sähköpopyörä huonotaa kansanterveyttä

karhunpalvelus jos tukemaan ruvetaan noita!
Ilmianna
Jaa

75 Vastausta



Sähköavustus on hyvä niille joilla on lihasheikkoutta tai muuta kremppaa.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juuri näin. Tarvittaisiin näköjään lisää tietoutta ja kaikki kiinnostuneet kokeilemaan, miten tällainen pyörä oikeasti käytännössä toimii. Hyvä apuväline esim. nivelvaivaiselle, lihasten vahvistamiseen, sydänvikaiselle. Sähköpyörä helpottaa esim. mäkien nousussa, mikä saattaa olla ylivoimaista em. vaivoista kärsivälle. Eli sähköpyörä muun muassa parantaa tälläisten henkilöiden kuntoa ja hyvinvointia.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On hyödyllinen niille joilla ei ajokorttia tai terveydellisistä syistä mahdollista saada sitä, huonot liikenneyhteydet, sairautta, vaivaa yms. Kallishan se on mutta halvempi ylläpitää kuin auto tai mopo. Moni varmasti jäisi mökkiinsä peukaloitaan pyörittelemään ilman sähköpyörän tuomaa liikkumisen vapautta.
4
Ilmianna
Jaa
En usko alkuunkaan, että ne olisi keltään liikunnasta pois.
Kommentoi
4
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Päinvastoin, minulla se on ainakin liikunnasta pois, kun en jaksa tai paremminkin pysty polkemaan ylämäkiä, niin kaikki sellaiset matkat jää tekemättä, jossa on on paljon mäkiä, kuten uimarannalle meno ja paluu. Eli pyöräilyn lisäksi jää vielä uintikin väliin. Kumpikin on tekonivelille ja leikatulle selälle suotava liikuntamuotoja.
Meillä on 3 isoa vastamäkeä ja 3 isoa alamäkeä mennen tullen uimarannalle ja kun keppikin vieläpitää ottaa mukaan ja ko. paikkaan ei ole julkista liikennettä, eikä itsellä ole autoa.
Ja olisihan sillä helpompi polkea kasvimaallekkin kaikkien romppeiden kanssa ja tuoda sieltä satoa kotiin.
Olisin todella iloinen, jos ton tuen sähköpyörään saisi, koska muutoin siihen ei eläkeläisellä ole varaa ja sittenkin sille jäisi vielä rutkasti hintaa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Tuntuu noissa sähköpyörissä olevan vikoja enemmän kuin tavallisissa KUNNON pyörissä.
Jos ostat kysy kuka huoltaa ja onko varaosia saatavissa HETIMITEN.
Pyörä kallis ja huolto … NM vie jonnekkin korjattavaksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tutkitaanjahutkitaan kirjoitti:
Tuntuu noissa sähköpyörissä olevan vikoja enemmän kuin tavallisissa KUNNON pyörissä.
Jos ostat kysy kuka huoltaa ja onko varaosia saatavissa HETIMITEN.
Pyörä kallis ja huolto … NM vie jonnekkin korjattavaksi.
Omistan sähköpyörän mutta teho ei riittävä esim pitkässä ylämäessä pitää taluttaa. Akku kestää 3 vuotta ja uusi akku maksaa 600 e. Eikä sovi kovin heikolle ihmiselle koska pyörän halllinta vaatii lihasvoimia ja tasapainoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Yhteiskunnan ei tule kannustaa kansalaisiaan laiskuuteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Kiellät etkä käytä siis autoa, julkisia kulkuvälineitä, pyöriä jne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaikki tämä rappio alkoi jo kun isoisä alkoi käyttämään soutuveneessä perämoottoria. Siitä lähtien kansan kunto on laskenut jyrkästi. Otsasi hiessä sinun on pidettävä kunnostasi huolta ja airot kunniaan ja jämpti on näin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No eipä se moottorinvoimalla hurruuttelemalla kohoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
niinpäniin kirjoitti:
No eipä se moottorinvoimalla hurruuttelemalla kohoa.
Sähköavusteisella kohoaa.
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
Ruuhiankeankankea kirjoitti:
Kaikki tämä rappio alkoi jo kun isoisä alkoi käyttämään soutuveneessä perämoottoria. Siitä lähtien kansan kunto on laskenut jyrkästi. Otsasi hiessä sinun on pidettävä kunnostasi huolta ja airot kunniaan ja jämpti on näin.
ET näköjään ole sisällä juoksemisesta maksava?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Sehän nyt olisi mielipuolisuuden huippu!

Tavallinen polkupyörä on kulkuvälineistä kaikkein saasteettomin ja joku hullu ministeriämmä keksii että pitäisi saastuttamista alkaa tukemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kauheeta sähköpolkupyörän akussa voi olla jopa sitä ydinsähköä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tsernobyl kirjoitti:
Kauheeta sähköpolkupyörän akussa voi olla jopa sitä ydinsähköä :)
Käytetyt akut ON ongelmajätettä.
Sitä ei tavallinen polkpyörä tuota yhtään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sähköpyörä_saastuttaa kirjoitti:
Käytetyt akut ON ongelmajätettä.
Sitä ei tavallinen polkpyörä tuota yhtään.
Akuissa käytetyistä materiaaleista kaikki ongelmajätteet ovat kierrätyskelpoisia. Kiinahan ne mielellään kaikki ottaa vastaan ja jälleen myy sitten uusissa tuotteissa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No Jopas Jotain älyvälkyt...
Enemmän sitä saastumista tapahtuu hypridi-autoista. Niillä on käyttö suuremmassa mittakaavassa ydinsähköä ladatessa autoa ja auto akut on ongelmajätettä 5-10 vuoden kuluttua. Ajatko sitten autolla vai sillä Sähköpolkupyörällä, niin kunto nouse toisella ajaessa. Saastuttaa toinen vähemmän käyttettäessä kauppareissulla tai työmatkailussa.
1
Ilmianna
Jaa
Eikös noille oltu viimeksi veroa suunnittelemassa....
Ilmianna
Jaa
Vai huonontaa se kansanterveyttä. Väitteesi on puhtaasti keksittyä.
Milloinkas sinä muuten putosit kehityksen kyydistä vai olitko mukana ollenkaan?
Luehan tuolta:

https://yle.fi/uutiset/3-10292821

http://www.eurobike-show.com/eb-en/newsroom.php?cat[]=1177055180125&navid=434026434026

Taidat vaan olla niitä p-a pummeja jotka ei ikinä pysty sähköfillaria hankkimaan.
Jos et ihan kolmen tonnin fillaria kykene hankkimaan niin kysy Kelalta josko ne maksaisi suulle jonkun vähän halvemman.
Muunnossarja on myös edullinen ja luotettava vaihtoehto (kun et ihan halpaa pa..aa osta) ja sen voi asentaa melkein mihin tahansa fillariin. Toimii.

http://e-spin.fi/muunnossarjat/
https://www.greencycle.fi/category/1/muunnossarjat
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Mitä mieltä olet karhupumpusta ja pumppaamisesta ennen kaikkea?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pölvästit treenaa saleilla sähkövaloissa ja siten vielä ostaa kiinalaisia sähköpyöriä...
1
Ilmianna
Jaa
Päinvastoin. Sähköpyörä saa vähän laiskemmatkin pyöräilemään, mikä parantaa kansanterveyttä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vieläpä menevät polkupyörällä,vaikka on sähkö sellainen, salille on se isompi ekoteko kuin bentsiini syöpöllä autonrohjakkeella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ennen ajoin autolla töihin 10 km suuntaansa. Pari vuotta sitten kokeilin sähköpyörään ja hurahdin siihen. Auto vaihtui työmatkalla sähköpyörään ja sillä ajellut töihin suurimman osan vuodesta. Voitko täsmentää miten sähköpyörä on kohdallani huonontanut kuntoani?
2
Ilmianna
Jaa
Liikuntarajoitteiselle varmasti hyvä kulkuväline, muuten kyllä tosiaan varmaan aika turhake.
Enkä oikein usko että on varsinaisesti mikään ympäristöystävällinen tuote.
Toki se noissa on, etteivät saastuta, mutta mites niiden valmistaminen? Akut ym?
Kun esimerkiksi noista energiasäästölampuista jossain vaiheessa sanottiin, että säästävät kyllä energiaa ja sitä kautta saastuttaa vähemmän, mutta niiden valmistamiseen kuluu kuitenkin aika paljon energiaa mikä taasen "tasaa" tuon niiden energiataloudellisuuden->ihan yksi ja sama käyttääkö niitä vai tavallisia. Niin ehkä se on ihan sama juttu noissa sähköpyörissä. Eivät saastuta, mutta niiden valmistus kuitenkin kuluttaa sen verran reilusti energiaa, että se nollaa käytöstä tulevat hyödyt.
Muutenhan pyörä on näppärä kulkuväline ja kaupungissa ihan ehdoton, ruuhka-aikaan varsinkin.
Itsekin kuljen pyörällä aina kun mahdollista.
Ilmianna
Jaa
Sähköpyörän akunhan voisi ladata vaikka polkemalla kuntopyörää. Sitten juoksumatolla latailee puhelimen. Sukkahousuista saa kätevän hikinauhan.
Ilmianna
Jaa
Just ostin 5400 € maksavan sähköpyörän. Älkää masentako.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Voi voi ne veti sinua ihan 6-0
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Siis kielletään!!! Niinkuin kaikki muukin. Suomi on kuin lasten päiväkoti. Ei omia valintoja.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Sähköpyörä on laiskan menopeli ja kun sellainen menee ohi niin ihmiset hyppää takajaloilleen, kun se ohjus tulee niin hiivatin kovaa ja hiljaa ettei sitä osaa varoa. Ihan tumpeloille tarkoitettu, toinen käyttäjäryhmä taas osaa varoa ihmisiä ja hidastaa kohdalle tultuaan mutta harvoin sellaisia tienpäällä näkee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nähtyon kirjoitti:
Sähköpyörä on laiskan menopeli ja kun sellainen menee ohi niin ihmiset hyppää takajaloilleen, kun se ohjus tulee niin hiivatin kovaa ja hiljaa ettei sitä osaa varoa. Ihan tumpeloille tarkoitettu, toinen käyttäjäryhmä taas osaa varoa ihmisiä ja hidastaa kohdalle tultuaan mutta harvoin sellaisia tienpäällä näkee.
Onko autokin laiskan menopeli, entä kengät, onko kengät laiskojen keksintöä?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Käytäsitäjärkiä kirjoitti:
Onko autokin laiskan menopeli, entä kengät, onko kengät laiskojen keksintöä?
Mietippä kumpi vie lihasvoimaa käyttämättä perille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
järjen_jättiläiselle kirjoitti:
Mietippä kumpi vie lihasvoimaa käyttämättä perille.
Yhtäpaljon ne kengät käyttää lihasvoimaa kuin sähköpyöräkin jossa pitää polkea mukana.
Auto on laiskan menopeli kuten julkiset muutkin, taksit, lentokoneet, laivat yms.
Esim laivareissulle menet ilmeisesti uimalla koska se laiva on laiskan menopeli.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Käytäsitäjärkeä kirjoitti:
Yhtäpaljon ne kengät käyttää lihasvoimaa kuin sähköpyöräkin jossa pitää polkea mukana.
Auto on laiskan menopeli kuten julkiset muutkin, taksit, lentokoneet, laivat yms.
Esim laivareissulle menet ilmeisesti uimalla koska se laiva on laiskan menopeli.
Onko kengissäsikin moottori?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kunhankysyn kirjoitti:
Onko kengissäsikin moottori?
Ei ole, jaloissasi on moottori ja kengät helpottaa esimerkiksi juoksua, jätä ne kengät pois ja liiku avojaloin, vai oletko laiska?

Moottorillisilla pyörillä voi ajaa täysin jalkavoimilla tai osittain jalkavoimilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Käytäsitäjärkeä kirjoitti:
Ei ole, jaloissasi on moottori ja kengät helpottaa esimerkiksi juoksua, jätä ne kengät pois ja liiku avojaloin, vai oletko laiska?

Moottorillisilla pyörillä voi ajaa täysin jalkavoimilla tai osittain jalkavoimilla.
Miksi tarvitset sitten pyörälläajoon kaksi moottoria kun jaloissasi kerran on jo ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
apumoottori kirjoitti:
Miksi tarvitset sitten pyörälläajoon kaksi moottoria kun jaloissasi kerran on jo ?
Minä tarvitsen mutta sinä et tarvi kun et halua olla laiska, kaikki helpottavat kulkuneuvot ja apuvälineet onnsinun mielestä laiskuutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitäisi kansan kerätä kolehti ja hankkia rahoilla liikenneministerille sähkötuoli.
Siihen voisi sitten samantien muutkin ministerit toviksi istahtaa.
Ilmianna
Jaa
Monelle vaihtoehdot työmatkalle ovat joko auto tai sähköpyörä. Tavallinen pyörä ei tule kysymykseen koska työmatka liian pitkä jokapäiväiseen ajoon tai ei halua hikisenä tulla töihin. Joten kyllä sähköpyörä on yksi keino vähentää autoilua ja parantaa ihmisten kuntoa.

Toki pyöräilyä voisi tukea järkevämminkin kuin sähköpyörätuilla. Lisää pyöräteitä/kaistoja ja uusittaisiin surkeakuntoiset päällysteet pyöräteillä. Sekin jo lisäisi huomattavasti pyöräilyä, myös tavallisella pyörällä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Jos esim. 10 km normaalivauhtisella pyörämatkalla, minkä ajaa alle puolen tunnin, tulee hiki, niin kyllä täytyy olla rapakunnossa, ja eläkkeelle joutaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tuohan tarkoittaa yli 20km/h keskinopeutta, kyllä siinä pikkuhiki tulee hyväkuntoisellekin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
rapakunnossa kirjoitti:
Jos esim. 10 km normaalivauhtisella pyörämatkalla, minkä ajaa alle puolen tunnin, tulee hiki, niin kyllä täytyy olla rapakunnossa, ja eläkkeelle joutaa.
Kyllä sitä on sairas jos ei hiki tule edes helteellä, jopa ilman pyöräilyä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minusta tämä oli mainio aloite. En ymmärrä, ketkä tätä vastustaa. Turhempaankin yhteiskunnan raahaa syydetään. Kyllä kiitos sähköpyörälle.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kerro mihin turhempaan?
Tiesitkö, että nyky-Suomessa monissa yli 10 000 asukkaan kunnissa ei ole yhtään lääkäriä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kerro_mihin kirjoitti:
Kerro mihin turhempaan?
Tiesitkö, että nyky-Suomessa monissa yli 10 000 asukkaan kunnissa ei ole yhtään lääkäriä?
Tarkistin asian. Yksikään yli 10000 asukkaan kunta ei ole ilman lääkäriä. Jonkin kunnan lääkäri voi tilapäisesti tosin olla naapurikunnassa.
Syrjäisiksi koetuille seuduille ei saada lääkäreitä, mutta syy ei ole raha vaan se, että nuoret lääkärit eivät halua korpeen. Syrjäseudun kulttuurivaje ei houkuttele.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kerro_mihin kirjoitti:
Kerro mihin turhempaan?
Tiesitkö, että nyky-Suomessa monissa yli 10 000 asukkaan kunnissa ei ole yhtään lääkäriä?
kreikan laina miljardit, joita ei saada takaisin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo, autolla meneminen on paljon parempi terveydelle ja hapenottokyvylle.
Ilmianna
Jaa
Hissit vasta tekevät suomalaisista jalattomia. En käsitä, että valtio tukee liikuntakyvyttömyyden edistämistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Samoin se on sähkö, vain laiskat käyttää valmista sähköä ja maksaa laskut tai käyttää aurinkopaneeleita
kyllä sitä pitää itse polkea sähköt kuntopyörällä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Portaat ne vasta laiskan keksintö ovatkin, kerrostaloihin pitää kiivetä ulkoseinää pitkin. Itseasiassa talokin on pelkkää laiskuutta ja mukavuudenhalua. Ulkona alasti kesät talvet, sääskien syötävänä ja pakkasen panemana. Sitten on ihminen onnellinen ja liikunnan iloa täynnä :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Päinvastoin.Jengi pääsee punkastaan ylös ja rennosti liikenteeseen.Moni jäisi makaamaan kun kunto ei kestä.Hyvä kunnon kohentaja,ei sähköpyörää huippu-urheilijan tarvitsekaan ostaa.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Mutta silti huippu-urheilijatkin on jopa kärynneet piilotetuista sähköavusteisista moottoreista kilpailuissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sukkiskin voi olla erehtyväinen :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä nämä aiheuttaa sen, että monella liikunta vähenee. Itse esim. vaihdoin tavallisen fillarin sähköavusteiseen vaikka ei mitään estettä olisi ajaa edelleen normipyörällä....
Kilot siis lisääntyy jatkossa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hankin loppuunajetun pyörän tilalle sähköavusteisen pyörän.Minulla liikkeellelähdön kynnys madaltui ja käytän työrääni lähes päivittäin. Kauppareissut hoituu polkemalla, uimaan polkemalla ym. ym. sähköavusteinen polkupyörä sai minussa aikaan asennemuutoksen. huomenna 14.7 käyn ystäviä tapaamassa ja mukana sähköpyörä, jolla tutustun ympäristöön. Näiden sähköavusteisten hankinnan avustamista verovaroin tällä, nykyisellä selvityksellä en ole tukemassa. Autot talliin fillarit käyttöön. luonto hoitaa loput. S
1
Ilmianna
Jaa
En ostanut sähköpyörää, ei ollut myytävänä, on kuulemma sähköavusteisia ja säkökäyttöisiä pyöriä, ostin sellaisen. Ajelen sellaisella eikä se kuulu yhdellekkään muule ihmiselle. Saan kuntoa tai ei.
opetelkaa edes okeat termit.
vihjeenä näille kaikkitiedäville idiooteille, etsin niitä sähköparranajokoneitakin, mutta ei valmisteta kun vasta sitten kun jollakin on sähköparta.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itse ne pitää yleensä rakentaa jos haluaa sähköpyörän, tuleehan se halvemmaksikin ja ei ole teho rajoituksia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Samaa voi sanoa myös sähköautoista. Ne vasta huonontavan kansanterveyttä. Sähköautoille ei pitäisi myöntää minkäänlaisia etuja niiden hankkimiseen.
Sähköpyörän hankintaa sensijaan voidaan tukea, koska sähköpyörän hankkii myös sellainen, joka ei ole muuten koskaan pyöräillyt aktiivisesti ja sähköpyöräilijä todennäköisesti alkaa pyöräilemään tavallisellakin pyörällä.
Sähköauton hankkinut ei koskaan tule siirtymään pyöräilyyn.
Ilmianna
Jaa
Ei Suomessa ole niin isoja mäkiä ettei niitä pysty tavallisella vaihdepyörällä polkemaan ylös.
Ilmianna
Jaa
Sähköpyörän akku kestää liian lyhyen matkan eikä latauspisteitä ole riittävästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
mikä on lyhyt matka?
kyllä se akku useamman kymmentä kilsaa kestää ja harva sitä ajelee enemmän joten sen voi ladata aina uuteen reissuun.
voihan sitä ostaa myös useamman akun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kaikissa sähköpyörissä kantama vähintään 50 km, kalliimmissa malleissa pääsee reilusti yli 100 km. Itselläni uusi sähkömaastopyörä, akku 500 Wh. Kantama maastossa n. 60-70 km, asfaltilla n. tupla eli reilusti päälle 100 km.

Ostakaa momentintunnistimella varustettu pyörä. Se avustaa vain silloin kun tarvetta. Jos pyörässä vain polkemisen tunnistava anturi, se menee päälle heti kun pyörität polkimia. Sähköä kuluu hukkaan, esim. jos olet valinnut maksimiavustustason, heti kun poljet, se avustaa täydellä teholla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nnsnnsnsnsnnsns kirjoitti:
Kaikissa sähköpyörissä kantama vähintään 50 km, kalliimmissa malleissa pääsee reilusti yli 100 km. Itselläni uusi sähkömaastopyörä, akku 500 Wh. Kantama maastossa n. 60-70 km, asfaltilla n. tupla eli reilusti päälle 100 km.

Ostakaa momentintunnistimella varustettu pyörä. Se avustaa vain silloin kun tarvetta. Jos pyörässä vain polkemisen tunnistava anturi, se menee päälle heti kun pyörität polkimia. Sähköä kuluu hukkaan, esim. jos olet valinnut maksimiavustustason, heti kun poljet, se avustaa täydellä teholla.
Ei todellakaan ole, ainakaan näissä taittovehkeissä, akku kestää n.10-20km.
Jos maksimi avustus ei ole päällä ja kokoajan käytössä niin silloin ei voi sanoa että kantama olisi pitempi, se kantama lasketaan maksimi moottoriavustuksella.
Muuten voi sanoa että akku kestää tuhansia kilometrejä, totuus olisi etttä kestäähän se kun polkee normaalisti ilman avustusta, valetta siis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eikestä kirjoitti:
Ei todellakaan ole, ainakaan näissä taittovehkeissä, akku kestää n.10-20km.
Jos maksimi avustus ei ole päällä ja kokoajan käytössä niin silloin ei voi sanoa että kantama olisi pitempi, se kantama lasketaan maksimi moottoriavustuksella.
Muuten voi sanoa että akku kestää tuhansia kilometrejä, totuus olisi etttä kestäähän se kun polkee normaalisti ilman avustusta, valetta siis.
Osta kunnon välineet. Nuo taittovehkeen ei ole muutenkaan tarkoitettu pitkille yhtenäisille matkoille.
Taidat vain olla kade niille jotka pystyvät hankkimaan sähkövermeet.
Minä olen ajanut yhdellä latauksella yli 140 kilometriä ja mulla on ihan tavallinen 2v.- automaatti - fillari.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä-Itke-Iiro kirjoitti:
Osta kunnon välineet. Nuo taittovehkeen ei ole muutenkaan tarkoitettu pitkille yhtenäisille matkoille.
Taidat vain olla kade niille jotka pystyvät hankkimaan sähkövermeet.
Minä olen ajanut yhdellä latauksella yli 140 kilometriä ja mulla on ihan tavallinen 2v.- automaatti - fillari.
Akku se on joka määrittelee sen matkan, saahan tuohon taittopyörään vaikka kuinka ison akun ja niin meinaan hommatakin, tosin ilman controllerin vaihtoa pitää pysyä 36V akuissa.

Miksi minä olisin kade jollekin, mistä sait sellaisen kuvan yleensäkin viestissäni?
Kyse onnsiitä että liikkeet markkinoi pyöriä niin että etäisyys muka olisi reilusti enemmän mitä se todellisuudessa on, jopa facebookissa ihmiset horisee että pääsee 60km. Joo pääsee jos hinkkaa polkimilla, laittas ne sähköt täysille niin ei pääse.

Kerrohan millä akulla olet mennyt tuon etäisyyden yhdellä latauksella avustukset täysillä niin että koko ajan on moottoriveto päällä maksimilla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eikestä kirjoitti:
Akku se on joka määrittelee sen matkan, saahan tuohon taittopyörään vaikka kuinka ison akun ja niin meinaan hommatakin, tosin ilman controllerin vaihtoa pitää pysyä 36V akuissa.

Miksi minä olisin kade jollekin, mistä sait sellaisen kuvan yleensäkin viestissäni?
Kyse onnsiitä että liikkeet markkinoi pyöriä niin että etäisyys muka olisi reilusti enemmän mitä se todellisuudessa on, jopa facebookissa ihmiset horisee että pääsee 60km. Joo pääsee jos hinkkaa polkimilla, laittas ne sähköt täysille niin ei pääse.

Kerrohan millä akulla olet mennyt tuon etäisyyden yhdellä latauksella avustukset täysillä niin että koko ajan on moottoriveto päällä maksimilla?
Hei. Perehdyhän hiukan tuohon sähköavusteisen fillarin käyttötarkoitukseen - niihin suosituksiin.
Ei yksikään myyjä kehota käyttämään ajettaessa jatkuvasti täyttä avustustehoa, koska se saattaa pilata akun ja myös moottorin. Minulla on "setäpyörässä" 36 voltin jälkiasennettu järjestelmä, 15 Ah:n akku ja 250 watin moottori. Maksimi matka jonka olen ajanut yhdellä latauksella on kutakuinkin tasan 140 kilometriä. Koko ajan oli joku avustustaso käytössä. Sää oli lämmin 24-26 plussaa. Jos olisin veivannut vain alimmalla avustuksella olisi kilometrejä ollut varmaan enemmän. Lyhin matka jonka olen ajanut yhdellä latauksella oli n. 80 kilometriä. Oli kevät ja lämpötila hiukan miinuksen puolella.

"Jos maksimi avustus ei ole päällä ja kokoajan käytössä niin silloin ei voi sanoa että kantama olisi pitempi, se kantama lasketaan maksimi moottoriavustuksella."

Ei muuten lasketa maksimin mukaan. Siitä annetaan lyhyin, eli se matka jonka pääset yhdellä latauksella huonoissakin oloissa, ja pisin eli se matka jonka pääset optimaalisissa oloissa. Jos molempia ei ole mainittu niin silloin ilmoitetaan yleensä se pisin matka.
Siis jotenkin näin - luvut on vetäisty "hatusta":
60-100 kilometriä, 100-200 kilometriä tai vaihtoehtoisesti - jopa 60 kilometriä, jopa 100 kilometriä jne...
Minulla on mittarissa vähän yli 3000 kilometriä ja olen sähköistänyt pari muutakin fillaria. Tuttavapiirissä on nyt kuusi jälkiasennetulla sähköllä ajajaa (minä mukaan lukien) ja kaksi tehdasvalmisteista. Kokemuksia vaihdetaan ja laitteista keskustellaan, joten väitän että alan hiukan tuntea näitä vempeleitä.
Olen, muutamaa myyjän saamattomuudesta/taitamattomuudesta johtuvaa kiukunpuuskaa lukuunottamatta, varsin tyytyväinen tähän pakettiin. Ihan helkkarin hyvä ostos.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SetäPolkeeSähköllä kirjoitti:
Hei. Perehdyhän hiukan tuohon sähköavusteisen fillarin käyttötarkoitukseen - niihin suosituksiin.
Ei yksikään myyjä kehota käyttämään ajettaessa jatkuvasti täyttä avustustehoa, koska se saattaa pilata akun ja myös moottorin. Minulla on "setäpyörässä" 36 voltin jälkiasennettu järjestelmä, 15 Ah:n akku ja 250 watin moottori. Maksimi matka jonka olen ajanut yhdellä latauksella on kutakuinkin tasan 140 kilometriä. Koko ajan oli joku avustustaso käytössä. Sää oli lämmin 24-26 plussaa. Jos olisin veivannut vain alimmalla avustuksella olisi kilometrejä ollut varmaan enemmän. Lyhin matka jonka olen ajanut yhdellä latauksella oli n. 80 kilometriä. Oli kevät ja lämpötila hiukan miinuksen puolella.

"Jos maksimi avustus ei ole päällä ja kokoajan käytössä niin silloin ei voi sanoa että kantama olisi pitempi, se kantama lasketaan maksimi moottoriavustuksella."

Ei muuten lasketa maksimin mukaan. Siitä annetaan lyhyin, eli se matka jonka pääset yhdellä latauksella huonoissakin oloissa, ja pisin eli se matka jonka pääset optimaalisissa oloissa. Jos molempia ei ole mainittu niin silloin ilmoitetaan yleensä se pisin matka.
Siis jotenkin näin - luvut on vetäisty "hatusta":
60-100 kilometriä, 100-200 kilometriä tai vaihtoehtoisesti - jopa 60 kilometriä, jopa 100 kilometriä jne...
Minulla on mittarissa vähän yli 3000 kilometriä ja olen sähköistänyt pari muutakin fillaria. Tuttavapiirissä on nyt kuusi jälkiasennetulla sähköllä ajajaa (minä mukaan lukien) ja kaksi tehdasvalmisteista. Kokemuksia vaihdetaan ja laitteista keskustellaan, joten väitän että alan hiukan tuntea näitä vempeleitä.
Olen, muutamaa myyjän saamattomuudesta/taitamattomuudesta johtuvaa kiukunpuuskaa lukuunottamatta, varsin tyytyväinen tähän pakettiin. Ihan helkkarin hyvä ostos.
Ei kehota ei, ja siksi akun kesto on myyjien mukaan aina silkkaa valehtelua.
Et pääse millään tuolla akulla 140kilometriä avustuksella, et sitten millään, siinä sinun pitää todellakin polkea suurin osa ajasta ilman sähköä ja käyttää vain ylämäessä avustuksia jos tuohon meinaat yltää, sähköpyörä on silloin lähes turha.
akut ei siitä kärsi vaikka koko ajan on avustus päällä, onhan käsikaasullakin toimivia nimittäin joissa ei tarvitse edes polkimia.

Kokeile rehellisesti mihin akkusi yltää, täydet avustukset päälle ja yhtenäinen nopeus koko ajan 25- 30km.
Veikkaampa että etäisyytesi jää reippaasti mainitsemastasi.

Voihan sitä myydä vaikka 5Ah akkua ja sanoa että se kestää 1000km. Matkan, mielestäsi tässä ei ole mitään huojaamisen makua?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eikestä kirjoitti:
Ei kehota ei, ja siksi akun kesto on myyjien mukaan aina silkkaa valehtelua.
Et pääse millään tuolla akulla 140kilometriä avustuksella, et sitten millään, siinä sinun pitää todellakin polkea suurin osa ajasta ilman sähköä ja käyttää vain ylämäessä avustuksia jos tuohon meinaat yltää, sähköpyörä on silloin lähes turha.
akut ei siitä kärsi vaikka koko ajan on avustus päällä, onhan käsikaasullakin toimivia nimittäin joissa ei tarvitse edes polkimia.

Kokeile rehellisesti mihin akkusi yltää, täydet avustukset päälle ja yhtenäinen nopeus koko ajan 25- 30km.
Veikkaampa että etäisyytesi jää reippaasti mainitsemastasi.

Voihan sitä myydä vaikka 5Ah akkua ja sanoa että se kestää 1000km. Matkan, mielestäsi tässä ei ole mitään huojaamisen makua?
Aha! Annetaan olla kun et tunnu tietävän mistään mitään. Rakentelet kuvitelmistasi oman "totuutesi" - siis kuvitelmistasi, et tiedosta.
Minä lähden nyt polkemaan kauppaan, ja tietysti pienimmällä avustustasolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
SetäLopettaaNyt kirjoitti:
Aha! Annetaan olla kun et tunnu tietävän mistään mitään. Rakentelet kuvitelmistasi oman "totuutesi" - siis kuvitelmistasi, et tiedosta.
Minä lähden nyt polkemaan kauppaan, ja tietysti pienimmällä avustustasolla.
Paremminhan minä tiedän kuin sinä, kerron ja tiedän totuuden, sinä tunnut uskovan ja puhuvan kuten myyjät liikkeissä.
osta 5Ah akku, pääset yhtä pitkälle kuin 15Ah akulla, poljet vaan ahkerammin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitäisi olla 100 kilometrin välein paikkoja joissa tyhjän akun voisi nopeasti vaihtaa täyteen akkuun.

Sähköpyörien valmistajien pitäisi sopia akkujen standardisoinnista. Eli sama akku kävisi kaikkiin pyöriin.

Jos näin tehtäisiin ostaisin sähköpyörän.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
kaikki 36V akuta passaa kaikkiin 36V pyöriin, sama se on 48V akkujen kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"Jos näin tehtäisiin ostaisin sähköpyörän. "
Etkä ostaisi. Eihän sulla ole rahaa mummopyörää kummempaan vispilään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vasta karhunpalvelus onkin. Netissä nuoret ja aikuiset pelaavat pelejä, ryystävät siinä sivussa energiajuomia ja mussuttavat sipsejä. Persaus siinä vain levenee ja kunto rapisee alas kuin lehmän häntä.
Ilmianna
Jaa
Uusi
EHkä ne jotka jaksaa ajaa työ matkan tavallisella pyörällä ei sitä osta.moni sattaa vähentää auton käuttöä tai luopua siitä kokonaan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

sähköpopyörä huonotaa kansanterveyttä

karhunpalvelus jos tukemaan ruvetaan noita!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta