Kemijärvi on hyväpaikka asua.

mulleookoo

Ihan turhaan monet valittavat. Puhdasta luontoa on ympärillä ja palvelut saatavilla asutustaajamissa. Eikä se asuminenkaan ole kallista, jos Helsinkiin vertaa.

23

3563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turistit.tykkää

      99% matuvapaa.

    • ANTI-NEGA-17

      Paljon hyvää on, mutta ei kannata kehua mitään, koska on negatiivinen palsta NEGAA liikaa. Huh huh, ei voi muuta sanoa, kaikki haukutaan. Sen takia olen lopettanut keskustelut täällä.

      T: Anti-Nega-17

      • pysyjopoissa

        Etpä näy pysyvän poissa, kylähullu joka tunkee joka ketjuun. Kemijärvellä ei ole mitään hyvää. Pahin takapajula Suomessa.


      • mulleookoo

        Hyvä kommentti nimimerkiltä "ANTI-NEGA-17" Kommentoi, paljon hyvää on. Totta, samaa mieltä olen. Mutta onhan se outoa asenetta, kun muut valittavat, ja siinä ohessa haukkuvat.

        Haukkujilla ei ole sitä positiivista asennetta asioihin, vaan kaikki tuomitaan negatiiviseen sävyyn. Ne, joilla lähtökohta kaikkiin kommentteihin on asenteeltaan negatiivinen, eivät he mitään hyvää nää asioissa, siis toisten mielipiteissä. Rakentavaa keskustelua on toisten mielipiteiden huomioonottaminen.


      • mulleookoo
        pysyjopoissa kirjoitti:

        Etpä näy pysyvän poissa, kylähullu joka tunkee joka ketjuun. Kemijärvellä ei ole mitään hyvää. Pahin takapajula Suomessa.

        En tunge joka ketjuun, enkä ole kylähullu, no, jos vähäsen, jos olen positiivinen. Kemijärvi on jees!!! Takapajulaa ei ole. Se on vain joidenkin valittajien korvienvälissä. Sorry!, jos sanon suoraan mielipiteeni. Onhan se mielpiteensananvapaus, joskus suoraakin sanottuna. "mulleookoo", miten sen kukin ilmaisee. En loukkaannu.


    • RöitäRöitä

      Ei voi asua kun ei ole töitä!
      Perkele! Äkkiä tehdas pystyyn.

      • mulleookoo

        Ongelma on siinä, että ei ole töitä ja missä sitten asua. Olisiko asumistuista apua ja miten yhteiskunta voisi auttaa, että olisi edes se asunto ja jonkilainen toimeentulotuki?


      • VoihanVineddo

        No ei helevetti mikään paikkakunta pysy sillä pystyssä että valtio tyrkkää joitain tukia. Kaikista tuista pitää päästä irti ja homman pitää pelata kannattavuuden mukaan. Siis töitä pitää tehdä ja työstä saatavilla paukuilla pitää kaupunkia rakentaa ja kehittää eteenpäin.
        Tuo tukiajattelu on aivan perseestä koska jonkun ne tuet on maksettava ja se maksaja on se työntekijä joka palkastaan maksaa verot.


      • mulleookoo
        VoihanVineddo kirjoitti:

        No ei helevetti mikään paikkakunta pysy sillä pystyssä että valtio tyrkkää joitain tukia. Kaikista tuista pitää päästä irti ja homman pitää pelata kannattavuuden mukaan. Siis töitä pitää tehdä ja työstä saatavilla paukuilla pitää kaupunkia rakentaa ja kehittää eteenpäin.
        Tuo tukiajattelu on aivan perseestä koska jonkun ne tuet on maksettava ja se maksaja on se työntekijä joka palkastaan maksaa verot.

        Olet ihan oikeassa, ettei pelkillä tukiasilla eletä pitkään. Mutta, jos ei minulla työtuloja ole, niin otan mielellään ne tukiaiset vastaan yhteiskunnalta.. Eikä kenenkään verojenmaksaja pitäisi siitä olla katkera tai kateellinen.


      • Röhövessööri

        Eipä niin jos se tuen tarve on työtilanteesta tai muusta ymmärrettävästä syystä johtuvaa. Meillä on kuitenkin valitettavan paljon niitä tilanteita että työtä ei ole järkevää ottaa vastaan koska silloin menettää jonkin muun tuen ja työn vastaanottaja itseasiassa joutuu kärsimään siitä. Tämä tukijärjestelmä tulee muuttaa niin että joka tilanteessa kannattaa ottaa työ vastaan ja saa siitä lisää euroja.
        Silloin mielestäni tilanne on Ok.

        itse olen vanha ukkko. Olen kyllä vielä vankasti työelämässä mukana ehkäpä vielä 10 vuotta jos terveys kestää. Olen maksanut palkkatyöstäni veroa 32-38% vuosittain ja tietenkin nämä muut pakolliset maksut päälle.
        Ehkäpä siinä on riittävästi syytä siihen, että haluan muidenkin tekevän oman toimeentulonsa eteen jotakin. Varsinkin kun oman opiskeluni aikaan ei ollut ilmaista koulutusta vaan jouduin valtion takaaman opintolainan turvin hankkimaan koulutukseni.


      • palkaton
        VoihanVineddo kirjoitti:

        No ei helevetti mikään paikkakunta pysy sillä pystyssä että valtio tyrkkää joitain tukia. Kaikista tuista pitää päästä irti ja homman pitää pelata kannattavuuden mukaan. Siis töitä pitää tehdä ja työstä saatavilla paukuilla pitää kaupunkia rakentaa ja kehittää eteenpäin.
        Tuo tukiajattelu on aivan perseestä koska jonkun ne tuet on maksettava ja se maksaja on se työntekijä joka palkastaan maksaa verot.

        Kyllä tässä tuppukylässä ilmaiseksi saa töitä tehdä. Muualla työstä sentään maksetaan.


    • Piljo

      Töitä pitää saada Kvelle. Ehdottomasti.

    • syöksykierre

      Puhdasta luontoa on muuallakin ja kymmenen kertaa parempien palveluiden äärellä. Kemijärvi on karsinut lähes kaikki palvelut ja työpaikat asukkailta ja meno sen kun pahenee. Ja asunnot huonokuntoisia.

      • Kemijärvi-1paikka

        Palveluita on ja kaupungin luonto on ihana. Veden puhtautta tietenkin me rakastamme.
        Suomullekin jotkut haluavat, mutta kalastus on silti ykkönen! Kysykää heiltä, jotka sitä ammattilaismaisesti harjoittavat. Kiitos!


      • luonnonvaratjamatkailu
        Kemijärvi-1paikka kirjoitti:

        Palveluita on ja kaupungin luonto on ihana. Veden puhtautta tietenkin me rakastamme.
        Suomullekin jotkut haluavat, mutta kalastus on silti ykkönen! Kysykää heiltä, jotka sitä ammattilaismaisesti harjoittavat. Kiitos!

        Jos työpaikkoja ei synny, palveluita on vissiin pakko vähentää. Eikös löytyisi yritteliäisyyttä hieman enemmän, ei kait kaikki yhden tehdashankkeen varassa voi olla? Eikö kehittämistoiminnasta synny ideoita, uutta teknologiaa kehiin, hankkeita pystyyn. Kauppa se on joka kannattaa. Parempi monta pientä toimivaa kuin yksi iso joka antaa odottaa itseään ikuisuuksiin. Yrittämisosaamisestako se on kiinni? Koulutus puuttuu?


    • HuokuvaMetsä

      Kemijärvellä ei ole palveluja, harrastusmahdollisuuksia, töitä eikä kauniita naisia. Miksi helvetissä tätä mainostetaan taivaana? Täytyy johtua paikkakuntalaisten pirullisesta luonteesta.

    • höhöö
    • potut_pottuina

      kenelle on, kenelle ei!

    • ei_edes_yritetä
    • että_näin
    • muuallakin.kaunis.luonto

      Kyllä sitä kauniimpaa luontoa löytyy sellaisistakin kylistä, joissa on myös mukavat ihmiset. Kempassa on ällöttäviä ihmisiä.

    • hyvämestajos

      Kemijärvi on hyvä paikka asua jos asuinpaikasta ei ole isoja vaatimuksia, eikä elämänsä suhteenkaan muutenkaan. Mikäli on eläkkeellä ja pilkkiminen riittää harrasteeksi. Sapauskaksi sellainen perusmössö, puuro ja potut. Siinä se.

      • EI-Nega-sontaa

        Kemijärvellä on virkeä kulttuuritoiminta, on kerhoja, kuoroja, taide, tiede, sivistyselämä, Pikkaraisen kirjallisuuspiiri, kansalaisopisto, kaikkea ihmiselle. Yhdistykset, seurakunta, erilaiset harrastus ja kylätoimintakokoukset. Sitten on palvelut, IHANA uimahalli, liikuntahalli, jäähalli, hiihtoladut, urheilukenttä, hyviä kauppoja ja tapahtumia, mm. jouluna. NEGA vähättelyä ei kukaan meistä enää kaipaa. On myönteisyyden vuosi tullut. Iloa <3


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe