Onko muut palstalaiset erityisesti ätmit huomanneet, että naiset ovat yllättävän älykkäitä ja tämän takia naisten kanssa voi olla vaikeeta rakentaa tasavertaisia keskusteluja. Mä itse arvostan toki älykkyyttä ja mulle itselle ainakin on tärkeetä, että naisella on riittävästi koulutusta tai ainakin pyrkimykset korkeeseen koulutukseen. En odota täydellisyyttä, mutta olis hyvä, jos nuori nainen olis vähintään AMK tason opiskelija.
Niin siis miksi mainitsin nuori nainen? Tämä nyt on varmasti osalle palstalaisista tuttua, että nuorempana mua kiinnosti enimmäkseen itseä vanhemmat naiset, nykyään asia on toisinpäin, mutta en ole tässäkään asiassa mikään ehdoton - kyllä edelleen vanhempikin nainen käy, jos on muulla tavoin kiinnostava. Lapsia haluaisin kuitenkin joskus tulevaisuudessa hankkia, joten realiteetit on hyvä tässä asiassa pitää mielessä iän suhteen . Tämän takia pyrin ensisijassa keskittymään itseä nuorempiin naisiin.
Toki tälläkin on vaikutusta, että itsellä jäi "normaali" nuoruus siinä 19-24 vuotiaana elämättä. Nuoren naisen kanssa kokee, että saa elää sen elämän, mikä olisi pitänyt elää 19-24 vuotiaana. Toivon siis, että nuori nainen (19-24 vuotias) opiskelee joko AMK:ssa tai yliopistossa.
Tässäkin on toki hyvä muistaa, ettei ole liian ehdoton.
Niin siis, jos arvostaa älykkyyttä, pitäis varmaan itselläkin olla älykkyyttä ainakin tarpeeksi.
Mä olen nimittäin huomannut tälläkin palstalla sellaisen ongelman, että mun kyvyt ei oikein riitä keskustelemaan älykkäiden naisten kanssa, vaikka juuri heiltä mä saan kaikista eniten irti keskustelusta.
Tässä hiljattainkin sattui häpeällinen moka, kun vaadin yhdessä keskustelussa esittelemään sosiaalisia teorioita jollekin väitteelle. No siinä kävi niin, että enhän mä sitten itse osaanut enää yhtään mitään. Täyty sekin asia jättää "hautumaan" ja joskus tulevaisuudessa ehkä palata.
Tuo on nimittäin erittäin kiinnostava keskustelun aloitus, johon täytyy joskus yrittää jotain fiksua keksiä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15330432/pariutumisteorioita-jotka-selittavat-erilaisuutta
Tämä voi siis ilman muuta selittää ainakin osittain tätä mun sinkkuutta, koska mä arvostan älyä todella paljon ja se ongelma, etten sitten itse kykene älykkäisiin keskusteluihin älykkäiden naisten kanssa.
Helppohan se täällä on, kun vähän miettii jotain hankalampaa keskustelun aihetta ja vastaa vaikka kuukausien päästä, mutta livenä ei sellainen yhtä helposti toimi.
Olen myös pohtinut netissäkin tutustumisen erilaisia haasteita - älykkäiden naisten kohdalla on aina joku mua älykkäämpi kilpailija, joka kykenee vastaamaan mua nopeammin ja tämän takia nainen kirjoittelee mieluummin kilpailijani kanssa kuin minun kanssa. Eili kyllä tämä nopeus netissäkin varmaan jonkin verran ratkaisee, kenen kanssa nainen alkaa syvemmin kirjoitella.
Tein hiljattain uuden keskustelun aloituksen palstalle Ihannemies.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15334427/asiallinen-mies
Pohdin tuossa keskusteluketjussa asiallisen miehen asemaa parisuhdemarkkijoilla? Voitte vastata, jos kiinnostaa. Huomatkaa tämä, että Misspönttöuunin kanssa mulla ei ole mitään yhteistä. Mä en osaa keskustella kielikuvin.
Niin siis jos on sellainen tyyppi, jolla on asioihin jollain tavoin asiakeskeisempi ote, täytyy älyä olla myös riittävästi, jotta keskustelu sujuisi älykkään naisen kanssa. Jos keskustelu ei ole tasavertaista, ei pitempi aikaista tuttavuutta tule syntymään.
Kysymys: haluaako AMK:ssa tai yliopistossa opiskeleva nuori nainen miestä, joka ei pysy ollenkaan mukana keskusteluissa eikä osaa tuoda asioihin mitään omaa näkemystään. Ainoastaan myötäilee naisen mielipiteitä. Minä sen sijaan olettaisin, että kyllä miehelläkin pitää olla älyä riittävästi, jotta keskustelu sujuisi tyydyttävästi.
Mitä teillä on mieltä naisen älykkyydestä ja siitä pitääkö miehenkin olla myös vähintään yhtä älykäs, jotta suhde voisi toimia?
Todvaikeen pohdintoja: Älykkäät naiset viehättävät
63
899
Vastaukset
"Niin siis miksi mainitsin nuori nainen? Tämä nyt on varmasti osalle palstalaisista tuttua, että nuorempana mua kiinnosti enimmäkseen itseä vanhemmat naiset, nykyään asia on toisinpäin, mutta en ole tässäkään asiassa mikään ehdoton - kyllä edelleen vanhempikin nainen käy, jos on muulla tavoin kiinnostava. Lapsia haluaisin kuitenkin joskus tulevaisuudessa hankkia, joten realiteetit on hyvä tässä asiassa pitää mielessä iän suhteen . Tämän takia pyrin ensisijassa keskittymään itseä nuorempiin naisiin."
Piti tarkentaa tätäkin sen verran, että tämä on hankala kysymys: jos haluaa hankkia joskus lapsia on realiteetit pidettävä iän suhteen mielessä, mutta toisaalta tämäkin, jos itseä vanhempi nainen on erittäin kiinnostava, kyllä mä sillekin antaisin arvoa, että kuitenkin ryhtyisi parisuhteeseen, jos mahdollista, vaikka lasten hankkiminen olisikin mahdotonta tällaisen kiinnostavan naisen kanssa.- Tämä-selvä
Jollet saa edes tyhmää naista niin itse et ole kovin älykäs.
Tuo onkin hyvä kysymys. "Tyhmän" naisen kanssa mulla ei ole mitään keskusteltavaa, mutta toisaalta onhan tämä keskustelu vaikeeta älykkäänkin naisen kanssa.
- Tämä-selvä
Oletko viime aikoina keskustellut naisten kanssa kasvotusten?
Tämä-selvä kirjoitti:
Oletko viime aikoina keskustellut naisten kanssa kasvotusten?
Vaihtelevasti. Kasvotusten keskustelussa kyllä todellakin huomaa tämän, jos äly ei riitä viemään keskustelua eteenpäin - seuraa turhautuminen.
- Tavallinen-tapaus
Jospa nyt lähdetään siitä että mies tai nainen haluaa normaalin älykkään kumppanin. Ei tarvii olla rakettikeksijä. Jos on sosiaalinen niin voi keskustella ihan kaikesta kumppanin kanssa eikä tarvii olla samanlainen. Erilaisuus on hyvä ja mielenkiintoista. Kiinnittäisin huomiota sellaiseen asiaan että kumppani hyväksyy toisen tavat ja luonteen jossa sitä kumppania kunnioitetaan ja otetaan huomioon. Toisen mielipidettä ei pidä teilata jos itse on erii mieltä. Joku älykäs voi alkaa hallita kumppaniaa eli on narsisti, sellaisia suhteita on paljon.
- Pillujen--asiantuntija
Vaikka on älykäs niin aina löytyy joku virhe miehessä joka ei naisille kelpaa ja mies jääkin ikisinkuksi. Ne tyhmät jännämiehet on aina suhteessa naisten kanssa.
Virheitä on monenlaisia. Kun nämä "virheet" on huomattu, voi niitä ainakin yrittää vähän "korjata". Toki toiset "virheet" on hankalampi "korjata".
- naapurin.tomppa.ja.timpp
Todistit taas että miehet on tyhmiä jännämiehiä koska kaikki suhteessa olevat miehet ovat sellaisia.
- Viinamies
Netissä ja baarissa kun nopeus ratkaisee niin pitää heti mennä asiaan ja pyytää naista treffeille. Baarissakin näet kiinnostavan naisen, ellet heti mene juttelee niin joku toinen menee ja iskee naisen ja sinä kävelet kotiisi yksin. Ehdotan drinkin tarjoamista, se on ainakin ystävällistä Pitää olla oma itsensä ja jos se ei riitä niin se on avot ei voi mitään. Kyllä tavallisia naisia pääsee treffailee, naiset haluaa että mies näyttää kiinnostuksensa eli pitkääkin piirittää naista usein.
"Netissä ja baarissa kun nopeus ratkaisee niin pitää heti mennä asiaan ja pyytää naista treffeille."
Nopeus on kyllä tärkeetä, tämän olen kyllä naisiin tutustumisessa selvästi huomannut. Taidot pitää olla niin hyvin hiottu, että ne tulee niin luontevasti, että toinen ei edes huomaa, että olet joutunut hiomaan taitoja. Ongelma onkin, että MITÄ TAITOJA todella pitää hiota? Taitoja kun on monenlaisia. Oma päämääräni on saada älykäs nainen. Kuvailin tätä paremmin aloituksessa.
"Baarissakin näet kiinnostavan naisen, ellet heti mene juttelee niin joku toinen menee ja iskee naisen ja sinä kävelet kotiisi yksin"
Tuttu ilmiö.
" Ehdotan drinkin tarjoamista, se on ainakin ystävällistä "
Oletko varma? Mitä olet mieltä tästä argumentista?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000609061.html
"Kyllä tavallisia naisia pääsee treffailee, naiset haluaa että mies näyttää kiinnostuksensa eli pitkääkin piirittää naista usein."
Tavallisia naisia ei kaikki miehet pääse trefffailee. Treffeille pääseminen voi olla TODELLA VAIKEETA, jos ei omaa joitakin tärkeitä taitoja.- Viinamies
todellavaikeeta kirjoitti:
"Netissä ja baarissa kun nopeus ratkaisee niin pitää heti mennä asiaan ja pyytää naista treffeille."
Nopeus on kyllä tärkeetä, tämän olen kyllä naisiin tutustumisessa selvästi huomannut. Taidot pitää olla niin hyvin hiottu, että ne tulee niin luontevasti, että toinen ei edes huomaa, että olet joutunut hiomaan taitoja. Ongelma onkin, että MITÄ TAITOJA todella pitää hiota? Taitoja kun on monenlaisia. Oma päämääräni on saada älykäs nainen. Kuvailin tätä paremmin aloituksessa.
"Baarissakin näet kiinnostavan naisen, ellet heti mene juttelee niin joku toinen menee ja iskee naisen ja sinä kävelet kotiisi yksin"
Tuttu ilmiö.
" Ehdotan drinkin tarjoamista, se on ainakin ystävällistä "
Oletko varma? Mitä olet mieltä tästä argumentista?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000609061.html
"Kyllä tavallisia naisia pääsee treffailee, naiset haluaa että mies näyttää kiinnostuksensa eli pitkääkin piirittää naista usein."
Tavallisia naisia ei kaikki miehet pääse trefffailee. Treffeille pääseminen voi olla TODELLA VAIKEETA, jos ei omaa joitakin tärkeitä taitoja.Pitää mennä sinne baariin niin monta kertaa että löytää naisen joka sinusta kiinnostuu. Se vaatii rahaa, viinan juontia ja monet krapulat. Jonkun kanssa sullakin jutut natsaa. Kävin nuorena baareissa varmaan joka viikonloppu 18-25 vuotiaana. Siinä ne sosiaaliset taidot kehittyy ja oppii juttelee naisten kanssa. Nelikymppisenä etä enää mieti onko joku fiksu vaan sitä että olet yhä yksin kun et nuorena käynyt baareissa juttelemassa naisille.
Viinamies kirjoitti:
Pitää mennä sinne baariin niin monta kertaa että löytää naisen joka sinusta kiinnostuu. Se vaatii rahaa, viinan juontia ja monet krapulat. Jonkun kanssa sullakin jutut natsaa. Kävin nuorena baareissa varmaan joka viikonloppu 18-25 vuotiaana. Siinä ne sosiaaliset taidot kehittyy ja oppii juttelee naisten kanssa. Nelikymppisenä etä enää mieti onko joku fiksu vaan sitä että olet yhä yksin kun et nuorena käynyt baareissa juttelemassa naisille.
Tuo on kyllä ehdottoman totta ainakin joidenkin miesten kohdalla - täytyy käydä ja käydä ja taas kerran käydä, jotta edes joskus voisi onnistua. Yksi asia mitä tämä ainakin vaatii on valtavaa kärsivällisyyttä. Olen itse todennut tällaisenkin seikan, että on hyvä vaan mennä, vaikka ei huvittaisikaan.
Sosiaalisten taitojen harjoittelu vaatii ilman muuta konkreettista harjoittelua.- ei.se.baari.oo.sulle
Tuo on kyllä ehdottoman totta ainakin joidenkin miesten kohdalla - täytyy käydä ja käydä ja taas kerran käydä, jotta edes joskus voisi onnistua. Yksi asia mitä tämä ainakin vaatii on valtavaa kärsivällisyyttä. Olen itse todennut tällaisenkin seikan, että on hyvä vaan mennä, vaikka ei huvittaisikaan.
Sosiaalisten taitojen harjoittelu vaatii ilman muuta konkreettista harjoittelua.Miksi et etsi naista jonkun älyllisen harrastuksen parista, jos kerran älykkäät naiset viehättävät?
Enpä ole kyllä huomannut, kyllä naiset ovat juuri niin älykkäitä kuin olen ajatellut. Se sitten kuinka helppoa on naisten kanssa on keskustella riippuu vähän mikä heillä eri älykkyyden tyypeistä on vahvimmin pinnalla ja haluaako käyttää sitä älyään hyvään vai pahaan.
Esim jos nainen on interpsyykkisesti ja kielellisesti älykäs hän saa halutessaan hyvinkin suurta tuhoa miehen psyykkeeseen. Toisaalta pystyy halutessaan olemaan hyvinkin kannustava ja tukea miestä vaikeina hetkinä.
Käytännössä voit olla treffeillä naisen kanssa joka vaikka loogismatemaattisesti erikkäin älykäs ja jatkaa sen pohjalta keskusteluja kun ei huomaa että toisen vastaanottokyky ei riitä. Haluaisitko perustaa perheen tällaisen naisen kanssa?Täällä on ilman muuta mielenkiintoisia kommentteja, joihin ilman muuta haluan jossain vaiheessa vastata.
Kuten jo aloituksessakin sanoin, saatan joutua myös häpeällisiin tilanteisiin sen suhteen, että esitän kyllä kysymyksiä ja pohdin sosiaalisia teorioita, mutta sitten saatankin huomata, että joudun kovien haasteiden eteen, kun en osaakaan oikein mitään järkevää vastatakaan.
Siinä, että joutuu joitakin kysymyksiä vähän pohtimaan, ei ole mitään huonoa. Kyllä asia on ilman muuta näin, että tämän palstan pitää viedä nimenomaan eteenpäin. Minä en halua olla ikisinkku. Olen tällä sinkut palstalla pohtimassa ongelmia: mistä ikisinkkuus johtuu, mitä ikisinkku voi tehdä päästäkseen siitä jossain vaiheessa pois. Tämän takia on hyvä, että tulee myös haasteitakin eteen tällä palstalla. En pyri vastaamaan pelkästään "helppoihin" kysymyksiin tai viesteihin.- NainenRuudunTakaa
Sulle tärkeämpiä on toi kysymys mistä johtuu kuin miten voi päästä pois. Toi "jossain vaiheessa" ketoo, että et oo valmis muuttamaan elämääsi.
Olen myös tämänkin huomannut, että itse saatan alkaa helposti jankkaamaankin, jos aina vaan vastaan sellaisiin viesteihin tai kysymyksiin, jotka tuntuu helpoilta.
- EdesUnissa
Omakohtaisesti sanoisin että aloituksen väite ei ole totta. Alkukantaisesti meitä miehiä viehättää juuri stereotypia, eli ei-älykäs nainen joka touhottaa. Kun kokemusta tulee enemmän, niin tiedämme että elämä sellaisen älytömän touhon kanssa on pitkän päälle turhauttavaa. Ei vaan jaksa enää kuunnella tyhjyyksiä.
Ja ylläolevan koettuamme alamme arvostaa älykkäitä naisia.Mun on kuitenkin tähän aivan pakko sanoa, että en kyllä rehellisesti sanottuna pysty sellaiseenkaan ajatukseen samaistumaan, että olisin koskaan ollut kiinnostunut tyhmistä naisista. Olenko minä sitten jollain tavoin erilainen mies tässäkin asiassa, jos väität, että meitä miehiä viehättää. Käytit todellakin "mies" sanaa monikossa.
- EdesUnissa
Ymmärsinkö oikein, että asia on tavallaan totta ja tavallaan ei?
Kyllä. Mieti seksisymboleita ja niiden naiskuvaa. Marilyn Monroe myytiin energisenä blondina seisomassa ilmastointitunnelin päällä pitäen hamettaan alhaalla. Mielestäni vasta nyt tuleva sukupolvi naisista ei ajattele että heidän pitää olla touhoja ollakseen seksikkäitä, Mutta edelleen lapsellinen, sinnetänne ryntäilevä, tunteiden hallitsema, touhottava nainen koetaan naisellisuuden kuvaksi miesten ajatuksissa. Kaiketi koemme olevamme silloin tarpeellisempia suojelijoita.
Naisen älykkyys ei tarjoa miehen primitiivisiin tarpeisiin mitään, joten sen arvo tulee esille vasta myöhemmässä vaiheessa. Katso Maslowin tarvehierarkia, ja pohdi sitä taustaa vasten kuinka naisen älykkyys tarjoaa ratkaisuja MIEHEN KANNALTA KATSOTTUNA noihin tarpeisiin. Se on mielestäni lopussa, ei alussa.
Aloitin tuon edellisen kirjoituksen sanalla "omakohtaisesti", eli se selittää että puhun henkilökohtaisen kokemuksen näkökulmasta, jonka toki saa kyseenalaistaa. Siksi käytän asiayhteydessä sanaa miehet.
Tässä yhteydessä käytän myös sanaa naiset, kun sanon että naisille taas miehen älykkyys on tärkeämpi kuin miehille. Oletan että miehen älykkyys kytketään osaksi turvallisuutta, joka on ihmisen yksi alkukantaisimmista tarpeista.
Olen mennyt sänkyyn tyhmien, tavallisten ja älykkäiden naisten kanssa. Kaikki he ovat minua viehättäneet älystään huolimatta. Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania. EdesUnissa kirjoitti:
Kyllä. Mieti seksisymboleita ja niiden naiskuvaa. Marilyn Monroe myytiin energisenä blondina seisomassa ilmastointitunnelin päällä pitäen hamettaan alhaalla. Mielestäni vasta nyt tuleva sukupolvi naisista ei ajattele että heidän pitää olla touhoja ollakseen seksikkäitä, Mutta edelleen lapsellinen, sinnetänne ryntäilevä, tunteiden hallitsema, touhottava nainen koetaan naisellisuuden kuvaksi miesten ajatuksissa. Kaiketi koemme olevamme silloin tarpeellisempia suojelijoita.
Naisen älykkyys ei tarjoa miehen primitiivisiin tarpeisiin mitään, joten sen arvo tulee esille vasta myöhemmässä vaiheessa. Katso Maslowin tarvehierarkia, ja pohdi sitä taustaa vasten kuinka naisen älykkyys tarjoaa ratkaisuja MIEHEN KANNALTA KATSOTTUNA noihin tarpeisiin. Se on mielestäni lopussa, ei alussa.
Aloitin tuon edellisen kirjoituksen sanalla "omakohtaisesti", eli se selittää että puhun henkilökohtaisen kokemuksen näkökulmasta, jonka toki saa kyseenalaistaa. Siksi käytän asiayhteydessä sanaa miehet.
Tässä yhteydessä käytän myös sanaa naiset, kun sanon että naisille taas miehen älykkyys on tärkeämpi kuin miehille. Oletan että miehen älykkyys kytketään osaksi turvallisuutta, joka on ihmisen yksi alkukantaisimmista tarpeista.
Olen mennyt sänkyyn tyhmien, tavallisten ja älykkäiden naisten kanssa. Kaikki he ovat minua viehättäneet älystään huolimatta. Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania."Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania."
Mä vastaan vähän myöhemmin enemmän, mutta tuohon juuri haluan vastakin, että mä nimenomaan haluankin kestävää parisuhdetta, joten jollain tavoin pidän tämän takia jopa täysin mahdottomana sellaista ajatusta, että mulla olisi mitään potentiaalia kestävään parisuhteeseen "tyhmän" naisen kanssa. En ole kyllä koskaan kiinnostunutkaan "tyhmistä" naisista. Toki ulkonäköön voi kiinnostua, mutta sitten kun huomaa "tyhmyyden" mua vaan ei kiinnosta. Ok. "tyhmyydestäkin" voidaan keskutella, mutta yritän kuitenkin nyt puhua mahdollisimman lyhyesti.EdesUnissa kirjoitti:
Olen mennyt sänkyyn tyhmien, tavallisten ja älykkäiden naisten kanssa. Kaikki he ovat minua viehättäneet älystään huolimatta. Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania."Naisen älykkyys ei tarjoa miehen primitiivisiin tarpeisiin mitään, joten sen arvo tulee esille vasta myöhemmässä vaiheessa. "
Tarkoitat siis myöhemmällä vaiheella suhdetta? joo, kuten sanoin, että haluan siis kestävää parisuhdetta, mutta jotenkin tämä älykkyys kyllä tulee vaan väistämättä esiin tutustumisvaiheessakin. Miehen täytyy tuntemattoman naisen kanssa rakentaa ensin keskutelua. Eihän sitä heti seksiin päädytä kun näkee jonkun kauniin naisen. Siinä keskustelun yhteydessä kyllä tulee älyllisiä ominaisuuksia väkisinkin esiin. Mitä pitempään tekee tuttavuutta, sen enemmän tietysti tulee esiin älyllisiä elementtejä.EdesUnissa kirjoitti:
Olen mennyt sänkyyn tyhmien, tavallisten ja älykkäiden naisten kanssa. Kaikki he ovat minua viehättäneet älystään huolimatta. Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania."Mutta edelleen lapsellinen, sinnetänne ryntäilevä, tunteiden hallitsema, touhottava nainen koetaan naisellisuuden kuvaksi miesten ajatuksissa. Kaiketi koemme olevamme silloin tarpeellisempia suojelijoita."
Mun täytyy kyllä nyt ihan rehellisesti todeta, että mulle jostain syystä kyllä ollut aina vähän vieras ajatus. Mä yritän vähän vielä miettiä, mutta ei vaan aukene. Kyllä mä olen jotenkin kyllä kokenut, että naisen pitää olla ennemminkin järkevä kuin lapsellinen sinnetänne ryntäilevä tunteiden hallitsema, jne.
Järkevän naisen kanssahan mulla on nimenomaan mielenkiintoista pohdittavaa, kun pääsen tutustumisvaiheessa keskustelee. Se, että naisella on arvostettavia taitoja, jotka nainen on hankkinut kovalla harjoittelulla, on ilman muuta arvostettavaa. Toki joidenkin taitojen eteen naisen ei välttämättä ole tarvinnut edes paljoa harjotella, jos nainen on lahjakas jossakin lajissa.
Jokatapauksessa kyllä taidot ja älykkyys naisessa pitäis olla paremminkin plussaa viehättävyyden kannalta.
Otit puheeksi suojelija kysymyksen. Mulla on tähän sellainen ajatus, että miksi menestyneitä naisia tarvitsee suojella? Menestys naisessa on hyvä asia. Menestyneellä naisella on yleensä turvaa tarpeeksi. Lisäksi vielä tällainen seikka, että itse nuorempana miehenä nimenomaan kiinnostuin itseä jonkin verran vanhemmista naisista, koska arvostin ehkä naisessa kokemusta ja menestystä. Onhan vanhempi nainen lisäksi myös itsevarmempi, joten tämäkin on erittäin hyvä ominaisuus naisessa. Puhun nyt siitä iästä, kun itse olin 18 ja arvostin 25-30 vuotiaita naisia eniten. Miksei myös joissain tapauksissa myös 35 vuotiaskin.
Täytyy pohtia näitä asioita vielä lisää. Mielenkiintoisia seikkoja toit kyllä esiin.- EdesUnissa
"Naisen älykkyys ei tarjoa miehen primitiivisiin tarpeisiin mitään, joten sen arvo tulee esille vasta myöhemmässä vaiheessa. "
Tarkoitat siis myöhemmällä vaiheella suhdetta? joo, kuten sanoin, että haluan siis kestävää parisuhdetta, mutta jotenkin tämä älykkyys kyllä tulee vaan väistämättä esiin tutustumisvaiheessakin. Miehen täytyy tuntemattoman naisen kanssa rakentaa ensin keskutelua. Eihän sitä heti seksiin päädytä kun näkee jonkun kauniin naisen. Siinä keskustelun yhteydessä kyllä tulee älyllisiä ominaisuuksia väkisinkin esiin. Mitä pitempään tekee tuttavuutta, sen enemmän tietysti tulee esiin älyllisiä elementtejä.Okay. Ymmärrän oikeastaan miksi katsomme tätä asiaa hiukan eri näkökulmista. Se on tässä:
"Miehen täytyy tuntemattoman naisen kanssa rakentaa ensin keskustelua. Eihän sitä heti seksiin päädytä..."
Minä olen sitä sukupolvea joka aloittaa tutustumisen sängystä, ilman aiempia pitkällisiä keskusteluita. Mielestäni naisten ja miesten välillä on liki aina luonnollinen seksuaalinen jännite, ja se johtaa vääjäämättä seksiin 99% tapauksista in real life. Täällä virtuaalimaailmassa ei samaa jännitettä ole, ja sikäli tämä on hyvä paikka keskustella. Oikeassa elämässä ainoastaan työympäristössä tämän jännitteen voi välttää, eikä aina sielläkään.
On meillä yhteinenkin näkemys: tuo naisen ikä. En edes teininä pitänyt ikäisistäni naisista vaan kuten sinä - yli 25 vuotiaista, eli ilmeisesti jonkinlainen elämänkokemus/älykkyys on kuitenkin minunkin vaatimukseni. EdesUnissa kirjoitti:
Olen mennyt sänkyyn tyhmien, tavallisten ja älykkäiden naisten kanssa. Kaikki he ovat minua viehättäneet älystään huolimatta. Mutta elämä yhdessä vaatii kykyä ymmärtää kumppania."Mutta edelleen lapsellinen, sinnetänne ryntäilevä, tunteiden hallitsema, touhottava nainen koetaan naisellisuuden kuvaksi miesten ajatuksissa. Kaiketi koemme olevamme silloin tarpeellisempia suojelijoita."
Pikemminkin kuvitellaan, että "tyhmältä" naiselta saisi helpommin seksiä. Tuskin edes pitää paikkaansa, kriteerit ovat yhtä korkeat mutta ehkäpä toisenlaiset kuin fiksulla.w- EdesUnissa
outsider1 kirjoitti:
"Mutta edelleen lapsellinen, sinnetänne ryntäilevä, tunteiden hallitsema, touhottava nainen koetaan naisellisuuden kuvaksi miesten ajatuksissa. Kaiketi koemme olevamme silloin tarpeellisempia suojelijoita."
Pikemminkin kuvitellaan, että "tyhmältä" naiselta saisi helpommin seksiä. Tuskin edes pitää paikkaansa, kriteerit ovat yhtä korkeat mutta ehkäpä toisenlaiset kuin fiksulla.w"Pikemminkin kuvitellaan, että "tyhmältä" naiselta saisi helpommin seksiä. "
Teoriassa mahdollista, mutta aika negatiivinen ihmiskuva. Itse uskon mieluummin tuohon ihmisen haluun tuntea itsensä tarpeelliseksi. Ihmiset ovat pohjimmiltaan paljon mainettaan
parempia.
- NainenRuudunTakaa
Miehistä sen verran, että älykkyyttä pitää olla sen verran että keskustelut sujuu. Että keskustelu sen toisen kanssa laajentaa omaa maailmankuvaa ja ymmärrystä asioista. Mutta teoreettisen tiedon ohella tarvitaan sitten sosiaalista älyä ja tilannetajua. Ja halua olla mukava.
Mä en voi olla pätkänkään vertaa erimieltä tämän väitteen kanssa. Voisin oikeastaan sanoa, että olen AINA ollut juuri tätä mieltä, jos mietitään, millaisen naisen haluaisin itselle. Sinä odotat miehiltä siis täsmälleen samoja asioita kuin minä naiselta.
Mä en voi olla pätkänkään vertaa erimieltä tämän väitteen kanssa. Voisin oikeastaan sanoa, että olen AINA ollut juuri tätä mieltä, jos mietitään, millaisen naisen haluaisin itselle. Sinä odotat miehiltä siis täsmälleen samoja asioita kuin minä naiselta.
Menkää naimisiin.
Ananias kirjoitti:
Menkää naimisiin.
Tämä on anonyymi palsta ja pidän muutenkin hyvin hyvin epätodennäköisenä, että pelkän kirjoittelun avulla pystyisi vielä arvioimaan kumppanin sopivuutta. Kyllä mä luotan parhaiten oikeessa elämässä tutustumiseen. Pitäis vaan löytää sopivaa porukkaa, jotka ovat kiinnostuneita säännölliseen baareissa käyntiin.
Ananias kirjoitti:
Menkää naimisiin.
SItäpaitsi mä luulen, että NainenRuudunTakaa on yksinkertaisesti mulle liian älykäs - hän on tehnyt erittäin haasteellisia keskustelun aloituksia, joissa mä joudun vähän liikaa pohtimaan.
SItäpaitsi mä luulen, että NainenRuudunTakaa on yksinkertaisesti mulle liian älykäs - hän on tehnyt erittäin haasteellisia keskustelun aloituksia, joissa mä joudun vähän liikaa pohtimaan.
Siinä tapauksessa kommunikointi voi olla sulle haasteellisempaa, NRT ei todennäköisesti jännitä keskusteluja kanssasi vaan hallitsee ne suvereenisti.
Ananias kirjoitti:
Siinä tapauksessa kommunikointi voi olla sulle haasteellisempaa, NRT ei todennäköisesti jännitä keskusteluja kanssasi vaan hallitsee ne suvereenisti.
Olet oikeassa. Sitä vaan turhautuu, jos haaste keskustelussa on liian iso.
Olet oikeassa. Sitä vaan turhautuu, jos haaste keskustelussa on liian iso.
Oikeassa elämässä kumppanin ei tarvitse olla se jonka kanssa käydään ne syvällisimmät keskustelut, ja oikeasti harvoin niin edes onkaan.
Yhdysvaltalainen näytelmäkirjailija Arthur Miller oli avioliitossa Marilyn Monroen kanssa, eikä heidän suhteessaan ollut varmastikaan kyse kahden älykön rakkaudesta. Kyllä älykkömies voi panna vähän tyhmempääkin naista, ja luulisin että fiksumpi nainenkin voi harrastaa seksiä Hunks-tanssijan kanssa (vaikka avioliitossa).
Rakkaudessahan on kyse siitä että hyväksytään kumppani karvoineen kaikkineen, ei siihen liity älykkyysosamäärävaateita. Ainoastaan silloin kun maalaillaan kuvia siitä mitä kumppanilta vaaditaan, joku voi itseään korostaakseen sanoa että "kumppanillanikin pitää äo:n olla yli 200 pistettä". Tuo on bullshittiä, kumppani voi olla vaikka imbesilli jos kemiat kohtaa.Ananias kirjoitti:
Oikeassa elämässä kumppanin ei tarvitse olla se jonka kanssa käydään ne syvällisimmät keskustelut, ja oikeasti harvoin niin edes onkaan.
Yhdysvaltalainen näytelmäkirjailija Arthur Miller oli avioliitossa Marilyn Monroen kanssa, eikä heidän suhteessaan ollut varmastikaan kyse kahden älykön rakkaudesta. Kyllä älykkömies voi panna vähän tyhmempääkin naista, ja luulisin että fiksumpi nainenkin voi harrastaa seksiä Hunks-tanssijan kanssa (vaikka avioliitossa).
Rakkaudessahan on kyse siitä että hyväksytään kumppani karvoineen kaikkineen, ei siihen liity älykkyysosamäärävaateita. Ainoastaan silloin kun maalaillaan kuvia siitä mitä kumppanilta vaaditaan, joku voi itseään korostaakseen sanoa että "kumppanillanikin pitää äo:n olla yli 200 pistettä". Tuo on bullshittiä, kumppani voi olla vaikka imbesilli jos kemiat kohtaa.Mielenkiintoisia kysymyksiä.
Nyt täytyy jättää asiat "hautumaan" ja jatkaa vähän myöhemmin keskustelua. Pyrin miettimään näitä kysymyksiä, vaikka pitäisinkin palstalta vähän taukoa, kuten mainitsin tässä jokin aika sitten.todellavaikeeta kirjoitti:
Mielenkiintoisia kysymyksiä.
Nyt täytyy jättää asiat "hautumaan" ja jatkaa vähän myöhemmin keskustelua. Pyrin miettimään näitä kysymyksiä, vaikka pitäisinkin palstalta vähän taukoa, kuten mainitsin tässä jokin aika sitten.Ihmiset ovat olevinaan aina jotakin niin vitun erinomaista ja pyrkivät itseään korostaakseen ylläpitämään illuusiota siitä kuinka korkeat tasovaatimukset heillä on. Oikeasti kaikki ihmiset on taviksia, sekä ne jotka kertovat kovista vaatimuksista, että ne jotka nuo vaateliaimmatkin kumppanin etsijät kelpuuttavat kumppanikseen.
- NainenRuudunTakaa
Oon samaa mieltä tässä, että ei meidän keskustelut livenä sujuisi, kun sun täytyisi aina jäädä pitkäksi aikaa miettimään jotain uutta juttua.
Uskon myös, että elämänkokemuksen puutteen vuoksi olisit vähän liikaa höynäytettävissä asioiden suhteen. Joku tulis hyvän loogisen teorian kanssa, niin et osais yhtään arvioida, että paljonko siitä puuttuu tosielämässä olemassaolevia taustaoletuksia ja menisit ihan lankaan.
Osalle ihmisistä se älykkyys on tärkein kriteeri. Googletapa sapioseksuaali. - minäkin.olen.älykkö
NainenRuudunTakaa kirjoitti:
Oon samaa mieltä tässä, että ei meidän keskustelut livenä sujuisi, kun sun täytyisi aina jäädä pitkäksi aikaa miettimään jotain uutta juttua.
Uskon myös, että elämänkokemuksen puutteen vuoksi olisit vähän liikaa höynäytettävissä asioiden suhteen. Joku tulis hyvän loogisen teorian kanssa, niin et osais yhtään arvioida, että paljonko siitä puuttuu tosielämässä olemassaolevia taustaoletuksia ja menisit ihan lankaan.
Osalle ihmisistä se älykkyys on tärkein kriteeri. Googletapa sapioseksuaali.Onko sapioseksuaalia syytä laskea seksuaalisten suuntautumisten joukkoon?
Kriitikoiden mielestä ei, vaan se on lähinnä tapa sulkea pois osa ihmisistä perustuen heidän yhteiskuntaluokkaansa ja kykyihinsä. Yhdenlaista elitismiä.
Se, että haluaa kumppanikseen älykkään tai korkeasti koulutetun henkilön, tai että tuntee vetoa älykkyyteen, ei kuulu seksuaalisten suuntautumisten muotoihin, vaan henkilökohtaisiin mieltymyksiin. - Kiltti-Ja-Kunnollinen
Naiset haluaa olla mukavia väkivaltaisille jännämiehille. Siksi naisia kuoleekin niin usein. Laitanko tähän juttuja lehdistä missä nainen kuollut kun väkivaltainen jännämies tappoi?
- Eimullamuuta-
Miehenä joudut häpeälliseen tilanteeseen aina kun saat pakit naiselta että ei se hyvältä tunnu koskaan. Riippuu miehen luonteesta miten ne pakit ottaa, itse vaan dteenpäin ja uutta matoa koukkuun ja joskus natsaa.
Pakkeja on ilman muuta opittava kestää. Ei sais koskaan lamaantua liikaa, jos saa pakit. Nimenomaan tämä, että joskus voi natsatakin.
- osanottoni
Aloittajalle, ikisinkulle, jolla kriteerit ehkä vähän liian korkealla ?
Aikuinen mies, joka ehkä käynyt peruskoulun jälkeen vähän korkeampaa koulua, kuvittelee sosiaalisesti kyvyttömänä, yksinäisenä nörttinä, olevansa kuumaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla?
Valitettavasti löydät varmasti vain tasoistasi seuraa...Tämä on juuri se hyvä kysymys. Kyllä tasoteoria pitää paikkansa ainakin itse uskon. Tämä on hankala kysymys, kun ihmiset ei kuitenkaan aina haluakaan "oman tasoisia" kumppaneita. Tasoteorian mukaan on olemassa niin miehissä kuin naisissakin alemman tason yksilöitä. Alemman tason yksilötkään eivät välttämättä halua toisiaan.
Mä yritänkin tässä keskustelussa avata tätä ongelmaa. Jos kiinnostaa lukea tätä keskustelua, pyrin laittaa aina enemmän ja enemmän elementtejä tähän keskusteluun näistä pariutumisen hankalista kysymyksistä.
"Aikuinen mies, joka ehkä käynyt peruskoulun jälkeen vähän korkeampaa koulua, kuvittelee sosiaalisesti kyvyttömänä, yksinäisenä nörttinä, olevansa kuumaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla?"
Tätä kysymystä on hyvä tarkastella kriittisesti. Huonoon vaihtoehtoon en kyllä halua tyytyä, mutta on toki oltava realisti. Toisaalta älykäs nainen ymmärtää monia maailman ilmiöitä "tyhmää" naista paremmin.
- ylva
Kohdallani verbaalinen lahjakkuus ja tilanneäly sekä sosiaaliset taidot nappaavat. Laaja-alainen ajattelutapa pitäen kuitenkin omista arvoista kiinni on melkoisen tärkeä kriteeri. En hae miehestä tietokilpailukumppania, vaikka itselläni onkin osaamista suhteellisen paljon. Jokainen voi ottaa asioista selvää ja niitä voikin hyvässä suhteessa puntaroida yhdessä. Siitä tykkään.
Miten sä arvioit naisen älykkyyttä? Omasta mielestäni on hyvin vaikea sanoa onko joku muu suunnilleen yhtä älykäs vai jopa paljonkin itseä älykkäämpi.
Sellaisenkin havainnon voit palstaa lukemalla tehdä, että keneltäkään ei omasta mielestään puutu älyä. Joku voi olla liian ruma tai liian lyhyt tai liian vahva jne. Mutta ei koskaan liian tyhmä.- kaisanoasaa
Paitsi todellavaikeeta sanoi itseään sosiaalisesti jälkeenjääneeksi.
- tiivi-taavi
Lueskelin sattumoisin eilisiltana paria juttuasi; lienetkö avannut taustatilannettasi palstalla laajemmin mitenkään?
Noin korostettuna vaikuttaa siltä, että Sinä ja palstavastaajasi ovat kuin kaksi puiston penkillä selät vastakkain istuvaa vanhusta: kumpikin puoli pulputtaa ilmoille omiaan, näennäisesti paljonkin ja myötätunnostakin ehkä, mutta sanomisenne eivät juuri kohtaa.
Haluat kaiketi jotakin vastauksia kysymyksiisi, joita voisit ikään kuin ottaa vastaan. Esim.
"Mitä teillä on mieltä naisen älykkyydestä ja siitä pitääkö miehenkin olla myös vähintään yhtä älykäs, jotta suhde voisi toimia?
"
Ei Sun ongelmasi kulminoidu tällaisiin, vaikka onkin viihteellistä, empaattista ja hyväntahtoista hymyilyä herättävää, mutta samalla melkoisessa määrin naiivia.
Itsekin siteeraat ylempänä erään vastaajan ulkonaisesti hieman kärkevääkin kommenttia --
"Aikuinen mies, joka ehkä käynyt peruskoulun jälkeen vähän korkeampaa koulua, kuvittelee sosiaalisesti kyvyttömänä, yksinäisenä nörttinä, olevansa kuumaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla?"
--mutta ohitat sen sitten käytännössä pelkällä olankohautuksella.
Eli: mikä on karkeasti elämäntilanteesi peruskoulun jälkeen, miten toimeentulo? Minkälainen "päiväohjelma"? Pystytkö ohjattuun työntekoon, ja stressaako jos joutuu vastaamaan mahdollisista tekemisistään? Jos kuntoutusta ja valmennusta koulutukseen, stressaako se?
Onko jotain juttua kavereitten kanssa, miten ylimäärä- tai joutoaika sujuu? Onko helppoa/vaikeeta olla vapaaehtoisesssa kimpassa toisten kanssa. Onko luontaisia imua, lahjaa tai taipumusta johonkin käytännön askareeseen/harrasteeseen ja siinä sivussa sosiaalisuuteen? Ja juuri nyt, onko halua vaikka mennä Savoon mansikankeruuseen...
No joo, mutta ;) Tämänkaltaisten asioiden kanssa pitää olla itsensä kanssa sujut ja mahdolliset selvitykset ammatti-ihmisten kanssa, että tulee oikeasti realistista tatsia koko parisuhde-elämisen aikomukseen. Vaihtoehtona on se kokonaisvaltainen pysähtyneisyyden tila, stagnaatio (googleta) kuten ennen Neuvostoliitossa; siitä nostoon ei mieluusti lähde vähemmänkään älykäs nainen, joten "tiedä sä se" (erästä palstaidiomia matkien)!
Silloin ei "sada ämmiä äkeet selässä".
Tuo edellinen on Sulle leikillisesti ärsytykseksi, kun sanot ylempänä ettet pysty tulkitsemaan kielikuvia (halutessasi täältä pesee kyllä jos on tarvis).
Joka tapauksessa, tuollaisiin asioihin pitää yrittää suhtautua jotenkin vakaasti ja ei ohittaen, pelkkä olkien kohottelu ei johda mihinkään, se on selvä. Eikä vastaajatkaan pysty ehdottamaan mitään Sinua avustavaa, jos eivät tiedä mitään mikä elämäntilanteesi historia on. Puhuvat vaan epäoleellisia ohi pointsin, kuten Sinäkin teet, eli kysyt kaikenlaisia mutta kommenttisi vastauksiin on kovin löysiä ja hötön oloisia.
Ei kukaan nainen sitoudu (kesto)följyyn tosta noin vaan ja kohteliaisuuttaan, vaan perusjuttu on se, että jos jotain perustavaa pitää tehdä niin jotain muuta pitää tehdä ensin. Ja tämä vielä toisteisesti eli sisäkkäisesti eli teleskooppivartisesti (googleta parempi sana siihen ;) Toisten vaan on tehtävä töitä enempi kuin toisten. Molemminpuolisuus saamisessa ja antamisessa on suhteen edellytys, kohteliaisuuden tai muun hauraan perustan varaan kyhätty yritys rapautuu oitis, niin se on luonnonlaki.
niin se on luonnonlaki. Ihan kiitettävästi tullut kommentteja. Paljon mielenkiintoista pohdittavaa. Nyt kuitenkin täyyy jäädä vähäksi aikaa palstalta tauolle, jos vaan tälläkertaa pystyn :)
Kyllä mä tätä palstaa voin kuitenkin säännöllisesti lukaista ja ehkä lyhyestikin jotain kommentoida, mutta pyrin välttelemään pitkiä kommentteja.
On ilman muuta tärkeetä, että palstan ulkopuolellakin on tarpeeksi elämää.- jassoo_
Tällaisillä tyhjillä kommenteilla et enempää palstasta voi saada, joten voit pitää taukoa mielesi mukaan.
Paitsi jos ilman aikojaan haluat höpötellä ajankuluksi, niin toiset höpöttävät tyhjänpäiväisiä takaisin.
Taas tää trolli vie teitä kuin pässiä narussa.
Sinun mottosi todellavaikeeta = enemmän puheita, vähemmän tekoja.- panovoima
Tässä kyseessä ei ole ilkeyksissään ja joutilaisuuttaan trollaava "tavallinen ätmi", vaan aito omanlaisensa tapaus, terveen ihmisen näkökulmasta surullinenkin ehkä, tarvitsisi ympäristöltään myötämielisyyttä ja tukea, ettei "tulisi höynäytetyksi" kuten joku nimimerkki ylempänä taisi arvella. Nykyilmapiiri vaikeampaa heille, missä korostetusti ajatellaan, että jokaisen tulee omasta takaa olla oman onnensa seppä.
ps.
kevennys: nuo ns.tavalliset ätmit ovatkin keksineetkin tuosta hokemansa, että jos ei onnistu, kaikki on naisten vika (mantra googlen mukaan: toistetaan jatkuvasti ääneen, hiljaa mielessä, niitä voidaan kirjoittaa, maalata esineisiin, seiniin... tai pyörittää rukousmyllyissä)
:-) panovoima kirjoitti:
Tässä kyseessä ei ole ilkeyksissään ja joutilaisuuttaan trollaava "tavallinen ätmi", vaan aito omanlaisensa tapaus, terveen ihmisen näkökulmasta surullinenkin ehkä, tarvitsisi ympäristöltään myötämielisyyttä ja tukea, ettei "tulisi höynäytetyksi" kuten joku nimimerkki ylempänä taisi arvella. Nykyilmapiiri vaikeampaa heille, missä korostetusti ajatellaan, että jokaisen tulee omasta takaa olla oman onnensa seppä.
ps.
kevennys: nuo ns.tavalliset ätmit ovatkin keksineetkin tuosta hokemansa, että jos ei onnistu, kaikki on naisten vika (mantra googlen mukaan: toistetaan jatkuvasti ääneen, hiljaa mielessä, niitä voidaan kirjoittaa, maalata esineisiin, seiniin... tai pyörittää rukousmyllyissä)
:-)Pystytkö todistamaan väitteesi?
- fgdsdgdgfdh
Tuntuu että etsit lottovoittoa, (ja vaadit liikaa) liian myöhään.
Monet toki saavat aina sen huomattavasti nuoremman naisen.. -ytmit..
Käsittääkseni et ole edes työelämässä, silti naisen pitäisi olla kaiken muun lisäksi vielä korkeasti koulutettu?
Realismi hoi!
Nyt vaan avarakatseisena ihmisten pariin, ja monimutkaisuus pois.
Ainoastaan ilman tiukkoja kriteerejä (itsetunnon kohottamiseksi) voit löytää aidosti merkityksellisiä ihmisiä.- kaisanoasaa
Aloittajaa ei kiinnosta ihmiset vaan teoriat.
- todvaikeaa
Älkää tulko tyköni puhumaan yhtään mitään äjykkyydestä.
Sain Suomen Mensan testissä täydet 10 pistettä. - ydinasia
ap. on kerrnkin mennyt asian ytimeen.
En minäkään kuin tykkää älykkäästä miehestä puolisona,vaikka itsekin olen vain ”3luokkaa” käynyt todellisuudessa.
Joten arvaten että ukkoseni on menossa yliopistoon ja valitsin sen silloin kun koulutus taso oli peruskoulun, joten en välitä koulutus tasosta mutta älystä.- et7ykykeykwryktyktyky
Välillä kun törmäisikin älykkäisiin naisiin, mutta ikävä kyllä monenkaan koulutustaso ei välttämättä kerro älykkyydestä vaan silti sorrutaan puolusteluun, henkilökohtaisuuksiin yms.. Yleisin ongelma naisilla tuntuu olevan erottaa teoreettisen tai yleistävän keskustelun, ettei kyse olekaan heistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481251- 1581077
- 60886
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27736Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli178729Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51721- 11713
- 8712
- 346698
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti78655