen niihin omien kirjoitustensa pyörteisiin.


      • flowersreally kirjoitti:

        Suurin osa ihmiskunnasta heittää aika tyhmää läppää useinkin, mut miehet useammin kuin naiset.

        "mut miehet useammin kuin naiset."

        .. NohNoh.. Nyt joko Härnäät/Provoat Tahallas ja/tai Sun EmpiirinenTutkimus Tulos on Puolueellisesti Vääristynyt.. Syystä jos Toisesta.. ;P

        .. "Tyhmää Läppää(kin)" on monenlaista.. ;P


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Sulla on sellainen hauska tapa ottaa varsin vahvasti kantaa moniinKIN asioihin kuitenkaan menemättä yksityiskohtiin tai henkilökohtaisuuksiin ☺

        .. Kunhan Näsäilin (Sanoin ItsestäänSelvyyksiä) taas.. Ja Kiusin hieman.. ;P

        .. Eikä tuo ollut Loppu Kommentti ollut mitenkään Kohdistettu Häneen, vaikka siitä joku/jotkut sellaisen käsityksen voisi saada.. Ihan tarkoituksella tehty.. Mietin hetken, että laittaisko "pehmennys" sanat loppuun.. Mut se olisi vienyt siitä sitten Yhden Pointin pois.. Elikkäs sen pienen HärnäysEfektin. ;D

        .. Mut joo.. Uskon että Flower ei välittänyt kauheesti ja/tai hän huomas sen nopeesti.. ;D

        .. "Tyhmä läppä(kin)" on enemmän tai vähemmän KatsojanSilmissä ja ainakin Mun MittaPuulla Flower edustaa ennemminkin sitä toista päätä.. Ja tää ei ollut Sit Vitsi.. *Sanoo naama NäkkäRillä*.. =|

        .. Yllä oleva Kehu häntä varpisti enemmän "häiritsee".. Ja TottaMooses.. Kiusi se on PienikinKiusi.. ;D.. Pahoittelut hänelle siitä.. Lupaan lopettaa.. Just nyt.. ;P


      • jhgfkjhgkjgkj
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Tuo onkin hankala kysymys. Voidaan miettiä vaikka eri aikakautta. Mikä oli esimerkiksi homojen asema joitakin vuosikymmeniä sitten.

        Ehkä on parempi, ettet enää vastaa tuolle. Ei täällä ole velvollisuutta olla kenenkään kanssa tekemisissä.

        Noita mukanäpsäköitä vittuilijoita / päänpaukuttajia / lyttääjiä on maailma täynnä.

        Tuo nyt kävi heti sun kimppuun, koska olet herkkä.

        Kyllä se ottaa uuden kohteen, jos et reagoi mitenkään.


      • flowersreally
        MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Säkin oot vissiin alkanu vaistoamaan että toi jätkä saattaa vaan haluta vetää mahdollisimman monen niihin omien kirjoitustensa pyörteisiin.

        Jos sulla on joku agenda, niin ei se tarkoita että muilla kirjoittajilla sellainen olisi.


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        "mut miehet useammin kuin naiset."

        .. NohNoh.. Nyt joko Härnäät/Provoat Tahallas ja/tai Sun EmpiirinenTutkimus Tulos on Puolueellisesti Vääristynyt.. Syystä jos Toisesta.. ;P

        .. "Tyhmää Läppää(kin)" on monenlaista.. ;P

        No tää palsta on yksi suuri empiirinen todiste ko asian puolesta.


      • jhgfkjhgkjgkj kirjoitti:

        Ehkä on parempi, ettet enää vastaa tuolle. Ei täällä ole velvollisuutta olla kenenkään kanssa tekemisissä.

        Noita mukanäpsäköitä vittuilijoita / päänpaukuttajia / lyttääjiä on maailma täynnä.

        Tuo nyt kävi heti sun kimppuun, koska olet herkkä.

        Kyllä se ottaa uuden kohteen, jos et reagoi mitenkään.

        "... ettet enää vastaa TUOLLE."
        "NOITA mukanäpsäköitä ..."
        "TUO nyt kävi heti ..."
        "Kyllä SE ottaa ..."

        Keneen viittasit?

        Ja mistä me voidaan tietää, kuka tämän kehoituksen kirjoitti - saattoi olla itse todellavaikeaa.


      • flowersreally kirjoitti:

        Jos sulla on joku agenda, niin ei se tarkoita että muilla kirjoittajilla sellainen olisi.

        Ei oo ainakaan mulla.

        Mutta ainakin olen varoittanut teitä. Kaikki ei aina ole sitä miltä päällepäin näyttäsi.


      • flowersreally
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Kunhan Näsäilin (Sanoin ItsestäänSelvyyksiä) taas.. Ja Kiusin hieman.. ;P

        .. Eikä tuo ollut Loppu Kommentti ollut mitenkään Kohdistettu Häneen, vaikka siitä joku/jotkut sellaisen käsityksen voisi saada.. Ihan tarkoituksella tehty.. Mietin hetken, että laittaisko "pehmennys" sanat loppuun.. Mut se olisi vienyt siitä sitten Yhden Pointin pois.. Elikkäs sen pienen HärnäysEfektin. ;D

        .. Mut joo.. Uskon että Flower ei välittänyt kauheesti ja/tai hän huomas sen nopeesti.. ;D

        .. "Tyhmä läppä(kin)" on enemmän tai vähemmän KatsojanSilmissä ja ainakin Mun MittaPuulla Flower edustaa ennemminkin sitä toista päätä.. Ja tää ei ollut Sit Vitsi.. *Sanoo naama NäkkäRillä*.. =|

        .. Yllä oleva Kehu häntä varpisti enemmän "häiritsee".. Ja TottaMooses.. Kiusi se on PienikinKiusi.. ;D.. Pahoittelut hänelle siitä.. Lupaan lopettaa.. Just nyt.. ;P

        Sä olet taas ”rillailutuulella”.


      • flowersreally kirjoitti:

        No tää palsta on yksi suuri empiirinen todiste ko asian puolesta.

        .. Senkin KujeilevaKutittelija.. ;D


      • flowersreally kirjoitti:

        Sä olet taas ”rillailutuulella”.

        .. Noh, Mulla on nyt "pieni" Dilemma.. Tein Lupauksen.. Ja en ole nyt aivan varma, että Rikonko Lupaustani vastaan silloin, jos toinen KerjäämälläKerjää ja HärnäämälläHärnää Lissää "Rillailua".. ;D


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Meidän yhteistyö ei vaan toimi. USKO JO. ÄLÄ JANKKAA.

        Teidän yhteistyö ei toimi, koska MiesJoka olis valmis vetämään sua pois sun turvallisuusalueelta, aidosti ja oikeesti kehittymään. Mutta vaikuttaa siltä, sä et ole valmis ottamaan sitä askelta että voisit kehittyä, vaan pysyä turvallisuusalueella (jolla ei oikeasti kehity) ja vaan puhua, että haluaisit kehittyä.


      • ulkoisestikiinnostava
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Siis se ei tietenkään takaa mitään, että tulis mikään pitempi tuttavuus, mutta kyllä tuo vaan tahtoo niin mennä, että alussa, kun aloittaa juttelun tuntemattomalle, täytyy tehdä kaikki "oikein".

        Ulkoisesti epäkiinnostava joutuu tekemään kaiken "oikein".
        Ulkoisesti kiinnostava voi olla vain oma itsensä ensitapaamisessa.


      • looks.money.status
        ulkoisestikiinnostava kirjoitti:

        Ulkoisesti epäkiinnostava joutuu tekemään kaiken "oikein".
        Ulkoisesti kiinnostava voi olla vain oma itsensä ensitapaamisessa.

        Sama pätee resurssien tai statuksen takia kiinnostaviin ja epäkiinnostaviin.


      • flglhu
        looks.money.status kirjoitti:

        Sama pätee resurssien tai statuksen takia kiinnostaviin ja epäkiinnostaviin.

        Niitä ei näe päällepäin ensitapaamisessa ja jos niistä ei tiedä etukäteen, epäkiinnostava joutuu siltikin tekemään kaiken oikein.


      • älä.sano
        flglhu kirjoitti:

        Niitä ei näe päällepäin ensitapaamisessa ja jos niistä ei tiedä etukäteen, epäkiinnostava joutuu siltikin tekemään kaiken oikein.

        Naiset tekevät päätelmiä resurssien ja statuksen tasosta monista eri asioista.


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Teidän yhteistyö ei toimi, koska MiesJoka olis valmis vetämään sua pois sun turvallisuusalueelta, aidosti ja oikeesti kehittymään. Mutta vaikuttaa siltä, sä et ole valmis ottamaan sitä askelta että voisit kehittyä, vaan pysyä turvallisuusalueella (jolla ei oikeasti kehity) ja vaan puhua, että haluaisit kehittyä.

        Lue tuo kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15319466/elokuvat-ja-atmit#comment-94149060

        Ihmisellä on loppujen lopuksi aika rajalliset mahdollisuudet mitenkä elämässä voi toimia. Aina toki voi kehittyä ja hyvä, jos pyrkiikin kehittymään, mutta kehittyminenkin vie oman aikansa. Sekin vielä, että millä tavalla pitäis kehittyä. Kaikki "kehittyminen" ei johda aina parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.


      • NainenRuudunTakaa
        todellavaikeeta kirjoitti:

        Lue tuo kommentti.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15319466/elokuvat-ja-atmit#comment-94149060

        Ihmisellä on loppujen lopuksi aika rajalliset mahdollisuudet mitenkä elämässä voi toimia. Aina toki voi kehittyä ja hyvä, jos pyrkiikin kehittymään, mutta kehittyminenkin vie oman aikansa. Sekin vielä, että millä tavalla pitäis kehittyä. Kaikki "kehittyminen" ei johda aina parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen.

        Jankkaus jankkaus, seli seli. Ei kiinnosta lukee jotain muiden ketjun kommentteja, sori.

        Kuulostaa, että sua vaan pelottaa tehdä asioille käytännössä jotain. Tykkäät keskustella keskustelun takia ja sekin on ihan okei, mutta vähän sama ero kuin matkakohteiden selaamiesssa netissä ja fantasioinnnissa vs. asioille oikeasti jotain tekemisessä.

        Ja paras mahdollinen lopputulos... hohhoi mitä perfektionismia. Kannattaisko ennemmin lähteä siitä, että parempi tilanne kuin nykytilanne?


      • NainenRuudunTakaa kirjoitti:

        Jankkaus jankkaus, seli seli. Ei kiinnosta lukee jotain muiden ketjun kommentteja, sori.

        Kuulostaa, että sua vaan pelottaa tehdä asioille käytännössä jotain. Tykkäät keskustella keskustelun takia ja sekin on ihan okei, mutta vähän sama ero kuin matkakohteiden selaamiesssa netissä ja fantasioinnnissa vs. asioille oikeasti jotain tekemisessä.

        Ja paras mahdollinen lopputulos... hohhoi mitä perfektionismia. Kannattaisko ennemmin lähteä siitä, että parempi tilanne kuin nykytilanne?

        Älä ala analysoimaan toista, kun et tunne. Mistä sä voit tietää kuinka paljon mä teen asioille käytännössä. Oletko edes perehtynyt mun keskusteluihin. Ne on luettavissa. Ei ole varaa mennä sanomaan ennenkuin on perehtynyt kunnolla. Ei varsinkaan ole varaa mennä tekemään johtopäätöksiä jostain peloista ja siitä, että ei tee asioille jotain. Mä en hirveesti jaksa kuunnella tuollaisia analyyseja, jos et kunnolla ole ensin perehtynyt mun kirjoituksiin. Se vaatii toki vähän vaivaa.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        Älä ala analysoimaan toista, kun et tunne. Mistä sä voit tietää kuinka paljon mä teen asioille käytännössä. Oletko edes perehtynyt mun keskusteluihin. Ne on luettavissa. Ei ole varaa mennä sanomaan ennenkuin on perehtynyt kunnolla. Ei varsinkaan ole varaa mennä tekemään johtopäätöksiä jostain peloista ja siitä, että ei tee asioille jotain. Mä en hirveesti jaksa kuunnella tuollaisia analyyseja, jos et kunnolla ole ensin perehtynyt mun kirjoituksiin. Se vaatii toki vähän vaivaa.

        Otahan joku vanha keskustelu esiin mun kirjoituksista ja esitä asiallisia kysymyksiä. Koitan vastata sen minkä pystyn.


    • vaikeesanoo

      ..ja söpöimmilläänhän, ainakin minusta, lapset on siinä 2-3 v (vaikkei suinkaan mielenkiintoisimmillaan), joka on varmaan tarkoitettu kompensoimaan uhmaiästä johtuvaa kehityksellistä vaativuutta (älä tapa) ja savannioloissa ollaankin jo aika päteviä sitten siitä eteenpäin mikäli sen kummoisempia vaatimuksia ihmiselle laumaan sopetumiseen ja siinä pärjäämiseen ei ole.

    • Jos kelattaisiin tätä juttua vähän toista kautta välillä.

      Luettele asioita, jotka on sulle helppoja.

    • Alakoulussa annettiin hyviä ohjeita kirjalliseen ilmaisuun: yhteen kappaleeseen yksi ajatus. Sen lisäksi kappaleeseen mahtuu ajatusta selittäviä ja perustelevia lauseita. Havainnollistava esimerkki sopii myös. Vaikkapa "NainenRuudunTakaa"-nimimerkin viesti yllä on hyvin jäsennelty.

      Kahdenkeskisessä viestinnässä voit olettaa, että toinen osapuoli tuntee ja muistaa aiempia keskusteluja. Laajemmalle joukolle suunnattu viesti pitää rakentaa niin, että kuka tahansa voi ymmärtää sen itsenäisenä aloituksena.

    • Aikuinenmies-

      Jos osaa kirjoittaa, osaa silloin olla sosiaalinen ja osaa iskeä naisia. Jotkut vaan luulee etteivät osaa mutta kun pari kertaa yrittää niin huomaa että naiset ei ole niin ihmeellisiä ettei niitä saisi.

    • Kurppa-nainen

      Miehet ei ossaa ajatella muuta kun pillun saamista

      • mies.naiselle.esine

        Naiset ei ossaa ajatella muuta kun miten miestä voi hyväksikäyttää


      • On tärkeä muistaa tämä tosiasia, että suurin osa haluaa samoja asioita, mielenkiintoinen työ, toimiva parisuhde ja mahdollisesti myös omia lapsia, lisäksi myös muita toimivia ja luotettavia ihmissuhteita. Haaste onkin siinä, miten näitä asioita saa elämäänsä.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        On tärkeä muistaa tämä tosiasia, että suurin osa haluaa samoja asioita, mielenkiintoinen työ, toimiva parisuhde ja mahdollisesti myös omia lapsia, lisäksi myös muita toimivia ja luotettavia ihmissuhteita. Haaste onkin siinä, miten näitä asioita saa elämäänsä.

        Mä olen jo esittänyt sulle ratkaisumallia miten voisit joskus jatkossa saada näitä kaikkia elämääsi. Mutta tuntuu kuin puhuisi tyhjille seinille.


      • mies.naiselle.esine kirjoitti:

        Naiset ei ossaa ajatella muuta kun miten miestä voi hyväksikäyttää

        Elä höpise. Mies on avain💕🌸💕🌸💕🌸


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        On tärkeä muistaa tämä tosiasia, että suurin osa haluaa samoja asioita, mielenkiintoinen työ, toimiva parisuhde ja mahdollisesti myös omia lapsia, lisäksi myös muita toimivia ja luotettavia ihmissuhteita. Haaste onkin siinä, miten näitä asioita saa elämäänsä.

        Sinulle se on helppoa, kunhan vaan luotat itseesi, turha miettiä mitä kirjoitat kunhan puhut asiaa.

        Tottakai ravistutan sinua että kun asiaa on paljon että osaisit puhua psykopaatista kun puhut siitä eikä sosiaalisesta vaikeudesta kun autistiset ovat sosiaalisista vaikeuksista kärsiäviä eikä psykopaatteja.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä olen jo esittänyt sulle ratkaisumallia miten voisit joskus jatkossa saada näitä kaikkia elämääsi. Mutta tuntuu kuin puhuisi tyhjille seinille.

        Kuin myös jotkun kielelllisestä erityisvaikeuksista kärsivät myös osa sosiaalisesta vaikeuksista kärsivä.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä olen jo esittänyt sulle ratkaisumallia miten voisit joskus jatkossa saada näitä kaikkia elämääsi. Mutta tuntuu kuin puhuisi tyhjille seinille.

        Sekä myös vain puutteelliset Sosiaaliset kyvyt harjaamattomana kun ei ole kavereita.
        Hmm...


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä olen jo esittänyt sulle ratkaisumallia miten voisit joskus jatkossa saada näitä kaikkia elämääsi. Mutta tuntuu kuin puhuisi tyhjille seinille.

        Sinä nostit oireita esiin ”mistä tunnistaa psykopaatin ” vaikka ne oireet ovat merkki sosiaalisesta vaikeista kärsivä ihan kuka tahansa minkä mainitsin. Miksi nuhtelen sinua ja muita lähteitä.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä olen jo esittänyt sulle ratkaisumallia miten voisit joskus jatkossa saada näitä kaikkia elämääsi. Mutta tuntuu kuin puhuisi tyhjille seinille.

        Nyt kirjoitin vie sulle vaikka tarkoitin todella vaikeelle


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä nostit oireita esiin ”mistä tunnistaa psykopaatin ” vaikka ne oireet ovat merkki sosiaalisesta vaikeista kärsivä ihan kuka tahansa minkä mainitsin. Miksi nuhtelen sinua ja muita lähteitä.

        Mitä sä nyt rupesit noista psykopaateista selittämään?

        Joko tää tod.vaik. on todella asialleen omistautunut trolli, tai sitten vaan sympaattinen nuori mies, joka tarttis kipeästi niitä irl-kavereita/kunnon roolimalleja, joihin samastua.


      • todellavaikeeta kirjoitti:

        On tärkeä muistaa tämä tosiasia, että suurin osa haluaa samoja asioita, mielenkiintoinen työ, toimiva parisuhde ja mahdollisesti myös omia lapsia, lisäksi myös muita toimivia ja luotettavia ihmissuhteita. Haaste onkin siinä, miten näitä asioita saa elämäänsä.

        ”Sinä nostit oireita esiin ”mistä tunnistaa psykopaatin ” vaikka ne oireet ovat merkki sosiaalisesta vaikeista kärsivä ihan kuka tahansa minkä mainitsin. Miksi nuhtelen sinua ja muita lähteitä.”

        Tämä ja loput ylempänä oli sulle. Kylläpäs menee nyt erittäin tunne vyöhiksi.🤨


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mitä sä nyt rupesit noista psykopaateista selittämään?

        Joko tää tod.vaik. on todella asialleen omistautunut trolli, tai sitten vaan sympaattinen nuori mies, joka tarttis kipeästi niitä irl-kavereita/kunnon roolimalleja, joihin samastua.

        Noh johtuu sivusta mihin linkitti nosti oireita lapsena jotka sopii kaikkiin edellä mainittuihin.
        Mitkä on ”sosiaalista vaikeutta”
        Joten halusin tuoda tämän etsille.


      • valtakunta kirjoitti:

        Nyt kirjoitin vie sulle vaikka tarkoitin todella vaikeelle

        Ok.
        Keskity, valtakunta ☺


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mitä sä nyt rupesit noista psykopaateista selittämään?

        Joko tää tod.vaik. on todella asialleen omistautunut trolli, tai sitten vaan sympaattinen nuori mies, joka tarttis kipeästi niitä irl-kavereita/kunnon roolimalleja, joihin samastua.

        Tottakai nuhtelen.😁 kun huomaan jotain mikä on nuhtelun arvoista. Ettei aleta lasta epäilemään harhaisena psykopaatiksi kun ei ole kehittynyt vielä.
        Joskus tuntuu mielisairauksia herkästi sekoitetaan neurologisiin sairauksiin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tottakai nuhtelen.😁 kun huomaan jotain mikä on nuhtelun arvoista. Ettei aleta lasta epäilemään harhaisena psykopaatiksi kun ei ole kehittynyt vielä.
        Joskus tuntuu mielisairauksia herkästi sekoitetaan neurologisiin sairauksiin.

        .. Ei PsykoPatia ole MieliSairaus sen enempää kuin nuo muutkaan mainitsemasi asiat.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Ei PsykoPatia ole MieliSairaus sen enempää kuin nuo muutkaan mainitsemasi asiat.. ;P

        Noi on neurologisia poikkeuksia tämän mukaan
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luokka:Neurologiset_poikkeavuudet
        mitkä on taas eri vakavuus asteista.

        Psypatia on yksinkertaisesti myöhemmin kehittyvä ja voi laueta missä kohtaa.
        Itse uskon johtuvan kuin oli sanottu huonosta lapsuudesta, traumoista ja heikosta vanhempien suhteesta ja geeniperimä laukaiseva tekijä.

        Minua enemmikseen potuttaa kun ei erityislapsista pidetä huolta. Yksi lapsi oli selkeästi spykopaatin oireet ainoa ongelma oli se että hän sai tehdä kaikkea vaikka olisi pitänyt olla hoidossa kun itsestään ei osannut selkeästi pitää huolta ja muita satutti, sekä sillä oli mahdollista tehdä kaikkea,ei rajoitteita ja suullinen ilmaisu aikuisten asioita.

        erityislapsien täytyy pitää huolta erityisesti ettei häiriinny heidän kasvunsa


      • valtakunta kirjoitti:

        Noi on neurologisia poikkeuksia tämän mukaan
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luokka:Neurologiset_poikkeavuudet
        mitkä on taas eri vakavuus asteista.

        Psypatia on yksinkertaisesti myöhemmin kehittyvä ja voi laueta missä kohtaa.
        Itse uskon johtuvan kuin oli sanottu huonosta lapsuudesta, traumoista ja heikosta vanhempien suhteesta ja geeniperimä laukaiseva tekijä.

        Minua enemmikseen potuttaa kun ei erityislapsista pidetä huolta. Yksi lapsi oli selkeästi spykopaatin oireet ainoa ongelma oli se että hän sai tehdä kaikkea vaikka olisi pitänyt olla hoidossa kun itsestään ei osannut selkeästi pitää huolta ja muita satutti, sekä sillä oli mahdollista tehdä kaikkea,ei rajoitteita ja suullinen ilmaisu aikuisten asioita.

        erityislapsien täytyy pitää huolta erityisesti ettei häiriinny heidän kasvunsa

        .. Puhut nyt SosioPatiasta, joka "syntyy" EnsiSijaisesti YmpäristönVaikutuksesta.. SosioPaatit(kaan) eivät ole keskenään samanlaisia (persoonat/luonteet, SosioPatianPiirteet jne. vaihtelee Yksilöiden Välillä).. ;P

        PsykoPatia on EnsiSijaisesti SisäSyntyistä.. Eli johtuu EnsiSijaisesti Synnynnäisestä Poikkeavaisuudesta..;P

        .. Neurologinen Poikkeavuushan tarkoittaa.. ;P

        "tarkoittavat synnynnäistä tai kehityksellistä neurobiologista erilaisuutta, joka voi ilmetä haitallisina tai merkityksettöminä oireina taikka hyödyllisinä ominaisuuksina.

        Synnynnäinen poikkeavuus on havaittavissa heti lapsen synnyttyä taikka ensimmäisen elinkuukauden aikana, kun taas kehitykselliset poikkeavuudet havaitaan vasta myöhemmin lapsuudessa. Kehitykselliset poikkeavuudetkin johtuvat yleensä jo syntymähetkellä olemassa olleista sisäisistä ominaisuuksista."

        .. Joko olet nyt sekoittanut jotain Juttuja tai sitten haluat Syystä tai toisesta Vain Vängätä ja/tai muuttaa asian muuksi, kuin se Oikeasti On.. ;P

        .. Hyfföö PäivänJatkoa.. Eiköhän tää juttu ollut Nyt Tässä.. Turhaa Ajan&Energian Tuhlausta Vängätä ItsestäänSelvistä Asioista.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Puhut nyt SosioPatiasta, joka "syntyy" EnsiSijaisesti YmpäristönVaikutuksesta.. SosioPaatit(kaan) eivät ole keskenään samanlaisia (persoonat/luonteet, SosioPatianPiirteet jne. vaihtelee Yksilöiden Välillä).. ;P

        PsykoPatia on EnsiSijaisesti SisäSyntyistä.. Eli johtuu EnsiSijaisesti Synnynnäisestä Poikkeavaisuudesta..;P

        .. Neurologinen Poikkeavuushan tarkoittaa.. ;P

        "tarkoittavat synnynnäistä tai kehityksellistä neurobiologista erilaisuutta, joka voi ilmetä haitallisina tai merkityksettöminä oireina taikka hyödyllisinä ominaisuuksina.

        Synnynnäinen poikkeavuus on havaittavissa heti lapsen synnyttyä taikka ensimmäisen elinkuukauden aikana, kun taas kehitykselliset poikkeavuudet havaitaan vasta myöhemmin lapsuudessa. Kehitykselliset poikkeavuudetkin johtuvat yleensä jo syntymähetkellä olemassa olleista sisäisistä ominaisuuksista."

        .. Joko olet nyt sekoittanut jotain Juttuja tai sitten haluat Syystä tai toisesta Vain Vängätä ja/tai muuttaa asian muuksi, kuin se Oikeasti On.. ;P

        .. Hyfföö PäivänJatkoa.. Eiköhän tää juttu ollut Nyt Tässä.. Turhaa Ajan&Energian Tuhlausta Vängätä ItsestäänSelvistä Asioista.. ;P

        http://tieku.fi/ihminen/aivot/psykopaatti/psykopaatti-kuka-on-psykopaatti

        ”psykopatia ei kuulu enää nykypsykiatrian käsitteistöön, vaan yleensä asiantuntijat puhuvat joko sosiopatiasta tai epäsosiaalisesta persoonallisuudesta.”

        Väännetään sinulle rautalangasta muru


      • valtakunta kirjoitti:

        http://tieku.fi/ihminen/aivot/psykopaatti/psykopaatti-kuka-on-psykopaatti

        ”psykopatia ei kuulu enää nykypsykiatrian käsitteistöön, vaan yleensä asiantuntijat puhuvat joko sosiopatiasta tai epäsosiaalisesta persoonallisuudesta.”

        Väännetään sinulle rautalangasta muru

        .. Väännä Mitä Väännät.. Ja LehtiArtikkeleita varmasti löytyy Vaikka Millaisia.. Mut.. Täytyy olla "hieman" Tyhmä&YksinKertainen, jos Yhden LehtiArtikkelin Perusteella alkaa Tekemään Lopullisia Piättömiä JohtoPäätöstelyjä jne.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
        http://saarahuhtasaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/230760-rikollisten-sosiopaattien-ja-psykopaattien-tarkeimmat-erot

        .. Mä Jätän nämä nyt tähän.. Niissä on sentään LähdeViitteet jne.. Ja lopetan tän Turhan Väittelyn Tähän.. Mulla ei ole mitään Omia Intressejä/Agendoja Tässä(kään) asiassa.. Mutta Selvästi Sulla on.. Syystä tai toisesta.. ;P


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Väännä Mitä Väännät.. Ja LehtiArtikkeleita varmasti löytyy Vaikka Millaisia.. Mut.. Täytyy olla "hieman" Tyhmä&YksinKertainen, jos Yhden LehtiArtikkelin Perusteella alkaa Tekemään Lopullisia Piättömiä JohtoPäätöstelyjä jne.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
        http://saarahuhtasaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/230760-rikollisten-sosiopaattien-ja-psykopaattien-tarkeimmat-erot

        .. Mä Jätän nämä nyt tähän.. Niissä on sentään LähdeViitteet jne.. Ja lopetan tän Turhan Väittelyn Tähän.. Mulla ei ole mitään Omia Intressejä/Agendoja Tässä(kään) asiassa.. Mutta Selvästi Sulla on.. Syystä tai toisesta.. ;P

        Minä taas tutkin näitä, mitä ,miten tämmöisiä autetaan ja luen varsinkin noita neurologisia psykologiaa,joten ärsyttää suuresti kun on perehtynyt enemmän asioihin ja luovitaan kaikki narsistisena ja psykopaatteina jotka on eri mieltä.


        Mielenhäiriöt ja neulogiset luokiteltiin joskus mielisairauseksi molemmat mutta ne eroteltiin jossain 60-70luvun eriksi tiedon lisääntyessä. Tieto menee myös vanhaksi joten myös tietynlaisia tutkimuksia väännetään omaksi iloksi huomioimatta ja syrjäätyminen, psykopaatit ja narsistit lisääntyy näiden mukana.

        En lähtisi itsekään ilman perehtymättä asiaa väittelemään ja miettisin miksi vasta aikuisena nämä astuvat esiin pahoina häiriöinä, ei lapsena joten selkeästi nämä ihmiset olisivat jo hoidossa lapsuudesta asti eikä olisi ihme kuin on myös pahasti autistiset joutuvat olemaan läpi elämän hoidossa.


      • NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Väännä Mitä Väännät.. Ja LehtiArtikkeleita varmasti löytyy Vaikka Millaisia.. Mut.. Täytyy olla "hieman" Tyhmä&YksinKertainen, jos Yhden LehtiArtikkelin Perusteella alkaa Tekemään Lopullisia Piättömiä JohtoPäätöstelyjä jne.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
        http://saarahuhtasaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/230760-rikollisten-sosiopaattien-ja-psykopaattien-tarkeimmat-erot

        .. Mä Jätän nämä nyt tähän.. Niissä on sentään LähdeViitteet jne.. Ja lopetan tän Turhan Väittelyn Tähän.. Mulla ei ole mitään Omia Intressejä/Agendoja Tässä(kään) asiassa.. Mutta Selvästi Sulla on.. Syystä tai toisesta.. ;P

        eläkä yritä alistaa minua aarteeni. Sinä se ymmärrät jos jokin että en puhu soopaa ja voit myöntää että voin olla myös oikeassa se mahdollisuus on näinkin ristiriitaisessa asiassa mahdollinen. Harvoin olen väärässä mutta sitäki olen koska en aina ole täydellinen.💕🌸💕🌸💕🌸💕


      • valtakunta
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

        .. Väännä Mitä Väännät.. Ja LehtiArtikkeleita varmasti löytyy Vaikka Millaisia.. Mut.. Täytyy olla "hieman" Tyhmä&YksinKertainen, jos Yhden LehtiArtikkelin Perusteella alkaa Tekemään Lopullisia Piättömiä JohtoPäätöstelyjä jne.. ;P

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia
        http://saarahuhtasaari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/230760-rikollisten-sosiopaattien-ja-psykopaattien-tarkeimmat-erot

        .. Mä Jätän nämä nyt tähän.. Niissä on sentään LähdeViitteet jne.. Ja lopetan tän Turhan Väittelyn Tähän.. Mulla ei ole mitään Omia Intressejä/Agendoja Tässä(kään) asiassa.. Mutta Selvästi Sulla on.. Syystä tai toisesta.. ;P

        Lisätään tämä
        http://www.oulu.fi/yliopisto/node/52450


    • Lukiessa ihmisten omia kokemuksia siitä miten he ovat "liian" tai "liian vähän" jotain, pitää aina muistaa että kysymys on vertailusta ja vertailulla on joko kohde. Tuossa kolumnissakin kirjoittaja ottaa esiin sukupuolensa - hän näkee itsensä kylmänä erityisesti naiseksi, verrattuna tuntemiinsa naisiin tai johonkin naiseuden kulttuuriseen ideaaliin. Olen itsekin tottunut ajatelemaan itseäni vähän kylmänä, mutta jos olisin mies samalla tunneskaalalla niin ehkä pitäisin itseäni herkkänä.

      Toiseksi tässä on itseään vahvistavan illuusion ongelma: kun joku ajatusrakennelma on päähän syntynyt, kiinnittää helpommin huomiota sitä tukeviin seikkoihin. Kuinka moni lähipiirissä itse asiasassa ei koskaan ole tuputtanut yhtään söpöä vauvavideoita, sitä vain ei tule ajatelleeksi? Ja sinne 'tykkää söpöstä eläinkuvasta' facebookryhmään menevät varmaan juuri ne, jotka niitä eniten haluavat nähdä, joten heihinvertailu ei liene kovin reilua. Sama pätee sosiaaliseen vertailuun. Tuntuuko että suuri osa ihmisistä jotka tunnet, ovat suositumpia kuin sinä? Saattaa johtua siitä, että suositut ihmiset tuntevat enemmän ihmisiä ja todennäköisemmin myös sinut.

      Pointtinani lähinnä se, että jatkumolle superhyperempaattisen ihkuttajan ja tunteiltaan täysin jääkylmän kalikan väliin mahtuu paljon hajontaa, esim. kaikki ihmiset. Ihmisen oma arvio tässä on harvoin neutraali, etenkään jos otetaan "liian" sana pois ja vertailun sijaan mietitään sitä, minkälaiset sosiaaliset kyvyt ovat hyvät tai riittävät arjessa pärjäämiseen. Tämä liittyy myös aloittajan mainitsemaan neurotyypillisyyteen mutta (vaiko sen myötä? )myös esim. ateismin kirjoon ja erityisherkkyys -ilmiöön. Kaikki ovat jatkumoita.

      • lirularuporu

        Enpä menisi tekemään ihan äkkiä päätelmiä henkilön tunne-elämästä minulle esittäytyvän tunneilmaisun perusteella.


    • Kuikelo

      Aloittajasta tulee mieleen jokin tietokoneohjelma mikä on saanut ripauksen tietoisuutta, sen verran, että on tajunnut lähteä omille teilleen ja ensimmäinen kohtaamansa ihminen on muutaman vuoden ikäinen, josta ei pääse perille.

    • Viinamies

      Suomalaiset on sosiaalisia alkoholia juotuaan. Muuten ei miehet uskalla naisia lähestyä. Juokaa siis viinaa jos haluatte naisia.

      • Menettikään rakkaas?


      • SIIs menettikään rakkaas jo?


      • valtakunta kirjoitti:

        SIIs menettikään rakkaas jo?

        Ei tuu mitään .
        Kolmas kerta
        Menetitkö rakkaas?


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei tuu mitään .
        Kolmas kerta
        Menetitkö rakkaas?

        Mä oon yrittäny selittää sulle jo.
        Palstalta käsin auttamisella ON RAJANSA.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä oon yrittäny selittää sulle jo.
        Palstalta käsin auttamisella ON RAJANSA.

        Ooppas nyt suloinen💕🌸💕🌸💕🌸
        Alkoholi ei ole siltikään oikea vaihtoehto.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Mä oon yrittäny selittää sulle jo.
        Palstalta käsin auttamisella ON RAJANSA.

        Minä autan palstalla ja sinä menet kirjekyyhkynä jos se ei riitä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä autan palstalla ja sinä menet kirjekyyhkynä jos se ei riitä.

        Sovitaan näin.


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        Sovitaan näin.

        Ihana, saatiin ratkaisu.😍


      • IhQQ...


      • MiesJokaTietääMitäHaluaa kirjoitti:

        IhQQ...

        Et kai sinä esitä?🤔


      • valtakunta kirjoitti:

        Et kai sinä esitä?🤔

        Voi olla.
        Kai sitä nyt joskus saa huumorin nimissä jotain roolia vetää?


      • Kyllähän sitä😂
        💕🌸💕🌸💕🌸
        Kunhan mietin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe